Zdar. Co říkáte na favorit.cz. Vypadá to na dobrý marketing. Nekoupím si to (v nejbližších letech), ale tipoval bych, že si to zákazníky najde, jelikož to má něco do sebe.
Zdar. Co říkáte na favorit.cz. Vypadá to na dobrý marketing. Nekoupím si to (v nejbližších letech), ale tipoval bych, že si to zákazníky najde, jelikož to má něco do sebe.
Jinak kritická diskuze proběhla před lety zde:
rikam, ze marketing pochvalim az budou v plusu… imho spatne zacileny, zakazniky bude hledat tezko. Malo exkluzivity za relativne dost penez a nemoznost jakekoliv volby komponentu u „exkluzivniho“ kola mi prijde mimo. Navic karbonovy mestsky kolo za 55 tis. – nic moc na nakupy u teska a na zevlovani po meste mi to prijde drahy… Osobne bych sel jinou cestou, ale kazdeho volba… (prijde mi ze takovyhle oziveni zkusili v dost firmach – jawa, čz, velorex) a vetsinou senaslo jen par nadsencu… me se to libi, ale za 50 si postavis stylovejsiho mestaka nebo cestaka…
Asi jo, chtělo by to možná ještě něco. Nicméně já se díval hlavně na tu verzi bigboss jako kolo na dojíždění do práce pro movitější blázny, kteří se chtějí odlišit. Je fakt ale, že takových lidí je minimum.
Mně to přijde jako Botasky. Volit komponenty tady přece nikdo nechce.
kdyz ono pro ty „manazery“ ktery danymu tematu prd rozumej je vypada lip kolo za 55k na kterym trhnou treba 10tisic nez vyrabet levny kola po 10k a nemit ani tisicovku na jednom.
Proto tyhle obnovy moc casto nevychazej protoze vetsina lidi si rekne je hele favorit a kdyz dojdou k cenovce tak se podivaj jinam.
Stejne tak velorex, puvodne levny vozitko pro lidi s postizenim ktery nemaj moc penez a nove auto vhodny pomalu jen na okruh za vic nez pul milionu
omyl…poondiaty mobil
Myslím, že pokud neseženou silného partnera pro prodej v zahraničí, tak tady u nás s tím moc neuspějí…
Já naopak jen těžko hledám pro tyhle kola v retro designu a s brutální cenovkou cílovou skupinu. Myslím si, že to asi ani nebudou cyklisti. :)
Je mi jasný, že každý druhý řekne, že se mu to líbí a nejen proto, že je to aktuálně „in“, ale i proto, že to opravdu má něco do sebe, ale reálně si to koupit…? No nevím.
Hrozné patlaniny … Kožené sedlo, kotouče, integrované světlo …
to integované světlo na městské vozidlo mi prijde prave jako super věc… dá se to nekde koupit zvlast nebo je to nejaky jejich patent?
připomnělo mi to pár let zpět a Bocyc. Jako pěkné, ale spíš jen tak někam na výstavu
Mě osobně se to líbí, ale chybí mi nějaký „entry level“, který by měl ALU rám, řetěz a třeba alfine 8sp (jejich kola mají předpokládám 11sp), který by stál polovinu. Itegrovaný světlo je super.
Osobně si myslím, že by to mohlo uspět. Koneckonců, když jdou na odbyt takový kraviny za zcela absurdní ceny (Festka a pod…).
Dělají si p*del? :D
pěkný reklamy.. hlavně tahle se mi líbí https://youtu.be/FpgHeT-nNPw
;-)
Jo, ta je nejlepší… :-)
Tak to je perla. A já jdu vylít bezdušáky betonem ať mám stabilitu.
no o té vyšší hmotnosti kol je to krásná fornulace :D
marketéři zapracovali na jedničku
podle me to je za pet minus. pokud ma kolo tezky kola, tak o tom mlcim a nesnazim se to ospravedlnit, kor kdyz se me na to nikdo nepta, nemyslis? ;-)
no dobře… o rotační hmotnosti víme něco my, co se o kola zajímáme… ale někdo, kdo o kolech neví lautr nic, se na ty kydy může chytit
Těžké kola pro dojíždění do práce a na víkendový cykloturismus až zas takovou nevýhadou nejsou. Stabilitu tu přidává, to je pravda. Pamatuji si, když jsem si zkoušel závodní kánoi. Také mi přišlo, že není stabilní, jelikož jsem od toho čekal něco jiného.
sam pises, ze tezka kola pro dane pouziti vyhodou nejsou. ;-)
Nejsou velkou nevýhodou píši.
takze jsou stredni nebo malou nevyhodou mi vychazi. coz nevyhoda je resp. vyhoda neni . ;-)
Můžeš si hrát na dobrého logika, ale pak to musíš mít v pořádku. Konkrétně jsem nidky nemluvil o malé a střední nevýhodě, pouze o velké. Navíc, když něco není nevýhoda, ještě to neznamená, že je to výhoda. Může to být bez vlivu na výhodnost. Asi tolika k teorii logiky.
V praxi si myslím, že u těchto kol to je docela jedno. Jde o spolehlivost a design (do kterého patří jak funkční vychytávky, tak subjektivní pocit).
Dívej, kolik lidí jezdí po Praze na malých skládačkách. Jizdní vlastnosti jsou docela špatné, je to drahé, přitom to má celosvětový úspěch.
takze ted mi rekni exaktne, cos myslel tvrzenim, ze to „neni velka nevyhoda“. jestli mi ted napises, zes tim myslel, ze to je vyhoda nebo, ze to na funkci nema vliv, tak nevim. :-)
samotne kolo ted vubec neresim, jde mi o ten marketing prezentovat jasny nedostatek jako pridanou hodnotu vyrobku.
to je daky fake ne?
To je moc, záměrně navýšit hmotnost kol pro lepší stabilitu. Měli by jít do Pro Tour dělat poradce :DD
Mate nekdo podrobnejsi odkaz jak funguje ta jejich prehazovaka a remenovy prevod?
Predpokladam, ze neexistence neceho jako kazeta a potazmo nejaky mechanismu v zadnim naboji nebude zrovna spolehliva zalezitost (mimo mestske popojizdeni) … ?
furt menit retezy me totiz moc nebavi!
Normalni planetova prevodovka.
Pokud se nepletu tak tam cpou Shimano Alfine.
aha, dik. Alfine ale pouziva normalni retez (?), oni tam dali remen, coz me zmatlo.
Kazdopadne problem je 1.5+kg rotacni vahy, to je proste moc.
Že Ty's to pořádně nesledoval? Kdyby ano, tak víš, že mít těžká kola je lepší.
ale sledoval, na favoritu to rozhodne plati, pro nas ostatni co nejezdime jenom v retro tricku na rovince vysmati jako slunicko je porad lepsi nejake ty gramy ubrat.
Delaji se sady treba od Gates, ktere na alfine pasuji.
Narust rotacni hmoty vubec nezaregistrujes, je to ve stredu kola. Maximalne tak, ze budes mit tezsi zadek.
Edit: kdyby to bylo na celopero, tak tam by byl narust neodpruzene hmotnosti, tam by se to mohlo podepsat na funkci zadni stavby.
Přesně jak píše Vilém. Zadní náboj (Alfine 11) váží někde ke 2kg. Ale je to ve středu kola, takže to že to rotuje nemá skoro žádný vliv (tam jsou rozhodující ráfky, pláště).
Obrovskou nevýhodou je ale tzv. B-F faktor, kdy se nemůžeš pochlubit fotkou vypletených kol na digitální váze. Dostaneš se tak na 3250g a toto číslo prostě nemá ten správný efekt :-)
Teď vážně. Uspořádání převodů je dáno od výrobce a nemáš šanci si to upravit. Skoky mezi jednotlivými převody si můžeš najít (celkový rozsah Alfine11 je 409%). Máš pouze volbu primárního převodu, čili celý rozsah posuneš do pomala nebo do rychla. Omezení týkající se primárního převodu Shimano nikde neuvádí, narozdíl od Rohlhoffa. Nicméně primární převod 1.4 pod stokilovým kulturistou nebude převodovce příliš svědčit.
Jestli použiješ řetěz nebo řemen už nesouvisí se samotnou převodovkou, řemeny dělá Gates (sada přední, zadní řemenice a řemen v provedení s centrálním vedením CDX vyjde na cca 7000,–). Je tam omezení sortimentu co se týče počtu zubů vyráběných řemenic, ale vhodný primární převod se dá složit. Samotnou kapitolou co se týče řemenového pohonu je rám, který na to musí být připravený (dopnutí řemene, rozpojitelná zadní stavba).
Nektere zdroje uvadeji jako max. primarni prevod 1,9. Kdyz jsem si to pocital, v nejakem online kalkulatoru srovnavajicim planetove prevodovky, tak Alfine vychazelo hodne do rychla.
Kdysi jsme to tady už rozebírali. Nejedná se o maximální dovolený převod, ale doporučení vhodného převodu na běžné použití pro toho, kdo si převodové poměry neumí spočítat a neví co má zvolit. Jinak by to opravdu vycházelo hodně do rychla, nicméně je Alfine k vidění i na MTB s primárním převodem odhadem 1.5.
Jo, ta o tom jsme se mozna v minulosti dohadovali spolu:)
Ze to tak nekteri malovyrobci montuji, to jsem postrehl.
Chtelo by to nekde dohledat zda to shimano opravdu neuvadi, protoze mi to prijde divny, ze by se nesichrovali proti pripadnym reklamacim.
Já jsem to hledal, ale nikde nenašel. Pokud to někde najdeš, rád se přiučím. Ale je to fakt divné, že Rohlhoff to má omezené a Shimano ne – ale on zase slibují 100k km.
Ted jsem jen v rychlosti znovu kouknu a maji to psano jako doporuceny
"It is recommended that the gear ratio of the front chain ring be set to approx. 1.9.
