• dezinfektor

    Zdravím,

    plánuji si koupit Magury MT5. Mám však několik technických dotazů, protože mi toho návody moc neřekli.

    1. Mám vnitřní vedení kabelů, a bude tedy nutné brzdy rozpojit. Co si tak pamatuji od minulých brzd, tak by snad Magury měly jít rozdělat bez vylití kapaliny. Je to tak?
    2. Je to možná celkem blbý dotaz, ale jsou MTB brzdy neustále úplně celé vyplněné kapalinou??? Našel jsem dost návodů, kde je vysloveně řečeno, že při rozpojení snad unikne kapalina maximálně z té části brzd na řidítkách. Jsem z toho tedy dost zmaten. Odvzdušnění po instalaci je samozřejmě nutné, ale jde mi o to, zda si mám nachystat vanu na olej :).
    3. Udávají výrobci někde doporučené délky hadic? Jak zjistím, že můj rám má vevnitř vodící přípravky na hadice?
    4. Další dotaz se spíš týká majitelů s rámy od Treku. Na Treku Roscoe je dole na rámu nějak větší stahovací páska. Připadá mi, že to snad drží veškeré hadice v rámu. Máte s tímhle systémem nějaké zkušenosti? Příjde mi to fakt nedomyšlené.
    5. ParkTool má přípravek na vedení hadic rámem. Existuje nějaká levnější alternativa?

    Odpusťte si prosím připomínky typu, ať si raději s takovou zajdu do servisu. Každý někdy začínal, a věřte, že i v případě naprosto triviálních dotazů u mě jde jen o to si prostě ujasnit dané postupy.

    1 5
    • novas752  
      1. to bys musel být hodbě šikovnej, připrav se na odvzdušnění.
      2. ano jsou, od paky až pk třmen
      3. ne neudavají, hadico je potřeba na míru zkrátit, nasadot novou olivu, nalisovat nový trn.
      4. Je to fakt nedomyšlené, je to Trek…
      5. Na Roscoe neni naváděcí sada vůbec potřeba.
      0 0
    • ripovic  

      U mna na MT5 prebehlo 1× skracovanie hadíc pri inštalácií a asi 2× rozpojovanie, a nebolo treba odvzdušnit. Ak sa netrasú ruky, olej nemá ako vytiect.

      0 0
    • mirorek2  

      Kdyby mi dal někdo na začátku mé servisní kariery na odvzdušnění zkrácení a nastavení magury, tak servis na kolech nedělám žádný :-)

      1 0
      • kubad  

        Souhlas :D

        0 0
      • dezinfektor  

        Vynechání těchto komentářů, které vlákno nikam neposlušnou si taky příště vyprosím. Osobně jsem návody na servis dost nastudoval, a oproti Shimanu mi to nepříjde taková hrůza. Naopak mě to jako inženýrovi příjde mnohem více promyšlené než u Shimana. Asi, protože je to německý výrobek, co já vím :). Problém vidím jenom v tom, že například při hledání návodu na odvzdušnění člověku vyjede hned video i s naplněním prázdných brzd. Dovedu si představit, že většina lidí si potom bude myslet, že odvzdušňovat je nutné vždy i s naplněním :).

        0 4
        • va-bo  

          Jaky je rozdil mezi naplnenim a odvzdusnenim, mimo mnozstvi spotrebovane kapaliny?

          2 0
          • theedge  

            Hele je prece inzenyr a vi vsechno nejlip ne? Jezdit na tech brzdach bude on tak co …

            2 0
          • dezinfektor  

            Rozdíl je v tom, že se odvzdušňuje, když máš v brzdách pidibublinku, a zaplňuje, když v nich nic není. Upřímně si nedovedu představit, jak člověk zaplní celou prázdnou brzdu kapalinou u Shimana jen tím postupem na odvzdušnění. Propláchnout celý systém zespoda mi prostě příjde jako technicky lepší řešení.

            0 0
            • adam320  

              Jakym postupem?

              Shimano se normalne odvzdusnuje zespodu nahoru. Jako vsechny brzdy.

              Ty jsi inzenyr ceho prosimte? To bude nejaka ekonomka tipuju

              1 0
              • dezinfektor  

                Většina návodů na Shimano je s nálevkou odshora. Ne, inženýr ekonomie nejsem. Tady narážíme zrovna na to, co jsem napsal předtím. Většina lidí beztak nadává na Magury, protože ty návody prostě vypadají složitější. Potom se ozve ještě nějaký servisák, který pracuje jenom na kolech na cyklostezky, a má přece léta zkušeností, a nenávist ke značce je na světě :). Hele, já radši budu servisovat 5× víc, než si užívat tu slavnou jedovatost Shimana skokem přes řidítka při každém brzdění.

                0 3
                • theedge  

                  Ty jedeš :-)

                  2 0
                • novas752  

                  Docela ti to jde, pokračuj. :-)

                  1 0
                • va-bo  

                  Plnit Shimano z nalevky pumpovanim pakou taky jde, ale proc to tak delat, kdyz je to zdlouhave a nespolehlive. Jestli jsi poridil Magury, protoze Shimana jsou jedovate, tomu moc nerozumim. A jestli myslis biky na cyklostezky treba tyhle, tak jo.

