Ahoj,mohl bych poprosit nějakou moudrou hlavu která by mi vysvětlila jak přesně funguje elektronicka Shimano Dura Ace Di2?Impulsy do motorků,funkce řídící jednotky a tak.
Ahoj,mohl bych poprosit nějakou moudrou hlavu která by mi vysvětlila jak přesně funguje elektronicka Shimano Dura Ace Di2?Impulsy do motorků,funkce řídící jednotky a tak.
co si je koupit a zmerit si to sam? :) si myslis, ze svoje knowhow daj volne na net? :)
ono zas moc možností není. Nejpravděpodobněji tam bude stajnosměrný motorek a absolutní vysílač polohy. Pak se pohyb řídí rychlostí (napětí) a směrem (polarita) a poloha se snímá nezávisle. Nelze vyloučit i krokový motorek s nulováním v několika polohách. Každopádně to je vše nutno řídit procesorem Hlavně je to ale asi jedno, protože amatérská výroba nemá smysl.
Přitom stačilo napsat, že nevíš :-)))
Asi tak:)
nó, třeba mne ukamenujete, že tu dávám odkazy..
ale zkus tohle:
http://www.cykloworld.eu/…-ultegra-di2
od dubna se to dá půjčit na jakékoli pobočce..momentálně je to jen v Brně na trenažeru a podle mne je to cool..za rok dva do toho půjdu:)
:D
pak dovolená v Jugosšce, auto, … prostě samé pozitiva
jugošku prosím néé:)
ale jináč tu elektroniku doporučuji vyzkoušet, mi se to vážně líbí hodně..ale je to drahé jak pes..co jsme to zkoušeli je to názorově 50/50 polovina si myslí, že lanko je lanko a že je to drahé a druhé polovině svítí očička a slina ukapává na dres :)
za pár let, až se jim zaplatí vývoj a dají tomu trochu rozumnější cenu opravdu váhat nebudu..
no hezky si to maluješ, ale ceny za 2 roky určitě nijak výrazně nespadnou :(
hele nechej si to jó, já taky doufám že spadnou tak mě nekaž radost sejčku
Ale hlavně si myslím, že bude víc výrobců a přijde i možnost pracovat se softwerem. To by bylo něco – hacknout sí šaltr. Já prorokuju, že vývoj přinese cyklopočítače se vším co nabízí dnešní tachometry, s GPS, mobile, imternetem, ovládáním osvětlení, ovládáním řazení. Časem přibudou nějaké ty vysílače v tlumičích, elektrické lockouty. Bude integrované zabezpečení – elektrický zámek kotouče. Odcvakneš počítač a kolo bude mrtvý – při ukradení bude pro zloděje „nepřizpůsobivý“ :-))
Furt ti tam zůstává hlavní nedostatek-že se musí šlapat. A s tímto cirkusem eště o to více namáhavěji.
No to není nedostatek – při nástupu elektropohonů se možnost šlapání stane asi výsadou
Víc odpuzující představu jsi mohl těžko vymyslet. Snad to se toho nedožiju.
klidně se vsadím, že to tu je do pěti let. Podívej se jen na vývoj mobilů, autonavigací, komunikují už i domácí spotřebiče, zásuvky, přečti si něco o nových s´¡tových standardech pro komunikaci bíle domácí techniky. Já se na to naopak těším. Já bych dokonce oddělil mechanickou vazbu mezi šlapáním a koly. Šlapání bych pojal jako doplňování energie provozního akumulátoru a kola by byla poháněna elektricky. Před kopcem bys po rovince máknul, dobil baterku a v kopci by tě to v pohodě vyvezlo. Ve spojenéí s GPS by ti systém sám říkal, jak intenzivně máš šlapat a prognozoval by na jakou rychlost a vzdálenost ti vystačí energie.
Tvoje představy mně míjí, očividně máš naprosto nevhodný názor na cyklistiku..
ale ten vývoj nezastavíš. Klasické kolo bude na trhu jen dokud bude poptávka. On ten trh sám naučí spotřebitele chtít to novější – tak to bylo vždy
Věřím, že lidé, kteří berou kolo čistě jako dopr. prostředek by po tom sáhli, ale nedokážu si představit, že by sportovci kupovali elektrokola..
