Vzhledem asi ke značnému přínosu elektrokol pro cyklistiku nestačilo zřejmě ani 1741 příspěvků v 1 díle vše objasnit, tak nabízím volné pokračování :)
Vzhledem asi ke značnému přínosu elektrokol pro cyklistiku nestačilo zřejmě ani 1741 příspěvků v 1 díle vše objasnit, tak nabízím volné pokračování :)
A rovnou pro příznivce značky motorů Yamaha výborná zpráva…nový a krásný motor je na scéně.
A je to za lidovku! To by mohlo na tech 7 km ke stanku na pivo stacit..
Proti Specializedu to je fakt za lidovku :)
Už bylo na čase. Řemeny jim moc nedržely.
Řemeny moc nevydržely u motorů Brose 2019–20
Co znamená E+0/1/2?
A jaký to má přínos pro cyklistiku?
To je hovadina, on to ví.
Ten je tak krásnej, že bych se s tim nebál ani do Prahy do průvodu:-))))
Asi protože čtu pořád dokola tyhle nesmyslný vlákna, mi začal YouTube nabízet tematicky videa…
Jde to i takhle :D
https://vtm.zive.cz/…default.aspx
I pro Harleysty něco
Ty jejich kola vypadají celkem hezky, ale ty jejich el.motorky nic moc, navíc to údajně nikdo nekupuje.
A jaký to má přínos pro cyklistiku?
Velký, až obrovský
Tak to musí být sen každého Harleyaře, nejvíc takovej těch co smrděj i z fotky a mají minimálně 160kg :-)
Už druhé vlákno, stovky příspěvků a stále je to nula.
Barvičky pro ebikerky
Nebo si k tomu vzít duhovej dres, a může do Prahy, do toho průvodu i kdejakej ebiker:)
No vzhledem k tomu, že přínos pro cyklistiku není žádný tak to tu můžem klidně zamknout ne?
Už to tu jednou bylo.
Zas to bude jen vývojový mezistupeň jako posledně. Pak se vám ty plně motorizovaní budou smát, že máte motor a ještě šlapete.
Tenkrát na tom udělali kšeft takový dva chlápci. Měli teda ještě spalovací motor a pak přešli rovnou na auta a koupil to od nich Emil Škoda.
Podle čeho usuzuješ že „přínos pro cyklistiku není žádný“? Čísla o prodejích a reakcích spokojených uživatelů hovoří trochu jinak.
tvl přečti si to celý.
Už to nepij…
Nepij co?
Tak mi řekni, jaký v tom je ještě jiný rozdíl. Kromě toho, že tenkrát to bylo na benzín a teď na elektriku. Prostě historie se opakuje a časem elektrokola jak máte dnes zase zmizí.
Prostě lidi sou líný lemry, teď ještě na tom šlapou, ale časem nebudou chtít ani šlapat a máme tu elektromotorku.
Éčko má ze zákona max. výkon 250W nominál (0.34 HP), musí se šlapat aby to jelo, max. rychlost 25. E-motorka, moped atp. je úplně jiná kategorie.
Zatím. Tenkrát to taky nebylo hned ze dne na den.
Elektromotorky už tady jsou, kdo chce může si koupit. Elektrokola jsou tady taky. Šťastná to doba.
Možná to bude tím, že jezdci na ekolech nejsou cyklisté.
A to říká kdo, nějaká uznávaná autorita a nebo pár odpíračů?
Já si myslím že jezdci na kole jsou potápěči, určitým lidem by se nemělo odporovat :)
Musí to být cyklisté, jinak by přece nemohli lítat po lese s motorem a prachy v háji..:)
Proč myslíš že tady jede ta propagačka na plný kule…
„Musí to být cyklisté, jinak by přece nemohli lítat po lese s motorem a prachy v háji..:)“
Dobrej tip. Éčkový MTB nemám, kde dá půjčit, abych vyzkoušel, jak se na tom litá po lese a pak třeba koupil? Může to být docela adrenalin. :-)
Tak třeba vzniknou i šlapací elektroauta, vývoj holt nezastavíš.
Přesně tak. Nějaký náznaky už tu myslím jsou. Pokud jako auto bereš minimálně 4 kola.
Už téměř jsou :-) https://www.denik.cz/…gistika.html
jednoznacny zakaz mopedu do lesa a prisne pokutovat!
A kdo to bude kontrolovat? Myslivci? Ti tam jezdí offroadem. (Do lesa máte zákaz i na kole)
Bola by to kontrola náhodná.. Je jedno kto hlavne at jedu na silnice.. Tam si môžu rýchlosť užiť koľko chcú.. Mne už elektro cyklista jednou ohrozil.. A budem bojovať proti tomu vždy…
Do lesa máš zákaz i na kole
Dvakrát opakovaná lež…? Co na to strejda Goebbels?
vždyť je to pravda, jezdit po lese mimo cesty se na kole nesmí
Tak šup, do Parlamentu a dělat zákony…jinak si trhni…
tvoje invektiva trapné si nechaj pre seba..dekuji
Proč sem vůbec lezeš když k tomu nemáš co říct? :)
to napis kolegovi hore..
Co mu mám psát. Vlastní e-bike a snaží se diskutovat. O tobě vím, že tě jednou E-bike srazil (kdoví jak to bylo) a od té doby jsme všichni havěť, kterou ne potřeba zašlápnout.
Je to takový tvrdý neústupný názor mladého kluka. Ale časem zmoudříš a už to nebude rak horký :) taky sem bejval horká hlava.
To Jano 86 “Mne už elektro cyklista jednou ohrozil.. A budem bojovať proti tomu vždy"
Takže jsi nefalšovaný džihádista, ultras a nebo stará struktura?
Možná ho někdo ohrozil zplodinami z výfuku, nebo měl náběh na infarkt, že ho v kopci předjíždějí dědek s babkou :)
To by se ale moto-cyklistům nelíbilo. Vždyť si to koupili za ty peníze právě kvůli tomu…
maju silnice…tam si mozu dokazovat svoju silu..
