• valyhonda

    Zdravim,vcera jsem pichl predni kolo,tak to ted vymenuji…Vse v poho,akorat kdyz jsem nasadil predni kolo,tak mi tam furt dre ten kotouč.Delam neco spatne?Davam to tak jak predtim,rovne a nasadim, pritahnu,roztocim predni kolo a furt to dre…sakris…diky jestli nekdo poradi…

    0 0
    • kubad  

      To je sfina to přední kolo co :-) Proste ho usad a serid brzdu nic na tom není

      0 0
    • Lucke  

      mas tam hydry nebo mechaniky?

      0 0
      • valyhonda  

        Formula Oro K18

        0 0
          • capis  

            No, já žasnu jaké kolo jsi si koupil a nemáš vůbec žádné technické znalosti čí dovednosti(viz. poprvé jsem píchl kolo????)

            0 0
        • kubad  

          Povolis ty dva šrouby z vrchu brzdy, zmacknes brzdu trmen se vystredi a pak ty šrouby utahnes – hotovo. Pokud je mezi deskama malá mezera, zmackl sis brzdu když bylo kolo vyndane, tak desky jednoduše odtlac od sebe třeba sroubovakem

          0 0
          • Lucke  

            to sem chtel napsat..no a priste se kolega urco podiva do historie..kaz­dopadne zavidim vsem , co to maji tak jednoduche s brzdama:D

            0 0
            • valyhonda  

              Tak moc dekuji,mel bych jeste jeden dotaz…Kola se mi toci do osmy,ale je to nove kolo,takze to muze byt plastama?Nebo se nemusi tocit uplne rovne?Moc dekuji

               
              0 0
              • rossi001  

                rafky s emusi hlavne tocit rovne, kdyz to dela plast tak proste byva lehce krive nasazeny, takze kdyz budes nekdy plast nasazovat vem si ktomu mydlovou vodu a melo by ti to lepe rovnemerne jit nasadit

                0 0
            • Blindworm  

              musim to zaklepat, ale problem se serizovanim brzd jsem zatim nemel. Sice behem poslednich 14 dni 3 defekty /predni i zadni/ ale vzdycky kolo vyndam, nandam a v pohode nikde nic nedre (nastesti) ;-)

              0 0
              • valyhonda  

                At delam,co delam,tak mi to stale dre.Uz jsem z toho jelen.............

                0 0
                • Wojtek  

                  křivý kotouč?

                  0 0
                  • valyhonda  

                    ne e,ten je v pohode,na kole je najezdenych 40km......

                    0 0
                    • PepikRapik  

                      Kolo muzes oprit o kotouc i bez jezdeni…

                      Dre ti jenom na jednom miste, nebo po celym obvodu kotouce?

                      0 0
                      • valyhonda  

                        Po celym obvodu..

                        0 0
                        • PepikRapik  

                          Tak si spatne vycentroval trmen.

                          Povol ty dva srouby co ho drzi, tak aby se s nim dalo pohybovat, zmackni brzdu…drz.. a zaroven utahuj… lip se to dela ve dvou: jeden drzi brzdu, druhej utahuje

                          0 0
                          • valyhonda  

                            Delam to,tak jak mi pises.Povolim ty dva srouby,zmacknu naplno predni brzdu a dotahuji…Furt to dre…

                            0 0
                            • kopečák1  

                              Při pohledu na destičky bys měl mít z obou stran stejnou mezeru mezi destičkou a kotoučem.

                              Jestli to tak po dotažení šroubů na třmenu  nemáš (jak Ti tu radili), tak zkus roztáhnout desky od sebe šroubovákem (nebo jestli to brzdy umí, povol zdvih páky).

                               

                              že kotouč občas „zvoní“ po vyndání a zandání kola je běžná věc… ale dřít by to nemělo..

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Ty dva šrouby utahuj postupně, střídavě jeden a druhý. Ještě lepší je třmen seřizovat, když na kole někdo sedí (soustava vidlice/kolo může „pracovat“ a při nezatíženém kole může být třmen vůči kotouči v trošku odlišné poloze).

                              0 0
                            • Hornet  

                              Pozri, či nie je jeden piestik vysunutý viac ako druhý, možno sa špatne vracia, treba ho potom trošku rozchodiť- silikonovy olej a pár krát zatlačiť a vysunúť. Ale už sa ti ponúkol mechanik :-)

                              0 0
                            • Blade  

                              Sedni na kolo, zatiž ho jako při jízdě a stejnou proceduru s mačkáním a utahováním přenech druhé osobě.

                              0 0
                        • Lucke  

                          jejda..uz to tady ani nectu :D mas to kousek..ve stredu se stav k nam do shopu…uhersky brod u svetelne krzovatky…Horez­..tam ti to opravim

                          0 0
                          • Stehla1  

                            Cau presne tam jsem si nechal menit zadni naboj kola dovezl jsem ho domu zatocim s kolem jen v ruce a citim nehorazne dreni lozisek v naboji to kolo radsi ani nenasadim do ramu a zavezu mu to nazpet protoze abych dal 806kč za naboj ktery je uplne nahovno se mi zda byt trochu moc ne?to jako nepozna ze to dre a cela oska je kriva?

                            0 0
                • art1  

                  jakým směrem utahuješ upínák ? Utáhni páčku nahoru k vidlici a pak seřiď brzdu

                  0 0
    • doonio  

      Já to dělám takhle:

      Vsadím kolo do patek, pořádně zatlačím na vidlu, ať si kolo pěkne sedne do aptek, potom utáhnu rychloupínák,a buď nedrhne, nebo drhne. Když drhne, povolím 2 šrouby na adaptéru,a vystředím třmen,buď zmáčknutím silným zmáčknutím páky a utáhnu, popřípadě utáhnu ten vlastní adaptér od oka(prostě ho nastavím ručně, jakš takš na střed- aby z každé strany kotouče bylo cca 1–2 mm od destiček) a  potom dotáhnu, a nikde nic nedře.

