• Bomba+

    Sice je tu o bezdušových pneu celkem dost threadů, ale základní otázku jsem nenašel (nebo neumím hledat, i to je možný).

    Má smysl přejít na bezdušové pneu?

    Chci si teď před sezónou koupit nové pneu, uvažoval jsem o klasice Schwalbe NN/RR. Pak jsem si ale přečetl pár threadů o bezdušových pneu a začal o nich přemejšlet. Jaké vlastně jsou hlavní výhody? Jaké jsou nevýhody?

    (použití: jezdím po asfaltce do lesů a polních cest, po lese lehký až středně těžký terén, žádné maso – sjezdy apod., na to ani nemám kolo :) )

    Díky za rady.

    0 0
    • RomanH  

      Pokud alespon 1× za 14 dni na kole vyjedes, neprehazujes casto plaste, tak urcite ano. Hustis mensi tlaky, je to prilnavejsi a pohodlnejsi, rok jsem nemel defekt – to vidim jako nejvetsi prinos treba pri nocnich podzimnich vyjizdkach, protoze menit za tmy a zimy dusi u zabahneneho plaste kvuli propichnuti od trnu je nic moc.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • Bomba+  

        Od jara do podzimu každý víkend aspoň 20 km…času není zrovna moc, ale aspoň tohle minimum si držim.

        jj, výměna pláště v dešti, bahně a šeru je chuťovka, to mám taky už za sebou :)

        0 0
      • pepek  

        Já bych to tak jednoznačně neviděl: vozil jsem pláště na duších, defekt žádný, ale měl jsem tam tři dírky na bocích o kterých jsem ani nevěděl(duše to odpružila bez ztráty kytičky). Vyndal jsem duše – a najednou problém: takže kdybych tu celou dobu nevozil duše, tak bych sice defekt na běhounu taky neměl, zato ale 3 horší problémy na boku.

        Navíc ten opruz s kompresorem, mlíkem atd…

        Odolnější pláště? – dražší, těžší. ..

        Kdybych necítl ten placebo-efekt nižšího odporu, tak se na to vykašlu. Za tu „ochranu“ proti defektu to nestojí.

        0 0
        • MlokCZ  

          To ale hrozně záleží na tom, co kdo vybere za konkrétní řešení.

          Pokud se vybere UST + UST řešení, tak to bude odolné, bezproblémová a jednoduchá montáž a defekty to zacelí perfektně.

          Jen to bude o něco těžší.

          Já stále prodlužuju dobu bez defektu, který bych musel jakkoliv řešit. Už jsem na UST + UST řešení na 3 roky+.

          A očividně máš štěstí, když na ne nijak výrazně odolnějších pláštích jsi měl s dušemi tak málo defektů.

          Já na obyč verzích Schwalbe stihnul klidně i 10–15 defektů ročně.

          Na odolnějších (alpencross, double defense) to už bylo o hodně lepší, ale pořád zdaleka ne bez defektu.

          Trápit se ale s nějakým problematičtějším řešením na nahazování a které hned dobře nemusí těsnit, to mi taky nebaví.

          Marathony Dureme jsem nakonec na C29maxech bez duší zavrhnul (i když jsem po velkém boji to nakonec s kompresorem a tmelem nahodil).

          Kromě toho nižšího valivého odporu je tu ale hlavně ta výhoda nižších tlaků.

          S dušemi jsem nikdy tak nízké tlaky jezdit nemohl. To jsem prorážel s takovým tlakem už docela často. Na UST + UST je to bez jakýchkoliv následků, i když sem tam může dojít na tom nižším tlaku k lehkému kontaktu překážky s ráfkem. Po těch 3 letech jsem prohlížel pečlivě všechny ráfky a ani náznak problému.

          0 0
          • maajkee  

            Takže když mě vyhovujou spíš vyšší tlaky, tak ztrácím hlavní výhodu bezduš. systému a tedy můžu klidně vozit dál duše? :)

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží, co jsou to konkrétně vyšší tlaky. Protože pokud je to něco ve stylu foukat až k povolenému maximu, tak nejen že ztratíš tu jednu výhodu, ale navíc může vzniknout i problém.

              Měl jsem tady k tomu samostatné vlákno na kolik maximálně foukat bez duší. Pár případů se tam našlo, že někomu držel i hodně vysoký tlak. Často je to ale s vyšším tlake už rizikové.

              Nejvíce samozřejmě záleží na kombinaci plášť a ráfek.

              Nejhorší byly třeba starší dušové Schwalbe + ty lehčí ZTR ráfky s extra nízkými boky.

              2011 Schwalbe, které jsou TLR tohle částečně řeší. Mají těsnější patky, takže riziko svléknutí pláště šlo i na těch ZTR ráfkách dolu.

              Při hodně velkém tlaku tam to riziko ale vždy bude.

              Ta hranice bude někde kolem 45–50psi. Pokud chceš foukat nad 50psi objemnější pláště (tedy 2,1+), tak bych do bezduší určitě nešel.

              0 0
              • maajkee  

                No, já foukám většinou tak 3 vzadu určitě, vepředu lece pod 3, upřednostňuju, že to jede předtím, že to pořádně drží, nevim jestli to není jen psycho efekt, ale když mám měkčí gumy, tak jsem prostě nešťastnej z toho, že to nejede :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bez duší ale právě získáš tu kombinaci, že to dobře pojede i s nižším tlakem a není třeba to moc bušit. Teď myslím tvrdý povrch typu asfalt, kde má smysl dávat vyšší tlak pro nižší valivý odpor.

                  Mimo asfalt už je to vždy sporné dle konkrétního povrchu. Tam často můžeš být s vyšším tlakem pomalejší.

                  A psycho efekt dělá hrozně moc. Kdysi dávno jsem ten psycho efekt s potřebou vysokých tlaků na biku taky měl. Aspoň jsem tenkrát jezdil na biku poměrně dost asfaltu, tak ten tlak aspoň někde měl opodstatnění.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No, já po asfaltu taky jedu dost často, nebo hodně po lesních pevných cestách, jak vím, že pojedu někde pasáž třeba s kořenama, tak pneu upouštím.

                    No mám teď UST ráfky, tak chci bezduše aspoň vyzkoušet, nejlíp bych chtěl sehnat nějakej 29 ust plášť, ale moc toho není, alespoň co jsem koukal tady v čr.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ve 29 se v podstatě UST pláště neexistují. Asi obava, že by byly už příliš těžké (takový 29tkový UST RaR 2,25 by měl možná už i přes 800g, což je fakt hodně) a nikdo je nekupoval.