Mě třeba na silnici jako cyklistu 2× srazilo auto. Jendou na silnici, jednou na e-biku. Ani jednou to nebyla moje vina. Takže do lesa mě dáš zákaz a na silnici se mám nechat dál ohrožovat? Přemýšlej trochu ;)
Tuším, že tě taky jednou srazil Sagan, na toho jsi zapomněl.
óóó jak si vtipný a originální :)
vim jak to myslis a v podstate mas pravdu..ale ja sa toho pocitu nemozem zbavit jak sa my to zhnusilo..
To je aleTvůj problém, co očekáváš od nás? Řešení? Zajdi si k psychiatrovi, třeba poradí.
dekuji za radu :)
V Americe chodí k psychiatrovi lidi běžně, nevím proč tam.v Česku nejdou dříve a nechají to zajít tak daleko
ja len dufam ze ten psychiater bude mat elektrokolo..:) budem sklamany ked ne :)
Mas s tím osobní zkušenost získanou pobytem tam nebo jsi to jen četl na internetu a viděl ve filmech?
Zatím jen viděl ve filmech, ale jak bude třeba, tak pomoc vyhledám. Nechci dopadnout jak někteří tady
Ale na obrázcích výše nejsou silniční motorky.. :)
A to kolem je les.
Ježdění po silnici je nezdravé, lepší je dýchat zdravý a voňavý vzduch v lese, než různé oxidy a prachy z výfuků. Poškozuje to plíce a u někoho evidentně i mozek
Mne ruší bzučení e-mopedů. Jo a nesnáším smrad z aviváže, ve kterých perou svoje „sportovní“ oblečení. Protože se nepotí, je to cítit mnohem víc.
Možná by jim měl taky někdo připomenout že jejich e-moped má výfuk v Tušimicích nebo v Temelíně, aby si naivně nemysleli to co ty.
Protože se nepotí tak jde cítit mnohem více…to je zase perla :) Ty oxidy v mozku fakt dělají své
Vidím, že schopnost porozumět psanému textu je u emopedistů snížena, proto přidám vysvětlení.
Kdyby se potili (a makali do kopce), nebyl by chemický smrad (aviváž) z jejich pseudosportovních oblečků tak výrazně cítit. Stokrát raději zpocený cykllista, než jednou navoněný emopedista v lese.
Já sem teda z éčka suchej ještě nikdy nepřijel ;)
To víš ultras mají zatmění před očima když je předjede elektrokolo…ale zostření se jim čich :)
Tobě taky definitivně jeblo :)
Anebo chlastá už od rána :-)
Jedna ze života?
Víte jak poznáte éčkaře v létě ?
Ne ?
Má na sobě bundu a dlouhý kalhoty i při 30° :D :D :D
Bunda lze rozepnout, důležitá je správná obuv
to chybí shimanu v portfoliu, sándále s kuframa vyrábějí, ale lodičky nebo nějaké jiné boty na jehlovém potpatku zatím ne :-)
Vždyť má prsa po tatínkovi. To nemůže nikoho nalákat.
Mě jo ;)
Umíš lepší :) Tohle bylo spíš trapný než vtipný no
Počkej to není ftip :D to je běžná realita jak potkávám ečkaře:D
Aspoň ze sebe nedělej vola ;) Já jich taky potkám dost, ale tohle se nikdy neviděl
Počkej já to myslím smrtelně vážně asi vám budu muset to co se vyskytuje u nás v okolí nafotit :D
Tak to fakt budeš muset :)))
Tak možná trochu přeháněl s těma 30ti stupněma, ale když tam dáš 25, tak to je celkem dost k vidění. To má pravdu.
Tak asi žiju na jiné planetě no. A to sem myslel, že u nás na Vysočině je celkem zima :D
Uber ještě 5 C a přibalím si pro jistotu bundu do batohu taky
Už si konečně přiznejte, že Ty, Cave, Janes, Zdendyš a ještě pár bajkforistů nejste typičtí elektrokolaři. Jak píše zdenal8 – potkávám je taky naprosto běžně.
Nejsem no. Mám to jen jako doplněk k silnici a CX. Takže to tvoří tak 20% mého nájezdu.
Takovou herezi / stranickou úchylku vyhraněná revoluční mládež bude nenávidět možná ještě víc, než čistou opozici. ;)
To víš, když si pod kopcem sundáš tu bundu bo víš že kopec pojedeš krokem nebo budeš tlačit…Ale pak se pak nediv, že éčkař si tu bundu pod kopcem nesundá, vyjede to rychleji… Jinak nějaký rozdíl v oblékání žádný nevidím
Éčkař si tu bundu nespadá ne proto že vyjede kopec rychleji ale proto že se nepoti ani v létě do kopce ;)
Správně, potí se méně…protože jede rychleji…ale běda jak zastaví :)
Tak tak – ještě by pak někdo chtěl plýtvat vodou. Nic takovýho holoto, budeš pěkně jezdit rychleji!!!
No to jsme se fakt nasmáli. Máš tam ještě něco podobně žertovného. :-(
A opět novinka, solární ekolo. Prezentace za mě OK
Se ti ten Photoshop nějak nepovedl.
Dost blbě upravená fotka:) V originále vypadá lépe.
Tohle je ten přínos co se furt snažíš najít?
Ošvindlovat se dá skoro všechno, což neznamená že je to správně. Nicméně éčkaři, které potkávám a znám, rozhodně nejezdí vyšší rychlostí než 30 km/h. I proto existuje EU iniciativa na zvýšení limitu z 25 na 32 km/h. Pak by většina „čipování“ ztratila smysl.