      Žádná věda v tom není.

      0 0
    • Tygr  

      někdy pomůže při nandávání kola z5 do vidlice pootočit o 45 stupňů osičku. prostě když to dře, tak kolo povolit, ototčit osku a utahnout znova. přece jen furt nastavovat třmen při každým vyndaní kola taky neni uplně ideal. Nakonec se ta zpravna puvodní poloha osky vždy našla…

      0 0
      • valyhonda  

        Tak nakonec se to podarilo kluci…Jeste jsem se chtel zeptat k tem plastum,ze oba mi hazou osmu,mam to rict prodejci?Nebo to nechat tak?Kolo mam 4 dny…jeste jednou diky…

        0 0
        • roud  

          určo mu to řekni :O)

          0 0
          • valyhonda  

            Jsem zvedavy,co mi nato rekne.............

            0 0
            • bagr84  

              V ramci garancky rekni at do docentrujou. Pokudlinej servisak rekne ze je jen spatne nasazenej plast, v ramci garancky rekni at ho teda nasadi poradne :)

               

              Vlastni zkusenost.

              0 0
              • Hoza1  

                To jsem rekl,zkusil ho nasadit znova,pry s nakym spesl praskem,ale je to stejne…Pry vyrobce udava,ze tam muze byt vule v plasti,tak to haze osmu v plasti furt..

                0 0
          • valyhonda  

            A co myslis,ze se s tim da delat?Vymeni je,nebo to zkusi dobre nasadit?Nemam s tim zkusenosti…

            0 0
        • Vilém  

          Vypust je, natri patku plaste mydlinovou vodou a pak nafoukni. Spis trosku prefoukni. Urco si sednou. Pak upust na pozadovany tlak.

          0 0
          • valyhonda  

            Tak dnes jsem byl na vyjidce,cca 60–70km a ten kotouc mi cinkal pomalu kazdou chvili,aj kdyz jsem jel po rovince a nezabiral moc do pedalu…Je to mozne,ze si to musi sednout?Ma to najeto neco pres sto kilometru to kolo…Nebo to tak ma cinkat?Kdyz zvednu predni kolo a roztocim to rukou,tak to necinka ten kotouc,tak nevim…

            Vcera jsem to mel v servisu.....

            Moc dekuji za rady a nazory…

              
            0 0
            • vset  

              Cinkani je docela bezne zvlast pri vetsich kotoucich zalezi i na plastich vetsinou zacnou cinkat pri nabrani urcite rychlosti

              0 0
              • bagr84  

                Nevim, me teda cinkani „bezne“ moc nepripada, aspon ne na mym kole :)

                0 0
      • capis  

        Tak, tak, taky záleží na síle přítlaku upínáku, je nutné to dát stejně jak to bylo.

        0 0
    • novcze  

      mě se celkem osvědčilo před utáhnutím rychloupínáku zabrzdit (u hydraulických brzd), teoreticky při pružnosti kotouče by to nemělo mít vliv, ale pokuď to tak udělám kotouč je pak ve středu ;-)

      0 0
      • valyhonda  

        ale zda se mi,ze je to hodne,aj kdyz jsem jel pomalu…ale zacalo to tak moc,az kdyz jsem pichl kolo…predtim to nedelalo…vcera to bylo v servisu…ach jo........

        0 0
        • vset  

          Zkus znovu seridit brzdu pomaha tam dat pri serizovani mezi desicky a kotouc vizitky nekdy chvilku trva nez se usadi

          0 0
          • valyhonda  

            Bohuzel ja to neumim serizovat…

            0 0
            • vset  

              To neni problem se naucit chce to trosku cviku povol ty dva srouby co drzi trmen tak aby byl volny mezi desticku a kotouc dej obycejnou vizitku nebo silnejsi papir z obou stran pokud tam nepujde sundej kolo a sroubovakem opatrne roztahni desticky.

              Zmackni brzdu a zacni opatrne stridave dotahovat srouby drzici trmen.Musis davat pozor aby v tehle fazi se ti trmen nepohnul to je vse

              0 0
    • Ricci  

      V buducnosti si oznac usadenie osky v rame napr. liehovou fixkou,vyhnes sa potom,ze pri vybrati kolesa a znovunasadeni ti bude kotuc skrtat

      0 0
      • andelex  

        uz jsem to cetl nekolikrat, ale nejak moc nechapu, jak to oznacovani probiha. Pokud prece kolo nasadim do patek a zatizim, tak si vzdycky sedne do stejne polohy a rekl bych, ze zrovna do te idealni. Takze mi prijde lepsi nasadit kola nadoraz, seridit trmen a hotovo, zadne oznacovani neni treba. Pokud ted nejsou krive patky nebo ram-vidlice, coz ale nepredpokladam, ze je pripad tech, co oznacuji. Kdyz necham mezeru mezi osou a patkou, je tady sance, ze se casem kolo pri nejakem narazu hne a usadi nadoraz, takze pak brzda skrta.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je samozřejmé, že se žádná mezere nenechává a dává se kolo na doraz, ovšem není pravda, že si i tak sedne stejně při různém natočení kola, může a nemusí. Když jsem značku neměl, tak jsem občas štelovat brzdu musel, od té doby co značku mám na všech kolech, tak nešteluju nikdy.

