http://www.bikez.cz/…o-disc-7325/
nemate nekdo nejakou zkusenost s temito koly? upoutala me na nich hlavne cena a vaha a taky ty draty sapim by samotny stali asi 5000tis.
co myslite vy?
http://www.bikez.cz/…o-disc-7325/
nemate nekdo nejakou zkusenost s temito koly? upoutala me na nich hlavne cena a vaha a taky ty draty sapim by samotny stali asi 5000tis.
co myslite vy?
Proč nepísneš hnojoj když je prodává určo ti k nim něco poví…
hnoj je nejezdi ne?
zajimaly by i osobni zkusenosti
ale přinejmenším ví jak sou na tom ty kola z technický stránce zda se mu vracej na reklamace nebo je s nima nakej jinej problém to sou taky dost cený informace jinak poměr cena váha je u těch kol brutální kauf…
ty koupím taky!
jo mám je od hnoje. jsem z velké části spokojen a z té druhé je to většinou moje chyba:-D kola opravdu váží deklarovaných 1550g (1565 s páskou). musím říct že vzhledem k mému nešetrnému stylu ježdění se mi je už podařilo poněkud rozcentorvat. no a po jednom velmi nevydařeném… příhodě ( :-) ) rupl drát a asi jsem i bouch ráfek (ten se srovná) na kolech mám najeto asi 2500km. jinak kdybych se měl rozhodnout znovu tak svoji volbu neměním. a líbí se mi jak vypadají;) jediná věc co mě trochu mrzí je, že je to jen 17mm ráfek
a jak je to treba s akceleraci? nebo s cim je muzes srovnat? diky
28dratu na kotouce je debilni napad, nechapu nad 75kg bych o tech kolech vubec neuvazoval
Ty nekoupím,tenhle detail mě unikl.
Myslíš si, že ty 4 dráty udělaj tak velikej rozdíl v tuhosti?
jo
no řekl bych že jsou spíše pro lehčí jezdce ale zase není to třeba DT revo, ale xc ray, což udělá podle mě taky něco…
Moje zkušenost s Fastdisc Revolution kolama (též 28 drátů) je úplně opačná. 96 kg, ne zrovna čistý styl a ve výsledku se za celou sezónu (včetně pěti maratonů) ani nehly. Předtím jsem vozil klasicky 32 drátu a v tuhosti to byl paradoxně krok vpřed. Vozil jsem je i na půjčeném Monsteru AM… Takže bych to tak kategoricky neodmítal.
Ja pri mojich 106kg s 24 dratmi na Fulcrumoch RM5 tiez nemam problem s tuhostou,zaujimave…
Pockej fabricke sety spesl zapletene je neco jineho to sem neplet
Ok,takze asi vydrzia :-)
Tak je ale otázka zda to řadit mezi fabrické sety nebo ruční… Těžko říct, zda to u Remeše motají na mašině nebo ručně…
mohl bys mi prosim rici vice o techto kolech?
mam asi 62kg, jezdim zavodne XC
Nevím, co přesně bych ti měl říct. Jsi dost lehký, takže s tuhostí problém nebude, tyhle náby jsou 100% bezproblémové a ložiska do nich stojí pár korun a kdybys ty ráfky za rok zničil, přemotáš to na DT XR4.2D 28 děr a jezdíš vesele dál… Řekl bych, že tyhle kola se po všech směrech leda vyplatí…
jj souhlas, jedina chybicka je tech 28 dratu, ale to pro normalni vahy neni problem
jj diky za upresneni, ja mam ted prave tyto naby, super comp draty a rafky 4,2D takže tuto kombinaci znam a jsem s ni spokojeny. tyto druhe remerxi chci mit na rychlejsi hladnsi trate a mit na nich furious fredy s mlikem. jen jsem si rikal jestli nebudou treba ty rafky nejak extremne horsi nez ty DTcka. abych pak s FF a remerx nebyl pomalejsi než RoR a DT4,2:-D
ale to asi nehrozi:-)
Ty ráfky vážej 415g, ale FF jsou gumy úplně k ničemu :-/
To kecáš!FF jsou dobrý na vážení kola,na ježdění už moc ne. :)
Jeden brepta vedle druhýho FF sou nejlepší pláště na lehkej terén ať si kdo chce co chce říká…
na cem zrovna jezdis?
FF to nejsou tys zahodil tak nekecej :-)
po tom co sem nasadil 2,25ky co skončily za 1000km na hadr :O( 2,0 sem vozil přez 4000km a sice pár defektů bylo ale nebyla to taková trága…
už máš zabalený sedlo ? ve čtvrtek chci poslat prachy tak ne že na něj budu čekat do konce roku rád bych ho letos ještě projel :O)
He he :-)
FF jsou gumy naprosto prfektni. když umíš jezdit tak jsou v pohode a v suchu s nimy sjezdu vse co s rocket ronama. takže at si rika o tech gumach kdo chce co chce, jsou to gumy na rychly tvrdy povrch kde fungujou perfektne:-) a s no tubes se defektu nebojim, proríznuti=vetsinou spatna stopa
Nejseš z Hradce? :)
ne:-) ale na ff jsem jel i ČP v okrouhle na zadku jako Jirka Friedl a taky GT jedovnice 54km. a bez problemu akorat na te 54 už to bylo trochu nepohodlny:-)
me jde hlavne o to aby ty kola nebyly nejak pomalejsi nez ty co mam s tema DT 4,2 rafkama
na jaké úrovni jezdiš?
nevim proc tato otazka. ale jezdim Čp,Mčr a Slo.p v XC + dalsich spousty zavodu, asi tak 30 do roka a hobik nejsem;-)
Asi ta chce sponzorovat :-)
Pokud jses zavodnik tehle kvalit,tak bych volil mnohem tuhsi sety nez je XC PRO
Jako třeba?
Nebudu tady jmenovat zadny znacky kol,ale ty mu muzes poradit jaka kola,ja muzu napsat co vim o techto kolech.
*s 62kg a s tim urcenim co jsem psal vyse???
s 62kg a s tim urcenim co jsem psal vyse???
proč myslis ? s mou vahou to zase tak poznat nebede myslim. a navic hmotnost je poznat vice nez tuhost. nebo se pletu?
S tuhsimy vyplety mas vetsi jistotu ve sjezdech a zatckach v plne rychlosti,je tam take mnohem lepsi akcelerace a setrvacnost na 50km to dela az 3 min.
A k cemu sou teda tyhle vyplety vhodne, kdyz je 62kg zavodnikovy rozmlouvas?
jinak nechapu, neco je spatne draty CX Rey umoznuji vysoke napnuti dratu a tim i tuhost celku. Nebo pouzite rafky neumozni poradne napnuti vypletu?
mě přijde nahlavu řešit tuhost kol u 60kilo jezdce … to třeba u nás dvou už je to horší ;o]
Ne rafky jsou stejny material jako Viking,ale i 62kg hlap,ktery jezdi XC aMX v elite a ma 1 vykonostni uroven,tak disponuje velkou silou a svihem,ma taky agresivni jizdu kde potrebuje mit jistotu stopy.Vubec ho nechci odradit od koupi ,pokud mu vyhovuji pruznejsi sety,naznam jeho styl jizdy abych mohl hodnotit,ale elitaky co znam vzdy uprednostni co nejtuhsi vyplety,treba utazeni dratu na 120kg,coz u sapinu se nedoporucuje. Zase mekci vyplety uprednostnuji zeny,ale neni to pravidlo pri dnesni agresivni jizde.
