• Neddy

    Zdravím, definitivně jsem se rozhodl, že si na svůj bike koupím na přední kolo větší kotouč, jelikož mi při sjezdu moc nebrzdí a silně se zahřívá. Stačí mi jenom koupit kotouč 180 mm a redukci (nevím jestli 20 mm nebo 40 mm, prosím, poraďte)? Nebo to má ještě nějakej háček a mohl bych narazit na nějaký problém…? Brzdy to jsou hydry Shimano Deore. Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • cabbage  

      redukce by měla mít imho 10mm…

      je na to vhodná vidlice?

      0 0
    • roud  

      klidně na to kolo můžeš dát i 203 kotouč neni nic co by tomu vadilo jen vyměníš redukci a kotouč a vesele jezdíš dál......

      0 0
      • Neddy  

        203ka je pro mě zbytečná, tak rychle zas nejezdím a vážím jenom 55 kg. Ale ta 160ka je pro sjezd opravdu málo… :-)

        0 0
    • james11  

      dá sem někdo fotku té redukce?

      0 0
      • roud  

        tady je fotka s 203mm a kotoučem

        0 0
        • roud  

          kurnik ta předchozi fotka ma moc velky rozlišení zkusim to v menšim snad to bude vidět líp

          0 0
    • fluider  

      Myslim, ze staci vymenit adapter za zadnym adapterom(pre 160m­m)

      0 0
      • fluider  

        Preklep:-). Proste nahradit predny adapter zadnym adapterom. Ak zadny mas pre 160mm kotuc.

        0 0
        • Neddy  

          Je pravda, že ten zadní adaptér je odlišný od toho předního. Oba jsou pro 160. Ale pochybuju že by to takhle šlo… zkusit to ale můžu.

          0 0
          • roud  

            ja sem do zadu musel kupovat uplně jinej adapter než sem měl u brzdy..... takže tahle změna neni moc realna

            0 0
            • Veeteck  

              Ta zmena je naprosto realana, zadni 160 = predni 180, odzkouseno na nekolika brzdach.

              0 0
    • Neddy  

      Tak už jsem se rozhoupal, protože jsem konečně objevil přesně ten adaptér, který potřebuji. Jen se chci zeptat, jestli by nemohl být nějaký problém s koutoučem… Doufám, že ne, a že můžu potvrdit objednávku :-)

      Adaptér: http://www.kupkolo.cz/…mm_2680.html

      Kotouč: http://www.kupkolo.cz/…180_450.html

      0 0
      • jIrI___  

        A ze ti to rozhodovani trvalo… :-) S kotoucem by nemel byt zadny problem, jedine ze bys presel ze sesti sroubu na centerlock.

        0 0
      • Vilém  

        Osobne bych shimano adapter nekupoval. Bud bych ten co tam mas vypodlozil pulkulatejma podlozkama z brzdovejch spalku, nebo koupil adapter od cykloprofi. Je to typ AD-ISPM 180 a najdes ho tady http://www.cykloprofi.cz/katalog.php?…

        0 0
        • Vilém  

          Jo a kotouc tam muzes vzit taky http://www.cykloprofi.cz/katalog.php?…

          0 0
        • mosquito  

          co je pls za problem s adapterem shimano – kdyz je to na shimano trmen? resim tez prechod a zrovna sem si rikal ze vemu ten shimano

          0 0
          • pete_ax  

            osobne zadny problem nepocituji. na Hayeskach adapter Shimano, jeste k tomu zadni 160 na predku, tj. na 180 kotouc a uplne v pohode… zbytecny strachy si myslim. zkuseny prodejce vi co doporucit :o))

            0 0
    • Neddy  

      Tak už mám konečně vpředu kotouč 180 mm. Brzdí to znatelně lépe, to jsem rád.

      Problém byl však s adaptérem – podložky na to nebyly vhodné, protože brzda pak nebyla kolmo na kotouč (bylo by potřeba na jedné straně podložit více, na druhé méně – nerealizovatelné). Takže jsem vzal adaptér ze zadního kola jiného biku na přední kolo tohoto a bylo to. Vše nyní sedí tak, jak má. A na tom jiném kole zatím adaptér nepotřebuju, pak si na něj koupím asi ten od A2z.

      0 0
    • oggycek  

      ahoj

      pridam se s dotazem

      prosim mam spravne otoceny adapter trmene pri pouziti 180mm kotouce ???

      ma byt tou delsi stranou dole ??

      dik

      0 0
    • Kobrovnik  

      Mám stejnej typ brzd jako ty a kotouč 160 no. Dneska při sjezdu celkem mazec, jak jsem pak lehce zkoušel rozpálení kotouče po zimě, tak přední byl (tip) 2× tak žhavější než zadní, takže taktéž uvažuji o přechod na 180mm, přeci jen vážím nějakých 80kg.