          Dosedací plochy vidlice/rámu a náboje nejsou nikdy zcela rovnoběžné a narozdíl od jiných částí se to tady frézováním neřeší, aby to přesně lícovalo. A když to dáš pootoečně, tak to nějakou setinku milimetru rozdílu po utažení upínákem udělá, no a na poloměru kotouče se hned projeví mnohonásobně více díky mnohem většímu poloměru. Tedy to, že jsou křivé patky je vlastně vždy, nikdy nejsou rovné zcela přesně.

          0 0
          • valyhonda  

            co mi teda radis udelat?

            0 0
            • valyhonda  

              Takze neni to tim,ze si to musi sednout?V sobotu jsem byl v servisu a v poho..V nedeli jsem si vyjel,teren,lesy atd.Jak kdybych najel na naky hrb a uz to zacalo znova…Nechce se mi zase do servisu,at nevypadam jak blb.To kolo ma najete neco malo pres 100km…Zadny pad,takze kotouc neni krivy..........

               
              0 0
              • šlapatko  

                Nazdar,ze začátku jsem si říkal zlaté  V brzdy:-)Nicméně vystředit třmen jsem se brzy naučil.Nasadím kolo,zamáčknu brzdu,na páku dám gumu ze staré duše a mám volné obě ruce:-) Opatrně dotahuju třmen.Tak aby se nepohnul dostrany.Sundám gumu z brzdy,párkrát promáčkám páku a vše je ok.Když i tak kotouč škrtá,dám na stranu s menší mezerou vizytku a vše opakuju.Vizytek dávej podle libosti.Zezačátku mi to trvalo i půl hodiny,nyní do 5ti minut:-) Na stránkách www.ivelo.cz najdeš návod jak vystředit třmen.Je myslím stejný jako můj.Já jen ze zezdechlosti používám gumku na páky.Hlavně na zadní:-)Držím palce.Časem budeš na kole dělat skoro vše.

                0 0
    • pajda  

      Ahojte, rád bych použil tohoto vlákna – mám kotouče XTR a při delším brždění mi začne drhnout zadní kotouč o destičku. Nejdřív jenom trochu chytá, ale když sjíždím pořádný kopec, tak to na konci už drhne plynule – během celé otáčky. Nejdřív jsem si myslel, že se kotouč teplem nějak zdeformuje, ale když zastavím a zatočím kolem, tak žádné házení nepozoruju. Až to zchládne, tak je to zase OK. Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být?

      0 0
      • juli  

        Odsaj maličko kapaliny z expanzky.

        0 0
        • drtyc  

          jj. zahreje se kapalina roztahne se objem presne podle fyzikalnich vlastnosti a zacne to brzdit. to by to mohlo byt.

          0 0
      • Ricci  

        Je to prehriatym kotucom,je to uplne normalne,po ochladnuti sa vyrovna

        0 0
      • ropman  

        změř jak je na brzdné ploše tlustej, jestli už není na vyhození. Třeba Formula říká vyměnit při 1,65 mm

        0 0
        • pajda  

          Díky za rady! Změřím teda kotouč, jestli není už moc sjetý – když bude OK, tak vyzkouším to odsátí kapaliny jak píše juli. Myslíte že by třeba mohla být ta brzda zavzdušněná? Jak bych to vlastně poznal? Když zmáčnu tu páčku, tak se mi nezdá, že by to mělo nějaký „gumový“ chod.

          0 0
          • valyhonda  

            Tak jsem byl o vikendu na kole a zase mi to drhne,chrncuje,i na rovine,zadny zaber…Kotouc krivy neni…V patek to budu zase muset zavest do servisu…Kolo je necele 3 tdyny stare...........

            0 0
            • Veprovak  

              mel jsem podobny problem a to jsem kotoucovky serizoval uz x-krat. Doma vsechno v pohode, venku sjedu z patniku a najednou kotouc cinkal. jindy zase jenom v zatacce apod… Muj recept je – jezdi, na zvuky se vykasli a ono si to po par desitkach km a trose brzdeni sedne :) Desticky se treba kapku omelou, vznkne tim vic prostoru pro kotouc.

              0 0
              • drtyc  

                jeste je moznost jezdit s gumickou na brzdovy pace. kdyz tam nebude zadnej prostor, tak to nebude cinkat. sice se za chvilku zapecou, ale hlavne ze nebudou cinkat.

                0 0
            • jIrI___  

              Pokud ti kotouč cinká při určite rychlosti při jízdě na zpevněném povrchu (typicky asfalt), je to úplně normální věc. Vzorek na plášti jemně rozvibruje celé kolo a kotouč začne rezonovat. Nedrcá při tom do destiček ani do ničeho jiného, prostě vydává zvuky sám od sebe. Čím větší kotouč, tím je tenhle efekt výraznější. MlokCZ tu o tom v jednom vlákně psal celkem podrobně.

              0 0
              • drtyc  

                a cim to, ze to teda neresi motorkari?

                0 0
                • pepek  

                  :-) viděls už motorku?

                  0 0
                • StuntJ  

                  Protože motorkáři mají tlustý kotouče a kvalitnější brzdy :o)

                  0 0
                  • drtyc  

                    a to je takovej problem vylisovat nejakej flak, kterej ma tri paprsky navic co to vyztuzi, aby to nezaclo kmitat ohybem? nebo je spis nez kotouc problem v tom uchytu k naboji, ze stoji za hnedy lejno?