+1
však můžeš mít éčko co jede legálně i 45 ale hezky s rz a povinkem : https://mtbs.cz/…ie/tech-news#…
Speed pedelec je jiná kategorie než e-bike.
v čem krom toho že je to legální ? :D
Čemu nerozumíš na slově speed?
Další retardovanej všcihni chtěl rychlost ale nikdo to nechce legálně koukám :D
Celkem logicky, je to rychlejší než pedelec – EU 25, USA 32.
https://m.vtm.zive.cz/…nut/a-211620
Dávám to tady kvůli té baterii, jestli je to pravda tak jsem zvědavý co ukáže praxe, jestli nejsou nějaké ale…
Ohledně testů, dobré testy mají tady:
Vy máte jen za úkol užívat si výjezdy, kterým jste se doposud vyhýbali a z každého švihu přijet s úsměvem. No, a ještě je potřeba si říci, s jakým průměrným tepem chcete dorazit. Dá se se 100 i se 150 tepy.
Toto ovlivní i zvolený použitý režim jízdy, který následně v kooperaci hmotnosti jízdní soupravy a výškového profilu ovlivňuje jeden z podstatných parametrů ebiku… dojezd. Pecka…
Není co dodat…kdo na ebiku jezdí, tak dá za pravdu. Kdo nejezdí, tak pič..e
Kolik asi (%) lidí to takhle umí používat a používá? Pi*uju, že?
Naprosto každý, kdo aktivně jezdil na kole, bude jezdit takto na ekole.....
S důrazem na to „aktivně“ asi nemám námitek. Ale vůbec to neodpovídá na to moji otázku.
Já ho tak umím používat a do ostatních je mi prd, je to jejich válka. Mně nepřísluší jim kafrat do způsobu, jakým využívají svůj majetek, pokud tak jednají v mezích zákona. I když, i to je jenom jejich volba a já nejsem policajt…
Takže pokud mám jiný názor tak pičuju jo?
Silný si v kramflecích asi.
Pokud si už pořádně na celodenní vyjížďce ebike projel tak diskutuješ. Pokud ne tak pič…eš ;)
Tady je jakákoli diskuze marná ty si přesně ten tip co si koupi kolo pak neví co by ještě roupama tak si založí na BF účet a tendenčníma vláknama zasere půlku diskuze sračkama.
1*
Bych se s dovolením také přidal.
Pánové, pánové, brzděte, on si legálně zakožil vlákno, dokonce ve správné kolonce. Tím pádem je vám do toho kulový, jestli si ho zasírá, nebo ne. Z mého pohledu to vlákno svejma kecama zasíráte vy. Běžte si založit svoje vlákna a tam si na éčkaře nadávejte, jak chcete.
Upřímně, založil 2 vlákna se stejným názvem, resp. pokračování původního, ale zatím jsem se nedozvěděl NIC, co by naplňovalo název vlákna.
Mimochodem má ještě jedno taky zcela nehašteřivé
Těžký život biocyklisty
což taky svědčí o chuti diskutovat na úrovni.
Rád diskutuji na úrovni. Zatím ale stále řešíme, jak nazývat ebike. Já bych byl pro to, nazývat ho ebike. Písmeno e tam je. Nazývají ho tak výrobci. Nazývají ho tak prodejci. Nazývají ho tak testéři. Možná to u 3tího vlákna pořešíme a postoupíme kousek dále :)
a proč chceš někam postupovat? Jestli se ti na tom dobře jezdí, tak prostě jezdi a jak tomu říkaj ostatní ti může bejt jedno, ne? Popravdě vypadáš jako že máš nutkavou potřebu se o něčem ujišťovat, těma nesmyslně provokativníma vláknama.
Samozřejmě jestli se jen nudíš a trollíš (bo z ebiku nejseš asi moc unavenej), tak v poho
Hmm, tak toje opravdu hrůza !!! Kolik promile fóra je tím tedy zajebaný?
Kapesníček :o)
Potřebuješ? Já nikoliv, já kvůli e-kolům nebrečím…
Tak to nečti a budeš mít klid. :-)
Kdo brzdí ztrácí :o)
Ale jo, já ti rozumím jen si mne špatně pochopil já na ně nenadávám mně je úplný buřt na čem si kdo jezdí.
Problém mám s mnoha výroky ,tvrzením názorů jedné pravdy dohady atp.
A přitom při zachování rozumné míry empatie z obou táborů bychom se možná i něco dozvěděli no škoda.
A přitom, při zachování rozumné míry empatie z obou táborů, bychom se možná i něco dozvěděli, no, škoda
Ano, tohle podepíšu z klidným svědomím..
Já myslím, že k diskusi na úrovni, je třeba mít osobní zkušenosti. Pak ta diskuse má smysl…
Tady máš něco ke čtení:D.
To jen pro představu, kolik se toho tady už namlelo:).
https://www.bike-forum.cz/…a-cyklistiky
https://www.bike-forum.cz/…yklistiky-ii
Ale je pravda, že VUK alias Cyklista009, alias B00Ch, alias look_as1, nám tu slušně udržuje zábavu :)
Stejné vyjadřování, stejně ohánění se zákony, 50kg a asperger ;)
Datum založení účtu koresponduje s datem, kdy tu vřel konflikt CrazyM vs look_as1
VUK je 009 hajzlik? Jedenkrát odejítí nestačilo? :D Tedy Sheldon ? :)
Je tam až moc souvislostí, takže bych se nedivil
Ecyklistika neni cyklistika. Jsou to dve ruzne kategorie. Je treba se s tim smirit na obou stranach a vzajemne se respektovat. Elektrokolo je tak prinos jen pro elektrocyklistiku. Bud jedu za sve nebo nejedu, proc jsem si to zvolil je moje vec a nemam pravo druheho poucovat nebo zesmesnovat. Ano, i Praded jde vyjet na ekole a nadrit se. Dokonce ho lze vyjet na ekole a nadrit se vic nez na kole. Ale stale jsou to dve kategorie ve kterych nelze rovnocene souperit.
