Jo, to musi byt v pohode, prohanet se az 160 km/h jen s predni brzdou.
O tezisti pan konstrukter asi taky moc nepremyslel.
Co chces, podle popisku fotky je to elektrobivykel, na ty se fyzikalni zakony nevztahujou a kdyz mu jej podepsala manzelka, fixou, tak se nic nemuze stat :)
Tady jde spíš jen o to, že to tak nějak dokázal dát dohromady a o to jak to funguje ta propojitelnost s mobilem atd.....Jinak naprostá zbytečnost.
Ten borecek to akorat poskladal a vytvoril si k tomu ram, u navrhovani kteryho zrovna moc nepremyslel.
Pominu nesmysly o vykonu atd., ktere s v clanku vyskytuji, to muze byt prace autora clanku.
za 4000 euro by měl solidní motorku :D
to fakt neuvěřím
jojo vlastníma rukama… …rám a kryt aku. Chápu, že na slovenské vesnici s průměrným vzděláním mezním k gramotnosti, někdo kdo umí objednat komponenty na Internetu je borec. :-D
Hlavně podle všeho ocelový rám takže výsledek má 60kg ROFL To je slušné na to že elektro scooter pro dva s dojezdem taky cca 50–60km má 67kg .
A třešničkou na dortu je cena uvedená ve článku… …za kterou máte cca 4 elektroscootery :-D
Tento ma vraj dojazd 700 km :-D
…pri spotrebe 5W. To by mu tak mozna stacilo na roztoceni samotneho kola a stojanu:)
Moment – to je jinak, tam prece je Spotreba: 5 W/km :-)
Výkon jedne watt je práce jednoho joule za jednu sekundu.
Joule je definován jako práce, kterou koná síla 1 N působící po dráze 1 m ve směru pohybu.
Jeden watt na jeden metr znamená, že tato síla tělesem pohybovala po dráze jednoho metru rovnoměrným pohybem právě 1 s.
Chybí tam časové určení, ne že by hrálo nějakou roli, dosadím tak, aby to bylo reálné a dobře se počítalo. Jednotka watt/km se stane etalonem úspornosti. Pro nás hlupáky si to otrocky převedeme do SI a kostrbatých osidel standardní fyziky. Abychom dosáhli výkonu 5 W/km, např. při rychlosti 36 km/hod ( 10 m.s−1 ), tak by to vycházelo … chvíle napětí … na čistou pětku z fyziky.
Děj by trval 100 sekund, při celkové práci 500 J (0,05 J za sekundu) jsme tedy na kýžených 5W. Pokud tedy motor vyvine po dobu 100 s závratný „tah“ 0,05 N a stačí mu to k udržení stroje o m=60 kg + jezdce o m=80 kg na rychlosti 36 km/hod, tak všechny motocykly budoucnosti budou poháněny výhradně hodinovým strojkem.
Ať žije IG Nobel.
Jasně jenže ten suchý vzoreček je na zvednutí jednoduchého tělesa ve vakuu… …nikoliv na valivý, smykový, aerodynamický a podobně. Odpor takovéhle ho příšerného vehiklu. Které je soustavou těles a „strojů“ a né jen jednoduchým strojem ( kladka) bude větší než 5W
Pochybuji, že na cca udržení třeba 20km/h v hodině bude potřeba méně než 20–25W u obyčejného kola a lehkého jezdce nikoliv tohodle krápu s koupeným motorem a řídící elektronikou z Aliexpressu.
Nemůže tam být spíš chyba (vypadlé písmenko) v jednotce? Vzhledem k tomu, že uvádí „spotřebu“ = objem energie / km, možná to mělo být 5 Wh/km. Při rychlosti 30 km/hod by počítal s potřebným výkonem 150 W.
150W je moc málo. Z jiného měření …Přesná vzdálenost byla 10,09 km, dosažený čas 15 minut a 12 vteřin, průměrný výkon 303 watty (závodník o hmotnosti 58 kg dosáhl výkonu 5,22 wattu na kilogram), průměrná rychlost byla 39,8 km/h, průměrný tep 183… to se jednalo o lehounké časovkářské kolo, s málý jak valivým odporem tak aerodinamický odporem. Nikoliv tehle 60kilový „zemědělský“ křáp.
Možná vypadlo ještě nějaké číslo a mělo tam být něco úplně jiného :o) Úroveň článku odpovídá úrovni konstruktéra :o)
nebo si přidali. Tedy 70km při 16km/h to by šlo.
Strasnej střep. Zlata Jawa 350.. Jede to pekne, nic to nezere a opravit se na tom da skoro všechno sroubovakem u silnice..
Počkat, takže on to ovládá přes mobil, takže když začne brzdit, tak motor chce pořád jet? A když pojede rychleji, tak musí ťukat do mobilu aby cokoliv ovládal? To je hodně bezpečný :)
při těch 5 wattech na kilometr to asi nebude moc nebezpečný výkon :-)
Tak já pochopil, že když někdo napíše max. rychlost 160 km/h, tak to asi nejezdí jen na 5W/km
Jasně že jsou to tři věci
To že by to ujelo 700km rychlostí 160km/h a tak malou spotřebou je scifi…
Jedná se o novinařinu a si na úrovni „tv noha“ či intelektuální noviny „Plesk“ tedy ohromující novinky a kuriozity pro občany, kteří sotva prolezli základní školou.
Ono i ta maximalka je podle me naprostej nesmysl. I kdyby ten motor mel 3kw, o cemz silne pochybuju (tipuju 1,5kW max), tak na tu rychlost by to muselo byt komplet zakapotovany vajicko, s minimalnim aerodynamickym odporem.
A vyvážený kola…
Tak mi to nedalo, koukal jsem po motorech na 144V a neco existuje. To co cinani nabizeji, ma udajne pri 144V 8kW. I s tema 8kW je ta rychlost ze rise snu.
kapotovaný kolo dává 140kmh na rovině, nevim přesně při jakým výkonu jezdce, ale reálné to je, je ne na tomhle bastlu
Tam došlo k chybě v textu. Neměly být watty, ale kilowatty, ne 5 ale 50, a dojezd není 700km, ale 700m
a nebo možná uplně něco jinýho, jediný, čemu bych věřil, že to po svaření týden leštil.
Jo taky sem si všim úhledného zpracování ocelových profilů.
Jinak kouknete na diskusi pod clankem, „konstrukter“ tam osvetluje jak dosel ke svym cislum :)
Ano geniální popis , omg…
Musel jsem se podívat na kalednář, jestli není 1. dubna. Měl by s tím zajet do Pelhřimova, aby mu to změřili do muzea rekordů. A taky přečíst učebnici fyziky, snad pro 7. třídu ZŠ.