Dobrý den
Chtěl bych se dozvědět od bajkerů jakou mají zkušenost z výrobky firmy remerx a hlavně z vyřizováním reklamací u remerxů?
Dobrý den
Chtěl bych se dozvědět od bajkerů jakou mají zkušenost z výrobky firmy remerx a hlavně z vyřizováním reklamací u remerxů?
trochu si prohledej historii
Už jsem se díval,ale chci něco novějšího z poslední doby.Kdy od nich někdo koupil zapletená kola.A také reklamace z poslední doby.
Četl jsem tvůj rozhořčený příspěvek vedle ve vlákně. Magicy jsou lehká kola, limit píší 85kg na webu. Když do nich napeřeš 3,5 ATM, je jasný, ře jim tim nepomůžeš. (btw k čemu 3,5 ATM??? Jezdím max. 35 PSI a docela dobře to v pláštích 2.25 stačí, aby to jelo).
Čauky
Myslím že 3.5 je tak akorát na mou váhu!! Na většině plášťů je uvedeno rozmezí od 2.5–5 a na některých dokonce 6!
Musíš taky hlídat limit ráfku… Třeba ZTR maj výrazně nižší, než pláště, Remerx nevím.
Rozmezí na pláštích je lehce mimo. Já mám lehce přes 80 kilo, a nefoukám víc než 35 PSI. Na 29 foukám 25PSI, a na UST NN 2.4 20 PSI
Pokud si koupíš rachitický 370 gr ráfek, máš 90 kg a naboucháš ho na 3,5 baru, tak jsi ve většině případů jasný a nemusíš mít zrovna Remerx. Přesně tohle dělají i Crossmaxy SLR za trojnásobnou cenu nebo ZTR, SUN, FRM…
čauky
tak poraď,co by jsi doporučil za ráfky třeba Ty?
Remerx Grand Rock, jestli se ještě vyrábí. Ten vydrží všechno a na váhu nehleď, při těch kilech co vezeš nemá cenu gramařit.
Kdybych to věděl tak si je koupim,nejsem gramař.
nezaměřuj se na ráfky ale na ten šílenej tlak co tam pereš, není to silnička, ani z poloviny. Já foukám na minimální tlak při kterým necvakám přední kolo cca 20 a zadní 30PSI (80kg), kolo přitom jede svižně i po asfaltu.
Vážíš 6.8 tuny???
1+ :D
proč by měl važit 6,8 tuny ?
Existuje nějaký jiný důvod, proč nafukovat kola na tak extrémní tlak?
Fakír :)
Třeba mu to vyhovuje, často cvakal nebo tak :) to my vedět nemůžeme co jezdí a JAK jezdí.
Mi se zdá že to zase tak extremní tlak není když je to v půlce tolerance,která je uvedena na plášti!!!!!!
zdá nezdá ráfku to nesvědčí, adost často je max povolený tlak pláště za max tlakem ráfku
ale tobe nepraskl plast, nybrz rafek a ten ma zas jinou toleranci. ;-)
+1
7,8?
3.5 bar, hmm zajímalo by mě po čem a jakým stylem s tím jezdíš?
přece cyklostezky a ať to fičí, víc tlaku víc rychlosti
Uplně všechno kromě sjezdu
Enduro na 3,5baru to musí být úplně úžasný:)
3,5baru dávám, když mám jedno dítě za sebou v sedačce a druhý v závěsu
RM5 a klasickej CM s mlíkem, Rubena páska. Zatím to nestřelilo :-)
Nestačilo to už ve dvou vláknech?
Věčný onanie zhrzené milenky, ale vlastní chybu si člověk těžko přiznává. Pokud bych foukal na mou váhu podle některých místních odborníků, tak jezdím asi už jen nábojích :)
Čauky
To není o tom přiznat vlastní chybu,s tím nemám problémy ale na co pak máme ty odborníky co ty limity doporučují.Já si ji přiznám,ale držel jsem se doporučení.Teď už vím že jsem udělal chybu.Stalo mě to penízky,aspoň si to budu pamatovat,mě spíš mrzí přístup REMERXU.
Pokud jsi dodržel limity, který stanovil pro své ráfky remerx a stalo se ti to, pak to vypadá na chybu ze strany Remerxu a Remeš by se podle toho měl zachovat.
Co tak čtu forum, tak když se něco někomu stane s rámy RB, tak pan Bartoš to většinou velice rychle a kulantně řeší – tak by se měl zachovat každý takový výrobce/prodejce. Protože člověk si pak koupí zase kolo RB. Já jedno mám a budu kupovat nejspíš IQ6, právě kvůli tomu, že když se mi s tím něco stane, vyřeším to rovnou s výrobcem a zároveň prodejcem. To nevím jak funguje u ostatních značek, třeba konkrétně u Giant, kterého mám vybraného jako alternativu.
V tomto případě, podle toho co tu lidi píšou, to vypadá, že Remeš nemá až tak dobrého obchodního ducha a možná si neuvědomuje, jak silná může být negativní kampaň po negativní zkušenosti s jeho výrobkem. Minimálně by alespoň mohl sám doporučovat foukat menší tlaky a předcházet takovýmto situacím. Já mám od nich 7325 OEM od RB (jiné dráty) a dávám jim docela záhul, kromě drobného rozcentrování se ZATÍM nic nestalo, ale až budu měnit zadní plášť, tak mrknu pod pásku, jak to tam vypadá :)
Myslím si to samé s tim obch.duchem.Když se dostával na trh tak se tak nechoval.Ale je mi to platné jak mrtvému zimník!Spiš mě to mrzí,člověk jim dá důvěru a pak takhle dopadne. Jinák dík za podporu,to aspoň potěší že člověk není v těch sračkách sám.
hurry a 7325, nemůžu si stěžovat…
Mam od remerxu jak předek tak zadek tri sady, jumba, masterdisc a fastdisc a zatím bezproblémový chod a to jsou hodně levné ráfky. Musí mzaklepat že tohle se remerxu podařilo.
Foukám na moji vahu 65 kg cca od 2,5 do 4,5 atm a bezproblemu
Tak to buď rád a přeji Ti to.Já jsem se nechal utáhnout na design,který magicy bezesporu mají!!
Do cirkusu dobrý… První můj ráfek, kde vážně uvažuju, že ty polepy sundám…
Nemyslím polepy,ty jsem zredukoval hned druhý den jen na nápis,šachovnice šla pryč!Líbi se mi střed od novateku aploché špice z nyplema.Kdyby se dal ráfek vyměnit tak jsem to udělal už dávno a ty MAGICY bych poslal panu Remešovi na dvojkolák!!!Nebo bych si kola nechal poskládat,což už podruhe nechám udělat,prostě jsem REMERXU věřil a dojel jsem na to.
Podle mě seš spíš pako, které podle pumpy nafouká 55psi a v reálu má v plášti 65psi a pak tu brečí, že ráfek stojí za hovno.
4,5atm na 65kg?! To ale na silničce ne?
Ne na biku…ja vim už tu o tom byla řeč ohledně tlaku a patřim k vyjimkam že tak foukám, pokud nefoukám tak píchám a neivm proč…takže zoučim ruzne tlaky, rafky, plaště, duše.
Neměří ti špatně měřák? :) Kudy jezdíš že pořád pícháš?
Měřák měří ok to i protože foukám různě takže tlak sedí.
Jezdim všude možně od asfaltu, přes lesni cesty až po těžší terén. a prostě jak v lese tak i mezi baraky se mi to daří no.. ale aspoň při vyšším tlaku méně cvakám.
To ale jezdíš v nějakém krutém terénu nějaké naprosté papíráky, ne?
No pláště cca maxxis advantage, ranchero jinak z jinych značek namatkou michelim country trail :D prostě ty levnější no..
a krutý terén určitě né na to zatim nejsem dost blázen no :(:D
Dva roky jezdím na remerx Panterech a s mojí váhou přes 100kg a tlaku 3,8 atm v duších žádnej problém,ani náznak rozcentrování a tak.Ale jsou trochu těžší oproti jiným typům.
Vozím pár dní Fastdisc udělaný na zakázku – 28děr a jsem spokojen.
Ráfek vypadá dobře, polepy jsou s jinou grafikou a rozhodně jim sluší, celkově ráfek vypadá opravdu pěkně. Zpracování nýtu je ok, samotné díry jsou tak trochu odfláklé.
Když to vezmu kolem a kolem – cena 500,– je solidní a doporučil bych ho každému.
Komunikace s Remerxem proběhla s paní/slečnou Andreou Mozgvovou. Firma by jí měla na rukou nosit, protože jen díky komunikaci s ní jsem objednávku nezrušil. Po neustálých odkladech a měsíci a půl čekání mi ráfek dorazil.