      0 0
      • nox159  

        kde jsi tady jel z kopce, co uz je tady sjizdneho? dik

        0 0
        • Kobrovnik  

          No dneska jsem si vyjel Janikovou louku a od ní se vydáš po okružní, ale tou která vede skrze sjezdovku. Je tam ze startu trošku bahna a sněhu, ale jak už je ten sjezd dolu na alkocestu tak je tam spíše kamení a šotolinka, takže pokud šlapou brzdy, no problém to tam pustit a užít si to :-)

          Obrazek (ma oblibena rozehrivacka po zime v terenu, kde se da jet ikdyz nebylo zrovna nej pocasi)

          Tečkovaná červená je má cesta, plynulá je sjezd.

          0 0
          • nox159  

            vzdyt to neni skoro vubec z kopce… :)

            tam zavarujes brzdy jo?

            0 0
            • nox159  

              edit: zrada reagoval jsem o kousek vyse…

              0 0
            • Kobrovnik  

              No troufnu si říct, že z kopce to je a gor když jedeš na fest a nepřibrzďuješ a pak až na konci začneš brzdit, tak asi nebudou brzdy v chládku :-)

              0 0
              • nox159  

                znas kanadu a piskovnu ( na stejnem kopci ) to bych rekl ze je z kopce… :)

                0 0
                • Kobrovnik  

                  Znám a vím, ale jak se tak u Tebe koukám, nemám zas takové kolo jako Ty, abych si dovolil už takové kopečky :-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Blbost, o kole to není… Navíc noxovo Anthem je pořád ještě spíš XCčko.

                    0 0
                  • nox159  

                    ja mam zatim jen XCcko stejne jak ty… jinak palit to na siroke rovne ceste z kopce dolu neni moc zabava…

                    s vystroji mam taky k 80kg a 160mm kotouc bohate staci…

                    zkus trochu jinak brzdit… ( 180mm kotoucem driv odrovnas vidlu…)

                    0 0
                    • Kobrovnik  

                      Oka, beru Tvou radu, uvidíme ;-) Valím do peřin chlapi ;-)

                      0 0
                      • nox159  

                        jako pokud mas problemy na takovem kopecku tak bych hledal fakt problem nekde jinde… zkus a uvidis jinak vymenit kotouc neni problem s obyc se vlezes do 500,– i s adapretem…

                        jako jedine kopce kde tady trochu varim brzdy je sjezd z radhoste na pindulu nevim co to je za turistiska znacka… a to hlavne proto ze nemam na to to poradne pustit respktive asi by mi to urvalo ruky kdybych to pustil vic :D

                        0 0
                    • HKou  

                      Tj. přerušovaně – pokud bude brzdit několikrát kratší dobu větší silou, tak vidlici odrovná dřív se 160 kotoučem, než při rovnoměrném brzdění 180 mm kotoučem. Pokud nechce brzdit víc, ale získat lepší odvod tepla (při menší síle na páce), tak rozhodně 180 mm kotouč.

                      Na vaření brzd jsou nejhorší táhlý šotolinový sjezdy.

                      0 0
                      • nox159  

                        to je dost sporne tvrzeni…

                        z tvoji teorie vyplyva ze kdyz da 203ku tak si tim pomuze a vidlice na tom bude uplne nejlip… proc potom maji vidlice limity pro velikosti kotoucu ( tzn. vetsi se tam nemaji davat…)

                        0 0
                        • HKou  

                          Nic takového jsem nepsal. Psal jsem, že na zničení vidlice je rozhodující moment (síla x rameno) a ten je při stejné brzdné síle (zpomalení) stejný bez ohledu na velikost kotouče.

                          To že s větším kotoučem lze snáze dosáhnout většího zpomalení (a uživatel to samozřejmě zkusí) při stejné síle na páce je zřejmé (proto ty limity pochopitelně).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Navíc při té maximální síle s větším kotoučem (kdy to tu vidlice namáhá více) se stejně často jezdec dostane na jiné limity dříve (adheze plášťů, jak velkou brzdou sílu umí ustatá, atd.).

                            A asi málokdo si pořídí větší kotouče, aby se díky tomu dostával na větší brzdou sílu na asfaltu (tam nebude limitovaný těmi dalšími faktory a vidlici by mohl potrápit slušně).