                    0 0
                    • StuntJ  

                      Kdo by ale chtěl vozit půlkilové kotouče. Dobře tyhle problémy řeší třeba plovoucí kotouče HOPE, tam taký potíže moc nejsou . Tam je to vyztužené tím Alu nosičem

                      0 0
                • jIrI___  

                  No to netuším, kotouč na motorce je přeci úplně stejný jako na kole :-)))

                  0 0
              • valyhonda  

                Me to cinka na jekomkoliv povrchu,ne jenom na asfaltu..Pujcoval jsem si kamosovo kolo a tomu to necinka,tak nevim…

                0 0
                • StuntJ  

                  Mě taky kotouče cinklali kotouče, tak jsem se naštval, nastavil to co to šlo a pak jsem vytáhl kolo ven, sjel kopec hezky pomaličku cca 20km/h. A po 2km přestali brzdy fungovat, jak byli přehřátý, na třmenu se nedala udržet ruka a desky smrděli. Kotouče trošku chytli modrý nádech, ale desky si sedly a byl klid. Od té doby se brzdy neodváží cinknout :o). Jinak bych je znova provedl torturou.

                  0 0
                • ropman  

                  asi blbej dotaz, ale máš mezi destičkama takový ty pružinky ? :o)

                  0 0
                  • valyhonda  

                    To neni blbej dotaz,ale mam je tam…

                     
                    0 0
                    • vitarockhound  

                      Dělalo mě to samý ! Vystředil jsem třmen ale stejně to občas škrtalo – ale je rozdíl jestli to je kravál jak blázen že ho normálně slyšíš při jízdě a tím to znepříjemňuje život – nebo jestli to škrtá slyšitelně jenom když to v klidu zkoušíš ! Podle mě nemá moc význam seřizovat třmen tak, že si někdo sedne na kolo – tedy při zatížení – protože ta zadní stavba nebo i vidle pracuje úplně jinak při statickým zatížení nebo jestli jseš v pohybu a šlapeš ! Osobně bych to vystředil tak jak ti tady kluci radili a počkal až si to trochu sedne a až se ti trochu sjedou desky ! Nebo bych se s radou obrátil na servis. Někdy stačí malinko roztáhnout tu pružinky který držej desky od sebe ale to bych rozhodně svěřil servisu – kolo máš nový a tudíž v záruce ! Kromě vystředění třmene bych se v tom moc nešťoural !

                      Já jsem to vystředil , že přední kolo (nebo zadní – to je jedno) dal do vzduchu a lehce roztočit a podle toho našel optimální usazení třmene ! Zmáčknutí brzdy při povoleným třmenu a následný dotažení předpokládá absolutně rovnej kotouč – stačí odchylka v řádu desetin(setin) milimetru a bude to škrtat ! Rovněž tak může bejt na kotouči nepatrná – okem sotva postihnutelná vada – viz. já tam měl skutečně mikroskopickej natavanej kovovej kouštíček , kterej stačilo jenom lehce přejet jemným smirkovým papírem a bylo po problému. On by se ale určitě časem i obrousil sám bržděním.

                      Bojoval jsem s cinkáním a cvakáním dlouho až se mě skutečně osvědčilo vystředit třmen při točícím se kole – chce to ale opatrnost a to kolo stačí roztočit opravdu jenom trochu (to aby to event. neurazilo prsty atd.) ! Čili podepřít tak aby přední kolo bylo lehce ve vzduchu- povolit třmen – lehounce roztočit a sledovat jak se chová kotouč mezi deskama (stačí pod třmen na zem položit baterku – líp to je vidět) a vystředit tak aby to ani necinklo !   

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Vidle i stavba se při statickém zatížení a za jízdy moc neliší (mírné odchylky tam jsou, ale malé). Když to vzadu seřídíš nezatížené na střed, tak máš jistotu, že za jízdy to bude úplně blbě. Někdy s podívej za jízdy, jakou máš mezeru od kotouče k jednotlivým destičkám. U vidlice se to někdy už tak neprojevuje, záleží jaká vidlice a jak těžký jezdec, tam si to většinou lze dovolit seřídit nezatížené. A staticky na místě to mám vždy ± stejně jako za jízdy, takže to na kontrolu stačí (většinou je lepší si popojet třeba metr dopředu a ono si to sedne jako za jízdy).

                        Na 5 kolech doma mám seřízenou zadní brzdu tak, že na nezatíženém kole téměř kotouč šrktá o vnější desku (tedy vnější mezera minimální, vnitřní maximální). Za jízdy i při mojich 70kg (a to i na HT) je to okem na prostředku (za jízdy samozřejmě nepoznám, jestli to není o pár procent blíže jedné desce, což je ale fuk).

                        Dokonce při málo tuhé zadní stavbě a těžším jezdci se stává to, že se to seřídí zcela k vnější desce na nezatíženém kole (více to k ní cpát je už blbé, to pak při vedení kola vyloženě brzdí) a po nasednutí jezdce je to téměř u vnitřní desky. Tedy ideálně seřídit to ani nelze.

                        Zadní brzdu když trochu škrtá většinou není slyšet (slyšet je většinou hlavně cinkání, které ale dobré seřízení nevyřeší, cinká to i bez destiček a naopak špatné seřízení cinkání často odstraní, protože trvalým škrtáním o destičku se zvuk utlumí), takže pokud se nepodíváš, tak to nemusíš poznat, že to seřízení na nezatíženém kole je vlastně úplně špatně.

                        0 0
                        • vitarockhound  

                          No dobře – dávám ti za pravdu .