Takže pokud to shrnu zase kolem a kolem. Komunikace skvělá, ráfek skvělý, jen tu průtahy a nepříjemnosti firmě ubírají.
Vidíš to já nemohu o Panu Hasíkovi říct ani náhodou,takže vše zaleží na lidech!!!Ty jeho tlachy co napsal jako zdůvodnění reklamace,za to bych ho Já,kdybych byl majitelem firmy(ale bohužel to nejsem)na hodinu vyhodil!!!
Opravdu se ke mně chovala Andrea velice slušně a příjemně. Vždy jsem věděl, že odepíše. Ale přesně jak říkáš, je to o lidech. Kdyby se ke mně zachovala jen jednou nekorektně, tak ruším objednávku a dělejte si s ráfek, co chcete.
Pokud rozlámu i zadní tak zase budu kontaktovat Remerx, ale tentokrát budu více naléhat a chtít přesné termíny.
Rozhodně jsem na firmu nezanevřel, ale pokud jen jednou uvidím neochotu, končím s Remerxem. Možná je tento přístup pro někoho nelogický, ale praktikuji to tak u všeho. Pokud se ke mně, jako k zákazníkovi, chovají někde šíleně, už nikdy tam nepřijdu utratit své peníze – které mimochodem si všichni vyděláváme těžce, tak proč je dávat někomu, kdo si je nezaslouží.
Zkušenost s koly Remerx Viking, model 2010: praskání a povolování drátů, vychozený ořech, a ve finále prasklý ráfek po celém obvodu, u sebe to držely jen polepy. Jelikož to byla třetí reklamace, trval jsem na odstoupení od smlouvy. S Remerxem nebyla řeč, prý kola vám opravíme + děláme takové a makové testy a není možné, aby ráfek praskl naši chybou. Dopadlo to tak, že peníze vrátili, ale až po několika urgencích přes advokáta. Za mě tedy REMERX NEBRAT!
Další „zhrzená milenka“? :)
Nevím, jak to myslíš… Pokud si něco koupíš na kolo a nejen že se to se.e, ale i celé rozpadne, tak nebudeš asi moc happy, ne?
V tomhle máš pravdu, já už se tomu většinou směju, ale občas mě to taky vytočí, přístup českých „podnikatelů“ je někdy fakt na facku. Na druhou stranu mě o to více těší, když narazím na přístup jako májí v RB.
Jinak v Koutech po určitém incidentu v tamní restauraci to jeden biker hezky vystihl slovy: Asi jim smrděj prachy:)
No a já mám stejný model už dva roky a nemůžu si je vynachválit. Až letos jsem poprvé centroval dráty. Najeto cca 6 tis.
Mi ten ráfek praskl po jednom měsíci a přečti si co napsal za bludy prodejci,ten chytrák od remerxu,Hasík:
Po odborném posouzení, bylo konstatováno, že ráfek mohl prasknout přehuštěním a následným provozováním kola. Ráfek MAGIC je lehčí MTB závodní ráfek vhodný pro XCO disciplíny, né pro drsnější zacházení skoky ). Po konzultaci s výrobcem profilu bylo zjištěno, že prasknutí ráfku není nic vyjmečného po 1,5 roce použití. Ráfky praskají i u jinýchspolečnosti i přesto už cca 10 měsíců používáme upravený profil ráfku MAGIC – vyztužená stěna ráfku a změna tepelného zpracování. Ráfek po změně dle výrobce je pevněj&scaro n;í a tužší, což potvrdili i uživatelé a hlavně testovací jezdci Remerx Teamu Kolín.
hezké bláboly, nakopat mu za tohle někam, stačí na ráfek nálepka s max tlakem a nemusí lhát zakazníkům !!!
Tak nějak by to mělo být,jak řikaš a bylo by ušetřeno spousty nepříjemností
Vtipný, celkem by mě zajímalo, kolik těch jezdců jezdí Magic ráfky, já snad všechny ty, co tomu pořádně nakládaj, viděl na galuskách :). Já co vidím/slyším, tak Magicy praskaj víc, než by bylo zdrávo, na druhou stranu těžko očekávat při stejný váze stejnou odolnost, jako u ZTR, když stojí třetinu…
Testovací jezdci asi testovali na dětském hřišti.
Pan Hasík není příliš originální, tenhle text už jsem párkrát viděl :-/
Tak teď ještě jednou pro normálníh člověka a fakta prosím. Hrozný blábol.
Prosim Tě jak jsi postupoval přes toho právnika,potřebuji radu.Těm šmejdům to nedaruji,dik
To je na delší řeč, i on tam volal asi třikrát, psal přípisy… Pak sehnal telefon přímo na Remeše a s ním nějak hnul. Nevidím v profilu tvůj mail, tak mi ho sem zkus hodit, nějak se ti to pokusím sepsat.
Když už jsme u toho, Remerx prodává ráfky, které mohou vydržet 300 km :)
Toto je i pro MirosPikos – až ti výrobce a prodejce v jednom napíše něco podobného, nebudeš si připadat jako zhrzená milenka, ale k.k.t na entou. Tož tak.
Praskání profilu ráfku vzniká únavou materiálu. Rázy a nárazy se materiál vytvrzuje a postupně klesá tažnost materiálu [ A ] % ( z 10 % až na 0 % ) a pak dojde k poškození profilu. Toto je vyjádření od výrobce profilu firmy ALCAN Děčín.
Dle praktických zkušeností tento stav nejvíce ovlivňuje tlak v plášti, který musí být min. 200 kpa a max. 420 kPa. Dále tyto skutečnosti ovlivňuje terén, hmotnost jezdce, rychlost jezdce v terénu, technika ježdění a počet ujetých kilometrů.
V běžném provozu ( po pěšinách, mírných sjezdech ) je životnost ráfku stanovena na 25 000 km.
Ve velmi obtížném provozu ( kamenité sjezdy, schody ) se může životnost snížit až na 300 km.
Abychom mohli výrobci profilu společnosti ALCAN Děčín poskytnout co nejvíc informací musíme znát podmínky provozování.
A když mám tlak někdy i 450 kPa pláště jako kámen , blbnu s tím na schodech a různých jiných blbostech, váha kole i mně odhaduju na 80 Kg a styl spíše prasostyl … takže vlastně jsem rekordman že už mají moje ráfky od remerxu najeto odhadem 1500 km a pořád drží.
a pro ostatní ano vím že tlak je přehnaný ale tak co mám dělat když to pořád píchalo a cvakalo. :D
A nevadí ti, že je prakticky jedno jaký plášť/vzorek vozíš?
Řešení je notubes tmel a konverzní kit.
5ešení je koupit si pořádné pláště a né foukat nesmyslné tlaky. Víc než 2,5baru na horáku je nesmysl
Každému, co jeho jest. Jestli ti Vikingy drží a jsi s nimi spokojený, budiž ti přáno. Za mě prostě a jednoduše NEBRAT, zkušenosti s firmou negativní. Dotaz zněl – zkušenosti s firmou Remerx, moje odpověď byla reakcí na tuto otázku. Polemika se spokojenými uživateli je pro mě off topic.
Kdes vycetl neco o Vikinzich to netusim:) Vyse pise toto „Mam od remerxu jak předek tak zadek tri sady, jumba, masterdisc a fastdisc“.
Asi tam, jako on – reaguje na příspěvek o Remerx Viking zkušenostmi s Remerx Jumbo a dalšími koly s bůhví jakými další názvy. Howgh.
Tak nevim, ale nejak se v tom neorientuji. Stejne jako ty jsi reagoval v tematu o Magic kolech, svou zkusenosti s Vikingy, tak podle stejneho klice on reagoval se svou zkusenosti s jinymi modely teto firmy.
Jo, asi máš pravdu, a já se taky neorientuji. Osobně si myslím, že dokud se Remerx nepokoušel o „Mavic Crossmax za třetinovou cenu“, mohl dělat dobré ráfky. V momentě, kdy pustil na trh nevyzkoušený shit, který několik sezón má ty stejné (fatální) závady, se stala ze solidní české značky firma, která si ze svých zákazníků dělá prdel – navíc svým přístupem k reklamacím (resp. abych byl zcela přesný, k odstoupení od kupní smlouvy dle občanského zákoníku). Bylo to pro mě velké zklamání, to mi věř. Proto už nyní nerozlišuji mezi Vikingy a čímkoliv jiným a říkám obligátní Remerx NEBRAT. Logicky to funguje i naopak – zákazník s fungujícím a spolehlivým kouskem nedá na Remerx dopustit a neřeší Vikingy + jejich deriváty.
