Už má někdo z Vás tyto brzdičky a podělí se o zkušenosti ?
Už se nějaký ten pátek prodávají a tak bych se docela divila, že by po nich nikdo nezatoužil.
Nemám , túžim po nich ALE s karbón pákou a pancier hadicou na nový ram :)
Nrozne spatne serizovatelny brzda, u nejvyssiho modelu. Vse delane na vahu, pekne na hovno.
Mám formuly the one a ty r1 jsem zkoušel na lapierovi a ta páka má dost blbý tvar v porovnání s the one jinak brzdí stejně dobře,jen škoda té páky.
Ahoj, ja ich mam asi dva tyzdne a som velmi spokojny-su poriadne ostre,unava sa neobjavuje ani pri dlhsich zjazdoch,velmi dobre sa davkuju,zatial maximalna spokojnost. Aj tvar paky mi vyhovuje,to je asi individualna vec......
Já je už dávno nemám, ale mrkla jsem na cyklobazar a jedny tam jsou za dobrou cenu.
Zajímavě vypadaj ty plovoucí kotouče Formula co se k těmhle brzdám většinou dávaj. Nejsou to takový cirkulárky jako Hope což by mohlo být pro dobro věci.
jakej veci?
Proč?
Taktiez ich od marca jazdim a zatial som spokojny. Na to, kolko vazia brzdia skvele.
Bohužel já jsem s nimi moc spokojená nebyla. Jsou to dle mého voňavé brzdičky pro lehké závoďáky na krátké tratě.
Jk dlouho vydržely desky?
To záleží na tom zda jezdíš z kopce a z jakých kopců. :)
Sjela jsem na nich pouze jedny originální, asi tak 500–600km, nevím přesně.
Jojo, kámoš je sjel teď za závod. To vydrží teda fakt kotel málo …
Jako hodně originálních desek. Mně spíše vadilo, že byly stále moc blízko u kotouče, po větším zahřátí se pístky neotevíraly a nezavíraly tak jak by měly, takže časté škrtání a tím samozřejmě zbytečné hoblování destiček..
Jestli ti kotouč jen škrtá o desku, tak s ní ubyde naprosto mizivé množství obložení,ten materiál je odolností stavěný na obrovské tření a tlaky které vznikají při prudkém spomalení, takové škrtání má na desky co se týče opotřebení prakticky nulový vliv.Přemýšlej než něco napíšeš, nic osobního, nechci tu rozpoutávat nějaké války, ale kážeš tu hrozné bludy, viz tvůj post o něco výše, na který jsem reagoval.
Když destičky škrtají téměř pernamentně, tak tam jistý úbytek být také může. Navíc já to nemíním a nepovažuji jako důvod toho, že se dříve odbrousí destičky, to se mýlíš bo pouze špatně vysvětluješ. Tak si ty své bludy nech, když zřejmě nečteš vše a chytneš se pouze jednoho, ale to je tu v hodně případech normálka.
to je podle mě tvůj dohad. Úbytek bude těžko měřitelný.
ono přece jen je dost velký rozdíl mezi dotykem a bržděním.
Kdy při dotyku je projev spíš zvukový než brzdící.
Já to přece vím. Na to mám také hodně zkušeností a najeto. Ale maličký úbytek tam přece jen bude, možná nepozzorovatelný, ale to je přeci jedno.
zanedbatelný tudíš můžeme zanedbat, jako by nebyl :-)
Ok, ale to cinkání jak na kolotoči může mít rád jen.. (?)
na asfaltu, když jedu lážo plážo s dětmi tak mě všelijaké zvuky rozčilují a analyzuji je.
Ale když jezdím sám, tak je vůbec neregistruju.
Mně to hrozně rozčilovalo, je to jako když okolo Tebe lítá nasr..á vosa. Ale důvod proč jsem je prodala je jiný. Nechápu některé výrobce, které dojdou s odlehčováním tak daleko, že vyrobí něco, co nesplňuje jistá kritéria.
Floating saw kotouče a neřešíš zvuky.
Tak ty jsem tam dala hnedle, stejný problém. Měla jsem FS opravdu ráda, ještě páreček mám.
Tak by to asi chtělo rozebrat a máznout pístky, aby chodily pořádně od sebe, já s tím fakt problém nemám ani na 200mm kotouči.
U nových brzd snad není potřeba kompletní rozborky, nebo se mýlím ?
Spúousta nových věcí potřebuje kompletní rozborku, třeba všechny vidle boxxer a totem od rock shox a možná i další modely, nedávaj tam totiž žádný mazací olej.Žijem ve století ojebů na lidi:-))
Formula přec není nějaké shit. bo špatné brzdy, výrobce, který zanedbává základní pravidla.