Mno, napsal jsem to špatně, prostě cyklistika je o šlapání, ne o nějakých GPS-DVD-TV.
on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.
on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.
on třeba takový skok o tyči, bobování a vůbec zimní sporty jsou z větší části o tý technice – jen s fyzičkou by sportovec měl smůlu.
jasné a proto jsou tyckari tak namakani. tady si fest mimo,
ale vůbec ne – musí být namakaní a dokonce opět díky doslova supervědeckým metodám jsou všichni namakaní nesrovnatelně více než před lety. Ale to by absolutně netačilo bez špičkový techniky. Prostě se aport náporu techniky není schopen ubránit a zachovat si čistou formu fyzického výkonu. Pokrok v žádné vrcholové činnosti nelhze naprosto nijak zastavit a i jakékoli umělé omezeni je dříve či později prolomeno.
špičková technika by jim byla k prdu, taky když se podíváš tak v atletice výkony hooodně dlouho stagnují i když jde technika dopředu, bobule bobule bobule :D
A to by tě to takhle bavilo? To je asi jako jízda na „motorce“ v Tron Legacy :-(
Tak se ohlédni – ti co takové věci vyrábějí se už postarají o to aby charakter produktu byl přitažlivý – tedy aby lidi byvil a kupovali to. Co takové běhání po lese – copak to v keckách. triku a trenkách nebylo to pravé? Ten pravý pocit volnosti? A nyní jsou naprosto normální sofistikované tretry, funkční prádlo, funkční druhá vrstva, odpařovací čelenky…
Ale pořád běháš vlastní silou a žádnej motorek tě nepopohání … to samý je oblečení na kole, ne? Ať v Jarmilkách nebo v Sidi – pořád musíš šlapat a nechceš, aby tě někdo tlačil zezadu … nebo jo? :-O
Já třvrdím, že technika tam v příštích pár letech dospěje ať se nám to líbí nebo ne. Ale ono se to líbit bude to se klidně vsadím. Vždyť už dnes jsou první fully elektro. Vývoj a honba za tvorbou zisku nezná s nostalgií žádné slitování – leda když se dá vydělat na takzvaném retro. Ale já si umm představit jak i toto udělat atraktivní – ta energie bude například pořád jen ta kterou vytvoříš šlapáním (za příplatek větší baterie švindl možný) pouze ji bude elektronika přerozdělovat podél trasy
Pochop to, nám se to líbit nebude. Tobě možná jo, ale pro tebe není cyklistika tím, co je pro nás. Takový věci chápu ve Formuli 1, ale v cyklistice určitě ne a jestli se to opravdu stane, bude alespoň o 1 cyklistu míň..
Pouze si to neumíš představit. Například kola váží třetinu toho co před třiceti lety a tehdy ba ti na sto procent cyklista řekl, že ta váha kola k tomu patří a v tom že ho vlečeš je kus toho sportu. A dnes bys nad takovým výrokem kroutil hlavou. Vývoji je o tom, že ty nové produkty činí principielně přijatelnými – ty nepřijatelné zaniknou.
Nebo si ty neumíš představit cyklistiku, kterou vyznávám třeba já. Uznávám, že tvoje vize je použitelná u kol, která jsou jen a pouze dopravním prostředkem či pomůckou při turistice. Při sportovním pojetí, nedejbože v pořádném terénu, tohle výpočetní centrum neuspěje. Vahou, ovladatelností, náchylností na defekty (obecně jakékoli). Prozatím.
O elektrokola je snad mezi cyklisty zájem? Není. Mezi turisty a ty, kteří ho užívají jako prostředek, ano.
Ale tak třeba máš pravdu ty. V tom případě já budu mít za koníčka historickou cyklistiku. (:
No myslim, ze toto neni dobry priklad, protoze uz pred temi triceti lety (i driv) se kola vsemozne odlehcovala.
já se vsadím, ža kdybys tehdy řekl, že kolo bude vážit třetinu a bude stát asi padesátkrát víc, tak ti závodník odvětí, že to už nebude sport ale jen byznys, i přez to, že jakýkoli vrcholový sport byl vždy jen byznys. Prostě si ten pokrok nikdy nikdo nechce připustit a odmítá ho.
