• Dzordano_Bruno1

    Pánové,

    řešili jsme tu spolu epicona a modely LOD, RLD atd. poradili jste mi a vím, co vše znamená. Ale i tak bych rád věděl, zda je možné sehnat lepší vidlu do 3000,–

    v nejmenovaném obchodě, mají Epicona 09 LOD ,,V" za 3000, kamarád měl a ok, ale co když se dá sehnat něco lepšího?

    Mám 75kg, jezdím XC, potřebuju V a jízda? žádný skočky, ale prostě rychlá jízda v lese:)

    Snad poradíte.. a snad poradíte jako vždy dobře:)

    0 0
    • voliminal  

      za 3k nic lepšího nenajdeš (možná něco po bazarech nebo komponenty z kola)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Já jen bych nerad, abych investoval a pak se dozvěděl, že jsem si koupi méně muziky než sjem ohl mít:( :D

        0 0
        • voliminal  

          víc muziky za tak málo peněz pořídit nejde

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            No, je to škoda, ale mohl bys mi nějak shodnotit tu vidlu?:)

            Jestli pruží, nekroutí se atd. Teda jestli nečekám nějak moc :)

            0 0
            • felix.org  

              Pruží, na véčkách se mi nekroutila a po přechodu z Gily si budeš myslet, že nic lepšího už není… :-D Za 3000,– nic novýho lepšího neseženeš. Ale za tu cenu zas nemůžeš čekat zázraky.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Je mi absolutně jasný, že si budu myslet jak nic lepšího není. Jen mi jde o to, abych si opravdu nevyrazil zuby, něco to žehlilo a můj bolavej loket mi neupad jako te´d na Gile.

                A hlavně, aby ta vidla něco vydržela.

                Celkově chci funkční vidlici, co bude žehlit kořeny, kameny atd. Je mi jasný, že nevyžehlí sirku na zemi :D tak naivní nejsem :))

                Sám jsem to viděl u sebe a muziky. Nejdřív jsem si koupil špunty za 300 a bomba, pak nic, pak za 1200,– neskutečný, pak za 3000,– a to

                0 0
                • maajkee  

                  Bohužel pak už v tom není přímá uměra, cena VS výkon. Mezi těma sluchátkama za 300 a 1200 byl určitě daleko větší než pak z těch 1200 na 3000,–

                  takže si představ, že mezi gilou a epiconem bude asi takovej rodíl jako mezi těma peckama za 3 kila a těma za 1200,– nevím teda jestli to byly taky špunty, ale to snad ne. Páč ze špuntů se stejně nikdy nedostana dobrá muzika, ať stojej třeba 50 tisíc :)

                  0 0
              • Charles2k  

                Už jsem to tu párkrát psal. Původně jsem měl RST Gamma (o něco lepší než Gila) a letos jsem přešel na Epicon RLD 2009. Že by žehlil nějak výrazně lépe teda nepozoruju…

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Půjčím Ti Gilu a uvidíš Peklo :D:D:D Budeš si přát umřít :D

                  0 0
                  • eLGi  

                    můžu potvrdit, měl jsem vzduchovou Gilu AET, říkal jsem si tyjo dobrá vidle, ale pak jsem si koupil Epicona a to je fakt nářez, to je jako z favorita na novou oktávku, samozřejmě, existuje i superb ale to je zas jiná kapitola, mě oktávka fakt stačí :)

                    0 0
                • JakeF  

                  A neni čirou náhodou Gamma vzduch a Gila jenom mizerná olej, pružina a elastomer? Myslim si, že i mizerná vzduchová se nechá nastavit tak, že půjde do zdvihu daleko ochotnějš. A citlivost horší, než Gila mít snad ani nemůže.