Dik ,ouhlasím s Tebou,pro mě už REMERX přestal existovat a každého,kdo se mě bude ptát,budu od této firmy odrazovat.Ne z toho důvodu že jsem od něj koupil ráfek který byl aušus( to se stava,kdo nic nedělá ten nic nepokazí),ale proto že to nepřiznají a další důvod je jednání se zákazníkem!!!
vikingy jsem nikdy nevozil, diskuze se jmenuje firma remerx a toho jsem se udržel. Prostě jsem chtěl řict že ne všechny jejich kola jsou na nic. Ostatním to praská a kdoví co ale ja musím zaklepat že mi to drží vše zatím pokupě jak má.
Reagoval jsem na tebe s tím že i „přetlak“ těm ráfkum neškodí tak že by praskaly.
Taky jsem si tím kdysi prošel :). Teď jezdím kolem 1.5atm/1.8atm, na mokru a v bahně až k 1atm a jsem spokojenej… Ono se to chce především naučit jezdit, což s 4atm v pláštích moc nejde…
+1
Určitě se to chce naučit pořádně jezdit, nějaký tmel jak radil někdo výš se mi dávat nechce, často měním pláště a navíc absence kompresoru by byl celkem problém…snad se tedy brzo naučím jezdit a bude po problémech :)
Takže všechno to co píšeš jsem dodržel i s tím tlakem.Foukal jsem 3,5 barů což je 350psípřikladam fotografii měřáku na pumpě.Doufám že se z přepočtem nemýlím,Foukal jsem mezi trojkou a čtyřkou na stupnici s velkými čísly.A nějakým drsným terénem nejezdím vůbec.Mám plaště MAXXIS CROSSMARK 120TPI EXC 26X2.10 KEVLAR
3,5baru je skoro 51Psi takže se fest pleteš, ono se stačí podívat na ten tlakoměr tam je to taky vidět :D
Asi jo ,máš pravdu.Myslel jsem že je to v atm!!!A take jsem to špatně přepočetl na psi.Dík.
1bar je ± to samý jako 1atm ;-).
Dik za vysvětlení,ale nevěřil bys,jak je to těžké v dnešní době techniky zjistit převod mezi atm,atp,psi,mezi baikery a nejen mezi nimi.Co baiker,to jiný názor!Ale musím být sebekritický,ani Já,i když jsem si to myslel,jsem to nevěděl stoprocentně!Nakonec jsem musel kouknout na internet a Ty jsi mi to potvrdil že je to pravda.
Šmarjá, co tak použít Google?
jj. v dnesni dobe infernetu je tezky prevest psi na atm a jeste o chlup narocnejsi je napsat biker :-P
:D
Dobře :-)
Pokud nevíš kolik je 3 bary v Psi http://www.convertunits.com/from/psi/to/bar tady si to klidně převedeš
Tohle dneska umí i Google. Stačí napsat 3 bar to PSI a je to!
OK, co přesně potřebuješ vědět?
Vozil jsem na zadku ráfek FastDics vrtaný na zakázku (28 děr) a naprostá spokojenost. Řešil jsem to s nějakou ženskou a z jejího jednání by si většina obchodníků měla vzít příklad – rychlost, ochota, slušnost. Dodání ráfku ještě před domluveným termínem. Takže v tomhle ohledu si nemám na co stěžovat.
Tak to bylo jako u mě.
Pravdepodobne s toutez pani jsem komunikoval pri zadavani vyroby atypickych rafku na kolobezku a spokojenost maximalni. Co slibila to platilo.
Měl jsem Super jumbo, extreme jumbu, Brave disk a všechny úplně super ráfky za pár korun.
Jumba mám ve předu i vzadu, váha šílená, ale absolutní držáky. Při mých cca. 100 kg, nemám strach že by něco nezvládly. Vynikající ráfky, k nim jsem si dal SLX-ka 36 děr a ty kola jsou maximální držáky.
7340× váha 710g jsem vozil na FR/DH (90kg) a nesmrtelnost za 550kč
S tím pakem opatrně a chovej se slušně Já Tě taky neurážím,když tak si Ty své rádoby rady nechej,dík.
Pusu brouku. Nebo se mám bát:) haha hahahaha
Ty budes asi velkej borecek:(
Jestli jsi na chlapečky tak to jsi na špatném blogu,kuřáto.
To ty taky, páč je to tu pro bikery. A nauč se jednotky, ať nejsi za vola
s reklamací zatim žádný zkušenosti…ale jinak s ráfkama spokojenost…
Zkušenost je taková, že rmx vyrábí bezchybné ráfky a jen jezdci jsou defektní a snaží se firmě jen uškodit :)
A hodně škodí i Hnoj, protože stále posílá reklamace prasklých ráfků. A já dojel domů , začal jsem si schválně rozštelovávat právě zapletený výplet, aby byl nerovnoměrně dotažený (zaplétací stroj v rmx totiž zaplétá zcela rovnoměrně!) a já mohl jet do Slavičína dělat znova blbce
Také stále nechápu pojem závodních kol, která mají vydržet 15000km bez větší vady. Poslal jsem videa, jestli úseky co jezdím jsou či nejsou určené pro má kola. Třeba se mi dostane odpovědi. Možná pak přestanu jezdit pár závodů a ušetřím na startovném, protože pro takový terén nejsou kola určená.
Za mě – pokud kola z rmx, tak si koupím možná zase Grand rock na crosse. Jezdí se s tím jen po asfaltu a tam si můžu být (možná) jistý, že se mu nic nestane
Pokud si to tu jistý člověk bude pročítat, z mého pohledu jste Vaší firmu shodil na uplné dno pochybnými názory
Na druhou stranu, jsou i povedené modely, Extrem Jumba bych za nic jiného v té ceně neměnil, to je prostě ráfek na prasárny a taky drží, a nebolí tě když to zrušíš. Věřím že pokud si člověk koupí rádoby vymazlené záplety, a pak mu podélně praskne ráfek a výrobce ještě neuzná chybu, tak to nasere, jen bych neházel všechno do jednoho pytle.
Tady už nešlo o praskající ráfek (s tím jsem se smířil).
Ale jde o to, že mi ho špatně dotáhli (dával jsem tu obrázek do tématu TENZOMETR jestli ej dobře dotáhlý). Když jsem se na to dotazoval tak že na tom můžu bez obav jezdit a že to je proměřené kalibrovaným tenzometrem. Ale že klidně možu dojet, že to přeměří. Ale jak si prej může být jistý, že jsem si to neudělal sám než tam pojedu :D Sám p. remeš mi vysvětloval že tyhle kola se musí dotahovat na 1000nm, kdyby bylo víc že by to udělalo to, míň zase to. apod.
Pak uviděl reklamu na kolech a že no, od něj chodí hromady reklamací že neví co s tím dělá :) (chudák hnoj, je mi ho líto že to prodává )
A doteď nevím, co si s ráfkama můžu dovolit. Navíc (neuznali mi reklamaci kvůli větě, že jsem začal ráfky prasit :D), mi pak začal nabízet další kola jako rmx viking apod :) no já jen poslouchal a usmíval se, toto nemá cenu komentovat.
No a při první reklamaci mě zarazila věta.. „toto je první případ, s tím jsme se ještě nesetkali“ :D když jsem evidentně nebyl první případ.
hnoj: taky by mě to zajímalo. Ale dodavatel profilů prasklé ráfky rentgenoval a cca 10 měsíců je ráfek nějakým způsobem PRÝ upraven, tak se uvidí :)
Ale co, kolo jsem si docentroval sám. Jede krásně, dráty jsou dotažené víceméně stejnoměrně. Tak jsem šťastný zákazník :D
Ještě, trošku mimo mísu :D
dědův kamarád má taky malý cykloservis, při návštěvě pár týdnů zpět se mu válely nějaké obyčejnější kola s vytrhlejma niplama přímo z ráfku. To by podle mě nasvědčovalo přetaženým/nedotaženým drátům. Ale určitě se na tom dá jezdit, stejně tak jako s podélně prasklým ráfkem že by se nic nestalo :D
Ještě si vzpomínám, že u první reklamce (prasklé špice a povolující se výplet) jsem chtěl přeměřit a dotáhnout celý výplet. Reakce v Remerxu – vzali jsme jednu špici a udělali trhací test – vše v normě. Prasklou a měřenou špici jsme vyměnili, kolo docentrovali. Ostatní špice jsou v pořádku (bez přeměření a dotažení, samozřejmě).
Taky dost často výmluvy na to, že člověk, se kterým jsem se na něčem, co následně nebylo splněno, je nemocný, má dovolenou, je na veletrhu…
Na druhou stranu jsem za to martyrium i rád – je to zkušenost k nezaplacení.
