Epixon - tuning na olej a 120mm svépomocí

376 nepřečtených
  • ScottAspect

    Zdravím,

    budu dělat rozborku proslulé vidle SR Epixon. Chtěl bych ji předělat na olejové mazání a zvýšit zdvih na 110 nebo 120mm (to musím ještě pořešit, jestli to snese rám, riskovat nechci). Problémem je ale vůle. Možná jsem to tu už řešil, nevím, ale dostal jsem se do takové prekérní situace.

    V létě jsem se už do toho chtěl obout, ale vůle ve futrech byla masivní, takže skončila na reklamaci. Do toho jsem narazil na TT Milana Slance a rozhodl se pořídit u něj vidli novou (jednak jsem nějakou potřeboval a chtěl jsem mít po problémech s vůlí). Bohužel 26" už nebyla k dispozici. Koupil jsem tedy znova Epixona jinde s tím, že bych ji pak dal do rukou p. Slancovi, ale s tím mě vyfakoval. Nevím proč a je to škoda. Argumentoval jsem a žadonil s tím, že mám 26" kola a on už epixona pro 26" nemá a jinak bych si ji klidně koupil, ale prostě ne. Teď je ta situace, že mám nového epixona v sériovce a potřeboval bych ho poladit.

    Má někdo podobnou zkušenost s TT, případně alternativu, komu vidli dát? Po pravdě nemám tušení, jak mám vymezit vůli v nalisovaných alu futrech epixona.

    Díky za typy, rady.

    0 0
    • roman 3D  

      uživatel onuce má zkušeností s TT

      0 0
    • Vilém  

      A u toho znova koupeneho mas taky vuli?

      Jinak ale nevim, kdyz vzpomenu na tva vlakna a neresitelne problemy, zda by ses do toho mel poustet.

      0 0
      • ScottAspect  

        Jj, malá tam je, pravděpodobně to tak má každý epixon, ale docela věřím tomu, že za nedlouho bude nesnesitelně větší.

        Sériovku už nechci. Chtěl jsem ji svěřit odborníkovi, ale ten odmítl vidli koupenou jinde.

        Boha, zas tohle :D Kupodivu na té reklamované se potvrdilo moje tvrzení o boční vůli. Snad že bylo futro v jedné noze vadné a tak se dodrbalo i to druhé a vaklalo to do všech stran, mám to někde v lejstru od nich.

        To bude v klidu, ale musím trochu vědět, co mám dělat. S tím olejem si poradím, těch vláken o tom je tu hafo. Zdvih je také v pohodě, ale s tou vůli fakt netuším.

        0 0
    • MlokCZ  

      Stačí to tu číst, to bys pak věděl (psalo se to tu opravdu mnohokrát), že vidlice koupené jinde Milan neupravuje.

      Mohl jsi vzít 27,5" upraveného Axona/Epixona, výška se o tolik zase neliší od 26" verze, takže není problé použít.

      0 0
      • ScottAspect  

        Já jsem četl dost vláken, ale asi ne všechny, tak sory.

        Nechci zase na kolo, které je pro mě primární na ježdění, něco blastit. Když bych dal 27,5 a ještě ji vytáhl na 120mm, tak už by to asi bylo příliš znát.

        Jinak, já měl info, že minimálně dříve s tím neměl problém. Ani nevím, proč s tím má problém teď. I kdyby tu 26" objednal sám, aby měl jistotu, že je fakt nová, tak bych taky bral, ale překvapilo mě, jak rychle se mnou byl hotov.

        Ve výsledku by mi pomohlo, když by mi někdo řekl, co s těmi futry mám dělat, ať ta vidle vydrží. Až na tu vůli má totiž velice příjemný chod a není jí co vytknout.

        0 0
        • Vilém  

          Co se Suntouru tyce, mel s tim problem vzdy.

          0 0
        • MlokCZ  

          Suntoury koupené jinde neupravoval nikdy. Před mnoha lety se šlo domluvit na úpravě vidlic koupených jinde, které neměl v nabídce (tzn. jiné značky než Suntour), ale ani tohle už dlouho není možné díky chování některých tupců (včetně věcí jako posílání ČOI), můžeš si pohledat v historii.

          0 0
          • Archer  

            Jsem stihl ještě té dobré časy, kdy doladil Talase a opravil Marzocchi XC 700 :)

            0 0
          • ScottAspect  

            Njn, to chápu, že si to hlídá, ale zase nejsem dement, klidně bych za ním přijel, probral možnosti, ukázal vidli, zacvaknul zálohu nebo nevím, co ještě. Vy se znáte osobně? Já ho neznám, jen mám známého, který ho zná a prý si to hodně hlídá.

            Nevím, co, jak, kdy dělal, ale tohle je info, které mám od známého, že kdysi upravil jeho ženě Epicona. Možná to bylo trochu ze známosti, nevím.