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Gila průží ještě míň než pevná ocelová :)) Gila má citlivost tak 300kg možná o ždibík víc:)

                    Jde mi jen o ujištění, že koupím za své peníze dobrou vidlu:)

                    0 0
                    • Lišák  

                      Tak hoď nějaké návrhy na vidlici do 3kKč. By mě zajímalo, jestli si vážně myslíš, že za třeba 2,5 dostaneš nějakou funkční novou vidlici…

                      0 0
                    • JakeF  

                      Gila pruží daleko líp, než jakákoliv pevná, pokud se o ní staráš, to bych zase nezatracoval. S mojí vahou kolem 64kg mám SAG (opravdu to Gila zná) necelej 1cm a do zdvihu mi chodí tak zhruba 7cm, poslední 1cm fakt leda když se kvůli tomu cíleně zapřu o řidítka. Jinak citlivost jsem naměřil někde kolem 24kg. Možná jsem měl štěstí na dobrej kus, možná řidší vazelína, která se vevnitř asi trochu smíchala s olejem. Ale že je mizerná, o tom žádná.

                      0 0
                      • Dzordano_Bruno1  

                        Budeš se divit, ale já to mám stejně, ale tahle hodnota je opravdu strašná. Gila pruží jen opravdové překážky a velké nárazy. Je až moc tvrdá, a to jí mám na nejměkkčí nastavení.

                        Starat, nestarat. Gila neni vidlice pro toho, kdo chce poradne jezdit na kole, protoze z ni boli ruce a jizde v terenu je utrpenim..

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jenže bohužel i když je v perfektním stavu a tedy nějak pruží, tak nemá funční tlumení (ona nemá tlumení v podstatě žádné) a pak nějak fungující pružení je už na hranici vyloženě nebezpečí. Není nic horšího než vidlice, která využívá v celku skoro nebo celý zdvih a přitom nemá funční tlumení. To už je pak bezpečnější ve chvíli, kdy po nějaké době bez velmi častého serivsu už nechodí skoro vůbec (to sice pak nežehlí, ale už není ani nebezpečná, jen se přibližuje pevné).

                        Jinak 20kg+ odtrhu už nemá s pružením nic společného. Epicon i neupravený mívá odtrh pod 15kg (a to většinou i více pod 15kg).

                        0 0
                        • JakeF  

                          Bruno: Já o ní leccos vim, i na ní jezdim závody, jen řikám, že to je lepší, než pevná a na větších překážkách, jako jsou třeba kořeny, to docela dost pomůže i takhle, což je jedinej důvod, proč jsem ještě nenasadil pevnou, s tou bych měl v Brdech strašný utrpení.

                          Mlok: No, abych to řek jasně, tak já jí nijak neobhajuju, neni to vůbec dobře funkční vidle, na Dobříši měla taky svůj podíl na mym výletu do stromu, jen řikám, že je pořád lepší, než pevná, protože s tou bych měl strašně vyklepaný zápěstí… Jinak jedinej důvod proč jí ještě jezdim je ten, že novou vidlici plánuju až rovnou na komplet novym kole, protože kupovat jí samostatně by se vůbec nevyplatilo.

                          0 0
                  • Charles2k  

                    Ta Gamma je také elastomer, jen byla o dost lehčí než Gila.

                    www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?…

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud si nepoznal rozdíl mezi vidlicí s funčním tlumením (Epicon má tlumení na úrovni všech slušných dnešních fungujících vidlic typu Reba) oproti vidlici, která tlumení nemá, tak to je pak vše marné.

                  A on se bude lišit ještě významně odtrh i průběh, tedy úplně vše, tedy k tomu už pak není co dodat, když výrazné zlepšení nepozoruješ.

                  0 0
                  • Charles2k  

                    A co z toho vyplývá, když to tak pocitově opravdu mám? Jedině, že bych měl předtím nějaký výjimečně dobrý kousek od RST? :-D

                    Pro upřesnění – o něco (ale málo) mi přijde citlivější. Na druhou stranu je tvrdší (vzduch mi v servisu zkoušeli o něco upustit a tvrdí, že je nastavena dobře na mou hmotnost).

                    Jedině co jsem ocenil a používám, je lockout na řidítkách.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Z toho vyplývá, že pak takové informace jsou nic neříkající, když ti vidlice, které jsou úplně někde jinde přijdou stejné.