                          Ale na druhou stranu pakliže v klidu brzdy necinkaj a nedřou a za jízdy absolutně nic neslyším a brzdy brzdí tak jak maj a když jsem zkoušel na dlouhéééééé rovince jestli se kotouč nějak nezahřívá a po cca 2.000 km mám destičky ve stavu že nepotřebujou výměnu tak nemám nejmenší důvod abych to zkoušel štelovat nějak jinak. Jak píšeš, že seřízení na nezatíženým kole může bejt úplně špatně tak by mě zajímalo jak se to teda projeví v praxi , když kolo samovolně nebrzdí, kotouč se nezahřívá(tím, že by na ně byla lípnutá destička) a brzdy brzděj jak maj a při jízdě nic neslyšíš – tzn. necinkaj ani nedřou ani necvakaj  a rovněž tak v klidu při roztočení kola je jasná mezera mezi destičkama a kotoučem. V čem by se teda mělo projevit to špatný seřízení? Myslím si že po ujetí 20 km v ostřejším tempu po rovince, kdyby dosedala deska na kotouč, že by ten kotouč měl být přinejmenším alespoň vlažnej neli horkej. A pakliže není tak v tom nevidím problém – ale rozhodně souhlasím s tebou , že vystředění se zátěží má něco do sebe ale za sebe říkám, že tímhle způsobem jsem si vystředil brzdy před rokem (čili roztočit – vystředit – dotáhnout) a od tý doby nemám absolutně žádný problém.                             

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Trochu špatně seřízená zadní brzda se nemusí projevit vůbec nijak. Cinkání je dané pláštěm, kotoučem, tuhostí všeho možného a horší seřízení brzdy mu leda pomůže ho eliminovat. Když to neškrtá moc nebo vůbec (což je nejčastější případ když to seřídíš nezatížené, většinou se to neposune tolik, aby to vyloženě drhlo), tak to někdy nijak nepoznáš. Takže třeba může docházet jen ke zbytečnému lehkému ohýbání kotouče při brždění a případně lehce nerovnoměrnému sjíždění desek. A pak to v situacích, kde se projeví nedostatečná tuhost zadní stavby/vidlice, tak to pak o to škrtá na jednu stranu více.

                            A samozřejmě to může přispět k nějakém problému typu vibrací, ale když žádný viditelný problém není, tak se nic neděje.

                            Aby byl kotouč teplej pouze od škrtání (bez sáhnutí na brzdu), tak to už by muselo škrtat opravdu hodně (už jsem vícekrát zažil, že brzda za jízdy vydávala téměř trvale zvuk, když se tam dostalo trochu bordelu a k tomu byla lehce špantě seřízená, tedy škrtalo si to souvisle a k žádnému zahřátí nedošlo).

                            Proč to ale seřizovat rovnou špatně, když není nic lehčího než to seřídit na nezatíženém kole schválně nesouměrně na správnou stranu. Ono se to tak nastavuje i skoro lépe, když nastavuješ, aby kotouč byl blízko vnější desky místo na střed. Naopak většinou neřeším, když není zcela 100% rovný kotouč a na nezatíženém zadním kole si to v nějakém místě lehounce škrtne o vnější desku (na zatíženém je to akorát ve středu), i když bych ho dokázal dorovnat a doseřídit to tak, aby to zmizelo.

                            Mně taky když seřídím zadní brzdu na střed na nezatíženém kole to nijak moc neškrtá a většinou problém není a jen je vidět za jízdy, jak je kotouč úplně u vnitřní desky a u vnější velká mezera. Škrtá to pak mnohem více v zatáčkách, ale od zadní to není slyšet tak jako od přední.

                            A pak samozřejmě hrozně moc záleží na konkrétní vzdálenosti kotouče od desek na dané brzdě. U brzd s větší mezerou je větší rezerva a tedy cokoliv se méně projeví.

                            0 0
                            • kafac  

                              Ja nastavuju taky na nezatizenem kole a vzdycky je to OK. Akorat uz mam odzkouseno, ze u zadni brzdy musim trmen seridit tak, aby se kotouc lehce dotykal vnejsi desky, a potom pri zatizeni je presne uprostred ;)

                              U predku to serizuju na stred, a pri zatezi se to neposune…

                              0 0
                              • valyhonda  

                                Ja predni brzdou moc nebrzdim,tak neni to treba tim,ze si to jeste moc nesedlo???Dneska jsem to zkousel dat do jieho servisu a stejne to furt skrta.....

                                0 0
                                • valyhonda  

                                  Mam vic brzdit predni brzdou,aby si to sedlo?

                                  0 0
                                  • Hornet  

                                    Jasne, predna je aj daleko ucinnejsia, nemusis sa bat ze preletis, len nemackaj prudko paku, ale postupne, jemne a potom pritlac.

                                    0 0
                                    • valyhonda  

                                      Tak dekuji,tak snad to pomuze,aby si to sedlo,uz me to cinkani furt stve.....

                                      0 0
                                      • StuntJ  

                                        Na to si jako uživatel kotoučovek, budete muset zvyknout ..... :( Ty budou nějak cinkat, štrejchat, vrčet pořád.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Jsem vyjímka, nic mi necinká, neštrejchá ani nevrčí. A ani u předchozích kotoučovek se mi nic z toho nedělo :-P. Takže nikdo si nemusí na nic zvykat, stačí si asi trochu pohrát s nastavením :)

                                          0 0
                                          • StuntJ  

                                            Mě to normálně necinká, ale stačí trošku vyklopit zatáčku a vidla z bahna, rám z bahna, tak si to párkrát cinke. Nebo stačí sjet prudší kopec, kotouč se zvlní a deset minut mám o hudbu postarané, než to vychladne :o). Prostě u levného kola jsou kotoučovky více muzikální :o). Přehřívání by se dalo eliminovat kvalitnějším kotoučem a ten zbytek jiným kolem :o)

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              8oD

                                              0 0
                                            • JarryC  

                                              Mám úplně stejné poznatky,zakopaný pes je v tom „ešusovém“ materiálu ze kterého se dnes dělají rámy. Zlatý CrMo