            0 0
            • MlokCZ  

              Osobně se tu s ním zná spousta lidí (včetně mě), jak z osobní návštěvy nebo z testování vidlic. Já se mu ani trochu nedivím, že to nenabízí po těch všech aférách.

              Rešil jsem s ním spoustu speciálních věcí, ale Suntourku koupenou jinde mu posílat na úpravou by mi tedy ani nenapadlo (jiných než Suntour vidlic jsem od jezdil upravených opravdu hodně, aktuálně mám doma na všech kolech jen upravené Suntoury, všechny kupované již hotové upravené).

              0 0
              • ScottAspect  

                Nabízet nemusí, ale po domluvě, proč ne? Co je na tom, posílat mu vidli koupenou jinde?

                Říkám, rád bych si u něj tu 26" koupil, když by měl. Ušetřilo by mi to čas a možná i prachy, protože samo nevím, jak dopadne moje vidle ať už proto, že nevím, jak zvládnu zmenšit vůli, ale nepřehnat to nebo zkrátka, že nemám zkušenosti. Tady by evidentně byla záruka, že bude fungovat na základě zpětných vazeb.

                Za každou cenu ji sám dávat dohromady nepotřebuji. Potřebuji jistotu, že bude makat a nebude při brždění cloumat.

                0 0
                • RomanH  

                  Kdyz se podivas do historie, pochopis, ze komunikace s Milanem je hodne slozita.

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Já jsem si s ním vyměnil X mailů, tak vím. Ale tak snad není jediný, kdo dokáže dobře překopat Suntoura.

                    0 0
                  • Nikovlas  

                    Potvrzuji.

                    0 0
                • roman 3D  

                  Co tě tak u toho polomrtvého rozměru 26 drží?

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Co je na něm polomrtvého? Je to pouze marketingový tah, jak vylámat z lidí prachy. Pak se mele, že to je dětský rozměr, přičemž větší dítě může jezdit na XS 27,5" rámu. Jsi to asi neprohlédl ;-)

                    Navíc i když bych přistoupil na obchodní hrátky, tak bych šel do 27,5 a to znamená nové kolo nebo nablastit výplety do 26" a proč to dělat, když v praxi není znát rozdíl?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pravda, neni polomrtvej, ale uplne mrtvej.

                      0 0
                      • Goob  

                        Za pár let moudré hlavy přijdou na to, že na dětská kola pořád dobrý. A to už nebudou záplety, gumy ani vidle, a starý kvalitní materiál se bude plotit zlotem.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          I pro děti není problém přejít z 24" na 27,5". Ten rozdíl u 27,5" je prostě malý.

                          0 0
                          • Hrabex1  

                            to uz zavani militantni nenavisti k 26" :-)

                            Pouzivat jakykoli rozmer, jen se tomuhle vyhnout.

                            Kdyz je ten rozdil maly, proc teda 27.5" vubec vzniklo?

                            0 0
                            • Goob  

                              Dolary, šéfe, dolary.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Úplně zbytečně to vzniklo. Nejsem příznivce 27,5" , ale když už byla na trh protlačena, tak prostě nahradila 26".

                              0 0
                            • maajkee  

                              Protože lidi jsou větší než před lety a na 26" vypadají obzvlášťě chlapi srandovně, na 27,5" je to o chlup lepší. 26" byla jak se ví prostě znouzectnost, dneska když je možný vyrobit cokoliv tak proč ještě jezdit na 26.

                              0 0
                              • ScottAspect  

                                To budiž, ale že to byla znouzectnost, navíc, jak se ví, jo? Já mám za to, ze to nikdo neví. Pořád je to jenom marketing…

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Tak si prostuduj historii MTB, tam najdeš i odpověď na to proč se začaly používat 26" kola. Staci googlit ale i tady na fóru už se to určitě psalo stokrát.

                                  0 0
                                  • ScottAspect  

                                    Tak to nevím, nehledal jsem nic o tom a nechci se tu přít. Jednoduše je to o tom, že když já jsem si kupoval kolo, tak byly tak z 80% 26" a 20% 29". Šlo by nastínit, proč tedy tomu tak bylo? Každopádně už to bude asi dost dávno. Vždyť MTB v 90. letech byly převážně 26".

                                    0 0
                                    • RomanH  

                                      U 29'' se docela dlouho ladila geometrie, aby se dostaly tam, kde jsou dnes.

                                      Ja 29'' taky az do lonska odmital. Jsem relativne malej, 177cm. Praskl mi 26'' full a ja stal pred volbou, co dale. Kdyz jsem u kamaradu videl pruchodnost a obratnost 29, sel jsem do toho, a mohu potvrdit, ze je to oproti 26 fakt jinde.

