• Cavendish

    Ahoj,mohl bych poprosit nějakou moudrou hlavu která by mi vysvětlila jak přesně funguje elektronicka Shimano Dura Ace Di2?Impulsy do motorků,funkce řídící jednotky a tak.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • raceman  

      co si je koupit a zmerit si to sam? :) si myslis, ze svoje knowhow daj volne na net? :)

      0 0
    • se-se  

      ono zas moc možností není. Nejpravděpodobněji tam bude stajnosměrný motorek a absolutní vysílač polohy. Pak se pohyb řídí rychlostí (napětí) a směrem (polarita) a poloha se snímá nezávisle. Nelze vyloučit i krokový motorek s nulováním v několika polohách. Každopádně to je vše nutno řídit procesorem Hlavně je to ale asi jedno, protože amatérská výroba nemá smysl.

      0 0
    • 159753  

      nó, třeba mne ukamenujete, že tu dávám odkazy..

      ale zkus tohle:

      http://www.cykloworld.eu/…-ultegra-di2

      od dubna se to dá půjčit na jakékoli pobočce..momentálně je to jen v Brně na trenažeru a podle mne je to cool..za rok dva do toho půjdu:)

      0 0
      • kubad  

        :D

        pak dovolená v Jugosšce, auto, … prostě samé pozitiva

        0 0
        • 159753  

          jugošku prosím néé:)

          ale jináč tu elektroniku doporučuji vyzkoušet, mi se to vážně líbí hodně..ale je to drahé jak pes..co jsme to zkoušeli je to názorově 50/50 polovina si myslí, že lanko je lanko a že je to drahé a druhé polovině svítí očička a slina ukapává na dres :)

          za pár let, až se jim zaplatí vývoj a dají tomu trochu rozumnější cenu opravdu váhat nebudu..

          0 0
          • kubad  

            no hezky si to maluješ, ale ceny za 2 roky určitě nijak výrazně nespadnou :(

            0 0
            • se-se  

              hele nechej si to jó, já taky doufám že spadnou tak mě nekaž radost sejčku

              Ale hlavně si myslím, že bude víc výrobců a přijde i možnost pracovat se softwerem. To by bylo něco – hacknout sí šaltr. Já prorokuju, že vývoj přinese cyklopočítače se vším co nabízí dnešní tachometry, s GPS, mobile, imternetem, ovládáním osvětlení, ovládáním řazení. Časem přibudou nějaké ty vysílače v tlumičích, elektrické lockouty. Bude integrované zabezpečení – elektrický zámek kotouče. Odcvakneš počítač a kolo bude mrtvý – při ukradení bude pro zloděje „nepřizpůsobivý“ :-))

              0 0
              • pepek  

                Furt ti tam zůstává hlavní nedostatek-že se musí šlapat. A s tímto cirkusem eště o to více namáhavěji.

                0 0
                • se-se  

                  No to není nedostatek – při nástupu elektropohonů se možnost šlapání stane asi výsadou

                  0 0
              • Kubiczech  

                Víc odpuzující představu jsi mohl těžko vymyslet. Snad to se toho nedožiju.

                0 0
                • se-se  

                  klidně se vsadím, že to tu je do pěti let. Podívej se jen na vývoj mobilů, autonavigací, komunikují už i domácí spotřebiče, zásuvky, přečti si něco o nových s´¡tových standardech pro komunikaci bíle domácí techniky. Já se na to naopak těším. Já bych dokonce oddělil mechanickou vazbu mezi šlapáním a koly. Šlapání bych pojal jako doplňování energie provozního akumulátoru a kola by byla poháněna elektricky. Před kopcem bys po rovince máknul, dobil baterku a v kopci by tě to v pohodě vyvezlo. Ve spojenéí s GPS by ti systém sám říkal, jak intenzivně máš šlapat a prognozoval by na jakou rychlost a vzdálenost ti vystačí energie.

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Tvoje představy mně míjí, očividně máš naprosto nevhodný názor na cyklistiku..

                    0 0
                    • se-se  

                      ale ten vývoj nezastavíš. Klasické kolo bude na trhu jen dokud bude poptávka. On ten trh sám naučí spotřebitele chtít to novější – tak to bylo vždy

                      0 0
                      • ClAyD  

                        Věřím, že lidé, kteří berou kolo čistě jako dopr. prostředek by po tom sáhli, ale nedokážu si představit, že by sportovci kupovali elektrokola..