Shit je dnes všechno, jen něco je menší shit a dražší.
Rozumím, dneska už člověk nemůže věřit ničemu, -komu, smutné.
No už jsem si myslel, že jsem jediný, komu dělají Hope Floating zvuky…
no vím o čem mluvíš. Doma mám jedny RXka. A jejich servis mi nečiní problém. Občas nějaké zvuky dělají. Vozí je žena.
Jediné čím mě štvou, tak tím, že musím neustále ženě vysvětlovat, že je to normální, že si toho nemá všímat.
Ale můj zadní Elixír je na tom ještě hůř než Formule. Zrovna včera jsem to seřizoval. To byl zase zážitek. Možná mám trochu smůlu na kus. Možná by potřeboval kompletní rozborku a očistu.
No ale já si teda na servis hledám čas dost těžko. Všechno oddaluju co to jde a pokud se to týká zadní brzdy, tak tím tuplem, protože doba seřizování většinou předčí dobu servisního zásahu.
Mne neustálé pokusy o čištění, seřízení atd. natolik rozčilují, že se občas pokusím radši o jiné brzdy a tím sbírání dalších zkušeností. Tedy v rámci možností a času a velikosti rozčílení. :))
Jo, tomu já rozumím.
Na dvou párech The One problém nemám žádný (tzn. že si na asfaltu hlavně přední od vzorku NN při určité rychlosti sem tam cinkne nebo ojediněle v nějaké jiné situaci, žádné cinkání jako na kolotoči není).
A na dvojich Elixírech mám mezeru o malinko větší než u The One, takže tam je to ještě více v pohodě (tím myslím méně náchylné na ohnoutí kotouče nebo přesné seřízení).
A Elixiry vozím s RaR (i na předním), takže ty mi necinkají vůbec.
Mně se lépe seřizují ty Elixíry, ty kónické podložky mám rád. S těmi to vždy nastavím přesně jak je třeba i když je třeba něco nepatrně křivě (ono s frézováním dosedacích ploch pro rovnoběžnost desek s kotoučem je to těžké, když na zatíženém kole se to stejně pohne jinam).
Měla jsem dvoje K18 a mám třetí K24 a nikdy jsem nic takového nezaznamenala. Jedná se o specifický problém u R1.
seštelovat se dá všechno :) pokud máš křivý rám/vidli, tak buď nechat zafrézovat, a nebo to předělat na systém kónických podložek jako má avit, já to tak mám u zadní brzdy protože bez nich se to seštelovat opravdu nedalo, rám byl dost křivý. A nebo počkat až se ti sjedou desky rovnoběžně s kotoučem. Zadní mi neškrtá ani si nikdy necinkne, přední lehounce cinká jen při rychlosti 23km/h (vibrace od RaR) a občas škrtne když rychle vletím do zatáčky. A věřím tomu, že by to šlo seštelovat tak, aby to neškrtlo nikdy, ale jelikož mi to nevadí, tak už se v tom hrabat nebudu :)
U jednoho rámu jsem u The One musel vzít pilníkem trošku adaptér, aby to sedělo jak má i bez kónických podložek. Během 5 minut jsem lehce zkosil dosedací plochu adaptéru a bylo vše ok.
Doma bez lepšího vybavení jsem raději prznil adaptér než rám.
Dát tam taky ty kónické podložky je dobrý nápad, to bych případně příště když by bylo třeba mohl taky použít.
Já bych si ty sférické podložky už na kolo vživotě nedal, je to hrozná blbost, taková z nouze cnost a náhradní řešení pro nezafrézované rámy.Ojeb se řeší dalším ojebem.Brzda má sedět na adaptéru nebo rámu, né na nějakých dalších šajbách, které jen prodlužují nutnou délku šroubů pro uchycení třmenů. Nehledě na to že se do sebe časem otisknou jejich vnitřní okraje a pak to při každém dotažení dělá bordel.
suhlas. bohuzial je dnes situacia taka ze aj na ramoch renomovanych vyrobcov resp. vidlach je potrebne plochy sfrezovat. alebo mam proste smolu.
Jenže jak to chceš správně zafrézovat? To snad jedině frézovat ve chvíli, kdy na tom sedí majitel kola.
Protože po zatížení se něco někde hne (nejspíš rám) a kotouč vůči deskám i změní úhel. Takže v tu chvíli je nějaké ofrézování nezatíženého kola stejně k ničemu.
A podložky mají tu výhodu, že to seřídíš právě na zatíženém kole pro daného jezdce.
Na tom rámu, co jsem zrovna lehce piloval adaptér, tak zafrézované dosedací plochy rámu mám a nezatížené to je přesně jak má být. Ovšem je to prd platné.
