Nemám problém sehnat dostatečně vysoký rám, ale dostatečně dlouhý rám. Rám by měl odpovídat následujícím požadavkům: Délka sedlové trubky center to top: cca 20.5" = cca 520mm. Délka sedlové trubky center to center: cca 460mm (nebo o málo víc) Ale hlavně: Délka horní rámové trubky center to center: cca 612mm = cca 633mm efektivně. Cena: kolem 5.000, maximálně řekněme 8.000,– Kč. Zaměření: sportovní/kondiční ježdění; na hranici ohleduplnosti k materiálům.
Právě s délkou horní rámové trubky je problém. V drtivé většině případů je kratší nebo dokonce o mnoho kratší. Dle mého názoru si tímto způsobem výrobce ulehčuje práci a zajišťuje dostatečnou tuhost. To, že je to na úkor efektivity přenosu energie na pohony, komfortu a já nevím čeho všeho ještě, zůstává zákazníkovi utajeno. Trochu nefér. Kromě značek Duratec (tady je ale vysoká cena) a částečně snad TREK nevím o jiných značkách, které by splňovaly moje požadavky. Geometrii Durateců, tak jak je k vidění na webu Duratec (např. http://duratec.cz/…1/geometrie/), považuji pro sebe za ideální a beru ji jako referenční, srovnávací s jinými geometriemi. Nebudeme řešit proč.
Pokud byste v nabídce českých e-shopů zavadili o geometrii blížící se zmíněným požadavkům, dejte vědět. Zapomeňte ale na karbony, titany, Tomacy, Merliny, Kleiny a podobné top klenoty. Už jen ten Torain od Duratecu za 16.000 je pro mě cenově příliš vysoko. Zatím se zdá, že za 5–8.000,– nikdo kvalitní, tuhý a hlavně dostatečně dlouhý rám (v cca 20" – 20.5") vyrobit nedokáže, děkan, d.