Koukal jsem že třeba Specialized nebo i Ibis a možná i další dávají na vyloženě enudro kola tlumič bez expanzky, jakou s tím máte zkušenost?
Právě uvažuju, jestli by t na moje Xko nestačilo taky…
Koukal jsem že třeba Specialized nebo i Ibis a možná i další dávají na vyloženě enudro kola tlumič bez expanzky, jakou s tím máte zkušenost?
Právě uvažuju, jestli by t na moje Xko nestačilo taky…
To asi bude zalezet na prepakovani a prubehu, ne? Prilis linearni se zatluce do zeme. Spis se mi zda, ze enduro ramy s tlumicem s expanzkou jsou v mensine, ale rekl bych ze jich bude vic, prichodem high tech tlumicu jako ccdb air, bos … viz napr s-works enduro.
A proc to chces menit, jen kvuli par g?
Gramy nejsou priorita, ale tak nějak nevím, k čemu to vozím :-) Co lidi píšou, tak DHX není žádnej zázrak a je otázka, zda do něj nějak dál investovat, servis atd.
Zatím je to jen ve stádiu uvažovaní, co mi vlastně těch 150g (nebo kolik) navíc přináší
taky bych rek, ze se to bude brzo menit ve prospech vetsiho vyskytu tlumicu s expanzkou.
Taky bych rek, ze vetsina vzduchu bez expanzky bude dost progresivnich, takze „efekt“ expanzky az tolik potrebovat nebudou. Coz u High Volume vzduchacu nemusi tolik platit, proto se pak urco hodi expanzka pro poladeni chodu konce zdvihu, coz se ale zase bude hodit spis na ostrejsich endurech, kde se bude predpokladat vic skakani apod.
…+ „vetsina“ tlumicu bez expanzky jsou levnejsi nez expanzkove, urco jsou lehci.
Já právě potřebuju spíš progresivnější tlumič v průběhu celého zdvihu, giant je známej že se dost noří do zdvihu, což mi při šlapání a při techničtějších trialových pasážích dost vadí (a ty mám rád), při čistým sjezdu je to zas výhoda (ale to zatím oželím)
Proto vozím DHX s malou komorou, tlaky v expanze tedy spíš menší a tak si říkám, že ta expanzka zas nebude tak nutná a kdyby se naskytla nějaká výhodná možnost vzít třeba obyč X-fusiona, RP23, Monarch (prostě něco s páčkou a možností vypnutí), upravit si progresivitu pružení a mít stejnou funkci. Má aspoň ten DHX tlumič něco jako dvojí expanzi (HS/LS)?
Samozřejmě ve hře je i možnost drahých tlumičů (Vector HLR, CCDB air), snad všichni si je oproti DHX Air chválí, ale nevim jestli bych to využil, resp. jestli se s nima dá i rozumně šlapat. V tom se mi líbí možnost páčky propedálu apod, aby člověk nemusel nastavovat nějaký kompromis mezi žehlením a houpáním.
Nemám Gianta, ale s tím pohupováním v trialových pasážích taky bojuju. Mám RP23. Řeším to tak, že přitahnu odskok. Používat propedal se mi neosvědčilo – výrazně se zhorší trakce zadního kola.
Taky jsem koukal po těch nových Monarchách s dual flow, když jsem měl rozesraný tlumič, ale dostal jsem nový, tak to zatím neřeším.
K tomu CCDB – na freeride magazine je srovnávací test s VIVID air. Sice na DH použití, ale vyšlo z toho že CCDB má typickou vzduchovou progresivnějí křivku navíc tam píšou že štělování kompresí tím klíčem je hrozná otrava, takže několikeré nastavení při přejíždění mezi traily si asi rozmylíš.