                                      27.5'' je proste umele vytvorenej rozmer, aby se trh hybal a byli na nej nuceni prejit odpurci 29. Resit dneska neco noveho na 26 podle me nema smysl, byt je stejne dobra jako 27.5''

                                      0 0
                                    • Petr L2  

                                      Zkus si přečíst něco o vzniku MTB a zjistíš, že jako základ si tenkrát hoši brali městská kola kvůli tlustým plášťům a ty byly 26" tak to nějak přirozeně zůstalo a chvíli trvalo, než se v sotva usazené kategorii někdo odhodlal dělat tak zásadní změny, především proto, že to chtělo dost laborovat s geo.

                                      0 0
                                  • Hrabex1  

                                    jasne, vedeli to hned, ale trvalo to 30 let do realizace.

                                    0 0
                        • Vilém  

                          To by mne vubec neprekvapilo.

                          0 0
                      • ScottAspect  

                        Na čem jsi lital v devadesátkách? 26" bylo v pohodě a teď najednou není. Proč?

                        Jasně z hlediska obchodu souhlas, ale je to jen business, jak prodat více kol. Nejdříve nalákat a pak vnutit. 29 už je rozdíl a na XC bych ji asi zkousnul, ale třeba na traily ne. 26 mi vyhovuje a nemám potřebu ji měnit za 27,5, protože necitim zásadní rozdíl. Do rychlosti ji rozdupu v pohodě, brzdí (teď už :D) srovnatelně a je hravější ;-)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nerikam lepsi / horsi, jen je proste momentalne mrtvej.

                          0 0
                        • obda  

                          Až neseženeš novou vidlici (nebo třeba pláště), tak tu potřebu mít začneš ;) Smiř se s tím, 26" je mrtvých a nic s tím nenaděláš.

                          0 0
                          • ScottAspect  

                            Já s tím jsem už nechtíc smířen delší dobu a moc mě to netěší. Už nemůžu vozit své oblíbené RocketRony s bílými pruhy, protože zmizely z obchodů pro 26". Jojo, musí se pakovat výrobci.

                            0 0
                            • nksh  

                              Na druhou stranu Maxxis nabízí pro 26" i třeba WT verze plastu, takze v tomhle ohledu je stále solidni vyber.

                              0 0
                            • danielh  

                              Rocket rony koupis porad na 26'' ale bez pruhu no.

                              0 0
                    • Hrabex1  

                      ve vsem s tebou souhlasim, jen se bojim, jak to bude za par let s dostupnosti lepsich plastu nebo kol pro 26".

                      Podle me musi nechat tento standard zemrit, aby se mohl pozdeji znovu narodit.

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Samozřejmě, historie se opakuje. Tak už to ostatně bylo třeba s kotoučovkama. O ty díly se také bojím.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jak to bylo s kotoucovkama? Tam naprosto netipuju, ze by se melo neco vracet a znovuobjevovat.

                          0 0
                          • ScottAspect  

                            Nevědělo se, kam nacpat „mrtvé“ mechaniky, tak našli místo na gravlech.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Ajo takhle:) To spis semihydrauliky, to stalo za hovno uz pred lety.

                              0 0
                            • Hrabex1  

                              Celej gravel je taky produkt kvalitniho marketingu. Nerikam, ze je to blbost, nebo ze to neni dobry, ale nevidim nakej zasadni rozdil proti cyklokrosu a nevidim duvod vysokych cen techto kol.

                              0 0
                              • novas752  

                                Duvodem vysokych cen je to ze jsou Gravely moderni stejne jako fatbiky pred par lety.

                                0 0
                                • ScottAspect  

                                  Jj, souhlas. A stejně tak půjdou do ústraní.

                                  0 0
                              • maajkee  

                                Cx je sportovní, gravel je na pohodu :)

                                0 0
                              • Petr L2  

                                A jel jsi na gravelu? pokud ano tak mě fakt zajímà, jak je možné, že ten tozdíl v geo jsi nezaznamenal.

                                0 0
                                • kubad  

                                  záleží na jakém gravelu, ty geometrie jsou dost rozdílné, od skoro silnice, po skoro CX jen na širší gumy.

                                  a tím i ty rozdíly nemusí být prakticky žádné

                                  0 0
                  • novas752  

                    Spis uplne mrtveho, nove lepsi dily se na to uz nevyrabi a starsi jsou skoro vyprodane.

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Myšleno tedy ráfky, vidle, pláště?

                      Začíná to být bída s plášti. Ráfky mi vydrží, ale vidle sakra hoří.

                      0 0
    • oddie  

      Vůle se vymezí tak, že se futra srazí o kousíček dolů. Díra v nohách je kónická, právě kvůli tomu. I tenhle fígl už tu byl kdysi popsán. Kompletní předělání na olej taky.

      0 0
      • ScottAspect  

        Aha, díky za info, tak jdu ještě pátrat do historie. Vím, že co se týče oleje, tak se tu snad nikdo zatím neshodl.