Předsedo! to už stačí:-) Elite=tuhé výplety, ženy nevím, ostatní ať si volí co chcou…tuhé jsou pěkné ale někdy nepohodlné:-) a hlavně se ozvou záda.
Sapim nemůže být napnutý na 1200N ? od kdy?
ja napsal,ze se nedoporucuje,nepsal jsem,ze se nesmí(krati se tim hodně životnost).A taky nemuzu znat vsechny zavodniky,kdo co voli,psal jsem vetsina elitaku,
Nic tady ty debaty jsou na nic.
Jinak celou dobu mluvim o zavode,na trnik jsou špicka,nebo na ZAVOD pro vykonostní bikery
do elity mi jeste zbyva rok (ale to už neni takovy rozdil) proto resim kola jinak bych je mel asi zadara, . techniku mam slusnou tvrdi ostatni a rikam ze to bude spise na hladsi trate a budou na nich fredy. na poradny zavodeni:-) mam rafky 4,2D+dt super comp+a tyto stejny naby novatec s rocket ronama a tuhostne se mi zdaji dobry, ale je fakt ze na vikingach nebo C maxech jsem poradne nejel. myslis ze s vikingama ktery jsou asi tužší by to bylo lepsi i pro toto určení?
diky
Muzu ti jeden set Vikingu zapujcit na test,at porovnas a skusis co ti bude vic vyhovovat
to by byla parada ja jsem z Brna tak jak vidim ze ty ze zidlochovic tak to mame kousek
posli mi kontakt a muzem se domluvit nejlepe tel. na nossanek@seznam.cz
„na 50km to dela az 3 min“ rad bych se zeptal, jak se k tak presnemu vysledku dospeje ? da se to nejak spocitat ? pri jake rychlosti a na jake trati to ty 3 minuty dela ?
meri se to v laboratori v tunelu a pak venku,vzdy to jede stejny jezdec,na stejnem kole akorat se mení výplety.venku se musí dodrzet stejný prumer kadence slapaní.pak se to vse vyhodnoti.
a ja si myslel, ze v tunelu se meri jenom aerodynamika… To mereni venku zni zajimave, asi ho musi delat nejakej zkusenej jezdec… se mi jeste nestalo abych zajel stejnej usek uplne stejne rychle a na stejnejch tepech o tom, ze na to pokazde spotrebuji jinou silu ani nemluve. S tou kadenci to je divne, protoze prumerna kadence sama o sobe nic nerekne. Bude mozne si nekdy zapujcit set Vikingu nejakou oficielni cestou pro otestovani treba na tejden ?
kola pujdou zapujcit od přistiho roku,ale ted vam nereknu presny datum,je v planu vybudovat testovaci strediska.
jinak kadence slapani napoví hodne, pokud se dodrzi presna pravidla.stejne rychle to zajet nemuze,kdyz na jinych vypletech zajede stanovenou trasu rychleji,pouze rikam musi se dodrzet kadence slapani.
mne by spíš zajímalo s čím se to porovnává. Se zápletama ve stejné cenové kategorii
normálně zapleteš stejné sety jen dáš jiné dráty které jdou víc utáhnout :D a jede se
Tak, je to tak jak jak pise Kubad,hlinikove draty jsou tuhsi nez ocelove,I kduz je utahnu stejne na stejnych rafakach.priklad hlinikovy drat ma krivku 430kg, Sapin 230kg,Mach a Sroubarny Marek 130kg
Tak toto bych byl rad kdybys osvetlil. Jednak by me zajimalo kde beres ty cisla, co myslis krivkou? Kdyz draty z ruznych materialu utahnes stejne, tak proste budou natazene stejne. Rozdil bude v pruznosti materialu.
Na to stroj kde se upne drat,natahuje se.striha se.adtjinak to je krivka zivotnosti pri kterem drat praskne.
Tak a teď už si jenom nějak v hlavě představit křivku určenou jedním bodem :-D
já mám z tohodle v hlavě akorát velký otazník :D
Myslis trhacku? Pokud ano, tak vim jak vypada i funguje. Nevim jakej Sapim mas na mysli, ale kdyz jsem se dival na CX-Ray, tak ten by mel mit podstatne vetsi pevnost, tedy aspon podle vyrobce, ktery uvadi cca 3300N ve stredni casti.
To je vec vyrobce,ale skutecnost muze byt jina,kolem 330kg ma hlinikovy
drat Mavicu(silnicni)
A jak je na tom s pevnosti hlinikovej drat z Cmaxu ? moje otazka zni, zda je set Vikingu pevnejsi, nez set Cmaxu ?
podle udaju co napsal nahore je remerx drat vyrazne pevnejsi, ale vysledkem u kol bych si moc jisty nebyl :-)
No drát sice snese extrémní napětí, ale na obou koncích je k něčemu uchycený
Jo ro je pravda,proto u kazdeho dratu je doporucena sila utazeni,a cim vic ho utahnu tim je jeho zivotnost mensi,pak hlavicka u naboje uleti jak hovno(nejvetsi zahul dostavaji draty na zadnim kole u orechu)
Co se tyce pevnosti,tak jsou skoro stejne,velky rozdil tam neni.
Prosim te nechci nic moc rikat, ale nastuduj si alespon presne nazvoslovi. Stroj je tzv. trhacka a predevsim pojem krivka zivotnosti je u tohoto naprosta blbost. Hodnota, kterou tady uvadis je tzv. mez pevnosti, ktera jeste sama o sobe nerika nic moc o tuhosti mereneho vzorku. ta se musi nasledne spocitat jeste z dalsich velicin.
EbeTo ja vim.ze se to pocita z dalsich velicin ja je naznacil a napsal atd.proto jsem to nazval krivkou zivotnosti,priste to napisu v presnem nazvoslovi dobre,ale jen pro tebe.
alespoň, že jsi pochopil, jaké používáš názvosloví…jsem rád, že jsi se tu už v diskusi neukákal, neboť jsi poškodil Remeše po všech zbylých odborných veličinách…doufám, že už s tebou rozvázal pracovní poměr a přestal ty kola vyrábět.
Ježiš chlapy o co vám jde?
Buďte rádi, že u nás je někdo kdo dělá v česku fajn kola.
Máte tady zajímavé vnitřní informace. A vy si tu honíte vlastní triky a máte řeči o tunelech a trhačkách a jestli je něco křivka nebo mez.
Osobně cítím s NosRemerxe tak trochu nechuť něco rozebírat a vlastně se mu ani moc nedivím.
Místo abyste to vzali jako příležitost se něco dozvědět, tak na něho plivete. To fakt nechápu.
hehe to sou zblebty, divim se, ze te nekdo bere vubec vazne :D
Tak kupovat si něco abych to za rok přemotával na 4.2 a řešil jestli bude sedět délka drátů nebude nejlepší:-)
Náhradní dráty se dají sehnat v těcho délkách, když to není na 32děr? Ráfky 415g každá firma nemá v nabídce bez svařovaného spoje ale spíše až od 440g (má to vařený spoj?)
Délka drátů vychází stejně. Spoj je kolíkovaný. Dráty se dají sehnat bez problémů.