                      Máš tu na výběr různé typy tubeless ready. To znamená u některých výrobců UST patky (třeba Python).

                      Nebo 2011 Schwalbe mají aspoň těsnější patky (to hodně pomůže jak s nahozením, tak aby se plášť nesvlékal z ráfku) + zátěr. Pořád to jsou ale klasické dušové patky.

                      Jinak na UST ráfky se klasické dušové pláště nahazují opravdu blbě. To je jedna z nejhorších kombinací na nahození. Zvlášť když je to spíše volnější patka.

                      Tohle je přesně ten případ, kdy jsem i s kompresorem tak bojoval s nahozením (C29max + Marathon Dureme). Bohužel Dureme i když jsou 2011, tak ty nejsou TLR (ta těsnější patka + zátěr) jako bikové Schwalbe.

                      0 0
        • RomanH  

          Nesmis vozit plaste s papirovymi boky – Schwalbe ve standartnim provedeni :-) Ja na boku protrhnul akorat 2× Pythony Gold, co je stejnej pripad.

          Jo, k vymene / nasazeni plaste je potreba kompresor se vzdusnikem, montaz trva o neco dele a neni to uplne cista prace (hlavne napoprve :-)), ale i tak to podle me za to stoji.

          0 0
          • MlokCZ  

            U UST + UST ta komplikace odpadá. Nový plášť nahodíš i malou ruční pumpičkou téměř vždy. U použitého je to už trošku horší, tam někdy kompresor potřeba je. Kdo nemá kompresor, tak ale nemusí plášť nikdy sundavat a doplňovat tmel může přes ventilek.

            0 0
            • RomanH  

              tak ale nemusí plášť nikdy sundavat a doplňovat tmel může přes ventilek.

              jj, to delam, ale i tak se mi 1× stalo, ze jsem po doplneni tmele plast rucni pumpou nenahodil a nez delat nejake opicarny s montpakou, vzal jsem kompresor.

              0 0
              • MlokCZ  

                Je pravda, že já to beru hlavně z pohledu UST ráfků. Tam i ne moc těsný dušový plášť zůstane hezky zaskočený v patkách při vypuštění, takže patky po prvním zatěsnění už tak zůstanou.

                A tedy těžko by se mohlo stát, že by to nešlo znovu nafoukat čímkoliv.

                0 0
            • romachain  

              Dá se doplňovat i skrz ventilek, kterej není rozdělávací?

              0 0
              • MlokCZ  

                Pochybuju, ale nikdy jsem to nezkoušel (všude mám Mavic rozdělávací ventilky). Možná stříkačkou trošku pod tlakem bys něco protlačil nebo ten ventilek taky brzo ucpeš a přestane fungovat.

                0 0
              • JSt  

                pokud by to slo, je tmel spatny a nic nezatesni.

                0 0
          • pepek  

            Byl jsem na pumpě, hadice měla dírku u koncofky: jednou rukou jsem držel díru, druhou rovnal plášť a tlačítko kompresoru jsem mačkal hlavou. To bylo tak POTUPNÉ! Kdyby mě tam někdo viděl, tak mě odvezou do Černovic.

            0 0
          • jIrI___  

            Na ráfek FastDisc jsem nasadil dušového NR naprosto bez problémů a bez jakýchkoliv pomocných metod (mýdlová voda, nahození jedné strany duší, atd.) jen dílenskou pumpou. U Crossmarku a ráfku Bontrager Race Lite jsem už musel použit mýdlovou vodu, ale taky nebylo třeba kompresor.

            0 0
        • ememem  

          no tak to bych si dovolil povedat ze budes zo svojim nazorom v prudkej mensine obzvlast co sa tyka poslednej vety. to je prave jeden z hlavnych dovodov preco hej. inak ti celkom nerozumiem jaky kompresor pri ust? jaky opruz s mliekom? to co pises sa tyka tzv. „chrtieho riesenia“ a nie ust.

          0 0
    • roud  

      Jednoznačně bezduše a čím víc jezdíš tím více je oceníš :o)

      0 0
    • kubad  

      historie !!!

      0 0
      • Bomba+  

        Budoucnost !!!

        (jinak doporučuju si znovu přečíst úvodní post. Anebo dvakrát…anebo desetkrát.)

        0 0
        • ememem  

          inak ma pravdu, na to co sa pytas je v tych threadoch rozpitvane asi 50krat a to pomerne cerstvo, ziadny kostlivci.

          0 0
    • unitak  

      Hoj, nechci zakládat nový topic, tak se zeptám tady. Asi hodně debilní otázka, ale nikde jsem nic nenašel (jo vím špatně jsem hledal). Jde použít bezdušový plášť na klasické kolo s duší?

      Momentálně mám kola na duše a plášť je už KO, tak musím koupit nový a během měsíce pak přejít na bezduši.

      Takže otázka zda jde normálně do bezdušového pláště hodit duši, nafoukat to a jezdit jakoby to byl klasický dušový systém.

      Dík za rozumné odpovědi.

      0 0
      • jIrI___  

        Úplně bez problémů.

        0 0
      • ememem1  

        ci si predstavujes pod pojmom bezdusovy plast? UST alebo TLR resp. jeho variacie ako 2blissready, TNT a pod.?

        U tych druhych je to v pohode u toho prveho (UST) by som to tak jednoznacen jak Jiri dole netvrdil. Jednak narvat dusu do UST moze byt docela boj a druhak davat UST plast na ne-UST rafky neni najlepsi napad.

        0 0
        • jIrI___  

          Vozil jsem půl sezóny plnotučného UST Michelina na obyčejném ráfku s duší a nějakých problémů jsem si nevšiml. Neříkám, že to ideální řešení, ale jako nouzovky na měsíc bych se toho vůbec nebál.

          0 0
    • RUSH  

      Dle mého je hlavní výhodou odolnost proti defektům. Průměrný cyklista, který ujede za rok nějakých 2–3 tis. km na MTB ročně a k tomu třeba 1–2 maratony, tuto spolehlivost velmi ocení, protože velmi pravděpodobně bude stále bez defektu.

      To ale platí jen za podmínky, že použiješ odolnější UST nebo TLR pláště se zesílenými boky. A hlavně, měl bys mít ráfky UST, nebo jim podobné, abys byl schopen tyto pláště nahodit doma, dílenskou pumpou.

      Bezdušáky vyrobené z normálních plášťů a z normálních ráfků, za pomoci kompresoru jsem nezkoušel, nepřijde mi to jako dobrá varianta.

