• Zin

    Ahoj, má tu někdo přehled, jak to je dnes na trhu s dušema? Existuje nějaká dobrá alternativa k obyč duším? Mám starý 26 xcčko a je to pro mě hlavní dopravní prostředek, ročně najedu přes 10 000 km, takže by mi nevadilo si připlatit pár stovek za duši, která by při stejné, nebo nižší hmotnosti víc vydržela. Různé alternativní duše už tu jsou s námi přes deset let, ale názory jsou na ně dost rozporuplné a vždy, když jsem měl chuť nějakou vyzkoušet, byl jsem od toho odrazen. :-D Prosím nepište ať jezdím bezduše, to není pro mě. .-)

    0 1
    • Mustafa  

      Např. toto je celkem aktualizované vlákno

      2 0
    • Azmir  

      Nejlepší duše jsou bezduše. Pokud ta 26" není úplná vykopávka a lowend, mohly by tam být bezdušové ráfky a stačilo by nalepit pásku a koupit mlíko a ventilky. Získáš lepší jízdní vlastnosti a menší hmotnost, přesně to, co chceš.

      4 5
      • Esi  

        přesně, bezduše jsou démonizované jako něco složitého, po nalepení pásky je s tím méně práce než tam dát duši a to že neřešíš defekty je k nezaplacení. když si vzpomenu na těch 10 defektů za sezonu na duších a to jsem najezdil polovinu toho co Zin, tak už bych to na kole nikdy nechtěl, mám bezduše i na HT nakterém vlastně jezdím jen dopravu převážně do práce a k duším bych se nikdy nevrátil

        1 0
        • bluerider  

          A přesto se najdou lidé, kteří jezdí hodně, měli bezduše a nakonec vrátili se k duším, protože je to pro ně provozně jednodušší, než se patlat s mlíkem. Nakonec do duše si to mlíko můžeš stříknou taky… ;)

          8 1
          • kubad  

            Jo ale jen Kozí se sifonem

            5 0
            • bluerider  

              Kozí jsem zatím nezkoušel. Ale opravný sprej na autopneu mě už párkrát zachránil. Prodávají se opravná mlíka do duší i duše s mlíkem uvnitř.

              0 0
              • LM  

                Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše a bez duše :-)

                2 1
                • bluerider  

                  Stříkající mlíko, co všechno zapatlá, přilepené pláště, co nejdou sundat, musíš mít spešl pumpu na tlakový ráz, musíš čistit pláště, musíš stejně vozit náhradní duši a CO2, máš vyšší náklady. Kvůli cca 5 či 6 defektům ročně a to ještě často dojedu na nízkém tlaku bez opravy, mě život s dušemi příjde naopak jednodušší. Ale třeba se k tomu dokopu.

                  7 3
                  • LM  
                    • No já jsem poslední tři defekty měl na silničce s dušema.
                    • Na gravelu se mi před dvěma roky podařilo trochu proseknout plášť o ráfek/šutr a stačilo dolít více mlíka a mohl jsem jet dál. Co jsem do těch bezduší potom dal pěnové vložky, tak už no problem a jen dolévám mlíko.
                    • Na MTB jsem defekt neměl několik let. Pomohli odolnější pláště, předtím jsem občas říznul bok. Drobné dírky zalepí mlíko. Taky už jen dolévám.

                    PS: „spešl pumpu na tlakový ráz“ nemám, udělal jsem si vzdušník z PETky. Ale většinou to jde nahodit jenom pumpou.

                    0 0
                    • bluerider  

                      Jo, to je hezká statistika. Tak třeba jednou, až budu frustrován z defektů, ty bezduše taky nahodím…

                      0 0
                      • va-bo  

                        Teď si představ, kolikanasobne víc cyklistů používá duše, než bezduse? Je to 1.000 /1 ?

                        0 0
                        • TK75  

                          1000 turistů versus 1 co opravdu jezdi to XC (v názvu vlakna) :)

                          0 0
                        • novas752  

                          Ono třeba nový mtb od Treku jsou velmi často na bezduších už z výroby. Vyjma Marlinů a některých nejlevnějších modelů.

                          0 0
                  • kubad  

                    Lepší jízdní vlastnosti s odolnost proti defektů za to stojí

                    A o tom to je. Všechno ostatní jsou jen výmluvy a neumyté ruce :)

                    5 0
                  • kofejn  

                    Až do května jsem byl taky „dušovej“, ale nové kolo byl bezdušák, tak jsem to chtěl zkusit. No po první jízdě jsem volal odvoz, protože jsem neměl žádný knoty a vůbec nic a šutr řízl běhoun. Teď už jsem zařízenej a jen sleduju, kde mi zase slzí po trnu plášť. Jsem až tak spokojený, že jsem předělal na bezduše i starý kolo, které teď sedlá synátor.