28děr oproti 32děr potřebuje asi o 3 až 4mm delší dráty…tak jestli tu někdo dováží hodně délek by nebyl problém jako třeba DT Swiss ale Sapim nevím (v Kastaru mají jenom některé délky když je sháněl kamarád)
nechapu co tu resis. když bude nejaky problem tak tam dam dt 4,2d na 28 dratu. nevim proc resis delky na 28der a 32der.
no pokud bude pasovat délka drátů tak to nebude problém případně vyměnit za XR400, horší když pasovat nebude…nevím kolik ten Remerx má ERD
no prave stejny jako DT 4,2 (alias XR400):-)
NAŠTĚSTÍ, nejen Kastar sem vozí Sapim.
podle mě kubad to myslel trochu jinak… a to v tom smyslu že výrobce když dělá si všechno sám tak oprimalizuje jednotlivé díly aby to do sebe sedělo. jestli se něco plete na mašině nebo ručně dle mého nehraje roli.
To jsem si taky myslel, ale zajímalo mne, jak se vyjádří Kubad.
Tiez si myslim, ze zapletene sety su dobre preratane, a je to kvalitou o dost posunute ako rucne naplety(aj ked tiez sa daju zapliest dobre kola), a ci sa to robi rucne alebo strojovo, rozdiel bude, urco v prospech stroja.
hm, tak to já bych spíše preferoval ruční zapletení, stroj může mít velké tolerance. pokud někdo umí zaplést kola tak si myslím, že stroj v tomhle nebude lepší. (samozřejmě jsou lepší i horší)
A jak široký pláště na nich vozíš? Já bych chtěl dát 2,25 Schwalbe, tak nevím, jestli by se na 17mm ráfku nežvejkaly… A máš duše nebo NoTubes? Dík.
vozil jsem na nich RR a NN 2,25 s duší.
edit: bylo to docela v poho.
Ahoj,dej na svou hlavu a pocit.Uvaz co chces jezdit a co jezdis ,je to velice dulezite pri volbe setu.Musis vedet jestli ti budou vyhovovat tuhe sety,nebo mekci pruznejsi,Remerx XC PRO 7325 disc jsou kola mekci pruznejsi.
Jinak Hnoj ti urcite dobre poradi pri volbe spravnych setu.
ahoj,
Jezdím XC,sem tam závod,jinak pohodové ježdění,vážím 68kg,myslíte,že ty 7325 PRO pro mě budou vhodné?Uvažoval jsem o vikingách,ale je tam už vyšší cena a taky hmotnost,přece jenom těch peněz moc není.
Četl tady,že ty remerxy jsou měkčí a pružnější,poznám to se svojí váhou moc ve sjezdech?
Díky za odpovědi
mám o 10kg více než ty a vozím je, určitě se jich neboj. náboje jsou super, ložiska do nich stojí pár korun a jsou dobře zatěsněné. když zrušíš ráfek tak nový stojí 600 a když bys urval drát tak pokud bys nesehnal hned aero (který nemají v každém obchodě) tak tam strčíš libovolný jiný a jezdí se dál. ty kola mají svoje limity, které jdou poznat v těžkém terénu, ale myslím že by ses musel hodně snažit aby ses k nim dostal.
Ahoj. Chtěl bych se zeptat co si myslíte jestli by byl pevnostní rozdíl, kdyby se na stejnej výplet použily dráty DT Alpine III.
ekvivalentní váhovému
Tyhle dráty jsou určitě super, pokud vážíš cca 150kg… Proč tam chceš cpát tyhle dáty?
Protože vážím cca 100kg:-)
Nevíte jak jsou na tom kola s tuhostí? Ta váha je super ale nerad bych něco co by pode mnou kroutilo, nebo jdou tuhostí srovna s průměrem v téhle cenové kategorii? vážím do 85 kil spíš o pár míň.
Uz jen pocet dratu ti napovy ze tuhost nebude u techto kol zrovna plusem :-)
Tak snad nemůžeš všechno porovnávat podle počtu drátů, jde mi o tom jak si stojí třeba vedle Red Metalu 5 nebo Crossridu od Mavicu (které oba mají btw 24 drátů) Hledám něco na sportovní XC žádné závody ale žádné flákání.
Proste nejsou z nejtuzsich, s tim pocitej. Vozi je dva moji znami, nestezuji si na ne, jen obema odeslo lozisko v zadnim kole u kotouce, ani ne po 1000km a oba rikaji, ze by mohly byt tuzsi.
Jasne nejde o pocty dratu ale 28 zeslabovanych je na 85kg bikera dost na hranne :-)
24 ocelovych o dost vic napnutych u RM5 je bohuzel pevnostne nekde jinde.
na frm5 je napnuto z výroby 120kg což se vozí i na pročkách. já třeba na těch remerxech vozím ještě o kousek více
a co takto 7337 magic???su nieco drahsie , krajsie , 40g tazsie ale myslim ze tuhsie , lebo tie ploche spice na nich vyzeraju dost slubne…
Draty a naby jsou predpokladam stejne jako na modelu Viking, takze od toho bych dal ruce pryc, pokud clovek chce spolehlivy kola.
aha , takze tie neberem :D ..lebo tiez sa chystam kupit nieco lahke , tuhe , do 400€…ale az na rok
Cenová hladina 7325pro je absolutní strop, víc rozhodně investovat nechci. Jaký je praktický rozdíl v té tuhosti (porovnání s red metal 5)? Chápu že tu nějaký bude ale nevím jak si to mám představit.
Tak jinak, jaký bude rozdíl v akceleraci, udržení rychlosti a řízením: mezi lehkým kolem s měkčím výpletem oproti kolu s tvrdým výpletem ale větší vahou. Dík.
neřek bych ani že jde tolik o akceleraci ale jak se ti bude kolo chovat v rozbitejch pasážích tam to podle mě poznáš nejvíc…
tak mi dneska tyhle kola přišly :) ale v OEM verzi, nejsou tam tedy ty drahé Sapim dráty ale nějaké kulaté obyčejnější (nevím přesně jaké). Důvod proč jsem vzal OEM byla samozřejmě cena, páč remerx zdražil 7325 na skoro sedum tisíc. Tím že tam nejsou ty sapimy tak jsou o něco těžší a asi budou i míň tužší, ale já to se svými 75kg nepoznám. Přední kolo váží 772g a zadní 1186g s kazetou Sram PG990 (ta by měla vážit 270g). Pokud slepíte nálepky tak ušetříte dalších 10g :) Dodávané upínáky (Novatec) váží 103g. Takže ty horší dráty udělaly asi 100g oproti tomu co udává výrobce, sice se mi to nechce věřit že by ty sapimy byly o tolik lehčí, ale co už, pořád to jsou krásně lehké kola. Váhová úspora oproti starým kolům a kazetě je skoro kilo. Až bude trochu sucho tak to projedu :)
LOL. Já je furt nechávám s CX-Ray za 5.5K :-DDD
:-)
lol vy ste se tu zase sešli:-D btw máš tam jaké náby?
novatec :)
:D
Zajímalo by mě, jestli bys zapletl stejný kola jen s Magic ráfkama (který by měly být o 1mm širší a ještě o fous lehčí)? Jestli jo, tak co za to?
