• Maris

    Měl bych dotaz ohledně co nejideálnějšího zajetí kotoučových brzd z hlediska jejich následné funkce, jak na to? Omluvte mne, pokud jde o hloupý dotaz, ale pořídil jsem si své první disky teprve teď a nerad bych je knockoutoval hned na první vyjížďce.

    Konkrétně jde o Shimano LX … časem snad bude na lepší!

    0 0
    • die.catana  

      Hlavně, aby byly dobře seřízený. Zajedou se samy po pár kilometrech.

      0 0
    • maxtor  

      Sedni na kolo, zařaď nějaký lehký převod jeď a zároveň brzdi jednou a pak druhou brzdou tak, aby se brzdy pořádně rozehřály. Stačí 200–300m na jednu brzdu a jsou zajeté.

      0 0
      • Lister  

        maxtor je komik :oD

        0 0
        • maxtor  

          Tak tuhle hlášku jsem nějak nepochopil.

          Ten, kdo tady radí to neřešit a jezdit s tím, že se to po pár km zajede, podle mě „neradí zrovna ideální postup“ (velmi obecně řečeno). Není nic horšího než v momentě, kdy to člověk potřebuje, zjistit, že ono to není zajeté a nebrzdí. Nové kotouče s novými destičkami skutečně ze začátku nebrzdí skoro nic.

          Můj postup má nesporné výhody, v tom, že brzdy zajedeš v situaci, kdy je nijak nepotřebuješ a hlavně ti to zase tolik času nezabere. Máš jistotu, že tě brzdy od začátku nezklamou, když už je potřebuješ „naostro,“ a v pohodě tě ubrzdí.

          0 0
          • die.catana  

            Já LX brzdy mám a taky jsem je zajížděl. Ze začátku brzdí dobře. Snad je každýmu jasný, že když vyjede ven s novýma brzdama tak musí opatrně.

            Když jsem nasadil LX tak brzdily stejně jako véčka!!!!!

            0 0
            • Lister  

              to ti na nich už někdo jezdil ne :)

              Mě teda nevé brzdy nebrzdily skoro vůbec a měl jsem problém zabrzdit na dvorku u baráku :-)

              0 0
              • die.catana  

                :) leda že bych byl náměsíčnej. Při jízdě po normal cestě mezi barákama jsem neměl problém. Ale v technických pasážích bych si 100% nabyl držku:)

                0 0
          • Lister  

            No mě tam nakonci překvapilo to staří 200–300m a jsou zajeté :)

            Jiank ale máš pravdu, že pokud jsou brzdy úplně z krabice, tak nějakým podobným způsobem je potřeba je dostat do stavu, kdy alespoň trochu brzdí, ale podle mě nebudou stále zajeté, jen bude možné na nich vyrazit na výlet ale stále počítat s tím, že si to bude ještě cca 2 vyjíždky sedat a brzdit opatrně a s přesdtihem – i proti véčkům.

            0 0
            • maxtor  

              Jo, s tou vzdáleností jsem to trochu přehnal, souhlasím. No, hlavně, že si rozumíme.

              Ale chtěl jsem říct hlavně to, že jsem schopný na jedné vyjížďce po nejbližších ulicích plně zajet obě brzdy tak, abych pak už neměl problémy s brzdným účinkem. Zajel jsem tak několik párů destiček (vždycky polymery) a tohle se mi osvědčilo nejvíc. Nechávat to někde na ostrou vyjížďku v terénu nebo ve městě mi přijde kravina a celkem i nebezpečná věc.

              0 0
              • Blabas  

                určitě se tu několikrát objevilo, že na ostrou od začátku to určo není. Na tom se shodnou všichni. Neznalému kamarádovi jsem taky zajížděl kotvy kolem baráku, abych si byl jistý, že bude v klidu.