        0 0
      •  

        Presne tak, futra lehce sklepni dolu v radech po desetinach a lad jednu nohu a potom druhou. Stejne tak je to mozne u RS a Fox ale treba u DT uz ne. Lepsi je ta pouzdra posouvat lisem ale jde to i citlivym poklepem.

        Je to jedno z tech servisnich magickych zasahu :) lidi kolem kol co chteji vydelavat na levych rukou zakazniku. To celkem chapu, jeden umi druhy ne ale ze nevyjde vstric s vidli zakoupenou jinde to uz povazuju za zbytecnou vzpupnost a nekorektni obchodni jednani. Tot muj nazor.

        0 0
        • Čipera  

          Vžij se do toho prodejce, koupí vidlici z který má nějaký penize + ještě za úpravu. Když udělá vidlici, kterou si přinese sam jednomu pak to budou chtít všichni. Řekl bych že další věcí je reklamace, kterou jemu určitě uznají. Když to když si zákazník přinese vlastní záruka pada a on pak bude muset řešit problém sám V žádným servise nechtějí tolerovat když si zákazník nosí vlastní díly.

          0 0
          •  

            V bikelive.cz no problem a to se jedna o v podstate legendarni firmu s cyklistickym kreditem.

            0 0
          • novas752  

            Jo ale kdyz uz 26" v nabidce nema. Chtel vyuzit jeho sluzby ale nemel jinou moznost nez kouoit neupravenou jinde. Upravena 27,5 by sice byla fajn ale nebylo by to ono.

            0 0
        • obda  

          Co je to za blbost? Jaká zbytečná zpupnost a nekorektní obchodní jednání? Zcela jasně a korektně deklaruje, že vidlice koupené jinde neupravuje. Co nabízí, je prodej jím upravených vidlic a jejich následný servis. Ber, nebo nech být a jdi jinam.

          Co ti dává právo určovat, jaké služby/produkty má někdo jiný nabízet?! Pokud ti to nevyhovuje, vol peněženkou, a neosočuj ostatní.

          0 0
          •  

            Napsal jsem svuj nazor a nic neurcuji, coz jsi zjevne nepochopil a ty agresivni hlupoty co z tebe vypadly jsem ti jiz odpustil.

            0 0
          • orm  

            Na to by se dalo napsat, ze co ti dava pravo jinym rikat, co si maji myslet, ze maji jini nabizet :-).

            0 0
            • obda  

              Ještě jednou a pomalu. Podnikatel M nabízí jediný produkt – jím upravené nové vidlice a jako službu servis těchto (jím upravených) vidlic. K tomu navíc jasně deklaruje, že vidlice zakoupené jinde neupravuje. Diskutující S tento přístup hodnotí jako „zbytečnou zpupnost a nekorektní obchodní jednání“. Přijde ti toto hodnocení v pořádku?

              0 0
              • orm  

                Ano, prijde mne v poradku, ze nekdo vyjadri nazor na podnikani nekoho jineho. Kdyz se lide vyjadruji na adresu nasich mobilnich operatoru, tak to take povazujes za nekorektni? Kazdy ma pravo se vyjadrit a kazdy ma pravo si myslet o tom vyjadreni co chce, treba ze je to kokotina.

                0 0
    • Čipera  

      Kdyby si koupil vidlici co je rovnou mazaná olejem jako třeba rock shox mohl sis tyhle všechny problémy ušetřit a ještě by si možná ušetřil. :-)

      0 0
      • Sinpa  

        Třeba Rebu co přijde jako nová totálně suchá :-D

        0 0
        • ScottAspect  

          Rebu bych bral na 26" hned, když by nebyla na sportovnidum.cz za 12k… (jinde jsem ji nenašel)

          0 0
          • oddie  

            Na ebay se jich pár najde…

            0 0
          • freerider159  

            Tak kup 27,5 rebu za 6800kč. vždyť je to jedno…

            0 0
            • ScottAspect  

              Co geometrie? Chtěl jsem zdvih prekopat aspoň na 110mm, protože 100mm se zanoří max tak na 80.

              0 0
              • freerider159  

                Tak na epixonu stejně máš buď 100mm nebo 120mm. Jedině že by se vrtla dírka mezi. Reba se dělá taky 100 nebo 120 ale 110 udělat jde – 120 bych v poho nechal. Do te 27,5 vidle dáš 26" kolo v poho a ani to nepůjde moc poznat. Geometrii to ovlivní úplně minimálně, nic se s tím nestane. Vídávám to tak často vyřešené.

                0 0
                • Petr L2  

                  Nkteré vidle v 26" mají pod podkovou tak málo místa, že 27,5" vidle je pro širší pláště vlastně skoro nutnost.

                  0 0
                  • kyl  

                    Třeba Epicon + mini blatníček a plášť 2.4"

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Recon je na tom stejně a problém je už i s 2,1. Vědět to předem, tak tu 26" vidli nikdy nekoupím.