//A hodně škodí i Hnoj, protože stále posílá reklamace prasklých ráfků. //
LOL a co mam dělat? Topit se s nima nedá :-D
Můžeš dávat do sběru :D
Dobrá zpráva pro všechny praskající magicáře. Právě jsem jeden tento výplet resuscitoval pomocí ráfku ZTR Olympic 28d a dráty vychází lépe než u originálu :-)
že by ten můj?
Vkládal jsem fotku do galerie.
Chtěl bych tu napsat jak se vyjádřil člověk z Remerxu. Že praskají ráfky Magic a nejen ty vědí, posílali to dodavateli profilu, který „zkoumal“ materiál a ráfek a jejich závěr je, že se nejedná o vadu materiálu, ani výroby, tudíž za vše může jezdec, údajně vysoké tlaky nebo špatně zvolený ráfek k stylu ježdění. Firma Remerx se k reklamaci staví tak, že to ani nemá cenu posílat, protože mají papír od svého dodavatele a stejně to zamítnou. Když jsem viděl procento reklamací vzhledem k poštu prodaných ráfku (zápletů), tak se ani nedivím. Dejme tomu čas, a firma Remerx s takovým jednáním brzy skončí.
No možná by neškodilo poslat i co jsem psal. Nevím jestli to bylo nesrozumitelné…
jinak videa co jsem poslal, sice nevypadají nic moc. Ale na posouzení stačí. Většinou nějaké tratě závodů (schody, rockrol apod :) )
http://www.youtube.com/user/xshreck…
Dobry den.
Na nakresu je tenzometrem zmerene, jak jsou draty naple. barevne jsou jiz prevedene hodnoty podle tabulky(v kg), cernou barvou dilky tenzometru. Z mereni je jasne videt, jak jsou nektere draty povolene a jine zase preple.
Nevim proc si myslite, ze bych mel zajem kola rozcentrovvat a zbytecne znovu jezdit 40km do Slavicina. Ja to vidim na nekvalini praci, na kterou nejspise doplacite povesti. Navic s praskajicimi rafky.
Dokumentace mi nikterak nepomuze, kolo je uz znovu prrecentrovane a nachystane k dalsimu jezdeni. Dalsi zbytecne vynalozene finance za nejasny vysledek za to ani nestoji.
------------ Původní zpráva ------------
Dobrý den,
Z vašeho nákresu jsem toho moc nepochopil, pokud máte nejasnosti ohledně
výpletu můžete dojet k nám, kde kolo přeměříme kalibrovaným tenzometrem.
Ale nikdo nedokáže, že jste výplet nerozcentroval než jste k nám jel.
Pokud dojedete tak výplet přeměříme před Vámi a výsledek si zdokumentujeme.
Pokud budete chtít dojet tak 1. týden v červenci máme dovolenou.
Děkuji
S pozdravem a přáním hezkého dne
>
From:
>
Dobrý den,
zkusil jsem přeměřit všechny paprsky a zakreslit do obrázku. Dle mého
názoru (a i pár lidí na BF) je výplet opravdu velmi nerovnoměrně
dotažený.. Asi vám špatně funguje přístroj na centrování.
Můj dotaz byl na dotažení sousendích špic vždy na jedné straně náboje. Ne
na špice protější. Při větší zátěži bych takto udělané kola mohl centrovat
každou chvíli.
Díval jste se na pár videí, co jsem poslal v předminulém mailu? Jsou kola
konstruovaná na takové cesty? (i když poslední závod na Malevilu byl v
některých úsecích ještě horší)
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od:, REMERX s.r.o.
>> ----------------------------------------
>> Dobrý den,
>>
>> Kola vždy proměřujeme tenzometrem, který je kalybrovaný.
>> Na straně u ořecha jsou vždy ( tažné ) paprsky víc napnuté a u discu míň
>> napnuté.
>> Na kole můžete bezpečně jezdit, při větší zátěži doporučujeme výplet
>> přecentrovat.
>>
>> Děkuji
>>
>> S pozdravem a přáním hezkého dne
>> --------------------------------------------------
>> From: „ Xshreck“
>> > Zdravím,
>> >
>> > ještě bych se Vás chtěl zeptat k technologii zaplétání.
>> > Proměřuje mašinka, co dráty dotahuje jejich napnutí? Proměřil jsem si
>> > všechny dráty tenzometrem Parktool ( nic profi, ale pro ověření
>> stačí). Na
>> > jedné straně jsou dráty utažené na 700–1100Nm, což je asi v normě. Ale
>> na
>> > straně druhé už dráty skáčou od neměřitelné hodnoty (na které už není
>> > tabulková hodnota a budou hodně pod 500NM) až po 800NM. Je to v
>> pořádku u
>> > nově zapleteného kola? Nerad bych znovu projížděl benzín nebo chodil
>> na
>> > poštu kvůli znovu prasklému ráfku.
>> > Jak jste měl včera narážku na p. Neumana z Bikez (vím že těchto kol
>> prodal
>> > docela dost, proto možná moc reklamací), od něho mám dotažené přední
>> kolo
>> > a tam hodnoty skáčou na jendé straně od cca 800NM – 1200NM a na straně
>> > druhé 500NM-900NM. Tam také beru v potaz, že se s kolem najelo
>> necelých
>> > 1000Km (kde p.. Remeš naznačoval, že se už při prvních jízdách dráty
>> > povolí)
>> >
>> >
>> >
>> > Díky za informaci, s pozdravem
a správně je třeba si opět připomenout jaký kola si rozhodně nekupovat a působit osvětou pro ty co by nad nimi uvažovali
To myslíš jak? Každý ať si udělá obrázek sám. Já bych si jejich kola koupil. Nějaké normálnější ráfky než jejich UL jsou určitě na ježdění uplně postačující.
Ale pokud někteří obviňujou všechny okolo, lidi, prodejce … a potom se ještě dostaví zajímavý výsledek, který bych si udělal nejspíš i sám doma. Tak za to mi to opravdu nestačí. Radši půjdu jinam. Od takto velké firmy bych to nečekal
v mým okolí byly nejméně čtvery vikingy, nikdo už je nemá a mít nikdy od té značky mít nebudou, když si vzpomenu jak byli nasraní když bylo pěkně a kola opakovaně někde v servisu/reklamaci a oni neměli na čem jezdit:-(
Asi mám štěstí, mám Vikingy modelový rok tuším 2009, normálně na nich závodím a drží. Občas jakoby cinkají dráty v silném záběru, ale jinak pohoda… takže ťuk ťuk ať to nezakřiknu :-D
tak pššt ať to nezakřikneš
Tim to zacinalo :-D…
Jinak to asi tem kolum nedavas moc naloz, kdyz drzi ten prvni model…
Jednak jsem docela lehkej, a jednak s nima nedělám extra prasečiny jako nějaké dropy atd. Ale jinak dostávají docela kouř a na závodech je nešetřím (přes kořeny atd). Tak uvidíme
Preji hodne stesti, aby se nic nestalo…
Ale tech mych 65 i s dresem + bez dropu apod., proste pohuleni normalne v lese ;-)…
Kolega z práce si je loni koupil spolu s kolem (29er Specialized) a zatím s nima neměl problém. Prý snad jen lehké dotáhnutí výpletu po sezóně…
Řešil jsem to s nima telefonicky a nemá cenu se s nima o ničem bavit. Dost zřejmě naznačil, že si to „zkurvil“ jezdec. Mám objednané pro segru WTB, ty snad vydrží mnohem více, už přístup zastoupení byl naprosto jiný.
Zajímavé počtení. Má někdo ale zkušenosti s koly ručně zaplétanými z Remerx komponent Michalem Tomalou (luhačovice), nebo Alešem Daďou (Holešov)?Bylo by to zajímavé porovnání. Názory Utínka na použitý výpletový materiál také nejsou k přehlédnutí
L.P.
Bohužel ale nepraskají jen výplety dělané mimo RMX, ale samozřejmě i ty z RMX, zrovna včera jsem řešil popraskaný Magic 28d, dělaný u RMX s dráty CX-Ray na Novatec nábách. Popraskaný po celém obvodu, na pár dírách i příčně.
Na tom celým jsou nejsmutnější ty hlášky jako „Magic ještě žádný neprasknu“, „Naše ráfky praskají méně něž DT Swiss.“ a pod. Osobně jsem je slyšel od pana Remeše loni na BikeBrnu, ke konci už jsem měl vcelku silné puzení k násilnému činu…
Jak si zatím vede Hurry?