                      Přirovnal bych to k tomu, jako bys psal, že mezi Crossridy (a to ještě myslím těmi prvními těžšími modely) a Crossmaxi vlastně není skoro žádný rozdíl.

                      I kdyby to byl nejlepší kousek této konkrétni RST na světě, tak třeba to tlumení prostě žádné nemá a v terénu tedy nikdy fungovat nemůže jak by měla.

                      A jak mohou v servisu tvrdit, že je to nafoukané správně? Vidlice se fouká nejen dle hmotnosti jezdce, ale také především dle stylu jízdy jezdce, toho co jezdí, dle rozložení hmotnosti na přední a zadní kolo (dva stejně těžcí jezdci mohou mít výrazně jinak, pokud jeden má třeba o hodně delší ruce).

                      Začni dle sagu a pak dolaď dle využití zdvihu a pocitu, na nafoukání ze servisu se rovnou vykašli.

                      To je přeci úplný základ si dobře nafoukat vidlici, abys vůbec k ní něco mohl psát. A z toho co píšeš ji máš nafoukanou moc (když přefouknu vzduchovou vidlici, tak bude blbě chodit každá).

                      0 0
                      • milan1  

                        Tady, v tomhle případě bude asi každé vysvětlování marné.

                        Stačí se podívat na prohlášení, že jediné, co ocenil byl Lock.

                        0 0
                        • fousek  

                          Lock je naprosto vybornej (ta packa), hned mi ho bratr zabavil a pouzil na neco jinyho. Takze souhlasim lock u RLD je fakt super.

                          0 0
                      • Charles2k  

                        Servisu důvěřuji, jelikož ve všem ostatním jsem s ním vždy byl naprosto spokojen. Má dost zkušeností a navíc je sám aktivním závodníkem umisťujícím se stále na předních místech.

                        Holt budu nucen koupit tu pumpičku a experimentovat. Rovněž se mi subjektivně zdá, že i přestože jsme ufoukli (a bylo to už lehce pod nějaké doporučené hodnoty, přesná čísla už si nepamatuji) je to možná stále pro mne moc.

                        Jinak zajímavé je, co jsem se ptal v několika cyklo prodejnách v okolí, tak nikdo mi nijak zvlášť Epicon nedoporučoval, víceméně jsem se setkal s neutrálním názorem, nebo jej neprodávali. Koupil jsem ho na zdejší doporučení. Nakonec se tu o něm neustále píše… :-)

                        0 0
                        • Hornet  

                          Pumpicku si kup, nemusis behat do servisu a mozes skusat hocikedy :-)

                          0 0
                        • fousek  

                          Ne vsichni zavodnici si umej naladit vidli, teda umej si ji naladit na svou potrebu, to je aby se nehnula pri slapani ve stoje a aby jim sutr nevyrazil riditka z ruky. Ale to samozrejme neni vzdy nejvhodnejsi nastaveni. Ja vidlici foukam presne na hranici vubec minimalniho tlaku, jinak asi o 30 PSI min nez doporucuje vyrobce na mou vahu. On to take strasne ovlivni posed a geometrie kola.

                          0 0
                          • Dzordano_Bruno1  

                            Tak mně jde jen o to, abych se nějak dozvěděl, jak si to pak nafouknout sám.

                            Nejdřív mi to udělá servis na nějakou hodnotu, co on má v tabulkách a pak to nějak poštelujem, aby to bylo podle tabulek, když na kole budu sedět..

                            Odtrh předpokládám, že si naladím na vidli a k tomu už nebudu nic potřebovat.

                            Ale to, že si jí foukáš o něco míň má vliv na její chování?

                            0 0
                            • Hornet  

                              jasne ze ma

                              0 0
                            • fousek  

                              Odtrh nijak nenastelujes, ten vychazi z konstrukce vidle a jak hodne presne je udelana, ten ma proste nakou hodnotu a snizit lze nejakou upravou pokud vubec. Foukanim vpodstate vymenujes pruzinu, takze kdyz na tebe bude tvrda tak vidle bude chodit treba jen do poloviny zdvihu a to je proste spatne.