Kolo neváží třetinu, jak před 30 járy a stojí taky ± stejně. Co tam máš dál?
to není o slovíčkaření – uniká ti podstata
on pokrok nikdo neodmítá, ale kolo je o radosti z pohybu, osobně si nejvíc zablnu na kole bez odpružení s jedním převodem, nic neřeším jen jedu.
pokud to za mě bude samo řadit, samo mě to bude navigovat, to můžu jet klidně na motorce
a pak by byla hádka automat vs. manuál, automaty budou levnější a manuály dražší, o něčem takovém jsem si nedávno říkal :D tento thread mě baví :D
a pak by byla hádka automat vs. manuál, automaty budou levnější a manuály dražší, o něčem takovém jsem si nedávno říkal :D tento thread mě baví :D
Přesně, je něco jinýho kolo odlehčovat a kolo automatizovat..
A VY jste jako kdo? :-D
Neviem či odpíše po 6 rokoch :-)
Aha :-)
Spíš to bude integrované do mobilů než do cyklocomputeru.
říkejme tomu prostě počítač – už dnes sotva definuješ co je to za přístroj – vše se integruje. Prostě přijdou jednak univerzální a vedle toho i modulární přístroje použitelné pro cokoli. Vždyť v průmyslovém řízení to už takto je řadu let a i zde vývoj letí raketovým tempem.
Už to tu i bylo a zapadlo, K2.
Jde to i tady v Praze: http://bikemarast.cz/…di2-testbike
Mám pocit, že jsem tohle kolo zahlédl na cyklobazaru. Ale už je to chvilku zpátky, cena tuším 59k.
Muzu te ujistit, že fungujou lepe než bezdratovej tachometr od sigmy
já mám sigmu 2209 a šlape bez problémů (všichni kolem mne ji maj taky a taky spokojenost)
jen chci říct, že šli docela do sebe..
já mám tachometr kellys a taky funguje. Bude to asi tím, že mám vždálenostmězi vysílačem a přímačem 30 cm
A co to má společné s Di2? :-D
reakce na špatny téma omlouvám se
Však tady seš na BF, tady souvislosti nehledej :-D
Jojo, vysvětli to mýmu úplně novýmu tepáku :D.
Co to je za řazení příspěvků? :D
asi 25 novych prispevku, a ani jeden ste mu porad nerekli to , co chce vedet :D:D
nevíte někdo jak musí být rám upravenej pro sadu Di2? chtěl bych přejít na Ultegru Di2 ale nevím jestli to pujde, tohle mě vrtá hlavou… dík
Je třeba mít rozvodnu v hlavové trubce a mít vysokonapěťové lanka jinak to imho nepojede.
tak mě napadlo, má to možnost i automatického řazení? (joke)
Ne, ale kontrola trakce je samozřejmost, především ve spurtu obrovskou výhodou. ;-)
to by podle mě šlo, v závislosti na kadenci šlapání:-)
prý uvažují i o tempomatu :)
http://www.carnansky.cz/…egra-di2.htm
celkem bych i veril
Ja uz bych na závod nic jiného nechtěl. Mam na silnickach oboji, takze mohu srovnávat. Hlavně to přehodi vždy napřed i kdyz stojiš v pedalech a přehodi to z malého tacu ne velkej. Jenom se ozve cvak a je to tam. Dále je to daleko míň náročný na údržbu. To vypovídá o tom ze tohle řazení vzniklo v cyklokrosu a pak se teprve rozšířilo na silnici. Výhody pro me amatéra je pohodlnost a údržba. Samozřejmě si za to zaplatíš. Ve srovnání dura aca a ultegra v tom neni skoro žádný rozdíl co se funkce a spolehlivosti týká
Vzniklo v cyklokrosu? To asi ne.
V Belgii na CX se el vozila driv jak na silnici.