                      0 0
                      • kyl  

                        Přemýšlím že tam dám vidlu na 27,5" a uberu 20mm zdvihu.Posledně jsem jen trošku najel do blata a kolo se zablokovalo a lehl jsem.Musel jsem ten blatníček sundat.

                        0 0
          • oddie  

            Schválně koukám, co jde v 26" koupit. Namátkou Markhor 220eur, Reba 320eur, Circus 350eur…

            0 0
      • kocers  

        Jj, RS mazaná olejem sice je, ale až po tom, co si ho tam po koupi doleješ sám a nebo servis ;-)

        0 0
        • ScottAspect  

          Tak je to se vším. Misky středu, náby, vidle…

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ScottAspect  

      Ještě jsem zkoumal svého Epixona a zjistil, že vůle je jen na jedné noze. Na té, kde je vzduchová komora, u tlumiče v podstatě není. Mám teď 3 možnosti.

      1. Protože mám blbou zkušenost se SR, tak vyměnit za Rebu
      2. Poslat Epixona na reklamaci
      3. Nechat si vymezit jetá futra v Epixonu

      Jednak řeším cenu, ale pak funkci. Prostě bych rád, aby už vidle fungovala stabilně, aspoň do dalšího servisu.

      Jaké jsou návrhy?

      Děkuji a tím už to rozseknu, nemá smysl to tady více protahovat, protože je to tu už pel mel a málo kvěci původního dotazu.

      0 0
    • ScottAspect  

      Po otevření stránek TT si můžete přečíst: „Tuning vidlice je vždy vyšší forma servisu a jde objednat i na jiné vidlice, které zde nejsou nabízené. Tuningem se rozumí zlepšení citlivosti vidlice odpovídající možnostem daného typu a přizpůsobení vidlice konkrétní váze jezdce pro optimální využívání zdvihu.“

      Takže já nejsem blázen, ale vy, kdo píšete, že každý ví, že Milan nedělá vidle odjinud. Má v tom trochu bordel.

      0 0
      • kubad  

        to se ale týká jen modelů vidlic které neprodává.

        0 0
        • oddie  

          To, co dělá nebo nedělá se řídí spíš podle ksichtu a nálady :)

          0 0
          • kubad  

            i to je jeho právo :D

            0 0
            •  

              To je to korektni chovani obchodnika jak jsem zde uz psal :))

              0 0
              • kubad  

                víš o tom hovno, ale píšeš, to je to korektní chování?

                0 0
                •  

                  Tak zakladatel temy chtel upravit vidlici kterou ony neprodava. Pritom co upravuje a neupravuje pise na svych strankach, citat o par prispevku zpet.

                  0 0
                  • kubad  

                    víš o tom hovno, ale píšeš, to je to korektní chování?

                    0 0
                    •  

                      Tak psat na svem webu jedno a v praxi delat druhe je nekorektni jednani, tedy aspon pro mne.

                      0 0
                      • kubad  

                        uff

                        takže už je to podle tebe nekorektní?

                        na základě čeho?

                        0 0
          • maajkee  

            No a co? To je přeci jeho věc. Vždycky mě serou lidi co po mě něco chtějí a mají pocit, že je moje povinnost jim vyhovět.

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
              • maajkee  

                To mi jednou takhle volal týpek, kterýho jsem díky jeho nesmyslnýmu chování chladil, že jestli mu to kolo nepostavím, tak za mnou přijede a dá mi do držky, občas je to výživný :)

                0 0
            • oddie  

              No vždyť to taky píšu spíš jako vysvětlení pro ty, co to furt nechápou… ;)

              0 0
        • ScottAspect  

          Jo takhle. No ale stejně by to mohl mít jasně napsané, takto to zní tak jako „kup si vidli a až půjdeš na servis, tak pojď klidně ke mně“.

          0 0
      • PENE  

        A co, podle tebe, znamena tohle? „…jde objednat i na jiné vidlice, které zde nejsou nabízené.“

        0 0
        • ScottAspect  

          Kromě vidlic nakoupených u mě si můžete přinést i vidlici odjinud a nechat si ji tu vytunit. ⇒ Myslím, že není třeba více než průměrné inteligence pro pochopení toho sousloví.

          Tzn. nenabízí 26" epixona, měl by ho bez problémů vzít na servis. Spojka „i“ je slučovací, ne vylučovací nebo odporovací. Můžu tedy přijít úplně s jakou chci vidlí a on v úvodu píše se facto „jasně, není problém, takovou klidně také vytuním“ ;-)

          0 0
          • PENE  

            Sry, mela to byt reakce na kubada. Chapu to stejne jak ty, takze nevim, proc by ti tu vidlici nemohl vzit na tuning, kdyz ji uz neprodava.