Vivid má taky vzduchovou progresivní křivku, ale v testech vychází citlivější než ccdbair
No v tom freeride magazínu to vyhrál Vivid na plné čáře, s tím že je to plně využitelný DH tlumič. Testováno tuším na Alutech Fanes rámu
Vidid Air je skutecne v podstate jak pruzina. Ma vyresenou i upravu odskoku pri zahrivani.
vivid opravdu funguje skoro jako pruzina, ale přeci jen má hodně progresivní konec.
v te 240mm delce moc progresivni konec nema, trochu jsem si kvuli tomu zmensil objem komory.
konec jako doraz, nebo treba druha pulka/posledni tretina zdvihu?
já ho měl půjčenej na V10 a vyrazit z toho poslední centimetr zdvihu mi fakt nešlo ikdyž jsem to naprasil hodně blbě na placku a že to byla rána. Sag jsem měl cca 30%..
ja teda vozim sag 35–40%. V10 ma ale sama o sobe konec zdvihu hodne progresivni.
jj to jo, ale vadilo mi, že na těch cca 66mm byl tvrdej doraz, kde bejt neměl. To pružiňáky nedělaj. S DHX air mám stejnej problém, kterej na DHX coil ani CCDB není
Hmm, me teda chodil v plnym zdvihu celkem ochotne a doraz byl az uplne na konci. V tejdu trochu zase zvetsim objem komory, mam tam dve vlozky, tak jednu vytahnu.
Ještě abych to upřesnil, asi chápu výhody drahých tlumičů s veškerým nastavením, chápu výhody malých obyč tlumičů, jen nevím, kam mám zařadit to DHXko, aspoň v mém nastavení – malá komora, expanzka v defaultním nastavení, skoro mi to přijde, že to funkčně je stejný jak ty malé tlumiče.
Zkoušel jsem RP23 a musim říct že na naše ježdění malej tlumič nebrat. Pokud jedeš delší rozvitej sjezd typu Rosa, tak se to postupně tak zahřeje, až se to chová jako locknutý – dole už to nechodí téměř vůbec.
Tohle řikal kdysi frýbloš taky, tak nevim jestli ona to není spíš daný chodem rbéčka, resp. že se to na něm víc projeví…
Na starým kole jsem měl taky malej tlumič a tohle jsem moc nepozoroval. Docela by mě zajímala zkušenost užívatlů Spec. Enduro, který je asi nejrozšířenější kolo s malým tlumičem
Tak tenhle poměr zdvih tlumiče/zdvih rámu je běžný, takže tím o nebude, ale je pravda, že to byl poměrně progresivní rám. Taky jsem to třeba na Ještědu pociťoval, ale hodně jsem to přičítal celkové vyklepanosti . Enduro je hodně lineární, takže tam by se to mělo dostavit o dost později.
Mám taky malej s velkou komorou už od zimy – stále ještě nemám opravené DHXo :-) Zahřátí a ztrátu citlivosti jsem teda nikdy nepociťovala ani po půlhodinovým těžkým sjezdu, tak teda nevím, zkusím se na to někdy zasoustředit.
nojo s tvojí muší váhou :-)
Myslíš, že záleží na tlaku? Ten tlumič zajíždí tak či tak a to podle mě způsobí zahřátí.. jestli je to jinak, vyveďte mě z omylu ;-)
zahrati zpusobuje absorbovana energie a ta zavisi na hmotnosti jezdce a jizdnim stylu.
Ty máš taky tlumič bez expanzky, ne? Pocituještě nějaké změny při dlouhém sjezdu?
tak ja nemam srovnani s tlumicem s expanzkou, nicmene i ve sjezdu kde se manitou swinger na spyderu zahral tak ze na nem nesla udrzet ruka a kolo fakt dost ztuhlo tak tohle u ty RP23 na Fritzkovi nepozoruju, ale nejsem asi takovej jezdec ze bych to poznal.
Ono to zahrivani zalezi jak moc musi pracovat tlumeni. Ja mam CT nastaveny pod min takze pri kompresi to tlumi minimalne, verim ze stejnej tlumic na ramu kde je dobry mi CT stred ci max se bude zahrivat vyrazne jinak (u BV obdobne).
Já mám Force s RP23 a tohle jsem nikdy ani v dlouhých sjezdech nepozoroval…
Na Enduru se chova pomerne netypicky. Citlivost vyborna. Chod v rychlych korenovych pasazich idelalni, zdvihu si to bere kolik potrebuje a porad je tam nejaka rezerva, konec je progresivni. Sag je neco mezi 30–33 proc., pridanim tlaku se sag moc nezmensi, i kdyz je tlumic znatelne prefoukany. Nicmene pri pomalem zhoupnuti jde hodne do zdvihu a ma houbovitou odezvu. Tzn. pocitove utazena HSC, povolena LSC.
Nicmene to nijak neodpovida na tvou otazku, protoze na Reignu se tlumic choval presne opacne.