                        0 0
                    • ClAyD  

                      Mno, napsal jsem to špatně, prostě cyklistika je o šlapání, ne o nějakých GPS-DVD-TV.

                      0 0
                      • se-se  

                        on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.

                        0 0
                      • se-se  

                        on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.

                        0 0
                      • se-se  

                        on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.

                        0 0
                        • kubad  

                          jasné a proto jsou tyckari tak namakani. tady si fest mimo,

                          0 0
                          • se-se  

                            ale vůbec ne – musí být namakaní a dokonce opět díky doslova supervědeckým metodám jsou všichni namakaní nesrovnatelně více než před lety. Ale to by absolutně netačilo bez špičkový techniky. Prostě se aport náporu techniky není schopen ubránit a zachovat si čistou formu fyzického výkonu. Pokrok v žádné vrcholové činnosti nelhze naprosto nijak zastavit a i jakékoli umělé omezeni je dříve či později prolomeno.

                            0 0
                            • kubad  

                              špičková technika by jim byla k prdu, taky když se podíváš tak v atletice výkony hooodně dlouho stagnují i když jde technika dopředu, bobule bobule bobule :D

                              0 0
                  • Kouba_2005  

                    A to by tě to takhle bavilo? To je asi jako jízda na „motorce“ v Tron Legacy :-(

                    0 0
                    • se-se  

                      Tak se ohlédni – ti co takové věci vyrábějí se už postarají o to aby charakter produktu byl přitažlivý – tedy aby lidi byvil a kupovali to. Co takové běhání po lese – copak to v keckách. triku a trenkách nebylo to pravé? Ten pravý pocit volnosti? A nyní jsou naprosto normální sofistikované tretry, funkční prádlo, funkční druhá vrstva, odpařovací čelenky…

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Ale pořád běháš vlastní silou a žádnej motorek tě nepopohání … to samý je oblečení na kole, ne? Ať v Jarmilkách nebo v Sidi – pořád musíš šlapat a nechceš, aby tě někdo tlačil zezadu … nebo jo? :-O

                        0 0
                        • se-se  

                          Já třvrdím, že technika tam v příštích pár letech dospěje ať se nám to líbí nebo ne. Ale ono se to líbit bude to se klidně vsadím. Vždyť už dnes jsou první fully elektro. Vývoj a honba za tvorbou zisku nezná s nostalgií žádné slitování – leda když se dá vydělat na takzvaném retro. Ale já si umm představit jak i toto udělat atraktivní – ta energie bude například pořád jen ta kterou vytvoříš šlapáním (za příplatek větší baterie švindl možný) pouze ji bude elektronika přerozdělovat podél trasy

                          0 0
                          • ClAyD  

                            Pochop to, nám se to líbit nebude. Tobě možná jo, ale pro tebe není cyklistika tím, co je pro nás. Takový věci chápu ve Formuli 1, ale v cyklistice určitě ne a jestli se to opravdu stane, bude alespoň o 1 cyklistu míň..

                            0 0
                            • se-se  

                              Pouze si to neumíš představit. Například kola váží třetinu toho co před třiceti lety a tehdy ba ti na sto procent cyklista řekl, že ta váha kola k tomu patří a v tom že ho vlečeš je kus toho sportu. A dnes bys nad takovým výrokem kroutil hlavou. Vývoji je o tom, že ty nové produkty činí principielně přijatelnými – ty nepřijatelné zaniknou.

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                Nebo si ty neumíš představit cyklistiku, kterou vyznávám třeba já. Uznávám, že tvoje vize je použitelná u kol, která jsou jen a pouze dopravním prostředkem či pomůckou při turistice. Při sportovním pojetí, nedejbože v pořádném terénu, tohle výpočetní centrum neuspěje. Vahou, ovladatelností, náchylností na defekty (obecně jakékoli). Prozatím.

                                O elektrokola je snad mezi cyklisty zájem? Není. Mezi turisty a ty, kteří ho užívají jako prostředek, ano.

                                Ale tak třeba máš pravdu ty. V tom případě já budu mít za koníčka historickou cyklistiku. (:

                                0 0
                              • Zdyn  

                                No myslim, ze toto neni dobry priklad, protoze uz pred temi triceti lety (i driv) se kola vsemozne odlehcovala.

