• saintjv

    Pratele mam takovou otazku co se enduro/am kola tyce. Chtel bych si vyhledove poridit 2 kolo, ktere by melo byt na blbnuti typu Fikovych kempu v mastalich, nauceni se skakani a dropovani a tak. Vim ze zdvih 160 je jasny. Klasicky jsem uz nabiflovany z BF tak nejak co s tim chci delat vim a co by to melo umet taky, ale je tam spousta otazek co se koupe noveho stroje tyce.

    Kdyz vezmeme cenovou hladinu at se to dobre pocita do 100k a mam moznost teda koupit :

    http://www.bike-discount.de/…0-se-128913?…

    Nebo za stejny penize v osazeni XT treba tohle:

    http://www.santacruzbicycles.com/…ronson-alloy#…

    A ted k otazkam. Je rozumne vubec o karbonu uvazovat na veci, ktery s tim chci provadet? U radonu se jedna o jejich prvni karbonovy full je to velky risk? Co ten jejich ctyrcep jak na tom je? Zaruka a radon je ok?

    Proste se nejak nemuzu furt na nejakou stranu priklonit, zda jit cestou nevyzkouseneho ale cenove zajimavyho a nebo jit do osvedcene hlinene klasiky… Za kazdy rozumny nazor budu vdecny a predem moc dekuji.

    PS: Prijimam i navrhy na jakokoliv jinou alternativu co se znacek tyce v teto cenove hladine.

    Anketa: Co by jste vybrali vy?

    5x
    56%
    0 0
    • pold  

      POdobnou otázku jsem řešil loni, a osobně bych nešel cestou posuzování karbonu/nekarbonu, tím méně SLX/XT/jánevímco, ale dle geometrie. Bronson bude určitě super kolo, ale 435 chainstay + 67 hlava je na žravější AM kolo – subjektivně – oboje moc (tedy, možná to ocení technicky zdatný jezdec, ale lama která se chce i na AM kole ve sjezdu mít takříkajíc „za co schovat“ ne).

      Mně z výběru nakonec vyšel Canyon Torque (kterej jsem pak vyřadil kvůli divnýmu pocitu při vyzkoušení – geo v reálu pocitově moc neodpovídala papírové + šíleně vysokýmu standoveru), Intense Uzzi a Banshee Rune. Mezi posledníma dvěma to rozsekla cena a dostupnost.

      Myslím že to se furt bavíme o stavbě do 100k i s CCDB tlumákem a Floatem nebo Pikem.

      Jinak z letoška (jak jinak fakt nemusím spešly) mně fakt příjemně překvapilo letošení EnduroEvo, bylo to jako obout se do dobře rozšlápnutejch bot. Pokud se to kolo fakt dá zaopatřit kolem 50 jak mi bylo řečeno, tak pojem za málo peněz sakra hodně muziky to vystihuje.

      0 0
      • Atilla  

        No nevím doporučovat na EN enduro evo(které je férové mini DH a do kopce se vleče pomaleji než můj dragster FR) a torgue není asi nejvhodnější, pokud na tom nehodlá drtit bikeparky. Přitom 67 hlava a 435 zadní stavba je na AM/EN docela ideální.

        0 0
    • logoman  

      Nenapada me jediny duvod pro SC, vsechno horsi.

      Buh vi kdo to pro radon designuje …

      http://www.atdesign.de/cms/website.php… tihle treba pracovali na Capre pro YT. Nakonec stejne vsechno upecou taiwanci … Na mastale je imho radon ok, problem muze nastat v castem obrazeni bikeparku. Tam by to pike a i zbytek kola nemuseli rozchodit …

      0 0
      • logoman  

        Jeste dodatek k hliniku:

        Misto SC radeji http://www.yt-industries.com/…ed-650B-Comp

        Vybava lepsi, ram by mel taky pekne fungovat.

        0 0
        • saintjv  

          Jako na YT uz jsem samo koukal taky ale jejich dostupnost je teda celkem hodne dlouha:( A jeste logomane co ten karbon vs hlina? bat se nebat se?

          0 0
          • logoman  

            Ja bych se nebal, klidne muze byt carbon odolnejsi. Navic se to da ruzne zalepit.

            Spis bych si kladl otazku, zda chci mastne priplacet za carbon.

            0 0
            • tonik666  

              Karbonu bych se nebál (třeba od SC rozhodně ne). Pevností je v pohodě. Co je ale nevýhoda, že se víc odře. Zkus třeba přejet karbonem po betonu, a pak hliníkem. A pak samozřejmě cena. Teď už bych šel do hliníku, za 100k se dá karbon, ale spíě u levnějších firem (třeba to YT)

              0 0
              • MichaelSimek  

                no saintuv SC zrovna prasknul, tak znacka neznacka, obcas praskne cokoliv

                0 0
                • tonik666  

                  Fakt zlomil toho Tallboye? Jak to udělal??? Někde v Maštalích?

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    no zlomenej je, projevilo se to prej az ted, ale buh vi kdy to opravdu naprasklo

                    0 0
                  • saintjv  

                    Zadni stavba se poroucela. Na takovym divny miste pri zaberu. Ale prodejce se k tomu postavil celem takze v tom nejaky rebus nevidim. Je mozny ze to mohlo byt nejak nacaty fakt nevim pri nejakem padu tezko rict, ja si niceho nevsiml.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tak máš záruku 5 let a Santové mění rám velimi ochotně, případně za pár stovek dělají upgrade.

                      0 0
                    • Radek Broz  

                      Tohle by mě dost zajímalo – jak rychle ti to vyměnili?