Správně, jsou to 2 kategorie. A respektuji obě. Nemám jediný důvod proč bych neměl respektovat i kolo bez motoru. Ještě taky 1 mám. Má svoje plusy pro hodně cyklistů. Je levnější, spolehlivější, lehčí. Na některé druhy použití vhodnější. A jestli se nějaký ebiker posmívá nějakému cizímu cyklistovi bez motoru že ho předjel, nebo z nějakého jiného důvodu, tak Je to *****..... Ale to jsem ještě neviděl. Naopak je zcela běžné, že se cyklisti navážejí do ebikerů. Nebo máte jiné zkušenosti?
No konečně došlo ke shodě, ze celé toto téma je nesmysl a muže se uzavřít. A správný název nového by měl být Přínos elektrokol pro elektrocyklistiku.
Tak ještě že o tom nerozhoduješ ty :)
A nebyla by to škoda? Kde nejdeš tolik moudra a zábavy pohromadě?
Proč uzavřít? My si rádi vyměníme informace o nové dimenzi cyklistiky. A komu se to nelíbí, ať to buď nečte a nebo ať si políbí. :-)
Proč mám pocit, ze vy baterkari tady na fóru jste neustále pod napětím a při sebemenším popichnuti hned jiskříte? Takhle si představujete tu neustále omilanou toleranci nebo se zde čirou náhodou sešli jen suchaři?
Já mám zase pocit, že baterkáři jsou docela v pohodě, jenom se jim nelíbí a brání se, když se do nich někdo neustále naváží, vyhání je a dehonestuje. Před deseti lety, když to začínalo, bych to tak trochu chápal, ale dnes mi to příjde naprosto zcestný.
Se s tím smiř.
A proč bych to měl dělat? :) řekni černochům ať se smíří s rasismem. Schválně co to řeknou :D
Je mi líto, ale nesmířím. Kdyby to bylo něco společensky nebezpečnýho, nezákonnýho, nebo nemravnýho, tak jo, ale takhle to je jenom přiblblý a trapný.
Akceptuji, ale nesouhlasím. Nikdo přeci o soupeření nemluví. Na e-biku přeci mohu jet za své a nebo taky ne. Já pořád nerozumím síle, která se snaží tyto dvě skupiny oddělit. Taky chápu, že si e-bika pořizují, nebo půjčují uživatelé nezkušení nebo tupci, kteří vyvolávají právě takovéto negativní diskuze. Trh se nasytí a do módy přijde zase něco nového. Takže stejně jako na kolech, zůstanou ti pravověrní na e-kolech a svět se bude točit dál. Tady se to neustále motá kolem speed limitu. Ano, jako uživateli mi vadí úpravy kol v tomto směru a osobně do toho nikdy nepůjdu, neboť si i na e-biku chci zajezdit za své, ale že bych z toho nespal říct nemůžu. Je mi to u zadele, ať si každý dělá co chce. Pokud s tím neohrožuje mne, moje děti nebo okolí, je mi to fuk. Stejně jako já, když jedu v obci 69, protože je to moje rozhodnutí, moje odpovědnost, protože to tam prostě podmínky a vyhodnocené riziko umožňuje. Nehodnotím, nesoudím, mám jiné důležitější starosti a radosti.
Jezdit na e-biku za své, to jsou takové falešné větičky a slovíčka :-)
Když jedeš 30km/h na e-biku který má přípomoc do 25km/h tak jedeš za své, se s tím smiř
A že jsem takových e-bikeru potkal.
Řekl bych, že primerárně si to kvůli této funkci nikdo nekoupil, tak se nesnaž o umělý flejm.
Vídám to spíš opačně když predjedeš někoho na nenačipovanym éčku tak většinou ubere aby nemusel šlapat nad 25 ;)
Takových co to ušlapou bez motoru je mezi éčkaři tak 3–5%. A to by chtěli americké limity :)
Doufám, že Ty nás podpoříš…
To prostě může napsat jenom někdo, kdo opravdu na e-biku neseděl/nejel. Doporučuji jenom jedno, než budeš opět psát takové nesmysli, prostě na to kolo sedni, dej si 50 km, vrať se sem a napiš pravdu.
Tak znova, určitě se nadřeš, ale nejedeš jen za své, shodneme se?
No konečně !!! Naprostý souhlas, to slovíčko JEN mi tady prostě chybí. ANO nejezdím jen za své. Občas si ve svém věku do 7km kopce co mám hned za barákem pomohu watáží :)
Však to je v pořádku, není spor.
Tento častý argument e-bikeru opravdu nechápu. Vždyť cyklista jede těch 50km za své, tak co by měl na e-biku pozorovat? Navíc bych řekl, že lidi si koupí e-bike aby se nenadřeli. Pokud by jejich pimární cíl byl sportovat, vyberou si kolo.
Nejsem si jist, o kterém argumentu mluvíš. Mám sportů více. Chodil jsem léta do posilovny a i dnes ještě 2× týdně cvičím. Nicméně mi na začátku roku doktorka naměřila vyšší tlak a já se bohužel zařadil mezi hypertoniky. Strašně mě to štve, neb jsem měl vždy tlak jako dětsko. Dostal jsem dokonce prášky na tlak. Po různých vyšetřeních mi internista vysvětlil, že se mi mění chemie v těle a moc s tím dělat nelze. Celý život sportuji, stravuji se trochu jako asketa. Bohužel jsem kouřil, což mi asi moc nepomohlo. Nicméně mi zakázali posilovnu s těžkou zátěží, dnes mám jen udržovat svalovou hmotu, takže TRX a lehčí činky. A doporučili kardio, běhat mne nikdy nebavilo , kolo miluji, ale mám za barákem 7km kopec a občas jsem se ošíval, když jsem ho měl na normálním kole vyjíždět. Takže ano, abych mohl v pohodě a s radostí sportovat a mít pravidelné kardio, pořídil jsem e-bike. Sakra, nemyslíte, že existují také „sportovci“ kteří si e-bika prostě pořizují na to, aby mohli v pohodě dál sportovat při rozumné zátěži ?