Jo prej to s Magic rafky de.Kola pak stoji 6500,– ale me by spis zajimalo jestli by to za tech 6500 slo hodit na DT 4.2 ??
ty s magicama beru já :-)
Musím tady uvést termnimologii na správnou míru !
Tyhle kola nezaplétám já, zaplétají je u Remeše, já je jen nakupuju a prodávám dál.
Kdyby tahle kola nakoupil po dílech a zaplétal já osobně, tak se pod 9400Kč nedostanem !
Proto je velmi omzená nabídka setů, kdybych měl cenové možnosti zaplétat kola na CX Ray drátech za takovýhle prachy a dávat na ně libovolný ráfky, tak mi lidi utrhaj ruce..
ono je vůbec zajímavé, na jak nízkou cenu se Remeš dostane s dráty CX Ray až podezřele zajímavé (ráfky si sice vyrobí, ale náby, dráty a niple musí nakoupit) a na druhou stranu v Botticu jejich zaplétání zrovna technik nechválil.
Nechválil jejich kvalitu nebo způsob zaplétání? Ví někdo vlastně, jak na tom jsou ty dráty kvalitativně?
Jaky draty? Ty CX ray? Pokud ano, tak je to to nej co se dela.
Jo, myslel jsem CX ray. Jestli jsou nejlepší, tak taky moc nechápu, že je Remerx dokázal dostat na tahle mid-class kola… asi bychom si měli pospíšit s koupí, než je brutálně zdraží Snad je Hnoj aspoň nějakou dobu nechá na téhle cenové hladině :-)
To je to o cem tu hnoj psal. Ted drat stoji cca 70/ks, jen materialove naklady na ty kola jsou dost nad prodejni cenou hotovych kol.
To je o tom, že Remeš je kupuje přímo z Belgie a má množstevní slevu, protože jich odebírá neskutečný množství…
jn úroveň napnutí výpletu z továrny a centrování stojí podle mě docela za hovno…:-D ale je to docela jedno, protože po 1000km se povolí tak nebo tak a stejně to pak člověk musí docentrovat a dotáhnout.
jn úroveň napnutí výpletu z továrny a centrování stojí podle mě docela za hovno…:-D ale je to docela jedno, protože po 1000km se povolí tak nebo tak a stejně to pak člověk musí docentrovat a dotáhnout.
Můžu se tě zeptat, jaké dráty a niple jsou na OEM verzi a jak si na tom stojí oproti CX-Ray? CX budou lehčí, to je mi jasné, ale co třeba možnost utažení celého výpletu? Nevydrží niple a nebo se trhnou dráty?
Byl jsem se projet na Kleti, nic moc hrubiánského ale ani žádný mazlení a mam zadní výplet trochu rozhozený, když ho promačkám, zdá se mi docela měkký. Chtěl bych ho dotáhnout, ale nechci to přehnat.
tak je prave přivezl PPLlak… 703g přední, 836g zadní, 115g G3 i s šroubky :-)
thx Hnoj :-)
btw: radsi ty hrabice oblepuj cele, protoze jak mi to vyndaval pred barakem, tak mu na to cosi tezkeho spadlo-necekane :D a prorazilo se dno… vsecko ok, jen kdyby tam nekdo mel neco maleho, tak by se to mohlo poztracet.. hosi, kdyz nemaj svuj den(vetsinou) tak s tema krabicema zachazeji fakt strasne..
nálepky po obvodu jsou sundavací?
jj jsou
jsou a šly dolu až moc snadno, skoro na tom ráfku nedrží…
to je jedině dobře :-)
Koľko si dal za to peňazí? Alebo ešte lepšie by bolo keby mi to hodil hnoj do mailu. Prípadne aj s magic ráfkami.
napiš mu :-)
Stalo sa :).
magic cca 6500 … :-)
je to ale demence no:-D retail verze těch dvou ráfků (pro a magic) se liší asi o 70kč. (magic stojí 720, pro lehce přes 600). erd obou ráfků je stejné takže vyjde lépe koupit mtb pro disc 7325 a k tomu dva ráfky magic, přeplést to a ty pro ráfky prodat:-D s trochou štěstí se člověk dostane skoro zpátky na cenu pro mtb, akorát že má o asi 80g lehčí výplet (pouze na obvodové hmotnosti) a o milimetr širší ráfek.
nerozumím tomu. :-D
Co se s tím ***** :-) Když už, tak už! Přeplétat si myslím není nic moc, za to ****** to enstojí a nechat to přeplétat … :-) TO zase vyjde draho.
přepletení trvá chvilku a pokud jsi aspon trochu šikovný tak si to vycentruješ a napnš lépe než to je z továrny (nicméně tenzometr je v tomto přípdě doporučenihodný)
Myslím si že natolik zručný nejsem … a předělávat celý výplet znova, nevím jak by se to líbilo niplům :( :-) tohle si opravdu radši nechám udělat.
tak u nových zápletů se ten galvanický článek nestihl ještě vytvořit, takže pokud před dotáhnutím poctivě namažeš závit i hlavičku nyplu tak se nemůže nic stát ani tomu alu. navíc když už to budeš mít dole, tak si to můžeš i vytunit barevně, místo těch stříbrných nyplů.
to neni o tom jestli si vzrucný ale o tom jestli se ti chce – mi by se treba nechtelo :D ( pokud bych teda nechtel menit ty niple za jinou barvu to pak jo ;-)
hmmm :-) kurňa. To jsi mi řekl schválně s těma niplama že xD
tak ja se ti pak na to dotazeni ozvu jo? :-)
za nejakou odmenu samozrejme ;-)
dám ti stolici a tenzometr a zrob si to sam:-D
radsi bys mi to mel nazorne na tom celem paru predvest, abych to pak nekdy priste zvladl sam :-)
Nevis, jestli neni ERD stejne jako u Notubes rafku? preplest to na Cresty by bylo fajn.
netuším, ale profil notubes, kor crestů, je dost nízký, magic/pro má myslím výšku ráfku 22mm. už podle tohoto faktoru bych řekl, že to bude dost jiné.
cau mate nekdo zkusenosti s nahozenim no tube na tyhle kola – uvazuju o nich – je to takový prumer ale mel bych je za hodne levno ale musi tam jit nahotid klasicke plaste s mlikem jinak to pro me nema cenu :)
proc by to jit nemelo? sma to mam v planu :)
tak pujde to asi huř nez se ZTR :)
jakou tam chces davat pasku?
mam doma origo NT… uz tri roky :-)
ale priznam se, ze si to asi necham nekde namontovat… nak mi to doma pumpou predtim neslo.. :-)
Se schwalbe plášti 2011 to jde jen se žlutou páskou.
a co se starými dobrými nanoraptory? :-)
To jsem nezkoušel.
Asi ti to nepomůže, ale NanoRaptor byl jediný plášť, který mi na FastDisc, v kombinaci s Rubena páskou, sedl hned na první šťouch dílenskou pumpou bez jakýchkoliv pomocných metod (mýdlová voda, nasazení jedné patky pomocí duše, atd.)
super, diky :)
par tech nových schwalbiku uz doma mam takže jeste nekde sehnat kousek te pasky no – nevíš o nekom kdo by ji mel kousek navic? ;-)
projed se do ovy do cursoru :-)
Schwalbe 2011 maji nejakou spesl patku?To je super jestli to funguje! :-) Jen abych to pak nekde nevyzul..