            0 0
          • kubad  

            je to slovíčkaření :D

            jeho vidlice v nabídce je i když jen v jiném rozměru, a jak je na stránkách TT uveden jde především o problém se zárukou

            viz stránky TT

            Je možný i tuning jiných značek než zde nabízených?

            Ano, je možné objednat servis mnoha značek a typů vidlic s výjimkou těch, které jsou zde nabízeny jako edice Tuning-test.Tento postup má však svá úskalí, na která je třeba upozornit. Tuning samozřejmě naruší záruční podmínky a provedením tuningu na sebe nemůžeme převzít zodpovědnost za původní materiál. Není proto vhodné požadovat tuning na nové, téměř neježděné vidlici. Vždy je vhodné vidlici nejprve řádně ověřit a zjistit, zda nenastává nějaký problém, který by měl být řešen v záruce.

            0 0
            • PENE  

              Pokud je vidlice v jinem rozmeru, tak je to jiny model, nebo ne? A to, ze prijde nekdo o zaruku, je spis na nem, nez na tom, ktery provadi upravu. Pokud toho ma na upravu hodne, a nema cas, tak je jasne, ze dalsi vidlice nebere. Pokud ne, tak by ji vzit mohl, ale je to jeho podnik a on si rozhodne, co bude delat a co ne.

              0 0
              • kubad  

                není to jiný model :D jen jiný rozměr

                jinak si klidně kolega mohl vzít 650B vidlici se zdvihem o 10mm menším takže by byl výškově stejně.

                ale to neudělal

                0 0
          • milan1  

            Není třeba žádné zvláštní inteligence, jenom je třeba umět číst a pochopit nejzákladnější vztahy a přitom nevytrhávat text ze souviuslostí, tak, jak se komu hodí.

            Můj text na stránkách je jasný- bod 2 objednávky tuningu

            "2. Vidlice střední třídy jsou již vhodné a z těch je právě tvořena nabídka edice tuning-test.

            Edice tuning-test jde objednat pouze jako vidlice nové, již upravené.

            Tato edice představuje výběr nejvhodnějších vidlic od značek Suntour a RST. Výběr je vlastně i ukázkou, jaké vidlice od těchto značek jsou vhodné k úpravám. Jiné typy vidlice od uvedených značek nejsou tolik vhodné a není možné objednávat jejich úpravy samostatně.

            Vidlice této řady mají tu výhodu, že je možné u mich zajistit záruku na vše, jak na tuning samotný, tak na materiál. Edice tuning-test je proto samostatná kategorie nabízená zde v e shopu."

            A teď se ještě pozastavím, nad tvým vnímáním záruky. Z předchzích tvých vyjádření vidím, že rozumíš, že když si sám zasáhneš do vidlice, tak se bojíš o ztrátu záruky. Ale dát upravit vidlici považuješ za vhodné, dokonce nutné. Proč neřešíš, jak na tom budeš se zárukou po úpravě? Záruku za původní materiál ti totiž vždy ručí prodejce a nepřechází na servis. Svému prodejci jsi dal důvěru u něho jsi si koupil služby i ty spojené se zárukou, tedy správně i servis.

            O nic jiného nejde. Chceš evidentně reklamovat svojí současnou vidlici, tedy reklamuj a představ si co by nastalo, kdybys vidlici nechal upravit. Tak právě o takovéhle problémy nestojím a podmínky mám nastaveny tak abych tomuto stavu předcházel.

            Poprosím tě už více nepřekrucuj zde na fóru informace a hlavně řeš nyní vše, tak jak náleží tvé vidlici spolu se svým prodejcem.

            0 0
            • roman 3D  

              to už raději pevnou

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ScottAspect  

              Mistře, že jsem se zamotal ve tvém textu na webu snad lze odpustit. Přiznejme si, že na první dobrou, když si ho někdo přečte, tak nepobere, jaké vidlice si může nechat upravit a jaké ne, zkrátka, je v tom trochu zmatek.

              Není mi zřejmé, proč je takový problém upravit po domluvě vidlici nabízenou TT, jen v jiném rozměru, pakliže se na SR specializujete, jakožto TT. Rád bych si koupil Epixona rovnou ze stránek TT, ale 26" již nebyl k dispozici. Proto jsem vidli koupil novou a chtěl ji nechat předělat, abych teď nemusel řešit reklamace, aby byla spolehlivá a funkční.

              Záruku vnímám zcela jasně. Zásahu do vidle se samo trochu bojím, ale jestliže by byl zákrok proveden odborníkem, tak pravděpodobnost, že pak nebude fungovat je nižší. Také není problém např. upsat se na lejstro, že TT neručí za případné problémy atd. Všechno se dá řešit. Proč ale ani záruka na tuning?