                            Když jsem ještě vozil ORO K24, které na jeden prst při ježdění v horách na mě nebyly dostatečně silné a občas jsem do hor dával i 200/180mm kotouče, tak jsem s těmi většími kotouči stejně brzdil úplně stejně (tedy žádné větší zpomalení kola nebylo), pouze to šlo vždy v klidu jedním prstem.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Přesně tak. Vždy to je o tom jak dotyčný brzdí a ne o velikosti kotouče.

                        0 0
                        • nox159  

                          pokud mi da nekdo vetsi brzdnou silu tak ji jiste vyuziju…

                          proc by ne?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Protože poletíš nebo při povrchu s ne tak dobrou adhezí půjde i přední do smyku.

                            Zkus si opravdu výkonnou brzdu typu The One + velký kotouč, zmáčkni páku co to dá a pak to pochopíš, i když to bude jen na velmi kratičký okamžik :-)

                            0 0
                            • nox159  

                              ano ty se tady bavis o vykonych brzdach ja beru prumerne az obyc brzdy a k tomu taky obyc vidlice…

                              ja bych si dovedl predstavit ke svojim XTckum vetsi kotouc, kdybych mel vetsi kotouc tak bych brzdil razantneji… ale tomu epikonu bych tim moc nepridal…

                              sice jsem o tom uvazoval ale kdyz hodim epikona bez pevne osy na 140mm a dal bych k tomu 180mm kotouc tak si myslim ze by se kroutil dost… nebo si myslis ze by to bylo ok?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Epicon je tuhostí ± to samé jako můj starší Talas. A dlouhodobě jsem to jezdil na The One + 180mm kotouč a žádný problém.

                                Samozřejmě to není nijak extra tuhé a taková 36tka s 20mm osou je někde jinde.

                                15mm osa co teď jezdím s novějším Talasem tomu trošku pomohla, ale ne nijak extra.

                                Doma stále máme Skareba 2004 a je pořád ještě ok. Ježděn byl na XT brzdách se 160mm kotoučem a teď nějaký čas na Elixirech také se 160mm kotoučem. Kroutí se to mnohonásobně více než ten Talas s The One a také ta vidlice ještě přežila. Je pravda, že na to Skarebu to bylo při ostrém brždění už znatelně nepříjemné.

                                A XT sice nejsou The One, ale rozhodně to nejsou nějaké slaboučké brzdy.

                                Ty bez problémů na kole na nich ustojíš, když vezmeš za přední co to dá? A nebo když třeba přidáš i druhý prst a opět za to vezmeš co to dá?

                                To jen dotazy na to, jak jsi nebo nejsi limitovaný maximálním výkonem se 160mm kotoučem.

                                Já tedy nebyl limitovaný ani v kombinaci 160mm kotouč a ne až tak silná brzda jako The One. Prostě jsem ale když to bylo sem tam potřeba přidal druhý prst. Na maximum dvěma prsty (pokud byly odpočaté a ne na konci dlouhého sjezdu v horách) jsem tedy rozhodně nebyl limitovaný maximálním výkonem ani u těch starých XT + 160mm kotouč.

                                A to mám extra slabé prsty.

                                A nejsi žádné extra těžká váhová kategorie…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Co se týká limity na max. kotouč od výrobce, tak tam je to dané tím, že je to obecný limit.

                                  Když to bude jezdit někdo 100kg+, tak se to celé najednou posouvá o dost jinam…

                                  0 0
                                • nox159  

                                  dokud jsem nevozil teleskop tak bylo vsechno ok nedostal jsem tim padem teziste tak nizko aby mi nestacila brzdna sila…

                                  v dost situacich jsem mel problem s prepadavanim dopredu, atyp posed nebo prudke kopce ale to je fuk tedka kdyz jsem schopny drit prdeli o zadni kolo tak muzu za brzdu ve vyssi rychlosti vzit opravdu dost… v male rychlosti je to samozrejme jine ale kdyz brzdim z nejakych 50km/h dejme tomu treba na asfaltu tak se brzda chova dost vlažne…

                                  nerikam ze je to extrem… na moje jezdeni to staci, ale snesl bych trochu vice brzdne sily…

                                  dozadu bych snesl vetsi kotouc kvuli chlazeni, rekl bych ze vim jak mam brzdit… ale mam tady specificke kopce a tereny kde proste predni brzdit tolik nemuzu… mozna nemam jeste techniku abych byl v techhle situacich schopny jet bez zadni brzdy… tak se mi obcas stava ze mi zacina tuhnout paka…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Asfalt + velká rychlost, tam je to jasné, tam to snese hodně. To ale není zrovna typická situace na biku, že bys na asfaltu ve velké rychlosti brzdil co to dá…