                                              0 0
                                        • Blade  

                                          Líbí se mi, jak ty všechno zobecňuješ:

                                          Kdysi ti fungoval Sachs? se Shimanem ⇒ Shimano a Sram jsou plně kompatibilní, není problém kombinovat

                                          Máš vadný kus RS Tora ⇒ Tora je měkká podřadná vidlice, za ty prachy se musí kroutit

                                          2000km bez zásahu do brzd ⇒ kotouče jsou super, nikdy žádný problém, nechápu jak někdo může používat véčka a J3 jsou best

                                          po 14 dnech a samodomo opravě brzd ⇒ J3 stojí za hovno a všechny kotoučovky budou vždycky cinkat

                                          Děti v Africe hladoví ⇒ budu si psát hold a holt jak mi přijdou pod klávesnici :)

                                          0 0
                                          • StuntJ  

                                            Za mých mladých let bez indexu  tu opravdu šlo, ale to si vy asi ani nepamatujete . Je to doba tak o desel let zpět .Neurčoval jsem v časovém obdobý o co se jednalo . A kombinaci Sachs x Shimao mám dodnes na kole, leč po prasknutí misek v zadním nábu už nefunkční .

                                            Nevím jak můžete vědět že je moje vidlice vadná ? Autorizovaný servis RS na ní neshledal jediný problém a vše funguje tak jak má. Jen mi naznačil že po vidly za 3 000 kč nemůžu chtí nic světoborného. Prostě je to levnej krám z Taiwanu .

                                            2000km bez problém a nechápu, jak jsem JÁ mohl kdysi jezdit na kotvových véčkách, protože s hydrama je to nesrovnatelný požitek :o)

                                            No že J3 stojí za bobíška jsem nepsal, jen jsou to mé první hydry a učil jsem se na nich základí servis. NIkde se nepíše že by se hydry měli pořádně zajet aby začali normálně fungovat . Nikdo na fóru mi to nebyl schopen pradit. Nyní jsem chytřejší a vím že se brzdy musí pořádně ohřát, aby se písty rozchodily a brzdy jeli normálně .

                                            A stím HOLT/D jse asi omezený člověk, protože jsem si všimnul asi 2 dalších lidí co píší HOLD a Vám to jaksi u nich nevadí, takže se proberte ze své omezenosti a dokažte mi že se má psát slovo HOLT, nevím jestli jej ve slovníku spisovné češtiny, ale vaše zkreslené chápání pravdy je zarážející. A překrucování faktů, je pro Váas na denním pořádku :o)

                                            HOLD

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              holt, hrň to sem… 8o)

                                              0 0
                                            • Blade  

                                              Vše výše zmíněné tu s Vámi bylo probíráno, někdo si holT říci nedá :o)

                                              0 0
                                              • valyhonda  

                                                me to spis zvoni,nez cinka,protoze je to skoro furt v kuse a uz me to s..e…Dnes jsem si byl vyjet a pri jizde me to vadi ten zvuk…Muzu jet pomalu,rychle,do kopce,z kopce,tak furt to zvoni…Nekdy 50metru je klid…V patek jsem s tim byl v servisu…Kotouc je rovny,zadny pad,nic,tak uz nevim…Brzdy mam Formula Oro K18…Vse bylo v poho,nez jsem to predni kolo pichl…Od te doby mi to dela.Kolo je 3–4 tydny stare..Je mi jasne,ze sem tam to ma cinknout,ale toto je skoro furt… :-(

                                                0 0
                                                • valyhonda  

                                                  Uz me to pomalu prestava bavit…Nebude lepsi to rozebrat a treba promazat?

                                                  0 0
                                                  • Blade  

                                                    Jj, kotouč je dobrý promazat :-)

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Teflonu vzal bych na to teflon ten je na mazání kotoucu ideál :-)

                                                    0 0
                                                  • Blade  

                                                    Ano, na kotouče teflon, na destičky silikon. Ale pouze na organické, na sintry je nejlepší staré dobré osvědčené wédé :)

                                                    0 0
                                                • sodek  

                                                  Oddělej kotouč a je po zvonění :)

                                                  0 0
                                                  • valyhonda  

                                                    I o tom jsem premyslel,ze dam kotouce pryc,protoze ten zvuk me u stve,ale snad se to podari stlumit,nebo si to lip sedne…

                                                    0 0
                                                  • valyhonda  

                                                    Myslite,ze by byla blbost,si zadni brzdu nechat a na predek dat veckovou brzdu???To cinkani je horor…

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Ano, je to blbost. Kdyby to bylo opačně (kotouč vepředu), dalo by se o tom uvažovat. A navíc ten vzhled… brrr :)

                                                    0 0
                                                  • valyhonda  

                                                    Ja vim,ale ten zvuk me stve.nechce se mi to rozdlavat,abych neco nepokazil…

                                                    0 0
                            • op  

                              Ktere hydraulicke brzdy maji vetsi mezeru? Mam Hayes Stroker Trail a to cinkani me vytaci tak, ze uvazuju o tom je vymenit za mechanicke..

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                V první řadě je třeba si ujasnit, co ta brzda přesně dělá. Cinkání je způsobené hlavně vibracemi přenášenými od pláště a větší mezera tomu nepomůže, naopak to bude spíš horší, protože cinká samotný kotouč, aniž by se dotknul destiček. Tady dělá největší rozdíl použitý plášť, povrch a rychlost. A větší škrtání o desky většinou naopak cinkání utlumí. Decentní lehounké krátké škrtnutí o desky také může způsobovat cinkání.