●
Example: F34T – R18T, F39T – R20T, F45T – R23T"
coz je dost nekonkretni, uz jen vzhledem k pouziti s ruznym prumerem kol.
Kazdopadne bych z prekroceni mel strach, aby to nedelalo problemy jako na prvnich verzich Alfine 8, kde odchazelo ulozeni planetovych kolecek. Pak se poucili a dali je na jehlova loziska.
„Rotační váhy“ – to jo – a tachometr si doufám dáváš na rám, protože představec a řidítka jsou při zatáčení taky „rotující díly“…
Podle mne jsou ty favority totalní blbost ani ryba ani rak dnes jsou kola uplně jinde ,ale ty marketingove kecy jsou povedene znam lidi kteří si dali nabrousit přiborove nože.
ale aspoň jsou to originální kola a ne tuctová jakých je všude plno.
Ocividne miri na lidi, kteri chteji ujet na kole za rok 1000km, ale 3 podobna kola v republice uz povazuji za mainstream, takze potrebuji neco unikatniho ale ne nutne unikatniho technicky.
Predstava, ze nejaky zlodej bude zkoumat pevnou sedlovku a individualni geometrii a od toho si odvodi, ze by to kolo nikomu jinemu nepasovalo, takze ho neukrade je prinejmensim usmevna. Nebo unikatni nastroje – to je spise opruz pro majitele najit servis, kde mu s tim neco udelaji, nez ze by to zastavilo zlodeje.
Ale uprimne jim preji uspech, par kusu za rok urcite prodaji – jestli je to uzivi, super.
Tak to je věc názoru. Mě to přijde vcelku dobrá kombinace. Bral bych ještě verzi „Noční CX“ se zabudovanou výkonnou ledkou s přepínáním na dálková a s dírou na 18600 baterky. Vozil bych se tím do práce.
Videa a ty kecy v nich des bes. Jinak prijemne prekvapeni. Uvidime jak jim pujde prodej.
jediná vyjímka je video s měřením :D
Nevím jak, ale četl jsem : jak jim půjde výprodej :-D
Že by novinka? http://f1.favorit.cz/
To už se mi líbí. Tamto s tím řemenem nee, ale tohle bych si klidně koupil. Jako dítě jsem fáčko nikdy neměl. A líbí se mi u kol klasický trojúhelník i tyhle barvy. Jo, tohle bych si i z nějaké nostalgie koupil.
jo, tohle aspon vypada jako kolo … jen fakt nevim, jestli bych si poridil favorita misto nejake znacky o ktere se vi, ze ramy fakt umi.
Mně se to taky moc líbí, prostě mám slabost pro klasický trojúhelník bez sloopingu a tady je horní roura skoro rovně. Ještě by měli zkusit tu klasickou modrou metalízu, která byla fakt parádní.
libi, nelibi… tem mestskym kolum se musi nechat, ze opravdu maji neco, co konkurence nema resp. v takovem segmentu je konkurence dost slaba. silnicku za dvastapadika ma kazda vetsi firma a jejich kola jsou proverena zavodniky na nejvyssi urovni. tady imho realne nema neznama firma bez historie co nabidnout navic oproti konkurenci.
ten clovek je bud blazon alebo niekomu pere prachy.
tak asi to není jeho hlavní business
to nemoze byt ziadny biznis. ani ten najvacsi imagemaker a dusou absolutneho patriota ak je co i len trocha lucidny si predsa nemoze kupit za par tisic eciek hentaku cinsku kokotinu.
btw – kolko toho u vas jazdi?
nikdy jsem to neviděl
Moc jich tady asi zatím fakt nejezdí.
A určitě ani jezdit nebude.
a co tam těch 40 lidí teda montuje?
Montují to do zásoby, aby uspokojili poptávku od 31.3.
Řekl bych, že už 30.3. odpoledne se budou tvořit fronty.
Čína to opravdu není. Naopak by se dalo najít pár shodných linek s jistým malosériovým lokálním producentem :)
To zní tajemně. Něco ve smyslu „jávímcovynevíte..“
Kousek níž to je napsáno na plnou hubu ;)
Kdo jim to dělá?
Netusim, ale pripomina mi to rozzo.
Mně taky. A barevně zase Festku. Ale to je třeba jen inspirace z Vinohrad.
Festka ještě existuje???
Jestli sem videl dobre, tak na MS v drahove cyklistice Blaha s Haceckym jezdily na Festkach, takze asi funguji a na zviditelneni makaj.
Tak ony ty holky tu techniku moc neřeší, stačí správný barvičky.
No jo no stane se pardon.
Evidentne usoudili ze v Cechach neni dost hipsteru aby je uzivili, a cili usili jinam.
No ale podle jejich FB s nima dokonce muzes 10/4 na vyjizdku Hell of the North do Lyse. Mohlo by se ti to libit, bude to kratke, sice pry pojedou i po kostkach, ale minimalne tem v Polabi se dost peclive vyhybaji, a trasa je dost nesmyslna.
10/4 je Road Adventure. Ano, to je ten závod, kde jste se vloni zalekli konfrontace se západními opilci a zevláky a jeli raději postopadesáté do Olivera :-P
A letos se západní opilci a zevláci lekli pár kapek deště …
nonono ;-)))
Snad se nepočítáš za západního opilce a zevláka :-)
Podle tvých slov „ruční brzda“, a to je něco jiného
:-)
no vida, jsem distancován ze skupiny západních opilců a zevláků.
Co si teď počnu, jsem ztracen! Běda Roninovi, běda!
no vida, jsem distancován ze skupiny západních opilců a zevláků.
Co si teď počnu, jsem ztracen! Běda Roninovi, běda!
no vida, jsem distancován ze skupiny západních opilců a zevláků.
Co si teď počnu, jsem ztracen! Běda Roninovi, běda!
A to stačilo napsat 3× běda :-D
Nejen, dost jede..a dělá i titany, převzali prapor Morati..
Zřejmě hledají nové výzvy poté, co Projektem 200 zadupali do země Colnago a spol. :-DDD
:D
Hele to musel být slušnej provar, o to víc oceňuju, že se nevzdali a pustili se do toho z jiného směru a s daleko větším smyslem i drivem. A podle všeho se jim to konečně vyplatilo..
je to hrubeho prace, tzn. rozzo a ex festka.
Tak pokud to dosahuje parametrů srovnatelných s značkovými carbony tak klobouk dolů
Podle řezu na obrázku to bude mega tuhý (všude, i tam co by nemělo), o to těžší a nedivil bych se, kdyby občas nějaké spoje praskaly když do nich půjdou vibrace z těch příhradových nosníků, nedej bože nějaká energie při smotce (ale možná maluju čerta, detaily neznám)…
To má být ta slavná voština o který mluvili v PR od festky? Jsem si představoval voštinu ve stěně trubky, ne že to budou tři trubky na sobě…
Tohle voština není. Voština byla klasická, tedy sendvičová stěna. Tvořila ji vrstva carbonu / voština / vrstva carbonu.
No ja to detailne nesledoval, ale festka se chlubila, v podobnych tonech jako ted to favo, mozna maj stejnyho PR mana, ze ty jejich ramy jsou super duper revolucni tou vostinou..
Tohle (ty tri komory) mi pripada silne kontraproduktivni, nejen kvuli pohodli by ram mel obcas umet zapruzit… takhle to bude umet „zapruzit“ akorat ve spoji :)
To bylo ještě v dobách, kdy Festka tlačila tu honeycomb konstrukci sendvič trubek, nebo jak tomu říkali? Mi to tehdy přišlo jako dost nesmysl, taky se to nechytlo..
Tři komory..já tomu teda prd rozumím, kontrukce jsem nikdy neměl možnost studovat, ale není to myšleno tak, že ta žebra fungují jako planžety, tím že jsou vodorovně umožňují pružení ve vertikálním směru, ale zamezují torzní tuhosti? Takhle by mi to smysl dávalo.. a tím pádem je asi možné mít pružnější vrchní „trubku“, protože na ní nespočívá tuhost.. a i v případě poškození to teoreticky není takový *******, protože to není nosná struktura.. ale jsou to jen mé hrubě neodborné otázky :)
přesně tak to je, trubka je v jednom směru výrazně pružnější než v jiném
Samozřejmě jsem myslel, že planžety zamezují torzní měkkosti, nebo že navyšují tuhost, jsem to blbě napsal :)
eh?
…ta žebra fungují jako planžety, tím že jsou vodorovně umožňují pružení ve vertikálním směru, ale zamezují torzní tuhosti?
zamezuji torzni tuhosti ceho?
kdyz se na to laicky podivam, tak ty lamely, jestli tak lze steny vnitrinich trubek nazvat, dovoli pruzeni ve vertikalnim smeru. potud souhlasim. nedovoli ale uz moc pruzeni v horizontalnim smeru, cimz nikoliv zamezuji, nybrz zajistuji torzni tuhost ramu jako celku i samotne trubky. ;-)
No však jsem se opravil – tvl se Ti nikdy nestalo, že děláš víc věcí zároveň a myšlenky jsou rychlejší než prsty na klávesnici? :)
kdyz jsem to psal, opravu jsem nevidel. ;-)
Ale každému bylo jasné, že je to pouhý překlep. A jenom ty na tom rajtuješ :-)
na wiki pisi: Typický příklad překlepu může být přílkad. Naproti tomu skouška není překlep, ale pravopisná chyba.
se zamenou slov opacneho vyznamu pod heslem preklep nikdo ani nepocital. ;-)
že bude trubka tuhá asi je jasný, ale co spoje? Oblast středu apod?
To by mě taky zajímalo, jak to je pořešený..
manufaktura na brehu jang-c'-tiangu podobne ako kopu inych co kupis za zlomkove ceny.