              Nic nepřekrucuji. Jen jsem dostal pel mel informace a musel jsem si je utřídit (web TT, mail). Proto jsem se tu ptal i na názory a zkušenosti ostatních. Jak vidno, jsou pozitivní i negativní.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • milan1  

                Tady přesně na tomhle vyjádření je nejlépe vidět, že slova nestačí, opravdu je to jenom doklad, že takovýmto „řešením“ je nejlépe se vyhnout, když se nevnímají podmínky a vyhodnocuje se výhradně dle svých výkladů.

                Kdokoliv si chce nechat upravit vidlici přečte si jistě podmínky a hned druhý bod jsem zde citoval. Zárka na tuning a na původní materiál je v praxi těžko rozlišitelná a kydž už nastávají problémy jenom s výkladem jasných formulací, jaké problémy by nastaly následně?

                0 0
                • ScottAspect  

                  To si pořád nerozumíme. Já mluvím o tom, že by nemusel být problém se vyloženě domluvit u konkrétní vidle dopředu, napsat náležitosti a pak vidli případně vzít na tuning. V tomto případě by byl vyjímečným důvodem fakt, že 26" Epixona již TT nenabízí.

                  Tohle je totiž vytrženo trošíčku z kontextu. Problémy s výkladem formulací jsou v důsledku nešťastně sepsané textace v úvodu TT. Pak by nemuseli být nesrovnalosti. Co se týče záruky, tak ano, to jsem pochopil a proto jsem napsal „Také není problém např. upsat se na lejstro, že TT neručí za případné problémy atd.“

                  0 0
                  • kubad  

                    nějak nechápu, proč by to měl dělat?

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Protože se údajně jedná o jakési know-how, dost uživatelů vidlice TT opěvuje a protože SR jsou v základu docela děs, myslel jsem, že i přestože vidle byla koupena jinde a je součástí TT, mohli bychom se ne úpravě domluvit.

                      0 0
                      • kubad  

                        tak ono je lepší si vše domluvit předem, než nakoupit a pak zjistit, že každý myslí trochu jinak :)

                        0 0
                        • ScottAspect  

                          Jako souhlas, ale tlačil mě tehdy čas, byl jsem bez vidle :-/

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • milan1  

                    N astránkách je to formulováno zcela přesně, týká se to celé řady značky Suntour a to jednoznačně, buď chcete upravenou vidlici a koupíte ode mne a nebo neupravenou ale tu si musíte řešit pouze se svým prodejcem.

                    Možná to z Vaší strany vypadá jinak ale jsem tady vláčen stále za viníka čehokoliv za co prý můžu.

                    Nezanamenal jsem, že by byl nějaký jiný prodejce stejně zodpovědný za problémy Suntouru. Nikdo nikdy si zde nestěžoval na vidlice Suntour od jiného prodejce. A proto zde máme ty hodné prodejce, kteří ale vlastně za nic neručí, protože problémy za ně bude řešit nakonec tuning. Je třeba si představit, že ti hodní prodejci vlastně nemají vůbec žádné starosti, tady se postaráte o to aby vše padlo na mě. To je lehce ověřitelný fakt právě na tomto fóru.

                    Takže znovu a správně. S koupí vidlice si každý kupuje i servis, který prodejce dokáže nabídnout. tanto servis si prostě nákupem vidlice u něho zaplatil a patří to k ceně. Není vůbec slušné vyžadovat po někom jiném, kdo k produktu nabízí více aby musel řešit věci za někoho jiného a aby zde navíc snášel příval mnoha obvinění a osobního napadání.

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Nechci to moc rozpitvávat. Ve zkratce. Já po nikom nic nevyžaduji a ani nikoho nenapadám. V podstatě jsem napsal poptávku a nebylo mi vyhověno. Takto jsem to konstatoval výše, bez jakýchkoliv příkras a tak to beru. Jen jsem si dovolil pronést poznámku, že úvodní text na TT mi na začátku přijde trochu rozporuplný s následujícími informacemi níže (patrně změny v průběhu času), ale to snad není vnímáno jako napadení.

                      Nevím, jak kdo řeší nefunkční vidle od jinud. Nevím, jaké máš zkušenosti, ale myslím, že je vše o rozumné domluvě. Když bych přišel s cizí vidlí, dozvěděl bych se, že zásahem přijdu o záruku a sám bych se rozhodl, že to riziko podstoupím, tak pak je vše jasné a nemohou nastat problémy.

                      To, že pak někdo vypere „špinavé prádlo“ na veřejnosti samozřejmě neschvaluji, ale to je holt riziko podnikání.

                      Onuce nahoře tvrdí, že vidlici koupil rovnou v TT. Nikdo neví, co se stalo, ale ten zjevně záruku měl a přesto působí dost rozhozeně. Vše je o lidech a komunikaci. Ale pořád nelze říci, že jeden je chudák a druhý ho napadá.

                      Já děkuji za objasnění a více to již zde neřešme.