                                    Pokud se to nedělá schválně (brzdit na max i když to není potřeba), tak ono těch situacích stejně moc nemáš. Pokud ve větší rychlosti dojde k nečekané situaci, tak stejně většinou nemáš dost času přenést těžiště…

                                    A nepředpokládám, že bys běžně jezdil rychlé sjezdy celé v pozic se zadkem škrtajícím o zadní kolo.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      jasne no… ono to cele zaclo tim jeho prehrivanim na kopci co je spis rovina nez kopec…

                                      ale zas kdyz si to tedka ctu tak pise ze byl kotouc 2× teplejsi otazkou je jak to zkousel… pokud rukou coz predpokladam tak ten kotouc asi jeste poradne zhavy nebyl :D

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak něco málo by se dalo poznat podle pocákání kotouče vodou z láhve, ale bude to opravdu ± autobus.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Nebo bezdotykový teploměr, to už by bylo přeci jen trochu přesnější.

                                          0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                  • DaSnail  

                                    hore píšeš že ti 160mm bohate stačí ;o)

                                    vačších kotúčov by som sa na tvojom mieste tak nebál. vačšinou budeš aj tak využívat brzdnú silu rovnako velkú jak pri 160mm, akurát s menšou námahou na páčke. a ked náhodou tých niekolko prípadov (ked budeš chcet alebo potrebovat silu vačšiu jak sa dá dosiahnut s 16Okou) epicon nerozdýcha, tak budeš mat novú mocnejšiu vidlu.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      budu tedka jestli vsechno vyjde pořizovat mocnejsi ram tak se uz ted bojim o tu vidlu :D

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Jaký ram máš v merku?

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          nikomu to nereknu a budu na nem tajne jezdit, abych si nezkazil povest kecalisty ktery na kole ani nejezdi a pseudozavodnika na prasopsu :D

                                          0 0
        • Kobrovnik  

          No dneska jsem si vyjel Janikovou louku a od ní se vydáš po okružní, ale tou která vede skrze sjezdovku. Je tam ze startu trošku bahna a sněhu, ale jak už je ten sjezd dolu na alkocestu tak je tam spíše kamení a šotolinka, takže pokud šlapou brzdy, no problém to tam pustit a užít si to :-)

          Obrazek (ma oblibena rozehrivacka po zime v terenu, kde se da jet ikdyz nebylo zrovna nej pocasi)

          Tečkovaná červená je má cesta, plynulá je sjezd.

          0 0
          • Kobrovnik  

            Nějak mi to tu blbne na forum, omlouvam se za dvojite odeslani, prosim smazat i s touto zpravou, diky a jeste jednou sorry

            0 0
      • JakeF  

        Jestli máš CL náby, tak můžu jeden málo jetej XT nabídnout.

        0 0
    • Archik  

      Ahoj všem, dovolím si zde oživit toto vlákno, potřebuju vyměnit destičky u brzd Deore BR-MT500 a zároveň bych i nahodil větší kotouč. Potřeboval bych poradit jaký vybrat kotouč, destičky atd. Budu určitě potřebovat https://www.koloshop.cz/…i-180mm.html , pak bych potřeboval poradit kotouč na centerlock a destičky jsem našel https://www.kupkolo.cz/…b01s_z90276/ snad by to měly být ony. Ale klidně se nebráním i kompatibilním od jiného výrobce.

      0 0
      • Wiggle  

        Podle Shimana jsou s MT500 kompatibilni CL kotouce RT10, 30, 54. Nicmene lze pouzit i RT70 a asi i RT64 (i kdyz u tech mi ta brzdna plocha pripada uzsi), na ktery jdou i metalicky desticky. Sam jsem na rady mistnich vzal RT70 a funguje to s MT500 bez problemu. Tady je maji i za slusnou cenu – https://www.mojekolo.cz/…-rt70-180mm/ akorat je prodavaji v pytliku, nikoliv v klasicke Shimano krabicce, takze kdo vi, kde je berou, kazdopadne jsou novy/neojety :)

        Adapter bude potreba urcite. Jestli to mas na toho Krosse v profilu, tak je to ten adapter, cos linknul.

        Desky Shimano jsou B01S (resin) nebo E01S (sintry). Od jinych vyrobcu by mely byt kompatibilni napr. Galfer FD293, Force SH M08, Kool Stop KS-D620, BBB BBS-52, ale zkusenosti s nima nemam, Shimanacky mi vyhovuji.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.