No nevím, Novák si sice drží image hvězdy a velkého machra, ale zrovna to kolo s tím zlomeným rámem, by ulepil každý svářeč i bez něj, na první pohled jsem si vzpomněl na první celoodpružený Cannondale. Ten měl taky takový kostrbatý podivný rám a pak hned se vybavila dámská kola ze supermarketu v 90. letech. Do toho bych nešel.
Já ale neříkal, že mám o něm nějaké valné mínění…jen jsem odpovídal na to, kdo to dělal.
Jeho ego mi je ukradený a jeho práce v podstatě taky :)
Já ti to ale nepodsouvám, pouze píši, co si o něm a jeho práci myslím
já vím:)
já jen že mám na něj stejný názor…
F1 Super Special za čtvrt mega – to nechceš :)))
Ty trubky maj tri komory, takze jsou to vlastne tri ramy na sobe.. musi to logicky byt 3× drazsi nez „obyc“ karbonovy ram..
Ten clanek je dobrej PR blah blah… trzby 12 mil? To by ta kola musela byt nekde videt… mozna ma Favorit dobrou povest v Mongoslku nebo Jizni Americe jako Jawa, jinak si to nedovedu predstavit… „abychom jimi zásobovali světovou elitu zatím nemáme kapacity.“ kluci z ProTour se uz nemuzou dockat..
Dotaz laika, když vezmu určitou F1 dejme tomu tu nejlevnější za tich 65 tis a porovnam to s konkurencí silničních kol… dostanu za ty peníze lepší, lépe vybavenou , prostě lepší silničku? Jde mi o to, zda i tou F1 favorit oslovuje vybranou skupinu lidí jako že je to něco echt stylového nebo prostě konkurence schopné silniční kolo…
Cube, Haibike zacinaji kolem 45000,– na karbonu se 105 tkou. Takze za me se snazi oslovit urcitou skupinu lidi, rozhodne nemaji nizkou cenu.
Akorát to není na míru a je to největší lowend karbon. Otázka je jaký bude to Fávo rám …
:-D
100
Tož, diskutovalo se to tady dost, hodně i v galerii té vizualizace, dám to sem..
viděl jsem se s panem Hrubým na stánku Favoritu, pár věcí jsme probrali, tak nějaké konkrétní věci namísto dosavadních odhadů a spekulací – idea je taková, jak jsem si ji představil, v podstatě vnitřní struktura funguje, velmi zjednodušeně řečeno, jako planžeta, aby mohla pružit ve vertikále, ale být tuhá do krutu a do boku. Zadní stavba je u levnějšího „Special“ shodná, jako má top model, ale napojení ve spojích těch „planžet“ je vyřešeno nějak jednoduše. Top model „Super special“ už má ovšem řešenu vnitřní strukturu tak, že ty jednotlivé planžety jsou napojeny na sebe. V případě hlavy je to sendvičová konstrukce tak, aby rázy od vidle brala primárně vnitřní vrstva a do vnější to šlo už zredukovaně. To vnitřní žebrování není dělané klasickým „vyfukováním“, jako jsou známé formy u ostatních, ale jsou do této struktury lisovány. Teď mi došlo, že jsem se zapomněl optat na vnější vrstvu, trubka na mě dělala dojem, že je spíš oplétané vlákno, než klasické „plátno“ prefabrikovaného karbonu, ale to tedy nevím.. Každopádně předávám dál, co jsem se dozvěděl a pochopitelně už to teď říkám svými slovy, tak snad to nijak významně nekomolím :)
Kažopádně, když shrnu svůj osobní dojem, vydali se jinou cestou, než je na trhu obvyklé a ve veloprůmyslu běžné. Mohli jet na Taiwan, objet x fabrik, zjistit, co kdo umí, podle toho napasovat design, vyfouknout rámy jako každej druhej a odlišit se retro designem. Místo toho zkouší vlastní technologický přístup, vyrábějí to u nás a už jen za to jim patří můj obdiv a držím jim palce. Druhá stránka věci je, jak se to povede marketingově v praxi a jak na tom budou s prodejem. Nicméně jedna věc je jistá. Němci si hýčkají své Schmolky, Lajtvejty, Štorky, Francouzi své Tajmy a Looky atd. A že jsou opravdu hodně daleko nějakému ideálnímu poměru cena/výbava, ovšem v Čechách se na ně sesype leda zástup hecmajstrů, co je znectí do sedmýho kolene.. ale tak to holt už u nás je..
Tak ještě porovnej kupní sílu v to Německu, Francii a u nás. Bartosz to dělá jednoduše a funguje to. Všechna ta technologie Favoritu je krásná, líbí se mi, ale bohužel nezaplatím to a jiní (i nadšenci) taky ne.
Zrovna takovej Dzej Ar by prachy mel resit az na poslednim miste.
nojo, ropa za 36, bida dorazila i do Dallasu :D
*****, vrty vyschly :-)!
A břidlice ti nejedou?
no na pocet obyvatel zas tak moc nezaostavame u nas to dela rocne cca kazdy 29. si koupi nove kolo, ve francii kazdy 22. a v nemecku 20.
Ale jaká je pak průměrná cena kola zakoupeného u nás a kola zakoupeného v Německu nebo ve Francii?
v nemecku je to nakych 14500 kc, u nas jsem to bohuzel nedohledal, ale o moc min to nebude, kdyz si vezmes ze kola zacinaji na nejakych 7000? kc
Já bych nebyl tak kritický k reakcím lidí, je dost výrobců, co si jdou svojí cestou i u nás a nemyslím, že by si je všichni „vychutnávali“ V případě Favoritu to možná je spíš tak trochu reakce na ten jejich marketing. Za každým výrobcem lahůdek je většinou nějaký „příběh“, který výrobkům dává tu nadstavbu a tvoří s výrobkem nedílnou součást, u Favoritu to tak necítím, jejich story: " koupil jsem značku protože mi připomíná dětství, dal jsem do toho peníze, uděláme vše jinak, lépe od konstrukce po design" mě opravdu neoslovila a osobně se mi ty kola ani nelíbí, říkal jsem si, že budou naživo třeba hezčí, ale nejsou.
Ja moc nechapu, oc tem remcalum jde. Cena mi prijde zcela primerena, nevim proc srovnavat s megaznackama, ktery to praskaji jak Bata cvicky. Toto je rucni prace a na to mi to prijde jeste levny. Staci si jenom precist kdyz tu treba Kamaro nekde popisuje kolik casu mu zabere ciste vyroba jednoho jeho CrMo ramu, kdyby si to mel nechat realne zaplatit a jeste na tom vydelat, platit z toho stroje a naradi, tak ten ram bude stat desitky tisic a to je „jen blba ocel“.
pro cesko zije jenom canyon…
Pokud se ho vůbec dočkáš.......
Je to asi tezke jet retro, kdyz v karbonovem kurzu jsou spis urcite masivni partie, ruzna zplosteni..pak se nabizi pochybnosti, na kolik je ten design funkcni a nakolik modni. Za sebe musim rict, ze grafika povedena.
jako nic v zlom ale sa pytas o co ide? ako vazne? o to, ze za tie iste prachy kupis nieco o rad inde, overene a 100% ne funckne. co su to za kecy o rucnej vyrobe? co je to za blbost? co to ako znamena, ze je to nebodaj kvalitnejsie, lahsie, presnejsie alebo co? uz pred 100 rokmi ludia prisli na to, ze strojova vyroba je presnejsia, kvalitnejsia a lacnejsia takze tento argument je uplne smiesny. a ich akoze vlastmy vyvoj? jasne, v znackach co sa tomu venuju desiatku rokov su pripeceny a cakaju na manika z favoritu co predtym vymyslal zelene z nosa aby im to na kolene on the fly nakreslil a vysvetlil.
jak hovorim je to bud blazon alebo niekomi perie love.
Pro nekoho je proste odlisnost, zpracovani a treba ta rucni zakazkova vyroba znacnou pridanou hodnotou.
Pro tebe evidentne ne, ale nemam strach, ze si to kupce nenajde.
chapal by som pri obrazoch a pod. ale dobre.
rucni vyrobou ale neoslovis zavodniky – cili jen drazsi kolo pro zevly. ;-) zavodnici se o to zacnou mozna zajimat az kdyz bude jasne, ze ten ram v necem prekonava konkurenci.
Tak ze to budou kupovat zavodnici, to bych necekal, spis vyslouzili zavodnici, nebo ti co by zavodniky radi byli.
divam se na to ze sveho pohledu. mit 60k na mestske kolo, zahrnu favo s remenem do vyberu. mit 250k na silnicku, neuvazuju o favoritu ani vterinu. ;-) nekdo to muze mit jinak, to je jasne.
Tak zas nedelaji jen to za 250,– kKc :)
to je jedno. pri vyberu silnicky bych se po favoritu vubec nedival. :-)
zavodnici budou jezdit na tom, co jim da staj. takze kdyz se staj rozhodne, ze budou jezdit na Ukrajinach, tak voni budou jezdit na Ukrajinach, i kdyby se na hlavu staveli
No zrovna v tomhle pripade by to nejspis dopadlo tak, ze by jim na zakazku nechali vyrobit z karbonu podobny ramy a na ty dali nalepky Ukrajina, jako se to udajne sveho casu delo s Focusama u Ag2R kdyz se jim lamaly :)
To je ale nějaká pohádka né?
běžně se „rebranduje“, sedla a galusky nejvíc, na jarní klasiky i ráfky…
Spíš „debranduje“, ne?
Inu bylo nebylo.. nevím.. ale na Ukrainách by je určitě jezdit nenechali..
Spousta rámů v Pro pelotonu je přebrandovanej prototyp, neco extra ale aby se prodavaly rohliky na krame je to vydesignovany napohled stejne… nebo nejak upravenej ram, Boonen mel jednu dobu Roubaix s predni casti z Tarmacu aby se moh lip natahnout a byl niz, patrne to ma dodnes.. to sice neni takovy extrem, ale skutecny kolo co si koupis pod znackou Spesh Roubaix to taky nebylo..