      Pokud tedy máš vhodné ráfky, doporučuji jít do toho. Pokud ne, spočítej si na kolik tě to přijde a podle toho se rozhodni.

      0 0
    • pee.tr  

      Využiji jednoho ze založených témat, abych se zeptal na takovou blbost. Právě si poprvé předělávám kola na bezdušová. Nafouknout na sucho jdou pumpou bez potíží, už jen naliji tmel. Jak to je ale s tmelem, když budu chcít upustit tlak z pneu (když přefoukám)? Předpokládám, že by se mi se vzduchem hrnul do ventilku a ven i tmel a už bych to příště asi pumpou neprofouknul. Znamená použití tmelu nemožnost upouštět tlak, nebo si to celé jen blbě představuju? Díky.

      0 0
      • MirosPikos  

        Ničeho se neboj, gravitace zvládne ledacos. Maximálně unikne jen troška tmelu, která bude ve ventilku nebo v bezprostřední blízkosti.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Přesně jak píše Míra, maximálně budeš mít jen ventilek lehce „omaštěnej“ od tekutý složky mlíka, a to i v případě, že budeš upouštět s ventilkem ve spodní úvrati kola, jesimirozumíš. ;) S tlakama furt laboruju, takže bez možnosti upouštění si to nedokážu představit…

        0 0
      • jonti  

        není to problém, někdy se ventilek zanese, ale většinou jde vyčistit.

        0 0
        • MlokCZ  

          A případně se čas od času vymění vložka ventilku. Zvlášť když při vychytání vhodné akce nestojí skoro nic.

          0 0
          • Breakpain  

            Kde, nutne potrebuju … povidej ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Teď už bohužel nikde. Bylo to koncem roku 2013 na Koloshopu. Teď je mají za 24Kč/kus a pořád je to cena slušná (dle toho co jsem se rychle kouknul jinde).

              0 0
          • Pan.Fazole  

            množství 30 :)

            ale za 2 káble to bych jich taky bral hromadu

            0 0
    • kyl  

      Jsou na netu někde obrázky v řezu,ráfek,pás­ka,plášť pro různé systémy bezduší?

      0 0
    •  

      kde je konec zakladateli tématu, s úctou vzpomínám jak některé převážně čembouny zde uměl rozpálit téměř k nepříčetnosti:-) , jinak za mě duše ALE latexové

      0 0
      • Muraj238  

        Jde latexová duše lepit, když ji píchneš? Musíš mít speciální lepení, nebo stačí standardní? :)

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Lepil jsem doma chemoprénem flek z latex duše – drželo dlouhodobě. V terénu jsem lepil flastrem, co jsem měl na butyl duše a po dva měsíce, co jsem tu duši ještě vozil, to drželo.

          0 0
      • kubad  

        :D

        dostals rozum?

        0 0
    • kyl  

      Pokud jsem to dobře pochopil,Toto

      umožňuje předělat prakticky jakýkoliv ráfek a plášť na bezduše?

      0 0
      • Atilla  

        Tohle je spíš pro sjezdaře a WC enduro. Klasicky ti stačí asi tak 15× levnější řešení v podobě pásky a tmelu.

        0 0
        • kyl  

          Tak jasně,je to sakra drahé.Já jen že jsem na to kápnul a teoreticky to řeší hodně problémů,kdy je obyč.ráfek apod.plášť se nechce chytit do patek(chce to naráz velkej objem vzduchu aby to zaskočilo).Tohle by mělo jít nafoukat i tou nejmenší pumpičkou.Nemělo by dojít k vyzutí plášťe i při nízkém tlaku na obyč.ráfku.

          0 0
    • Kosarius  

      Využiji také toto téma.

      Uměl by mi někdo vysvětlit proč mají bezdušová kola nižší valivý odpor? Čím je to způsobeno?

      Foukají se na nižší tlak, jsou z měkčích směsí a přesto mají valivý odpor menší…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Gooder  

      Zdravím vás, chci vás poprosit o radu. Na svém GT mám ráfky WTB SX24 předchozím majitelem předělané na bezdušový systém (minimálně zadek, předek jsem nekoumal). Včera jsem zjistil, že zadní kolo mám prázdné a z boku pláště je 1cm prasklina. Nevím, jestli má smysl zachovávat bezdušový systém, v případě že ráfky na to nejsou primárně určené. Zvažuju buď plášť UST Michelin Wild Grip'R Advanced, nebo vrátit duši s klasickým pláštěm. Co myslíte?

      Děkuju

      0 0
      • tigermoth  

        Jestli ráfek drží a nebudeš to muset přetěsňovat nechal bych bezduše. Ochrana proti defektu za to stojí.

        0 0
        • Gooder  

          Doposud to vypadalo, že drží. Tak to zkusím zachovat. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli ten UST plášť mi bude pasovat do ráfku, nebo mám sehnat TLR plášť?

          0 0
          • tigermoth  

            Držet by to mělo, co já vím tak to tu pár lidí vozilo, ale bude to zbytečně těžké. Dal bych tlr s mlíkem, které tam stejně musí být kvůli neUST ráfku.

            0 0
            • Gooder  

              Super, děkuju. S bezdušovým systémem zkušenost nemám, teprve až teď zjišťuju info ohledně toho. Kupodivu tam ale asi mlíko nebylo, protože ráfek i plášť jsou čisté a nic nevyteklo. Vpředu i vzadu byl nasazený klasický plášť Kenda Nevegal, takže asi koupím nový plášť i dopředu který již bude přizpůsobený pro TLR.

              0 0
    • Redjuu  

      Ahoj. Chci se zeptat na zkušenosti. Poprvé testuji bezduše, vše jsem v pohodě nainstaloval, ale i po cca 100 najetých kilometrech se mi stále mírně ztrácí tlak (po 2 dnech musím dofouknout). Slyšel jsem názory, že se občas vše chytne až třeba po 300 km. Tak jen chci slyšet názor, jestli je to normál, nebo jestli mám začít hledat příčinu. Mléko mám Notubes.

      Předem díky za odpovědi.

      0 0
      • tatranka1  

        Podobnou zkušenost mám. Na 26" kola DT Swiss 420 jsem dopředu nasadil WTB 2,3 Vigilante TLR. Tlak držel přes noc bez mlíka. Pak jsem mlíko nalil a začal kolotoč dofukování. Nějak si nesedl ventilek s dírou v ráfku a okolo to stále fučelo i přes niply, čím více jsem utahoval ventilek, tím víc to fučelo. Problém byl v tom, že ventilky se dělají s těsnícím blokem ve tvaru obdélníka a užší rozměr je přesně rozměr díry v ráfku na galuskový ventil, tedy v mém případě. A jak jsem nalil mlíko, zřejmě ventilek lehce sklouznul (uhnul) a dal prostor unikajícímu vzduchu. Nakonec to vyřešilo omotání ventilku těsnící páskou dokulata a je pokoj.