Těch se zatím prodalo jen velice málo, neruplo zatím nic…
Richarde, osobně si myslím , že zaplétat tato kola strojně je úplným nesmyslem. Nevím , jak to dělají ve Slavičíně , ale cit v prstech nemůže žádná mašina ani s Momentem nahradit, obzvláště tam , kde během stahování je vždy nutno u každého paprsku eliminovat torzo.
A co třeba zapletená kola Mavic, DT Swiss?
Prosím te v jakych jednotkach to napeti uvadis? Nm je kroutící moment a tuto jednotku by slo uvadet pouze jako parametr pro dotahovani, ale to jsou pak nesmyslna cisla. 1100Nm je cca 110kg na rameni jednoho metru.
Melo by se udavat napeti v drátu v MPa (osová síla v dratu/prurez). Maximálně se muze udavat jen osova sila v N, ale bez prurezu dratu to stejne nic nerekne.(Pri stejne sile bude v tencim dratu vetsi napeti a tedy bude vice namahan.)
Napětí drátu se obecně udává kvůli zjednodušení práce s přepočetní tabulkou v Newtonech…
Uprimne jsem nikdy s prepoctovou tabulkou nepracoval a kola vzdy delal podle citu.. Muzes mi na ukazku hodit nejakou tabulku, at vidim jake jednotky pouzivaji.
Ani pro zjednoduseni preci nemuzes pouzit Newtony pro vyjadreni napeti?
napětí drátu se stanovuje pruhybem, a proto ty N
Jo to vim, jak se stanovuje napeti v dratu. Taky stejne pripravky pouzivam (byt ne na kola). Asi kladu zbytecne duraz na nazvoslovi:)
Jenom jedna vec, zajima te z hlediska rafku napeti, nebo sila v dratech? Rozhodne sila v dratech. Proto je jednodussi uvadet povolene hodnoty v N, misto v MPa. Navic uz vidim, jak si bude kazdy prepocitavat napeti na silu :)
No z pohledu ráfku mě zajímá zavenená síla do uchycení, ale z pohledu drátu zase napetí v něm, ne?
To jo, ale to uz je vec ciste vyrobce, ktery si to pohlida. A cloveku, ktery to zapleta, uz staci zase jenom ta sila.
pises, ze dotahujes podle citu…
tak by to asi melo byt. mam uz dlouho od tebe zapletenyho predniho grand rocka a nemusel jsem na nej sahnout. to stejny treba par taurus kol od patara, kde jsem akorat rovnal bok, kdyz jsem raf natymploval. jestli se nepletu ani jeden z vas nepouzil tenzometru.
kola plest neumim, ale ten tenzometr je imho jen takova berlicka pro zacatecniky, kteri ziskaji pocit, ze umi zaplest kolo, kdyz porovnaji draty a dotahnou je podle tenzometru. ono je v tom asi neco vic, pac od kazdyho takovyho pletace se to minimalne ze zacatku povoli a je potreba spice dotahnout.
taky si tady můžu říct něco k vypletení a vycentrování . dělám v cyklobyznyse už nějakých 20 let a vypletl a vycentroval jsem už pěknou řádku kol.pár let i vyloženě vypletání a centrování v ukolové mzdě, na což vzpomínám z usměvem :) 4,20KČ. za jedno kolo co vylezlo z vyplétací mašiny staré 30 let uplně rozhozené :) je to prostě o cviku a množství , které máš za sebou a o tom jak tě to někdo naučí už od začátku . at máš ten správný postup při vypletení i při centrování. pak už je tenziometr jen pro kontrolu.
Jo kdyz jsem delal jeste naplno mechanika, tak ve firme tenzometr nebyl, ikdyz bych ho uvital. Predevsim pro karbonove rafky by se hodil, ale slo to vzdy bez nej. Ono jde napeti kontrolovat i napr. pomoci ladicky a dava to docela presne vysledky, kdyz se na to clovek zameri.
Ale jinak je to hlavne o zkusenostech. Kdyz to nekdo neumi, tak mu tenzometr stejne nepomuze.
Když máš AL niple tak bych si teda výplet radši dotáhnul s tenzometrem přesně. Stejně tak jako když máš jeden drát za 70kč. I přenos síly by teoreticky mohl být lepší. To by ale musel někdo osvětit. Stejně si myslím že i sebezručnější zaplétač to uplně přesně nezaplete. Teda na střed ano, ale rovnoměrně dotáhnout ee.
Doma mám taky GR od remerxu kolik roků, dotažený je bůh ví jak a jezdím na tom :) jsou tam tpotiž nerez silné dráty, mosazné niple a sám ráfek taky nosí hromadu materiálu.
teoreticky když máš kvalitní značkový náboj ,značkové špice a kvalitní značkový ráfek,který je hlavně ve spoji dobře udělaný a vycentruješ ho na střed,vajco a do stran s minimální odchylkou, tak to vlastně jinak než rovnoměrně dotažené špice nejde udělat. jakmile bys měl někde přitažené víc a někde mín ,tak už by ti to házelo.
Jo v podstate to tak je. Hlavne zálezi na rafku. Náboj takový vliv nemá a špice většinou problém také nedělají. Jinak Alu niplne ani zužované dráty nejsou problém. . Nejdůležitější je vypletát tak, aby už před vlastním dotahování niplů byl ráfek z větší části vycentrovaný, aby po utáhnutí stačila jen lehká korekce. Pak to jinak než rovnoměrně nejde dotáhnout. Tenzometr je dobrý především pro kontrolu, zda výplet není přetažený.
Vlastním 2 originální digitální tenziometry MAVIC a D.T: Swiss. Používám je ale především pro kontrolu svazkových a párových výpletů z důvodu deformace ráfku při přetažení, kdy v místech z velkou mezerou dochází k radiální deformaci ráfku. U jiných výpletů tato nutnost při citlivých prstech při odstraňování torza paprsku odpadá. Rovněž při zavedení tepelného procesu stabilizace výpletu je vhodné přeměření před dalším (finálním) dotažením.
Nedej se, taky mi praskl ráfek, po celém obvodu po obou stranách, dodavatel taky dal ruce pryč, ale v Remerxu jsem to nakonec uhádal, ale až po hrozbách soudem od advokáta.
stalo by za to nechat rafek prohlednout. to udelam kdyz mi zase praskne. A zajimalo by me i to prohlaseni dodavatele profilu, ze jsou v naprostem poradku a spravne dimenzovane
Výrobce je Alcan Děčín. Docela mě to zarazilo, že Remerx ráfky nevyrábí, ale v podstatě jen kompletuje, a to navíc mizerně. Nevím, proč jsem si myslel, že Remerx ráfky přímo vyrábí. Podívám se někde po papíru z Alcanu, třeba ho najdu.
výrobce profilu a výrobce ráfku je trochu rozdíl, bacha na to.
málo který výrobce ráfků si dělá profil :D
A jo, to jsem nevěděl, díky.
To je úplně stejný u výrobců hliníkových oken – taky nakupují profily v metráži a ty si pak řežou a sestavují z nich okna…;)
Myslím, že Alcan vyrábí nekonečný profil a Remerx ho stáčí do ráfků :-)
Ano je to zhruba tak.A už pár měsíců nejsme Alcan, ale Constellium. Což teda na věci nic nemění. Vyrábíme pro ně jen profil. O praskání víme. Dokonce jeden můj kolega se tím osobně zabýval a podle jeho soudu, jde o nevhodně zvolený profil, který se následně pro ten ráfek využívá. Snad i navrhl jiný (tady si už jistý nejsem), ale Remerx trvá na svém. Takže za nás je opravdu vše v pořádku. Bohužel nejsem technolog, ale člověk z IT, takže víc bohužel nevím
To je zajímavá informace. Tak konečně jsem se dopátral k jádru věci – Remerx se odkazuje na Alcan, za Alcan je to v pořádku, jelikož materiál, který vyrobil, byl použit Remerxem k něčemu zcela jinému, ale to Remerx nebere v potaz. Taková Hlava XXII. Docela by mě zajímalo, čistě pro dokreslení situace, jak to berou zaměstnanci Remerxu, kteří (zřejmě) ví, že vyrábějí a prodávají shit, ale musí hrát podle nalinkovaných not. Ale asi to moc neřeší, soudím tak podle přihlouplých odpovědí a legračních argumentů…
Dam to pod Tebe.
Ja vyjadreni firmy Alcan, tak vyjadreni Remerxu mi prijde jako strasny alibismus.
Vina je spis na strane Remerxu, preci jen oni voli typ profilu, material atd.
Ono je to spis na delsi debatu s lidmi, kteri se vyznaji v materialech, pruznosti a pevnosti atd, reseni se urcite da najit.