Na Enduru mam velkou komoru, dalsi interni nastaveni z hlavy nevim.
Dle meho je vyhoda expanzky v prispusobeni konkretnimu ramu, protoze maloktery system v tovarnim nastaveni presne sedne.
to je určitě placebo :-) já mám kolikrát po celym dnu na západě pocit, že mi nefunguje celý kolo :-)
Další možná, ale už hůř sehnatelná možnost – pružina bez expanzky (vozim na Monsteru základní Fox Vanillu R s propedalem).
Něco to váží, moc to nehoupe, ale nezažil sem pocit přehřátýho, nefunkčního tlumiče, jako to popisujou u vzduchu…
Letos už půjde na servis/generálku a nějaký doladění chodu :)
Tohle bych treba na svym linearnim ramu vozit nemohl, bych byl porad na dorazech …
Ahoj,
mám objednanýho monarcha na 901 místo DHX5air, tak sem pak dám vědět, jestli a jakej tam bude rozdíl.
Jakýho přesně Monarcha bereš? Malýho nebo PLUS
Koupil jsem plusko rc3 protože jsem potreboval nejaký tlumič a ten byl zrovna ve výprodeji za 5500kc a příjemné překvapeni chodi fakt dobře.
tak to je super cena, kdes to takhle sehnal? Bych klidně zkusil ten Monarch RT3 (prostě ten nejvyšší model, měl by mít DualFlow. Ale za plnou cenu ani náhodou.
Takhle se spíš klonim k nějakýmu X-fusionu…
chodí slušně, ale stejně, furt tam cítím takovou drncavou hranku a kořenovky/rolety nebere. Citlivý ten tlumič je, ale prostě nezvládá rychlé pohyby zdvihu. Mám ho v nastavení Medium/Medium, až půjde so servisu, nechám mu interně přenastavit kompresi na Low, třeba to bude lepší.
Kupodivu jsem to koupil normálně od žitného,ale bral jsem to přes obchod, kde normálně nakupuji a řikali,že byl zrovna skladem a nějaka akční nabídka,je fakt,že to byl poslední kus,tak se ho chtěli asi zbavit.
zajímavé, ten Monarch mě láká asi nejvíc na vyzkoušení, až na tu cenu :-) Budu zkoušet ebay, tam jsem koupil RP2 asi za 3tis.
Monarch v 240 a 222mm provedeni nema ale standartni zdvih.
jj vím, beru verzi 4.2 délku 222 na 66mm, se kterou by měla mít 901 něco přes 170mm zdvihu..
Chci zkusit menší zdvih na takový ty enduro/fr vyjížďky
Aha, tak to pak ji. Ja vozil chvili monarcha rt3 a ten chodil krasne.
myslím si, že bude citlivější než DHX…
no to jsem zvědavý, jestli bereš PLUSko, co na něj řekneš. Já teď objednávat vzduch, tak jednoznačně Vivid nebo vector HLR
To plusko není vyloženě DH, ale kdoví v čem jsou ty odlišností, možná jen nevydrží takovou zátěž…
To bych neřek, že zátěž. Je to prostě AM tlumič, takže se tam nepočítá, že bude žádaná velká a rychlá reakce zadního kola, spíš tam bude počítáno s nějakým požadavkem, aby to moc nehoupalo a trochu kolo jelo.
Takže uvnitř nebude olejový okruh dělaný pro rychlé průtoky velkého množství oleje(pro rychlé reakce tlumiče – kořenovky, šutroviště, prostě DH situace), bude lehce přiškrtěnější, aby se moc nehoupal a nereagoval na každou „blbost“.
V tomhle tam bude rozdíl, podle mně.
Plusko nema s vividem nic společného. Je to vylepsenej monarch na enduro.
prej ma vnitrnosti, nebo tlumeni podobne Vividu
„Solo Air system and damper design similar to Vivid Air“
…pokud to neni jen PR kec
Z vnitřností mi to prijde ze je stejnej jako monarch rt3.
jj, akorat beztak pridali expanzku
mně by třeba docela dost zajímalo srovnání Vivid Air a Vectoru HLR Air, pokud bych nešel do některého z těchhle dvou, tak pak už jen rovnou do pružiny
Podle me se Vector s Vividem rovnat nemuze… Uz jenom objemem komory. Vector je urcite fajn vzduchovy tlumic, ale ja uz pro jistotu pujdu do pruziny :-)
no mně by to právě zajímalo, Vector je určením taky DH tlumič
Jak to vlastně má tady RS se servisem, případně možnost ladění, změny těch kompresí atd? Přecijen ty vyšší řady tlumičů nejsou extra rozšířený jako třeba foxy…
normálně, v RS centrech http://www.cyklozitny.cz/…entra/t-318/ …ale nevím, jestli to jen neposílají třeba zrovna Žitnému.