        Na klukově kole jsem použil TLR sadu Rubena a maximální spokojenost, tam je vše jištěno vnitřní gumovou vložkou, která s pláštěm pomocí tmelu vytvoří galusku, jen se nesmí nechat vyschnout a zdeformovat, pak je náprava téměř nemožná.

        0 0
    • jecnak  

      To se neda obecne rict. Zalezi na konkretnim plasti a kombinaci plast+rafek. Casto to opravdu trva vic jak 100km, nebo dokonce u nejakych lehkych plastu a nevhodnych rafku budes dofukovat stale.

      0 0
    • Kelib  

      Přiživím se:

      Zadní kolo, WTB Frequency i19, plášť Maxxis Ikon, Notubes. Najeto cca 400km a tlak pořád utíká. Klesne vždy na 1 atm a tam už drží. Vepředu se stejnou konfigurací je to ok. Umyvadlový test nic neobjevil – v klidu ani bublinka (zkoumal jsem ponořenou část vždy aspoň 2 min). Nějaké tipy, jak najít příčinu?

      Kolo ujde po třech dnech, nebo po 40km vyjížďce

      0 0
      • herrman  

        Doporučuju podívat se, jestli mléko nevyschlo. Já jsem poprvé nalil množství mléka přesně podle návodu, pak pořád dofukoval a nakonec zjistil, že mléko vyschlo. Od té doby dávám do nového pláště napoprvé o něco víc mléka a kontroluju cca po 14 dnech až měsíci. Dokonce se mi stalo, že jsem nasadil dva stejné nové pláště a po měsíci bylo v jednom sucho a druhý byl OK.

        0 0
        • Kelib  

          Díky, preventivně jsem ale doplnil 50 ml, takže v tomhle bych problém nehledal.

          Možná sundat, vše dokonale očistit a nasadit znovu? Nebo prostě počkat až plášť sjedu, což při mé tělesné konstituci jde celkem rychle :)

          0 0
      • Jetson  

        Takhle jsem to měl na nějakých Racing Ralph EVO i po dolití mléka. Najít únik se mi nepodařilo ani náhodou, takže jsem se na celé bezduše vykašlal.

        0 0
      • jecnak  

        Na i19 mi obcas utikal tlak ve spoji zadniho rafku bokem mezi paskou a volnejsi patkou plaste. Zkus se na to misto zamerit, jestli tam neni unik mlika pri narocnejsi jizde v terenu nebo spurtu do kopce.

        0 0
        • Redjuu  

          To určitě ne. Z výletu dojedu v pohodě, ale přes noc, když kolo visí na zdi, tak to pomalu utíká a spadne to na 1 atm.

          0 0
          • jecnak  

            Jasne, ja jen ze v tech situacich se ten unik projevi vyrazneji. Me stacilo dolit tmel a bylo po problemu, ale tohle misto je pravdepodobne i z hlediska dlouhodobych malych uniku.

            0 0
          • oo.viper.oo  

            Pokud to uteče za jednu noc, tak bych řekl, že to utíká docela rychle, ne pomalu. Zkusil bych to pod vodou, jestli nebude pouštět někde bublinky a na to místo pak zkusit natočením pláště dostat tmel. Pokud to bude foukat okolo ventilku nebo niplů, tak je to asi na výměnu pásky, jestli se ta stávající do teď neutěsnila.

            Já jsem letos nahazoval své první bezduše, také pomocí NoTubes tmelu a bylo to celkem bez problémů. Ale byly to Specialized ráfky i pláště s přípravou 2bliss ready. Mlíka jsem dal víc, než bylo doporučené a jednou cca za měsíc kola vyhodím z rámu a zkusím zaštěrchat, jestli uvnitř mlíko ještě žbluňká a žbluňká. Občas vidím na boku pláště malou kapičku, jak tmel prosákne mezi vlákny pláště nejspíš kvůli drobné chybě v butylové vrstvě na vnitřní straně pláště. Jednou mi malé množství tmelu prosáklo v jednom místě okolo patky, myslím zrovna někde u svaru ráfku. Jinak nic a pláště tlak drží.

            0 0
      • oo.viper.oo  

        Zkusit dát menší tlak a pod vodou jemně promačkávat běhoun. Může to být nějaká drobná trhlinka, která se natlakováním a vyrovnáním pláště přivře/zavře a zdeformováním zatíženého pláště valícího se po zemi se otevře. Otázka samozřejmě je, proč se při jízdě v okamžiku kdy uchází nezalepí tmelem, to je divný, ale někudy ten vzduch unikat musí. Nezalepit se může např. protože málo tmelu/špatnej tmel/špatně promíchanej tmel před aplikací, nebo je to při zátěži větší trhlina, než bychom čekali. Ale to bys ji musel po vyjížce snadno najít, musel bys zvenku na plášti vidět vytékající tmel.

        0 0
      • peky  

        Mam za sebou 2 uplne stejne plaste schwalbe RR provedeni performance (byli nove). Predni v pohode drzel tlak, zadni stale utikal. Po precteni nazoru a rad jsem vymenil ventilek. Utikalo stale. Puvodni jsem dofukoval kazdy den, po vymene kadzy tyden. Pomohlo az sjeti zadniho plaste a vymena za novy. … novy jiz nebyl performance, ale verze SnakeSkin. Od te doby foukam jednou mesicne a jen minimalne.

        Co tim chci rict :-) … ze i dva stejne plaste maji jine vlastnosti a pokud nejsou urceny primo pro bezduse nemusi IMHO fungovat…tvuj pripad by mohl byt i na reklamaci

        0 0
    • losik_p  

      vyuziju topicu :) a poprosim o vysvetleni jak pro trileteho :)

      mam Superior XP 909 2015.. puvodni plaste byly Schwalbe, ty jsem pichnul letos asi 4× na prvnich 500km, pak jsem koupil neco malicko odolnejsiho, od te doby to drzi..

      snazim se jezdit prevazne polnacky, sotolinu, lehci XC zavody.. asfalt taky, ale tam je to se sedackou a spuntem za mnou, takze zadne zavodeni..

      na kole jsou tyto rafky: Weinmann U28 Disc Race 32H..

      pro prechod na bezduse, potrebuju..