                              Spravne nastavis vidli tak ze si vylezes na kolo na rovine, zaujmes posed v kterym jezdis a opres sezlehka treba o zed a nekdo 2. se koukne jak se zanorila vidlice pri tomhle posedu. Pokud nikoho druheho nemas tak das na vnitrni nohu stahovaci elektrikarskou pasku, kterou utahnes tak ze se volne pohybuje po vnitrni noze, ale nespadava dolu. Pri tomhle zkouseni je potreba dat pozor aby si zbytecne nepropruzil pri nastupovani a vystupovani na kolo.Paska ti ukaze o jak je zanorena vidlice pri jizde a rika se tomu SAG a tato hodnota by mela byt zhruba 20% z celkoveho zdvihu vidlice, takze u 100mm vidle by mel byt SAG 20mm.

                              Hodnota na kterou je v tomto stavu nafouknuta vidlice te zajima tak maximalne proto aby si nam na forum moh napsat na kolik foukas vidlici. Ona hodnota nafouknuti se bude lehce menit podle venkovni teploty, v zime by si mel foukat vic a v lete min, ale zas tak presny to u vidlice bejt nemusi. Ja sag ladim podle oka, nic nemerim.

                              Jeste pak muzes vidli doladit podle vyuziti jejiho zdvihu, ale to uz musis vedet jakej prubeh pruziny chces (tomu se rika progresivit) a podle toho koupit vidli a pak pokud se ti zda ze chodi moc do dorazu zmensujes SAG a nebo nopak pokud chodi malo do zdvihu zvetsujes SAG, ale zas by nemel presahnout hranice 15%-25%, to uz si otom vybral vidli se spatnym prubehem.

                              0 0
                              • Dzordano_Bruno1  

                                Aha,

                                tak teď v tom mám jasno:) co se týče SAG. Ale vybral jsem si vidlu LOD. D – přeci znaména štelování kopání vidlice. Takže tím si vidlu budu moci nastavit podle sebe úplně. Tedy, pokud jsem to nepoplet:)

                                0 0
                                • fousek  

                                  to kroutitko dole na prave noze je stelovani odskoku a je to jak rikas, ma na starost aby vidlice nekopala, ale zas se to nesmi prehnat aby se stacila dostatecne rychle vratit pred dalsi prekazkou, jinak tohle stelovani na SAG nema zadnej vliv.

                                  0 0
    • Featherbed  

      Někdo tu píše že po přechodu z RST na Epicona nepoznal větší rozdíl… já přecházel z RS Dart 3 na upraveného Epicona a bylo to nesrovnatelné. Zkus se někoho pozeptat jak velký je rozdíl mezi upraveným a neupraveným Epiconem, já když to tak čtu, tak bych se vys*al na nějaké barevné šroubky cos tu někde řešil a přidal těch 1500 za upraveného Epicona, ale neupraveného jsem nejel, takže nemám srovnání.

      0 0
      • Charles2k  

        To jsem psal já…

        Je fakt, že mám neupraveného Epicona. Jenže v okolí neznám nikoho, kdo by upraveného měl.

        0 0
      • Smith10  

        To Featherbed:

        Mam Trek 6300 a polde komentu u mých fotek jsem pochopil, že ho máš taky!:-) Chci taky z Dart 3 přejít na Epicon RLD z Tuning-Testu…chci se zeptat jakej sis nechal dát zdvih, já uvažuju o 120mm,ale nevim jestli to nebude až moc! :-) A kdybys hodil někam foto, bylo by to uplně nejlepší! Díky a ahoj.