Ty gumy „PaceStar“ jsou TLR Ready…
Nějaký už tady taky kdyžtak mám :)
.
jako recyklační program bych to moc nepodporoval…ale fakt splňují podmínky EU na kompletní recyklaci hliníku..a dotace už byly vyčerpány.
uz jen cekam az nekomu zacnes nabizet svoje patentovane vsude-radialni vyplety :-D
ale nasere to, že ten hlupák remeš prodá tolik setů i když jsou vlastně úplně špatné a nejdokonalejších zápletů na zemi se ročně prodá asi tolik kolik má prstů na ruce zasloužilý dřevorubec:-D
jak na Zemi??? doufám, že jsi chtěl původně napsat ve Vesmíru, ale pouze pohled na ty recyklační sety tě zmátl a napsal jsi, co jsi napsal.
Jinak Hnoj, kdyby ty recyklace měl ještě naplétat, tak to už bude dotovat ze svých příjmů, tak to jenom rozbalí a určí, kdo zaplatí recyklaci online…co to je za pi…vinu, že někomu na kotoučích vyhovují měkčí a jinému tvrdší výplety. ??? spíše při těch tvrdších výpletech by to odešlo hned na těch hliníkových drátech a proto někdo v záchraně existence přišel, že měkší déle vydrží..
A co tim chtěl básník říct?
Myslím že se snažil říct že jeho měkký výplety jsou lepší než tuhý výplety ostatních výrobců ale to ať si přebere každej sám xD xD xD
Olkyce jsme se úspěšně zbavili, místo něj přišel Pepa ze Sachsu :-D
Můžeš prosím na minutku na icq? Se chci domluvit na něčem … :-)
Online.
Prosím tě, došel ti ode mě email nebo jsem v koši? (:
Vím o tobě, ale musím ty řidítka nějak vykoumat, ale ty na 99% nepůjdou…
Vím o tobě, ale musím ty řidítka nějak vykoumat, ale ty na 99% nepůjdou…
Takže stejná situace jako každý rok. To je nemilé. Počkám, co vykoumáš. (:
Dokud má progresscycle easton pevně v ruce, situace bude špatná :-/
Myslím , že těch průměrných 96kg opravdu není k použití.Na 120 kg děláme výplety pro dětská kola 20" (Grand Hill).
A tohle znamená co???
hehe taky mi to nějak nedochází xD
Asi jseš blbej.
Nebo jsou tvoje vyjadřovací schopnosti dost chabé což je pravděpodobnější vzhledem k tomu že je tu spousta lidí co neví jaks to myslel ;o] ale i přez to o tobě netvrdím že seš blbej tak se nad sebou zkus zamyslet…
Kvasničko ,
ten kdo problematice jen trochu rozumí , ten okamžitě pochopí , co jsem svým příspěvkem vyjádřil. Nemá smysl poučovat někoho rozsáhlým sdělením ,proč diskutovaným zapleteným kolům mnohé chybí ke slibované dokonalosti.
Můj příspěvek se proto týkal reakce na Tvé sdělení , že tato kola mají výplety měkké , na rozdíl od konkurenčních produktů a to i v nižšší cenové kategorii. To , že jsem uvedl napnutí paprsků i u našich výpletů pro dětská kola , rovněž na ráfcích REMERX bylo nutné z důvodu porovnání kvality práce. Možná bylo toto mé sdělení trnem v oku Richardovi Neumannovi , kterého jsem nikdy za své počiny nekritizoval , Ty jsi ale reagoval okamžitě na jeho příspěvek.
Nemám tedy dále k problematice výpletů co říci.
je vidět že jseš maličko mimo ty xD xD xD ale to by bylo na dlouhý debatování třeba si to znovu pořádně přečteš a pochopíš co je tu pointou xD xD xD
Za prvé, pokud zde trváte na uvádějí celých jmen, laskvě si je napřed přečtěte. Jsem Neuman, pouze s jením N na konci.
Za druhé, teď už mi dochází smysl Vámi výše uvedeného příspěvku, ale dovolím si s ním zcela nesouhlasit. A to z jednoho prostého důvodu. Asi tak 90% všech výrobců nábojů uvádí MAXIMÁLNÍ napětí drátů 1200N (Tedy 120g). Jiste, je možné dráty napínat více, ale vystavujete se tím nepřiměřenému riziku, které stejně nemá moc význam.
Dobře udělaný výplet na ocel drátech s (±5%) 1000N bude dostatečně tuhý pro 99% uživatelů, pokud se bude tuhost zdát nedostačující, jistě lze použít dráty typu Sapim Strong s 2.3mm koncem u hlavičky…
Mám dojem, že se zde neustále setkávají různí „odborníci“, kteří naprosto nemají chuť diskutovat na úrovni, natožpak předkládat smyslupné a srozumitelné argumenty.
ČAO ! :-D
Pane NEUMANE,
omlouvám se tedy za komolení Vašeho příjmení.
O DOPORUČENÉM napětí paprsků , uváděném výrobci nábojů vím velmi dobře. Vy ale rozhodně by jste měl vědět o míře bezpečnosti používaných produktů, která v této kategorii přesahuje hranici 3,7 x s tolerancí cca +/- 5%. Jak jistě víte , tak počáteční napětí při technologii použitých tepelných procesů značně poklesne a pak při konečné operaci docentrování PŘED UVEDENÍM DO PROVOZU toto napětí nepřesahuje toleranci bezpečnosti.
Pokud zapletená kola z Remerxu jsou napínána na nižžší hodnoty , nikdy nemůže docházet ke stabilizaci výpletu. Dodatečné docentrovávání je vždy zcela zbytečné , pokud je použita metoda tepelné stabilizace před uvedením do provozu.
Nevím o tom , že by této technologie mimo nás v ČR někdo využíval , několik lidí ale přesto o ní něco ví , např. v Letňanech. V Holešovicích ani na Letné určitě NE.
Další možné diskuze , prosím , pouze INTERNĚ.
jenom mohu souhlasit, protože ten, co nevyrábí raketoplány nikdy nedoletí na Měsíc a ten kdo za celý život vyrobil jenom ráfek, nemůže umět vyrobit zapletená kola…navíc se tato kola snaží už vyrobit po několikáté a pořád se stejným výsledkem.
Díky nabídce, co nejlevněji, je výsledek nakonec v podobě: Franto podrž to, já skočím pro peníze.
No, vezměmež to do slova: Ten, kdo vyrábí raketoplány na měsíc nikdy nedoletěl, protože raketoplány nejsou určeny pro dopravu na měsíc, ale na oběžnou dráhu Země.
Pokud je p. Remeš a jeho firma skutečně tak neschopná vyrábět kvalitní zapletená kola, jak je možné, že už dávno není celosvětový trh zaplaven, cituji: „nejlepšími výplety ve vesmíru“ od JdS ?