                0 0
    • kesu  

      tricetkrat zabrzdit z triceti-realita-kasli na to a jezdi i ze zacatku te ubrzdej a pak si to postupne sedne do cca sta km

      0 0
    • Blabas  

      Myslím, že už teď přemýšlet o lepších je hloupost. Jestli tedy nesnobíš. Nejdřív zkrátka jezdi opatrněji a až jim naroste výkon ( a to bude brzy ) máš zajeto.

      0 0
      • Maris  

        Nesnobím, ale párkrát jsem se svezl na k. brzdách Deore a to byla přímo hrůza! Přední brzda nebyla schopná kolo zvednout a ani nějak pořádně zabrzdit a ta zadní na tom byla podobně, tak jsem si právě říkal, jestli to nebylo třeba nesprávným zajetím, protože mě to přímo šokovalo…s nohou na banánové slupce bych snad zabrzdil rychleji. Ale možná to bylo špatným nastavením, co já vím…

        0 0
        • Blabas  

          důvody proč to tak bylo nebylo zajetí, ale nejspíš jinde. Mastnota, zavzdušníno, špatně namontováno. Tak aspoň nejčastěji. Deorečka maj veskrze dobrou pověst.

          0 0
          • Omen  

            lx jsou ok jezdím je akorád při dlouhých sjezdech se přehřívají kotouče dal jsem 180/160 xtr (nakonec i líp vypadaji) a ok

            0 0
        • matts1  

          já mám deore a nemůžu na ně říct půl slova, je fakt, že moc toho pro srovnání nemám, ale brzdí to dost, vůbec ne, jak píšeš. A to zajetí jak píšou ostatní, prostě jezdi a časem to sedne a bude brzdit líp.

          0 0
    • Maris  

      Kotouče ať už Deore, LX, XT a koneckonců i XTR jsou vzájemně kompatibilní? A co změna velikosti kotouče, je nutné nějak změnit i třmen? Což by mi přišlo logické… Pro někoho možná zbytečný dotaz, ale jak říkám, na tomto poli jsem zatím neposkvrněn… Díky za příspěvky

      0 0
      • Blabas  

        kotouče jsou kompatibilní. Jen nábojová příruba je buď 6šroubků nebo centerlock od shimana. jak velikost kotouče změníš, kupuješ adaptér mezi třmen a vidli k odpovídající velikosti

        0 0
    • kudlanka32  

      vylezes na kopec, u nas v praze je dobrej treba Petrin nebo ze Zavisti do Zbraslavi......no a kdyz ho sjedes tak mas zajeto:)))

      0 0
      • Honza729  

        No, tak to je presne to nejhorsi, co muze udelat.

        Maris: Zajed brzdy presne jako se zajizdi nove oblozeni na aute, tzn. prvni kilometry brzdi citlive, nedrz paku dlouho z kopce, jak se ti tu kudlanka snazi naznacit, proste s citem, hlavne oblozeni „neuvar“. Po par km s normalnim , beznym brzdenim si oblozeni „sedne“ a je zajeto. Pokud by ses ridil radou kudlanky a sjel bys prudky kopec, kde bys samozrejme brzdil intenzivne, tak se ti na oblozeni udela leskla prepalena vrstva a muzes ho vyhodit.....

        Takze rada zni: s citem, rozumem a postupne. :-)

        0 0
        • kudlanka32  

          ale hovno, ta vrstva zmizi hned po dalsich dvou zabrzdeni…a vytvori se i na „zajetych“ zalezi na materialu desticek a delce brzdeni (za nejodolnejsi jsou u me goldfreny ale kazda brzda to muze mit jinak, a zrovna ty goldfreny timhle malinko trpej, zato kdyz uz jsou zhavy tak nevadnou jako ostatni).....slo­zeni neojety i ojety desky je vicemene totozny takze neni duvod to nejak moc resit.....

          0 0
          • Honza729  

            Jak myslis.....