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Vidlu jsme vyřešili, ale spíš mě dál zajímá, jestli jí zvládnu v domácích podmínkách namontovat?:)

      0 0
      • mr.antik  

        jo, možná trošku oříšek bude přendat spodní kroužek hlavového složení no a pak ještě budeš potřebovat ježka (ty se k vidlicim nedávaj),ale ten neni nezbytně nutnej. A pak ještě pilku na zkrácení krku.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Aha,

          no tak to zajdu do servisu. Jsem sice šikovnej, mám doma vercajk, ale hrabat se v tom nechci. A ještě k tomu v servisu mi pomůžou nafouknout vidlu podle mé váhy atd.. tedy snad:)

          0 0
          • MlokCZ  

            V servisu ti nic správně nenafouknou, teď jsem to samé psal výše. Jen dle váhy nelze vůbec vidlici správně nafouknout.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Takže mám vlastně dělat co?

              0 0
              • MlokCZ  

                Psalo se to tu už snad tisíckrát. První nafouknutí zvolíš dle sagu (kolem 20–25%) a pak doladíš tlak dle využití zdvihu za jízdy a pocitů.

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Jasně, ale tak to v servise si jí budu muset nechat nafouknout na požadované hodnoty a pak si s tím jen páčkama hrát. Bohužel nemám pumpu na vidlici, takže mi vlastně ani nic nezbyde..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud nemá pumpičku aspoň nějaký kamarád na půjčení, tak si ji určitě pořiď (nebo aspoň v nouzi necháš dle sagu první fouknutí v servisu a pak se tam zase stavíš a dle potřeby přifoukneš/ufou­kneš).

                    Nejlepší je si na první vyjížďku s nenastavenou vidlicí vzít pumpičku sebou.

                    0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      Aha, aha. Takže jak to tak vypadá. Nemělo by být těžké si sám vše rovnou nafouknout.

                      Jak jsem si tak pročítal diskuse, vidlice by měla být nafouknutá 15–25% svého potencionálu.

                      Pokud budu mít 100mm, řekněme že 20mm by mělo být zajeto, aby bylo vše ok. Ne méně. Více je jen pak už na mě:)

                      Tedy, jestli jsem to dobře pochopil:)

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kcvalin  

      Prosim vase nazory na Reba vs Epicon nebo Axon.

      Dotedka jsem mel Rebu a ta mi doslouzila – viz vlakno ‚vidlice opotrebeni‘. Zajima me predevsim jestli se Suntour (v radu tak 5000kc) nekrouti a taky bezpecnost – aby se zkratka nezlomil pod 85kg. Co se tyce funkcnosti jiste ocekavani mam a nepotrebuju neco uplne tip top. S rebou jsem byl spokojenej, jen me odrazuje cena. Ale jestli je rozdil techto vidlic v necem zasadni, tak pujdu zpatky do REBA.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pumsc  

        Mozna az tak nad 100kg bych vahal s pevnosti,jinak vozim 180mm kot. a pohoda,mam ho na 120mm zdvih.A tvem pripade uz bych vzal upravenou od Milana…

        0 0
        • Pumsc  

          mam 65kg…

          0 0
          • kcvalin  

            Ja mam 85kg… takze rikas pohoda jo? tak OK

            0 0
            • eLGi  

              Já mám 82 KG a nevidim v tom žádnej problém s Epiconem…

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Vrátím se k tomu, že jsem si půjčil kamarádovo kolo s epiconem. Mám 75kg a vidla žehlila opravdu slušně. Takže bych se nebál, že by zrovna pod Tebou dělala vidla něco, co nemá. Klid:)

                0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Pořád mi to nedá.

      Musím vědět vše, než se do výměny pustím.

      Kouk jsem na všechny videa atd. teorie by byla, ale jediné, co bych si rád ověřil je hlavové složení.

      Koukal jsem, že lze použít to staré a to tak, že vytluču misku z vidlice, to mi přijde jako opravdu brutální řešení. Proto bych se rád zeptal. Kolik mě tedy bude stát celá sranda vyměnit v servise.

      Vidla 3000,–

      Hlavové složení? Máím Ritchey a jsem spokojen, tak snad půjde znovu použít.

      Servis ? 500?

      0 0
      • Hornet  

        Vyrazit kruzok z vidlice a narazit ho na novu nie je taky problem, pri troche opatrnosti to zvladnes aj zo skratenim krku vidlice :-) kolko bude servis netusim, a to hlavove nemusis menit.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.