Navíc a zcela upřímně. Koho dneska zajímá spolehlivost výrobků? Remeš vsadil na kartu „spotřebního průmyslu“, což udělal dobře. Zákazníci nechtějí přemrštěnou kvalitu, chtějí aby zboží mělo „fancy style“ a bylo laciné, tedy si za rok za dva, až je omrzí koupit nové. To že občas někomu křupou dráty Remerx netrápí, protože při obřím prodaném počtu, je to jen zlomek vadných…
jo, tak to nakonec mohu souhlasit…pokud nejsou kola určená pro jízdu, tak ať jich vyrábí kolik chce, hlavně, že jdou dobře na odbyt…
Já chci vždycky nejvyšší kvalitu a v tom je ten zakopaný pes, proto si kola raději vyrábím sám, než bych je měl někde koupit v kvalitě fancy style…nejsem tak bohatý, abych si mohl kupoval laciné věci.
Jj tak nejak to bude.
Akorat by me zajimalo proc se neprodavaji tvoje super kola :-)
proč by se neprodávaly, ty je nejezdíš??? pak jsi na silnici o 2min pomalejší na 100km…a to je tak 100míst na maratonu. Dvě minuty, aniž bys pohnul nohou, když je máš.
A kde se ty tvoje zázračný kola prodávaj abych si je mohl hned objednat nikde na netu jsem je nenašel (ani slovo o nich) ???
pokud si je objednáš hned teď, tak je už stejně i pro tebe dost pozdě, na meďoura, co má 600Hp se taky musí nějakou dobu čekat…a to přímo u výrobce…navíc si myslím, že zrovna ty tato kola vůbec nepotřebuješ a komu prodám, tak o tom zase rozhoduji jenom já sám…a že nejsou na netu, nic nemění na tom, že se prodávají a jezdí.
Bolek by to hodnotil asi takto…pi…u, tvoji staré nikdy neviděl a přesto si je zcela jistý, že jí určitě má.
mno zaprvé tu citaci máš špatně a zadruhé mi řekni kde se jezdí kdo je jezdí ??? jakto že o nich neni nikde nic napsáno když jsou tak super ? jinak co jsem slyšel tak na cd ti je pěkně sepsuli že to neni žádnej zázrak tak kde je pravda nechce se mi to tam dohledávat ???
cd je oddělení asi čtyř lidí, co o cyklistice neví nic a balamutí lidi, co tam kouknou ve své neznalosti ničeho. Navíc ke škodě cd, je to diskuse obhroublá a vulgární, což již samo o sobě svědčí o nevalném vzdělání těchto aktérů v daném problému.
Že je sepsuli, tak to jenom proto, že o nich nic nevěděli a problém čehokoliv, jim je naprosto vzdálenou doménou.
Pokud věc jsi nikdy neviděl a jsi na úrovni normálního smrtelníka, tak nejdříve pokud možno přemýšlíš a teprve pak soudíš. Navíc věc je nadčasová, tak většina lidi tíhne ke standardním řešením a nikoliv k věcem, které hýbou jejich mozkovými závity.
To bych tu musel vytvořit úplně nové téma k tomuto, aby se mohlo o věci diskutovat na úrovni, alespoň trochu odborné a nikoliv v rovině dohadů a chimér…
a co ti brání založit zde téma o tvých kolech???
Já jsem pro ;o]
mně nic, ale odborná připravenost diskutérů je všeobecně na nízké úrovni a téma je specificky ve vysoké odborné hladině.
Obávám se, že 90% „znalců“ bude mít následně problém se orientovat v odborných termínech, názvoslovích a jednotkách.
Všeobecně mluvit o věcech se kterými nikdo z vás možná ještě nepřišel do styku, je ztráta času pro mně a přihrávka pro ty, kteří mají svůj laický názor, pro který si jiný nemohli dosud ani vytvořit, natož jej obhajovat.
Ale zkusit by se to třeba mohlo, když zde jsou celkově vulgarity potlačeny na neškodnou úroveň a kdo problém nechápe, nemá obvykle k němu ani co dodat.
Treba by to nekdo pochopil. A mozna i nejaky zajemce nasel. Ale to si musis zvazit sam jestli to stoji za snahu.
Problém orientace v názvosloví, jednotkách a odborných termínech rozhodně mít budeš, ale my už to nějak přežijeme.
Vsadim se ze by se tva kola pode mnou rozsypala :-)
A jinak vozim lehci a podle me lepsi kola nez nabizis.
já ti neoponuji, protože vím svoje a bavím se o silničních kolech…pokud vozíš lepší kola, tak určitě nejsou za 20tis…
Promiňte, ale Vámi rozhodně nehodlám nic konzultovat. Až budu mít potřebu něco konzultovat, půjdu za těmi, které považuji za skutečné odborníky…
Mimochodem: jste-li, takto super-skvělým-ne-li-nejlepším wheelbuilderem v ČR, jak je možné, že se zde na B-F neukazují fotografie výpletů DT Swiss a Tune s textem „THX to Patar“?
Tímto diskuzi, které je extrémně neproduktivní ukončuji. Mám tady ještě horu vosích hnízd, které čekají až je sním…
už mi došly magicy :-) a bez nálepek je to o 11g lehčí! :D
Kolik váží a co tam je za náby?
Novatec náby, váha cca 1570 bez nálepek s upínákama. Upínáky myslím něco přes 100g. Je tam aj páska.
Díky Hnojovi .-)
Hmmm, za ty prachy to není zlé.
pro zajímavost reakce jednoho shopu, kde jsem objednal 7325 a divil se, že nějak nejdou. Logistiku asi u pana Remeše moc neřeší, nebo snad fakt v půlce zimy nestíhají zaplétat? :)))
"Dobrý den,
ano, Remerx neustále mění personální obsazení na pozici vyřizování objednávek a dodávky jsou od 10ti k 5ti. Dříve to fungovalo na jedničku, teď to je někdy otřes. Nicméně, objednávku tam mají a naší urgenci také. Děláme pro to maximum.
S pozdravem"
"Dobry den,
REMERX ma nyni tolik zakazek, ze nestiha napletat, nekdy mame dodani az 10 dni.
Poslu k Vam hned, jakmile mi kola dorazi na sklad."
Spíš bych řek že remerx je plně vytížen vyřizováním reklamací :O(
s remerxem je nejlepší komunikovat osobně. moje zkušenost byla velmi dobrá.
Ten mi 7325 asi nedá za 5kkč :)
Zítra mi mají přijít za 5380kč.Doufám že ty kola za to budou stát.
Tak kolečka jsou doma,ještě na ně něco obut a kazetu a můžu jezdit.
A nejsou vycentrované ani na střed zadní stavby ani vidlice.Měl sem je ve 3 rámech i vidlicích a je to pokaždé stejné.Moc natažené ke kotouči.
o kolik? :-) to jsem zvědavý jak dopadnu já .-) mě zase přijde že je nestejnoměrně dotažený výplet, už jsem si domluvil dotažení. Ale první na tom chcu aspoň po silnici najet 200–300km ať to povolí
U zadního je rozdíl 7mm,u předního 3mm.
hmm, máš asi pravdu, měřil sjem to 2 způsoby – vzadu mám taky jak ty ke kotouči 2 a vpředu cca 3. Tak uvidíme, myslím že to snad ničemu vadit nebude na těch pár km a nechám to docentrovat, stejně bych an to musel jít aj tak …
Tak 7mm a i 3mm jsou fakt hodně!
mám je od hnoje, a nevšiml sem si něcoho takového… ale trochu si mě vyděsil, radši to pudu zkontrolovat :-)
tak já je mám taky tak, hned jsem to házel do vidle co tu mám zasebou :D a nvm, možná tam něco je … uvidí se až tam nasadím pláště, projedu … ale snad by to ničemu vadit nemělo :-) od koho je máš ty kyle?
