Měl by někdo zájem o náhradní manžetu Epicon vyrobenou na zakázku. Rozměr 20×28×5 materiál NBR80. Cena cca 110–120Kč/ks. Nechal bych vyrobit více kusů.
Měl by někdo zájem o náhradní manžetu Epicon vyrobenou na zakázku. Rozměr 20×28×5 materiál NBR80. Cena cca 110–120Kč/ks. Nechal bych vyrobit více kusů.
To jako tesneni vzduchoveho pistku?
Ano těsnění na pístek.
Epicon asi nikdo nejezdí ;-)
je přece bezůdržbový;-)
šak stačí dolejvat deci oleje nad pístek
Omlouvám se, nejsem dobře informován, ale nešlo by to koupit jako standartní těsnění ?
Jo a netušíte někdo prosím kde by šel sehnat vnitřek levé nohy? Tj. především pístnice, negativní pružiny s podložkami a uzavírací matice na spodek nitřní nohy?
Oficiálně to mezi náhradníma dílama dovozce není. Mají tam max.TAD patronu.
Možná to někdo prodává jako zbytek z demontáže…
Díky!
dovozci jsi psal? Obcas sezenou i to, co nemaji v eshopu, ale ceny jsou docela ulet…
Hm, nepsal. Koukal jsem jen na jejich web. Tak to zkusím. Cena mě děsí :/
Nekdo tu pouzil normalni silikonovy o-krouzek a udajne bez problemu funguje.
Nekde mam v PC zalozeny rozmery, ale ted to nemuzu v rychlosti najit.
Myslíš asi mě.
Foto.
no jestli ti to už dýl fachá, nedrhne a na šutrech nepodteče, tak ti gratuluju, dyť tam patři „dynamický“ těsnění- manžeta, která se tlakem rozepře do válce pístu, ani jsem to nezkoušel.
reba ma taky O krouzek, a nebude sama.
všichni mají o kroužky krom slavného epicona …
…a to je ten duvod, proc je tak slavnej.
X kroužek osobně používám, koupil jsem plno rozměrů a nepasuje tam ani jeden, je potřeba upravit píst – zvětšit nebo zmenšit průměr pro těsnění. Jediné alternativní těsnění bez úpravy je O kroužek (rozměr už si bohužel nepamatuju, ale tuším že 15×5mm).
15mm je málo, protože píst má osazení na 20mm.
osazeni sice 20 je, ale tech 15 (vnitrni) je OK, krouzek se musi natahnout na pist. Prave proto ze ma 5mm, a origo ma jen 4,5mm (jak pises nize) tak se tim natazenim krouzek hezky vytenci a pak sedne a zbytecne nedrhne. Zkousel jsem i 13×5 ale to uz se natahne moc a v zime spatne tesni.
manzetu jsem nasel i 4,5mm takze jako origo, ale byla taky zbytecne tvrdsi a stala asi 90kc, takze pokud nechas vyrobit za 120 z dobre gumy (ideal i klouzavejsi nez ma origo) tak je to fajn, a asi bych i nejakou vzal.
Taky bych vzal 1–2 kusy
Standartní manžeta je 20×28×4, ale ta v Epiconu je 20×28×4,5mm. Koupil jsem 20×28×5 z polyuretanu, ale ta je tvdá. Je určena asi do hydraulických systémů.
já koupil taky nějhakou normální za 5kč a vidlice jezdila, fungovala… pak jsem jí posílal do světa a nikdo mě nebacil že by nešla
Tak ještě někdo se přidá?
Proč ji nechávat zakázkově vyrábět, když se nechá běžně sehnat.. Kupoval jsem v Tuning-Test tuším za 50Kč + pošta.
Manžety jsou k odběru. Děkuji.
Nová manžeta otestována. Zlepšil se odtrh vidlice ;-) Cena 111 Kč.
První várka rozebrána ;-) Měl by ještě někdo zájem?
Mozna bych si dva kousky vzal.
Taky bych si jeden vzal.
Ještě někdo, abych to nemusel vyrábět po jednom ks?