                    3 0
                  • Charles2k  

                    Dal jsem před cca 2 lety bezdušově zatím přední kolo (dokonce na x let starý plášť), najeto ještě asi 4000km a žádný defekt. Na novém plášti pak asi 2500km a také nic. Pumpičku, náhradní duše atp. nikdy nevozím…

                    Teď se chystám na zadní plášť.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Já teda duši vozím. I kdyz mam inzerty, po kterych se do civilizace dojet da. Někdy se povede vyrobit díru, kterou ani knoty nepoberou.

                      0 0
                      • LM  

                        Komu se chce v lese sundavat plášť s insertem.

                        A ten insert zapatlaný od mlíka pak dáš kam? Za krk nebo přes rameno? :-)

                        1 0
                    • bluerider  

                      Uvážlivé rozhodování. S tím zadním pláštěm bych ale pro jistotu počkal až po sezoně…

                      0 1
                  • xtonda  

                    Co sem začal používat odolnější pláště jsem měl jen dva defekty, jeden protože mi sjela páska v ráfku, kterou jsem si nechal prodat moc úzkou a jeden od nekvalitního pláště ze kterého lezlo něco ostrého, nikdy předmětem zvenku skrz plášť.

                    0 0
                  • Esi  

                    Spěšně pumpu mám, říká se tomu bombička :-), většinou jde plast nahodit obyčejnou pumpou, když výjimečně nebral bombička, slepený plast neřeším, plast sundavam až když ho vyhazuju a to ho necistim, mlíkem jsem nikdy nic zapatlaného neměl

                    1 0
                • xtonda  

                  Já nezpochybňuju výhodu bezduší, ale nebaví mě jak furt někdo tlačí jak je to super jednoduchý, zejména pokud jediný kde to můžu dělat je v bytě na koberci.

                  1 1
                  • Azmir  

                    V servise ti za dvě kila ty ventilky nasadí, jestli to je pro tebe takový problém…

                    1 0
                  • Esi  

                    Nalejt mliko a nafoukat to můžeš i před barakem, v tu dobu už mas plast na patkach tak ze to naliti mlika a nafoukani je práce tak na 5 minut

                    0 0
                  • Slavik  

                    Dělám to v bytě na koberci, ale vím, že si mám umýt ruce… :-)

                    0 0
                    • va-bo  

                      Už se párkrát stalo, že plast při nahazovani vyjel z patky a mliko bylo všude. Doporučuji nejdřív nahodit a pak ventilem nalít mléko, zvlášť v obýváku. Možná to tak děláš. :-)

                      2 0
          • Marek 2  

            Ono jde taky o to, že s bezdušema jde foukat na menší tlaky,jízda je pohodlnější a plášť lépe drží na podkladu (duše bych opravdu už nechtěl).

            3 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Tmel v duši funguje blbě nebo spíš vůbec.

            0 0
            • bluerider  

              Záleží na velikosti díry. Menší většinou zacelí, tlak klesne na určitou úroveň a pak je stabilní. Někdy se duše přilepí k plášti. Kde je díra, najdeš díky mlíku snadno, někdy stříká i přes plášť. Na dojetí to většinou stačí, nemusí se defekt řešit v zimě a bordelu, ale třeba na nejbližší pumpě a tak…

              0 0
    • jonti  

      TPU duse z aliexpressu jsou ok, lehke a drzi. Doporucuji spis ty tezsi.

      1 2
    • xtonda  

      Tpu duše zaměřený ne na nízkou hmotnost, ale na vyšší odolnost je značka Foss.

      0 0
    • va-bo  

      Teď jsem se někde dočetl, že MR Michal Prokop jezdí na sjezdaku Tubolitky.

      0 0
    • va-bo  

      Teď už ty bezduse jsou v pohodě. V začátcích, kdy ještě nebyla žádná mléka a bezdusaky jen Mavic UST, to bylo větší dobrodružství. Dofukovat každé 2 dny před jízdou bylo normální a chytnout defekt se povedlo taky rychle. Pak přišly ty zelené sračky Slime, to bylo lepší, ale žádný zázrak to nebyl. Samolepicí pásky do ráfku taky nebyly, lepili jsme tam kde co. Pak se to rychle zlepšilo, mléka, pásky, pláště, inzerty… pohoda :-)

      0 0
      • kubad  

        Ale notak :)

        Plnohodnotné UST sem měl na kole 2003 a fungovalo bez mléka super. Mavic tuším 3,1 a pak Crossmax SL a Schvalbe nebo Hutchinson pneu

        Časem s příchodem NoTubes ještě lepší. Dnes už plnohodnotné UST pneu nejsou.