Reaguji na příspěvky: kvalita ráfků MAGIC.
Na internetu se objevily nějaké informace a dohady o problémech z ráfky MAGIC. Jen pro informaci uvádíme, že před uvedením na trh byly ráfky a zapletená kola testovány podle evropské normy: ČSN EN 14766:2009. Ráfek ( zapletené kolo ) musí vydržet 750 000 nárazů na překážku vysokou 10 mm – ráfek Magic tyto hodnoty překračují více jak dvakrát a niž by došlo k jakémukoliv jeho poškození.
Zatěžováním ráfku v provozu vibracemi a nárazy vzniká v materiálu pnutí, které se projeví postupnou únavou materiálu.
U lehkých závodních ráfků je životnost materiálu menší než u robustnějších ráfků, ale vždy odpovídá požadavkům evropské normy: ČSN EN 14766:2009. Nikdo nemůže očekávat vyšší životnost ráfku o hmotnosti jen 370 g zapletený 24 paprsky, jak u standardního ráfku, který váží více jak 500 g a je zapleten 32 až 36 paprsky.
Když porovnáme cenu a váhu s karbonovým ráfkem, tak dostaneme tyhle informace: ráfek Magic váží 370 g a karbonový ráfek v průměru 420–440 g. Horizontální pevnost karbonového ráfku je o 30 % nižší a tudíž vyžaduje více paprsků – cena je, ale 10 x vyšší než u ráfku Magic.
Z toho plyne: při jednom nárazu je karbonový ráfek definitivně zničen. Lehké sportovní ráfky jsou především určeny pro závodní účely disciplín XC, kterých závodník absolvuje zhruba 20 do roka po 40 km, což představuje maximální zátěž po dobu 30 hodin. Pro přípravu a trénink se používají ráfky robustnější konstrukce, které mají větší životnost vyžadují minimální servis. Na závodních kolech není doporučeno trénovat, aby se neztrácela jejich vysoká účinnost a životnost, která byla nastavena výrobou.
Mechanické vlastnosti profilu jsou dány výrobcem profilu a ten jediný může technologií lisováním a tepelným zpracováním ovlivňovat poměry mezi tažností a pevností.
Nabourání nebo nadměrné opotřebení ráfku, nemá nic společného s diskutovaným problémem na tomto fóru.
Takže pokud tomu dobře rozumím, Alcan to dělá dobře, Remerx taky, takže bych to svedl na dodavatele bauxitu a je to hotový.
hezke kecy, bohuzel nekde vznikl problem, a to hlavne na strane Remerxu !!!
proc neni tahle informace spolu s max tlakem v pneu a max vahou jezdce soucasti kazdeho rafku?
jednoduche nikdo by tuhle „zavodni“ specialitu nekupoval a napsat dodatecne zakaznikovy tohle je vysmech, a snaha branit se reklamacem.
čumím na to jak puk, ale čemu se dívím po zkušenostech s 29er vikingama :-(
Dík za podporu
Na závodních kolech není doporučeno trénovat, aby se neztrácela jejich vysoká účinnost a životnost, která byla nastavena výrobou.
takze to mam chapat tak, ze na zavodech jsou kola magic prakticky nesmrtelna, kdezto na treningu rychle (rychle chapejme jako pocet najetych km) umrou?
Krásné tlachy které nikoho nezajímají!Ráfky prostě praskají a tak by bylo zavhodno se zamyslet nad danou normou kterou dělal asi někdo kdo viděl kolo tak akorát ve výloze! S tou výdrži jděte do háje,to chcete říct že ráfek po ujetí osmi set km a jednoho měsíce je na vyhození!!! V pořádku tak rafky prodávejte za 500Kč a budou se měnit po měsíci.Jestli náhodou nejste zaměstnanec REMERXU tak se můžete ucházet v teto firmě o místo.Mimo jiné mi dnes odešel náboj který pan Hasík kontroloval před měsícem a podle něj byl naprosto v pořádku!!!Neuznal ani zdělení že volnou osku náboje viděli před reklamaci tři lidé včetně prodejce.Ještě k tomu mému podélně prasklému ráfku,jenž byl opět podle p.Hasíka v pořádku a za vše si můžu sám,bych se chtěl zeptat jakto že mi vyměněný ráfek,který jsem si musel zaplatit teď už nepraskl a to jsem na něm ujel více km než předtím!!??Foukam pořád stejně,važím pořád stejně a jezdím pořád stejně.Myslím si že firma REMERX si sama pomalu kope hrob,díky přistupu k reklamacím a lidem které zaměstnává!!Akorát se divím že to nevadí panu Remešovi,který byl ještě v minulosti podle lidí kteří ho znají a byli s ním na výstavách v kontaktu ferový a uplně normální chlap.¨!!! Asi ty peníze opravdu kurví charakter!! Asi to firmě a panu Remešovi opravdu nevadí!!
Vsak oni jej prodavaji za 600,–, coz neni o moc vic nez 500,–. Aspon to cloveka tak netrapi, jako kdyz stejne dopadne s rafkem za 1000–2000,–, ktery je ev stejne vahove kategorii. Pri te vaze proste fyziku neojebes.
Pravda, ze by na tyto omezeni meli upozornit.
Tak jsi se nám tady slovně vyzvracel s množstvím vykřičníků. Už ti to stačí nebo budeš ještě zakládat další vlákna, kde budeš obecně, nekonkrétně brečet? Stále stejná pohádka – český člověk chce maximum za minimum – a když to koupí a něco se posere, tak se v tom bude rýpat, reklamovat, ukájet do nekonečna. Nechceš radši jet na kolo a dělat to důležité? Co takhle trochu vychladnout, než roztáčet takové orgie.
PS1.: Vzadu mám drahý ráfek DT Swiss a stejně je po 2–3 letech na výměnu. Strohá realita. Vychází to finančně podobně jako u Tebe.
PS2.: Tuším, že to nepochopíš, neboť mi připadá, že Tvým hlavním cílem je boj.
takove ty pindy zacinajici „cesky clovek“… ty jsi taky cesky clovek, ne? ;-)
a na druhou stranu, lide ze zapadnich zemi jsou po best value minimalne stejne lacni jako my tady. ;-)
Ano, avšak je rozdíl jen o tom neustále kydat hnůj nebo udělat reálné kroky k možné nápravě. To jsou naprosto rozdílné věci. Já se vyjádřil negativně k prvnímu se snahou dokopat k druhému. Nevyjadřuji se k vadnému výrobku Remerx.
Ano, jsem český hrdý člověk, který se snaží spíše o to druhé než první, na to první jsem alergický…proto má reakce zde.
radsi at mi po trech letech praskne dt, nez rmx v pulce sezony. asi jsi to nepochopil, nejde o praskani ale o jednani. ten cas, cekani a letani se taky prodrazi, si to sam muzes spocitat. ale to asi k tomu zapocitavat nemusis :)
to mas pondeli praskly rafek, v utery dejme tomu musis na postu – hodina min. v tahu, plus postovne. Reklamace zamitnuta, chybu jsi udelal ty a miliony blabolu a okecavani, aby i sebemensi chybicka padla na uzivatele. Takze jsi bez kol dejme tomu tyden az dva ( stale v sezone). Pak ti kola dojdou, bud s jejich rafkem za ktery zaplatis moc a zpatky asi nejspis i postu (nevim jak to je se zamitnutim). nejakou dobu na poste, pak si udelat cas a zaletet na postu (nebo poslat do prace)… a hura na kolo.
ale to je v poradku. Ne kazdy ma dvoje kola.
S tímhle souhlasím. Nemít náhradní kola ze zimáku tak při každé reklamaci nejezdím měsíc. Kdyby se kola vrátili opravená tak to nějak zkousnu, ale ty zbytečné průtahy kolem toho, Remerxu nepomáhají. Kde můžu tak vikingy nedoporučuju. Ale většina mi dává za pravdu.
Nejde o výrobky Fa Remerx, jde o jejich chování k reklamujícím zákazníkům.
Vypadá to, že firma Remerx již jen tvrdě, stroze kalkuluje náklady. Když vědí, že vyrábějí nekvalitní výrobky u lehkých komponent, tak musí bojovat a mlžit u reklamací, než aby přiznali barvu a šli do kytek. Takto jdou do kytek akorát pomaleji, když nedokáží u ráfku ani po dlouhé řadě problémů napsat jasný váhový a tlakový limit (na webu svítí akorát „především pro závody MTB XC“). Bohužel dnešní doba je hloupě gramhoničská. Tudíž není problém, aby si 100 kg bajkeři kupovali ráfky výrazně pod 400 g na kotouče, zabývali se tenčenými špicemi, atd.