Od jednoho výrobce bych tomu rozuměl. Já jsem tě pochopil tak, že se jim lámal Fokus, tak si nechali udělat rám od úplně jiného výrobce. To se mi zdálo nepravděpodobné.
Nekdo to tady rikal, nevim co je na tom pravdy, ale teoreticky to mozny je, team ma noveho sponzora, ten ma novy model, ukaze se, ze je tam nejaka chybka, treba OK pro konzumenta ale v zavode obcas nevydrzi smotku, par jich rozstipou, panika, vyrobce zacne delat na vylepseni, ale co s teamem, jezdci jsou nasrani ze jim to praska pod zadkem (i kdyby to byla jen psychika)… tak se vezme jinej podobnej ram, soupnou se na to nalepky a dokud se vyrobce nepolepsi, funguje to… mozna je to v tomhle pripade urban legend, ale neni to nepredstavitelny..
A jak vsichni vime od mistnich odborniku, noname ramy od soudruhu z nocni smeny jsou stejne dobre nebo lepsi nez original, takze win-win :)
Tak jak jsi to napsal to sice dává smysl, ale přijde mi to krajně nepravděpodobné. Už jenom kvůli tomu, že by se do profi týmu dostaly rámy, které praskají. Dále kvůli, podle mě, dost přísné smlouvě mezi výrobcem a týmem, která jistě vylučuje, aby si někdo jejich logo nastříkal na rám a tým na tom jezdil. A řekni mi, kdy jsi naposled v TV viděl u nějakého týmu při nějaké nehodě zlomený rám? Neříkám, že se to nestalo, ale je toho tak málo, že si to ani nevybavim.
Zašít zlomeny ram z dohledu kamer je prvni povinnosti mechanika. No a kamery prednostne zabiraji zlomeny klicni kosti.
Je to už nějaký pátek bylo vidět v přímém přenosu na TdF při výjezdu z balíku z kruhového objezdu se někdosnažil přeskočit takový ten ostrůvek a nevšiml si že je na něm nízká značka přikázaného směru, nic se mu myslím tenkrát nestalo ale v záběru bylo vidět jak zadní stavba se zadním kolem a kusem sedlovky vyletěla snad 6 metrů vysoko a ten rám byl na 3 kusy, ale za chybu rámu bych to nevydával :-)
První povinností mechanika je zajistit, aby cyklista mohl dál jet, pokud mu to zdraví dovoluje, ne zašívat někam jeho kolo.
Je jich dost a celkem se ani nelze divit, ale v TV se samozrejme venujou spis jezdcum.. v tom scenari ty ramy dodaval ten sponzor, ne ze by si je porizoval nekde pod rukou team, ciste aby zachranil povest nez doda svuj vylepsenej model… muze to byt fama, ale kdyby se neco takoveho stalo, resit to takhle je logicke.. a Focus zadna mega znacka v dobe kdy pronik do profi pelotonu nebyl.. ale uz toho nechme, nemam to podlozeny, jen jsem reagoval na ty Ukrajiny…
Pro peloton nevim, ale napr. Stybar jezdil prestrikane Ridley, kdyz mu Mercx nedokazal dodat poradnou cyklokrosku. Katerina Nash jezdila (a mozna i jezdi) na cyklokrosu Ibis prestrakany na Orbeu.
Pomud mě paměť neklame, tak rámy Morati se někde tenkrát jezdili pod jinou značkou.
Jezdily i jako Olpran, no a pak jeste neco ciziho.
Kdesi tvrdili, ze Sunn s MM…
Morati dělal pro Sunn, pokud se nemýlím :-).
Tak kdyz jsme v tom vlakne o favoritu tak jestli te to zajima tak ten favorit na kterem jezdila Sablikova a jeste dalsi jsou udajne prestrikane Wilery.
Hele, s tou spoustou přebrandovanejch rámů – prototypů v profi pelotonu jsi si jistej? Jako na svém S-worksu z alibaby tu nálepku asi nemáš, ale už několik let musí mít a má každý schválený rám nálepku UCI Approved a dokonce je i dostupný seznam schválených rámů, tak ti nevim..
No minimálně Tomekke takovej hybrid jezdil, jestli mu to nechali přeměřit UCI nevím.. možná berou RoubaiX UCI legal + Tarmac UCI legal = UCI legal :)
Krome toho Ridley tusim casto dava sponzorovanym teamum dosud nepredstavene prototypy typu zadek z neceho, predek z neceho – ale predpokladam, ze ty ma v ramci vyvoje uz UCI approved a casem se objevi jako seriovky..
A na mým rámu „z Alika“ (koukam, ze uz jsi zase ve forme, to jsem rad:) kupodivu obr nalepka UCI Approved není, ač jinak má hologramy a jiné origo značení, ale jsem v klidu, není to ani na jednom SWKs Rubecku minimalne tehle modelove rady, kluci ve Speslu nechteli ****** design desitkama nalepek a popisu prevratnych technologii jak to delaj jiny socka znacky… myslim, ze spis spolejhaj na ten seznam approved ramu a kazdej kdo si to koupi vi, ze to profi jezdi.. nevim o tom, ze by legalnost ramu spocivala jen a pouze v te nalepce, resp. ze by nalepka byla povinnou podminkou..
A přitom stačilo napsat: „máš pravdu, nejsem si těma prototypama jistej, asi jsem plácnul kravinu..“
jinak teda s tím uci approved. Na 26" SJ HT jsem to měl, ted na 29" SJ HT to nemám. zajimavý
Covece, zkousis to, ale o Boonenove Roubaixovi to vim z historickejch pramenu a ze cerveny Lotto jezdilo Ridley ramy co se neprodavaly/a.k.a. prototypy taky.. predpokladam, ze oboje si nechali od UCI premerit… nevim presne jak probiha premereni/schvaleni ramu UCI a nebudu to hledat, ale predpokladam, ze jsou dany parametry, vyrobce se ujisti ze to ram splnuje a pak jde za UCI (s nalezite mastnym sekem) a rekne tady mam ram ktery chci pouzit, premerte si to a dejte mi stempl… zas takova veda to nebude.. stejne se premeruji zavodni plachetnice, a to i kdyz jsou od ofiko vyrobce te tridy..
Tys naopak naznacoval, ze kdyz neni na ramu nejaka nalepka tak neni UCI approved, to je IMHO pitchovina… ty nalepky tam nekteri vyrobci davaj (vetsinou takovi Ti co maj pocit, ze musi na ram napsat tisice kravin), nekteri ne… me osobne je to sumak, nemyslim si, ze kdyz pojedu „nahodou“ kolem UCI zavodu, tak se prihlasim a oni me vezmou protoze mam nalepku :) … a clovek, ktery nejake zavody kde je potreba mit approved ram jezdi tak si asi ohlida uz pri koupi, jestli takovy ram ma a nebude se ridit nalepkou, respektive vetsinou to za nej dela team..
A co Ty, mas nalepku?
Jako obvykle jsi to převedl jinam :-)
Nálepku mám, rám mám originální, ne z alibaby.
Nikoli, drzel jsem se pouze Tveho blabolu o tom, ze UCI approved ram dela nalepka.. ja ji nemam na original ramu ne z Alibaby a stejne tak ji tam nema kolega Tommeke ani nikdo jinej kdo ten ram jezdi..
Ale fakt jsem rad, ze uz je ti lip:)
Jen pro přiomenutí -cituji- úvodní blábol: Spousta rámů v Pro pelotonu je přebrandovanej prototyp, neco extra ale aby se prodavaly rohliky na krame je to vydesignovany napohled stejne…
Pak jsi si to několikrát sám vyvrátil a vzápětí zase potvrdil, dokonce sis na pomoc vzal kolegu Tommekeho a na závěr jsi mi uštědřil solidní headshot.
Btw, co to tam má kolega Tommeke na rámu za nálepku
Tak ocituji sebe: Ridleye u Lotta tusim vloni, nebyly to seriove modely.. Tommekeho Roubaix minimalne v zacatcich, ted nevim.. oboje prototypy nebo jak to nazvat, proste kola, ktera jinde nekoupis..
Tommekeho nalepka dobrej ulovek, holt si asi potrpi na nalepky, ale je to jinej rocnik nez ten muj, takze to nedokazuje ze kdyz to na 2014 nemam tak je z Ali..
A kdyz ses teda odbornik, MUSI byt na profi ramu nalepka UCI approved jako nutna podminka, nebo staci, ze je to ram, ktery UCI zmerila a dala do seznamu?
Viz Blacky.
Mimochodem, na fotce je kolo tvého kolegy Tommekeho z roku 2014. Nejspíš ale jezdí nějakej fake s desetitisícem nálepek ;-)
Jezis tak uz nebaziruj na kazdym slove, jestli je to 2014 tak pak je to neco, cemu ve Speslu rikaj Project Black, tusim, ze ma v karbonu o 1R vic nez bezny Swork z obchodu jako mam ja… nejaky omezeny mnozstvi taky prodavaj smrtelnikum, nevim jestli s nalepkou, asi jo, ja jen ze nektery vyrobci tu nalepku necpou na kazdy volne prodejny ram jen aby si hobik s brichem pripadal jako ProTour rider, tot vse, setrme si munici na dulezitejsi spory..
pokud nemá nálepku, musí mít odsouhlaseno, že to je prototyp a mělo by to být i označeno jako prototyp. V profi pelotonu to prý jinak nejde. Psal o tom před lety inrng
OK, takze aby ram mohl jezdit v profi pelotonu, musi byt nejen premeren UCI (predpokladam, ze meri vzorek produkcniho ramu, ne kazdy individualni ram), UCI jej da na seznam schvalenych ofiko ramu A MUSI mit na sobe i nalepku… to je mozny a nevedel jsem to..
Pripadne prototypy nebo ramy, ktere se jeste ofiko neprodavaji pak logicky UCI taky musi schvalit (a taky dostanou nalepku)..