        0 0
      • jIrI___  

        UST jsem vozil kolem roku 2010 a bylo to naprosto blbuzdorné řešení, které skvělo fungovalo i bez tmelu, konkr. kombinace UST plášť (vozil jsem Michelin) a UST ráfek bez děr pro niple Mavic Crossmax ST. Pak výrobci plášťů od tohoto plnohodnotného UST řešení začali postupně upouštět, začalo se experimentovat s lehčími prosakujícími plášti, samodomo páskami do ráfků a to bylo velký špatný, víc problémů než užitku. V té době jsem se vrátil zpět na duše. Ale teď už zase není problém sehnat karbonové ráfky bez děr (nebo aspoň fungující pásky) a i pláště už opět fungují s tmelem bez problémů, strach z bezduší už opět není na místě.

        0 0
      • va-bo  

        Měl jsem Crosslandy s tou plastovou vložkou v ráfku, a ty teda ztrácely tlak. Možná ne tak často, ale dofukovat jsem musel. Na pneumatiky už si nepamatuji. Měl jsem to na GF Sugar, takže tak rok 2004 cca.

        0 0
      • xtonda  

        Naopak tedy pokud jsem dobře informován, tak UST fungovalo i bez tmelu a lepení pásek jako na autě a z toho se ustoupilo a teď se zase blbne s páskou a lepivým sajrajtem aby se to vůbec podařilo zatěsnit.

        0 0
        • TK75  

          Lepivej sajrajt tam je aby zatesnil ty hromady dírek od trnu, sutru a všeho co pneumatika v lese potká

          0 1
        • va-bo  

          Tak tak. Tmely tenkrát nebyly. Ráfky buď nebyly provrtane pro dráty (dražší provedeni), nebo byla do ráfku vložena vložka z tvrdého plastu, namísto dnešních pásek. Pneumatiky UST udržely vzduch I bez duše. Jenomže UST plastu bylo málo a byly drahé, tak se používaly I jiné značky, určené pro duše, které ten tlak držely obtížné. Pak to MAVIC všechno zakončil a začaly TLR.

          0 0
          • Vilém  

            Tmely nebyly, protoze je UST nepotrebovalo.

            0 0
            • Lišák  

              To byly ty UST plaše tak neprůstřelný, že akátový trn neměl šanci? Pokud ne, tak jak se řešil defekt? Duší?

              0 0
              • kubad  

                Knot, zalepeni pláště jak duši , nebo duší.

                Ano byly poměrně těžké cca 200g. Plus

                0 0
              • Vilém  

                No, tezky to bylo dost:) Ale jinak nevim, nejezdil jsem to, jen v servise instaloval, udrzoval.

                0 0
              • jIrI___  

                Micheliny byly neprůstřelné a hmotnost tomu odpovídala, nevozil jsem v nich ani tmel a defekty nepamatuju :)

                1 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Máš špatné informace. TLR často těsní i bez tmelu (mě vždy). Konvertoval jsem svoje starý AC26 na bezduše. Nafouknu/nahodím to v pohodě malou ruční pumpičkou (CO2 nevozím). Tmel tam leju jen kvůli trnům. Za 7 let jsem měl jen 2 defekty, kdy jsem musel použít knot.

          0 1
    • zdenek  

      Když porovnám své dva MTB:

      • Starší s dušemi cca 1× měsíčně zkontroluji tlak a případně dofouknu.
      • Novější bez duší jsem musel dofukovat 1×-2× týdně kvůli nějakým mikroskopickým trhlinám v plášti, které mlíko neutěsnilo. Po sjetí pláště a výměně za nový se situace zlepšila, ale jen do prvního defektu. Teď už dofukuji zase a cca po 3 týdnech bez ježdění bylo kolo prázdné.

      Takže ano, oprava defektu bez duše byla jednodušší a rychlejší: Nemusel jsem stahovat plášť. Naštěstí zůstal nahozený. Stačilo dolít mlíko a nafouknout (+ ještě 2× dofouknout cestou domů). Ale dlouhodobě mám méně práce s dušemi.