            0 0
            • kudlanka32  

              sem si to vyzkousel esli to je povera nebo ne…samo ze pred tim nez to udelam parkrat nekde zabrzdim abych mel jistotu ze ty brzdy brzdej…nehodlam se zabit

              0 0
        • kovar  

          blbost

          0 0
    • Lister  

      jediná rada – neposlouchej nikoho, kdo ti radí vylézt na kopec a pustit to dolů a brzdit co to dá, to je nejelpší cesta, jak desky krásně zapéct a to se ti pak už velmi težko rozbrzdí.

      Takže s citem a prvních cca 50 km spíše v lehkém terénu a brzdit velmi jemně, pokud ucítíš smrad a případně uvidíš černý kouř tak je někde chyba :)

      PS: třeba mě si desky sedly po cca 100km (orig Avid), Kool stopy potřebovali ještě delší dobu – na můj vkus až moc dlouhých cca 300km

      0 0
      • Blabas  

        Vypálený desky jdou přetáhnout smirkem, ale novym aby nebyl mastný, musej ven, no zkrátka zbytečný, když jde předejít

        0 0
      • kudlanka32  

        esli musis zajizdet desky 300 km tak nevim co si o tom mam myslet.....hej je tu nejakej sjezdar co zajizdi brzdy ?

        0 0
        • Blabas  

          klídek, třeba jezdil mírný terény a prakticky nebrzdil. Kolem Amstru taky mohl zajíždět 1000 km. V Českym ráji v terénu je to tak 10 km ani ne.

          0 0
          • kudlanka32  

            neznam nikoho kdo by zajizdel brzdy tak jak to tu uvadeji…tak mi to prislo divny…tech 10km tak odpovida :-P

            0 0
            • Lister  

              Jen poznámka – máme tady takový celkem prudký kopec cca 15–20%, dlouhý asi 1km, který se jezdí tak 80% s prstem na páce.

              Zkoušel jsem ho s novým obložením, které mělo za sebou cca 50km v těžkém terénu. V polovině kopce smrad kouř prakticky žádný brzdný účinke. Takže zastavit vychladit a jedem e dál. když jsem to zkoušel s odstupem – a že jsem ho od té doby jel hodněkrát, tak se mi to nestalo ani jednou. Tahle zkušenost na dvou kolech s dvojema různýma deskama.

              0 0
              • kudlanka32  

                kour? fakt se z nich kourilo? to jsem este nezazil…tak to neumim, me akorat ztmavnou kotouce…(nebo zacnou vadnout dle desticek a okolni teploty)

                0 0
              • kudlanka32  

                treba to bylo nejaky lepidlo nebo barva…

                0 0
                • Lister  

                  jo nejspíš to byla barva a fakt to kouřilo, kotouč fialový, teplé spodní nohy vidlice až do cca 1/3 délky, no prostě masakr :)

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    to je taky napad natirat desky barvou kdyz potrebujes odvadet teplo, co? :) treba to je jednorazove chlazeni barvou – rozklad barvy pohlti teplo…

                    0 0
        • Lister  

          No bohužel je to tak, jako ono to brzdí celkem v pohodě po pár km, ale to podle mě není zajetý, zajetý to je až to brzdí na mximum a to u těch Koolstopů trvalo, než si to pořádně sedlo, tak to pořád echt hřálo a jednou jsem je skoro zapekl. Ale pak už problém nebyl žádný a teď to brzdí jak by mělo a navíc to nepíská, což jsem o orig deská řict nemohl.

          0 0
          • kudlanka32  

            mozna proto sou ty koolstopy tak tlusty…i kdyz sem z nich opiloval tu barvu tak tam sly jen tak tak.....

            0 0
        • Coca  

          Jo, je. No, tak třeba zrovna zajížděný brzd moc neřeším, několikrát se mi stalo že na ně odněkad vytekl olej před závodem, okamžitě vyměnit jedna jízda v tepmu, ale s rozvahou (!) a na druhé (závodní) jízdě se na ně můžu naprosto spolehnout. (vlastnoručn vyzkušeno na Avida Juicy 3, 7, Hayes HFX9, Shimano XTR a teď Juicy Code, všechno na 200mm kotoučích). A když ani tohle nepomůže, tak vodu a písek co najdeš na cestě párkrát projedeš, znova poliješ vodou ať tam nezůstane ten bordel a jedeš. A když ani tohle nepomůže, ta pak Jar a Ionťák. Jestli ani tohle nepomůže, tak už mě nic nenapadá..