Určitě tací jak ty jsou, dokonce jsou sportovci jako Modus2 co se na tom nadřou stejně, jako bez motoru. V poměru prodanejch éček to bude kapka v moři.
Už to tady někde bylo napsaný, ale platí, že kdo se nefláká na klasice, nefláká se ani na éčku, stejně to platí i naopak. Kolik je těch flákačů nevím, je mi to vcelku jedno, hlavně když jim to dělá radost.
Btw, někde jsem zachytil informaci, že prý někteří profíci, při najíždění jarních kilometrů používají silniční éčka, aby případný kopce přejeli v optimální TF. Neví o tom někdo něco?
To mi příjde jako blbost. Proč by potom jezdili do kopců? Spíš naopak jezdili profíci s padáčkem nebo s „brzdou“ v náboji. Případně Simon Andreassen za sebou tahal pneumatiku.
Do kopců třeba proto, že v místě trvalýho bydliště nemají žádnou rovinu.:-)
Proto se často stěhují do Andory, San Marina, Španělska kde jsou kopce aby pak mohli jezdit na éčkách.
A není to náhodou tím, že v různých fázích přípravy trénuješ jiné věci?
Nejsou to jen cyklisti, ale i jiní sportovci a tzv. celebrity. Hlavním důvodem je nižší zdanění příjmů, např. Andorra má pro DPFO sazbu 5–10% pro příjem nad 24.000 €, to by soudružce Venezuele Maláčové prdla žilka. Zvlášť ve spojení s faktem, ze i přes nízké zdanění FO i PO jim od konce 60.let funguje důchodový systém.
Super příspěvek k tématu :) Musíš mít ze sebe radost.
Mám, to mi věř :) Zvlášť, když mi na něj tak hezky reaguje blbec ze Zlínska.
Ten blbec, Tě přeci jenom chválil. Každý nemá koule na příspěvek ze světa ekonomiky ve chvíli, kdy se cyklisti stěhují do kopců. Ale jo, naopak si cením Tvých znalostí.
Tož sorry ogare, ale holt tam cítím ironii, no.
I Sagan to má v Monaku ze svý chaloupky občas dost z kopce do kopce. :-)
Jasně, to by koneckonců měl i na Slovensku, ale je fakt, že v Monaku je oproti SR pro cyklistiku příjemnější podnebí a na silnicích přátelštější prostředí. I tak jsem přesvědčen, že nízké daně to přebíjí.
Dovolím si nesouhlasit s koncem tvé první věty, kde naznačuješ, že kdo se fláká na éčku, flákal by se i na klasice – pokud se někdo opravdu fláká na klasice, tak nikam nedojede. Na éčku ti při vhodném nastavení stačí i do kopce pár wattů (ne moc dlouho, ale stačí), kdežto při stejné „námaze“ by ses na klasice nehnul z místa.
Já to myslel ještě jinak, kdo se flakal na klasice, fláká se i na éčku. :-)
Je to marný, nepochopí, furt dokola stále to samý, jak v pomocný (pardon, speciální) škole. :)
Už jsem psal nahoře, že pro někoho má ten e-bike smyl. Já jen narážel na argument, kdy e-bikeři říkají, že je to není zadarmo. A já jen tvrdím, že pro běžného cyklistu je ten pocit na e-biku, že jede zadarmo. A ano dá se na tom makat, ale to asi není ten důvod, proč si to lidi kupují.
Napsal ten, který žádný éčko nemá, ale všechno ví a všechno zná.
Ne, jen jsem ve fyzice dával pozor, ty očividně ne.
Já pozor dával, takže používám wattmetr. Ten mi říká, že můj průměrný výkon a TF na éčku jsou stejný jako na klasice, jen ta průměrná rychlost je o poznání vyšší. A o tom to je. :-)
Ano, protože něco za tebe vykonalo práci abys to vyšší AVG měl, tudíž abys jel rychleji, nejedeš za své, jsem rád, že si rozumíme.
No jasně, že to tak jak je. A to je na tom to příjemné a osvěžující. Nikomu to nevnucuju, nechávám jiný bez komentářů žít a totéž očekávám od nich.
Milí kamarádi, odjíždím do končin kde možná nebude wifi a pokud neuhořím tak za 14 dní nashledanou. PS: půjčte si konečně ty ebiky na víkend, ať víte, o čem mluvíte :)
Kamarádi, máme Vás rádi!
Aby vám nebylo smutno tak jsem přidal ještě pár fotek z Beskyd. Mám Vás taky rád ;)
stačilo jednou, ne?
To kvůli tobe, asi mu připadáš natvrdlej…
Neotravuj,
Povoluje se, start ! Vodleť ty elektrickej ptáku.
Marně hledám galerii emopedy v Beskydech. Že by se ta diskuse někoho dotkla?
…slabý, opravdu slabý…
Ahoj Janesi . Byl vyštván nebo to vzdal ? Netušíš ?
Já zkraje ani nevěděl o čem ratel píše…
Omluv se nebo…:-)
JJ, už střádám do prasátka, už tam bude padesátka, celá…vlastně, stačí ti dvacka?
Jo, koupis mi male pivo až pojedu kolem :-)
Když mě zastihneš na chatě, tak tam mám vcelku standardně naraženej soudek, mohlo by kápnout i velký : -)
Velké během biovýletu s díky odmítám:-), leda během poslední míle. Domluveno, vymysli mi trasu s průjezdem kolem chaty se startem na nádraží (s ranním spojem z Prahy) a dojezdem ku Praze-Vinohradům nebo rozumně vlakem, spojím to s návštěvou rodiny :-). Parametry: CX kolo, 80–120 km/ do 1500m , šotolina, okresky, ne cyklostezky okolo vody.