      • bezdusovy plast.. :)
      • tesnici pasku
      • tu bilou vec co se tam vylije
      • ventilky
      • kompresor

      zapomnel jsem na neco?

      pujde to vubec na tento typ rafku?

      diky :)

      0 0
      • Rudyshy  

        vyhradne bezdusovy nepotrebujes ale je to lepsi s TR

        paska staci gorila levnejsi a lepsi

        misto kompresoru postaci pet lahve s ventilkem a fuknes si to pohodolne z domova

        vacsina rafku jde predelat, z me skusenosti muze byt problem jen s uplne levnyma rafkama ktere maj „blbe“ udelanej spoj rafku

        0 0
      • Mr.Duck  

        Podle profilu rafku by to melo jakz takz fungovat, nicmene idealni to asi nebude – nejlepsi je rovna plocha na ktere sedi „spodek“ patky plaste. Na rafky, kde to nema vybec na co sednout pouzivam „Ghetto“ tubeless, ale snazim se spis takovym rafkum vyhybat. Tenhle vypada ze by mohl fungovat bez toho, ale bez rafku s plastem v ruce tezko rict.

        Plast ani nemusi byt bezdusovy, ale je to vyhoda, pochopitelne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já bych byl na hodnocení ráfku ještě přísnější.

          Ideální je rovná plocha jak píšeš, ale ještě navíc s vyvíšením bránícím spadnou z té rovné plochy do středového žlábku, jako mají všechny UST ráfky a některé TLR jako třeba WTB.

          Samotná rovná plocha bez vyvíšení je pořád dobré řešení, ale už bych ho nenazval ideální.

          A ten Weinmann bych už označil za pěkně blbý ráfek na bezduše. Sice je lehounce tvarovaný směrem k bokům pláště, ale to stejně nezabrání sjíždění do středu ráfku. Já bych na tom bezduše nedělal. Zprovoznit to sice půjde, ale není to už prostě tak spolehlivé řešení.

          0 0
          • MlokCZ  

            A kdyby náhodou nevěděl jak vypadá to vyvíšení, tak tady je příklad.

            0 0
            • jecnak  

              Maji to jeste tlr American Classic rafky. Pak jsem podobne reseni videl na plastove pasce Bontrager, ktera se pouziva do Bontrager kol od Treku.

              0 0
          • Mr.Duck  

            Jo s tim souhlasim – ideal je urcite cokoliv, co ma neco cim sklouznuti plaste zastavit, coz uz snad vecina TLR rafku ma (WTB jak pises, Spank, LB z cerstvejsi pameti co jsem delal).

            Tenhle mi prijde dost podobny WER523 co mam, a funguje relativne v klidu – neni to ideal! Nemit s tim zkusenosti a nebyt zvedavy jak to bude fungovat, sel bych v tehle situaci asi do ghetto – to mi prijde prijemne spolehlive i na „spatnych“ rafcich.

            0 0
            • MlokCZ  

              Třeba NoTubes ráfky to nemají.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jj tak jsem si to pamatoval, tak sem je tam nezminil :) Ale mozna to zdaleka nebude tak ruzove jak si predstavuji – mam tak nejak zazite, ze to vetsina rafku ma, ale mozna to je tim, ze se po jinych nekoukam :)

                Nicmene ono i to ZTR mi drzelo pekne, tam to je pak vic o tolerancich, s cimz jsem teda jeste problem nemel. Kdyz ta patka i na te „placce“ sedi dost tesne, tak drzi podle me dost, konec koncu auta to nemaj jinak, ne? :) Ale jak rikas ty, idealni reseni je to WTB/Spank/LB/who­ever tries!

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak u aut ale neklopíš zatáčky nebo nedáváš špatné dopady z dropu (na šikmo) :-)

                  S tím, že to je o tolerancích souhlasím. Ale pořád ta hranka pomůže poměrně dost. V historii jsem tu už popisoval, jak jsem musel už vzít na plášť i 2 šroubováky (ani s jedním jsem to nedal), abych ho dostal z patek do středového žlábku (před použitím šroubováků jsem s tím půl hodiny bojoval a zkoušel všechno možné). Bylo to na ráfku, kde byla ta hranka + se sešly ještě tolerance, že to bylo opravdu hodně těsné.

                  A ještě doplním, že ta hranka pomůže více u UST ráfků. Jakmile je to TLR ráfek, tak je přes tu hranku páska, která plášti to přetažení té hranky hodně usnadní.

                  0 0
      • losik_p  

        diky za rychle reakce..

        moc jste me nepotesili.. bude to chtit nejspisi nove rafky a to budu muset promyslet..

        diky :)

        0 0
        • Slavoš  

          Nevzdávej to, vyzkoušej, pokud to nebude ono , teprve potom přeplítej kola. Získáš vlastní zkušenosti.

          0 0
    • Lanzinho  

      Nebudu zakladt novy tema tak to tu ozivim..

      Zkousel nekdo nahodit bezdus na rafek s autoventilkem? S tim ze pod ventilek dal kus gumy nebo neco? Chtel bych to zkusit na sichtaku ale nechce se mi menit rafky kuli tomu.. tak kkdyby byla nejaka zkusenost??

      0 0
      • goofy  

        Já myslím, že to půjde, ale bude chtít dát na galuskový ventilek gumový váleček, aby to sedlo do autoventilkové dí­ry.

        0 0
        • Lanzinho  

          nějak tak sem si to představoval, tak uvidíme, až bude čas budeme si hrát

          0 0
        • kouba159  

          Já omotal ventilek pružnou eletrikářskou páskou. Zatím to drží.

          0 0
      • LM  

        Máš ty autoventilky se závitem a matičkou – tj. půjde to nějak stáhnout z vnější strany k ráfku?

        Můžeš koupit něco takového :-)

        0 0
        • Lanzinho  

          zkusím to z klasickejma co mám doma, ale pokuď by to nedrželo dobrej tip ;)

          0 0
    • Haalf  

      Ahoj,

      trochu oživím tohle téma. Mám po nahození bezdušového systému menší problémy. Ráfky mám Mavic Crossride Light (řekl bych, že profilem jako na přiložené fotce). Pásku jsem koupil doporučovanou TESU 4289. Ventilky od Mitasu. Pláště jsou Schwalbe SS, TLR.