Manžety odeslány. Mám tu poslední kousky, kdyby měl ještě někdo zájem.
dnes doručeno, díky
ahoj, pokud ti nějaké zbyly , měl bych o 2 kousky zájem
Jaké jsou vaše zkušenosti s novou manžetou?
pro me bohuzel vyhozeny prachy bo na epicon 2008 nepasuje, je velka. 2008 ma vnitrni vzduchovou patronu coz mi doslo az po demontazi :)
??? Nechápu. Epicon 2008 mám doma, a vnitřní vzduchové patrony jsem si nevšiml. V levé noze je normálně pístek, který je vidět po odšroubování víčka s ventilkem. V pravé noze je uzavřená tlumicí patrona.
no vidis to a ja tam mam vyjimatelnou vzduchovou patronu stejne jako v tlumici noze tzn. ze mensi prumer pistku.. zkusim jeste manzetu napasovat do Ruxe, tam by mohla pasovat
no vidis to a ja tam mam vyjimatelnou vzduchovou patronu stejne jako v tlumici noze tzn. ze mensi prumer pistku.. zkusim jeste manzetu napasovat do Ruxe, tam by mohla pasovat
tak to mas jeste o rok starsi, v roce 2008 menili system. Nebo ma obda novejsi, bo v roce 2008 se prodaval jako novy model 2009, podobne jako ted jdou na trh 2015 modely…
Jestli už jste manžety namontovali prosím o vaše zkušenosti.
díky, jde OK, zatím 1500 km bez profouknutí
Děkuji za zpětnou vazbu. Ať slouží ;-)
Byl by zájem o další sérii? Děkuji.
A je nějaké alternativní řešení pro starší – úzkou variantu?
Kupoval jsem originál píst za nekřesťanskou cenu cca před rokem a už to zase dost utíká.
Mám podezření, jestli není šrábnutá pístnice (ta vnitřní trubka) – tak něco, co by líp těsnilo.
Za cca 100km jsem přišel téměř o všechen vzduch :-(
Máte už někdo zkušenosti, jestli je znát nějaký rozdíl po výměně těsnění?
Byl by zájem o třetí várku manžet?
Měl by tu prosím někdo změřeny přesné rozměry vzduchového pístku Epicona? Potřeboval bych si ho vysoustružit. Díky!
Jak vám chodí manžety ;-)
Ještě nevím. Budu vyrábět pístek do mého druhého Epicona, kam budu manžetu dávat. První Epicon se mi nechtěl rozdělávat. Chodí ale stejně dobře. Pak dám tedy vědět.
Zdravim, mám Epicon 2008 LO, olejové mazanie. Okolo gufier mi tečie von olej. Dajú sa guferá normálne vybrať a vymeniť za nové? Aký tam je rozmer? Dík ;)
dají a rozměr je tam epicoňáckej.
Další vylepšená verze manžety. Kdo má zájem, ať mi pošle e-mail ;-)
Poslední manžeta na prodej viz bazar.
Tak manžeta vyzkoušená. Za mně to nefunguje, chod s manžetou je trhaný, nic moc-podle mně je mžeta hrubší než by měla být. Byl jsem nucen vrátit origo.
Co přesně myslíš tím hrubší?
Byl by zájem o další manžety? Výrobní série je min. 5ks.
Prubnul bych to. Máš mail.
Mám poptávku na 3ks. Připojí se ještě někdo?
tak já se teda taky přidám na zkoušku
Jen se zeptám, jsou mé 2 objednané manžety započítané? (mail včera)
Zatím celkem 4ks i s tvýma 2ks.
Nechce ještě někdo manžetu ať to mohu zadat do výroby?
Nikdo se nechystá na předsezonní servis této oblíbené vidlice?
Jelikož mi pístek po výměně originální manžety za nějakou standardní těsní furt mizerně, prosím o jeden kus.
Manžety budou v pátek. Zájemcům jsem právě poslal mail. Díky.
Je problem jeste jedna manzeta?Ze bych si vzal
Bohužel, všechny vyrobené manžety mají již svého majitele.
Hej hou, ta manžeta funguje,fakt to chodí o dost lehčeji do zdvihu, za ty prachy super! Dneska dva sjezdové traily, jeden dost drncavý a rozdíl byl poznat hned. Spokojenost.
Doporučují 4 z 5 bikerů i Horst Fuchs ;-)
Za mě bohužel zklamání. Po nafoukání a propružení na místě vidlice ztratila skoro všechen vzduch. Přijde mi, že by byl vhodnější měkčí materiál za cenu menší životnosti.
A jakou stranou jsi tu manžetu namontoval? Měkčí materiál by se bohužel nedal obrábět.