Nenáročný host :D.
Vlakem ráno z Prahy do Doks, nebo Starých Splavů, pak malé pivko u mně a domů to pak nějak dojedeš, po asfaltu Kokořínským dolem je to paráda, od Mělníka bys musel trošku mimo silnici 9, tu nedoporučuji.
Pak že kola nejsou a dokonce ve slevě!!!
Vuk by do toho možná šel, ale je to pro něho určitě moc těžký :-)
Ale konečně můžu do práce jezdit i na e-biku. Jihlavský Bosch nám na všech závodech udělá nabíječky :D
Super..a raketu bys nechtěl? Ba ne, je to paráda a bude se to rozvíjet jako zaměstnanecký bonus. Ultras tohle nevydejchaj :-))
Naopak, přesně na to je to perfektní řešení. Akorát furt nechápu, proč tady kupuje každej e-enduro. Když jezdíme na Lužický jezera, to je paráda, jak jezdí na těch turistických kolech, tam to chápou, že si není potřeba na něco hrát.
Tady máš náš protipól, viz. zakládající člen, koupim si ečko, vyjedu na kopec, pustím to po ilegálu dolů, techniku nemám, nemusím mít (stavitelé budou mít radost) a ještě to postnu jako videjko na fejst do veřejné skupiny. Pro mě nepochopitelná věc, a to že mi jinak ekola nevadí…
proč? Nikdo nikdy nepsal nic proti ebikům na ježdění do práce, naopak je to naprosto ideální řešení.
Ultras vadí, když se to považuje za sport:-)
Myslel jsem to ve smyslu všeobecného rozšíření elektromoru. Jinak já dojíždění do práce na e-kolech fandím. Ne každý má možnost se po dojezdu zpocenej z biobajku hned osprchovat. Na éčku se dá zátěž vyregulovat, aby se člověk projel, ale nedojel zpocenej jako dveře od chlíva…
Regulovat můžeš i na normálním kole, prostě jedeš pohodu. Těch pár minut tě nikdy nezabije, hlavně se z toho nepřipos… .Ale možná děláš v nějakém módním salonku, tam možná vadí trochu toho potu navíc.
Chytráku, to možná bude platit v Chrudimi, ale určitě ne v Praze, nebo kdekoliv, kde jsou kopce a auta.
Já neříkám, kde to platí – nauč se číst ty gumo. Seš trochu přecitlivělej, působíš pak trochu hloupě.
Ale asi jsem trefil hřebíček na hlavičku :-)))
Spíš to platí na Tebe, ale dobrá, …jak chceš jet do prudkého kopce, aniž by ses zpotil a následně svému, okolí, v mém případě hlavně dámskému osazenstvu kanceláří, nesmrděl. Možná v Transportě to mezi chlapákama nevadí, ale každý nedělá v Transportě…
Tak se přepudruj mudrlante, ale půjdeme dále strécu. Chválím tě za znalosti o Transportě! Máš bod!
Málem jsem na tom kolejišti, co bylo přes hlavní silnici, rozbil svojí Škodu 100, jel jsem za jedním autem stejnou rychlostí a najednou šlupka, že mi to málem vyrazilo volant z ruky a divil jsem se, že jsem neulomil kola. Teprve potom jsem se podíval, za čím jedu, byl to Citroën s hydropneumatickým podvozkem. Od tý doby Citroëny nepronasleduju mimo rovný asfalt.
Ale je fakt, že když děláš na úřadě kde jsme 2 chlapi na 14 nemladých ženských, musíš se pro přežití i mýt a nesmrdět…:-)
Jo, a ještě bych si dovolil jednu pěseňku pro tebe :-)
Samozřejmě znám toho „mistra“, trochu překvapil že byl u stb, ale to je dnes dobrá vizitka, třeba do politiky. Ale to jsme odskočili už daleko od původního.
Ale máte to docela pěkný kolektiv, není liž pravda?
No s tím kolektivem je to těžký, žádná pěkná mladice, na kterou bych mohl zálibným pohledem spočinout. věkově jsou tak kompatibilní se mnou, a to už prostě není žádná hitparáda. Ale jo, většinou jsou fajn.
Pravda tam se ztrácely nápravy, trochu ostřejší zlom a k tomu stav tehdejších přejezdů …
No, i po těch letech mi je nevolno, když si na to vzpomenu…
Tak si dej po příjezdu do práce rychlou sprchu a převlékni se do čistých “montérek”. Těch 5min navíc co to zabere přece není problém.
A když nemají šatnu a sprchy?
Někdo hledá jak to jde, jiný proč to nejde. ;-)
Vyjádřil jsem se, doufám, dost jasně, ne každý, včetně mě, má na pracovišti k dispozici sprchu, já jenom umývadlo se studenou vodou na záchodě, a to fakt nechceš :-)
nebuď máčka, se zocelíš:-)
S radostí tohle přenechám mladším a budu dále dojíždět do práce svojí Corollkou.
Zase e-výmluvy.