                  1 0
                • adam320  

                  Ono moc lidi na magury nenadava, to je jen Tvuj pocit

                  My se jen vseobecne shodujeme na tom, ze pro amatera to rozhodne neni prochazka ruzovym sadem a to co maji oni ve svych ofiko navodech velmi casto neni to co se pak odehrava doma v obyvaku

                  Ja sam vozim magury na vsech kolech a jsem naprosto spokojenej, ale neboj se toho. Kdo nic nedela ten nic nezkazi.

                  Jen se divim tem recenzim co tady pronasis, kdyz evidentne vubec nemas se servisem jedinyho toho produktu zadnou zkusennost

                  1 0
                  • dezinfektor  

                    O nasazení Cushocre taky všichni píší, jaká je to ********, a zvládl jsem to celkem bez problému. Ony ty zkušenosti nejsou zase všechno. Můžeš servisovat něco milionkrát, ale dokud nemáš vědomosti u funkci daných součástí, tak to nikdy nebude 100% vypiplané.

                    0 1
                • kubad  

                  jediné co tu padlo, je že odvzdušnit dobře Magury 4-pístkové obzvlášť je slušné peklo.

                  proti brzdám tu nikdo nic nemá, fungují super,

                  0 0
                  • mirorek2  

                    navíc teda brzdí ještě jedovatěji, než shimana, závodníci DH je milují, jezdí to snad půlka svěťáku, co jsem tak viděl

                    0 0
                    • dezinfektor  

                      Ale narozdíl od Shimana jsou jedovaté ihned, zatímco jakékoliv Shimano, co jsem zkoušel nemá vhod páky lineární, ale spíš exponenciální. Mě se to blbě ovládá, ale pokud to někomu vyhovuje, tak proč ne :).

                      0 0
                • Mr.Duck  

                  Haha někdo takhle chytrej tady dlouho nebyl :)

                  0 0
                • kejda  

                  Řekl bych, že zrovna ty MT5 budou docela dost ostré…

                  0 0
                  • bathed  

                    Ani ne… sou spis takove motorkoidni. Coz treba me, jakozto staremu endurakovi vyhovuje….

                    0 0
                  • novas752  

                    Nevím jak MT5, MT7 jsou daleko jedovatější než Shimana. SAmozřejmě docela záleží na použitých destičkách.

                    1 0
                    • kejda  

                      Někde byl nějaký test, a ty MT5 tam dopadly hodně dobře.

                      0 0
              • skaj  

                A ja si dovolim nesouhlasit. Tak, jak odvzdusnim Shimano silnicni paky zhora dolu je nikdy odspodu nedam. Jsem na to trochu cimprlich, a tu posledni tresinku na dortu vydoluju jen postupem ukazanym treba na Park tool videech. Tedy naplnit odspodu, a pak odvzdusnovat zhora dolu pri otaceni kola/paky v ruznych uhlech a promackavani paky. Navic nejvic bordelu je dole, dava smysl ho vypoustet rocnou pryc a netahat po cele hadici.

                Zkusil jsem tak i XT shimano brzdy – a tam uz rozdil neni tak markantni (klidne bych rekl na urovni schopnosti to vnimat). Ale silnicku jinak nedelam.

                Jen dodam, ze jsem se to naucil sam, protoze s vysledkem ze tri servisu (relativne vyhlasenych na silnicni kola) jsem nebyl spokojenej. A prave tohle zhora dolu udelalo rozdil mezi jejich servisem (ktery jsem zvladnul zpocatku taky ale porad nebyl tiptop) a super brzdou jak mam rad.

                0 0
            • va-bo  

              Tak tak, vsechny brzdy se delaji odspodu. To je proste fyzika. Ne vsechno, co je na yt je spravne.

              0 1
        • kubad  

          Očividně sis to dobře nastudoval, tak ať to klapne,

          Doporučuju ještě nastudovat indiánské tanečky při odvzdušňování Magur se hodí

          1 0
          • adam320  

            No u Magur je super jak kazdej druhej rika, ze to rozpoji bez odvzdusneni. Pak ve vysledku ty brzdy nefungujou zdaleka tak jak maji, ale lidi s tim z vesela jezdi dal. A pak najednou se ta bublina posune…

            Ja si to kdysi taky myslel kdyz to rikali na yt:)

            Dokonce se mi to jednou podarilo, ale protahnout hadici ramem a neztratit kapku je z principu uplna blbost no

            1 0
            • ripovic  

              Skracovanie či odvzdušnenie Magur nieje raketové inžinierstvo. Kto je trošku zručný a premýšľa, nemá problém. A pri prevliekaní cez rám použije záslepku na hadicu… ale lepšie je asi nadávať že mi vytiekol olej a kydať na značku..

