Kterou vzít
Bude sloužit jako doplněk k tréninku na MTB plánuji na ní najíždět cca 8000 ročně.
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
http://www.giant-bicycles.com/…19417/77848/
HT a fula mám od Canyonu tak srdce chce Canyon,ale rozum Gianta.
Kterou vzít
Bude sloužit jako doplněk k tréninku na MTB plánuji na ní najíždět cca 8000 ročně.
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
http://www.giant-bicycles.com/…19417/77848/
HT a fula mám od Canyonu tak srdce chce Canyon,ale rozum Gianta.
A rozdilnost v geometrii kol by Ti nepomohla pri rozhodovani?
Osobne mne vice zaujal Giant …
Taky po nich koukám. Canyon je méně křiklavej, ta jejich sedlovka je super. U Giantu záleží, jestli ti nevadí kotoučovky oproti klasice.
No rozhodování bude těžké
Právě kvůli kotoučovkám o něm přemýšlím.Teď na víkend budu mít půjčenou testovačku tak snad to napoví víc.
Toho Gianta? Napiš potom prosím nějaký postřehy :).
Ano Gianta,sice nejsem žádný spisovatel,ale pokusím se něco napsat.Nebo když bude mít někdo zájem se kouknout nebo svézt budu se pohybovat kolem Prahy(sever,východ).
pokud chces kotouce, tak vem Defy, spatny nebude ani jedno, ale kdyz mas takovyhle jasny pozadavek, tak neni duvod uvazovat o Canyonu…
Mam objednanou ramovku Canyona, libi se mi barevne, ta sedlovka je super, prolezl jsem vsemozna fora a testy a snad nikde jsem nenasel, ze by ho nekdo hanil, geo by mi mela sedet, jsem konzerva a chci klasicky brzdy, libi se mi ohlasy na celkovy pristup Canyonu k reseni pripadnych problemu, cena mi prijde solidni … je toho dost, nakonec se stejne budes muset rozhodnout sam, jeste tu je GT Grade nebo Cannon Synapse, Deddaciai Gladiatore (to byl muj finalista s Canyonem). S zadnym neudelas chybu.
Ja jsem taky nedavno porizoval Endurance jednici – tady na BF tomu dost lidi rika kolo pro babu co jede koupit rohliky, ale ja osobne na to nedam dopustit.. Kvuli cemu ses rozhodl pro tuhle kategorii – kvuli geometrii, nebo kvuli pohodli/zehleni nerovnosti? Ja disky nechtel, takze tohle rozhodovani pro me nebylo dulezity..
Geo je jasna, jestli chces i to zehleni, tak nevim, jestli je Giant ta nejlepsi volba (plus mi pripada ze to resi hlavne sedlovkou, ten ohyb/pohyb je pro me jako kdyz clovek jede na fullu nebo hodne podhustenych MTB gumach a „houpe se to pod nim“ viz tweeet v druhem odkazu nize).
Co jsem tak cet, tak Synapse 2014/15 by mela byt hodne dobra, nekteri dokonce psali ze nejlepsi v kategorii, ja mam Spesla Roubaix, ve vyssich modelech ramu super bocni vs. vertikalni pevnost, ale bohuzel hotove kolo je predrazene, ja kupoval jen ram..
Tady jsou zajimava cisla (druha tabulka), i kdyz clanek je spise marketing, mluvi v nem nekdo z Giantu, tak zajimave info tam jsou:
http://cyclingmagazine.ca/…ke-released/
Tady pisou, ze ty vibrace kupodivu zas az tak nezehli: http://www.bikeradar.com/…-sl-0–48703/ … resp. ze prdel dobry, diky te sedlovce, ale ruce nic moc..
Uvidis jak se to bude tvarit ve skutecnosti – i kdyz z fulla a MTB na to houpani asi budes zvykly, tak me to pripada kontraproduktivni, chci aby se ty vibrace absorbovaly v zadni stavbe/ramu, ne obrovskym pruhybem sedlovky, ktery podle me bude pri silove jizde po rovine castecne pohlcovat i Tvou energii..
O tom Canyonu nic nevim, ale chtelo by to mozna projet toho Gianta a pak neco, co ty vibrace resi striktne v ramu, t.j. Synapsi nebo Roubaixe, popripade Felta, Trek (Domane) tam ma taky ten kloub pod sedlem, coz se asi chova podobne jako ta flexi sedlovka?
Domane – ano, bylo to podobne, ale prisel jsem si na kostkach jako buh :D … velmi pohodlne. A proto jsem vzal Madonu, aby to „jelo“ :) …
No tak jestli sis pak na hladkem asfaltu pripadal jako ze to nejede a jenom pruzi a proto vzal tvrdsiho zavodaka, tak presne o tom mluvim.
Me ten Roubaix ve vyssi rade pripada tvrdej jako zavodak, ale pritom nejake ty nerovnosti vyzehli, ale sedlo se nehejbe (tak moc), deje se to v ramu (nemam tam teda tu sedlovku s postevakem, kde pak nejaky vertikalni pohyb taky vznika). Mel jsem nejake testy kde se merila dost exaktne bocni tuhost vs. compliance a Roubaix SL.4 to vyhral, ale mam pocit ze Giant tam nebyl, zkusim to najit..
Mi u toho gianta přijde, že je to pohodlí hodně postavený na tý D sedlovce. Navíc mě osobně vadí jakékoliv atyp sedlovky – v případě poškození pak může být výměna poměrně blbě řešitelný problém…
Presne, taky integrovane sedlovky nemusim, poskozeni zas tak nehrozi a kdyz tak je opravitelne asi jako ram, ale rozebrat do auta/letadla se to neda, pujcit to nekomu kdo potrebuje sedlo nize, nebo pak prodat kdyz pokratis… atd atd.
Plus to houpani by mi lezlo pekne na nervy, ale je mozne, ze to v reale nebude tak hrozne, ja jen kdyz clovek chvili jede za/vedle horakem co do toho busi na rovine tak se v tom ten clovek tak divne houpe, urcite to peknych par wattu sezere..
Pár kousků s přetaženým a poškozeným zámkem už jsem viděl. Ano oprava je samozřejmě možná, ale je to na dýl. Klasiku koupíš novou a druhej den už jezdíš…:-) Navíc ne každá integrovaná / atypická sedlovka má možnost nastavení offsetu..
Jasne, mas pravdu, ja myslel spis na to, co couha z ramu, zamek jsem ani neresil, jen dalsi problem.. sice to evidentne funguje, ale podle me az moc, myslim, ze bych tohle konkretne nechtel, ale zalezi na kazdem co ho oslovi..
Blby je ze by to zakladatel musel idealne vyzkouset (endurance s kyvavou sedlovkou vs. s pevnou) ve stejny den a se stejnymi koly aby poznal rozdil v pohupu a celkovem chovani kola.. a jak to vlastne bude testovat, kdyz to predpokladam nezariznou? Treba se vejde do rozsahu, ale moc variability tam neni..
Tady to je http://volagi.files.wordpress.com/…rticle1.pdf
… a tady novejsi, bohuzel Gianta tam zase nemaj, to srovnani by me zajimalo.. zato Synapse dost dobre znamky
na najizdeni jednoznacne kotouce… kdyby to byla jednice na leto, tak bych celisti snesl, ale do zimnich, jarnich a podzimnich sracek jedine kotouce
technicky dotaz lajka: endurance silnicka se lisi od cx nemoznosti obout vetsi gumy nez napr 25 a trosku geometrii? Nejak v tech pojmech mam gulas a nevim jestli se divat po cx, endurance, gravel a o ja vim jak to kdo znaci… neosvetlil by mi nekdo ochotny co ta endurance silnicka teda je?
Prakticky mas pravdu je to jen o plastich a geo, ale i na zavodni CX rakety das jen tezko sirsi plaste nez 35mm, protoze stejne UCI na zavodech sirsi jak 33mm nepovoluje. Endurance silnicka je hlavne o uvolnenejsi geometrii a ruznych vychytavkach zvysujici vice ci mene pohodli. Ve finale se vsechny tyhle kategorie da se rict prekryvaji v nekterych parametrech. Takze ve finale si muzes postavit na CX kole gravel grinder a nebo na endurance silnice totez a vysledek bude velmi podobny. Pokud te to tahne vic na silnici a netouzis po sirokych plastich, tak bych bral asi nejakou kotoucovou silnicku a pokud te to laka i do terenu, tak vhodne cyklokrosove kolo. I cyklokroska se da velmi snadno upravit na silnicku – prakticky staci vymenit plaste, pripadne pro vykonnejsi jedince lehce korigovat prevody.
Vim ze do tohoto vlakna to v podstate nepatri, ale treba na ne narazi nekdo s podobnym „problemem“.
Zatim si to trosku ujasnuju co chci. Nechci uplne prijit o vykon silnicky, jestli se u te me da o necem takovym mluvit ( http://www.bikeradar.com/…03–27–32246/ ), mam tu dost cest rozbitych, moznosti prejezdu lesnimi apod. a zaroven bych to bral i jako cestacka (nabalit se a vyjet s kamosema/detma na nejaky delsi vylet s prespanim), sem tam 150 km vylet, sem tam nejake pohodlne dojeti do mesta na urady apod… Zaroven se nehci pripravit o moznost parkrat za rok s klukama protahnout mistni silnice na uzkejch plastich. Na silnicku vyjedu vyrazne mene casto nez na enduru, prave kvuli rozbitemu okoli, pripadne kdyz nekam chci dojet ale i tak potkam spis rozbity asfalt…
Alinceb mi v jinem vlakne poradil, vzhledem k nutnosti ekonomickeho reseni (prodej stavajici meridy a jen priplatek v radu tisicu), stavbu ocelacku na ramu http://www.youtube.com/watch… s vyuzitim bazaru (tiagra apod, xc kola, silnicni mech. kotoucovky) … Ocel se mi na jednu stranu libi, na druhou se bojim, aby to nebyl prilis velky rozdil proti alu ramu co mam ted. To je pro me nejvetsi otazka!
Vahove si jasne nepolepsim, ale jestli 10 nebo 11 kg je mi asi ve finale jedno, pokud mi kolo dopreje o chci…
Koukal jsem na endurance silnicky, ale jsou prilis silnicni a myslim, ze v podstate dle geo endurance silnicku uz mam. jen na tenkejch gumach. Takze ty muzu v klidu skrtnout. CX stroje jsou neskutecne drahy. Zbyvali mi hybridy ala gt enduroad (nelibi se mi vzhledove, ale pripadne bych to zkousnul) nebo giant Revolt (osazeni mi prijde mizerne).
Problemem zavrhujicim bazar je jednoznacne velikost – potrebuju ram 61–62 (197, 91 nohy). Ani silnicku jsem nesehnal za pul roku…
Nejlevnejsi reseni tveho problemu je koupe CX ramu na kantiky/miniVcka, koupe brzd a plastu. Vse ostatni muses prehazet. Na bazaru se i takove obri ramy obcas najdou. Druhe nejlevnejsi je prodej silnicky a koupe neceho noveho odpovidajici kategorie.
+1 na bikediscount meli nedavno Cube ram za 100 Ecek (bez vidlice), na eBay se da taky v poho nakoupit… takhle se narodila moje nova dvojka , zbytek sady z jednicky, ram z eBay, bejvala jednicova kola, par dilu jako mini-V a kokpit z bazaru nebo novych.. hotovo a s druhymi koly a uzkymi plasti je to vpodstate srovnatelne se silnickou, az na par kil navic..
Nemuzu si na 90 procent nechat obe kola a na silnicku mam sanci slusneho prodeje vcelku. Navic bych fakt rad kotoucovky, prestoze rafky brzdi slusne, tak na mokru mych 110 kg neni ideal…
Poradili by jste mi jeste po jakych kolech a kde se divat? libi se mi treba nemecky centurion, ale nedari se mi najit kram kde by meli cenu nebo nejake tipy, po cem pripadne skocit?
Jeste se zeptam na drobnost: je to na cx a silniich jako u bajku, ze napr. 5 let stara Tiagra jes rovnatelna s nynejsi sorou apod? Nebo tam neni progres tak velky?
Záleží na tom, podle čeho sady srovnáváš. 5 let stará Tiagra má pořád pěknější a kvalitnější povrchovou úpravu komponentů než loňská Sora, takže v tomto ohledu žádný progres. Co se funkce řazení týče, je poslední devítková Sora možná i lepší než třeba desítková Ultegra.
Nejlevnejsi slusna CX, nedavno to tu nekdo koupil, najdi si to a muzes z nej tahat rozumy:
http://www.cykloeshop.cz/…-p-1352.html (cena muze byt nekde lepsi)
Ja osobne bych sel u jedineho kola do neceho na urovni
http://www.giant-bicycles.com/…18743/76164/
nebo
http://www.jizdnikola.net/…-2015-p46684?… za podobne penize i s diskama..
..nebo si pockal na bazar/ebay
Popripade ta GT Enduroad na hline a 105tce nebude co se tyce vykonu o moc jina (riditka vymenis za normalni berany) a je to jeste univerzalnejsi, pro Tve ucely myslim taky OK
budu tedy sledovat, mozna se obcas na neco zeptam. Jakmile poslu do sveta meridu tak to budu ladit. Zatim jsem si nasel spise srdcem nez hlavou … http://www.evanscycles.com/…ike-ec073008#…
Tady máš taky zajímavý výtvor, mají i levnější verzi
u toho bych chtel videt „the making of“ s misty, kde to nevyslo, ne jen to zaverecne zanoreni ;-)
tak nějaký takový pláště by se mi líbily to bych ani nemusel přezouvat na léto a v zimě by to ůčel splnilo taky ,žádný traktory , nicméně to video pod tím mi utvrdilo v tom že cx kolo dost vydrží
vlastně jsem zapoměl na čem a kde jsem jezdil dřív starý pionýr 20 se silničníma pláštěma a ject na tom šlo taky všude
já už jsem z těch diskuzí tak zblblej že by se člověk se silničníma pláštěma bál vject na obyčejnou polňačku která vede trochu z kopce :)
jen jestli se na tý silničce neudělá hned osma
v tom je asi taky rozdíl mezi cx a silničkou ?
četl jsem tu i diskuze že v odolnosti tak velký rozdíl není
a nevěřím že silnička za 20–30 s rozumnýma pláštěma neodjede i polňačku a výmoly aniž by něco utrpěla
Na Endurance silnicku s rafkovyma silnicnima brzdama se vetsinou vejdou 28 gumy, zalezi na konkretnim rafku, s diskama mozna i o kousek sirsi, Roubaix by dal 33 CX plast bez problemu, kdyby tam nebyla celist..
Na nezavodni CX das i 35 a vice, stejne jako do prasopsu typu GT Enduroad, to uz je vylozene 29er se silnicnim ramem..
Absolutni univerzal je nezavodni CX s navarkama na blatniky a delsi zadni stavbou nebo ten Enduroad, to si dovedu predstavit jako jedine kolo, kdyby clovek chtel usetrit a pokud nevyhledava vylozene tezke tereny, Endurance silnicka je porad vice mene silnicka, akorat pohodlnejsi na posed a vibrace, s 23–25 plasti jede stejne jako normalni silnice, ale da se s tim s vhodnymi plasti i na sotolinu, total rozbity asfalt, polnacku nebo do lesa, ale ne moc do velkyho bahna, na to tam uz neni moc mista..
http://www.canyon.com/…es/bike.html?… a nebo toto.
Nerikal jsi, ze budes o vikendu testovat toho Gianta? Nejake poznatky?
dokázal by někdo poradit pro Vás zajímavou a hlavně proč „Endurance“ silničku z dnešní nabídky výrobců (60–120tis.)
Děkuji za Vaše zajímavé TIPY a komentáře
ještě jsem zapomněl dodat, že bych preferoval kolo na SRAMu
Kotouče? Čelisti? Sram se na sériových kolech moc nevyskytuje, takže pokud je to zásadní kritérium, tak se ti výběr hodně zúží…
zásadní kritérium to není
a kotouče
díky
Těch kol je při tvém poměrně štědrém rozpočtu ( když vezmu vrchní hranici rozmezí ) mraky a asi by nebylo od věci napsat, co od kola čekáš, ke a jak jazdíš. Endurance hledáš kvůli pohodlí, nebo kvůli geometrii ( nebo kombinace obého? ). Stačí Ti hliníková kola, nebo by jsi preferoval karbon záplety? Pokud Shimano, chceš řadit elektrikou, nebo mechanicky?
hledám kvůli pohodlí (možnost použití pneu od 25 do 32), čekám? aby kolo když budu potřeboval s dalo s kolem zajezdit svižněji (aby to trochu jelo) a abych měl možnost v případě potřeby mohl zvolit horší/rozbité silničky. Volba zápletů/kol, aby to něco vydrželo a sneslo 100kg jezdce
Tak co třeba nové Roubaix, nebo Trek Domane SL6?
A co Addict do párečku k T vému fulíkovi?
Mám a můžu jen doporučit.
Zkusím to tady oživit.
Začínám přemýšlet, že pošlu staré Roubaix do důchodu a pořídím náhradu.
Existuje něco:
Na Campě s diskama s opravdovými compact převody a vzadu tak 28 (nechci vozit 52/36 a vzadu 32 nebo 34)
Se slopingovou geo, kde kolo s délkou odpovídající standardní 54, bude mít sedlovku max 50cm a lehce vyšší hlavu.
Nebude mít žádné ty aero pikačoviny, ale klasické vedení vnějškem kolem hlavy (dalšímu vedení vnitřkem se nebráním).
A celkově spíše klasické tvary bez snížených zadních vzpěr a klasické úhly.
Chtěl bych moc, kdyby tam měly být otvory pro blatníky?
Prostor pro pláště max 32mm. Ale spíš budu dál vozit 28–30mm.
Celkově dám přednost nižší váze než maximálnímu pohodlí za cenu složitých řešení – proto třeba Domane asi ne.
Cenu nechávám otevřenou, pod 100 to nebude, ale zase 2 kila bych asi nedal.
PS: a nemuselo by to být nudně černé – mám radši barvy. Vím, že jsem celkově děsně nenáročný :-)
Defy by asi mohlo splnovat to co hledas teda bez te campy …
Ale ty jsou všechny na Shimanu ne?
Pro mě je ta Campa právě absolutní podmínkou. A kvůli ceně bych chtěl něco komplet. Protože kupovat kolo na Shimanu a pak ho s aktuální dostupnosti dílů přeskládávat na Kampu by asi bylo finančně špatné. I když to tak asi nakonec skončí.
Podobný krok mě stejně bude čekat na jiném kole – já se s těma dualama prostě nějak nedokážu srovnat.
EDIT: až teď vidím tvůj edit :-)
Jj sram nebo shimano, pokud je Campa ta nejzasadnejsi podminka tak good luck ale asi hledas jednorozce :)
Právě proto se ptám všemocného BF :-)
Protože jinak bych ten výběr zase tak neřešil a právě Giant nebo obecně doporučovaný Canyon by to jednoduše vyřešily. A klidně bych vzal i TCR nebo Ultimate.
Tak kdyz chces campu, tak to musi byt nejaky taloš ne? Spešl na kampe nebo Colnago na dura ace to je proste zlocin.. :D
Mám Cube a Maxbike na Campě :) A jebu na ostatní
Tady je ale rec o kolech nad 100 tisic. U kol s Globusu to je jedno.. :D
Drž pi*u voe :)
TCR mam a je to necekane pohodlne … :)
Jako nechci vypadat že couvám, ale elektronická Ultegra by byla asi jedinou alternativou :-)
Pro mě je problém brzdová páka uhýbající pod prstama a to u elektriky odpadá.
Ale je to „jen“ záložní plán.
Ty wole na to sem se schvalne dival a podle klik sem myslel ze to je dura ace. :D
jako bývalej zarytej campista bych ti doporučil Ultegru DI2…:-)
No přesně to chce člověk pokoušející svoje přesvědčení slyšet :-D
Jako na pohled se mi fakt hodně líbí letošní modré Defy na Ultegře. Geo to má pro mě ideální a semibezdrat řeší ten opruz s integrovaným vedením.
No ale teď vážně – campu jsem poslal k šípku, ne proto, že by nefungovala, nebo se mi nelíbila ( i když i v tomto už mám s aktuální Campou celkem problém ), ale protože jsem po koupení zimáku na 105ce zjistil, že mi systém shimana vůbec nevadí a na to konto jsem odmítal akcetovat cenu spotřebáku, kdy 11ka campa kazeta stála 3násobek ceny kazety ultegra a řetěz byl za skoro 2násobek. Následnou koupí krosky na DI2, kdy jsem za celý kolo zaplatil stejnou cenu jako za sadu Record, jsem se ujistil, že ke kampě mě na silničce a na crosce nic netáhne.:-) DI2 si teď užívám spokojeně i na silnici a neměnil bych ani za Superrecorda.
Jako já ti rozumím, ono to chce do toho jen říznout.
Ale každá mince má dvě strany – u Di2 se bojím jedné věci – jak to budu mít na silničce tak to budu chtít i na gravela :-)
…zase ušetříš za druhou nabíječku:-)
Teď jsem zjistil že neušetřím. U nás je tam bezdrátový Sram. Ta verze s Shimanem je pro jiné trhy.
Že by další Canyon doma – nenadchne ale je to zase o 20 tis mín a asi lepší kola od DT.
Ja sem mel campagnolo potenza coz je ekvivalent shimano 105 treba a kazeta stala 5000kc lol. Tak sem prodal cele kolo i s potenzou.. :D
Pritom zrovna Campa 11 funguje se Sh kazetou docela dobre, za predpokladu, ze se da na kola dat Sh orech.
Já vozil kola Campa a tehdy byl ořech Shimano pouze pro náby kol Bora a Shamal ( nožná Eurus ), od Zond níž smůla. Daly se použít ještě kazety Miche, ale to bylo cenově ± nastejno…A hlavně, když jsem jezdil Campu, byla 11 Ultegra jen v hlavách designeru Shimana:-)
Já bych šel do tohoto. Poměr cena vs výkon hodně na pohodu. Defy není oproti TCR o parník jinde v pohodlí, ale TCR naopak jede jak hovado. Jiná kola a bude naprosto perfektní.
Ja sem uvazoval o revoltu, ale sere me to uchyceni te sedlovky a ta gumova krytka, ktera tam skoro vubec nedrzi.. To ma byt jako oproti klasicke objimce pokrok? Strasny..
Já se na ta TCR dívám a přemýšlím jestli je nějaký rozdíl v rámech verze Advanced a Advanced Pro. Pokud budu uvažovat nákup lepších kol a že nechci černou barvu, tak by u téhle řady byl favorit jiný
Jenom vaha, je to z „lepsiho“ matrosu jinak je ten ram stejnej
Právě že ten rám označují všude stejně. Občas je rozdíl u vidlice, té nižší řada nema monokok, ale u rámu mají název stejný.
Spešl udává číselné označení a člověk pak aspoň ví, které modely mají rám identický.
Pro verze má stejný materiál, jen má větší průměr ložisek u hlavy, jinak je to stejné = nemáš šanci poznat rozdíl. Až top verze sl s integrovanou sedlovkou má vyšší řadu karbonu a vyšší podíl ruční práce
máš pravdu, poplet sem to. Ten průměr ložisek je danej tím, že je tam jiná vidlice (ful karbon) něž u „základního“ modelu.
a u Defy
„The Giant Defy Advanced Pro is exactly the same frame but comes equipped with full carbon steerer, as opposed to the hybrid version found on the Advanced range. Giant really aren't messing around with their Advanced Pro range, with all models coming equipped with carbon wheels.“
Se změnou geo u TCR v roce 2021 má i základní karbonova verze vidlici full carbon
Hele a co tato verze:
https://jumpsport.cz/…ompact-m21-m
Tato barva byla určena pro DE trh, karbonova kola, jen vyměnit kliky za Ultegra… Mám toto ve standardní šedé barvě a je to pecka. Teda nevím, jakou velikost hledáš…
Jo velikost sedí, M je na mě ideální.
A tím TCR mám 2 problémy
Protože má o 2cm nižší stack než moje současné kolo na kterém už tak vozím 2cm podložek. Větší velikost by na výšku mohla být, ale už to bude zase dlouhé.
Je pravda, že ty moderní páky sedi na řídítkách výše a posed zkracují a narovnávají, ale ani tak si nemyslím, že to vyrovná ten rozdíl. A zase tam nechci cpát 4cm podložek – to bych psychicky neunesl ;-)
Proto hledám kolo tzv endurance střihu. Netoužím primárně po maximálním pohodlí a 35mm pláštích, ale ideální geometrii, protože na závodní kolo se asi nenatáhnu.
Nevíš jak je na tom rám Defy – jestli je taky verze Pro stejná jako klasická Advanced?
Vidím to stejně. Alternativu, kterou hledám ke svému „závodnímu“ kolu, mám zde (co se geometrie týče):
Měl jsem před TCR půjčenou na týden Defy a ta byla na mě moc vysoká, taková méně hbitá, prostě tak hodně na pohodu…
Teď jde o to, aby se někde dala sehnat, modely 2022 prý budou problém, tak nevím no…
Rozdíl mezi Pro a Advanced – podle mě stejný případ jako u TCR, rozdíl pouze ve sloupku overdrive 2, což nevím, jestli je úplná výhoda. Ale ta modrá verze Pro je luxusní v barvě!
Díky. Jestli základní verze nema overdrive tak to jsem úplně přehlédl a bral bych to spíš jako výhodu.
Což je ale ve výsledku průšvih, protože odpadá jakýkoliv důvod, proč si nekoupít něco levnějšího třeba na mechanické Ultegře a pak to jen nevyšperkovat nějakými moc hezkými koly ;-)
Je to tak pokud potrebujes doladit posed tak mas na vyber 2 predstavce kde jeden je tezkej a druhej drahej a tezkej :)
Zipp na to představce dělá.
neco sem na netu cetl ale realne nic kloudneho k nakupu nenasel
Taky jsem četl a nehledal :-)
Jinak ten Giant v tom dělá trochu bordel. Vyznat se v tom označení chce trochu uvažování, protože něco se jmenuje Advanced Pro Disc něco Advanced Disc Pro. A overdrive je všude.
Takže pokud by se v tom někdo taky tak plácal jako já
Poku se něco jmenuje opravdu „Advanced Pro“ tak je tam overdrive 2 (1 1/2 dole a 1 1/4 nahoře) a na to je potřeba speciální představec.
Pokud je v názvu sice Pro, ale mezi Advanced a Pro je jakékoliv jiné slovo, tak je tam overdrive – 1 1/4 dole a 1 1/8 nahoře – takže klasický představec.
A všechny vidlice bez rozdílu modelu jsou monokok karbon.
Takže je rozdíl TCR Advanced Pro Disc 1 a TCR Advanced Disc 1 Pro… uff :-D
Jj, Overdrive 2 je hrozná kokotina a nemá to opravdu žádný smysl. Jen marketing. Sehnat na to rozumný představec je někdy pěkný porod.
Jinak dostupnost Giantu je také žalostná. Objednal jsem si tu verzi TCR na Di2, abych dal tu sadu na Tarmaca a šéf pro ČR mi dnes říkal: tvl, já vůbec nevím, co mi přivezou a jestli něco vůbec bude:)
Jinak Defy už bych nebral a šel bych do TCR. I když já ji tedy měl fakt pěknou:)
A nechceš to vzít v M, že bych si pak vzal ten rám a event kola? :-)
Budu rád, když dostanu to esko, ale na to se asi neposkládáš. Ono by to tedy šlo, když máš sedlo jen 70,5cm. Zbytek jde dohnat představcem, ale jde o to zda bys to tak chtěl. Tuto novou sadu bych dal na Tarmaca a Di2 z Tarmaca sem. Cena cca. 80.000,– Záruka je i na sadu. Mám ji necelý rok. S novými koly Roval C38 by to vyšlo asi na kilo:)
Já sem loni v létě koupil z nouze TCR na rafkových brzdách. Trochu lituji, že sem ještě nepočkal až bude někde na kotoučích. V Německu na podzim bylo dostupný.
Jestli ti vyhovuje sirka plaste ktera se vejde do rafkovych brzd, tak si myslim, ze nemusis nic litovat..
Dokud se poprvé nesnažíš nasadit blatníky.
Ale je pravda, že tohle u jedničky řeší jen málo lidí – já jo a proto už chci jen disková kola.
Jinak dívám se na ten komín pod představcem a snažím se přesvědčit, že bych to psychicky snesl, ale vím, že bych si asi raději přelomit záda :-)
Jestli ti vadí takovejto komín, tak se podívej na kolo Denise Betsemy…:-)
Mít TCR tak bude vypadat přesně takhle. A tak se snažím přesvědčit že mi to nevadí, ale asi neúspěšně :-)
Protože TCR vychází cenově o cca 10tis lépe než Defy takže by se dalo ušetřit a třeba bych si zvykl na nižší předek.
Ale zase na tom budu jezdit ještě v 50 a to se tělo bude zase bránit o něco víc…
Vše se ohledi, hlavně, že to bude pohodlné. Koukni na můj komín, taky nejsem zastánce hodně podložek, ale tady mi to nějak nevadí;). Ale stále uvažuji, že nějakou dám pryč…
To máš M nebo ML a při jaké výšce?
Jako trochu to hlodá, ale na svém kole jsem tak akorát na limitu s tím co moje záda zvládnou – na délku a dolů.
Pro zajímavost moje kolo a proti tomu Defy
Úhly 72/73.5, reach 377/377, hlava 165/167, stack 565/567, sedlovka 495/480
Tu kratší sedlovku hodně ocenim, protože mám hodně krátké nohy. Vozím 2cm podložek. Na Defy bych možná mohl jednu ubrat naopak na TCR bych musel mít podložky minimálně 4cm. Teď mám drop na páky 4cm, stejného bych na TCR mohl dosáhnout jen s pomocí 4 podložek.
Mám to Mko, merim 176, rozkrok cca 86 cm. Řídítka asi dám ještě dolů, nyní tak je 4cm podložek. Ale řídítka jsou Giant aero a ty mají drop větší, takže spodní uchop je dost dole. Určitě si můžeš zkrátit dosah správnými riditky a samozřejmě délkou představce. A taky tam můžeš dát řídítka, která jsou prizvedla… Defy asi lepší v te výšce, ale kde jej seženeš, tot otázka…
Pravidelnym cvicemim se da za par tydnu/mesicu dostat do posedu o kterem se ti ani nezdalo . VIdim to na sobe.
tahle barva je super :-)
…no vidíš, a mě zase přijde nejlepší barva ten nápis Giant. Takže bych to prohodil. Touhle zelenou rám a „perletí“ nápis, to by bylo hezký ;-).
ta „perleť“ se ofiko jmenuje Concrete, tedy beton
a ten nápis jak mění barvu z fialové do zelené je super, ale celý rám bych tak nechtěl
Jooo, parádní, taky jsem uvažoval, ale pak se naskytla výhodná koupě té šedé barvy
Proc nevezmes Ultimate nebo TCR na 105 a nevymenis to za Campu? Rozpocet na to mas a nejetou sadu 105 nebo Ultegru bez problemu prodas. Jiny orech je jedina komplikace.
Neříkám, že to nejde, a asi to tak ve výsledku skončí. Hlavně mě zajímalo, jestli je opravdu takový problém sehnat hezké kolo na kampě, protože ač jsem hlesal, tak jsem zatím nic nenašel.
Ořech by mě netrápil, při koupi kola na 105 by letěla pryč celá kola. No a pak ještě řidítka představec a sedlo – no a toje vlastně kompletní individuální skladba, tak proč nezačít rovnou nákupem vysněného rámu a to už pak začíná smrdět hodně velkou dírou v peněžence :-D
A kdyby se to ve výsledku podařilo, tak by mě pak čekal ještě nákup Ekaru na gravela – protože střídat kampu se Shimanem je větší problém než jsem si původně myslel
Jezdil jsem campu tak 20 let. 2 roky zpátky už se mi nechtěl řešit oser s hledáním rámu, koupě sady a ať to vyjde nejak rozumně finančně a tak jsem poprvé koupil shimano. A je to úplně jedno… Nejdřív jsem měl klasickou ultegru, teď mám ultegru di2 a funguje to všechno stejně. Jasně, jen tak se na to podívat do garáže nepůjdes. Ten dyzajn nenadchne asi nikoho, ale prostě to funguje.
Přesně tak, maximálně například Colnago… ;o)
Na campě může být i Basso. S vyšší hlavou asi Astra. Ale ten rám není moc slopingový a má podkopnutou zadní stavbu https://bassobikes.com/…configurator
Chtěl jsem napsat Bianchi Infinito, ale ani to Bianchi už na campě neseženeš. Ale za mě se to Shimano ve finále drží líp než campa ( aspoň ta cca 8 roků stará, co je dneska nevím).
Cannondale Synapse? Teda bez Campy a prevodu, ale ty jsou resitelne.
Když jsem to kolo viděl, tak jsem si říkal, že někdo vymyslel kolo pro mě. Ale údajně zase není tak pohodlné, vzhledem k ceně není ani moc lehké a ve výsledku se mi na pohled líbí jen ten topmodel, který bych zase nezaplatil.
Já jezdín na karbonový Synapse třetím rokem a co se pohodlnosti týče, tak já jsem z ní byl po první jízdě nadšený a ani po třech letech si na ni rozhodně nestěžuju. Jen jsem vyměnil AL sedlovku za karbon a mám to na 28C bezduších.
Váhu ani poměr cena/výkon aktuálně hodnotit neumím, já vybíral z opačného spektra (do 50k), takže na 105, ale dali mi na to lepší kola, než měly být, takže jsem se dostal na cenu, kterou nic jiného nepřebilo. A v té cenovce na váhu člověk zas tak moc nekouká.
Koncepce toho kola se mi líbí, ale asi bych tam nechtěl tu jejich elektriku – radši to vyřešit vlastním řešením.
Takže základní model, kde je Tiagra a kdoví jaká kola za 70 tis – prostě ne úplně dobrá nabítka.
Hmm, k tomu nemám co dodat. :( Snad jen – ještě že jsem do toho před třema rokama šel :) O elektriku moc nestojím.
Jen taková poznámka.
Když si vybíráte kolo, myslete na všechny požadavky – zdá se to jako samozřejmost, ale i tak si teď připadám jak debil – 3 dny hledám hezké skladové TCR, abych si teď uvědomil, že na kole nesmím mít aero sedlovku, ale kulatou (D sedlovka na Defy by nevadila).
Je to prostě na facku ¯\_(ツ)_/¯
Proč?
Jestli je to tak důležité vědět…
Ano je to hnus a nikdo jiný by to na kole nevozil, ale na silničce pravidelně dojíždím do práce a mám odzkoušené, že tohle je mnohem lepší, než batoh, ledvinka nebo cokoliv jiného. Narozdíl od nich to na kole necítím, naopak batoh po hodině na silničce chceš zahodit.
Ráno je to vcelku jedno, to mám jen 35km, ale odpoledne často 2–3× tolik a to fakt nechceš mít nic na zádech.
PS: Bikepakingova brašna pod sedlo je mnohem méně praktická.
A proč d-fuse z Defy nevadí? TCR má zadní část také zplostelou, i když ne tolik. Popř. si myslím, že půjde sehnat adaptér na kulatou…
Já to mám obráceně. Radši batoh a svižný kolo pod sebou než něco pod sedlem, o čem víš pokaždý, když jdeš ze sedla. A je mě fuk, jestli jedu hodinu nebo 10… Nekolikrát jsem to zkoušel předeslat na dojíždění do práce s něčím podobným a vždycky jsem to zavrhnul. Podsedlovku beru jen na vícedenní přejezdy jako doplněk k batohu.
Neni problem vytisknout redukci na sedlovku tak abys dosahl kruhoveho prumeru :)
Jo jo, už jsem taky začal přemýšlet, kdo by mi to udělal. Problém pak bude průměr, aby to ten držák pobral. Nemohl by mi prosím někdo změřit, jak je ta sedlovka široká v předozadní směru?
34×21mm
Super, díky
To by mělo jít, držák by měl zvládnou právě těch 34mm.
Začíná to definitivně vypadat, že Campa asi nebude :-(
Blbý dotaz – Shimano používá jen jednu verzi přesmykače pro všechny velikosti převodníků bez rozdílů jestli je to copact nebo klasika?
Asi by to tak mělo být, protože jsem nenašel víc verzí. Řeším jedno kolo, kde budu muset měnit kliky kvůli délce, původní převodníky 52/36, ale skladem jsou jen kliky 50/34.
A kliky Shimano jsou taky jen s jednou roztečí? Někde jsem myslím četl, že všechny velikosti převodníků mají stejného pavouka?
.
Neviděl někdo někde tohle kolo nebo jinak osazené na identickém rámu. Velikost M.
Kdyby to někoho zajímalo.
Tak bohužel u nás tohle kolo asi ani nebylo a pro tento rok se žádné Defy Pro ani dovážet nebude. Doprodávají se kola z roku 2021 a Defy MY 2022 budou u nás jen verze Advanced
Leda že by sis chtěl udělat výlet do UK nebo si to nechal přivézt :)
Jo jo. Máš pravdu. Našel jsem na několika obchodech. Ale z UK teď určitě nemá cenu nic posílat. Už jen proto, že samotná cena kola po přepočtu je víc než ofic u nás.
Napadlo mě Německo, ale nevím kdo to tam prodává.
Neviem kam to dat: keby ste mali nejaky typ na cestny endurance karbonovy ram okolo 1000 eur prip menej vo velkosti cca xl/58cm. Stack min 600mm. Najlepsie nejakej “znacky”. Dajte vediet…
Rozhodl jsem se nahradit Roubaix SL4 za něco novějšího. Momentálně jsem v zahraničí a výběr kol skladem nebo nových je tu docela slušný a i s cenou za dopravu ho chci pořídit tady, nehledě na to, že se vracím až za pár měsíců a mohu na něm tady jezdit. BF jsem zatím jen občas četl, bez registrace a o výběru endurance silničky jsem toho tady i jinde načetl docela dost. Nápadů je spousta, ale nejspíš to bude Spešl a jen se rozhoduji mezi Aethos a Roubaix. Moje běžné tempo je turistické, průměry jezdím mezi 25–28k km/h, takže raketa Tarmac je pro mě trošku zbytečná, dávám přednost pohodlí a vzhledem k silnicím doma je favoritem Roubaix. Obě vybraná kola jsem měl půjčená a váhám. Jenže tady jsou silnice naprosto luxusní (většinou), takže přímé srovnání je docela těžké. Obě kola tu jsou jak s mechanickou tak i el. Durou.
Mimochodem, z několika příspěvků tady jsem nabyl dojmu jako by S-works nebo Specialized bylo sprosté slovo(proč?). Další možnost je Trek nebo Merida, ty jsem ale půjčené zatím neměl, i když možnost tu je. Aethos je krásný, Roubaix je pohodlnější, máte někdo srovnání, případně jiný tip, ideálně značky vyráběné v USA, jejich dostupnost je tady celkem dobrá.
Aethos ač není zádovní model, má proti Roubaix docela dost přísnou geo a posed rozhodně není turistický.
Ano, geometrie Aethosu = Tarmacu…
Endurance silnička je právě Roubaix, Aethos je posunutý směrem k závodnější části spektra…
Občas si tady připadám jak v mateřské školce, kdy vše, co člověk napíše, musí projít schválením pana učitele.
Musíš být rád, že tu máme hodné učitele… ;o)
Ten člověk by měl dostat více informací, protože pokud si myslí, že Roubaix a Aethos jsou jedna pohodová kategorie, tak nejsou… Možná mu jen na Aethosu méně řízli sloupek vidlice…
Dobrý odhad, Aethos měl skutečně značně vypodložkovaný představec, jinak vím že má stejnou geo jako Tarmac, jen jsem někde četl že rám Aethosu o něco lépe pobírá vibrace, proto jsem ho přidal do výběru.
Ono ve skutečnosti ty nerovnosti zobe krásně i ten Tarmac, jedno z nejpovedenějších kol na trhu…
Základ všeho je geometrie rámu – jestli je kolo pohodlný, nebo ne, bych nechal na pláštích – s 32kama bude pohodlný i tuhý závodní kolo…takže bych se zaměřil především na to, jestli kolo bude vyhovovat co do geometrie a pohlídal si max. možnou průchodnost plášťů…a pokud nutně endurance, co třeba Cervélo Calendonia, nebo nový Cannondale Synapse?
Aethos má limit podložek pod představem. Nesmí tam být víc než 35mm podložek. A nikdo rozumný tam tolik stejně nedá. Podívej se ke mně do profilu, tam mám 7mm krytku hlávka a 15mm podložkek a to je tak maximum, co se tam hodí. Pokud potřebuješ víc, tak ruce pryč. Teď tam mám 10mm a trochu jiná řidítka.
Výrobce kol při návrhu rámu většinou nepočítá s tím, že se tam nějaké podložky vůbec dávat budou. Kolo se většinou navrhuje má stav bez nich.
Ale třeba zdejší fórum je plně tvrdohlavych lidí, kteří si koupí závodní rám a naskládají tam 4cm pod představec.
Roubaix má mnohé vyšší hlavu, pokud ti na něm posed vyhovuje, bral bych raději tohle.
4 cm není jen o zdejším fóru, ono se to najde i na kolech vystavených v obchodech, ale třeba to potom upraví podle potřeby zákazníka. Jenom tím někdo může nabýt dojmu že je to standard.
Rozdíl výšky hlavové trubky je 41 mm u velikosti 54, Aethos má stack 544 mm a Roubaix 585 mm. Tedy ani max povolené množství podložek u Aethosu se nedostane na stejnou výšku jako u Roubaix, i když 5 mm už nemusí být moc poznat.
Těch 5 mm už nepoznáš, ale i tak bych se tomu vyhnul.
Ale dáse zvyknout a tělo se přizpůsobí.
Moje staré Rubéčko mělo 565 stack 20mm podložek a o 10mm kratší reach a teď mám toho Aethose v 54 – takže o 25mm níž a 10 mm delší a ve výsledku se na tom cítím dobře. Ta kola teď bez potíží střídám.
Kdybych měl vybírat za mořem endurance silničku s tím, že si ji časem dovezu na naše tankodromy, tak bych se hodně zamyslel nad novým Domane nebo Synapse. Jsou to fajn kola, trochu specifická, každé má své pro a proti. Synapse jsem si skoro koupil Domane si možná koupím.
U nás je jedna z jasných voleb Defy nebo Canyon Endurace – bohužel Defy ve vyšších modelech se pro letošek k nám nedovezlo, tak snad pro rok 23. A Endurace nemá přípravu na blatníky, což u podobného kola nechápu – tenhle detail ho pro mne poslal z výběru ven.
Synapse na 105ce za 100k? Tak to už je trochu mimo realitu, před pár lety karbonová silnice na 105 stála polovinu.
Predstavec se porad da otocit i nahoru a tim nahnat dalsich nekolik cm.
Aethos jsem nejezdil, ale Tarmac nema nijak exremni geometrii, bezny cyklista se na tom posklada bez problemu.
Za me je soucasny Roubaix hodne dobry kolo.
Pohodlny a zaroven rychly.
Sel bych do nej.
Vidím to podobně. Vejdou se 32mm pláště, má pohodovou geometrii a snad jediná nevýhoda je hmotnost future shocku, ale bohatě kompenzovaná jeho vlastnostmi.
Já měl Roubaix na test – už nevím, co to bylo za verzi – ale mě prostě vadil ten pohyb FS…
Mám v něm tu nejtvrdší pružinu a vůbec pohyb nevnimám, asi je to o zvyku.
Když jsi měl půjčena obě kola, vyhovovala Ti víc geometrie Roubaix? Pokud ano, vzal bych Roubaix. Pokud ne, ptal bych se, zda potřebuji ty pružící elementy co jsou v Roubaix…
Nejezdil jsem aktuální model Roubaix, ale jezdil jsem Tarmac SL6 a teď mám Aethos a komfort je pro naše středočeské silnice dostatečný, při 28mm s latexovými dušemi. Pro větší pohodlí je možno jít s plášti na 32 mm (a možná víc)…
Každé bylo jinak nastavené, porovnávat geometrii tak úplně nešlo. Aethos byl hodně vypodložený pod představcem, naopak Roubaix mělo –12 st. představec a nejmenší možný kryt ložiska.
S plášti 32 mm počítám, až se vrátím, čekají mě právě ty středočeské rozbíječky na sever a severozápad od Prahy. Proto je Roubaix favorit č.1, i když Aethos má prostě své kouzlo. Navíc jsem si tady mohl půjčit i Roubaix 2018, který má ještě sedlovku na klemu a líbí se mi víc. Rozdíl mezi ním a novým modelem mi nepřišel prakticky žádný, navíc ten starší měl future shock 2,0, takže stejný s novějším kolem. Prostě se nějak neumím rozhodnout a možná trošku potřebuji popostrčit…
Tak…ja te teda popostrucji do spucasnyho rubecka.
Nemas zac:))
No díky, Chtěl jsem si půjčit další kola, ale zatím to nejde. Definitivní výběr se odkládá, mám domluvený Madone, tak uvidíme.
Ty v tom výběru teda lítáš ode zdi ke zdi – napřed kolo na pomezí sinice a gravelu a teď nekompromisní aero střela:-) Pokud zvažuješ kolo typu Madona, koukni i na novýho Propela od Giantu…
Madone je sice nekompromisní aero střela, ale pohodlná… i kostkové závody jezdí profíci radši na Madone než na Domane (chlapi teda). Teď jsem na Madoně dal delší trasu s (na mně) pěkným průměrem a nepřipadal jsem si více rozbítý než tu stejnou porci na Domane (o něco pomaleji).
To je stejné jako například s Tarmacem, V3RS, Aeroad,…
Také mi to tak připadá, tady je to navíc umocněné tím, že silnice jsou perfektní.
Neříkám že ne, ale nemám s nimi zkušenost.
Osobně jsem přešel z endurance na závodní geo cca po třech letech kdy jsem si zvykl víc na silniční posed a škodám na vozovce se zvládám vyhýbat buď manévrováním, anebo rovnou plánováním trasy po lepších komunikacích.
Já to myslel s ohledem na geometrii, průchodnost plášťů a i celkové zaměření toho modelu…Nerozporuju, že je Madona v celku komfortní aero kolo, ale to že ji profící upřednostní na kostkách, bych asi spíš odůvodnil tím, že Madonu jezdí celou sezonu a jsou na ni zvyklí…
Ten rozpor mezi marketingem (jak vyvíjí Domane spolu se závodníky přímo na replice kostek z Roubaix) a realitou (kdy si na Roubaix závodnící stejně vemou Madone) mi přijde srandovní.
U Spešlu ale týmy Roubaix jedou na S-W Roubaix, alespoň co jsem viděl fotky a i ze záběrů v tv.
Pozor, nové Roubaix má lepší aerodynamické vlastnosti než starší Tarmac, a to nebylo nijak špatné kolo… ;o)
Je to taky tím, že oni se i na kostkách pohybují v takových rychlostech, že má smysl těžit i z výhod aero rámu
Nemyslel si Domane? :)
Nemyslel, Domane mám také domluvené. Jsou tady hrozně ochotní, nechají mě zkusit hafo různých kol, ale moc mi to nepomáhá, asi bych chtěl všechny. Oni navíc na kola která půjčují dávají vždy jedny stejná kola, aby člověk vnímal rozdíly mezi jednotlivými kusy a nebyl ovlivněný ráfkem/pláštěm. Jenže já to vnímám většinou jen chvíli a pak si asi zvyknu a mám v tom asi ještě větší hokej… Asi nejsem správný testovací jezdec.
Jediné omezení jena značky, je tu Specialized, Merida, Trek, Cannondale a GT. I tak si vybrat…
Aha. Tak to sem zvedavej co vyberes :)
No, to já taky, zatím vůbec netuším, nakonec to bude o líbí/nelíbí :-)
Doporučuju spíš vybírat pode sedí/nesedí, protože dívat se na to budeš vždy jen chvíli, ale sedět na tom budeš hodiny ;-)
Protože jsem při krátkých zápůjčkách nenašel příliš rozdílů mezi jednotlivými koly, navrli mi půjčit si kolo vždy na celý den o víkendu, a najet na něm co nejvíce km najednou. Místo půjčování na pár hodin ve všední dny odpoledene jsem si půjčil dvě kola na celý víkend a to co jezdím o víkendech na svém kole, cca 200 km denně odjet na kolech půjčených. Po dvou celodenních zápůjčkách bych řekl, že to je správná cesta. Zatím porovnáno Domane/Madone. Ujeto 218 km na stejné trati, rozdíl v průměrné rychlosti 25,8 a 25,4 bych vzal jako nulový. Velký rozdíl byl ale v pocitu únavy. Z Madone jsem měl dojem že toho na konci dne mám dost. Druhý den totéž odjeto na Domane a byl jsem na tom o dost lépe. Překvapilo mě, že přes to, že pocitově mi Madone přišla rychlá, byly průměrné rychlosti v obou dnech stejné. Na Garminu jsem měl na displ. jen rychlost, tepovku a ujetou vzdálenost abych podprahově nepokoušel držet stejné hodnoty z předešlého dne a hodnoty ze svého kola.
Ja bych na takovy testovani teda energii nemel, ale asi je to spravnej zpusob. Drzel bych se toho jak je dany kolo mozny nastavit na tvuj posed a jakej pocit z nej mas. Ja osobne bych rychlejsimu dojmu z Madony neodolal, i kdyz to realne vyjde ± nastejno. Z kola musi clovek slejzat servanej jak samice :)
Jinymi slovy vem to, na kterym budes chtit jet i zejtra :)
A na Reactu jsi seděl? ;o)
Seděl, krásné kolo, moc se mi líbí, ale stačilo aby mě míjel kamion a věděl jsem že tohle ne, je to hrozně citlivé na náraz bočního větru, umocněno mými 65 kg. Když Merida, tak Scultura, ale uvidíme.
S takovou vahou bych bral Aethose v muší váze a hotovo…
Problém u Aethose pro testování je v tom, že tam jednoduše nemůžeš dat představec dolů a podložky nad nej. To bys musel krk říznout a pak teprve dat představec niž. Krk vidlice je totiž z vnitřní strany vyztužený rozpěrným dílem, který ale zasahuje jen 45mm od konce krku – a dolní hrana představce nemá být pod dolní hranou té rozpěrky.
Jak jsem nikdy žádný návod při stavbě nečetl, tak jsme rád, že jsem to tady udělal.
Tohle doporučení ale bývá u všech vidlic s karbonovým krkem. Trek to navíc doplňuje informací, že je pod představcem nutná jedna podložka.
Nevíte někdo náhodou o nevyužité endurance silničce ve velikosti 52–54? Musí být na kotoučích a ideálně na 11 Shimanu.
Mám tady Domane, už je k mání.