      Už při instalaci pásky značné problémy. Ten ráfek má dost hluboký žlab a ta páska je docela těžce poddajná a proto dostat jí až do žlabu je skoro nemožné. Navíc, když jsem koukal na videa s jakou lehkostí všichni pásku natahují na ráfek je až k neuvěření jak moc tohle nejde. Opravdu ta páska musí být až uvnitř žlábku, prostě po celé ploše ráfku naprosto perfektně přilnutá? Tak jako jde vidět na fotce? Podařilo se mi jí nalepit tak, že někde drží i uprostřed, ale spíše jenom po těch stranách.

      Problémem totiž je, že po nasazení pláště mi unikal vzduch přes ventilek. Po nalití mlíka se to však zatěsnilo. Kolo mi i třeba týden drží tlak (něco málo se ztratí, ale to je asi tak běžný únik jako u duše). Problémy nastávají při jízdě a jak naschvál zrovna při závodech… Jedu jedu a najednou cítím, že zadní kolo plave. Někdy ujedu i 40km a nic. Je fakt, ale že to je u tréninkové vyjížďky, kdy asi na to tolik nedupu…

      Otázkou tedy je co je špatně? Nalepená páska, špatná páska, nebo ventilky Mitas? Ty ventilky mají na konci kostku, která se tudíž do kulaté díry v ráfku nevleze ani částečně, oproti např. originálním s kónickou hlavou.

      0 0
      • Martin  

        Tohle mi kdysi dělávala páska s vadným lepidlem – furt to drželo a furt to drželo a najednou to začalo utíkat přes ventilek. Když jsem zkoumal, kudy to zdrhá, tak se mi někde páska odlepila, dostalo se pod ni mlíko a šlus.

        Zauvažoval bych o nelepící pásce od Spešlu, ta mi funguje skvěle na obou kolech. Lepící páska je mrtvá :)

        Ventilek od Rubeny (Mitas) je v tom asi nevinně, x let vozím konstrukčně podobné ventilky od Caffé Latex, taky s kostičkou, a s nimi problém není. Ty Rubeňácké jsem nasadil letos v září, ale ještě jsem je pořádně nezkoušel.

        0 0
        • Haalf  

          Myslíš tuhle?

          http://www.kolokram.cz/…-x-23mm.html

          To vypadá dost dobře, pravděpodobně to bude z nějaké gumy, která přesně vykopíruje profil ráfku? A opravdu to sedí na všechny typy ráfků nebo jen spešlácké?

          0 0
          • Vilém  

            Aby ti to lip kopirovalo rafek, tak je dobry tesu nahrat fenem, nebo horkovzduskou ni nizsi teplotu. Idealni jsou k tomu 2 lidi.

            0 0
          • Martin  

            jo, to je ona

            já to mám na Fulcrum RM 29 SL, na ZTR Rapid a na Mavic XC 821, všude funguje dobře.

            0 0
            • Haalf  

              To jsou všechno bezdušové ráfky no, které nemají tak hluboký žlab, možná proto páska dobře funguje. Hodila by se zkušenost s nějakým nebezdušovým ráfkem.

              0 0
              • Martin  

                FRM 29 SL nejsou TLR

                než jsem přešel na XC821, tak jsem se s nimi docela najebal. nahození přes vzdušník, patlání patek jarem… žlábek mají pěkně hluboký

                0 0
                • Haalf  

                  ještě se vrátím k té spešlácké pásce a rubena ventilkám. Když bych nasadil spešl pásku tak ta díra bude přesně kopírovat díru v ráfku a když bych tam dal ten rubeňáckej ventilek tak jestli náhodou není problém tady, že ta kostka je vlastně takový kvádr, který nezaleze alespoň částečně do té díry, ale leží na ní. Kostka by se tam možná částečně vlezla, ale ta od rubeny ne… kolečko nebo jehlan by tam taky zapadl a zatěsnil díru v případných pohybech. Nemyslíš, že by opravdu mohla být zrada zde? Když začnu hýbat s rukou dotaženým ventilkem tak mi vzduch začne ucházet.

                  0 0
                  • Martin  

                    tak tam prskni kousek duše jako těsnění

                    0 0
                    • Haalf  

                      tak jsem dneska měl obě kola ponořené ve vodě a jediné místo, kde uniká vzduch (nebo spíše vodový tmel) je místo okolo ventilku. Navíc pokud bylo kolo v klidu tak téměř nic, jakmile jsem začal s kolem simulovat deformaci pláště v terénu začalo to krásně ucházet. Což mi tedy potvrdilo to, proč to uchází při jízdě s nižším tlakem.

                      Navíc jsem si ještě spojil dohromady další věc a to je ta, že ten ráfek má díru pro autoventilek, který má širší průměr. Proto musím mít z druhé strany redukci na galuskáč. Tohle bude asi ten kámen úrazu, protože z vnitřní strany ráfku je moc velká díra oproti galuskovému průměru a ta gumová kostička pravděpodobně je taky trochu užší a proto se při pohybu začne upouštět vzduch.

                      Tím pádem tvůj nápad utěsnit tuto díru kouskem namotané a nacpané duše do díry by mohl fungovat :) Ve čtvrtek to vyzkouším, zatím se mi nechce otevírat plášť, když nemám náhradní tmel. Předpokládám, že se mi odtěsní patky a pak by to mohlo netěsnit vůbec.

                      0 0
                      • Martin  

                        pokud ten tmel nevychrstáš při neopatrné manipulaci, případně pokud tmelu nemáš málo, tak to klidně otevři a zas zavři

                        0 0
                      • lidumil  

                        Existuje redukce z auto – na galuskový ventilek.

                        0 0
                      • matbiker  

                        Ja jsem k ventilkum dostal gumovou kuzelovou redukci na velle diry a fungovalo to absolutne bez problemu.

                        0 0
      • Pain  

        Mam na Giantu taky pomerne hlubokej rafek.Dal jsem žlutou Notubes pasku, jen jsem ji natahl jednou po obvodu a ani nezamackaval dovnitř do ty prohlubne a drží to v pohodě.Nikde nic neuchází.

        0 0
      • DADMTB  

        No, ty ventilky asi nedosednou dobře do té drážky, měl jsem s tím taky problém a řešil jsem to kouskem staré duše, udělal jsem si v něm malou dirku a potom „nabodl“ na ventilek (lépe to dosedlo a na patě ventilku zůstane část gumy…vytvoří ten kónus). Potom jsem to silou nasadil do ráfku a dotáhl, potom nezapomenout povolit, aby případně šel povolit rukou v terénu. Tmel to případně dotěsnil…dodnes drží ten ventilek – tři sezony…

        0 0
        • Haalf  

          Když ventilkem zahýbu tak z něj začne ucházet vzduch. To asi není dobře co? Může se mi potom stávat, že při jízdě když se guma v terénu deformuje dochází k pohybu ventilku a právě skrze toto místo následně tlak uchází? Volně stojící kolo mi udrží tlak i týden. Některé jízdy i třeba 40km tlak udrží, jiné zase ne. Je to jak kdy :/

          0 0
          • nomecz  

            Ano

            ano

            co trošku zvenku kolem dírky zakápnout silikonem na zatěsnění ?