                      0 0
    • ScottAspect  

      Ještě jedna otázka na spokojené majitele Reby. Jak je na tom od výrobce, nelítá nasucho? Je třeba přimazat nebo počkat až na servis po sezoně? Já jen, abych ji kdyžtak rozhodil ještě než ji namontuji.

      0 0
      • petyn  

        Rozhoď ji. Teď jsem dělal 2 nové a v obou bylo max 2 ml oleje a téměř suché horní molitany.

        0 0
        • ScottAspect  

          Hm, trochu jsem to čekal. Díky za zprávu.

          0 0
        • ScottAspect  

          Možná ještě, jsem trochu perfekcionista, ale jaké jsou u Reby utahovací momenty? Nevím, jestli to bude v nějaké příbalové listině, ale nebudu na to mít moc času a nemůžu pak moc laborovat.

          0 0
          • petyn  

            Já to dotahuji podle citu, abych něco nepodělal .

            0 0
    • MaroshCZ  

      Ahoj,

      mám vidlici SR Axon a všimnul jsem si, že při rychlém stlačení občas něco jakoby cvakne či co.. Je možné, že to dělají kabely nebo je chyba ve vidlici? Bohužel se mi teda ještě nedávno stalo, že jsem si vidlici locknul, zapomněl na to a následně jsem zkoušel jak pruží… :(

      0 0
      • ScottAspect  

        To mi dělal předchozí Epixon, ale jinak chodil normálně a na lock jsem zapomněl jednu i vícekrát během vyjížďky. Co to je, nevím, to musí napsat někdo kovaný. Já měl za to, že mi lítal nasucho.

        0 0
        • MaroshCZ  

          To doufám, že ne. Jedná se o nové kolo a mám najeto lehce přes 100km. Dle návodu od SR po každé jízdě hadříkem odstraním z vidle prach. Co jsem četl tak po 50h jízdy, se mají měnit olejový stěrky a po 80h výměna oleje.

          0 0
          • ScottAspect  

            To mi přijde brzy, ale jestli je nová a na servisu nebyla, tak už bych tam klusal.

            0 0
    • ScottAspect  

      milan1 vs onuce

      Mistři, já myslím, že se tady stejně nedohodnete. Je to již stará věc, jsou na ni 2 vlákna, navíc jsem myslel, že tohle vlákno zůstane spíše informativní pro někdejší kolemsurfující. Nemá to smysl, navíc tady na foru.

      0 0
      • milan1  

        Promiň ale myslím, že právě ve tvém vláknu se konečně ukázalo, jak vyrábí onuce své pomluvy. Shrnu podstatné, mailem mě jako můj zákazník upozornil na vlákno, které zde rozjel onuce. Že on je onuce se nezmínil a požádal mě o vyjádření se. Vyjádřil jsem se k tomu osobním mailem který je zde konečně uveden a který není nijak urážlivý a více jsem z majitelem vidlice tedy onucem nekomunikoval, protože mě již více pod svým pravým jménem neoslovil. Že by chtěl řešit vidlici reklamací nikde ani zmínka ani jediný pokus, toť vše.

        Jak tohle dokáže stvořit takové podivnosti zde na netu je otázkou. Dokonce i ty zde převezmeš jeho obviňování, které sám a uvedeš odkaz, že již on měl se mnou problémy a následně přiznáš, že v komunikaci se mnou jsi osobně žádné neměl. Není tohle opravdu divné, když se to takhle nakonec rozpelte?

        Takže díky za pomoc s tímhle onuce řešením.

        0 0
        • ScottAspect  

          Dobře, tak ok. Já už si říkal, jestli to má konce.

          0 0
        • Archer  

          Nějak tak to funguje :)

          • Poslechnou, Kohn, jak u nás byli včera se Sárou na večeři, když potom odešli a my jsme si přepočítali ty stříbrné lžičky, tak tři chyběly!
          • No to nemyslej vážně, že já bych jim kradl na návštěvě lžičky, to je úplný nesmysl, co to tady naznačujou?
          • Ale ne, my jsme je potom nakonec našli v šuplíku, ale já jen, že přece jen to podezření už jaksi zůstalo.
          0 0
          • Goob  

            ROFL! Ten jsem neznal.

            0 0
        • ScottAspect  

          Jak tohle dokáže stvořit takové podivnosti zde na netu je otázkou. Dokonce i ty zde převezmeš jeho obviňování, které sám a uvedeš odkaz, že již on měl se mnou problémy a následně přiznáš, že v komunikaci se mnou jsi osobně žádné neměl. Není tohle opravdu divné, když se to takhle nakonec rozpelte?

          Tady jsem si ještě všiml jedné věci. Já říkám, že jsou zde jak pozitivní, tak i negativní zkušenosti s TT. To je čistě fakt.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • ScottAspect  

      Tak už toho tady bylo dost ;-)

      Výjimečně zamykám. Za smysluplné rady, typy a zkušenosti děkuji.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce