Poraďte.
Jaké by jste si koupili.
Formula K24 180/180
Avid Ultimate 185/185
Podělte se o Vaše zkušenosti.
Díky za odpovědi.
Poraďte.
Jaké by jste si koupili.
Formula K24 180/180
Avid Ultimate 185/185
Podělte se o Vaše zkušenosti.
Díky za odpovědi.
za me Avid, ale neudelas chybu ani s K24 :-)
Jednoznacne avid, vozil som obidve, avid je tak nejak preciznejsie spracovany a jednoduchsie sa plni, formuly mavaju casto problem s opatovnym roztiahnutim piestikov pri vymene dosticiek a dosticky dost skoro odchadzaju. Ale zas pocitovo o trochu lepsie brzdia v porovnani s Avidmi, to ale na XC a maratony je jedno, lebo aj avidy a teraz xtr brzdia dostatocne.
Tohle sou chaby argumenty :-) ja sice jezdim jen K18 (stejny jako 24) a muzu rict, ze zadnej problem s novejma deskama neni – je to jen o sikovnosti, navic pozitivne hodnotim, ze pri drzce se paka ma moznost protocit smerem ven a vytrhnout se z pistku prakticky bez poskozeni (pokud jde paka o ramovku). rzdit to bude asi stejne.
Jak tady kolega pise asi to nebude na XC maratony s tema rozmerama kotoucu :-D ja bych sel do 24rek a pokud si trvas na 24 tak jdi do nich, ale 18 to samy, jen nemaj stelovani progresivity, coz ti je u sjezdu a freeridu uplne sumak!!! a i na xc me to nikdy nechybelo, tedka mam z 18tek 24 pridanim pistku a stelovani a stejne to nastavim a jezdim!! U obou brzd mas dotku, takze porad velmi agresivni ziravina :-) jako kazde brzdy i K18/24 vyzadujou servis a obcasnou vymenu membrany expanzky a tesneni, jinak zadny vetsi problemy nejsou - muzu rict, ze sem jezdil: Hayes Stolker, Juicy 5, Juicy 7, XT08 a tyhle formule mi sednou nejlepe, ale taky je to o zvyku . . . ja bych usetril a sel do 18tek a neresil . . . usetril bych . .
ja mam tedka nove ty k18 ,ale nemel jsme jest emoznost je vyzkouset, kolo jeste totiz skladam jiz brzy bude hotove, uz se opravdu tesim jinak z doslechu jsou ty k18 celkem chvalene takze uvidime:-)
To je dobre, ze jsi zkusil obe, a tak jako Jonti dokazes porovnat.
:)
bych se nad nimi zas tak nerozplýval. bohužel páka ORO chytne brzo vakl a vysouvá se i ten váleček co to drží. Navíc povrchová úprava jde snadno dolů. To roztahování při výměně je sice částečně o šikovnosti, ale opravdu o ORO to jde hůř než u jiných, které jsem osobně zkoušel.
ten vysunující váleček (čep) jsem taky řešil a pak jsem zjistil, že mi chybí červík co ho drží uvnitř páky
A nebo je pouze povolený (imbus 2jka). Pokud je vše ok, vysouvat se ten čep nemůže.
No ultimate rozhodne nebrat , mel sem je letosni sezonu a asi 4× se museli servisovat .Jak nemam rad shimako tak xtr brzdy nemaj chybu, nebo nejsou spatny hlite od cykloprofi. Formule nevim ale delaj brzdy i na motorky tak by to mohli umet. Jak sem nemel v ultiatech kapalinu dot 5 rs tak se to ve vetsich horach dost varilo a to se s tim ve sjezdech moc nemazu.
myslíš DOT 5.1 ne?
co konkrétně se na nich muselo servisovat? znám dost lidí co je vozí a naprosto bez problému
Taky se přikláním spíš k Formula K24/18.
Chtěl jsem vědět Vaše zkušenosti.
Díky všem za rady.
pamatujes v beskydech ?! Cryzzy tam na Formulich pri jedny etape odvaril 2 desky /2 etapa/ – nedojel, kdyz sem videl ty miniaturni desticky tak sem se ani moc nedivil, ja tam mel Rka a original desky – do ted je mam na kole … Avidy obcas nekomu servisuju a docela pohodovy brzdy – rekl bych mnohem lepsi nez ty Formule…
Mozna vypadaj lepe :-D jinak maly desticky maj i ORA :-) tedka sem pozoroval treba u Hayes stolker, jaky ma „obrovsky“ desky :-D ty je maji jako krava!!!
Ty Hayes brzdy se jmenuji Stroker ;-) Jinak souhlasim – maji desky jak na auto :-D
treba myslel stalker, ze ty desticky prasivy porad nekoho pronasledujou…
Nebudeme prece bazirovat na nejakejch brzdach od Hayesu :-D stejne to ne jenom odlehcenej Nine nebo jak se tomu nadavalo :-D ale pokud mam rict jaky desky sem videl nejvic mocny jsou to prave desky u techhle brzd (vyjima nejakejch prvnich kotoucovek) ty mely taky poradny desky!
no jo nine:) ale ja mam K24. bracha XT,J7,J5 a na kole jsem doted mel hayes mag, coz bude s nine to same… a troufam si rict ze ten mag co se brzdneho vykonu tyce byl z nich nejlepsi.....(vse na 200 kotoucich)
no fousek v les gets podobne zlikvidoval desky na fungl novejch XT… to same tusim na transbrdech u J7 ..proste v bordelu to jde rychle a je asi jedno jakou plochu desku maji
tady ti musím oponovat. H-elite od cykloprofi bych nebral určitě. H-elite brzdí dobře jen se 180 kotoučem-jinými slovy-stejný výkon jako ulty se 160. Teď vozím Ulty a od koupě sem na ně nemusel sáhnout…a takových je nás tu víc…
mám 18ky a opravdu a u mě je výměna desek neřešitelný problém, nejdřív to začalo u přední teď už to dělá i zadní, pístky nejdou roztáhnout aniž bys sprasil prasátka, při výměně destiček musím odstranit odvzdušňováky ve třmenech (pořídil jsem si odvzduš sadu) pak teprve jdou pístky roztáhnout. Takže výměna desek je u mě zároveň komplet odvzdušnit brzdy. Když plním kapalinu je systém neprůchodnej směrem od třmenu do páky, opačně problém není. Takže když se mě někdo zeptá, že chce brzdy formule nebo, že jsou to bezproblémové brzdy, tak mu jen řeknu, počkej kámo…trubku..a hned ho jebnu po hlavě ;-)
Hmm no zajimavy no ja nevim ja kdykoli chci treba kdaz si schvalne namackam brzdu bez kotouce a desky mi na sebe rpimo dolejhaj, tak vezmu kuchynskej nuz, vrazim to mezi desky a proste to roztahnu . . . . mam tyhle bezdy 3 roky a tenhle problem sem este nikdy pri vymene desek nepozoroval . . . budto mam bezproblemovy brzdy a ty velice problemovy, nebo je tu nekdo lama :-D
Bydlim v Plzni, zde je Bartonicek, dovozce techto brzd, znam se osobne s mechanikem a servis mam kousek od domu – dalsi duvod, proc miti Formule. treba tenhle rok sem investoval litr za novy casti brzdy (packy a podobny serepeticky), vsechny tesneni a novou napln – to vse kolem litru – a vim, ze budou slouzit dalsi 3 roky bez problemu ba mozna lepe nez nezajete a nevybehane brzdy :-) O poznani vetsi problemy mam s Rebou, ktera porad uchcava dole z tlumeni . . . .
Tohle mi nedělají (tedy s roztažením pístku při výměně desek žádný problém) ani jedny K24ky (mám je na všech třech kolech) a destičky v součtu na všech už jsem měnil 6×.
Tak tady mate dukaz, ze stim zas takovej problem nebude – asi je to individualni zalezitost. I kdyz problem muze byt jak se pise nize treba v okruhu, ci v poloze pistku a dirky expanzky.
Takze argumenty vyse jsou chabe. Tim se nikterak nechci zastavat Formuli.
Zkontroluj si, jestli nemas moc zasroubovane stelovaci srouby pro nastaveni paky od riditek. Muze se stat, ze v krajni poloze uz se se sroubem pohne i pistek a ten pak prekryje otvor do expanzky a pak prave nejde napriklad zatlacit pistky. Toho to stavu jde dosahnout u vetsiny brzdy (Avid, formula, Shimano).
Pokud mas vse v poradku, tak muze byt jeste necistota v okruhu, ktera ucpava prave prepousteci otvor.
Jinak je to zavada na reklamaci.
No to s těma pákama vyzkouším, to by mohlo být ono. Jinak abych nebyl za úplnou lamu, zadní brzda byla na uznané reklamaci hned po namontování, brzdě se postupně zkracoval chod páky až nebyl žádnej, ale reklamace uznána a vyměněna.
Ahoj, vdaka za super radu, celkom to pomohlo. Podobne mam pocit ze moznost roztiahnutia a potom znovu posunutia piestikov do spravnej polohy je dost zavisla na zasrubovani tej stelovacej sruby a tiez na nastaveni toho stelovatka na pieste.
Je skoda, ze prave formula, kde k tomuto dochadza asi dost lahko, packy nevozim od riaditiek daleko, na toto neupozornuje.
To stelovatko som tiez stale nepochopil, rozdiel vo funkcii nevidim ziaden, akurat sa velmi mierne skrati alebo predlzi krok.
Brzdy to nie su zle, mam ich na druhom bicykli, asi kazdy problem som po kratsej alebo dlhsej chvili vyriesil, ale napriklad na XTR som ziadny problem nemal, takze na zavodaka maju jednoznacne prednost.
diky tomu ze se packa pohybuje po kruznici tak ten prevod na pistek neni konstantni – ale je to nejaka goniometricka funkce (sin,cos..) a tim padem je tam nejaka progresivita/degresivita… podle konstrukcniho reseni… to jak hodne progresivni/degresivni to je je u tech K24(stejne jako u J7) reseno posunem "valce"ve kterem se posouva pistek – tim ze se ti zvetsi draha tak se zvetsi a sila na pistek – melo by to vic brzdit… (v praxi mi ale taky jak u J7 i u K24 prislo tohle k nicemu, protoze to oboje vozim na nastaveni – nejmensimu pohybu packy odpovida nejvetsi pohyb pistku…)
Ani u J7 a ORO se stelungem nemeni sila brzdy, ale pouze bod, kdy zacne zabirat. Stelovanim se posouva (otaci)pistek v pace a meni se vzdalenost, mezi nim a prepoustecim otvorem do expanzky, takze v prvni fazi pistek tlaci kapalinu pouze do expanzky a teprve az zakryje prepousteci otvor, tak tlak zacne pusobit na pistky. U avidu se pistek posouva a vzdalenost je nekolik mm, u Formuli se pistek otaci a je na nem sikmo seriznute tesneni, takze vza¨dalenost od prepousteciho otvoru se meni jen velice malo a tudiz ten projev na pace neni tak zretelny.
Exiku,já myslel,žes svůj úděl už pochopil.Nestraš tady pány,protože ty když koupíš Avidy,dopadneš stejně :-)
Nebo existuje nějaký komponent,který by tobě bezchybně fungoval???
Prostě Formuli utekl do oběhu 1 zmetek a kurs ve Fortuně že ho koupíš ty byl tak 1:1.20 no…
Mám oro18 asi 3 roky a výměna destiček probíhá bar problémů a jednoduše…
Ještě se zeptám, jestli nastane problém při naplnění brzdy DOT5, místo DOT4. Četl jsem někde v návodu, tuším ve Velu, že se mají plnit zásadně 4kou. Je v tom opravdu takový rozdí, který bude mít vliv na těsnění atd?
bacha na označení nezaměňovat DOT5 a DOT 5,1 !!!
DOT5,1 tam klidně dát můžeš
Aha, tak to jsem nevěděl.
muzes aspon ve strucnosti plyz napsat jaky je v tom rozdil? diky
dot 5.1 je kapalina na stejne bazi glykolu jako dot 4 … klasicka agresivni brzdovka, jen ta 5.1 ma o neco vyssi bod varu – tyhle dve by mely jit dokonce michat, ale asi se doporucuje spis vymene komplet naplne…
dot 5 je kapalina na uplne jine bazi, tusim na silikonove … neco uplne jineho
do brzd kde je doporucena glykolova – lejt jen dot 3/4/5.1
dot 5 jen do brzd na bazi silikonove…
jj tak nějak to je
diky
Formula jsou bezproblemove brzdy, mas proste pech :)) Anebo a to si prosim neber osobne nejsi takovy sikula, jak si myslis. Formulam zdar!
ok, beru si to osobně ;-)
Otazka, preco vylucujes z vyberu XTR a Marty? Teiz pekne brzdy. Podla mna by porovnanie s Avid Ultimate zniesli skor Oro Puro, toje tiez top model. Nove avid elixyri by tiez nemuseli byt zle, vaha sa oproti juici znizila.
Avid…víc se mi líbí.