Mám je Odtud
oprava:zadní kolo je ke kazetě a je to 32–25mm.Přední ke kotouči 22–25mm.
Zadní kolo
tak to je masakr, to by mě aj nasralo :)
já pořád čekám na zbytek dílů, takže jsem je nasazené měl až teď. Bez plášťů. Ty to máš ale drsně dostrany ;)
Budu měnit niple za červené nebo modré tak to pak srovnám.Jako vizitka firmy ale nic moc.
Ještě jeden malej problémek u zadní náby,buď nejsou souosá ložiska nebo plocha pro upnutí kotouče není kolmá na osu.Kotouč 185mm plave 0,8mm.Na nábě SunRace JuJu to nedělalo a elixíry šly v pohodě seštelovat,tady to furt štrejchá.:-(
spíš bych řekl že máš křivý kotouč:-)
Tak teda proč když kotouč dám na nabu Grimeca nebo SunRace tak je to OK a na nábě Novatek D712SB plave?
tak jsem to přeměřil znova, předtím sjem pospíchal. Možná tam je půl mm, ale ne tolik. Natáhl jsem na vidli gumičku, nandal kolo. pioznačil kde byl ráfek. KOlo otočil a poznačil znova, takže tam bude možná na stranu půl mm. Nějaký rozdíl tam byl, ale taky jsem mohl dotáhnout jinak upínák nebo špatně nasadit kolo.
Až se mi dostanou konečně dom kliky tak to nasadím a uvidí se :P jak jsem psal. Pak plánuju tak 300km a půjdou na přecentrování
Viděl bych to tak že kyl dostal fakt nějaký ekšus, já uvidím až to budu mět poskládané :-) ale nemyslím si teda že to bude nějaká hrůza. Zase aby se šeci nelekli a nepřestali to kupovat ;)
Taky je to možná podle toho od koho to je. Jinak pásku jsem měl takvou kobercovou.
Btw nechápu to s tím kotouče, to se mi nezdá že by ty novatecy měly nějak něco blbě…
A zadní je přesně :-) uff, že já blbec neudělal to co teď předtím. Chyby měření :-)
Takže mi spadl kameň ze srdca a omlozuvám se za mystifikaci .-) a kyl je na tom ale opravdu špatně
To jo,ať to otáčím jak chcu tak furt to na některou stranu letí.
já předtím pospíchal, tak jsem to jen nahodil a snažil se šuplerou + krejčovským metrem. Teď mi to nedalo a hodil jsem to do volné vidle + na kolo a prostě zkoušel to. A ok. Být tebou tak jim to pošlu na reklamačku protože to máš fakt divný.
Byl to boj s těma plochýma drátama ale podařilo se.Bez udělátka na podržení to nejde,mrchy se protáčejí celé.Už mi to sedí jak má.Přední nechám,pak to bude chtít stejně dotáhnout výplet.
a tedka zjistis ze mas krivou zadni stavbu a vsechny ta prace v haji :D
Předtím jsem psal že jsem to kolo měl ve třech rámech a bylo to pokaždé stejné,tak snad nejsou všechny křivé:-)
Jednodussi je kolo otocit na obe strany. Pokud je pokazde vychylene k jedne strane, tak je to krivy ram, pokud pokazde na jinou a se stejnou odchylkou, tak je spatne vypletene kolo.
To jsem dělal.
Tak to potom nemusels zkouset v jinejch ramech:)
Otočit mě to napadlo až pak.
Tak to jo:) Treba si priste vzpomenes.
Žádné příště už snad nebude,doteď sem si všechny kola zaplétal sám a asi v tom budu i pokračovat.
mno ty moje měly odchylku ve vycentrování pár desetin mm. ale to máš stejně jedno, do 1000km se ten výplet docela výrazně povolí, takže je třeba stejně to dotáhnout a vycentrovat
Remerxíky dorazily, jsou krásně lehoučký. Upínáky relativně těžký, ale to neni co mě trápí. Dodává Remerx ke kolům i ráfkový pásky? Považoval jsem to za samozřejmost, ale evidentně není? Nebo na to jenom zapomněli? Nechci být u e-shopu za blbce, tak se ptám tu :)
v mojich bylo nalepeno něco na styl kobercové pásky
Já neměl nic.
Hoď je do rámu a mrkni jak sou vystředěný,já mám zadní kolo o 7mm od osy a přední o 3mm.
Do rámu je vezmu až zítra, ale i tak se mi zdá nerovnoměrně dotaženej výplet a s centrováním se taky 2× nepřemáhali.
Tak jsem je jenom prokouk pohledem a evidentně to vystředěný není. Zdá se, že vpředu je to blíž k přírubě a vzadu ke kazetě :( Tohle ale vyřeší šikovný člověk a centrovací stolička, že?
Tak nějak,uvidíš jak to bude vypadat v rámu a vidlici.Jinak zadní kolo je víc ke kazetě normálně a co mám přední na kotouče tak pohledově je to taky natažené ke kotouči.
Jinak zadní kolo je víc ke kazetě normálně – jak to myslis normalne?
kola byvaji normalne vetsinou na stred ale uz jsem se setkal i s katypem na nejakem EN/FR spešlovi
Opticky to vypadá že strana u kazety je rovnější jak u kotouče,u kazety jsou taky kratší dráty jak u kotouče.
opticky ji bo otech je delsi nez priruba na kotouč… ale proc resit jak to opticky vapada?
resime jestli je to na stred nebo ne ;-)
No,podle toho co Trainman psal to vpadá na to optické zjištění,jinak samo že je to na střed.
V rámu to vypadá celkem OK, nijak výrazně to mimo není, takže spíš je to moje nezkušenost s kotoučema. Jen pro zajímavost – s upínákama a bez pásek jsem navážil 1506 gramů :)
Já 1540g bez pásky a upínáků.
Upínáky byly mám dojem +102g.Pásku co mám tak 15g jedna.
Takze chces rict, ze samotna kola maji neco majo pres 1400g? Tak to ti to fakt vazi blbe:)
Píšu nahoře že bez pásky a upínáku 1540g a o kousek níž upínáky +102g a páska 15g.
Pardon, to melo byt na Trainmana.
S original upinakama? nevazi ti to nejak spatne?
tyjo to je docela blbost. moje s páskama a bez upínáků měly 1560g. nevím kde by se tam dalo ušetřit 150g
Tos výžil na osobní váze s kolama v ruce, ne? :-) 1400g ty kola (bez upínáků) nebudou mít…
Tak Sorry pánové za mystifikaci, po Vašich komentech jsem převážil na jiné váze a skutečně 1540 bez pásky a upínáků. Kdo by to byl řek, že si německá váha (Soehenle) bude vymejšlet :(
Ono to taky u kazety je rovnější, pokud nemáš asymetrický ráfky, ne?
ano. U kazety jsou kratsi draty. A to i s asymetrickejma rafkama, akorat ne o tolik.
aby to nebyl takový ten haloo efekt :-) hod to do vidle, proměř to. Pak ty kola otoč atd. Nejlíp bez kotouče a kazety :-)
ja si hodil gumicku do zadni stavby a na nohy vidle, nandal, poznacil fixou presnou polohu rafku. Potom otocil a bylo to ± stejně. Na desetiny mm si fakt nehraju :)
Dostal jsem z RB kola 7325 s obyč 2 mm drátama. je to pro mě veliké zklamání, hlavně mám ale obavu o nedostatečnou tuhost výpletu s obyčenými špicemi. Co myslíte? Díky
jj to je OEM verze těhle kol… jsou asi o litra levnější a o asi 130g těžší. O tuhost bych se nebál.