                                0 0
                                • se-se  

                                  já se vsadím, ža kdybys tehdy řekl, že kolo bude vážit třetinu a bude stát asi padesátkrát víc, tak ti závodník odvětí, že to už nebude sport ale jen byznys, i přez to, že jakýkoli vrcholový sport byl vždy jen byznys. Prostě si ten pokrok nikdy nikdo nechce připustit a odmítá ho.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Kolo neváží třetinu, jak před 30 járy a stojí taky ± stejně. Co tam máš dál?

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    on pokrok nikdo neodmítá, ale kolo je o radosti z pohybu, osobně si nejvíc zablnu na kole bez odpružení s jedním převodem, nic neřeším jen jedu.

                                    pokud to za mě bude samo řadit, samo mě to bude navigovat, to můžu jet klidně na motorce

                                    0 0
                                    • supmartin  

                                      a pak by byla hádka automat vs. manuál, automaty budou levnější a manuály dražší, o něčem takovém jsem si nedávno říkal :D tento thread mě baví :D

                                      0 0
                                    • supmartin  

                                      a pak by byla hádka automat vs. manuál, automaty budou levnější a manuály dražší, o něčem takovém jsem si nedávno říkal :D tento thread mě baví :D

                                      0 0
                                • ClAyD  

                                  Přesně, je něco jinýho kolo odlehčovat a kolo automatizovat..

                                  0 0
                            • Infidel  

                              A VY jste jako kdo? :-D

                              0 0
              • hony007  

                Spíš to bude integrované do mobilů než do cyklocomputeru.

                0 0
                • se-se  

                  říkejme tomu prostě počítač – už dnes sotva definuješ co je to za přístroj – vše se integruje. Prostě přijdou jednak univerzální a vedle toho i modulární přístroje použitelné pro cokoli. Vždyť v průmyslovém řízení to už takto je řadu let a i zde vývoj letí raketovým tempem.

                  0 0
      • Jenik  

        Jde to i tady v Praze: http://bikemarast.cz/…di2-testbike

        0 0
      • Kamikaze 591  

        Mám pocit, že jsem tohle kolo zahlédl na cyklobazaru. Ale už je to chvilku zpátky, cena tuším 59k.

        0 0
    • artorie  

      Muzu te ujistit, že fungujou lepe než bezdratovej tachometr od sigmy

      0 0
      • 159753  

        já mám sigmu 2209 a šlape bez problémů (všichni kolem mne ji maj taky a taky spokojenost)

        jen chci říct, že šli docela do sebe..

        0 0
    • raceman  

      asi 25 novych prispevku, a ani jeden ste mu porad nerekli to , co chce vedet :D:D

      0 0
    • RIDERS  

      nevíte někdo jak musí být rám upravenej pro sadu Di2? chtěl bych přejít na Ultegru Di2 ale nevím jestli to pujde, tohle mě vrtá hlavou… dík

      0 0
      • Azmir  

        Je třeba mít rozvodnu v hlavové trubce a mít vysokonapěťové lanka jinak to imho nepojede.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • slayer_killer  

      tak mě napadlo, má to možnost i automatického řazení? (joke)

      0 0
    • Lance  

      http://www.carnansky.cz/…egra-di2.htm

      celkem bych i veril

      0 0
    • martin7  

      Ja uz bych na závod nic jiného nechtěl. Mam na silnickach oboji, takze mohu srovnávat. Hlavně to přehodi vždy napřed i kdyz stojiš v pedalech a přehodi to z malého tacu ne velkej. Jenom se ozve cvak a je to tam. Dále je to daleko míň náročný na údržbu. To vypovídá o tom ze tohle řazení vzniklo v cyklokrosu a pak se teprve rozšířilo na silnici. Výhody pro me amatéra je pohodlnost a údržba. Samozřejmě si za to zaplatíš. Ve srovnání dura aca a ultegra v tom neni skoro žádný rozdíl co se funkce a spolehlivosti týká

      0 0
    • cash  

      Mohu se přidat do tématu ??? Pls ma elektrika DI2 Dura také na páčce k řazení přesmyku mezipolohu aby nedrhnul řetez o vodítko ??? Diky M

      0 0
      • blaf  

        :) nema, smyk si to steluje sam

        0 0
        • Lada,s  

          nejvíc nejlepší věc :-)

          0 0
        • Renda69  

          Podle čeho se to samo šteluje? Nějaký čidla?

          0 0
          • madik  

            Ví přeci jaký má zařazeny převod a jakmile se začne trochu blížit ke křížení řetězu, tak se začne presmykac posouvat.

            0 0
            • nooski  

              Bude to nastavené podle zařazeného převodu, nic složitého. Elektrický Sram třeba tuhle fíčuru ani nemá díky yaw přesmykači. Ostatně ani na dobře seřízené mechanice to není třeba.

              0 0
      • kubad  

        má ale funguje automaticky, smyk pozná co je zařazeo vzadu a podle toho se posouvá

        super věc

        0 0
    • cash  

      Ty jo , díkes kluci. Tak to mne ani vesnu nenapadlo . Dobrá to věc tedy :-):-):-) Díkes !!!

      0 0
      • madik  

        Je to boží, jen na to mít prachy :)

        0 0
        • blaf  

          Di2 Ultegra stoji ± stejne jako mechanicka Dura, takze to neni takova tragedie, samozrejme, ze proti mechanicke Ultegre a nizsim sadam to drahe je, ale ja jsem rad, ze jsem do Di2 sel, na zimaka sedam uz velmi nerad :)

          0 0
    • Deleony  

      Keďže nová Dura Ace 9150 je zatiaľ cenovo veľmi vysoko a vzhľadovo mi veľmi nesedí(kľuky pripomínajú skôr 6800 Ultegru, ako vylepšeného nasledovníka), rozhodol som sa že prekopám cesťáka na Duru Di2 9070, ktorá sa mi vždy páčila.

      V novom stave sa už asi zohnať nebude dať(za normálne peniaze) tak pokukujem po ebayi, bazároch,… Za cca 28tis. by sa dala zohnať komplet sada v slušnom stave.

      Premýšlam ale nad variantou, skúpiť diely zvlášť na bazároch a aukciách, myslíte že sa dá takto relatívne ušetriť?

      Ďalej neviem či treba pozerať nejaké konkrétne špecifikácie Dualov, šaltrov, kabeláže, videl som na ebayi viac typov.

      Dik za názory.

      0 0
      • nooski  

        Spravne a spravne dlouhe kabely, spravne switche, baterku, nabijecku a ridci jednotku budes muset pohledat a spravne namyslet. Paky a saltry jsou pohoda. Instalaci doporucim sverit nekomu, kdo s tim ma zkusenosti, protoze je dost moznosti neco domrvit.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          to jako že jednotlivé komponenty z jedné sady jsou ještě ruzné. (délku drátu chápu)

          0 0
        • Deleony  

          Dik, skúsim naštudovať tieto komponenty, nemal by si link kde sa vysomáriť v druhoch komponentov 9070?

          0 0
      • Coural  

        Můžeš si koupit jen kit 9150 ( páky, smyk, přehazka, baterka a kabeláž za cca 1470€.

        0 0
        • Deleony  

          Plus kľuky DA 9000 zhruba 350€ a to ešte nerátam stred, kazetu, reťaz, atď…to je vysoko nad limit, skôr kúpim za 28tis kč celú sadu DA9070(použitú).

          0 0
          • Coural  

            Psal jsi o přestavbě, tak jsem myslel, že základ máš. Pokud bys to dokupoval všechno jednotlivě, tak je to samozřejmě nesmysl. Manuály jsou na stránkách Shimana i v češtině a s obrázky, takže zapojení zvládne i Američan, který neví, že kočka se nedává sušit do mikrovlnky.

            0 0
            • Deleony  

              Nie, prekopať som myslel komplet výmenu sady. Mám mechaniku Campu, takže potrebujem všetko. Čo sa týka nákupu jednotlivo, viem že je to na dlhé lakte ale ako sledujem ebay a inzeráty, myslím že by to vyšlo lacnejšie.

              0 0
      • Pebe  

        nejdůležitější je mít přesmykač a přehazovačku ze stejné sady.

        A potom si rozmyslet, resp se podívat na rám, jestli můžeš mít vedení kabelů vnitřkem. Na to je potřeba mít díru v rámu u přesmykače, u přehazky a někde vepředu u řízení, kde kabel odchází k dualům. A je taky důležité mít průchozí středovou trubku.

        Pokud tam díry jsou, je lepší to schovat dovnitř, je to hezčí a není kabeláž vystavena počasí a mechanickému namáhání.

        Pěkné video instalace je na GCN

        Taky je potřeba si rozmyslet, jestli chceš u vnitřní kabeláže řídící jednotku pod představcem

        TAHLE

        nebo TAHLE má 5 portů na případné připojení řazení třeba na časovkářských nástavcích

        nebo se nově dá zabudovat jednotka do řidítek

        0 0
        • JakeF  

          Hm, to asi bude chtít nějaký speciální řidítka, aby se udělal vývod drátu :(. Vrtat do Syntace karbonů nebude ten nejlepší nápad, co? :D

          0 0
          • Pebe  

            PRO od Shimana má jak MTB tak silniční řidítka, má tuším i nějaká aero řidítka. Mají i představec, do kterého schováš junction box(nebo Bluetooth blbinec) a přes speciální zátku hlavového složení můžeš baterii schovat do sloupku vidlice

            VIDEO kabeláže v řidítkách

            0 0
            • JakeF  

              Baterku už mám v sedlovce… Reagoval jsem na ty řidítka, to se mi fakt líbí, ale bez těch speciálních řidítek s dírama to asi fakt není dobrej nápad. A zase kupovat kvůli tomu ještě i řidítka, to už tu krabičku pod představcem přežiju.

              0 0
              • koko0925  

                Vyvrtat dírku do řídítek nemůže tý trubce ublížit z pevnostního hlediska. Vůbec bych se toho nebál.

                0 0
                • koko0925  

                  Beru zpátky, podíval jsem se na video a jen normální dírka nestačí.

                  0 0
              • Pebe  

                u hliníku bych se asi nebál ty 3 díry vyvrtat, u karbonu nevim. Speciální řidítka jsou asi větší jistota no

                0 0
        • Deleony  

          Mal som za to že kabeláž sa vedie klasicky ako boli káble. Mám Tarmac SL4 ten by mal byť vhodný aj na elektro sadu.

          Diki za linky, preštudujem. Inak našiel som niečo takéto: https://www.ebay.co.uk/…332506614903?…

          síce odmieta poslať na Slovensko, ale teoreticky by sa sada v tej cene oplatila? Bývajú v tých cenách na ebayi bežne. Ako by to bolo od oka s kompatibilitou tejto sady, predajca už nekomunikuje a zdá sa mi že by tam batéria nepasovala s nabíjačkou. Nech viem aké sady pozerať do budúcna :) Stále preferujem nákup dielov zvlášť, dá sa dosť ušetriť, len či trafím kompatibilitu jednotlivých komponentov…

          0 0
          • Pebe  

            Pokud to chceš kupovat zvlášť, tak je jedno jakou sadu kdo prodává.

            Jinak kompatibilita je jednoduchá, v současnosti jsou prakticky všechny díly kompatibilní, používá se již jen jeden typ kabelů a jednotek, e-tube. Dřív byla ještě jedna sada Dura-ace 10 rychlostí, která měla jiné silnější 4žilové kabely, ale to byla jediná sada.

            Takže potřebuješ dualy, přehazku, přesmykač, baterii do rámu(BT-DN110), jednotku pod představec(SM-EW90), kabely 6kusů(od přehazky ke středu+od přesmyku ke středu+od baterie ke středu+od středu k představci+2× od představce k dualům), krabičku na propojení kabelů u středu(SM-JC41), nabíječku(SM-BCR2) přes kterou i updatuješ a nastavuješ celý systém v počítači v programu E-tube Project ten update se a nastavení se dá obejít aplikací v telefonu/tabletu, ale musíš mít někde připojenou Bluetooth/ANT+ jednotku(EW-WU111), která ti umí např. na nových Garminech zobrazovat nabití baterie nebo zařazený převod.

            Není špatné si rovnou koupit i gumové záslepky do rámu(SM-GM02) a držák baterie do sedlovky, já používám od Ritchey

            Pak už to „jenom“ protaháš rámem a všechno zapojíš dohromady, není to nic těžkého.