Mohu se přidat do tématu ??? Pls ma elektrika DI2 Dura také na páčce k řazení přesmyku mezipolohu aby nedrhnul řetez o vodítko ??? Diky M
:) nema, smyk si to steluje sam
nejvíc nejlepší věc :-)
Podle čeho se to samo šteluje? Nějaký čidla?
Ví přeci jaký má zařazeny převod a jakmile se začne trochu blížit ke křížení řetězu, tak se začne presmykac posouvat.
Bude to nastavené podle zařazeného převodu, nic složitého. Elektrický Sram třeba tuhle fíčuru ani nemá díky yaw přesmykači. Ostatně ani na dobře seřízené mechanice to není třeba.
má ale funguje automaticky, smyk pozná co je zařazeo vzadu a podle toho se posouvá
super věc
Ty jo , díkes kluci. Tak to mne ani vesnu nenapadlo . Dobrá to věc tedy :-):-):-) Díkes !!!
Je to boží, jen na to mít prachy :)
Di2 Ultegra stoji ± stejne jako mechanicka Dura, takze to neni takova tragedie, samozrejme, ze proti mechanicke Ultegre a nizsim sadam to drahe je, ale ja jsem rad, ze jsem do Di2 sel, na zimaka sedam uz velmi nerad :)
Keďže nová Dura Ace 9150 je zatiaľ cenovo veľmi vysoko a vzhľadovo mi veľmi nesedí(kľuky pripomínajú skôr 6800 Ultegru, ako vylepšeného nasledovníka), rozhodol som sa že prekopám cesťáka na Duru Di2 9070, ktorá sa mi vždy páčila.
V novom stave sa už asi zohnať nebude dať(za normálne peniaze) tak pokukujem po ebayi, bazároch,… Za cca 28tis. by sa dala zohnať komplet sada v slušnom stave.
Premýšlam ale nad variantou, skúpiť diely zvlášť na bazároch a aukciách, myslíte že sa dá takto relatívne ušetriť?
Ďalej neviem či treba pozerať nejaké konkrétne špecifikácie Dualov, šaltrov, kabeláže, videl som na ebayi viac typov.
Dik za názory.
Spravne a spravne dlouhe kabely, spravne switche, baterku, nabijecku a ridci jednotku budes muset pohledat a spravne namyslet. Paky a saltry jsou pohoda. Instalaci doporucim sverit nekomu, kdo s tim ma zkusenosti, protoze je dost moznosti neco domrvit.
to jako že jednotlivé komponenty z jedné sady jsou ještě ruzné. (délku drátu chápu)
Jo, pro ruzne instalace a pouziti. Zapomel jsem jeste na ruzne drzaky baterek.
když baterka,jak u utegry 6870 zjistím jednoduše stav?
Dik, skúsim naštudovať tieto komponenty, nemal by si link kde sa vysomáriť v druhoch komponentov 9070?
Můžeš si koupit jen kit 9150 ( páky, smyk, přehazka, baterka a kabeláž za cca 1470€.
Plus kľuky DA 9000 zhruba 350€ a to ešte nerátam stred, kazetu, reťaz, atď…to je vysoko nad limit, skôr kúpim za 28tis kč celú sadu DA9070(použitú).
Psal jsi o přestavbě, tak jsem myslel, že základ máš. Pokud bys to dokupoval všechno jednotlivě, tak je to samozřejmě nesmysl. Manuály jsou na stránkách Shimana i v češtině a s obrázky, takže zapojení zvládne i Američan, který neví, že kočka se nedává sušit do mikrovlnky.
Nie, prekopať som myslel komplet výmenu sady. Mám mechaniku Campu, takže potrebujem všetko. Čo sa týka nákupu jednotlivo, viem že je to na dlhé lakte ale ako sledujem ebay a inzeráty, myslím že by to vyšlo lacnejšie.
nejdůležitější je mít přesmykač a přehazovačku ze stejné sady.
A potom si rozmyslet, resp se podívat na rám, jestli můžeš mít vedení kabelů vnitřkem. Na to je potřeba mít díru v rámu u přesmykače, u přehazky a někde vepředu u řízení, kde kabel odchází k dualům. A je taky důležité mít průchozí středovou trubku.