                      0 0
        • Lister  

          Souhlasím. Osazení je bezkonkurenční a rám určitě něco vydrží, protože to rozhodně není žádné peříčko. Design vem čert, ten je sice otřesný, ale zase za tu cenu… A klidně by stačil i základní model, aspoň ušetří a tolik neproteče, až za 2 měsíce zjistí, že je mu to kolo k ničemu.

          0 0
          • MirosPikos  

            Sice základní model, ale s Pajkem :) Takže to není až zas takový základ. Za tu cenu super. Jen ten design… ale kdo neřeší gramy, ten neřeší ani design. Hlavně když se jezdí!

            0 0
            • Lister  

              Jako čučím na ty ceny a docela dost zvažuju, jestli nekoupit ten střední model, střelit rám a pár blbostí a dostat se tak opravdu velmi levně k zajímavým komponentům – škoda bíle barvy Pika.

              0 0
          • Baba-Ji  

            ten design je sice trochu diskotéka, ale jinak se mně zdá celkem akceptovatelný :)

            0 0
    • kOmE  

      Na to co chces ty bych si nebral ani jedno a kouknul se jinde

      0 0
    • Tomínos  

      Na naučení skákání a dropování bych se koukal po nějakým těžším odolnějším rámu a spíš levnější. Nebude tě tolik bolet až to kolo uvídíš skákat někam pryč po kamenech.

      0 0
    • Ruprt2  

      Dokud sem nenapíše JakeF, tak jako by tu nikdo nic nepsal :-)

      0 0
      • Specík  

        Stačí napsat – hlavně nebrat 29, to je na enduro špatný … :)

        0 0
    • Mysee  

      Když zvažuješ i Radona, tak na Canyona si se koukal?

      Strive by byl celkem použitelnej asi http://www.canyon.com/…es/bike.html?… .. V reálu se mi líbil, a ta černá barva je mazec!

      0 0
    • Kejmil  

      No osobně bych asi taky nešel do kola za 100k, to už je vcelku brut,když to bude použito na učení.Ale co, když chceš solit tolik kasy, tak bych se mrkl po Santovi Nomadů, podle mě na takové to sjíždění a huntování bude super.No a co jít přímo do FR kola, něco jako furd mnou omílaná NS SODA :D, fajn cena a do 100k můžeš obměnit polovic kola… .Abo nějaký ten Canyon Torque EX,nějaké Knolly… víc položená vidla asi bude v ttěžkém terenu plusem.Osobně bych se nebál hledat do 180 mm zdvihu, anebo jako já se vytento na enduro a kup „hravější“ DH a prostě tomu dávej dolů co to vleze (skoč si, zahoď to, projeď to v rychlosti, dropni to bez gaňby na rovinu)… :D .

      0 0
      • Lister  

        Vlézt se s karbonovým Nomádem (a tím pádem nutností nasadit 1×11) do 100 tis bude docela problém.

        0 0
      • saintjv  

        Par jeste doplnujicich informaci. Samozrejme ze jsem zkouknul mraky kol vcetne canyonu, zaujal me z nich teda predevsim Spectral ale ten nema zas uplne optimalni zdvih. Na tom kole urcite obcas pojedu i nejake technicke vyjizdky takze uplnej tank nechci aby to byl. Chapu ze univerzal najit v podstate nejde. Proto chci to druhy kolo.

        Uz to resim fakt dlouho a porad to nejsem schopen rozlousknout. Je fakt ze ten radon pomer cena vykon vychazi opravdu super, zas naklady na sramy x01 ,kdyz to upalim coz predpokladam pri pouziti toho kola se taky stane, se musi pocitat…

        Proto ta hranice do 100 nemusi to byt nutne tolik. Co treba rikate na ghosta? Vymenit kola a vidli a taky by to nemuselo byt spatny…

        http://www.mojekolo.cz/…k-green-2014

        0 0
        • Kejmil  

          Třeba toto www.canyon.com/…es/bike.html?… co je třeba na tom tankovitého.Ma 14,5kg bez pedalu, zdvih 170, vidlice super, kompresi pošteluješ a vališ tedchnicky hore, tlumič taky… převody taky nejspíš vklidu.Hravá zadní stavba, teleskop… .Můžeš si koupit nějaké high end brzdy a budeš furd pod 100K.Já mám trail kolo se zdvihama 150–120 a váží víc než toto.Takže tahám do kopce větší váhu a vůbec v tom nevdím problém.Pro mě komponentově supr.

          0 0
        • XarlieN  

          Tak já mám CAGUA 650b 22" z minulého roku. Vyměnil jsme představec+řídítka, sedlovku, kola, gumy HD/NN … ještě asi vyměním řazení za 11/1 a mám snad hotovo (možná časem vyměním i tu přední foxku, protože nežehlí úplně nejcitlivěji, ale zas se s ní dobře šlape nahoru).

          Jak to tak po sobě čtu, tak by možná stálo vyměnit i rám za nějaký carbon (safra proč jsem si to vůbec kupoval?). :-)

          Ale byl jsem s tím spokojený i v té předchozí verzi a jsem spokojený i teď.

          0 0
        • tonik666  

          NA to jsem loni seděl a bylo to divný. Stejně jako Radon bych do toho nešel kvůli geometrii.

          Volil bych YT. Nejsou drazí, vydrží a mají dobrou geometrii rámů – položenou a moderní.