      5 3
    • Cyklofanatic  

      Teď mám na MTB 29 bezduše, ale na stejných pláštích jsem jezdil i duše a měl jsem tak 2 defekty na 4000 km, teď to je 0–1, takže v tomhle zásadní přínos nevidím, stejně tak ve váze. Hlavní přínos jsou pro mě možnost nízkých tlaků v terénu. Při ježdění převážně cyklostezky, silnice či polňačky bych klidně zůstal na duších.

      1 0
    • va-bo  

      Ještě existuje alternativa duše + vložka, třeba Tannus. Už jsem jich nainstaloval několik sad. Je mozno jezdit nizsi tlaky i s dusi. Proti trnum to funguje. Nebo alespoň uživatele si nestezuji.

      0 0
      • Lišák  

        Kolik to váží? Duše + vložka bude asi těžší, než trocha mlíka.

        0 0
        • va-bo  

          Pro rozměr pneu 29×2,5 váží jedna vložka 320g.

          0 0
          • Lišák  

            Pěkný! K tomu duše a jsme na půl kilu. :-)

            1 0
            • Vilém  

              A kilovej plast navrch.

              Pak to chce 1300g par kol, aby to aspon trochu jelo.

              0 0
              • va-bo  

                Pořád to bude jen 0,7% celkové váhy (bike+jezdec) ritici se po lese. :-)

                0 2
                • Lišák  

                  To sice jo, ale jezdil jsem na 26 × 2,25 Nobby Nick, co měly něco přes půl kila a teď na 29 × 2,4 Vittoria Mazza, co mají kolem kila, a rozdíl je teda fakt velký.

                  Nicméně to mám na kole do lesa, tak preferuju jistotu, že mě plášť podrží, před rychlostí a lehkostí jízdy.

                  1 0
                  • va-bo  

                    Zvážil jsem 1,5 deci mlika 150g, inzert CushCore 270g, duse 150 – 180g. Bezduse mají celou řadu výhod, o tom není sporu, ale úspora váhy není rozhodující. A 0,6 kg je vaha menšího bídonu s vodou.

                    0 0
                    • LM  
                      • 1,5 deci mlíka tam vozí málokdo
                      • CushCore Pro je jedna z nejtěžších vložek :-)
                      • a 0,6 kg na obvodu kola je znát mnohem víc, než bidon s vodou upnutý na rámu :-P
                      3 0
                      • va-bo  

                        Na cestě do strmeho kopce ani moc ne. A těžší rotující hmota má větší setrvačnost.

                        0 0
                        • Esi  

                          No právě a tím pádem daleko větší neochotou ke změně rychlosti, proto je úplně jedno jestli rám váží o půl kila víc nebo miň, ale u kol je to hodně velký rozdíl

                          5 0
                      • va-bo  

                        Pokud se mliko občas doplňuje, už nikdo pořádně neví, kolik toho tam je. Já dávám do 29×2,5 asi tak 1,25 deci.

                        0 0
                        • LM  

                          Já do 27,5×2,4 dávám tak 80 ml a dolévám až když to přestane při zaštěrchání s kolem vydávat zvuky. Případně když to rychleji začne ztrácet tlak. A vozím s sebou malou lahvičku tmelu (pro jistotu).

                          0 0
                • -b-n-x-  

                  Jasně, takže klidně ať má pneumatika deset kilo a bude to pohoda :-)

                  0 1
                  • Esi  

                    Jasne pustiš to z kopce bez brzd na kilo, protože brzdit to 180mm kotoučem stejne nemá cenu a potom pojedeš po rovině dalších 20km zadarmo :-)

                    3 0
                  • va-bo  

                    Setrvačník, znáš to z fyziky :-)

                    1 0
                  • va-bo  

                    Diskutujeme tady 320gramu na kolo, ne 10 kilo :-)

                    1 1
                    • -b-n-x-  

                      Tak ale i těch 320g na kolo má asi nějaký vliv.

                      A pokud nemá, tak asi nemá ani těch 10kg :-)

                      0 0
                      • va-bo  

                        Určitě, jen se snažím vysvětlit, že bezduse nejsou univerzálním receptem pro každého.

                        1 0
                        • Lišák  

                          To určitě ne. Stejně, jako páčkové řazení na bajku. I dualy měly spokojené uživatele.

                          0 0
    • va-bo  

      To zcela jistě, ale pro uživatele, co si nanejvýš dofouknou duše, je to pohodlnější.

      1 0
    • va-bo  

      Pro pobaveni. :-)

      5 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.