Pokud tam díry jsou, je lepší to schovat dovnitř, je to hezčí a není kabeláž vystavena počasí a mechanickému namáhání.
Pěkné video instalace je na GCN
Taky je potřeba si rozmyslet, jestli chceš u vnitřní kabeláže řídící jednotku pod představcem
nebo TAHLE má 5 portů na případné připojení řazení třeba na časovkářských nástavcích
nebo se nově dá zabudovat jednotka do řidítek
Hm, to asi bude chtít nějaký speciální řidítka, aby se udělal vývod drátu :(. Vrtat do Syntace karbonů nebude ten nejlepší nápad, co? :D
PRO od Shimana má jak MTB tak silniční řidítka, má tuším i nějaká aero řidítka. Mají i představec, do kterého schováš junction box(nebo Bluetooth blbinec) a přes speciální zátku hlavového složení můžeš baterii schovat do sloupku vidlice
VIDEO kabeláže v řidítkách
Baterku už mám v sedlovce… Reagoval jsem na ty řidítka, to se mi fakt líbí, ale bez těch speciálních řidítek s dírama to asi fakt není dobrej nápad. A zase kupovat kvůli tomu ještě i řidítka, to už tu krabičku pod představcem přežiju.
Vyvrtat dírku do řídítek nemůže tý trubce ublížit z pevnostního hlediska. Vůbec bych se toho nebál.
Beru zpátky, podíval jsem se na video a jen normální dírka nestačí.
u hliníku bych se asi nebál ty 3 díry vyvrtat, u karbonu nevim. Speciální řidítka jsou asi větší jistota no
Mal som za to že kabeláž sa vedie klasicky ako boli káble. Mám Tarmac SL4 ten by mal byť vhodný aj na elektro sadu.
Diki za linky, preštudujem. Inak našiel som niečo takéto: https://www.ebay.co.uk/…332506614903?…
síce odmieta poslať na Slovensko, ale teoreticky by sa sada v tej cene oplatila? Bývajú v tých cenách na ebayi bežne. Ako by to bolo od oka s kompatibilitou tejto sady, predajca už nekomunikuje a zdá sa mi že by tam batéria nepasovala s nabíjačkou. Nech viem aké sady pozerať do budúcna :) Stále preferujem nákup dielov zvlášť, dá sa dosť ušetriť, len či trafím kompatibilitu jednotlivých komponentov…
Pokud to chceš kupovat zvlášť, tak je jedno jakou sadu kdo prodává.
Jinak kompatibilita je jednoduchá, v současnosti jsou prakticky všechny díly kompatibilní, používá se již jen jeden typ kabelů a jednotek, e-tube. Dřív byla ještě jedna sada Dura-ace 10 rychlostí, která měla jiné silnější 4žilové kabely, ale to byla jediná sada.
Takže potřebuješ dualy, přehazku, přesmykač, baterii do rámu(BT-DN110), jednotku pod představec(SM-EW90), kabely 6kusů(od přehazky ke středu+od přesmyku ke středu+od baterie ke středu+od středu k představci+2× od představce k dualům), krabičku na propojení kabelů u středu(SM-JC41), nabíječku(SM-BCR2) přes kterou i updatuješ a nastavuješ celý systém v počítači v programu E-tube Project ten update se a nastavení se dá obejít aplikací v telefonu/tabletu, ale musíš mít někde připojenou Bluetooth/ANT+ jednotku(EW-WU111), která ti umí např. na nových Garminech zobrazovat nabití baterie nebo zařazený převod.
Není špatné si rovnou koupit i gumové záslepky do rámu(SM-GM02) a držák baterie do sedlovky, já používám od Ritchey
Pak už to „jenom“ protaháš rámem a všechno zapojíš dohromady, není to nic těžkého.