          0 0
        • Coca  

          Jo, je. No, tak třeba zrovna zajížděný brzd moc neřeším, několikrát se mi stalo že na ně odněkad vytekl olej před závodem, okamžitě vyměnit jedna jízda v tepmu, ale s rozvahou (!) a na druhé (závodní) jízdě se na ně můžu naprosto spolehnout. (vlastnoručn vyzkušeno na Avida Juicy 3, 7, Hayes HFX9, Shimano XTR a teď Juicy Code, všechno na 200mm kotoučích a rok výroby 2007). A když ani tohle nepomůže, tak vodu a písek co najdeš na cestě párkrát projedeš, znova poliješ vodou ať tam nezůstane ten bordel a jedeš. A když ani tohle nepomůže, ta pak Jar a Ionťák. Jestli ani tohle nepomůže, tak už mě nic nenapadá..

          0 0
      • Honza729  

        Presne tak.

        0 0
        • steepe  

          Prostě sedni na kolo a jezdi… časem se ti bude zdát že to brzdí lépe a lépe… Z kopce to moc dlouho nedrž, protože ti to shoří jak mi :-)

          0 0
      • Twister  

        Inspirovali jste mě k pár dotazům: Zajíždění desek je třeba jen s novým kotoučem? Teď si uvědomuju, že nějaký slabší výkon jsem pozoroval pouze s úplně novými brzdami, desky avid. Od té doby kdykoliv jsem je měnil ( kool-stop, goldfren, fastop) žádnej problém. K tomu zapečení – jestlipak nedělám něco špatně: když náhodou desky zamastim, či jinak zaseru, záměrně je několikrát uvařím až tak, že se kroutí kotouč. Lesklá vrstva se vytvoří, ale na konci švihu už to zase brzdí jako nový. Jinak vadnutí při uvaření jsem pozoroval jen u kool-stopů, a to dost zásadní. Bohužel si nepamatuju, které jsou organické a které sintrované a co z toho vyplívá, abych to dával nějak do souvislosti.

        0 0
        • kudlanka32  

          jooo Kool Stopy nebrat…konecne nekdo kdo ma na to stejnej nazor:) brzdej dobre ale nejkratsi chvili – na prednim kole me dost neprijemne prekvapily.....

          0 0
          • Splinter  

            No čumím… Juicy 7 orig desky – přišlo mě to, že to brzdí super.. Juicy 7 s koolstopama – úplně jiná kategorie.. a vydržely cca 5000km

            0 0
            • marapara  

              Ty jo, asi moc brzdíš. Já mám na Juicy 7 najeto tak 7000 km a mám tak 2/3 destiček stále OK :). Nebo minimálně polovina směsi tam je.

              0 0
              • Splinter  

                Cože? :-D

                No ty kolostopy jsou pořád ve třmenech, tak 2–3t ještě dají, ale ty orig avidy vydržely tak 2,5t? víc ne..

                0 0
        • Blabas  

          Moc bych to s tim vypejkánim mastnoty nepřeháněl. Překalíš kotouče ( fialová barva i mimo brzdné plochy ) a zkřehnou. Moje zkušenost je, že navíc se tim naruší desky, jakoby se začnou drolit, rychleji pak ubývají a často měníš, roli možná hraje i ta mastnota a její vysmažení. Nejlapší je prevence tedy opatrnost při údržbě a na očistu nějaký orig. přípravek na kotouče a desky, lhostejno, zda cyklo, moto.

