Chtel bych se zeptat jestli nekdo nemate zkusenosti s brzdama Formula the One? Mam je moznost koupit a momentalne pouzivam Avid Juicy Ultimate 7 z 2008.
Chtel bych se zeptat jestli nekdo nemate zkusenosti s brzdama Formula the One? Mam je moznost koupit a momentalne pouzivam Avid Juicy Ultimate 7 z 2008.
zaleží na co je chceš na XC kolo jsou The One celkem nevhodné brzdy :-)
Tak váhově jsou na XC myslím v pohodě a že mají velký brzdný účinek by vadit nemuselo, nebo proč myslíš že na XC ne?
Na XC jsou naprosto ok, už je mám i na chrtím 100mm fullu s RR 2,25 a paráda. Pak aspoň to brzdí excelentně i s menšími kotouči (mám tam 180/160).
souhlas s gazmanem, taky nevidim duvod, proc by mely byt nevhodne na xc
na co pak vyrábí třeba R1 a další ?
Na hovno.
R1 je jen o malinko lehčí, zato ale brzdí znatelně hůře. Pro extrémní gramaře je R1 jasná volba, já bych o R1čce třeba vůbec nezauvažoval na žádné kolo, ten minimální váhový rozdíl za to nestojí.
Příliš velký výkon bych neviděl v kombinaci se sintrovanými deskami a menšími kotouči jako problém na žádném kole, ani když tam budou chrtí pláště.
souhlas s gazmanem, taky nevidim duvod, proc by mely byt nevhodne na xc
těžké, zbytečně moc výkoné
Nejsou těžké:-)
oki :-)
Znám dobře oboje,když si z Avidama pohraješ tak jsou co do brzdné síly srovnatelné s Formula.Myslím ale že Formula jsou lehčí, maj rychlejší nástup, jsou jednodušší na údržbu,a nechytaj na páce vakl po půl sezoně.
One je lehčí než Ultimate 7
můžeš to nějak doložit?
tady Avid Juicy 7 Carbon 1491mm 296g
tady Formula The ONE 1500mm 215g
Je to sice J7 carbon,nicméně na českých vebech udávají ultimate přední se 160 mm jkotoučem 330g a kotouč G3/160mm má 100g ,takže furt je to 230g holá a ještě k tomu s přední 850mm hadicí.Mimochodem 160mm kotouč Formula má 86g, vše dohledatelné a nafocené zde ale tu stránku určitě znáš:-)
oki beru zpět, ale stejně mě to přijde dát One na XC jako jít s kanonem na komára :-)
The One jsem teď zapomněl při koupení zvážit, jen jsem vážil kotouč, zajímalo mi jak na tom je oproti starším Formula kotoučům dodávaným k ORO. A ta váha 160tkového mi překvapila, můj kousek měl 87g.
ORO 2006 107g
The One 2010 podle katalogu 308g
Ultimate 7 jsou nebo měly by být klasické Ultimaty jen s Al pákou místo karbonu a tam bude váha do 240g
Váha 308g u the ONE je i s 160mm kotoučem. Samotná brzda The One váží Přední 201g a zadní 252g. Juicy 7 váží přední 288g a zadní 296g. Nehledě na to, že i kotouče od Formuly jsou lehčí než Avid kotouče.
Ještě se omlouvám, nevšiml jsem si, že je zde řeč o Ultimate které jsou samozřejmě lehčí než Juicy 7, ale na The One to stejně stačit nebude.
takže The One je 2-nejlehčí brzda na trhu?
foto na váze pls by nebylo nějak tomu nechci věřit
Viz hore můj post.
oki ale stejně je nemám rád, asi paranoia z časů dávno minulých :-)
Takovou depku mám já z HOPE:-) ale dyť to o sobě navzájem víme:-)
dle mě by ses měl hlavně podívat na rozdílné tvary páky a zkusit si, jak Ti která sedne do ruky, to je důvod proč bych třeba Formulu mít nemohl, jinak obojí jsou výborné brzdy…
Jeste hlavne jedna vec hovorici v neprospech Formuli – a to je dovozce. Nevim jestli si mu neco nekdy zkousel reklamovat ci poslat na opravu ale je to porod.
Dostal jsem od něj těsnění, pístky i membrány do týdne,asi mě miluje.Některé věci mám rád do náhrady v dílně,né že bych je musel měnit.
Ja cekal pres mesic na pretesneni predni brzdy a stejne se zavzdusnuje :-/
Co se zavzdušňuje páka,nebo třmen?
to kdybych vedel, uz me to nebavi se v tom hrabat. Vymenim hadici, ta je dole trochu nalomena, odvzdusnim a uvidim. chod ty paky je strasne dlouhej a kvuli tomu me ani nebavi jezdit na biku ;-)
Před 14 dny jsem byl u Bartoníčka se nejstaršími K24, co máme doma, kde se dělal komplet servis (a kromě výměny kapaliny bylo třeba pár drobností v brzdě vyměnit) + jsem kupoval nové The One a chtěl zkrátit hadice.
Ráno jsem tam přišel a odpoledne bylo oboje hotové, ty staré K24 chodí po servisu perfektně.
hm, tak ze by osobni kontakt delal kouzla? ;-)
Nikdy jsem tam nic neposílal, nemůžu srovnat. Další případ, kamarád si nechal servisovat také ORO, tentokrát K18.
Předem si telefonicky domluvil termín, kdy je volno a pak tam přivezl kolo a na počkání bylo do hodinky hotovo a dokonce mohl být při celém úkonu a naučit se jak na to.
Tak to si mozna udelam vylet. Brzdej skvele, ale ten chod me sere. Chvilku to po vymene desek fungovalo jak ma, ale za par dnu to bylo stejny jako predtim :-(