Ale fakt, ze vyrobci s decentnejsim designem ramu na nej pro bezny prodej nenalepej deset tisic nalepek z toho ramu jeste nedela fake nebo non-UCI-approved, o tom tady furt presvedcuju Karlinera, ale on uz se zvetil a sije do me z uskoku:)
a ta nálepka se dává před instalací motoru nebo až po?
neviděl sem, neznám, ale určitě je to nahovno, super názor to bych od tebe nečekal.
může to stát za hovno, muže to být super, pokud nezkusím tak je lepší ze sebe nedělat osla
ako fakt veris tomu ze chlapec co pred par rokmi „vymyslel“ revolucny motor ktory je sice teoreticky znamy uz x rokov len je ho jaksi problem realne vyrobit prave vymyslel a dokonca vyrobil revolucny bike?
ako sorry, poznam docela dobre zopar chalanov co stali po velkej neznej za dnes uz docela slusne zabehnutymi ceskymi outdorovymi znackami a ked ich stories porovnam s tymto komikom tak skoda reci. ale ako moze byt ze daky pomateny trtko – tusimze sa tomu dnes hovori hipster ci tak nejak – na to skoci a chvilu budu docela dobre fungovat. dlhodobo to ale nema sancu aj keby ro hned myslel vazne.
Nj, ale tady nejde o nejakeho snilka.
Ty ramy mu dela nekdo kdo tomu rozumi a dela to roky.
moze byt, nejsom „in“, len ked vidim kak je dobre mat co najtazsie kolesa a jak planzeta v trubke zvysuje tuhost v kruteni tak som si celkom isty neni. aby to nebolo jak s tym motorom.
Mozny je vsechno, jak se jim bude darit, to nedokazu odhadnout.
Kazdopadne to na me pusobi, ze se ten clovek dokazal obalit schopnejma lidma. Uz jen to, jak to vsude tlaci, ze tu o tom debatujem atd.
No to jak to tlačí, to mě spíš odrazuje :-)
Určitě je to pračka na prachy – proto s tím chodí na výstavy a dává rozhovory v televizi – prostě být vidět je při praní peněz základ :-)
Tak musís to brát tak, ze si každém mysli to, co ty a ani ho nenapadne, ze je to pradelna ;)
Jde o to, že to ve Fávu vzali z opačného konce a tihle „remcalové“ (včetně mně) si myslí že to tak nepůjde. Náš trh je každopádně malý a venku nikdo po Favoritu netouží. Prodají u nás a prodají málo. Udělali alespoň dobře že dělají „normální“ silničku. Dělat z karbonu nějaké „exkluzivní“ městská kola je holý nesmysl. Zase bych to srovnal s Bartoszem (RB), nedělá nic převratného a přesto to má lehký nádech vyjímečnosti. Je v porovnání s konkurencí v podstatě levný, nebo srovnatelný. Hraje přesně na tu správnou notu těm o které se Fávo snaží. A hlavně dělá přesně to co teď lidi chtějí kupovat.
Nechame se prekvapit.
Mozna to dopadne jako ten projekt Festky, ktery na me, narozdil od projektu Favorit, pusobil od zacatku nerealne, treba se jim zadari.
Nerikam, ze bych si to koupil, ale proste mi jen neprijde na miste to srovnavat s masovou produkci.
+1
No já jsem taky hodně zvědavý a masovka to není ani náhodou, o tom žádná. Bylo by fajn kdyby se udrželi. Muselo do toho zahučet už hodně zlaťáků.
na druhou stranu, jsou to jejich prachy a prachy jejich investorů. Značka neznačka, image tradice, na to už snad nikdo dneska neskočí
„Značka neznačka, image tradice, na to už snad nikdo dneska neskočí“ Taky si to myslím, ale nemyslím si že je to dobře :-).
Image, tradice, no… Znacka favorit vznikla po osmactyricatym, kdyz komunisti ukradli a spojili 3 rokycanske velke vyrobce kol (Tripol, Tudor a treti z hlavy nevim) a dalsich 100+ ceskych vyrobcu ci ramaru poslali do kytek…
…no meli tam dilnu ktera produkovala ramy pro zavodniky, spis je k placi ze zbyla vicemene jedina v republice… a ze by stari zavodnici na ty ramy vzpominali s nejkym extra velkym obdivem…
Mi ten nOstalgicky marketing zrovna moc nebere.
A co teprv nOstalgie říznutá tím správným emerickým marketingem z učebnice pro střední obchodní, to je pak nářez.. :)
To spojování musí být docela zajímavý…
Každopádně dokud to někdo neprojede, tak ty vlastnosti jsou dost teoretický, protože to neni jen o trubkách, třeba ta zadní stavba extra pohodlně od pohledu taky nevypadá
Co dokud to nekdo neprojede, dokud to neposoudi nekdo kdo to ma sakra v ruce a v zadku a je nezavislej, pripadne nejake mereni… jinak realne foto trubky i v malem rozliseni leccos napovida, ze by tam nekde dochazelo k nejakemu pruzeni bych si dovolil pochybovat, tloustka sten skoro extrem, spojovani nechme se prekvapit..
Jako nic proti, ale kdyby to bylo tak genialni reseni uz by jej nekdo delal a patrne i lip, ale treba se vsichni pletem a za par let bude pulka profi pelotonu na favech a druha na jimi inspirovanych masinach..
Dokud tam někdo nepřistane, nemůžeme s jistotou říct, že to není vhodné místo pro život… ano – mluvím o Slunci.
kde je Mlok???
Český vývoj i výroba je mi sympatická… A myslím, že s marketingem na tom nejsou tak zle, když se jim podařilo přesvědčit lidi, aby jim uvěřili, že planžeta napříč trubkou zvyšuje tuhost v krutu, a ještě tu informaci ochotně předávali dál :-)
Favorit je synonymem socializmu kdy to bylo nejlepší kolo pro řadoveho občana,ktere bylo dostupne dneska je jina doba jezdíl jsem na něm,ale pokud bych měl dostatek financí na super silniční raketu tak pujdu do spešlu o nich si člověk muže myslet co chce včetně odpuzujícího marketingu ale výrobky mají perfektni.
To je přesně ten smutný paradox doby. Lidi, co mají prachy, si pořídí fantastickou ruční práci z neuvěřitelných materiálů v případě hodinek, na míru šité košile, obleky, boty.. ale když přijde na kolo, jdou jako stádo pro Spešla, protože to stojí ranec. Namísto toho, aby si koupili stejně skvělou ruční práci od řemeslného mástra, jako v případě toho ostatního. Smutný
Tak ono v době karbonové to až na pár výjimek (třeba Favorit bude jednou z nich) moc ani jinak nejde (nemyslim teda konkrétně spešla ale jakoukoliv větší značku)
můžeš mít Parlee, Open atd. Ty jsou výjimečný dost.
Kdepak, to je podle ememema přeci mýtus, totální šméčka, protože si to nějací poblouzněnci lepí nepřesnou rukou, místo dokonalosti sériových strojů.. proč by se někdo měl zajímat o stroje jako Factor Vis Vires nebo kreace Rola, kde Ti vyladí rám na míru nejen na postavu, ale i přesně dle váhy a jezdeckého stylu a preferencí. Však je přece dokonalost strojů, geometrie je jedna správná pro všecky, šup všichni pro dokonalý Spešl, hlavně nejít proti proudu :)
porovnavas neporovnatelne.
Ne, pouze uplatňuji Tvůj absolutní přístup :)
pri vyrobkoch ako je bike je rucna praca naprosty mytus, neni v celom procese absolutne nic v com by stroj nebol lepsi. este aj keby to malo byt akoze na mieru tak je najlepsie tie rozmery zadat stroju a nechat to na nom. akekolvek rucna praca do toho vnesie len bordel.
to zalezi na pouzite technologii. treba ocel do mufen ti stroj nezapaji apod. jinak jedinou pridanou hodnotu rucne vyrobeneho ramu, co se tyce funkcnosti kola, vidim v moznosti geometrie na miru. ze je to pro minimalne pro 90% cyklistu naprosta zbytecnost je vec druha. ;-)
Kromě geometrie na míru je smyslem zakázkové stavby třeba to, že chceš využívat vybavení se kterým většina výrobců moc nepočítá. Například chceš expediční kolo na které chceš dát Rohlhoffa, chceš řemenový pohon, chceš tuhý nosič (třeba i intergovaný), spoustu různých návarků (na třetí či čtvrtý bidon, návarky na vidlici a pod.) a kvůli přepravě to chceš navíc udělat skládací. Normálně takový rám neseženeš. Rohlíka s řetězem na standardním rámu rozchodíš, verzi náboje pro běžné patky dělají a i jeho atypické vedení bowdenů nějak přichytíš. Ale nebude to žádná hitparáda oproti rámu s patkami přímo pro tento typ náby a s připraveným vedením.
Občas jsou vidět lidé, kteří mají na kole nabastlené nějaké příslušenství – většinou to vypadá dost hrozně a funkčně to taky může být problematické. Když jako uživatel víš, co na tom kole chceš mít uchycené, rám se na to dá přímo připravit. Ve výsledku to bude jak funkční tak to bude dobře vypadat. Ale tak chápu, že někomu se třeba líbí příslušenství uchycené stahovací páskou, blatníky a nosiče uchycené tenkými rezavými plíšky popř. objímkami a brašny uchycené pomocí suchých zipů kolem trubky. Mě se to tak nelíbí a proto to dělám jinak.
kdo vybira mezi karbonovyma ramama, nebude chtit nosic a vice versa. ;-)
to dava zmysel ale asi to ne pripad favoritu.
ja si myslim ze aj tzv. bike na mieru robi stroj, len tam proste nastavia dlzky trubiek. napr. u vas to robi tusimze duratec ci snad rb neviem, ale vazne myslis ze to je hand made pravom slova zmysle ?