          0 0
    • goofy  

      No tech moznosti je fakt spousty v dnesni dobe. Sam si musis ujasnit, jestli chces top komponenty, na relativne neznamem ramu, nebo radeji sahnes po top ramu a poskladas s horsimi komponenty. Dalsi vec, jestli chces ciste 27,5 nebo muzou byt i kola, ktere se zaseknou o kazdy korinek (cti 26). :-)

      Kazdopadne bych se dival po odolnejsich ramech, kor kdyz se budes ucit, a nehrotil nejake ultralajty. :-)

      Z drazsich by se mi libil Intense Tracer nebo treba Knolly Chilcotin, a i ten Bronson by sel rozumne s 36 poskladat. Levnejsich variant tu padne urcite spoustu :-)

      0 0
    • goofy  

      Jo jeste tu nepadnul ram, jenz ma to ma primo v nazvu: Spesl Enduro (u mne teda na 26). Ikdyz tn je s tim Foxem prej takovy nejaky jalovy a chtelo by to CCDB :-)

      0 0
      • saintjv  

        @Kome: z kterych typu by jsi vybiral ty?

        0 0
        • kOmE  

          YT Capra Comp, libi se mi geo a myslim ze to vydrzi X01 hazku bych neresil, ja nikdy zadnou neurval, maximálně odrel. A karbon vydrzi dost, tech padu s nim bych se nebal.

          0 0
          • Baba-Ji  

            presne, se divim, ze mu tady jeste nikdo nedoporucil Cparu od YT, ktere se tu resi jako takove jinak prekvapive hodne

            0 0
            • Lister  

              Základní model vyprodaný, střední bude až na podzim a ten nejvyšší už je IMHO overkill – moc zdvihu, zbytečně drahé komponenty na učení.

              Navíc si myslím že se na to nepokládá protože L je největší velikost.

              0 0
              • tonik666  

                Jestli si pamatuju z Maštalí, tak takovej obr zase nebyl, ne?

                Saintjv: Kolik měříš?

                0 0
                • MichaelSimek  

                  185 nebo tak neco pokud si pamatuju dobre

                  0 0
                  • saintjv  

                    jj neco takovyho jak se vzbudim…Nekdy 187 nekdy 185 ale zlepsovat se to pry uz nebude:)))

                    Samozrejme ze Capra byla jedna z prvnich voleb hned jak jsem ji uvidel. Ale cekat na ni pul roku po sezone mno nevim…

                    0 0
                    • saintjv  

                      Ale ted jako i malinko resim jestli vubec karbon… Fakt je ten ze to kolo uplne hezky zachazeni neceka…

                      0 0
                      • kOmE  

                        Tak Wicked nebo Enduro. A trochu to jen doladit.

                        0 0
                        • saintjv  

                          :) Kome jako problem je zatim v tom ze furt nevim jestli karbon nebo hlina. Clovek muze poridit super hlinu nebo karbon ale tipu radon/yt coz v podstate jeste nikdo nejezdil takze nemam sajna co to je za karbon…

                          0 0
                          • Lister  

                            Testy už jsou běžně dostupné. Ten rám není ani v kartónů pericko a něco vydrží.

                            0 0
    • Draw in soul  

      Asi bych to na top sadě 1×11 nestavěl.Zničit co chvíli hazku za 5k se moc nevyplácí :) A odhozený karbonový kolo při seskoku bys asi taky nerad viděl mezi šutrama :) V pravidelnějším ježdění třeba do bikeparku taky nebude pike ideální volba.

      0 0
      • saintjv  

        Co je na tom pikovi spatnyho?

        0 0
        • Kejmil  

          Asi na skoky a dropiky to ganz vidla nebude, to bych spiš řešil toho lyrika na větší prasení.

          0 0
        • Draw in soul  

          Tak ona 1835g vidle zázraky asi neudělá,ale záleží i kolik vážíš.Nevěřím,že bude tak tuhá a přesto dlouhodobě odolná.Ale můžu se plíst,vyzkoušenou sezónu s tou vidlí samozřejmě nemám a asi málokdo s ní jezdí 10× ročně lítat do bikeparku.A takový 32 vidlice jsou úplný žížalky pro lidi co nemaj čistej styl nebo váží víc.

          Pod mýma 100kg+ se mi v bikeparku zdá i durolux (2200g+) na hraně a to jezdím jak lempl (i když nakonec možná i proto to je horší :))

          0 0
    • crom  

      me by se libilo meta sx

      0 0
      • kOmE  

        Tam je jen dost prepalena cena.

        0 0
        • crom  

          tak jasny ze je to nesmysl,ale lidi tu obcas davaj za hlinik rance:)

          a ve vyprodeji jeste deset dolu a zacnu setrit:)

          0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      na kolech téhle kategorie jsem se něco najezdil.

      • rozhodně z výběru vyhoď letošní Torque ex, je to šíleně vysokákoza, papírová geometrie nemůže sedět realitě.
      • vyvaroval bych se zkoušení neověřených značek, přeci jen enduro kolomusí jet, dobře se ovládat a fungovat. A i vyhlášeným značkám sepodařilo šlápnout vedle. (první Nomád, akturální Torque atd.)
      • neboj se zdvihu, XC kolo máš, takže bych klidně šel po něčem 180mms položenou hlavou. Rychleby s tím vyjedeš a dá se s tím vyblbnouti v parku.

      Vzhledem k tomu, jak je teď tahle kategorie kol vybraná, tak zbývá snad jen Banshee rune V2, 601 a pak zmiňovaný enduro evo jak spešla nemám rád. Volil bych podle tvé výšky. Ale pokud si zvyklej na 29tku, vzal bych 601 a posadil to na 27,5 kola. V XL na 27,5 to ma postavený uživatel racerX a určitě si s ním půjde domluvit svezení. Pokud máš kolem 190cm tak ti klidně někde půjčím 901, je to skoro stejný. Já ji mám 5. sezonu a 3 najezdila v bikeparcích a neprasklo to. Teď ji má půjčenou TJK, tak pak třeba přihodí nějaký srovnání s Mojem HD.