                                Kromě pláště má na cinkání velmi vliv pevná osa, konkrétní použitý kotouč.

                                A ta vzdálenost se nehodnotí tak snadno, protože souvisí i se stavem konkrétního kusu brzdy (třeba brzdy s menší expanzkou, když je v nich méně kapaliny, tak při sjíždění desek vzdálenost zvětšují).

                                Z těch co mám doma, tak nejevětší vzdálenost mají J7, K24 mají střední a nejmenší mají XT (starší model).

                                A třeba K24tky mi s NN cinkají na asfaltu poměrně hodně. S RR jen velmi málo, s Marathony Supreme vůbec. V ostřejší zatáčce si sem tam decentně cinknou ve všech případech.

                                Ty J7čky mi cinkaly (teď je vozí manželka) asi malinko více než ty K24 (tedy nejvíce) a přitom mají tu mezeru největší. XT necinkaly vůbec. U těch XT bych řekl, že je to dané více faktory dohromady. První je ten, že jediné z těch brzd máme doma jen se 160-tkou kotoučem na předním kole (čím větší kotouč, tím více to vždy cinká), další faktor je centerl lock + XT kotouč (tahle kombinace je méně náchylná na cinkání) a poslední ta hodně malá vzdálenost od desek, tedy že si to častěji výrazněji škrtne a tím se to utlumí.

                                0 0
                                • op  

                                  Mam 180mm kotouc (vyrobce nevim), osy jsou XT, plast vepredu NN. Cinka to pri jizde do zatacky (vzdy), pri jizde po hrubsim asfaltu (vzdy), pri ostatnich prilezitostech sporadicky. Nejvic me ale stve, ze po kazdy 2–3 vyjizdce musim stelovat trmen, protoze zacne skrtat. Na starsim kole jsem s mechanickymi Hayes MX2 nemel nikdy zadny problem a brzdily taky celkem pekne (i kdyz hydry brzdi vic samozrejme). Odpoved v mym servisu kdy jsem si na brzdy stezoval byla, ze mechanicky brzdy maji vetsi mezeru a tudiz je jasny ze je s nima min problemu.. Jeste uvazuju zkusit dat 160mm kotouc a vyhodit adapter .. Muze to pomoci a zaroven zachovat ok brzdny ucinek?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Zatáčky pořeší pouze pevná osa a trošku to může omezit ten menší kotouč (ale zase 160tka vepředu je nic moc). A tam větší vzdálenost desek trošku pomůže, ale bez pevné osy to stejně nezachrání ani u brzd, kde je.

                                    Nutnost štelování takhle často není normální, tady je rozhodně někde chyba. Na brzdu běžně vůbec nesahám, šteluju pouze v případech když třeba měním desky nebo po servisu vidlice, když jsem měl brzdu zcela sundanou. Ale kde je v tomhle chyba, to se takhle na dálku těžko určuje.

                                    Určitě bych zkontroloval náboj. Pokud jsou špatně seřízené konusy (povolené), tak by to vše zhoršovalo i vysvětlovalo nutnost častého seřizování.

                                    Každopodáně je někde chyba a je třeba ji najít.

                                    0 0
                                    • op  

                                      Jak poznam povolene konusy? Kdyz vezmu za kolo rukou, zadnou vuli nema.. Spis bych tipl ze se to cele hybe v usazeni trmenu na ram .. je tam retezec: ram, adapter, trmen, podlozka, do toho sroub. Kdyz to utahuju je to piplacka, protoze podlozka pod sroubem pri utahovani cestuje a tim se meni poloha trmenu .. napr. najdu ji spravnou polohu trmenu a pak to finalne utahnu, cele se to hne a trmen je uplne nekdy jinde (jak rikam, je to piplacka dostat to do spravne polohy). Treba cely tehle retezec pracuje a pohne se pri brzdeni .. ale nevim co s tim (podlozku bych nevyhazoval).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Pokud se třmen skutečně posouvá, tak je něco také špatně. Jsou ofrézované dosedací plochy a tedy po seřízení desky rovnoběžné s kotoučem?

                                        A konusy zkus s vyndaným kolem, tam to poznáš nejlépe. Tam by nějaký mini vůle měla být a ta zmizí dotažením upínáku. O konusech toho tady je v historii mraky.

                                        0 0
                                        • op  

                                          oki, diky. Ofrezovane asi nejsou, take podlozka by se mohla vymenit za nejakou rovnejsi z kvalitnejsiho materialu. Reknu Jedlickovi. Dam tomu jeste jednu sanci – brzdy brzdi dobre, ale tohle me vazne stve..

                                          0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A samozřejmě ten menší kotouč zhorší brzdný účinek + se zhorší chlazení.

                                    0 0
    • jihra  

      Jde o to, že když jsi kolo znovu nasadil, tak oska kola ve vidlici byla trošku jinak natočená, kolo si trošku jinak „sedlo“ do vidlice a proto je i kotouč nakřivo a dře. Stačí, když je oska na jedné straně trošku otlačená, není úplně přesně vyřezaný závit a je to.

      Pomoc je jednoduchá. Kolo postavit (někdo ti je přidrží, může i shora mírně tlačit na řídítka), povolit rychloupínák předního kola, vzít tenký 17-ku klíč (nebo jinou velikost podle matice na konci osky kola) a osou kola pomalu točit. Přitom sledovat, jak se kotouč „hýbe“ mezi čelistěmi brzdy doleva – doprava. Jakmile je kotouč pěkně uprostřed mezi čelistmi, tak přitáhnout rychloupínák a je hotovo.

      Pokud jsi už ale rozšteloval celou brzdu, tak to bude na delší seřízení.