Určitě správně. Jako na obrázku Oproti neoriginální manžetě má tato na zakázku vyrobená větší odpor, takže by mohla těsnit lépe. Ale bohužel tomu tak není.
Musíš to pořádně zmrazit a půjde to také soustružit. :)
Obrábět?Ty manžety nejsou vstříknuté do formy?
Na cca 22 ks?
Takže soustruh?
Běžně se to dělá na seal jetech. Tedy na speciálních soustruzích.
Objednal jsem dvě manžety, ani ne kvůli tomu, že bych chtěl zmenšit odpory, ale aby mi neutíkal vzduch. Měl jsem do teď kupovanou průmyslovou manžetu, odpovídajících rozměrů (kromě výšky), ale zjevně z jiného materiálu. První dojmy byly super, materiál už na pohled tvarově přizpůsobivější, než ten, co jsem tam měl. Ale po cca 100 najetých km, až druhý den ráno byla vidle bez vzduchu. Netvrdím, že problém je v manžetě. Spíš mám takovou teorii. Může být problém v tom, že mám opotřebované stíráky (jakože opravdu mám), přes ty se dostává do vidlice bordel a ten se mazacím olejem dostane pod vzduchový pístek a občas jak na tu špínu manžeta najede – ujde vzduch? Ze spodní strany nemá manžeta břit. Já vím, je to možná divoká teorie, ale potýkám se celkem dlouho s únikem vzduchu a měnil jsem už asi vše – kromě stíráků. Díky za případné zkušenosti.
To je hodně divoká teorie :)
Možná máš poškozenou vnitřní vzduchovou komoru (nějakou rýhu,…) a nová manžeta to utěsní, ale používáním ji ta rýha poškodí a uteče ti vzduch. Předpokládám, že do vzduchové komory dáváš olej.
To se mi moc nezdá,ten plivanec mazacího oleje co tam je by se ještě musel dostat přes gumové kolečko co je navlečené na pístnici a přes které dosedá neg. pružina na dno matice co uzavírá vnitřní nohu.Spíš to bude nějakej šrám v komoře.Ono stačí když si po složení blbě sedne talířek co zapadá do pístu.Při propružení může sjet po povrchu vzduchové komory a škrábnout ji.
A neutíká ti ventilek? Je v pořádku těsnění nahoře u závitu?
Ventilek nový, o-kroužek pod horní maticí taky,nad pístkem převodový olej.Tu rýhu zkontroluju. Je pravda,že při skládání ten pístek mohl sjet…To by znamenalo novou vidlu.Náhradní vnitřní nohy asi nebudou nejlevnější. Díky za postřehy
Neplánuje se opět zakázka na výrobu, nebo nezbyl nějaký kousek z minula? Co jsem se díval tak v eshopech lze sehnat jen celý originální pístek za 400…
Kup o-kroužek vhodnejch rozměrů za pár korun…
--a můžeš se těšit z toho, kolik jsi ušetřil, ale nesmíš ho ve vidlici použít jako dynamické těsnění..
http://www.bike-forum.cz/…ir-2012.html
Fungovalo mi to i s kroužkem.
Zdarec, u mne byl pokus kroužkem neúspěšný, podfouklo to na prvních nepravidelných schodech a moc jsem se tomu nedivil, o kroužek není manžeta.
Jaký rozměr jsi dal?
Dynamický jako že klouže? Možná nesmim, ale úspěšně to všude používám a v RS vidlích jsou o-kroužky všude standardně.
Na výrobu je potřeba cca 6 ks.
Napiš uživateli Hovanec o přesný rozměr O kroužku a použij ten. Mám tak od něj „poladěnou“ vidlu a zatím vše funguje jak má.
Standartní kroužek 20×4 mm tam bude pravděpodobně plavat, jelikož osazení na pístku je větší. Epicon má nestandardní manžety, ale i gufera.
Nekde je tu na B-F foto s rozmery toho krouzku. Pamatuju si, ze na foto byl myslim bilej a pomerne tlustej. Ted to vsak nemuzu dohledat.
To bylo moje foto.Silikonovej kroužek 15×5
Helou bojs, takže po sedmi letech ježdění manžeta od scoty konečně chcípla. Neudrží už nižší tlak, ale nad 75 psi stále funguje. Zkusím teď kylův o-kroužek, ať je sranda. Za mě dobré a byl jsem spokojen.