          0 0
    • marapara  

      Já jsem Avid J7 zajel po cca 100 km. Je fakt, že na začátku nebrzdily vůbec. Docela procesu zajetí pomůže to, když brzdu poleješ vodou. Sice bude pískat, ale jen chvíli, než se teplem voda vypaří, ale dřív se zajedou brzdné plochy a kotouče.

      Klidně si sjeď nějaký delší sjezd po silnici a zabrzdi párkrát z padesátky nebo šedesátky na zastavení. Tím se zajedou celkem brzo. Pokud je poleješ ještě vodou, tak budou zajetý ještě dřív :). Sice budou vydávat šílený zvuk, ale neva :)

      0 0
      • steepe  

        jj, tohle je super věc… polij je vodou a vyjeď někde mezi lidi… uvidíš jak dobře to najednou brzdí… a těch lidí si při tom nevšímej ;-) dost tomu ta voda pomůže…

        0 0
        • marapara  

          … nj budou odskakovat sami :)) … a može třeba plašit srnky v lese, určitě mu nevběhne zádná pod kolo :)))

          0 0
          • kudlanka32  

            haha to mi pripomina Petra: Sakra nejak to nebrzdi (novy desky i kotouce), jedeme k rece. Tam to opatlal vodou a piskem. Posleze je zapekl hned v prvnim sjezdu a bylo zajeto:) ma je dodnes.....rekl bych ze technika zajizdeni zalezi vic na nature majitele nez typu brzd......

            0 0
    • Pebe  

      Ja jsem teda zajel Avid Juicy 5 asi na 3km po rovine, jel jsem pomalu a pribrdoval jsem zlehounka. Brzdy se zahraly a od te doby byly tak na 90% zajety. Časem se jeste malinko zlepsilo, ale nic dramatickyho, zaklad zajeti probehl na rovine. Ted na novym kole s BB7 mam najety asi 2km, ale od mechanik na 160mm kotoucich na 29 kolech nejaky oslnivy vykon neocekavam…

      0 0
      • Blabas  

        BB7 si sedaj dýl kvůli poloze, která není kontrolovaná rovnoměrným odskokem kapalinou. Sintrovaný orig. desky ale vydržely u mne dlouho a výkon slušný. Velikost kol to jistě trochu ovlivní.

        0 0
      • Blabas  

        p.s.: ta Kona co máš v profilu je vzhledově moc pěkná.

        0 0
      • Pavel  

        Stejné brzdy, Džusky fajfky… Zajetí: 3 km sjezd na brzdách v Bílých Karpatech (navíc blatem, vodou a pískem), kouř, smrad řev a tak, a od té doby brzdí přímo suprovně. Při jednom sjezdu, kdy byly doslova doruda, mne i tak byly schopny „sundat“ přes řídítka, když jsem „neopatrně“ chytl za páčku brzdy… :-) Jen vodu nemají rády; vřískají jak stádo koček stahovaných zaživa z kůže…

        0 0
        • olkyczase  

          Zajímavé .. V jiném threadu převládal názor, že brzdění jedině přední a přepadnutí prý ani není možné .. A Tys najednou přepadl .. sakra, sakra, kde je chybka .. ? J.

          0 0
          • pitos  

            byla to jeho chyba,špatná technika

            0 0
          • kudlanka32  

            jakozto zdatny cyklista jiste vis, ze to esli prepadnes zavisi na spravny pozici ****** (neboli teziste) naz zadnim kolem......

            nebo ze by pruda?

            0 0
            • Pavel  

              jj, byla to moje chybka. Prostě sbíral jsem zkušenosti a občas to hold bolelo… :-) Nějak jsem nečekal, že to bude ještě tak skvěle brzdit… No, už to vím:-) Pro rejpaly – brzdil jsem oběma…

              0 0
              • kudlanka32  

                :) to bylo na cyklo-olkyc…ja sem se slozil tolikrat z tak malichernych duvodu az bych se hambou propad…takze kritizovat nekoho za tlamu bych si nedovolili :)))

                0 0
                • kudlanka32  

                  (posledni -i skrtnente)

                  0 0
                • olkyczase  

                  Nikoho nekritizuji za padání .. :-) máš ten dojem? :-) J.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    mas mizernou schopnost porozumet psanemu textu.....vis to? dokonce se ten prispevek tebe ani netykal…

                    0 0
                    • olkyczase  

                      Bez obav, Kudli, rozumím všemu, určo víc, než Ty .. :-) .. Tu je nějaká uzaqvřená loby, bez přístupu veřejnosti? Nesmím vstoupit do hovoru .. ? TRak sorry, pantáto ..:-) J.