Když vidím nový výrobek Remerx – kola JUST, říkám si, jak tohle dopadne, už vidím další vlákna na b-f od nespokojených 80 kg zákazníků po pár měsících provozu 1584g závodních „dynamických“ výpletů…
Takový mravokárný postoj sedí k člověku který se tu navážel pro zábavu do Milana.
Můžeš být konkrétnější, třeba odkazem do diskuze? Tuším, že asi míříš na nějaké vlákno několik let zpět…
Jen víc takových jako jsi Ty a firmy pak budou zvracet,ale na Tvoji hlavu! Jestli máš peněz dost,tak můžeš nakupovat u Remerxu a stát se jejich sponzorem.
Oni s tebou to jednání asi taky neměli úplně jednoduchý, když tak vidím, jak reaguješ…
Tak to je dobrý,Ty mě tady jako první napadáš a pak se ještě citíš za moji reakci na Tvůj meil dotčený,to se mi jen zdá.
Doufám, že doplníte podobné info i ke zbylým ráfkům a zveřejníte ho na svých stránkách (Pokud tedy máte nějakou spojitost s firmou Remerx).
Tohle mám chápat jako oficiální postoj Remerxu nebo co jiného tímhle textem vyjadřujete?
Při jakém zatížení musí kolo vydržet 750000 nárazů? Je toto měření určeno pro horské kola, nebo pro všechny (tedy i silniční) dohromady? Laboratorní podmínky nikoho nezajímají, proš se to netestuje raději v reálném prostředí. Ale ano, neexistuje na to norma. Proč to dělat – rmx není ničím odlišný od jiných firem. Jednáním se shazuje ale u mne na naprosté dno. NAvíc jak pan Hasík říkal, že si spousta lidí nic nenechá vysvětlit a začnou být hrubí a nepříjemní. Po tom co jsem slyšel bych už takový byl taky. Samé lži a pouhé obchodní bláboly, nesouvisející se skutečností. tak …
Bohužel praskají i ráfky s 28 dráty, to jste zapomněl dodat. Neporovnával bych karbon s hliníkem, oba materiály co je mi známo mají uplně jiné vlastnosti. To budete trošku mimo.
A z Vaěeho povídání také plyne že jsou kola určená jen na závody. Proč tedy neuvádíte na WWW, na co jsou kola silně doporučená? Nedávno jsem si všiml že bylo doplněno pouze pro jaký váhový limit jsou kola určená. Má to být klamání spotřebitele? Nebo rmx čekal od kol zázraky a teď se k tomu nechce stavit? POkud by skutečně závodní jezdec měl na takovýchto ráfcích odjet jen pár závodů, pochybuju že by vydrželi i těch pár km co by na tom najel. Z mých nájezdů na těchto ráfcích bylo hodně po zpevněných cestách při menším tlaku, poté pár lehkých závodů. A praskaj jak po másle. Proto se na kolo, kde mám nasazené tyto výpletu teď dívám pomalu skrz prsty a jezdím raději na „zimáku“ s jiným výpletem. Co mám teď „zreklamovaný“ ráfek, který jsem si musel dotáhnout sám kvůli nerovnoměrnému dotažení ( toto by mne také zajímalo – jaký má vliv špatné dotažení na životnost ráfku a jestli je to, že jsem si ho dotáhl sám, agrument pro zamítnutí další případné reklamace), zaevidovaný. Budu si asi evidovat každou jízdu, na závodech budu jezdit strop. Zatím je odjetý jen jeden závod (drásal) se 117km + 75km čistý asfalt. Bezduše, 2,5 baru. Závodů bohužel teď moc nepojedu, ale jen čekám, až praskne brzo znovu :D Navíc při závodě by se měly silné nárazy očekávat, na malevilu byl např pěkný schod. Vydržel by vůbec ráfek takovou zátěž, kdyby se toto sjelo?
Navíc se tu vyjadřoval přímo někdo z „alkanu“, že jde nejspíše o špatně zvolený profil. Nebude spíše tto pravda a remerx se snaží teĎ tuto skutečnost zamaskovat tím, že si na nějakém foru začne plácat argumenty o správném použití ráfku? Proč to tedy není oficiálně přímo na stránkách, kde to má být. Přesně vymezené použití, tlaky, šířky pláště, váha jezdce či jestli je těch 20 závodů garantovaných na zadním či předním kole.
Je to hnus, jak rmx jedná s lidma. Většina lidí tam snad ani na kole nejezdí (až na pár vyjjímek, se kterýma jsem tam tedy prohodil pár slov).
Když nad tím tak přemýšlím, proč mi o správném použití ráfku p. Hasík neřekl už při první reklamaci? ŽE si mám sehnat na trénování horší kola (ale fastdisc s 2,1kg asi ne, ten jsem taky už párkrát viděl prdlý). Proč mi pan remeš tvrdil, jak magicy vydrží v pohodě 15000km kdežto konkurence jen 3000? Proč tyhle bláboly?
Ale asi jsou ráfky takový spotřebák, že si je každý může dovolit jendou za měsíc měnit. Přepletení stojí pár korun, ráfky jsou zadarmo. času to nic nestojí tak co že.
Tak na nich jen závoďme. Sice nejsme jezdci s licencí tudíž jen rekreační turisté na závodech, ale životnost je životnost :D ještě že rmx nedělá kola na auta, nabídl by superlehké a odolné ráfky s výdrží 1000000km :))) ale běda, aby se na nich někdo zabil! :D
Tohle je urgument pro kozu, Vyplývá z něho jedině to, že RMX prostě neumí udělat lehký a zároveň funkční ráfek. Proč ráfky NO TUBES, které jsou LEHČÍ vydrží v pohodě 3-XXX sezon úplně v pohodě, A RMX se rozsype za měsíc???
Já mám 330g ráfky od FRM, jezdím na nich několikrát týdně, mají komplet obouchaný obvod, ale jsou stále rovné a rozhodně nejsou prasklé. Vzhledem k mému použití by mi RMX vydržel tak týden…
hlavně bych chtěl vidět, jak vydrží 800km v závodním nasazení (opravdovým závodníkem) např v Novém Městě na m.
Proč myslíš, že členové jejich týmu vozí galusky a ne bezdušáky na Magicách? ;-)
Kámoš si pobral spousty jejich plášťů na normální kolo, vozili hodně mlíko :)
taky mám lehké ráfky maverick-bontrager, staré jak svět po zákazníkovi co je zlehka probrousil V-brakama. zapletl jsem je na svoje hydry a najel už 8000km. zatím drží bez vážnější ujmy :) je pravda , že mých 69kg a ne moc brutální jizda je tak nenamáhá,ale i tak by už měly být dávno po smrti.jinak podélně prasklých ráfků od různých značek jsem viděl dost(mavic,ghost,bontrager co si tak vzpomínám) a vždy vyreklamované za nové kusy. nevím proč rmx k těmto reklamacím přistupuje takovým způsobem?pokud jich je málo k počtu prodaných kusů ,tak by je to nemělo nějak zvlášt zatěžovat finančně pár ráfků zdarma vyměnit a pokud jich je prasklých hodně ,tak by se měli asi zamyslet kde je chyba a ne říct lehké závodní ráfky toho tolik nevydží… . a to i přesto jestli splnují nějakou normu , bůh ví jak starou a dimenzovanou na nějaké 630 ráfky z dob favoritek …:)
Normálně si to strčte do špic. Remerx nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy více. Děláte něco, čemu nerozumíte, co neumíte (C-maxy za třetinu, muhehe) a děláte tak z lidí hlupáky. Jsem zvědavý, jak dlouho vám to vydrží.
Řeknu ještě jednu zkušenost – v Brně je jeden řekl bych velký prodejce kol. Majitel mi říkal několik zajímavých historek s reklamacemi u Remerxu, no zapadá to perfektně. A po těchto zkušenostech nebere od této firmy absolutně nic. Kéž by se tak chovali všichni.
Remerx – amatérismus, alibismus, nekompetentnost.
Reakce Remerxu cituji doslovně: Vážený zákazníku, vaše údaje jsme předali výrobci profilu společnosti Alcan. Alcan napsal postup při reklamaci: kolo opravte, ráfek pošlete k nám na expertízu. Reklamaci neuznávejte, dokud nepošleme výsledek. K opotřebení ořechu došlo vadnou kazetou pastorku. Jednotlivá kolečka nebyla řádně stažena a proto došlo k uvedenému poškození. Obvykle se u této třídy používá kazeta pastorku s centrálním unašečem (tip Shimano Deore SLX a vyšší).
