• Iam_Macek

    Zdarec, mám teď převodník 34zubů a mám ho cca 300 km jetý, a už mi začíná docházet, že to asi byla špatná volba. Na kazetě 10–50 poslední 3 (36,42,50) pastorky vůbec nejezdím a na 10 to ušlapu max. na 55km/h ale s frekvencí tak 140RPM. Myslíte, že je ze 34zubů na 38 zubů velký skok? A nebo by se to mohlo vyplatit? Jelikož ten převodník stojí 2K tak bych si chtěl být víc než jistý :D Díky za jakoukoliv odpověď :) A starý kdyžtak střelím, kdyby měl někdo zájem :)

    0 0
    • atty  

      Vždyť si to porovnej „Sagane“ :)

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      Pokud na 34z neřadíš nikdy ani 36, tak jseš asi slušnj oddíl a klidně bych dal 38z – když si s tím teda nohy poraděj. Do rychla získáš necelých 7km+ při 120ot.

      0 0
    • lunochod  

      No jestli to máš na honění po asfaltu, tak to chtělo vybrat jiný typ bicyklu :-)

      0 0
    • jardalee  

      Za 650kc je mas z činy a můžeš hned koupit 36/38/40t na testovani :) https://m.ebay.com/…222895222691?… jinak samozřejmě kalkulátor prevodu a tam to na moc velké skok nevypadá teda do rychla

      0 0
    • Lachtis  

      Wow, u fullu takový převody a nevyužití posledních 3 pastorků kazety?! Co sakra dělám špatně, že mi kolikrát ani převodový poměr 0,71 nestačí :-)?

      Nicméně, jak už Ti kolegové napověděli, hoď si to do kalkulačky a uvidíš, jaké budou rozdíly. S 38z budeš lítat, jako ďábel s fullem a Schurter s Kulhavým budou mít asi slušnou konkurenci :-)

      0 0
      • Iam_Macek  

        No taky záleží na terénu, žejo. Ale i když je to krpál jako prase (šotolina) tak mě to nenutí řadit níže.

        0 0
        • Petulda  

          Tak zrovna Zlínsko, resp. Hostýnsko-Vsetínská hornatina a Vizovická vrchovina rovinama nebo mírnýma kopcema moc neoplývá :-). Jestli máš tamní kraj proježděnej na převody 34×32 a těžší, tak to jako hóóódně klobouk dolů a šup na republikový závody – bednu máš jasnou :-).

          Tam nezřídka tlačívám i s převodem 24×36.....

          Jinak skok z převodníku 34 na 38 nebude nijak zásadní, jak se uvádí výše dá ti to pár jednotek km za hod. navíc.

          0 0
        • BB  

          Pokud je to krpál jak prase, tak šotolinu dávno musela spláchnout voda. Asi máme každý jinak nastavený ten krpál jak prase.

          0 0
      • lunochod  

        27,5.....

        0 0
      • jonti  

        Takovy detail, ze on vozi 27,5 kola a ty 29. Ten nejlehci prevod se stejnym prevodnikem bude mit o dost lehci.

        0 0
    • mirage  

      Nooo 38t, tak to bys měl jet Drtiče s tím 38 převodníkem, to by sis celou dobu nadával " že já debil, jsem si tam nenechal ten 34" jinak bych řekl že těch 34 je tak akorát, jak do rychla, tak do lehka.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • milan.v  

      34z do některých kopců je celkem zabíračka, 38z je pro Schurtera, Kulhavého,… A ty o něm reálně uvažuješ? :-D To musíš mít výkonnost do Světového poháru a nebo jezdíš po cyklostezkách u vody…

      0 0
      • JFtryall  

        38T je na Eagle uplne v pohode, kdyz je ten bike rychlej. Kazdej nechce tocit ve vytrvalosti jak krecek, kdyz ti foukne do zad. :-) i s prevodem 1:1 se da objet velmi dobra kvalita a fyzicku Nina nepotrebujes. Problem jsou pak spis technictejsi vyjezdy a prudke zlomy.

        0 0
        • Petulda  

          Iam_Macek je ze Zlínska. Jestli dává třeba Kelčský Javorník z Chvalčova na 34×32, tak Shurter může jen závidět :-).

          0 0
          • duk  

            Tak bavíme se o nejlehčím převodu 38:50, to je poměr 0,76, já mám na kole aktuálně 36:42 což je 0.86 a třeba ten Kelčský Javorník bez problémů. Jenom už v těhle prudkých kopcích nemůžeš jet takové pianko ale trochu si máknout… Fizičku jako Shurter rozhodně nemám, poslední roky už to na nějáké velké závodění není :-)

            0 0
        • milan.v  

          Příští rok tě uvidíme v NMNM? ;o)

          Např. Trans Brdy s 34z vepředu byly pro mě naprosto zabijácké, jel jsem je jak s 42 vzadu, tak s 50 Eagle…

          0 0
          • JFtryall  

            Pozor ja se nebavim o zavodech. Tam to je uplne o necem jinem. Na XC zavod vozim 32T, kaspar tam jde ale vyjimecne, ale na trenink to nesnesu. To vozim 36 nebo 38T, protoze nejezdim takovy profil a tak dlouho, abych potreboval vysvobodit. Ale mam jen 10–42T. S Eaglem by tam 36T zustala na vsechno a na trenink 38T nebo i 40T, kterou vozim na gravelu, kdyby se na bike vesla. Ja totiz nemam rad tocit naprazdno po rovinach. Primo to nenavidim. :-) navic osobne nevidim moc prinos jezdit v treninku dlouhodobe takovy kopce, kde nestaci podobne prevody. Potrebuju, aby se dalo na 300W po rovinach jeste radit a udrzovat i v rychlostech kolem 35–38 rozumna vytrvalostni kadence kolem 85.

            0 0
      • b84  

        kámoš jezdí 29 kola, 34 vepředu, 11–42 vzadu a na xc závodech nadává jen na to, že když je kopec, ve kterém se nedá předjíždět ho dvouplackaři brzdí a nemá pak správnou frekvenci… Nemyslím si, že by byl závodník světového poháru a o 38 taky přemýšlí…Holt to chce mít nohy… Já mám třeba 30 zubů a přemýšlím, jestli na mě 34 nebude moc a na druhou stranu, jestli 32 zubů vůbec zaregistruji :D

        0 0
        • Iam_Macek  

          Já si taky myslím. 38 podle mě není žádná hruza. Určo to půjde

          0 0
          • pavelmisar  

            Já si myslím, že úplně v pohodě ta 38z. Bude to vesměs převod, jako s 11 hazkou a 34z vepředu.

            0 0
    • jonti  

      Neni se ceho bat, jen asi budes muset dat i novy retez.

      A prevodnik bych si koupil nejaky levnejsi, treba Absolute Black.

      0 0
    • Iam_Macek  

      A co říkáte na oval? Má to význam?

      0 0
      • Zevl  

        Pokud neřadíš lehké převody, tak nejspíše nejezdíš prudké technické výjezdy. V tom případě bude přínos ± 0 imho význam to nemá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.