                      0 0
            • olkyczase  

              Vím, vím .. ale při brzdění prioritně zadní to nehrozí .. tak moc .. J.

              0 0
      • Peslezedirou  

        Hope mono mini se zajeli celkem rychle, BB7 se zajížely docela dlouho, hodně dlouho.

        0 0
        • Blabas  

          mě ne, vlastně než jsem dojel do lesa ( 5 km přez obce )

          0 0
          • Peslezedirou  

            U mě to bylo určitě přes 200km a to jsem je docela mučil.

            BTW, jaké používáš bovdeny?

            0 0
            • kudlanka32  

              nemuzou byt ty rozdily treba zpusobem montaze – ofrezovani montaznich bodu a by byly rovnobezne s osou naby? treba to zkrati dobu zabehu…

              0 0
              • Peslezedirou  

                Nevím, dosedací plochy frézoval Frenk :-). Možná to bylo tím, že jsem tam měl hope kotouče na mini, plocha je dost malá s porovnáním s formulema co tam mám teď.

                0 0
            • Blabas  

              Hodně jsem si hrál s montáží, bovdeny klasický šroubovice v metráži ( Hi-Tech ). Kvalitní leštěný/broušený lanka. Páky FR5. Ale je pravda, že když přijedu na krám, kde jsem je pořizoval, tak tam kluci neodolaj si je opakovaně „pomačkat“ s tím, že mi choděj fakt super. Buď klika na kus nebo jsem si fakt s tou montáží vyhrál přesně dle návodu.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Po zajetí brzdí jedovatě a jsou i silné. Chod páky mám taky bezvadný, skoro tak lehký jako u hyder, jenom zajetí brzd trvalo trochu déle. Na bovden jsem se ptal, protože jsem pořídil lepší bovedny podélné, ale když jsem napnul lanko tak mi někde visí, na páce mám vůli a tu musím vymezit stavěcím šroubem :-/. Přijde mi že je vnitřní průměr bovedenu moc široký…

                0 0
        • Martin  

          co si mám představit pod pojmem dlouho u zajíždění BB7? :-)

          zadní má ted najeto cca 40 km a pořád to nebrzdí optimálně ještě uvidím, co na to řekne přední

          0 0
          • Peslezedirou  

            No u mě zajetí trvalo cca 200km a pak začali brzdit celkem slušně…

            0 0
            • Martin  

              díky za info, nebudu házet flintu do žita

              0 0
    • nobody  

      jsou všechna desky rozměrově stejné nebou jiný tvar maj shimana, juicy …?

      0 0
      • Blabas  

        Je jich fůra model od modelu. Ani Avid nedělá jen jedny. Magura taky ne.

        0 0
      • die.catana  

        Jsou odlišné, dej si bacha hlavně u LX brzd, někdy ti klidně doporučijou destičky, který nebudou sedět, vem si je sebou. Jo a nekupuj od schimana originaly, vem něco jiného. Jo a doporučiji vybrat hlavně podle té pružinky co je k tomu přibalená, aby byla pořádná, LX mají snahu štrejchat o kotouč a ta pružinka tomu dost pomáhá, aby se to nedělo.