No, já celou dobu měl kazetu XT model 10, čili poznámka off topic. Kromě prasklého ráfku, praskajících špic a rozcentrovaného výpletu jsem reklamoval ještě naprosto vydřený ořech pod kazetou a stržené niple po použití centr klíče značky Remerx, který vůbec na niple nepasoval (nebo tedy na bšechny. Na to jsem dostal taky kouzelnou radu – klíč si pilníkem upravte. Fakt jsem neměl slov.
:-D zajeď si do Slavičína a omlať jim to tam o hlavu
Už není naštěstí čím mlátit o hlavu, celé jsem to řešil vloni v létě až na podzim. Ale v tu chvíli mě to x-krát napadlo, to mi věř :).
U takove tridy vyssi kazety?
Tak to je vtip stoleti :-D
Takže vidím že nejsem v tom sám.Už aby z takovýma hajzlíkama jako jsou u Remerxu někdo zatočil!! Dnes jsem odnesl zadní kolo které mi prasklo,kvůli čemu vlastně vzniklo toto vlákno na další reklamaci přesně s tím problémem co popisuješ! Takže můžu očekávat od chytrého pana Hasíka stejnou odpověď!!! Kde se bere ve firmě tolik drzosti a odvahy k takovému přístupu k lidem,to by mě tedy zajímalo! A pan Remeš jako by nebyl!!!
Co se divíš, patrně jsi vyčerpal svých letošních 30hodin ostrého nasazení ;)…
taky jedna negativní zkušenost:
silniční kola Alcyon, praskaly nehorázně dráty(každou vyjížďku jeden) tak jsem je postupně měnil za dráty DT SWISS abych mohl jezdit, ale až jsem se nasral tak jsem zajel do slavičína s kolama, tam mi řekli že to praská proto protože jsem některé dráty vyměnil za DT SWISS, takže reklamace neuznaná…
obrázek o logice myšlení u remerxu si udělejte sami…
Jo, to je přesně argument made by Remerx…:(
Taky vím o jedněch Alcyonech, které se po prvním víkendu rozpletly. Nějak moc náhod :-)
Taky něco přidám.
Koupil jsem vikingy v roce 2009, říkám si, za ty prachy mají pěknou váhu. A pak to začalo:
generace“ a pěkně mi niple zalepili lepidlem, vypadalo to luxusně :(, ale reklamaci přesto neuznali.
uznali.
mi bylo odpovězeno, že to je stylem jízdy a že mi dají dráty „ještě novější generace“. Na to jsem za cca 1500,– nepřistoupil, tak mi kola vycentrovali a poslali zpět. Opět neuznaná reklamace.
že ráfek posílají na expertízu. S výsledkem expertízy, že si za to můžu sám tím že neudržuju výplet a že praskají všechny ráfky, jsem už nějak počítal. Ale REMERX mi kolo poslal zpět s novým ráfkem, ale opět s neuznanou reklamací. Když něco neuznám, tak neposílám nový ráfek, ne?
jiného jsem mohl čekat, než že je to opět moje chyba. Osa praskla z důvodu volného výpletu. Kola jsem kupoval přes Fa mikebike a majitel se mi snaží s reklamací všemožně pomoct. I s jeho slov se s p. Remešem a Hasíkem nedá mluvit, proto na REMERX podává žalobu přes sdružení D TEST. Nejsem totiž jeho jediný nespokojený zákazník s těmito koly.
REMERX NEBRAT!!!!!!!
Díky za rozumný názor v diskuzi.
Remerx má některé výrobky vynikající, některé má hrozné šmejdy. Toď vše, :-). Žaloba přes DTest na konkrétní problémy je dobrý tah. Nechápu proč šel Remerx do ráfku Magic po problémech s Vikingy… Hrají tvrdě, z firemního hlediska nic jiného nezbývá; vědí, že to posrali…
Díky za rozumný názor. Remerx má některé výrobky vynikající, některé velké šmejdy. Žaloba před DTest na konkrétní problémy je dobrá. Nechápu Remerx, proč se pustil do ráfků Magic po problémech s Vikingy. Je jasné, že výroba lehkého materiálu má svá úskalí, Remerx do nich příliš nepronikl. EU dotace jsou zlo a ekonomický nesmysl.
Nečetl jsem si tu všechny komentáře, ale můžu ti napsat moje zkušenosti, mám 108kg a rozhodně kolo v terénu nešetřím – na Remerx Fastdisc najeto cca 5500km – ani jednou jsem nemusel dotahovat výplet – to jsem měl na HT a vydrželi bez problémů i Rychleby, kde se mi po odjetí vrchu povolila matka na zadní ose :D, přežil 2× defekt od šutru a pořád jezdí bez problémů na tátově kole! Jediný problém jsem měl s vnitřní omotávkou v ráfku, posunula se a hrana mi 2× rozedřela duši, ale srovnal jsem omotávku a přejel kobercovkou a najel tisíc km bez problému. Teď mám Remerx Viking na celopéru, kolu dávám ještě víc po koulích a ráfek zatím drží a bez problémů – najeto 1700km. Toť moje zkušenosti. Rád podpořím českého výrobce, když za něco stojí!
Taky jsem v roce 2009 chtěl podpořit českou firmu. U Duratecu to byla trefa do černého, u Remerxu bohužel. V kterém roce jsi vikingy kupoval? Říká se, že ten poslední model už drží, ale po špatné zkušenosti s reklamacemi s nimi už jim nevěřím.
kupoval jsem 2011 …
Tak to bud rad, zes u Duratecu jeste nic nereklamoval, mohlo by te cekat dalsi rozcarovani.
To doufám, že ne…
Zahřeje na srdci
Fastdisc je dobrý ráfek, ale praská taky. Já mám kolem metráku, nájezd tam byl zhruba kolem desítky a popraskal kolem dokola. Nicméně pořád si myslím, že ráfek je to dobrý a že po těch útrapách, kterými si prošel, už měl tak nějak nárok.
Sice už jsem to tu jednou psal, ale buď jsem zařadil jako prase nebo to někdo smazal – zde nastíněný profesionální přístup mě vede k úvahám, že se příště Remerxu obloukem vyhnu.
jedine co mi prasklo v posledni době byl parek na večeři no naštěsti ne od rmx :D
jen takovy dotaz do davu, na kupkole se dají sehnat DT SWISS ráfky beru v potaz nejdražší takže za nějakých 17 tisic. takže to jako vydrží 30× více než ty stále praskajicí magicy ? nebo o kterých je vůbec řeč v hodnotě 600 kč ? podle toho jak jsem to tady četl tak rmx udělal chybu ve špatně zvoleném profilu a přistup k zakaznikovi je na nizke urovni možná nulové, ale nikdy jsem přímo s remerxem nejednal takže tohle neposoudím.
Těžko můžeš porovnávat karbonový ráfky s hliníkem, tam je náročnější technologie výroby a proto jsou o tolik dražší. Výhod zrovna u karbec DT moc nebude, když už, tak Enve, tam by ta tuhost a odolnost měla být jinde. Jinak bych Remerx srovnával třeba se ZTR ráfky, kde si tedy myslím, že váhově odpovídající ráfek v průměru vydrží minimálně 3* tolik (jako je cena) a nemáš tam ty náklady a čas kolem zařizování reklamací a výměn…
Jak to sleduji, tak tě ZTR už v druhé sezoně vyjde levněji než Remerx, protože pokud ho po roce zrušíš (optimistická varianta), náklady jsou 100,– za poštu tam, 600,– + 100,– za novej a poštu zpět, cca 200,– za přepletení, to je celkem i s původním ráfkem 1600,– vs. cena ZTR 2000,–. Nemluvě o výhodách TLR systemu.
Asi tak… Jen v tom TLR bych se RMX zastal, funguje velmi podobně, jako na ZTR. Jinak na ZTR to prasím dost, jezdím s nima i na ČP XC, ale i většinu běžnejch vyjížděk a lehčích závodů, takže už budou mít skoro 10k km, často při dost nízkým tlaku, takže ráfek už dostal ran nepočítaně, většinou o kořeny, ale občas i nějakej schod a teď posledně jsem o kámen procvak nadvakrát plášť (u patky i ve vzorku) a pořád v pohodě, jen jsem po sezóně nechal preventivně zkontrolovat dotažení, ale bylo v pohodě. A to mám Alpine, který maj 330g :).
ja se pohybuju v kategorii ráfku fastdisc, jumbo a horší a to srovnani jsem navrhl jen pro vysvětleni pro mně. Takže diky za reakci a myslim že kdybyhc kupoval kola tak asi bych zkusil ty ZTR i když s ráfky remerx dosud spokojenost.