Zdar. kolega koupil nové kolo, a po pár vyjížďkách si všiml, že zadní kotouč (shim.smrt54) má kraje vykalené do fialova. Je to na výměnu respektive na reklamaci? Zkroucený neni.
Zdar. kolega koupil nové kolo, a po pár vyjížďkách si všiml, že zadní kotouč (shim.smrt54) má kraje vykalené do fialova. Je to na výměnu respektive na reklamaci? Zkroucený neni.
Ne je to na to aby se naučí brzdit
to protoze sa volaju SMRT
Pokud není zkroucený tak to na výměnu není, na reklamaci už vůbec ne, brzdit oběma a přední víc, tím dost zkrátíš brzdnou dráhu a tím pádem méně ohřeješ kotouče
Chtělo by to zopakovat trochu fyziku.
ale ale když konečně začne brzdit oběma tak samozřejmě ty kotouče ohřeje méně něž když brzdí jen jedním, zpomalení je stejné ale zatížení se rozdělí mezi 2 kotouče tak že jejich teplota bude nižší :-) mimo to brzdit jen zadní brzdou by se měli odnaučovat děti tak kolem 6 let :-)
Nechci takto v pátek navečer prudit, ale výrok „tím dost zkrátíš brzdnou dráhu a tím pádem méně ohřeješ kotouče“ je opravdu nesmyslný. ;)
Není!!! Energie která se odevzdá při zastavení ve formě tepla a rozdělí se do dvou kotoučů (vetšinou přední větší a pohltí více energie) > ohřeješ oba kotouče na menší teplotu než jeden na větší, proč myslíš, že větší motorky mají na předním kole dva kotouče? Navíc teda brzdná dráha se zmenší několikanásobně při brždění i přední než samotnou zadní brzdou.
problém je ale v tom, že smysl té věty je úplně jiný, než to o čem mluvíš.
Dobře no, tak pro slovíčkáře tam příště ještě připíšu že míň ohřeješ kotouče, protože teplo se rozdělí mezi 2 kotouče :-)
místo citací z Fyziky pro základní školy I a a Konstruování brzdné soustavy pro samouky si ještě jednou přečti ten výrok ;)
tak to by mě zajímalo, jak jako fyzik chápeš pojem „méně ohřeješ“
naštěstí nejsem fyzik, takže chápat nemusím :)
Nevěš hlavu, aspoň slovičkaření ti jde :-)
No pokud budeš brzdit přední i zadní tak ze stejné rychlosti se kotouče přece ohřejí méně než když budeš brzdit jen zadní brzdou, o brzdné dráze se asi nemá smysl bavit. mimo to pokud budeš brzdit jen zadní brzdou tak v nějakém kopcovatějším terenu nebudeš z kopce dělat vlastně nic jiného než brzdit. Brzdit třeba ze 70 do zatáčky jen zadní brzdou to aby jsi začal tak 100metrů před tou zatáčkou
Takhle jak jsi to napsal samozřejmě jo. Ale z tvého předchozího to takhle jasný není. Chce to lépe formulovat myšlenky ;).
„brzdit oběma“, v textu to má, ale napoprvé jsem to taky tak nějak přelít…
další věc – hodně kol má přední kotouč větší, jak zadní, takže i to „přední víc“ dává z pohledu tepla smysl.
fialova je v klidu…
Vpoho, kdybys viděl můj kotouč po maratonu kdy mi po 5km přestala uplně brzdít přední brzda a zbytek jsem odjel jen se zadní kdy jsem do některých zatáček brzdil i očima, fialovo-hneděj kotouč skoro až ke středu, ze třmene kouř a smrad, na kotouči po závodě velmi citelná hranka. Na konci sezony přesunut na zimáka a tam jezdí do teď.
Dejve, to vyschla i vazelína v ložiskách náboje ne?