Kliky+řetěz+kazeta zůstavají
Rozhodně doporučím pořádně zkontrolovat všechny spoje a mít dostatečnou rezervu u káblíku vedoucího k pákám. Nejčastějším důvodem nefunkčnosti Di2 je právě lehce vysunutý kablík v páce, což není na první pohled ani pořádně vidět.
to se mi teda nestalo ještě, bych řekl že s řádnou instalací omotávky je to vyřešené
mě se akorát jednou povytáhnul kablík z přehazovačky, asi při otírání po umytí. Ale to byla „opravené“ za okamžik
Aby som odsledoval ceny a kompatibilitu dielov.
Ak dobre rozumiem, tak cez nabíjačku sa dá aj ladiť celý systém? Myslel som že na to treba zvlášt niečo. Montáž asi nebude problém, video od GCN vyzerá prehladne.
přesně tak, nabíječka je adaptér do kterého se dá připojit jakákoliv nabíječka na mobil. A pokud si nainstaluješ Shimano E-tube project software a připojíš tu nabíječku přes USB do PC a propojíš to do řídící jednotky jako když to nabíjíš, tak se dá ladit systém a upgrade firmware jednotlivých komponent
Zabudol som, čo sa týka riadiacej jednotky, tak klasika pod predstavcom.
poradíte někdo jak je to s baterkou. jak poznám že je potřebuje nabít. Ď.
že by dioda na spojovací jednotce ?
ale netuším jak máš řešené zapojení a jakou sadu a jakou jednotku, možností je víc – nejlepší je si přečíst návod
pokud držíš kterýkoli řadící spínač déle než cca 3 vteřiny, rozsvítí se dioda na jednotce, ať už pod představcem, v konci řidítek, na bovdenu nebo v rámu – je to ta dioda s obrázkem baterie
svítí zeleně = 100%
bliká zeleně = 50%
bliká červeně = 25%
svítí červeně = 0%
při svítí červeně většinou přestane fungovat přesmykač a přehazovačka vydrží ještě nějakých 30–50km podle četnosti řazení.
Pokud už máš nový firmware, 11s řazení a měniče a třeba i novou baterii v rámu, sada by měla podporovat Syncho shifting. Potom po oznámení stavu baterie ještě svítí i vedlejší červená dioda cca 2 vteřiny.
Pokud celou dobu svítí, systém funguje na plný manuální režim, pokud blikne 2× je systém v plně Synchroshift modu, pokud blikne 3× je v semi synchorshift modu.
Plný synchro mód znamená, že řadíš jen na přehazovačce, přesmykač si sám přehodí podle nastavení v E-tube
Semi synchro mód znamená, že si řadíš sám přehazovačku i přesmykač, akorát při přehození na přesmykači ti automaticky přehodí přehazovačku o předem nastavený počet pastorků v E-tube, abys neměl takový skok v převodovém poměru
více o Synchro módu ZDE
a ta synch. funguje i s starší baterkou SM-BTR2 ?
i to ladění přes dobíječku?
nefunguje, Synchro jde pouze s tou novou baterií. A musíš mít samozřejmě kompatibilní přehazku a přesmykač. Mě to na 10s Ultegře 6770 nejde, snad zatím
Z toho posledného linku som pochopil že stačí mať novú batériu na Synchro mód, je to tak?
záleží taky na přehazce a přesmyku, ne všechny starší to umí
Ako zistím podľa vzhľadu či sa jedná o starší či novší prešmyk/hazku?
Číslo sady?
Budem nakupovať diely zvlášť.
Ale každý díl patří do nějaké sady a ma nejake oznaceni a s něčím funguje a s něčím ne.
Takže podle čísel dílů a podle kompatibility
Tak to sme sa nerozumeli. Vyššie som písal že chcem komplet 9070, takže ak sa jedná o toto číslo sady tak už sa chápeme :)
každý přesmykač a přehazovačka má stejné číslo sady, liší se podle písmen před číslem
FD6870 = přesmykač Ultegra 11 rychlostí (FD= front derailleur)
RD6870 = přehazovačka Ultegra 11 rychlostí (RD= rear derailleur)
ST6870 = dualy Ultegra 11 rychlostí (ST= shifter)
nejnovější Ultegra = 8050
starší Dura ace = 9070
nejnovější Dura Ace = 9150
na těch všech to bude fungovat
na dualech nezáleží, ty můžou být klidně levnější Ultegra 6770, alespoň jsem to tak někde četl, že to řídí baterie ale je potřeba mít 11rychlostní přehazku a přesmykač
Týmto značeniam samozrejme rozumiem, len som myslel že nejaké zvlášť číslo má každý diel. Chcem komplet 9070, takže by to malo byť v pohode.
špatně zařazeno
Ešte dotaz, páči sa mi rozsah nových kaziet Ultegra/DA 11–30, poberie mi to príp. prehadzovačka 9070 s klasickým ramienkom?
Používam 53/39 príp. 52/36 tak ten 30z pastorok by bodol.
Zda se, ze dost zalezi na delce patky ramu. U Specialized Roubaix SL4 a Trek Emonda SL slo bez problemu s kratkym raminkem i 32z, tech 30z bych se nebal.
Tiež si myslím že by to malo byť ok, a ten najväčší pastorok sa zase nejazdí stále. Len aby bola kompatibilita kaziet 9070 a 9150 zhodná. Počul som o prípadoch kedy Dura neradila dobre len s trošku zjazdenou kazetou.
píšou max 28z a kapacita 33z
kapacita i s 30z kazetou vyjde a pak je to o patce a případně delším B šroubu
Tak jsem úspěšně přehodil kolo na ultegru di2 8050, vše dokonce funguje. Je mi přijde divné omezení, že když mám vepředu malou placku, tak vzadu nejde řadit na dva nejmenší pastorky na kazetě… (né že bych to nějak často jezdil) Kamarád je na tom stejně. Je to nějaké omezení co se dá změnit v E-Tube? jediné co jsem si nastavil, je ty tlačítka nahoře na páce, aby řadily a nepřepínaly mi stránky na garminu :)
já mám teda Ultegru 6770, ale jde mi řadit všechno všude
já taky :D
souhlas
Mám dotaz k di2 Dura Ace 7970. K plné spokojenosti jsem od roku 2014 jezdil di2 7970 na krosovce. Letos jsem se rozhodl postavit silničku, taky na di2 a sehnal bazarovou 7970. Když jsem jí zkompletoval, funguje řazení přehazovačky i přesmykače, ale přesmykač se „nedolaďuje“. Stejně tak mi nefunguje jemné štelování na „spojce“ (SM-EW79A), na té mi po zmáčknutí tlačítka zasvítí jen na chvilku červená kontrolka. Netuší někdo, kde je zakletý problém? Případně můžete doporučit servis, kde mi s tím pomohou?
Máte někdo vyzkoušeno na kolika procentech baterie přestane fungovat přesmykač? Mám 15% a zatím to pořád jede…
Dotaz pro zkušené – máte nějaký nápad, jak propojit Di2 XTR do rámu, který je od sedlovky úplně uzavřený, vedení bowdenů je taky v karbonových „trubičkách“ uvnitř rámu a nerad bych to tahal venkem, respektive na kabely k řídítkům samozřejmě použiju vnitřní vedení, nicméně nemám se jak dostat od sedlovky ven (je to uzavřená trubka, u středu taky není ani dírky. Jde mi prostě o to, kudy to vyvést, pokud bych rád baterku do sedlovky a ještě tam smotat kabel a propojovací jednotku (2portová) a je to 2×11, takže kabeláž k přesmyku navíc (to taky není problém). Kdyby to byl hliník, už je tam někde ďoura a neřešil bych, takhle mám celkem respekt – rám je HT XC, lehkej a subtilní, bohužel žádný 2kg kladivo na traily, kde by to asi taky nebyl takovej problém.
Je mi jasné, že pokud je to „uzavřený“ tak nedestruktivně asi nijak (vrtat do karbonového rámu se mi fakt nechce, nebo ..?).
Předesílám, že jsem hledal (tady na fóru), místního guru i SZ oslovil (bohužel bez odezvy) a i hodně googlil a vcelku houby našel… :(
Děkuji za všechny konstruktivní rady
Když nechceš vrtat, ani vnější vedení, tak jedině vyměnit rám…
No chápu, že když tam prostě díra není, asi jí nevymyslím :)
Rám taky nechci měnit, jinak vyhovuje.
Dobře tedy – kde nejlépe navrtat, aby se co nejméně narušila pevnost – nejvíc „masa“ je samozřejmě u středové mufny – potřeboval bych ven se dvěma kabely – abych protáhl konektor, je to díra cca .3 mm, možná o pár desetin více.(mám teď kabeláž v garáži)
Opět tedy otázka – co na to rám – bude to na běžný ježdění, nějakej velkej terén to neuvidí, skákat se nic nebude (mimo tak „mrtvejch policajtů“ někde na silnci. Rám je 3 roky starý, žádný „hi-end“, nicméně nějakou cenu ještě má, tak abych ho dírkama nezrakvil…
já bych vzdal bateku v sedlovce a dal ji do vidle
To jsem taky zvažoval a vím, že jsem tady k tomu kdysi něco četl, ale teď už to nenašel. Pamatuju si jen, že tam bylo nějak řešeno průchozí vedení víčkem a ježek na karbonky nebo tak nějak? (vidlice bude s hliníkovým sloupkem a ježek už v ní je klasickej). Nebo dráty spodem? A jak upevnit baterku, aby z vidle nevyběhla a netancovala tam – přece jenom ty rázy na vidlici budou ty největší. Fakt ty thready, kde se tohle řešení probíralo, nemohu teď najít, jen vím, že jsem to kdysi četl… :)
nejlepší by bylo koupit i novej představec pro tharsis xc nebo trail kabel vyvede až pod řidítka a nikde nebude nic strašit jinak bastlení kabel vyvedenej spodem nebo ne moc hezky vrchem a tahnout po představci ale pozor na tyhle ježky pro baterku nestáhnou hlávko při použiti s jiným představcem musel by se nasadit klasický do karbonky stahnout hlavko utáhnout představec a potom jěžky prohodit
Pro dělá představce s integrací Di2.
Díky, koukal jsem na Tharsis právě před tím a je to super čisté řešení bez „bimbajících“ kablíků, nicméně ještě zkusím něco prozatimního vymyslet – opičku mám, jen banány se mi jí nechce kupovat :))
Teda spíš jde o to, že mám komplet sadu s kabeláží a baterkou, vyměřenou už do sedlovky (takže bych určitě musel řešit i další kablíky jiných délek) a při ceně Tharsis komponentů (minimálně představce s víčkem a řídítek) by mne vyšel jinej rám skoro levněji :) A řídítka a představec už taky mám, v délce i barvě, co jsem chtěl.
Ale jak opakuji – děkuji za info, ještě pořádně prohlédnu rám, zda by se nedala udělat někde třeba odbočka z bowdenového vedení, což by možná bylo nejlevnějším a nejméně destruktivním řešením.
Teď jsem si vzpomněl akorát na toto: https://www.bike-forum.cz/…ojo-drilling :-)
:)
Nojo, tam je toho matroše asi o kapku víc :)
Priaznivci elektroniky,
9150 vs 8050…čo by ste volili?
Má nejaký význam priplácať za DA? Čo čítam zahraničné recenzie, tak v radení rozdiel asi nebude, vraj iba v tuhosti kľúk, účinnosti bŕzd a samozrejme gramáže.
Rozdíl je jen váha, funkce naprosto stejné. Tvar pák také.
Tak čo sa týka pák majú rozdielne tvarované ,,krídielka´´.
To nevím co myslíš tím křidélkem, ale co jsem je držel v ruce, tak jsem žádný rozdíl nepozoroval, jen tam byla myslím jiná ta guma.
Páčky ktorými radíš :)
Konkrétně 250g rozdíl.
Takhle konkrétně, dělal jsem si přehled :)
Takže 305g rozdiel :) Ak necháme hmotnosť bokom, rozdiel v tuhosti kľúk a účinku bŕzd je zanedbateľný?
Tady také píší cca 300g, jinde jsem četl těch 250g…