Já třeba dával věci servisovat do http://www.rockshox-servis.cz/.
Jinak pro interní přenastavování kompresí apod. znám jen Bikelive.
Jak jseš spokojenej s tím rockhox-servisem, mám to tady kousek (sice o kus dál než žitného), ale asi budou levnější…
zapomněl jsem zmínit, že berou i ne-RS věci. Nechal jsem si tam zpravovat starý tlumič, známý tam posílá tlumič každoročně a nemůžem si ani jeden stěžovat. Za opravu(komplet vyčištění a naplnění i s poštovným) jsem platil nějakých 700,–. Rozhodně tam budu posílat tlumič i vidli, až přijde čas.
Já jsem s Romanem z rockshox-servisu moc spokojenej. Je to bývalej servisák od Žitného, takže se vyzná a dělá docela levně. Dá se s ním i domluvit, zajet za ním na Maxov a základní údržbu udělá na počkání.
Tak jsem koukal na Recenze Monarcha RT3 a teda nic moc, ani citlivost, ani ten LS/HS odskok tam nechvalí…
http://all-mountain-next.blogspot.cz/…11–2012.html
A teď otázka – jak velký je rozdíl mezi posledními Foxy (s Kashimou, případně nejnovějšími CTD) a starými.
Těch starých se dá na ebay celkem dost vybrat…
fakt nemá někdo porovnání starších a novějších foxů?
Nevíte někdo, co to je za divnou komoru na tomhle tlumiči?
Nebo radši zkusit klasiku bez Boost Valve
http://www.ebay.de/…190765351398?…
Vím, že mlok kdysi na Boost Valve dost nadával, ale teď je nějak spokojenej.
Otázka je,zda je tam i nějak pokročilejší tlumení (HS expanze)
Už jen čtyři hodiny… tak nevim Boostvalve nebo obyč?
ok, tak nikdo nic, asi do toho za rozumný peníze půjdu. A né že mi pak budete nadávat, co jsem to koupil za kurvítko.
Jsem tu az ted a mozna pozde, ale je to XXV, neboli ta nejvetsi komora od Foxe (vetsi nez high volume)
před koncem jsem si všimnul, že posílá na dobírku, ne přes paypal, tak jsem to vzdal…
Některý tlumiče mají jen expanzku krapet menší a schovanou . Takže to není těleso paralelně s pístem ale v serii za pístem. Nejvíc to je poznat na OEM Foxe pro Trek, jenže pak to na i jiné uchycení.
Bylo to tu už mockrát , vzducháč se zahřeje a změní vlastnosti a dost k vzteku. Takže otázka kam budeš jezdit jestli nahoře to naladíš a ve 2/3 už pojedeš na neprosto jinak naladěným kole.
vyzkoušíme, uvidíme…
Takže tlumič je konečně doma, je to teda Velocity Tune 200, rebound M, tak nevim jestli s tím něco dělat nebo počkat až do vyzkoušení? Předpokládám, že to bude podobné Compresion tune Medium?
Rebound tune je pořád rebound tune, tedy to se týká expanze.
200 je tlak BV. A záleží jaké máš nastavení velocity tune (to by mělo být také L, M nebo F).
A vyzkoušet bych určitě nejprve vyzkoušel, to v každém případě.
už jsi otestoval nový tlumič?o nečem podobným taky uvažuju na moje X-ko.mohl bych mít fox CTD za peknou cenu,tak váhám…
Ještě ne, u nás je moc sněhu na testování :-)
tak uz jsi to otestoval?diky
Jo, v pohodě to funguje, proti DHX žádný rozdíl. Asi by se dal vzít nějaký citlivější tlumič, ale já to nemám rád, kromě sjezdu nepoužitelné pro mě.
diky za bleskovou odpoved:-)taky jsem uz nahodil tlumak bez expanzky(RP2) a vubec to nejni spatny…a uspora 507g se taky hodi…