„Nařízení vlády č. 178/2001 Sb. („nařízení“), kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci stanovuje povinnost pro zaměstnavatele vybavit pracoviště sanitárními zařízeními (tedy šatnami, umývárnami, sprchami a záchody) a pomocnými zařízeními.“
Nařízení a skutečná situace jsou poněkud rozdílné věci.
my mame satnu so zenami…a wc mame dva ..na 55 ludi..to je jak za trest
Vzhledem k tomu, že je vás víc než 5, tak i ty společné šatny jsou špatně. Pokud se ti situace nelíbí a zaměstnavatel nejedná, tak stačí pár návštěv od KHS nebo změna zaměstnaní. Jednoduché…
uz som si zvykol..navyse ma Stve len to wc.. furt sa tam niekto zašiva a ked porebujes na wc tak clovek nema sancu..zas na druhej strane byvam od prace 100 metre takze ja osobne idem rovno domov..:)nevýhoda je ze nemozem jazdit do prace na kole..to je velka skoda
Tak převlíkat se s holkama nemusí byt až tak španté :-)
ani ne no ..akurat 50 plus.:)
Když jedu na klasice do práce a z práce, tak to taky není sport. Až když to vezmu z práce domů o hodně větší oklikou, tak teprve sportuju. A je jedno, jestli na klasice nebo na éčku, výkon mám stejný, rychlost, nebo ujeté kilometry, jsou jiné, tréninková zátěž stejná. Je potřeba rozlišovat, ne všichni biocyklisti sportují, na všichni éčkaři se jen vozí jak paní radová.
jestli podáš na ebiku stejný výkon jako na klasice je jedno, ze sportovního hlediska je výkon s přípomocí zcela bezcenný a vůbec nemá smysl ho sledovat:-)
navíc na ečku opravdu maká extrémně málo lidí, nikdy nevidím nikoho zadýchaného, takže s tím stejným výkonem je to jen taková velmi teoretická úvaha…
Ty máš nějakou trenérskou licenci? Asi těžko, když píšeš takový hámotiny. Zkus se někde doškolit.
Přesně tady vidím největší přínos e-biků, kdy lidi místo autem jedou do práce na „kole“.
To je otázka, v mém okolí kdo jezdí do práce na kole používá normální kolo (většinou krose nebo 26 mtb), většinou v ceně pár tisíc, něco horšího kdyby to někdo ukradl. To samý na nádraží taky nejsou jiná kola než plečky. Na elektrokole do práce vidím minimum lidí. Podle mně je jedno jas se zpotíš, většinou je to pár km, horší je ranní déšť, odpoledne se to přežije. Nepředpokládám, že moc lidí pořídí kolo v hodnotě 50 tis. a nechá ho v kolárně před firmou …
Třeba u nás jezdí lidi do práce na e-biku. Dokonce, kvůli tomu namontovali do kolárny zásuvky.
Tak je to správné, tak má být…
Pár km, no jak kdo. Já 30.
Kolo spinká u mě v kanclu ;)
To už je dost – když jsem jezdil, měl jsem kolo v zasedačce v 1.patře …
Je nutné vychovat novou mladou degeneraci…
to je kolo ci motorka?
Určitě jezdí do 6km/h, takže v pořádku :D.
Velká e-rodina. Ale tohle bude asi spíš invalidní vozík, má to sedátko.
.křižovatka u gumovky
.křižovatka u gumovky
jednoducho treba to zhrnut..PRINOS TO NEMA ZIADNY AKURAT BIZNIS!TO JE TEN SPRAVNY PRINOS
Všechno je kšeft. Kotouče na silničce, bezduše, elektrosady. Výrobci to tlačí tak, aby jste neměli jinou možnost a museli kupovat co je. Takže proto e-bike to fakt žádný rozdíl není. Tahle tlačenka je dokonce možná horší.
E-bike si koupit můžeš, ale taky nemusíš. Je to na tobě. Lidi to chtějí, tak to kupují.
Jenže já si třeba za 5 let už nekoupím silničku na ráfkových brzdách a galuskách, protože se prostě nebudou vyrábět. Místo toho jen hnusné kotouče a bezduše.
Stejně tak MTB. Já třeba vůbec nechápu systém 1×12 a radši bych 2×10/11. Ale mám smůlu. Výrobci všude tlačí jebky typu NX a podobně.
Pokrok je matka nových problémů.
(Gilbert K.Chesterton).
Tak nástup eček je prostě dán tím, že lidi jsou čím dál línější. Se stačí kouknout kolem sebe a člověk záhy zjistí, že snad každý druhý má nadváhu. Vždy se říkalo, že američané jsou tlustí, ale nezdá se mi, že bych tam viděl tolik tlustých jako u nás.
Zdravím Vuka. Zrovna pucuju a voskuju řetěz na éčku. Ale do stojanu mě s tím musel pomoct tchán, soused, pejsek a kočička. Jinak bych to tam nezvedl
Stihli jste i řepu ? :-))
Řepu si pak dám k večeři. Musím po tom vzpěračském výkonu doplnit energii
Co říkají místní na tohle https://boxxbike.com/cs/
Píšou…
je to terénní enduro moped, který vypadá jako horské elektrické kolo
Co je Ti na tom nejasné?
Taky píšou:
Ano, Boxxbike má pedály a ano, je to terénní enduro moped, který vypadá jako horské elektrické kolo nebo sjezdový speciál. Díky tomuto vzhledu není problém s běžnými turisty, chodci, běžci, jezdci na koních as trochou naší vlastní úvahy jsme za 2 roky nemuseli řešit žádný konflikt.
S tímto novým Boxxbike otevíráme možnost jízdy ve volném terénu, a to jak na enduro nebo cross motocyklu, tak i na jednotlivých cyklistických stezkách.
Naivní, když si myslí, že tahle kamufláž bude stačit, protože je, samozřejmě, pohyb tohoto samohybu v lese ilegální…
V tom případě by zasloužili důkladnou kontrolu z obchodní inspekce, protože deklarují použití výrobku za podminek, za kterých ho používat nelze?
Spíš dát školení policajtům a pár jich pochytat. Neodpovídají mantinelům, určeným e-kolům, nemohou mít jejich výhody a jsou to tedy motorky na e-pohon, ale motorky. Nešlapeš, nejedeš v tomto případě není splněno.
K tomu si přečteš “test“
https://www.abicko.cz/…motorku.html
https://dolekop.com/…vlastni-kuzi
…vychutnáte si pro změnu pohodovou projížďku i tam, kam běžná motorka kvůli hlučnému motoru nesmí. Jsou to například národní parky nebo chráněné krajinné oblasti.