            Kliky+řetěz+kazeta zůstavají

            0 0
            • nooski  

              Rozhodně doporučím pořádně zkontrolovat všechny spoje a mít dostatečnou rezervu u káblíku vedoucího k pákám. Nejčastějším důvodem nefunkčnosti Di2 je právě lehce vysunutý kablík v páce, což není na první pohled ani pořádně vidět.

              0 0
              • Pebe  

                to se mi teda nestalo ještě, bych řekl že s řádnou instalací omotávky je to vyřešené

                mě se akorát jednou povytáhnul kablík z přehazovačky, asi při otírání po umytí. Ale to byla „opravené“ za okamžik

                0 0
            • Deleony  

              Aby som odsledoval ceny a kompatibilitu dielov.

              Ak dobre rozumiem, tak cez nabíjačku sa dá aj ladiť celý systém? Myslel som že na to treba zvlášt niečo. Montáž asi nebude problém, video od GCN vyzerá prehladne.

              0 0
              • Pebe  

                přesně tak, nabíječka je adaptér do kterého se dá připojit jakákoliv nabíječka na mobil. A pokud si nainstaluješ Shimano E-tube project software a připojíš tu nabíječku přes USB do PC a propojíš to do řídící jednotky jako když to nabíjíš, tak se dá ladit systém a upgrade firmware jednotlivých komponent

                0 0
        • Deleony  

          Zabudol som, čo sa týka riadiacej jednotky, tak klasika pod predstavcom.

          0 0
    • vysmátej bajker  

      poradíte někdo jak je to s baterkou. jak poznám že je potřebuje nabít. Ď.

      0 0
      • kubad  

        že by dioda na spojovací jednotce ?

        ale netuším jak máš řešené zapojení a jakou sadu a jakou jednotku, možností je víc – nejlepší je si přečíst návod

        0 0
      • Pebe  

        pokud držíš kterýkoli řadící spínač déle než cca 3 vteřiny, rozsvítí se dioda na jednotce, ať už pod představcem, v konci řidítek, na bovdenu nebo v rámu – je to ta dioda s obrázkem baterie

        svítí zeleně = 100%

        bliká zeleně = 50%

        bliká červeně = 25%

        svítí červeně = 0%

        při svítí červeně většinou přestane fungovat přesmykač a přehazovačka vydrží ještě nějakých 30–50km podle četnosti řazení.

        Pokud už máš nový firmware, 11s řazení a měniče a třeba i novou baterii v rámu, sada by měla podporovat Syncho shifting. Potom po oznámení stavu baterie ještě svítí i vedlejší červená dioda cca 2 vteřiny.

        Pokud celou dobu svítí, systém funguje na plný manuální režim, pokud blikne 2× je systém v plně Synchroshift modu, pokud blikne 3× je v semi synchorshift modu.

        Plný synchro mód znamená, že řadíš jen na přehazovačce, přesmykač si sám přehodí podle nastavení v E-tube

        Semi synchro mód znamená, že si řadíš sám přehazovačku i přesmykač, akorát při přehození na přesmykači ti automaticky přehodí přehazovačku o předem nastavený počet pastorků v E-tube, abys neměl takový skok v převodovém poměru

        více o Synchro módu ZDE

        0 0
        • vysmátej bajker  

          a ta synch. funguje i s starší baterkou SM-BTR2 ?

          i to ladění přes dobíječku?

          0 0
          • Pebe  

            nefunguje, Synchro jde pouze s tou novou baterií. A musíš mít samozřejmě kompatibilní přehazku a přesmykač. Mě to na 10s Ultegře 6770 nejde, snad zatím

            0 0
        • Deleony  

          Z toho posledného linku som pochopil že stačí mať novú batériu na Synchro mód, je to tak?

          0 0
          • Pebe  

            záleží taky na přehazce a přesmyku, ne všechny starší to umí

            0 0
            • Deleony  

              Ako zistím podľa vzhľadu či sa jedná o starší či novší prešmyk/hazku?

              0 0
              • kubad  

                Číslo sady?

                0 0
                • Deleony  

                  Budem nakupovať diely zvlášť.

                  0 0
                  • kubad  

                    Ale každý díl patří do nějaké sady a ma nejake oznaceni a s něčím funguje a s něčím ne.