        0 0
    • přišlapávač  

      asi se taky začínám bát :-DDDD

      0 0
    • Bully  

      Magura Louise i Magura Marta- i novy brzdy (jak desky, tak i kotouce): nekolikrat jsem prudceji zabrzdil a uz byly OK. Casem se brzdny vykon jeste zlepsil, ale rozhodne uz ne o tolik, jako po tech prvnich par set metrech. A oboje brzdy rozhodne nejsou z tech slabsich (i na Martach mam vpredu 180 mm).

      0 0
    • petrbw  

      já mám obyčejné shimano BR-M 585/rotor a od začátku brzdí jako ďas.Možná prvních 5–10 zabrzdění nebylo na 100% ale i tak to brzdilo super.

      0 0
    • chodec  

      Už to tu porůznu padlo, takže jen ještě jednou zdůrazním, že délka zajížděné může být opravdu různá. V ideálním případě skoro nic, ale nějaká drobná nepřesnost destičky, trochu rozdílu v chodu pístků k tomu nějaká drobnůstka v pozici třmenu a nasčítá se ti zajíždění na pád desítek km (ale klidně i 100, když na to přijde). Také záleží na tom, co kdo nazývá „zajetím“. Někomu stačí, že se brzda začne chytat, někdo tak nazývá dobu, po kterou se výkon brzdy ještě zlepšuje (to může trvat i pár set km u některých typů).

      Nicméně také patřím k těm, co preferují zajíždění spíše pozvolné a vyhejbají se na začátku nějaké extrémní zátěži v obavě před „upečením“ obložení – vycházím z toho, že dokud není obložení zajeté tak nesedí celoplošně – čím méně zajetá deska, tím menší styčnou plochou vlastně brzdí a pokud od takové malé plošky chceš výkon jako od „dospělé“ brzdy, tak se opravdu může teoreticky poškodit větším lokálním zahřátím. Já se raději prvních pár desítek km do nějakých dlouhých sjezdů nepouštím (krátké sjezdy byť s intenzivním bržděním nejsou dle mých zkušeností pro brzdy problém).

      Ale každý je nakonec svého štěstí strůjcem – evidentně to jde někomu i jinak.

      0 0
    • Stingray  

      nazdar brachu, kopec a pustit to je jasný :-) Nebo jako Kopárna, prach a bahno ručně na kotouč a po kilometru to brzdí jako vzteklý :-)

      0 0
      • marapara  

        Bahno bych raděj vynechal, ale voda je to správný :)

        0 0
      • Blabas  

        Kopec a pustit? To může být pěkně o hubu. Byl bych opatrnější

        0 0
        • kudlanka32  

          no mas napsany v navodu ze mas parkrat funkci ozkouset nez nekam pojedes na rovny plose.....ocekavam ze tohle kazdej vi a bavime se o tom co je potom.....

          a potom uz bych konal jak peca radi…esli neco brzdi az v pulce svy zivotnosti tak je to divny

          0 0
          • kubad  

            přesně tak párkrát na rovině s citem zabrzdit a pak hurá na kopec a je to

            0 0
    • Maris  

      A jak by to bylo, kdybych vyměnil jenom kotouč a desky by byly už zajeté resp. zůstaly stejné? Vyžaduje to nějakou „zvláštní pěči“? Ne že bych do toho teď šel, ale když už jsme u tohoto tématu, tak mě to tak napadlo…

      0 0
      • Blabas  

        I kotouč se chvíli „kalí“ a „brousí“, Navíc pokud bude mít výrazně jiné dírování, zuby apod., budou si desky nejspíš sedat chvilku dýl.

        0 0
    • les  

      Doporučuji vyndat desky a 2–3dny vyluhovat v lukaně,když není tak v převoďáku.No a kotouče flexkou alespoň na šestkrát proříznout durch po obvodu pro lepší chlazení.Potom již není třeba brzdy dále zajíždět.

      0 0
      • mastihuba  

        tak sem to dnes vyzkoušel a moc to nezabralo, neměly by se ty desky po tom vyluhování ještě odmastit? Rozjel jsem se doma ze zahrady a zastavil jsem sse až o zavřený vrata do forhózu. :)

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.