Staré Formule mají jinou konstrukci a větší mezeru (vozil jsem troje K24).
Všechny nové (R1, The One, RX) mají mezeru menší a u všech je stejná.
The one, RX nemám zkušenost. Jen jsem na ně slyšela podobné.
je to totéž jdou i kombinovat třmeny a páky.
já když jsem zkoumal i cizí Elixíry, tak jsou na tom lépe než ty moje. Možná by potřebovali generálku. Menší mezera než na ních mám já, podle mě být už nemůže. I moje přední je na tom lépe. A RXka jsou na tom trošku hůře než můj přední elixír, ale lépe než můj zadní.
Ale já si problém nepřipouštím, tudíš, ho vlastně nemám :-)
Jenom jsem se snažil objektivně popsat své brzdy.
Subjektivně vše funguje jak má :-)
nic v zlom ale prestan preboha uz tarat v kazdom threade do ktoreho pripievas. ako fakt nechapes ze tie tvoje pseudoproblemy ktore si sama generujes aby si ich potom mohla akoze riesit proste okrem teba nikto iny na svete nema lebo neexistuju a preto na ne nikto rozumne nereaguje? ani potom ked sa to pokusas udrzat na vrchu tym ze reagujes sama na seba. stale ti nic nedochadza?
btw – vygenerovat pseudoproblem a potom ho akoze riesit a kecat o tom dokola a nakoniec hovno vyriesit na to treba fakt talent, nechces ist do politiky? tam by si zapadla.
Ne ty máš pseudoproblém.
Jinak do politiky bych do současné vlády nechtěla.
Já měnil origo desky u M595 vpředu po 5000km. Ty vzadu ještě něco zvládnou:)
Nepochybuji že jsou to nesrovnatelně lepší brzdy, ale to info o výdrži mi přijde zajímavé.
Proto jsem se na to ptal. Já to mám podobně jakty
Nyní před Gardou na Magura Luisa a SH XTR nové sintrované destičky, po pár zdejších kopečcích :) a 300km destičky 20% na výměnu..
Rekl bych ze delas neco spatne :-)
Totez plati pro vydrz vseho cos tu uz popsala.
asi tak.
:))
Moc se nesměj předseda má pravdu.
:)
tyjo, přestaň brzdit nebo nekupuj použité desky :))
Njn lepím si tam piliny smíchané s epoxidem. :DD
Já přece nikde netvrdím, že mi destičky nic nevydrží. Pokud jezdím pouze tady v okolí Prahy a občas nějaký menší závod, tak vydrží také 2000–2500km. Já jsem pouze napsala stav destiček po Gardě, nic víc a nic míň.
No já teda mám jen hayesy, kde mi přijde že je obložení docela malé – ale zase mi přijde že neubývá.
Mám na brzdách najeto skoro 10k, sice mi už jedna vytekla a totálně zaprasila desky (origo), tak musely jít nové… ale ty nový měly jen o něco víc materiálu než t staré. Jinak vážím taky kolem 76kg v tuhle chvíli (kua furt to leze dolů :(( ). Vzal jsem sintry :) Opravdu moc nebrzdíš? :)
Neznám ženské, které brzdí málo.
Určitě existují, ale je to dost ohrožený druh :-)
Chtělo by to posunout hranice .-)
Těch co mi řekli, že moc brzdím, je povícero, ano děláme to každá, neb máme strach. Oproti Vám ?
a jak pořidis ty vetsi kola tak budes muset brzdit jeste vice :D
Naopak, to se problém vyřeší. Při stejné síle na páce bude brzdit míň :-)
Mít třeba oblíbený sjezd, který dobře znáš. A zkoušet ho jezdit rychleji, rychleji… ryyychleji. Až nakonec zjistíš, že brzdíš fakt jen tam, kde to je potřeba a kde to je opravdu o hubu .-))
Já zjistil že pokud nebrzdím, tak nepadám … A tak tak jezdím. Ale nechci do něčeho kecat, každej je nějakej .-) ale možná by to stálo za pokus zkusit posunout nějak ty hranice, kdy se člověk té rychlosti začne bát. Ale zase jsem asi mladší (tím to nemyslím zle, i když to možná zní divně) tak proto to beru jinak.
Né máš skutečně pravdu, ikdyž bych třeba chtěla jet rychleji a mohla, tak je tam nějaká záklopka, která mi to prostě nedovolí. No máte můj obdiv, ale rozsekaných jsem také už viděla mnoho, viz. záložka pády.