                    Takže podle čísel dílů a podle kompatibility

                    0 0
                    • Deleony  

                      Tak to sme sa nerozumeli. Vyššie som písal že chcem komplet 9070, takže ak sa jedná o toto číslo sady tak už sa chápeme :)

                      0 0
                  • Pebe  

                    každý přesmykač a přehazovačka má stejné číslo sady, liší se podle písmen před číslem

                    FD6870 = přesmykač Ultegra 11 rychlostí (FD= front derailleur)

                    RD6870 = přehazovačka Ultegra 11 rychlostí (RD= rear derailleur)

                    ST6870 = dualy Ultegra 11 rychlostí (ST= shifter)

                    nejnovější Ultegra = 8050

                    starší Dura ace = 9070

                    nejnovější Dura Ace = 9150

                    na těch všech to bude fungovat

                    na dualech nezáleží, ty můžou být klidně levnější Ultegra 6770, alespoň jsem to tak někde četl, že to řídí baterie ale je potřeba mít 11rychlostní přehazku a přesmykač

                    0 0
                    • Deleony  

                      Týmto značeniam samozrejme rozumiem, len som myslel že nejaké zvlášť číslo má každý diel. Chcem komplet 9070, takže by to malo byť v pohode.

                      0 0
    • Pebe  

      špatně zařazeno

      0 0
    • Deleony  

      Ešte dotaz, páči sa mi rozsah nových kaziet Ultegra/DA 11–30, poberie mi to príp. prehadzovačka 9070 s klasickým ramienkom?

      Používam 53/39 príp. 52/36 tak ten 30z pastorok by bodol.

      0 0
      • jonti  

        Zda se, ze dost zalezi na delce patky ramu. U Specialized Roubaix SL4 a Trek Emonda SL slo bez problemu s kratkym raminkem i 32z, tech 30z bych se nebal.

        0 0
        • Deleony  

          Tiež si myslím že by to malo byť ok, a ten najväčší pastorok sa zase nejazdí stále. Len aby bola kompatibilita kaziet 9070 a 9150 zhodná. Počul som o prípadoch kedy Dura neradila dobre len s trošku zjazdenou kazetou.

          0 0
          • kubad  

            píšou max 28z a kapacita 33z

            kapacita i s 30z kazetou vyjde a pak je to o patce a případně delším B šroubu

            0 0
    • štája  

      Tak jsem úspěšně přehodil kolo na ultegru di2 8050, vše dokonce funguje. Je mi přijde divné omezení, že když mám vepředu malou placku, tak vzadu nejde řadit na dva nejmenší pastorky na kazetě… (né že bych to nějak často jezdil) Kamarád je na tom stejně. Je to nějaké omezení co se dá změnit v E-Tube? jediné co jsem si nastavil, je ty tlačítka nahoře na páce, aby řadily a nepřepínaly mi stránky na garminu :)

      0 0
    • Pebe  

      já mám teda Ultegru 6770, ale jde mi řadit všechno všude

      0 0
    • modrejslon  

      Mám dotaz k di2 Dura Ace 7970. K plné spokojenosti jsem od roku 2014 jezdil di2 7970 na krosovce. Letos jsem se rozhodl postavit silničku, taky na di2 a sehnal bazarovou 7970. Když jsem jí zkompletoval, funguje řazení přehazovačky i přesmykače, ale přesmykač se „nedolaďuje“. Stejně tak mi nefunguje jemné štelování na „spojce“ (SM-EW79A), na té mi po zmáčknutí tlačítka zasvítí jen na chvilku červená kontrolka. Netuší někdo, kde je zakletý problém? Případně můžete doporučit servis, kde mi s tím pomohou?

      0 0
    • štája  

      Máte někdo vyzkoušeno na kolika procentech baterie přestane fungovat přesmykač? Mám 15% a zatím to pořád jede…

      0 0
    • atty  

      Dotaz pro zkušené – máte nějaký nápad, jak propojit Di2 XTR do rámu, který je od sedlovky úplně uzavřený, vedení bowdenů je taky v karbonových „trubičkách“ uvnitř rámu a nerad bych to tahal venkem, respektive na kabely k řídítkům samozřejmě použiju vnitřní vedení, nicméně nemám se jak dostat od sedlovky ven (je to uzavřená trubka, u středu taky není ani dírky. Jde mi prostě o to, kudy to vyvést, pokud bych rád baterku do sedlovky a ještě tam smotat kabel a propojovací jednotku (2portová) a je to 2×11, takže kabeláž k přesmyku navíc (to taky není problém). Kdyby to byl hliník, už je tam někde ďoura a neřešil bych, takhle mám celkem respekt – rám je HT XC, lehkej a subtilní, bohužel žádný 2kg kladivo na traily, kde by to asi taky nebyl takovej problém.