Které činnosti na rámu musí být handmade, aby to bylo handmade v pravém slova smyslu?
Trubky asi nikdo ruční pilkou neřeže a u kulatých trubek pilníkem podle šablony nevypilovává konce, aby to na sebe sedělo. V RB pokud vím vaří ručně a jsou na to pyšní.
to ja neviem, to sa pytam ked tu je rec o hand made. ale povedzme ze to zvaranie. to sa dost cudujem ze to robia rucne lebo stroj zvara presnejsie, lepsie a rychlejsie.
Nejsem svářeč, takže k tomu ti mohu napsat jen to, co k tomu tuším p. Bartosz řekl v nějakém rozhovoru, pravděpodobně pro velo.
Bylo to něco v tom smyslu, že trubky mají občas nějakou odchylku v tloušťce stěny či od pravidelného profilu. Díky tomu to občas úplně dokonale nesedí a při ruční práci je možno to podchytit. Někdo to možná dohledá nebo opraví.
a sakra, trubky maju dnes z vyroby take imperfekcie ze to treba doladovat pri zvarani? to su mi veci…
By ses divil co mi kolikrát dojde za trubky.Mám předchystané koncovky podle jedné várky trubek a přijde druhá a musím je předělávat protože se nedají nasunout.Klidně je 0,5mm rozdíl v průměru.Často nejsou ani ideálně kulaté.
Jo, stejně jako trubky a jekly řežané na laseru jsou dokonale stejné a přesné..tak mi potom řekni, jaktože u našeho subdodavatele je pak stojan pěkně nakřivo, protože to místy lítá o dva milimetry..
Tak hlavně, že stroj je neomylný, nevstupuje do něj žádný lidský faktor (že třeba někdo přečte šestku jako devítku) a vše je díky strojům naprosto dokonalý a neomylný.. :)
obskuha jeproblem, uznavam. u plneho automatu to nehrozi
Tak to moje GT asi byla ruční práce, bo křivý rám by stroj udělat nemohl… :-D
U nekterych znacek uz je to neco jako jejich poznavaci znameni, ze malokdy narazis na dobre svarenej ram. Kupodivu je to vse ta skvela velkoseriova vyroba, kdy to masti ty dokonale roboty.
Zvlastni.
tak cinsky za korunu stroj asi hej, inak uz stroje pred 50 rokmi to robili bezchybne.
samozrejme, ale v rb maji asi spocitane, ze porizeni a provoz linky by vysel draz nez zaplatit par svarecu. ;-)
to je mozne, pri malovyrobe to snad aj moze byt lasnejsie, nicmenej produktivita musi byt zufala.
No ono zas těch roboticky svařovaných rámů tolik nebude. Většinou to stejně svařují lidi. Obvykle tam někde v asii v hale sedí hromada svářečů a každý opakovaně dělá ten svůj svar. Ani nevaří ty rámy kompletně, ale jen nějaký určitý svar nebo místo stále dokola.
tak nejkay hnojari aj hej, to by mohlo vysvetlovat tie krive ramy. inak si ani neviem predstavit jak by to priemerna masina dnes mohla urobit krivo. leda pokazeny.
No ti hnojaři jsou i největší výrobci rámů. Nicméně třeba se to za posledních několik málo let (3,4) tak celé změnilo, že už mají všude roboty. Ale na to bych nevsázel.
Jo? A čím to, že tedy nám ty stroje nevyhazují jeden dokonalý výsledek a dávno nemají všechna kole na světě naprosto totožnou geometrii, když to stroj ví nejlíp a musí tedy dojít k ideálu – tedy dva stroje přece dojdou ke shodnému výsledku ne? :-P
Má to snad znamenat, že když je to český, mám si automaticky sednout na prdel? Zvláště, když takových marketingových projektů pod zančkou Favorit, Festka atd. který slibovali hory i s horákama bylo několik a skončilo to vždycky průserem. Takže si myslím, že střízlivý odstup je zcela na místě…
souhlas, ale není to taky potřeba hned zadupat do země
Asi tak nějak je tady v čechach plno vyrobcu,kteří dělaj dobra kola a nehrají si na cyklistického boha tato bublina brzo praskne zajímalo by mne kolík mají objednávek naF1 neboť toto bylo zname jen u nas za socializmu.
ve Festce jsem zrovna včera byl a na žádný ******* to vůbec nevypadalo.
U tý Festky jsem průserem myslel Projekt 200 o kterým už nikdo nic (raději) neví..
Hale v celym sirym internetu jsem nezachytil ze by si nekdo zoufal ze by mu nedodali ram nebo dluzili prachy nebo ze by je to polozilo. Tak proc pruser? Ok, pak nejakej cas delali mufnovy Zera a ted to uz delaj jinak, taky uz je to 3 roky. A evidentne celkem spokojene fungujou.
docela by mě zajímalo kolik se těch rámů prodalo z tý nový nečínský produkce jsem zatím neviděl nikde jezdit ani jeden :(
zajima me, kde se vzala ta nesnasenlivost vuci festce. kazdej je tady na foru odbornik, kazdej je hani a kazdeej pouzivate nesmyslny informace.
jak psal nekdo prede mnou – zero byl delanu do muffin, pak umrel pan, kterej jim muffiny delal a tak se vydali jinou cestou.nevim o tom, ze by si nechali delat karbon z ciny … staci se za nima kouknout a asi sami uvidite, jak tam ramy delaji. mozna staci se jen kouknout na jejich facebook a i tam uvidite, kolik kol a kde vsude jezdi. mimo jine i na MS v draze …
da se tam najit i informace, ze spolupracujou s cvut an testovani … ale psat blbosti je asi jednoduzsi,
takze nez sem psat za kazdou cenu neco urazliveho, tak si nejdrive neco zjistete.
Moje chyba myslel jsem favorit a jejich první restart kde 100% rámů bylo z číny nesmíš si hnedka brát všechno osobně ale i tak to nemění nic na tom že jsem ty kola v reálu neviděl nikde jezdit :(
Ram delanej do muffin jsem zatim nepotkal. Tipuju, ze to byly svetovy unikaty, to se bude za chvili vyvazovat zlatem.
Nemohl jsi je potkat, byla prostě k sežrání, tak se žádný nedochoval :D
Není favorit jako favorit : http://www.jizdnikola24.cz/…la-favorit-9
Trubky jim delaji borci v Sušici
Když si rám nikdo neobjedná, nehrozí, že by mu ho nedodali nebo že by zákazníkovi dlužili prachy. Píšeš, že evidentně spokojeně fungujou – soudíš tak podle jejich webových stránek anebo znáš jejich hospodářské výsledky?
A ty jsi si jistej ze si v projektu 200 nikdo nic neobjednal? Soudim podle toho co zachytim na netu (na strankach ktere nejsou jejich).
Ty znas jejich hospodarske vysledky, nebo pises na zaklade svych hospodskych fabulaci?
Kamarád to měl objednaný – výsledek se neustále odkládal – nakonec to skutečně udělali, ale on byl tak nasranej, že tu objednávku raději zrušil. Takže odpověď na otázky zní:
Ano – někdo si to objednal.
Ano, skutečně to realizovali, i když s problémy.
To je jediný, co o tom vim. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu.
Odpovídáš na otázku otázkou? To není ani hospodská fabulace, to je argumentační faul. Když už do mne jdeš ostrejma.
Veta „Soudim podle toho co zachytim na netu (na strankach ktere nejsou jejich).“ neni otazka.
Ty se ptas na moje zdroje, ja odpovidam a ptam se na tvoje zdroje.Ty vubec nic kokretniho nevis, proto nasleduje trademarkovy ukrok stranou za ucelem odvedeni pozornosti.
A pritom by stacilo kdybys napsal ze jen kalis vodu, protoze te marketing Festky stve. ;-)
To nikam nevede.
Jaký marketing kromě webu Festka dělá…?
Btw – docela mě pobavila stránka Festka Friends – v podstatě to je celosvětový brand :)
Hele jednoduše. Když se podíváš, kolik přichází fotek Festek všude možně ve světě, tedy v reálu jezdících, od konkrétních lidí, byli by skutečně totální magoři, kdyby to dělali takovou dobu a v tak velkém měřítku s provarem :) Druhá věc jsou přesné hospodářské výsledky, podle všeho neustále cpou prostředky do vývoje a testování, což je ale posunuje viditelně dopředu. Už jen to, že přitáhli do týmu Zatloukala o něčem svědčí..
týpek co s náma občas jezdil teamový závody měl objednanýho bajka. Po mega době dostal cash zpět.
Jsem myslel, ze ta vase banda chlasta prvni ligu a ne ze se necha opit rohlikem.
Jeník už dávno vypad. ted dokonce drží nějakou brutal dietu takže ani na jídlo nechodí (alkáč vubec, nejvetsi ulet Birel), když náhodou s náma jde, což je tak 1× mesicne.
Koukal jsem na ne na For Bikes a nejak na mne ten radoby retro styl nefunguje. Mozna jen nejsem dost hipsta…
Asi je už na obnovení pozdě. Značka neměla skončit, lidi na ní zapomněli. Vím, historii fabriky znám, dopadla jak dopadla a hodnotit to nechci. Vzhledem ke kupní síle Čechů nemají šanci se prosadit. Masa si vždycky raději koupí levnější řadu od velké značky a ti, co jsou ochotní za silničku utratit víc si rozhodně Favorit nekoupí, na to má moc krátkou historii. A městský kola, to je už úplná marginálie. Počítám, že to dopadne jako Festka projekt, po čase ztrát se zaměří na zahraničí. Je to ale škoda, jsme docela cyklisticky významná země a vlastní značku jsme si udržet nedokázali.
Tak mi zkuste říct, na koho Favorit za čtvrt mega míří? Ten byznys plán by mě moc zajímal.
Na hipstery, kteri maji prachy na to si koupit to nejlepsi a chteji si koupit to nejlepsi a hlavne unikatni, ale technicke detaily je obchazeji a nezajimaji je. Kolik je takovych lidi ale vubec netusim :)
Vodkdy hipsteri jezdej zavodni silnicky? Nebo mi neco uniklo? Na ty miri tak akorat ten mestskej favorit, a to jeste na znacne zestarle a usedle, bych rek…
Na stěnu do obýváku je závodní silnička ideální. =D
Asi tak. Trochu znam jednoho podobneho a celkem bych veril, ze si podobne kolo koupi na poveseni na stenu na chodbu a ujede na nem 100km za rok. Takze mu nestaci sebelepsi bezna silnicka, musi se nejak lisit → favorit by byl dobry kandidat. Nakonec proc ne, lepsi nez ty penize nechat lezet na uctu. Ale kolik takovych lidi je netusim :)
To sme dva. Taky by strasne zajimalo kdo to koupi. Ale pokud se to zacne prodavat, tak vsechna cest. Udelat ze sunt socialisticke masovky kultovku to chce dobry byznys model. Jedine co zatim prakticky pozoruju je zmizeni vsech puvodnich log a logotypu z dresu Favoritu Brno.
Favorit je kult, ale tenhle novodobej s nim nema nic spolecnyho
kukt? a jako preco? ze to bol sice absolutny scheissdreck ale jedine co sa za sociku ako tak podobalo na bicykel? tak ak sa im z toho podari kult urobit tak klobuk dole.
You know nothing John Snow.
tak dovolim si tvrdit ze na rozdiel od teba som sa na tom aj musel roky vozit lebo nic ine nebolo a to som bol este king, takze ked hovorim ze to bola cista sracka a nie legenda a kult tak viem o com.
ale ty by si mohol byt ta cielova skupina :-) , inak peace :-)
No vidis, a ja jako decko na favorita nikdy nedosahl a jezdil jen na Eska Premier, co nemel ani presmyk. Pro me byl Favorit neco lepsiho..kdyz se k tomu prida, ze na tom jezdili zavodnici, ma to pro me slusnou nostalgickou image. Jaky to bylo ve srovnani s Peugeotem nebo s cim, to nevim..proste mi ta znacka je sympaticka, bez blizsiho zkoumani spickova ceska kola te doby. Je-li to jinak, to jsem nikdy nezjistoval.
A to je ta nOstalgie..
Heč, já ho měl! A rovnou F1 světlezelenou. Galusky, brzdy Centric,východoněmecký náby Renak a úžasný plastikový sedlo. Za krásných 2190 Kčs plus stovka úplatek paní prodavačce z prodejny Kola a šicí stroje na náměstí Kubánské revoluce v Praze Vršovicích. Půlka prázdnin na brigádě a bylo moje :-). Mně je ta značka taky sympatická. Kvalita byla poplatná době ale je škoda že se neudržela.
Také to pamatuji tyto časy ja k tomu ještě dostal platěnou tašku s kliči a čepici.
My jezdili na odstrojených skládačkách v terénkách pro motorky a pak jsme s přibývajícím věkem přezbrojili na SK8 a trekový brusle a přesunuli se z přírody mezi domy. Ke kolu mě přitáhlo zpět MTB, ale to už jsem byl velkej a Favorit na cestě do hrobu, takže mě za srdíčko netahá, možná proto jsem při pohledu na ty skvosty nezahořel :-)
Dalsi novinka?
Neni to April? Ze by vykradali uz i tyhle hroby?
Novinka asi už ne, ale v každém případě MTB vidlice LAUF z Islandu :-)
Je to nova gravel verze Laufu – 3cm zdvihu a nizsi korunka – optimalizovano pro CX kola.
hehe vzhledem k tomu kolik stojí favorit s pevnou co si řeknou za kolo s odpruženou 300k + ? :D
Už chybí jen otočit berany a je to dokonalé.
Jsem teda sice jen hipsterská ochmelka, co se pro své plahočení do hospody nechá opít kdejakým rohloffem marketingu, ale stejně mi to nedalo a chtěl jsem si srovnat šedou teorii a zelený strom života. Pro mě premiéra na kotoučích na silničce, poprvé na vysokých karbonech, tak mi trvalo skoro 50km, než jsem si to dovedl nějak rozlišit. Slibované pohodlí se totiž nekonalo ani trochu, oproti mému kombu nízkého širšího hliník ráfku, 28 špic a hlavně tubeless 25mm Schwalbe One mě zaskočilo, jak sebemenší nerovnost vytřásá. Byly na tom nasazené vysoké karbon Equinoxy s dušema a nějaké Rubena pláště. Set zatraceně tuhý, ale vytřásačka, která byla za tím prvotním dojmem, že se to s pohodlím vůbec nesetkalo. Po nějaké době ale přišel rozbitý sjezd, doteď jsem mysel, že moje hodně poddajná Dedacciai je skvěle filtrující výtečný sjezdař, musím říct, že tohle je i přes ten zapletený set ještě o kus jinde, dokonale kompaktní rám, který rozsekaný asfalt absolutně nedostal z klidu, obrovský pocit jistoty podpořený kotoučovkama, i když jen mechanika. Mimochodem jsem si jen potvrdil, že příští kolo bez kotoučů nebude ani náhodou, dávkovatelnost a jistota ve sjezdu je přesně, jak jsem čekal. Co se týká jízdního projevu, tuhost pro mě víc než dostatečná, každé šlápnutí krásně vystřelí kolo vpřed, jede parádně, malou se mi nechtělo dávat ani v prudších kopcích. To se pak zase na druhou stranu vrátilo i s úrokem, dokud jsem měl sílu, tak to jelo skoro samo, když ale svaly trochu vadly, tak mi kolo moc nepomohlo. Co z toho přesně je dáno těmi Equinoxy (řekl bych, že hodně), nemůžu zcela zodpovědně říct.. Sečteno a podrtrženo, kolo jede parádně, v podstatě jízdní vlastnosti potvrzují, co slibovali. Osobně bych měl určitě jiná kola, to je ale každého věc. Testoval jsem verzi Special, která nemá tu komorovou konstrukci, to má jen Super special.. jo, to kolo vypadá v reálu nádherně, design zatraceně povedený, přitahoval dost pozornosti i mezi necyklisty. Za ty peníze je za mě fakt oblož, že tam nejsou hydro brzdy, ale cenovou politiku jsem nesestavoval já, že :)
Pohodlí se nekonalo, sebemenší nerovnost vytřásá, ale oproti tomu v rozbitém sjezdu se rám nedostal z klidu… Vidím tam jakési protiřečení.
Ano, je to protichůdné, taky jsem se to snažil vysvětlit. Obrovský vliv na dojem, který to na mě udělalo, měl zapletený set s nepohodlnými gumami oproti tomu, na co jsem zvyklý jezdit. A že tedy kola přenesou v podstatě každý kamínek, navíc to udělá praskavý zvuk z ráfků. Kdo jezdí vyšší karbony, ten to zná, pro mne to bylo nové. Ostatně osobně považuju za dobrý nesmysl dát tam vysoké karbony na pláštích, imho nejhorší možné kombo, ale asi by se lidi báli si půjčit něco na galdách. A taky jsem psal, že mi trvalo spousta km, než jsem si uvědomil, že tvrdá a nepohodlná jsou kola a gumy, ne rám. A když přišel skutečně rozbitý sjezd, tak se ukázalo tlumení a kompaktnost rámu.
Je to podobné, jako kdybych hodnotil fulla, že je málo pohodlný na cyklostezce, protože by tam měl nějaké nabombené netlumící šlupky místo dobrých pláštů s tím, že vidle a tlumič by se na těch menších nerovnostech neotevřely.. je to srozumitelnější?
A nejake srovnani s jinym mainstream karbon ramem? Ta Tvoje deda je karbon?
Skoda, ze je dost nemozny prdnout na to vlastni kola na ktera jsi zvyklej, to by dost pomohlo.. ze ultratvrde zaplety s gumama s tvrdsi smesi udelaj co rikas chapu, ale zajimalo by me jak je na tom ten ram, o kterym se tady celou dobu bavime… ve sjezdu jde krome tlumeni i o geometrii, me hodne pomohl o malinko delsi rozvor a zadni stavba, i kdyz to tady nevidim..
Z hlediska testování jsem popravdě na začátku, doteď jsem jezdil jen na staré základní oceli (zimák) a jednice karbon Dedacciai Nero Scuro, mám ji asi deset let..
Chci si pár kol projet, tak pak budu moct dát lepší srovnání, ale přesně jak říkáš, tady je háček, že na to nehodím svoje kola. Kdyby tam nebyly kotoučovky, tak si na to nahodím svoje no, ořech na Shimano snad dokonce někde i doma mám :) jinak ještě se sluší podotknout, že oproti produkčnímu rámu měl tenhle Speciál vyšší vidlici, protože chtěli zkusit napasovat na to blatník, což ovlivnilo geo, podle jejich slov je jejich klasická geo živější. Na jiných jsem neseděl, nemůžu to porovnat, takhle to bylo krásně stabilní, ale i do hodně zavřených toček se mi to skládalo dobře.
Taky je trochu problém, že rám, o kterém tady je řeč a vášně celou dobu, je z té komorové konstrukce, což je ale Super speciál s cenovkou přes dvě kila a s klasickou ráfkovou brzdou, ten jsem netestoval..
Tak kdyby jim to fungovalo nejak vyjimecne dobre i bez lamel (uprimne selskym technickym rozumem nevidim zadny jejich mozny prinos), tak i to je na poklonu..
Blby je, ze to nepujde primo srovnat s jinym karbonovym ramem, leda si nekde pujcit neco na kompatibilnich kotoucich (coz muze byt protimluv) a zorganizovat prime porovnani..
Vubec je asi lepsi zkouset a vybirat takhle (se znamymi koly)… asi bych zkousel rafkove varianty i kdybych chtel kotouce jen proto abych tenhle vliv vyloucil… kdybys chtel testnout Roubaixe dej vědět, ale to asi nebude Tvoje cilovka..
Jako kdyz na kolo das srackovy plaste, obyc duse, tak to proste dokonale zazdis. Ve slusnych ramech jsou tak male rozdily, ze krome geometrie, vetsinou nepoznam nic moc. Vic delaji prave kola a plaste. Vyjimkou jsou ted ty „odpruzneny“ silnicky od Treku (vcetne nove Madony) nebo trochu Roubaix od Speslu. Hodne delaj i riditka, omotavky a sedlo – tedy miste, kde se kola dotykas. Nedavno jsem se presvedcil, ze hrozne udelaji i kliky. To je ale problem Favoritu, kdyz se snazi prodat podle nich supr kolo a pak to dojebe osazenim. Otazka samozrejme je, jestli to jejich cilovy zakaznik vubec pozna, ci oceni. Asi je to spis na diskusi nekde nad sklenickou.
celkom vazne sa pytam ja a v com sa daju poznat kluky. som ich pomaly uz ojazdil a rozmyslam ze pri cene pil + robota asi vyjde vyhodnejsie kupit nove tak rozmyslam ake.
„Jsem hrdý, že čeští reprezentanti jsou opět úspěšní v mezinárodních závodech právě na těchto kolech," dodal pro Novinky Galovič, který věří, že Favorit má opět našlápnuto ke světlým zítřkům.
WTF?
Na dráze jsem už viděl v ostrém nasazení Festku i Repete, ale nové Favority teda nikde.. ale třeba se jen špatně díváme :)
jj. spatne se divas. ;-)
Mrkni na fotky z Prostejova z memorialu Otmara Malecka.
Tak Jiri Hochamann ma bronz z ME na draze ve vyrazovacim zavode na kole Favorit. Favorit jede.
škoda kdyby jel na pořádnym kole mohlo to bejt zlato :D
Teď si rve vlasy.
kazdopadne pro hrubeho bylo jedine dobre, ze se rozesel s festkou. pod jeji hlavickou by jeho ram bednu z mistrovstvi evropy nemel. ;-)
Tak Blaha jezdi festku a ten jeste pojede bodovacku a madison, tak uvidime. ;)
u těchto ručně na míru dělaných prototypů je celkem fuk jaké to má loga :D
ale souhlas proč ne
No já jsem zvědav, jak dlouho ještě hlavička Favorit bude fungovat..on jen ten pronájem showroomu ve Vinohradské tržnici něco stojí, nehledě na vývoj a výrobu.. a moc jsem jich jezdit teda v reálu neviděl..
no ja jich na silnici videl stejne jako festek a repete – 0. :-D
Ja doposud jsem to viděl jednou.
Festky jsem teď viděl v reálu dvě na BGF, jinak to viditelně celkem točí na západ. Repete v podstatě výhradně vývoz. Ale nemám pocit, že by se Favorit nějak podstatně zaměřil na zahraničí a dovedl to tam prodat..
Zdravim, dostal som sa k rozpadnutemu Favoritu s ocelovym predstavcom Eska a prerobil som si ho podla fantazie zo starych komponentov Favorit + nejake francuzke komponenty z 50tych rokov. Netusim vsak, co je to za ram a aky je to rocnik. Má netradicne umiestnenu pumpu a nema seriove cislo ( nikde nieje nic brusene, vsetko pekne hladke ) Mate s tym niekto skusenost? Dakujem
Pokud to má tenké, plechové koncovky je to ten nejlevnější model rámu a úchyty na hustilku někdo umístil netradičně naletovanim.
koncovky súštandardné..úchyty na pumpu pôsobia príliš profi, než aby ich niekto patlal doma so zváračkou
Dle tohoto to vypadá, že to byl Favorit vyrobený mezi rokem 1980–1990:
http://www.ifavorit.cz/…lo-typy.html
Ale je otázka nakolik je tam ten jeden obrázek směrodatný.
Jinak možná v určitém období s umístnění té pumpičky poněkud experimentovali:
Tenhle má ale také pumpu svisle:
Asi nepostrehls, ze ta pumpa je tam uplne jinak uchycena, nez na tom fotu vyse.
Jinak viz Lukas.
Panove, pokud chcete diskutovat o historickych Favoritech, pouzijte k tomu jine vlakno. Tohle je o znacce Favorit po 2011.
Já uvítám srovnání, hlavně foto. Jinak pravda je, že je třeba to rozlišovat, páč jinak by to byl hokej.
Me stacilo si precist clanek s majitelem, ktery psal ze kolo je pro miliardare, manazery, top management a na nudle z bike-fora co nevydelavaji 100 000,– sere pes :-D
+1
nejsme nudle, ale vagabundi a podvodníci, vyjadřuj se přesně, člověče
i když na konec možná trochu té vagabundí krve v těle ještě máme, kdo ví
Spíš Vandalské.
Jsem rád, že krom tuctové výroby je v ČR i takovýto projekt, který posouvá úroveň podnikání dál, než čistý přeprodej toho, co se vymyslí v bohatších zemích.
lol!
Aneb blabol dne :-D
nesleduju to tu zas až tak zevrubně, ale možná i měsíce, roku…
jedno slovo: Festka
Presne, nevidim jedinej duvod, proc nejit do festky a koupit favo, kdyz bych chtel ceskou lestenku. Navic mi kluci z festky sedej vic nez ten „divnej majitel“ favoritu.
Nevidím jediný důvod proč jít do bubliny Festka, a totéž platí pro Favorit
kubad: máš pravdu, ale on to podmiňuje „když bych chtěl českou leštěnku“, takže pravdu máte de facto oba
Asi tak, ja nejsem cilovka pro takova kola, protoze na kole rad jezdim a sluzbu mi splni lepe nejaka „tuctovka“.
me tam pripada ale zasadni rozdil v tom, ze Favorit cílí na pozersky zfousately metromrtky prip. vycet, kterej predvadi pan majitel(miliardari v tryskacich apod.- at posoudi kazdy sam do jaky miry se oboji prekryva).
Festka mi pripada jako ultranaradi pro totalni cyklomagory, coz nepovazuju za pejorativni vyraz.
Nevim proc, ale v ty souvislosti me napada srovnani Maserati vs. Ferrari. To prvni ma ( taky ) uz jen jmeno.
Festka neni bublina.
Z niceho se vypracovali na vyrobce, ktery uz ma jmeno nejenom u nas a oproti Favoritu pracuji na vyvoji materialu a konstrukcnich reseni..preci jenom trochu rozdil. Jeden tvori a vlastni pili se vypracoval, druhy jen parazituje na kdysi slavnem jmene…
:D
tak hlavně umí marketing a mají povedený design tam bych řekl to končí
Aha, tak vono se tomu dneska rika marketing..
evidentne o ty znacce vis prvni posledni /s
Rád se nechám poučit, čím je Festka tak Top.
jj označit normální lidi, za vagabundy a podvodníky, to opravdu posouvá úroveň podnikání opravdu dál, takovéto ubohé firmě opravdu fandit nebudu.
Co je to normální? To, co jsi Ty? To, čeho je nejvíc? No nevím… ale každý to vnímá jinak.
Co je to „označit někoho za vagabunda“? Není to náhodou budování značky (image)?
Dívej například na reklamy na auta typu BMW. Právě frčí slogan: „úspěch je věc rozhodnutí“. Není to náhodou návod pro lidi, kteří chtějí „vypadat“ jako úspěšní? Celá značka (image) je postavena na tom, že ten, kdo v tom jezdí, je něco víc… a tohle Ti nevadí?
no… srovnávat slogan „úspěch je věc rozhodnutí“ a konstatování „Dodáváme bicykly elitě českého národa. Lékařům, právníkům, hercům, hudebníkům. O vagabundy a podvodníky se nestaráme. Mezi zákazníky máme miliardáře, kteří si vedle kol kupují i soukromé tryskáče.“ nesvědčí o dobré mentální kondici.
Slogan konstatuje, že za úspěchem stojí určité správné rozhodnutí, proti tomu nelze nic namítat.
Naproti tomu konstatování toho pomatence de facto vyjadřuje, že elitou národa jsou lékaři, právníci, herci a hudebníci, zbytek jsou vagabundi a podvodníci… s takovým konstatováním bych si dovolil nesouhlasit
Já Tě chápu, ale přeci tady jde hlavně o to, co si myslí ti právníci, doktoři a ředitelé, protože těm to chceme nacpat. Marketing není ani filozofie, ani spravedlnost, ani morální nirvana.
Jenze v marketingu nefunguji negativni emoce.
To by mě zajímalo, kteří herci to jsou… :).
Pobavils
Zapadni tisk :) Bikerumor
tak staci precist tech par komentaru a je jasne ze ani na „zapade“ nemaji v hlave uplne vakuum. Fakt by mě zajímalo jak dlouho bude trvat než bublin splaskne
Sice tam maj vyfocený ty slavný hranatý troubu s vnitřní příčkou, ale všechny ty rámy včetně F1 special jsou už kulatý… a takový geniální řešení co nikdo nemá to bylo :)
Ja myslim, ze ten superspecial je z tech hranatejch trubek s prepazkou.
No logo superspecial na tý uřezaný troubě je, ale na fotce celýho kola superspecial nad tím má rám kulatý trubky, ten s tou hranatou vypadal dost jinak… ale je to jedno, všechno to jsou jen marketingový kecky. Hlavně „žádný příživníky a losery“ tam zapomněli napsat, asi jejich britský PR nemá takový koule jako to český.
Když jsem nedávno listoval čínským katalogem, tak tohle řešení tam mělo hned několik rámů.
přesně tak to moc chranit nejde
pokud někdo bude chtít použít použije
FRM to mělo tak 3 roky před Favoritem
Nebylo? Bych řekl že bylo už devadesátých letech minulého století.
sarkazmus