      Hlavně se vykašli na osazení a radši kup lepší rám. Já pokaždý, když někomu LV půjčím, tak mi řekne, že to dobře chodí a přitom super jede. K tomu to má povedenou geometrii. Sadu vyměníš vždycky, ale rám už se ti chtít nebude. Krom toho užitnou hodnotu takovýdleho kola nedělají ani brzdy, ani řazení, ale geometrie a chod zadní stavby.

      0 0
      • Luma  

        Nedavno,(asi tyden zpatky) jsem mel pujceny Torque EX,a vubec mi nepripadalo ze by to byla vysoka koza,mozna je to velikosti.Ja mel Sko,akorat pro me to bylo trochu kratke,ale je to spise o zvyku,ja mam fulla 120mm zdvih.Jinak Torque jede paradne i do kopce a dolu je to super zehlicka.A vaha je taky super,neco pres 15kg,a to byli vymenene akorat brzdy za Sh.Zee.Az budu na Pc tak pridam foto.Pisu z mobilu.

        0 0
        • Luma  

          Tady jsou fotky,vůbec mi to nepřipadá vysoké.Teda mě osobně vyhovují kratší kola.

          0 0
          • Luma  

            Teď jsem se díval na of.stránky a fakt je to vysoké aspoň podle jejich rozměrů.Ve skutečnosti mi to tak nepřipadalo.Asi to chce vyzkoušet.

            0 0
      • sjusko  

        TJK si včera na Kleti s tvojí 901 chrochtal blahem.

        0 0
      • Draw in soul  

        Geo ala spešl,pomalu na 1mm to samý.

        0 0
        • kesu  

          myslíš canyona?

          0 0
          • Draw in soul  

            901…něco jak enduro nebo sx trail.

            0 0
            • logoman  

              Jak jsi na to prisel?

              0 0
            • kesu  

              Spešl enduro/enduro evo nemá s geometrií LV nic společnýho. Jde o úplně jinou koncepci délky hodní rámovky vs délka zadní stavby. Ale to je obecně spešlácká specialita. Která nicméně v reálu docela funguje. Proto jsem taky říkal, že je to varianta..

              0 0
              • Draw in soul  

                Tak se asi blbě dívám nebo hodnotím jen pro sebe podstatný věci – délka a výška rámu,standover,hla­vovej úhel,délka zadní stavby.

                0 0
                • Draw in soul  

                  a rozvor :)

                  0 0
                • kesu  

                  spešl má ale zadní stavbu kolem 420mm, LV pak 440mm, na podobnej rozvor to spešl dohání délkou horní rámovky

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    To vím a vidím to jako nevýhodu LV tu delší stavbu :D Pocitově jsem –17mm oproti předchozímu kolu zaregistroval,ale že by to bylo přímo dramatický,to asi ne,když je tam víc faktorů.Na zadní to fakt jde o něco líp.Ale s delším rozvorem a menším hlavovým úhlem dramaticky naopak přibývá stabilita v rychlosti a zas to o kus víc odpouští s rozumným zdvihem.

                    Pořád platí: kdo umí,ten umí a sjede a odskáče se vším,pokud to kolo vydrží a lemplové si musej dopomoct lepším kolem aspoň ze startu :)

                    Každopádně jak si psal – 160,resp. až 180 mm dobře zvolenýho zdvihu by si klidně dovolit mohl,když už XC kolo má.

                    0 0
                    • kesu  

                      Já mám na 901 zadní stavbu ještě 435, což je pro mě asi ideál. Na DH kole mám 440 je to spíš na větší rychlost. Pod 430 je na mě už zase málo. Ale spešl tohle má řešený jinýma rozměrama předního trojúhelníku, takže s krátkou zadní stavbou to funguje jak má.

                      Proto jsem zakladateli vlákna navrhoval nějakou testovací vyjížďku..

                      0 0
                      • Draw in soul  

                        To jo,stejně nebude nad pocit při testu.Což zrovna u dost navrhovaných kol bude problém,pokud je nemaj ani majitelé na BF k půjčení :/

                        0 0
                    • Nimrod  

                      …s menším hlavovým úhlem dramaticky ubývá hravost. celkem mi zaráží, že to tu nikdo neřeší a všem vyhovují ty pro mě příšerky s 66° hlavou

                      0 0
                      • deekay  

                        pokud mas u vas traily s beznym polomerem zatacky 1m, nebo pokud to mas na trial a dirty tak chapu :) Jinak ne.

                        0 0
                        • Nimrod  

                          i když jsem měl sjezďáka 170/200, tak podle mě tam byl hlavový ±67° a přišlo mi lepší jak když tam byla 200 vpředu :-) ale já se bojim ve vyšších rychlostech, kolo to zvládalo, ale hlava ne. takže já raději ty pomalejší (techničtější?) úseky, tak je to možná tim. navíc se rád kravim skoro na místě, no :-) ale mě celkově vyhovují hodně krátká a hravá kola a tohle si myslím, že má každý subjektivní…

                          0 0
                      • logoman  

                        No je pravda, ze takovej JF tam jezdil s patriotem co ma v zakladu 68°, ma tam pike takze ted to ma tak 67°. Se mi zda ze se to tu tlaci spis do lehkeho FR kola, nez do obratnyho na poskakovani v lese.

                        Btw capra se dost libi u anglanu, chlapek z dirtu ji povazoval za top enduro, kdyz jsem hledal info na netu tak i v nejakym MBR magazinu (may cislo, nedari se mi sehnat nekde PDF … :-D) ji dali 10/10, jako nejlepsi enduro vsech dob (udajne se ale s 10/10 nepredavaji, tak to treba ma nejakou vahu) Bylo tam i enduro 29 8/10 …

                        Ale testovali BOS verzi, to bude mit taky nejaky podil na uspechu.

                        Ja bych porad vybiral Radon X Capra X Wicked

                        0 0
                        • deekay  

                          tak pokud se nepletu na campu se jezdilo hlavne pomalu a trialove…

                          0 0
                          • logoman  

                            No prave, sam uvadi ze chce kolo na podobny jezdeni … Nezda se mi, ze chce stroj do bikeparku …

                            Ale taky tam diktoval slovak na sworksovym enduru s CCDBA a nezda se ze by mu nejak prekazelo, trialovy paradicky tam delal jako divej.

                            Taky se asi melo resit zda prezije carbon nebo ne … :-D

                            0 0
                            • kali222  

                              a je uz nejaky videjko nekde? :)

                              0 0
                            • deekay  

                              my bad, necet jsem zakladaci prispevek a reagoval jen na rozjetivsi se diskusi :D

                              Ale jinak mi nikdo nevymluvi ze na jezdeni z kopce (pokud nejde o veci ala JF camp) je lepsi polozenejsi vidle…Zvlast s kratkym forbecem a sirokyma rodlama :)

                              Jinak capra je top enduro s polozenou hlavou a jeste na 650b, takze to musi byt nocni mura vas vsech splasenoridit­karu .)

                              0 0
                            • deekay  

                              jestli nekdo diktoval nebo ne je vec jina, cim lepsi jezdec tim se lepe prizpusobi mene vhodnemu kolu na danou disciplinu :) Horsimu jezdci ale vhodny kolo/geo imho dost pomuze

                              0 0
                              • logoman  

                                O tom zadna, ted je otazka zda polozena geo je vhodna na uceni technicke jizdy za mensi rychlosti?

                                Ja bych si jeste zajimal na jeho miste zda pike prezije uceni se, dokazu si predstavit ze ruzne nepovedeny dropy na predek, zaseknuti prednim kolem o sutry, mu da pekne pokourit a bal bych se o nej vic nez o ram carbon/hlinik.

                                0 0
                                • deekay  

                                  si prifoukne zadek do mensiho sagu a hned je po polozene geo a navic se mu bude lip odrazet :D

                                  Pokud bych to bral z tveho pohledu, tak na nauceni se je to nejlepsi resit jako trebas Scoty, kdy si na uceni skoku poridil staryho mrazka a zbytecne nezahazuje 301 :)

                                  Na uceni se je skoda kazdyho drahyho kola/komponentu

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    No to nevim, me by to vadilo, ze na nem nejezdim,mam to postaveny docela bytelne abych se nemusel bat o kolo, mnohem vic se bojim o sebe.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      pak bych se nebal ani o Pike :) Nemyslim si, ze by rupla.

                                      0 0
                                      • logoman  

                                        To si take nemyslim, ja bych se bal vaklu, ale stejne bych si ho poridil … :-)))

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          aha, no tak pak bych to neresil pac tam vakl stejne casem bude, to nejak k rockshoxu patri :D Pokud neni obtezujici pri jizde, tak bych na to prdel.

                                          0 0
                          • kali222  

                            „a¡kto zě nekempu ěš?“ :D

                            0 0
                      • kOmE  

                        Co je pro tebe optimalni uhel na kolo ktery ma slouzit hlavne na jizdu z kopce, sem tam skok a drop a zatacka?

                        0 0
                        • Nimrod  

                          jízda z kopce, sem tam skok a drop a zatáčka může mít takových podob, že se to podle mě nedá moc dobře obecně říct. je jasný, že pokud pojedu 60 v šutrech, tak hodně položená hlava a rozvor konkurující autobusu bude jedině dobře, ale hlavní je, jestli to je to hlavní, co chce jezdit zakladatel vlákna. pokud spíš uhlazenější hravější cesty s hromadou klopenek a skočkama, tak takový kolo bude spíš k zlosti

                          0 0
                          • Draw in soul  

                            O hravosti kola v jaké rychlosti mluvíme?Já třeba nepoznám rozdíl 2° už v 15km/h a jezdit pomalej se dá snad jen na trialu a extratechnických pasážích pod 10km/h,kde by člověk raděj už z kola slezl,páč mu nedovolí hlava nebo nemá balanc :/

                            0 0
                            • Nimrod  

                              pravda, je to už dlouho, co jsem měnil tu 200 za 170, ale třeba v klasických (nejen) klopenkových esíčkách to poznat podle mě bude. vždycky, když budeš chtít změnit směr, tak kolo se strmějším hlavovým to udělá ochotněji než kolo s položenější hlavou, ale je otázka, co člověk pozná. já už nemám srovnání a musel bych to cucat z prstu, navíc to bude zase subjektivní a každý to bude cítit jinak

                              0 0
                              • deekay  

                                ochodneji ano, ale nektery kola to delaji moc ochotne :)

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  musíš držet řídítka, no :-)

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    tam jde o to, jak clovek jezdi, polozenejsi kolo ti zatoci radeji kdyz ho naklopis, strmejsi zase reaguje vic na pohyb riditkama :)

                                    0 0
                                    • Nimrod  

                                      na tom něco bude, ale nevím, jak moc tu bude poznat řekněme nad těch 15km/h. tomuhle jsem nikdy nevěnoval pozornost, abych se přiznal

                                      0 0
                            • MichaelSimek  

                              tak kdyz ten rozdil nepoznas, tak to pak taky neni duvod davat polozenou hlavu ne :)

                              0 0
                              • Draw in soul  

                                Já většinou jezdím spíš víc než 15km/h a někdě výš jsem psal,že tam už to poznat je?!

                                0 0
                          • kOmE  

                            Ja jsem spis pro polozenejsi hlavu a jestli to vezme i nekam kde to uz vic drnca, tak to taky oceni

                            0 0
                            • Nimrod  

                              určitě a nikomu to neberu :-) jde jen o to, jestli se bude do takových míst vydávat rád a často, nebo spíše sporadicky + jaká geo mu sedí

                              0 0
                              • deekay  

                                a o tom poslednim je to nejvic :)

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  tak tak. proto jsem také vůbec reagoval, já bych na těch potvorách zde uvedených se jen trápil a koukal po něčem jiném :-)

                                  0 0
                                  • Draw in soul  

                                    Ze všech návrhů se může tazatel přiklonit ke kolu,který by sedlo nejvíce lidem,třeba 75%,a zas jen doufat,že bude mít štěstí a zapadne.Bez vícero zkušeností a testů kol vlastně nemá cenu moc co doporučovat :)

                                    0 0
                            • saintjv  

                              hele pratele asi takhle. Asi zatim nejsem ve fazi ze bych umel poznat 0,5–1 stupen v hlavpvem uhlu a myslim ze asi ani 5mm v delce zadni stavby. Berme to tak ze treba neco sjedu a ucelem hry je abych se zminovany veci naucil a nemel pocit nejistoty z jizdy. Jeste pred rokam jsem mel na to hlavu to pustit i do picovin na ktery jsem nemel. Bohuzel pak prislo probuzeni, kde jsem zjistil ze je treba k tomu pristoupit postupne. Pak jsem si o tom zacal hodne cist, ted jsem se zuacstnil mastali. Vzdycky me vic bavilo technicky jezdeni nez toceni kilometru. Ted kdyz jsem se vratil z mastali plny dojmu co bych chtel zkouset(a porad to neumim) vim jedinou vec, ze tallboy na todle proste neni a tim ze to neumim tak ho akorat zrusim, coz uz se vice mene stalo. Nevim zda to byla moje vina ci ciste unava materialu, kazdopadne vim, ze na to proste potrebuju neco co tohle nejak vydrzi. Moje primarni otazky byly zda karbon ano ci ne vs kvalitni hlinik. Rozpocet neni bezedny. Ta hranice 100 byla nastavena pro to abych mel moznost se rozhodnout kolik do toho chci dat podle vami(zkuseni jezdci) doporucenych alternativ. JSem moc rad ze se to zatim nezvrhlo v nejaky obvykly BF flame war. Proto jsem to tady ted rozepsal aby jste meli lepsi moznost posoudit co by mohlo byt rekneme pro pokrocilejsi zacatecnika vhodny. Prece jen se to ve 40 uz uci o trosku hur:) a proto verim ze prave technika by mi to mohla trosicku ulehcit… A kdyz jsem videl v mastalich Jirku(pry 54) co jde i v tomhle veku zvladnout(hlavou) tak mam novou motivaci,klobouk dolu pred nim. Vam mladasum se uz nikdy nevyrovnam ale naucit se to chci aspon tak kam me ta moje hlava pusti.

                              YT Capra se mi i vzhledove libi nejvic nicmene dodaci lhuty jsou sileny, cena zkousnutelna…

                              0 0
                              • kOmE  

                                Zkus si to Enduro, testaky jsou, je to nerozbitny a ani o pika bych se nebal. Treba ti sedne.

                                0 0
    • smash_mouth  
      1. nekoupil bych kolo na kterym se poradne nesvezu. 100k je uz precejen

      dost dukatu

      1. pri tomhle jezdeni uz dost i padam a prodavat casem potlucenej hlinik je

      preci jen lehci nez karbec

      1. radon dela cenove zajimavy kola ale en prvotinu bych nekoupil ani omylem.

      Cas je proveri ..

      1. jezdim SC B s Pikem, porizovat to jako druhy kolo je nesmysl. Sice s tim

      poletuju ale stejne uvazuju prikoupit sjezdaka do parku, je to celkem univerzal ale ne kladivo.

      1. zajimalo by mne docela kolik lidi na bronsonovi jelo a dalo mu kapky, takhle

      to vypada ze docela dost.

      0 0
    • logoman  

      Launched on Feb 27, the YT Capra

      became an instant internet sensation,

      and it’s easy to see why. With clean

      flowing lines to the lightweight

      carbon frame, uber-cool graphics,

      dialled geometry and build kits that are out

      of this world given the 3,999 price, it’s

      hard not to get excited. But can the Capra

      really deliver on its promise of climbing as

      well as it descends? Plenty of brands have

      made equally bold claims in the past, but

      few have lived up to the hype.

      The Capra Pro is the flagship bike in a

      three-model range, and as such the spec

      reads like a who’s who of all the best enduro

      components. But this isn’t simply a

      well-dressed bike at an incredible price; the

      frame quality is also first-rate. Drawing

      inspiration from leading bands such as

      Scott, Specialized and Trek, the high

      modulus carbon Capra frame has a feature

      list that’s every bit as impressive as its spec.

      Highlights include the tapered head tube,

      PF30 BB shell with ISCG tabs and 142×12mm

      rear dropouts. The frame even has

      integrated seat and chainstay protectors for

      a blissfully quiet ride.