      Je mi jasné, že pokud je to „uzavřený“ tak nedestruktivně asi nijak (vrtat do karbonového rámu se mi fakt nechce, nebo ..?).

      Předesílám, že jsem hledal (tady na fóru), místního guru i SZ oslovil (bohužel bez odezvy) a i hodně googlil a vcelku houby našel… :(

      Děkuji za všechny konstruktivní rady

      0 0
      • krabica  

        Když nechceš vrtat, ani vnější vedení, tak jedině vyměnit rám…

        0 0
        • atty  

          No chápu, že když tam prostě díra není, asi jí nevymyslím :)

          Rám taky nechci měnit, jinak vyhovuje.

          Dobře tedy – kde nejlépe navrtat, aby se co nejméně narušila pevnost – nejvíc „masa“ je samozřejmě u středové mufny – potřeboval bych ven se dvěma kabely – abych protáhl konektor, je to díra cca .3 mm, možná o pár desetin více.(mám teď kabeláž v garáži)

          Opět tedy otázka – co na to rám – bude to na běžný ježdění, nějakej velkej terén to neuvidí, skákat se nic nebude (mimo tak „mrtvejch policajtů“ někde na silnci. Rám je 3 roky starý, žádný „hi-end“, nicméně nějakou cenu ještě má, tak abych ho dírkama nezrakvil…

          0 0
      • rosomak204  

        já bych vzdal bateku v sedlovce a dal ji do vidle

        0 0
        • atty  

          To jsem taky zvažoval a vím, že jsem tady k tomu kdysi něco četl, ale teď už to nenašel. Pamatuju si jen, že tam bylo nějak řešeno průchozí vedení víčkem a ježek na karbonky nebo tak nějak? (vidlice bude s hliníkovým sloupkem a ježek už v ní je klasickej). Nebo dráty spodem? A jak upevnit baterku, aby z vidle nevyběhla a netancovala tam – přece jenom ty rázy na vidlici budou ty největší. Fakt ty thready, kde se tohle řešení probíralo, nemohu teď najít, jen vím, že jsem to kdysi četl… :)

          0 0
          • rosomak204  

            nejlepší by bylo koupit i novej představec pro tharsis xc nebo trail kabel vyvede až pod řidítka a nikde nebude nic strašit jinak bastlení kabel vyvedenej spodem nebo ne moc hezky vrchem a tahnout po představci ale pozor na tyhle ježky pro baterku nestáhnou hlávko při použiti s jiným představcem musel by se nasadit klasický do karbonky stahnout hlavko utáhnout představec a potom jěžky prohodit

            0 0
          • krabica  

            Pro dělá představce s integrací Di2.

            0 0
            • atty  

              Díky, koukal jsem na Tharsis právě před tím a je to super čisté řešení bez „bimbajících“ kablíků, nicméně ještě zkusím něco prozatimního vymyslet – opičku mám, jen banány se mi jí nechce kupovat :))

              Teda spíš jde o to, že mám komplet sadu s kabeláží a baterkou, vyměřenou už do sedlovky (takže bych určitě musel řešit i další kablíky jiných délek) a při ceně Tharsis komponentů (minimálně představce s víčkem a řídítek) by mne vyšel jinej rám skoro levněji :) A řídítka a představec už taky mám, v délce i barvě, co jsem chtěl.

              Ale jak opakuji – děkuji za info, ještě pořádně prohlédnu rám, zda by se nedala udělat někde třeba odbočka z bowdenového vedení, což by možná bylo nejlevnějším a nejméně destruktivním řešením.

              0 0
    • Deleony  

      Priaznivci elektroniky,

      9150 vs 8050…čo by ste volili?

      Má nejaký význam priplácať za DA? Čo čítam zahraničné recenzie, tak v radení rozdiel asi nebude, vraj iba v tuhosti kľúk, účinnosti bŕzd a samozrejme gramáže.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.