      0 0
      • vitarockhound  

        Naprosto souhlasím – to je základ všech problémů ! Když jsi kolo sundal tak se pootočila osa a přesně tak jak píše jihra to udělej ! Jestliže vizuálně vidíš že brzdovej disk nešmajdá mezi čelistma tak pak teprve vystřeď ten brzdovej třmen ! Ale pakliže to takhle intezivně cinká tak je příčina v tom, že vizuálně vidíš že se ti kolo točí rovně ale musíš kontrolovat ten brzdovej kotouč mezi čelistma – a pakliže vidíš že si to cinkne tak musíš perfektně srovnat osu viz. rada jihra !!!!! Teprve po perfektním srovnání osy kola ve vidlici a jejím dotažením se má cenu zabývat vystředěním brzdovýho třmene protože pokud ta osa nebude perfektní tak ti vystředění třmene nepomůže a bude to cinkat furt a ty se zblázníš – znám to – přivádělo mě to k šílenství a postupopal se přesně tak jak ti jihra radí a pak jsem teprve tošku vystředil brzdovej třmen a od tý doby si to ani necinklo !

        0 0
        • valyhonda  

          Tak uz mi po dovolene zacalo skrtat i zadni kotouc,asi se z toho zblaznim,ale to vypada,jako by to na zadnim kotouci skrtalo v jednom miste…

          0 0
    • Wojtek  

      hojte, mam bilou vidli a na spodku levé nožky se mi oběvuje takový černý prach, nevím co to je, je to z desek? je to normální?

      0 0
      • Máza  

        Jestli to je někde poblíš brzdového třmenu tak to normální je. Je to obržděný materiál z destiček. Stačí se kouknout třeba na disky u aut jak jsou špinavý od kotoučových brzd. :)

        0 0
    • Dzany  

      Vidis a ja mam stejnej problem, steluji to vsemi moznymi zpusoby, jak se zde pise a stejne to dre. Mam pocit, ze vnejsi pistek zadniho trme­ne chodi vic ven, jak ten vnejsi. Co s tim? Asi tam dam AJ7.

      0 0
      • Uwe Ampler  

        Ad to cinkání – cinká ti kotouč i když ti kolo stojí v klidu? Mně to právě cinkalo přesně takhle, ani jsem nemusel vyjet, zadní byla v pohodě. Zkus třeba druhou stranou šroubováku lehce poklepat na kotouč u jeho středu, mně takhle přední hodně cinkala, zvuk u zadní byl v pohodě dutý. Sundal jsem kotouč a šrouby znova utáhl, na jiné pozici. Cinkání přestalo.

        0 0
    • PEDROA80  

      Ahoj všem,

      mám podobný problém, mám na předním kole kotouč 203 od fy A2Z a pokud jedu rovně, vše je v pohodě. Kotouč běhá přesně na středu mezi deskami. Jakmile ale zatočím, je jedno na kterou stranu, rozezní se zvonící koncert od kotouče. Lze s tím něco dělat nebo se s tím musím smířit. Do menšího kotouče se mi nechce :-(

      0 0
      • jIrI___  

        S tím podle mě nic nenaděláš. Může za to nejspíš málo tuhá vidlice.

        0 0
        • PEDROA80  

          na kole je OEM olejová vidle Suntour MAG32

          0 0
          • obda  

            No právě. Pokud vím, MAG 32 je Epicon a ten má maximální doporučenou velikost kotouče 185mm

            0 0
            • PEDROA80  

              Ptal jsem se na velikost kotouče prodejce kola, jsou to výhradní prodejce GT v HK, tak jsem doufal že ví o čem mluví – tvrdil mi že 203 je v pohodě.

              Tu vidli jsem právě nemohl nikde najít, tím že je to OEM, tak ji na svém webu neuvádí ani sám výrobce.

              O jaký typ přesně se jedná – pls.

              0 0
              • obda  

                Tak sorry, asi jsem se spletl. Podle tohoto je to asi XCR. KAždopádně i tam je doporučeno max 185mm. Autoritativní zdroj nemám. Na co potřebuješ tak velký kotouč?

                0 0
                • PEDROA80  

                  Jen pro upřesnění k té vidlici:

                  Jedná se o OEM olejovou vidlici SR Suntour MAG32, montovanou ve výrobě na kola GT Avalanche 1.0 Disc. Už jsem hledal snad všude ale o této vidlici nikde nic.

                  a k té velikosti: Origo 160 dostal ránu a tak byla nutná výměna. No a když už jsem musel investovat do nového kotouče a vzhledem k tomu že na kole jsou TektroAurigaComp brzdy, chtěl jsem trochu vylepšit účinnost brzd tou nejlevnější cestou (vím že lepší by byla výměna komplet brzd), a taky v tom trochu hrál roli i vzhled – veůký kotouč se mi líbil.

                  0 0
                • PEDROA80  

                  jinak ten kotouč celkem hlasitě zvoní (rezonuje) i při poklepání když bike stojí v klidu opřený o zeď – šrouby na kotouči jsem kontroloval několikrát :-(

                  0 0
      • ropman  

        mám teď stejný kotouč vpředu na FOXce s Formulama a smířil jsem se. Prostě si to občas škrtne a občas si jen tak zvoní. 180 mm Formula to nedělala.

        0 0
    • ceo  

      U mě záleží, jak jsou otočené „matice se zoubkama“ (= součást náboje, co jdou zevnitř k vidlici). Ze 2 stran jsou zploštělé. Pokud mám tyto plošky ve směru vidlice (vertikálně), tak je vše v pořádku. Pokud se mi otočí horizontálně, tak kotouč dře a musel bych přeštelovávat brzdu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.