Nedostatecnou tuhost? To myslis, ze tlusci drat, je min tuhej? :)
to je logické ne :-)
Jo a custom verzi techto kol zaplitaji vlasama. Ze zrzky jsou pry neztuzsi, ale zatim sem je nejezdil, tak tezko rict.
Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak zas tak blbej napad to neni, vlasy maji obrovskou pevnost. Nebo treba pavouci vlakno:)
Blbost, to by s tím JdS už dávno zaplítal radiálně.
Sakra, snad jsem mu ted nedal inspiraci. Zitra bezim na patentovej urad, snad neuslysim „Ted tu byl…JdS“:)
zvýšení měrné pevnosti v tahu dané tvářecím procesem? alespoň u Dt špic je to v katalozích patrné
Muzes me navest ne nejaky takovy katalog? Nikde jsem to na strankach Dt nenasel.
Co vim, tak treba Sapim uvadi pevnost stredni casti dratu, ktera je vztazena k prurezu stredni casti. U vic ztencenych dratu je sice pevnost vetsi, ale jak jsem psal vztazena k prurezu dratu, takze vysledna pevnost je nizsi, nez u dratu neztencovaneho.
máš samo pravdu
z té tabulky plyne jen že xc ray vydrží o zanedbatelných pár N více než leader:-)
zajímavé že už asi 5 SAPIM CY RAY drátů mi prasklo u hlavičky:-)
asi špatně zapleteno
Jojo, já to taky nehcápu… :-)
a myslíš že mi to v remerxu vyreklamujou?
Pokud jim dokazes chybu tak jo.
a jak ji jim mám dokázat?, snad ji bude stačit že mi za 2 měsíce popraskalo 7 drátů:-D
To bymelo stacit.
a je tam nějaká možnost že mi vrátí prachy, nebo to jen přepletou, nebo jinak?
Ty vado tak na ten test pamatuju, to bylo kdysi ve velu :-)
ja kdyz kupoval RBcko, tak jsem se o tom bavil s Petrem Heinikem. Ten mi rikal at jdu do tech klasickych dratu, ze ty Aero od Sapimu jsou tak na XC pro 60kg jezdce. taxem jsem si nechal poradit, objednal to, ale pred expedici mi volal p. Bartosz, ze bohuzel maji jen ta kola se Sapimy Aero, ale ze mi je necha ze puvodni cenu. tak jsem si nechal poradit:)
najeto zatim cca 1500 a 3× klepu, zadny problem. jestli jsou tuzsi nebo mekci nemuzu soudit, pac jsem presedlal z hardatilu na fulla s vetsimi zdvihy a neda se to tudiz moc porovnavat.
Taky jsem je dostal od RB s obyč drátama, ale nemyslím si, že by to měl být nějaký zásadní problém. Jen se mi zdají docela měkké, mohli by ti centrovat na větší váhy. Už mam na obou kolech osmu…
jak se centruje na větší váhy?
pevnější dráty, a větší napnutí, ale zase na to potřebuješ ráfky co to snesou
takže tak :D
toš dobře, ale to není rozdíl v centrování, ale v kolech.
Chápu to dobře, že 7325 to nesnesou? Je spousta lidí nad 90 kg, co je vozí a drží jim. Já je mam zatím nové, ale chtěl bych mít trochu jistotu, že se mi někde po šotolině v 60 nerozlítnou…
tak rozletět se asi nerozletí, ale ta váha jim určitě nesvědčí, jsou to lehké závodní kola, a navíc jen 28 drátů, což není nic ideálního pro jezdce nad 90kg.
Co se dá dělat, uvidím jak budou tyhle OEM držet a příště koupím něco. Třeba to bude ok. Pokud ne, tak koupím příště něco pevnějšího a nebudu už tolik koukat na váhu. Když si ale vezmu, na čem jsem jezdil před tím a vydrželo to, tak to by mělo také.
já mám taky OEM verzi, mám na nich asi 800km a chtěl jsem je dát do servisu na dotažení výpletu, popřípadě docentrování, pač mi přišly trochu měkčí, ale v servisu mi řekly že jsou utažené dost, možná až trochu zbytečně. Takže jak to vlastně je?:) a osmu mělo jen zadní kolo, ale úplně lehoulinkou, takže jsem s tím nenechal nic dělat…
Takže moje zkušenost s těmito koly, kupované s RB CRR po 600 kilometrech ve výjezdu do kopce praskl vzadu u kazety drát než jsem dojel domů praskl druhý to by nebylo nic zvláštního ale radši jsem je vzal na precentrování, u zadního to už nešlo změřit ale přední bylo našponované na 60kg!!! takže na poloviční váhu a už se nedivím že to vzadu prasklo a že to někomu přijde jako měkký výplet když to takhle posílají do světa, moje váha 83kg.
ono to během prvních pár set km hodně změkne, je nutno to potom dotáhnout.dělají to snad všecna kola od remeše a ani z fabriky to není bůh ví jak dobře a rovnoměrně napnuto, bohužel. kola super ale takové, dodělej si doma.
takže kdy se můžu objednat na dotažení výpletu? ;-)
Remerxy jsou v základu opravdu rozplizlé jak houba. Když jsem na jejich zapleteném setu poprvé zabral ve stoje do kopce, kroutilo se zadní kolo jak had. Přitom když výplety člověk přitáhne tak aby se nekroutily tak jim zase popraskají ráfky :-(((
Mám o třídu nižší Masterdisky na ráfcích 7320, dneska jsem sundaval nálepky a zjistil jsem že na zadním kole jsou u šesti drátů praskliny na obě strany přímo u nýtů v kterých dráty drží. U třech z nich je z vnitřní strany vidět prasklinami skrz ráfek. Jezdil jsem je méně než 2 roky! Hmotnost 94 kg, styl brutální, mimo drátů mi praskl před 14-ti dny i rám u sedlové trubky a před týdnem na jiném kole sedlovka. No snad připravované celopéro vydrží dýl:-))
Jezdí někdo 7325 předělané na bezdušáky? (Rubena Kit + NoTubes mlíko)? Zajímalo by mě, jestli nebude dělat problém těch 17mm šířka.
jezdím a problém to nedělá. Zkoušeno na 2,1 i 2,25 gumách
Díky za replay, asi to letos prubnu. Jen chci zkusit místo Schwalbe Continental :)
Určitě se to řeší někde jinde, ale zeptám se tady – jaké máte dlouhodobé zkušenosti s těmito ráfky/koly? Dnes mě opustil Fastdisc (puknutí po 3/4 obvodu) a sháním náhradu. Bohužel s nábami na 28 děr je tohle asi jediná volba, jestli chci o víkendu jezdit.
při mých 70 kg přežily vpohodě i Rychleby, Jeseníky, Beskydy. Pár dlouhých maratonů
jezdím čistě