      SUSPENSION

      All three models in the Capra family share

      exactly the same frame, sporting YT’s

      signature V4L suspension. But thanks to the

      longer stroke Bos shock on the Pro edition it

      pumps out 170mm of travel instead of

      165mm. YT has worked closely with Bos to

      make the pedal platform more pronounced

      than on the Vip’R shock that came on the

      Wicked Pro (the lever action is also lighter),

      but it’s still not lock-out firm like the

      RockShox Monarch Plus. Still, it does reduce

      pedal bob and really helps load the front

      end for better cornering traction on flatter

      trails, without having to change the air

      pressure in the shock or adjust the high and

      low-speed compression settings.

      Up front, the 170mm Bos Deville fork uses

      20mm lowers for improved stiffness and

      gets high and low-speed compression, and

      rebound adjustment to match the dials on

      the rear shock. It has an impressively

      smooth action, and if it weren’t for the air

      valve on top of the left-hand leg you’d

      swear it was coil sprung.

      COMPONENTS

      The YT was the only bike on test to come

      with an upper chain guide and it was the

      only bike that didn’t drop its chain. While

      this is relatively easy to remedy on the other

      bikes, it shows that YT is really sweating the

      details, which include a Reverb Stealth with

      150mm drop, instead of the more common

      125mm, and shorter 170mm XO carbon

      crank arms for extra pedal clearance.

      PERFORMANCE

      It’s incredibly rare that we get on a new

      bike and instantly think that we wouldn’t

      change a single thing, but that’s exactly

      how we felt after our first ride on the Capra

      Pro in the Forest of Dean. So instead of the

      usual swapping of the bar and stem or

      moaning about the sizing or some

      particular aspect of the geometry, we

      simply focused on fine-tuning the spring

      pressures and damping on the Bos

      suspension to get the bike to feel balanced

      on the wet, slippery trails.

      Three days later, on the rough,

      high-speed, rocky descents of northern

      Italy, the Capra’s geometry and superbly

      supple Bos suspension totally blew us

      away, providing unparalleled levels of grip

      and control. But make no mistake; the

      Capra isn’t simply a 170mm-travel

      point-and-shoot DH bike, even if it wouldn’t

      feel out of its depth on a World Cup

      downhill track. This bike is super-easy to

      pick up and manoeuvre, making it every bit

      as agile as it is capable. It also has plenty of

      pace when you stomp on the pedals, so

      grinding to the top of a mountain or

      sprinting up a punchy singletrack climb on

      a timed race stage won’t needlessly tax

      your energy levels.

      VERDICT

      YT has taken the fundamental shape of

      the Wicked Pro, improved the rear

      suspension, added 650b wheels and

      lopped off more than a kilo in weight

      thanks to the carbon frame. Yes, the

      price has crept up, but given the spec

      and the leap in performance, the Capra

      Pro is easily worth every euro and cent.

      With 170mm of travel the Capra Pro

      sounds like a lot of bike, but it really

      does deliver on its promise of riding the

      climbs like a trail bike to

      blast the descents like

      a DH rig. As such, it’s

      the new benchmark

      enduro bike against

      which all others will

      be measured.

      0 0
      • saintjv  

        Jj to jsem cetl, zni to pekne.jen proste ji nemaj:)))

        0 0
        • logoman  

          Jako ja cekam uz rok na teleskopku, takze cekat pul roku na kolo pro me neni zadna tragedie :-D …

          0 0
          • saintjv  

            To bych nesrovnaval;)…

            0 0
          • deekay  

            to bude sranda az ti to nesedne, protoze je to malo hrave :D

            (jinak za me teda geo hodne povedena, ale to uz jsem tu psal)

            0 0
            • logoman  

              Co? Ja to nemam objednane, i kdyz mozna casem bude … :-D

              Ibis ma dlouhy zadek ale kratky predek, tak se to vyrovna. SX melo dlouhy predek, kratky zadek a tohle je nekde mezi, podobna geo jako enduro 29 a to bylo super.

              0 0
              • deekay  

                nj ale todle ma taky 650b kola a 65.5 hlavovej uhel na kterym se neda jezdit jinak nez zkopce :))

                0 0
                • logoman  

                  Na SX jsem mel 65,5 a dalo se v poho i do kopce :-P

                  0 0
                  • deekay  

                    Tak k cemu chtit vic? :)

                    0 0
                    • kOmE  

                      Na trial

                      0 0
                    • logoman  

                      Proc myslis, ze chci vic?

                      0 0
                    • saintjv  

                      hele zaitm v klidu nikdo nic neobjednava:)…zatim je to ve fazi reseni, az se to vyresi bude se to objednavat.V utery se mam jit mrknount na toho Ghost Cagua za polovicni cenu te capry:) Ale upozornuju taky jen podivat posedet a ne objednavat:). Zkouknu jeste nemecky cyklobazary a treba zas bude nejaky napad. Neni to neco co je treba vyresit do 10 minut:) Ale uznavam ze kdyby tu capru meli skladem tak je to ale hoooooodne velky lakadlo:)

                      0 0
                      • deekay  

                        Vsak jo, to my tady s logomanem do sebe jen tak sijeme :D

                        Jemu se nezda moje zaliba v polozenejsich hlavovoych uhlech i u bajku s mensim zdvihem nez 180 :D

                        0 0
                        • saintjv  

                          Ciste hypoteticky, kdyby jste meli v tehle cenove moznost kouit a ted bud kacir:) Socialized 29 carbon,co by jste rekli na tuhle moznost?

                          0 0
                          • kOmE  

                            Uz jsi na tom jel? Ja se na tom svezl a spatny to neni, jelo si mi na tom dost podobne jako na tom mym.

                            0 0
                          • deekay  

                            Ja to nejel, mam jen zkusenosti s 29 XCckama a tim ze neresim naky sekundy a dam spise na pocit z bajku a merim jen 178 a navic chci aby se me kolo i libilo, tak bych do toho nesel.