            0 0
            • kadlec  

              ja mam na ventilku pod matickou O krouzek a cajk

              predtim taky obcas uchazel

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • DADMTB  

            Existuje mnoho věcí by mohlo pomoci, už jsem to psal v jiných vláknech např:

            https://www.ferdus.cz/…-ml-mensi-st

            Většina plášťů má toto naneseno na patkách, pomohlo mi to, když jsem dělal bezduš na mírně bouchlém ráfku a když nebyl plášť tubless…mohlo by to pomoci i kolem ventilku, ale zkus tu duši a pořádně zatlačit a dotáhnout…

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Hijack!

      Jak je to s tou páskou? Když mám 25mm ráfek, koupit 25mm pásku, nebo širší? A případně o kolik?

      0 0
      • Martin  

        širší :)

        spešlpáska se kupuje širší o 1 mm na každé straně. čili do 21mm ráfku patří 23mm páska.

        u lepící je to podobně

        0 0
        • Haalf  

          těch 21mm ráfku, máš na mysli vnitřní šířku ráfku že?

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Fajn. Jestli teda rozumím teorii dobře, páska by měla mít kontakt s patkou pláště. Respektive klidně může i čouhat (ne že by měla).

          0 0
          • Martin  

            hlavní je ten kontakt, pokud je páska někde ujetá, tak se spoj nezatěsní a bude tím místem utíkat vzduch a bůh ví co ještě

            0 0
          • Vilém  

            Ja ji teda davam tak, aby kryla pouze od kraje ke kraji. Pokud je sirsi a zohne se az na patky, tak ji odrezavam.

            0 0
    • Strakááč  

      máte někdo zkušenosti s bezdušákama na ráfkách dartmoor rider ? vím že moc nedrželi… ale budu foukat velký tlaky předek tak 3atm. a zadek tak 3.5atm. protože to mám na dirta.. je nse chci zeptat jestli to bude díky tomu vyššímu tlaku líp držet v patkách :) dík

      0 0
      • LM  

        OT: jakej od toho s těmahle brutálníma tlakama očekáváš přínos? :-)

        0 0
        • Vilém  

          …ze to nebude vyskakovat z patek :)

          0 0
        • Strakááč  

          přínos je ten, že to je na dirt/ street kole :) když jsem zjistil že tihle borci vozí tvrdý pláště, tak po vyzkoušení to je mnohem lepší a kvalitnější jízda a jistota při triku jinak já s 2,5atm vzadu chodil po dopadu z bunny až na ráfek.. což jsem viděl na videu.. proto jsem začal řešit tlak :)

          0 0
          • plzakj  

            To je sice hezky. Ale proc bezduse, kdyz to bude jak sutr?

            0 0
            • Strakááč  

              tak proto že se to tak často vozí, váhová úspora a hlavně nepíchnu hned a neprorazím :D ikdyž to bude jak šutr, tak bych to chtěl zksuit :D

              0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Tak to zalezi na rafku a na plasti, ale 50psi je uz na bezduse celkem dost. 40 byva myslim u mtb doporucene jako max provozni tlak (nechtel bych kecat).

        Na skakaci kolo bych si bezduse nedaval, leda tak Procore system.

        0 0
        • Strakááč  

          proč ne ? na streetu, street trialu, trialu, dirtu atd se to běžně vozí.. prostě všude b každým odvětví MTB :) i na bmx jsem o tom slyšel.....

          0 0
        • JFtryall  

          Tubeless to chce. Ale 3,5 atmo je uz docela velkej tlak i na slopestyle a dirt. Ja bych spis daval rafky kolem 30–35mm a treba 2.35 rychle pneu typu Ikon. Tam by melo stacit i kolem 2,5 bar a bude to cele spolehlivejsi i lepsi jako celek, pritom velmi rychle a nebortici se. Spis se divim, ze i napr. Rogatkin vozi duse- a uz mu to hodnekrat strelilo pri nedotocenym twisteru nebo cashrollu. Pri tubelessu by to mohlo vydrzet.

          0 0
          • Strakááč  

            Na slopestylu musi vozit vic ne ? :) vim jak to dokazu prdnout na rafek pri dvouch a pul atmosferach na 24mm v.š. rafku a 2,2" ikonu.. :) tubeles vydrzi vyssi tlaky jak pises.. teda pokud vydrzi rafek nebo plast.. :))

            0 0
            • JFtryall  

              No ja jsem zkousel Ikona 2.35 na 30mm na 1.8 a to je uz fakt hodne tvrdy a napr. na pumptrack uz to maka naprosto ok. Samozrejme na dopady a odrazy to chce mit vyssi tlak, ale 3,5 je uz celkem ulet a spis bych prave sel cestou sirsiho rafku a sirsi pneu. Vetsi balon je mnohem jistejsi na dopadech a v krizovkach, pomalejsi to nebude.

              0 0
              • Strakááč  

                já jezdím duše, ty jezdíš bezduše… nebude se tvrdost lišit od tlaku u každýho jinak ? :D jo, na bezduším nevím jaký to bude.. ale když mám duše, tak 1.8bar s tím bych to byl schopnej dát na ráfek jen s tím kolem víc říznout o zem :) takže to chci mít prostě na větší tlak než se vozí běžně.. :D prostě docela na beton ale nechci zas zabít potenciál toho pláště.. takže tak :)

                0 0
                • JFtryall  

                  Jasne bude se to lisit. Kdyz je totalni beton, tak to muze byt fajn na extremne tvrdych tratich nebo na streetu, ale na nejake univerzalni pouziti od vseho neco bych spis rozsiril pneu i rafky a clovek ziska lepsi vlastnosti+ muze ubrat trosku tlaku a ochrani vic i rafky.