              0 0
              • adam320  

                Tady na znacku nikdo nekyda

                0 0
                • ripovic  

                  Viď komentáre vyššie…

                  0 0
                  • kubad  

                    tady se kyda jen na odvzdušnění

                    0 0
                    • ripovic  

                      …konkrétnej značky. Mňa len udivuje ako páni servisáci určitý servisný úkon nazývajú peklom. Asi by mali remeslo zavesiť na klinec..

                      0 0
                      • theedge  

                        je vidět že magury asi přitahují určitej typ fandů :-)

                        0 0
                        • adam320  

                          :-)

                          Ja to snad prodam

                          0 0
                        • ripovic  

                          A prečo nie? Su to dobre fungujúce brzdy. Ale aj tak nikoho neodhováram od Shimana či inej firmy…

                          0 0
                      • dezinfektor  

                        Njn, to je asi jako, když o sobě někdo prohlašuje, že je zkušený řidič, a přitom celý život jezdí do Alberta přes ulici a do práce o tři ulice dál. :D

                        0 1
          • novas752  

            Mě to nepřijde nijak extra těžké. Jasně, nejde to tak hladce jako Shimano, neni to tak čisté jako Sram s Bleeding edge konektorem. Ale že by to bylo o tolik horší… Jediný co mě na tom osobně štve jsou plastový šroubky v pákách.

            1 0
            • mirorek2  

              dole na třmenu dírka, páku přeplníš a rupne měch, plastovou páku rupneš šroubem při přetažení momentu, 4p mají fest malou mezeru na desky, nebo se ti fakt mizerně vrací i nové

              mám pokračovat?

              0 0
              • novas752  

                No dobře, ale kromě toho šroubku to nemá nic společného s postupem odvzdušnění/na­plnění. Měch/membrána při nesprávné manipulaci praská i na Shimanech a dalších.

                Sám bych Maguru na kole nechtěl ani za nic (přesně protože magnetické pístky, minimální mezera atd.), ale na odvzdušnění jako takovém neni nic vyjímečného.

                0 0
                • mirorek2  

                  Je to kombinace všeho, odvzdušníš to jen se třmenem nahoře, nejde to jak ostatní nechat svěšené, na kolech kde máš zadní provlečenou a třmen ti čouhá jen kousek, je to tricky :-)

                  Magury doma máme, mladému vyhovují více jak cokoli jiného na enduru, na trialce má taky mt8, máme dokonce i shigury, a k tomu kopu karbonových pák, co ani nevím jestli fungují :-) něco o nich vím

                  Magnetické pístky jsou super!

                  0 0
                • kubad  

                  když si to párkrát zkusíš, tak na tom nic není souhlas, ale není to jen nasadit dole a nahoře stříkačku a protlačit :D

                  0 0
              • dezinfektor  

                Tak si kup pořádnej momenťák a neutahuj „citem“. Jemná mechanika je prostě jemná mechanika.

                1 3
    • bathed  

      Kdyz odmyslim ten folklor tady, tak moje zkusenost je takova, ze jak Shimano, tak Magury ktere vytahnu nove z krabice, rozpojene na zadek netreba pri prvni instslaci odvzdusnovat. Zadni hadice byva stejne o par cm delsi nez byva potreba, tak po protazeni ramem je potreba zkratit. Kdyz to clovek vyslovene neobrati otevrenym slauchem dolu a nenecha to po odspuntovani vytect, pretahne krytku, matici, olivku, zarazi trn a zasroubuje to do paky. Potom staci trikrat – ctyrikrat brnknout o paku a bublina vyskoci nahoru do expanzky….

      Jinak k Maguram asi tolik, ze trmeny maji vynikajici, ale paky stoji za “velky spatny”. Ten pitomy kosmicky bakelit se po case vydre a paka prestane s pistem tesnit a bohuzel ta brzda ztraci ucinnost. Toho se ale bohuzel paka vetsinou ani nedozije, protoze staci dvoje – troje krovky a pohne se ta objimka na rodle, ktera zaroven tvori vicko expanzky. Naprostou tragedii jsou taky ty stefty – napul vrut do toho pladtu a napul metricky zavit s torxem dirou. Videl jsem paky, ktere ani nelehly, ale stacilo ze nekdo menil sklon a tou matkou povolil bohuzel i “vrut” a z paky zacal prosakovat olej…… Reseni se jmenuje SHIMAGURA, kdy tenhle blbinec nahradis pakou od Drore nahoru – ty uz maji ServoWave. Ostatne proto jsou Shimana obecne “jedovate” brzdy jak tu kdosi zminil….

      A jeste jedna vec – nevim nic o sponce v ramu Trek. Vim ale nabeton, ze ten kdo jakymkoliv ramem ma protahlou hadici, kterou bude menit za jinou, pri zdravem rozumu nepotrebuje ParkTool tool na protahovani hadic ci bowdenu. Staci mu kus silonoveho vlasce a spulka elektrikarske izolacky…. A teda spetku toho zdraveho rozumu….

      4 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.