                            29 se chova uplne jinak a tim nemyslim, ze by bylo neovladatelne, ale proste pomer postavy vs velkych kol… na XC mi to sedne, na terenni jezdeni si to se svou vyskou neumim moc predstavit, pocit je to divny.

                            logomanovi se to kolo tusim libilo hodne a ty jsi na 29 zvykly takze vis co muze cekat…o to to mas jednodussi, rozhodne to spatny kolo nebude a mezi 29tkama do terenu asi jedno z mala pouzitelnych.

                            0 0
                          • logoman  

                            http://www.bike-forum.cz/…ro-test.html#…

                            tady jsem o nem neco psal, je tam i par dalsich prispevku.

                            Vytky co jsem psal se casem objevily i v jinych recenzich – nejede to nijak extra do kopce, tenky spice na zadnim kole dostavaji dost na zadek …

                            0 0
      • logoman  

        Hm, ze by YT vedle freerideru zaclo nakupovat i novinare? :-D

        http://www.bikeradar.com/…-1–14–48371/

        Rad bych kapra vyzkousel … :-)

        0 0
        • mr.antik  

          2,4kg frameset (tj asi s tlumičem?) není moc materiálu :-)

          0 0
          • Pedro404  

            Ty kráso, můj pevňák má 2,2.

            0 0
          • logoman  

            Od jinud by mel vazit „jen“ ram.

            0 0
            • mr.antik  

              jo tak to už odpovídá realitě. Co zmiňují je dost krátká geoška, taky jsem to študoval na grafu a mám obavu, jak bych se na to naskládal.

              0 0
            • mr.antik  

              jo tak to už odpovídá realitě. Co zmiňují je dost krátká geoška, taky jsem to študoval na grafu a mám obavu, jak bych se na to naskládal.

              0 0
              • deekay  

                Mko s reachem 422 neni kratka geo, kdyz se podivas na dalsi hodnoty, tzn 430 zadni stavba a 65.5 hlavovy uhel plus 1170 rozvor…

                to si zase Kesteven precetl hodnotu toptube 580 a dela z toho zavery, coz je specialne pro jeho reviews naprosto typicke…

                0 0
                • Lister  

                  Navíc jestli se nepletu tak ten typek jezdí dlouhodobě Bronsona v L, který má reach srovnatelný s tímhle M.

                  0 0
                  • deekay  

                    Jeho je lepsi brat s rezervou…

                    takove veci co vypustil z ust bych se stydel dat k dobru i po 10ti pivech :D

                    Proste za me capra geometrii naprosto ok a tak nejak nevim co bych na tom Mku pro sebe zmenil.

                    0 0
                    • Lister  

                      Já vím. Potřeboval bych zkrátit sedlovku o 2 cm a už jsem i přemýšlel jestli by to tomu rámu vadilo. Jinak bych musel vyměnit 150mm sedlovku za 125mm a i ta by byla jen tak tak. Délka sedlovky je 450mm, po matici reverba mám 457mm.

                      0 0
              • logoman  

                Ono ma docela strmy uhel sedlovky 75°, takze tolik vzadu nepada, pak i presto, ze ma rozumny reach v L 442 nemusi pusobit nijak dlouze. Naopak treba muj ibis ji ma zase polozenou – 71°, proto i pres maly reach pusobi v sedle pomerne dlouze. Tohle ted asi bude popularni geo, aby zkratili CS musi narovant sedlovku – bude hodne kol podobne jezdicich jako spesl (to mi nevadi :-D )

                Dobry priklad je i novy nomad z 71,5° na 74,2°

                0 0
        • deekay  

          na BR hodne zohlednuji i pomer cena vykon a jen je u Capry neoddiskutovatelny, za ty prachy se tezko neco lepsiho koupi.

          0 0
          • Lister  

            To je pravda a pak taky nehodnotí třeba jen rám, ale celkové osazení, stačí aby byla třeba nevhodná vidlice a klidně škrtnou 40% z hodnocení.

            0 0
            • deekay  

              jj, ale tak v pripade capry verim ze by to stejne dopadlo dobre, pokud nedosrali tuhost ramu (coz by nemuseli kdyz ma 2.4 bez tlumice, to by mohlo byt fajn, pokud nejsou pitomci jak u ibisu :D) tak to kolo ma super tlumici elementy, paradni geo a super osazeni, tam neni co by bylo spatne.

              0 0
              • Lister  

                No špatná je dostupnost a základní model už vyprodaný uplně – a zrovna ten by se mi barevně líbil nejvíce a 2×10 by mi taky vyhovovalo víc než 1×11.

                0 0
                • deekay  

                  me se nejvice libi ten druhy, zeleny, jak barevne tak osazenim

                  ale kupovat to nebudu :)

                  0 0
                  • Lister  

                    Tak já nemůžu potvrdit ani jedno :-)

                    Čím víc se v tom hrabu, tím víc začínám mít pocit, že to tak skončí.

                    0 0
                    • deekay  

                      tak rozhodne je to asi nejlepsi volba pokud chces cely bike a nevadi ti carbon .)

                      0 0
                      • Lister  

                        No spíš jde o to, že z jiných seriovek se mi nic nelíbí a když sečtu náklady na slušný rám, který by mi parametry vyhovoval a Pika dopředu a stealth teleskop, tak jsme skoro na ceně celé Capry. V podstatě bych jen řešil jestli nechat osazená kola nebo nasadit Hope/i23, co se mi válí doma.

                        0 0
    • Lister  

      To ti tu reklamačku vyřídili docela rychle?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.