A rázem má spousta jelit pocit, že mají kolo a můžou všude, bohužel jsem taková jelita osobně potkal…
Jen co to vejde víc ve známost, dají si na ně poliši pozor..
S e-bikem to nemá nic společnýho: Kromě šlapání máte ale také možnost zrychlovat pomocí páčky na pravém řídítku. Ta odpovídá okamžitě. Jakmile ji palcem začnete stlačovat dolů, motor vám plynule přidá plyn. Na nejsilnější režim není problém uhánět průměrnou rychlostí přes 50 km/h, a to stačí jen zlehka šlapat nebo palcem šimrat plyn. Fotograf a kaskadér Honza dokonce rozšlapal Boxxbike na 75 km/h!
Tohle opravdu není klasický e-bike no :) Ale to místním blbečkům nevysvětlíš no
Ja říkám odchytit a cviknout kabel k baterii.
Se nedivím, že ti co o tom málo vědí, jsou pak naprděný i na poctivý éčkaře. Odchytit a veřejně prospěšný práce, třeba sbírat odpadky kolem cest.
Poctivý éčkař, tak trochu oxymóron, ne? :-D
Poctivý éčkař, to je takové hezké slovní spojení ;)
Pokud ta přípomoc není utajená a odpovídá normě, je éčko ve smyslu zákona poctivý dopravní prostředek na všechny druhy komunikací. :-)
Normální parametr. V na mopedu v menu si nastavíš poctivost na 100 % a je to. Někdo to ale i zneužívá a nastaví třeba na 33,3% !
Chtělo by to nějaké kurzy pro elektrokola jinak budou ubývat čím dál rychleji: https://www.novinky.cz/…bku-40369287
Nečekaně sem ten odkaz někdo umístil. Myslím, že by se bohužel zramoval i na normálním kole.
Na normálním kole by se s kopce nepouštěl rychlostí, kterou nezvládne. Na kopec by nevyjel a pokud ano, měl by už potřebné zkušenosti i do sjezdu.
Tak to je fakt myšlenka :)
Kdyby nebylo tolik zrakvených e-kolařů, co právě nezvládli ten sjezd, dalo by se polemizovat :)
Tolik…kolik? No..tolik, napiš kolik je to tvoje tolik......
Prakticky asi všichni, co jsou v té černé kronice. Jinak asi 1/3 všech smrťáků jsou už teď elektrokolaři..
Kolik ročně?
Kolem 10.
tolik zrakvených e-kolařů se rovná 3,33 ks?
Ponechám bez komentáře…
Ne, potřebuješ to vysvětlit důkladněji, ale až raději až příště :)
Napiš sumu a nekličkuj.
Teď bude chvilku „ticho“ než vymyslí nějakou pěknou odpověď …
33%
Tohle není problém e-biku. Zabít se mohl úplně stejně na klasice. Tohle je problém lidí, co nenosí helmu…
Já mám doma tento motor. O tomhle je tohle téma taky?
a pohání mi rekuperaci baráku :)
Na blbou otázku blbá odpověď: Ano, spalovací motory patří do rubriky elektrokola,
https://www.novinky.cz/…bku-40369287 …tak je to cyklistika, tady černý na bílým.
A kdo by to měl být? Motorkář?
Tak motorkáři skutečně můžou do lesa…
Ne ne, to se ozval jen sportovec v něm..
Minulý týden jsem byl s dětmi a ženou na Třeboňsku na týdení cyklodovolené (všichni na klasických kolech). Všude plno klasických kolařů, elektrokolařů, všichni jsme se pěkně zdravili, objížděli, předjížděli čuměli na přírodu, koupali v rybnících a celý týden nikde žádný problém. Myslím, že problémy s elektrokoly už májí pouze místní zakomplexovaní pisálci a nějaká hlasitá menšina psychicky nestabilních jedinců :-)
Nevšiml jsem si, že by tu někdo měl problém s elektrokolem, motokolem. Ať si ho používá každý, kterému něco řeší.
Celá diskuze zde se točí kolem toho, zda je vhodné, či nešťastné, papírové zařazení tohoto produktu mezi bezmotorová jízdní kola.
Myslím, že zařazení elektrokola do stejné kategorie jako klasická jízdní kola je správné. Pokud by se dali na elektrokola RZ, vyloučili je z cyklostezek a pěšin, tak si jej nikdo nepořídí, protože jezdit na kole mimo cyklostezky a v plném provozu mezi auty je sebevražda. Pro tento typ přepravy tady už máme skůtry a motorky. A z mé zkušenosti vnímám, jet do práce (cca 30km) na elektrokole po cklostezce místo autem, jako dobrou alternativu. Kdybych nemohl na cyklostezku tak mezi auta si raději vemu zase to auto.
Nesouhlas. Vypuštění těžkých, rychlých a hlavně nekontrolovatelných elektrokol na cyklostezky považuji za vykradení tohoto bezmotorového prostoru.
Jsem vůči vám e-bikerům tolerantní, je to každého věc, na čem jezdí, ALE vysvětlete mi, proč nám *urvíte naše poctivě vydřené KOMy a segmenty, zvláště pak vrchařské? Komu tím prospějete? Si nedokážete ani představit, jaká je to námaha taková jízda do pořádného kopce :D
Takhle znesvětit památný nick může pouze ignorant a malamut..
My si to ještě umíme představit, jaká je to namáha do pořádného kopce. Ale naše děti, které budou na éčkách sedět od 6 let, ti už to znát nebudou.
když si děti zparchantíš, budou zparchantělý, to jo…
Většina éčkařů ani neví, že nějaké KOMy existují. A ti co vědí a přesto si to tam dají, půjdou šupem vrzem do pekla. :-) Možná by pomohla nějaké potvrzení někým, nečím, dalším? Třeba jen u těch TOP 10.
Zkusil sem si svůj oblíbený blicí KOM na e-biku a na CX. Na CX sem byl o 1s rychlejší. Takže sem to vzdal :D