                  0 0
                • Carloss  

                  na tohleto použití by bylo celkem vhodný „gheto tubeless“ s rozříznutou duší. Vozím to na parkovým kole ke vší spokojenosti ( že všechny vši jsou spokojeny; pozn. redakce)

                  0 0
                  • Strakááč  

                    Jako že ta duse tlaci z boku do patek ?? :)

                    Jinak co presne kupujete za tmel, pokud mozno nejakej levnejsi a nejoverenejsi a nejlepsi :))

                    0 0
                    • Haalf  

                      Tmel NoTubes litr za 500 Kč

                      0 0
                      • Martin  

                        nebo notubes race za 790 u Kuka – zatím netestován na lidech, ale měl by líp pobrat defekty, protože obsahuje větší částice latexu

                        naopak bych se vyhnul tmelu Caffé Latex, viz příslušné téma.

                        0 0
                    • Carloss  

                      naopak, patky tlačej do duše, hoď si to do youtube, sou tam návody

                      0 0
                      • Strakááč  

                        Asi jsi me nepochopil.. myslel jsem ze pri nafouknuti ta duse tlaci do patek aby se to nevyzulo.. proste jak kdyz das klasicky dusi jen je urizmuta tak ze nejni na behounu a z casti na bokach :) ale tady mi moc nejde o snizeni tlaku ale jestli se mi ty bezduse nevyzujou pri vetsim tlaku

                        0 0
                        • Martin  

                          Ale bezduše fungují z tohoto pohledu stejně. Duše je tam na to, aby držela tlak v soustavě, která nemá zatěsněný ráfek a spoje patky s páskou/ráfkem. Pokud duši nahradíš zatěsněním ráfku a patek, tlak vzduchu bude fungovat úplně stejně a bude tlačit plášť do ráfku.

                          Stejně hlavně záleží na maximálním povoleném tlaku pláště a ráfku, jestli to někde prdne nebo ne. Některé pláště přefouknutí ustojí, některé vylítnou už při malém překročení (např. Conti CX Speed).

                          0 0
                          • Strakááč  

                            Duse tlaci krasne do patek a bezdusovej system muze tlacit trochu patky spis k vyzuti.. podle moji predstavy..

                            0 0
                            • Martin  

                              Mloku? :)

                              0 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Tvoje predstava neni uplne nespravna. Patky u bezdusi drzi pouze samotny plast ktery je roztahovan tlakem uvnitr.

                              Proto je maximalni tlak u bezdusi nizsi nez maximalni tlak s dusi.

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        • Carloss  

                          pořád to nechápeš správně, podívej se na to youtube, duše je natažená v ráfku a kouká z patek ráfku ven

                          0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Radek Broz  

      Kdo to vytáhl? Chápu, že se to řešilo před těmi skoro 7 lety, ale teď?

      0 0
      • mastihuba  

        tak i vroce 2019 existují znacky který to neumí vyrobit tak aby to fungovalo. profukující ventilky, volný pláště nefunkční patky..... na zadnim kole od zimaka se mi u max1 a rubeny scyla potkalo všecko zároveň. z toho bezejmenej cinan z aliexpresu s maxisama sedí perfektně i s minimem mlíka.

        0 0
    • jannk  

      vyhrabu tohle téma – další víkendový defekt na HT už mě naštval, tj je konečně čas na bezduše, ale – jak je to v těhle mrazech? Já nemám problém jet 6–7h v –5C … neztuhne to mlíko, co je uvnitř, případně nezmění se mu vlastnosti?

      0 0
      • Martin  

        Notubes Race by měl fungovat i pod nulou.

        0 0
      • Twitko  

        Google mi na dotaz ohledne mnou pouzivaneho OrangeSeal poslal tohle :

        *What is the temperature range of Orange Seal sealants?

        Regular: 12 °F, Endurance: 8 °F, Sub Zero: –20 °F*

        Pokud to prevadim dobre, pak Regular je do –11, Endur do –13 a Zero nekam kolem –30. Osobni zkusenost s pouzitim v mrazech nemam – venku jezdim jen kdyz je > 5 C (jinak do plastu liju Endurance kvuli vydrzi a vozim lahvicku Regularu).

        0 0
        • jannk  

          Ok, me prave zajima osobni zkusenost, cisla jsou jedna vec … a realita muze byt jina. Ale fakt ze menit dusi v mrznoucim blate (letos uz 3× za mizernych 500km!!) me uz extremne sere

          a ne, nebylo to nic jako zapomenuty trn v plasti, 2× zadni, 1× predni a pokazde na uplne jinych mistech. A zadne cvaknuti o rafek pri dopadu, pokazde poctiva dira o nejaky ostry kamen. Na Cross King 29 II Performance

          0 0
          • Martin  

            Naposled jsem defektil při teplotě kolem nuly, trhlina v bočnici. Samotný tmel NT Race se snažil, drželo to do určitého tlaku, ale díra byla celkem velká. Pomohl jsem tomu knotem a drží to dodnes.

            0 0
            • detoxy  

              No podle mě je důležité hlavně defekt radši nemít, takže hlavně mít pláště v pořádku. A pak se na to můžeš dívat třeba tak, že v případě bezduší tam máš alespoň tmel, který ti umožní s dopumpováním dojet. Jestli bude fungovat v mínusových teplotách nevím, ale může, a to není málo.

              0 0
              • Martin  

                To bez debat.

                0 0
              • jannk  

                ja tak uplne neovlivnim, kdy mam a nemam defekt – to clovek proste jede a najednou vidi, ze kolo je mekke :)

                0 0
          •  

            3krát za 500km to používáš hodně mizerné pláště.

            0 0
            • detoxy  

              Taky si myslím, že problém bude tady.

              0 0
              • jannk  

                Ne, to je proste jenom pech. Na stejnych jindy ujedu 1000–1500km bez problemu. Ted jsou na cestach ostre kaminky z posypu, ktere se myslim obcas postavi proti plasti nejakou spickou a potom se protlaci plastem (coz je teda moje teorie, protoze se mi to stava snad kazdou zimu na ruznych plastich). A 2 z tech 3 defektu byly pomale, tj menil jsem kdyz duse nebyla uplne prazdne, jen to pomalu utikalo, coz by asi bezduse daly.

                0 0
                • LM  

                  Tady v Brně sypou na cyklostezky snad drcený čedič (nebo co to je) a to se chová jak sklo :-/

                  Pomůžou pláště s vyššíma figurama aby se ty šutry nedostaly až k plášti a bezduše aby mlíko zacpalo dírky pokud se ten kamínek do pláště přeci jen nějak dostane…

                  0 0
                  • jannk  

                    jo jo, u Prahy totez + tam zrejme primichavaji pripinacky … :)

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • 1001100010001­11101  

      Když se vyndá duše, tak tam bude díra misto ventilku ne?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pathoz  

      Pláště s duší při projetí nerovnosti dělají pff pff. Bezduše plum plum. Plum je super.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.