Proto bych to zkoušel na místech, které dobře znáš a jsou třeba technicky náročnější. Tam kde brzdíš třeba v lehčí pasáži zkusit brzdit míň, v těch těžších si samozřejmě dávat bacha…
Zase máme se rádi, že ano … aby to nedopadlo jak v těch pádech.
Moc brzdíš, to bude asi ten *******, desky se přehřejou, spálí a vykruší. Nebrzdi málo a furt, ale radši intenzivně a krátkodobě. Kolik vážíš, že ti to tak hoří. XTR totiž vozí borci celkem úspěšně i na DH a to je trochu jiné kafe.
a kolik prosimte važíš?
Teď nebo tehdy ? No nyní kolem 78kg. Na váhu projistotu nelezu, nechci se tím trápit, jsem tlustá jako prase no.
jak jak holka rekne ze brzdy jsou pro lehkeho zavodaka a ne pro ni tak mi to prijde divne tak proto jsem se ptal…
Jasný. Jen nechápu, teda občas vidím tyto brzdy za výlohou na fullech a jiných špercích a tak si říkám, to na tom asi budou jezdit jen po rovinkách nebo o víkendu do hospy..
nejel jsem je tak nemuzu posoudit ale co jsem tady cetl mely by byt slusne…
Diskutla jsem je přímo se servisákem Formule u Bartoníčka, již se známe nějakou tu dobu. Velice příjemný a ochotný chlap.
Chceš přesný obsah naší diskuze, je delší. :)
nechci… netvrdim ze jsou R1 super protoze jsem je nejel… neni duvod se o tom hadat… ale myslim ze ze kdyby staly za hovno ze je tady lidi nevozi… ;-)
az vyzkousim tak muzu zhodnotit, tedka jiste ne… :)
ja jezdim XT a jsem spokojeny :)
Ty jsi ale jak moucha s postelí. :) Já se nehádám přec, jen diskutuji, každý si musí udělat obrázek sám, ale já bych si je již nepořídila.
vahove na tom budeme podobne asi…
jen ja budu tipuju o par cm vyssi ;-)
Aha, nj Ty jsi dlouhán. Každé brzdy mají něco, já si třeba nyní pochvaluji Magury na IS, Marta, Luisa, a další co jsem měla jen půjčené na jiném biku než svém.
A když Formule tak K18 bo K24.
pokud jezdis na HT tak staci i Vcka ;-)
Já nemám takovou sílu v kolíčkách.. :( V tom vidím obrovskou výhodu hydraulických brzd a hlavně teda pro ženský.
Vždycky když sednu na kolo s Véčkami tak mi to připadá jako kolo bez brzd. :))
tak po vecerech trenuj ;-)
jinak kdo brzdi nevyhrava :D
Hmm, :) dobrou..
???
Jak to spolu souvisí? Na HT není třeba brzdit tak jako na fullu?
Ty nevíš, že full je o dost rychlejší a tak potřebuje více brzdit ?
No to snad… :-))))).
:))
No právěže je rychlejší takže brzdit budeš uplně stejně :D
Jsi záhadolog.
HT – 35km brzda na 25 kvůli terénu
full – 45, zabrzdím na 35 kvůli terénu :D
na fulovi v terenu pojede stejny jezdec vzdy rychleji odpruzeni mu to dovoli… rozjede se ryhleji bude muset vic brzdit…
jinak na HT ( beru teda XC) se cloveku do tezkeho terenu moc nechce protoze si to človek moc neuzije ( respektive treba i uzije viz bozci na celopevnakach…) ale tam vetsinou jednou bud hladkou cestu kde neni treba brzdit porad ( jen obcas pred zatackou…) nebo jedou krokem – vic jim proste teren nedovoli…
co je pro brzdy větši záhul? pozvolné brždění v průběhu teréního zkopce nebo smrt v očích a jen výjimečné intenzivní brždění?
Asi záleží i na okolnostech, ale já dám brzdám nažrat víc asi v prvním případě.
to souhlasim… v prvnim připade dostanou brzdy vic zahul…
ale tak prece se nemusis na HT pred sjezdem rozšlapavat… ne? ;-)
jinak zalezi samozrejme na okolnostech… ale proste na HT nejedu takove sjezdy… jake jezdim na fulovi nema to smysl kdyz se clovek trapi…
Áha, tak už chápu, proč ještě nemám opravené brzdy. Vykecává se se ženskýma a ihned zapomene na práci. :-) Z původně slíbeného termínu 10 dní již začínáme krásný čtvrtý týden. Samozřejmě proběhlo již několik telefonických urgencí a následných slibů (během oněch 10 dní na brzdy ani nešáhl). Zřejmě by si měli dát na vizitku heslo „Slibem nezarmoutíš aneb co se neurguje, to se nepotřebuje.“
? Já tedy mám taky 78 kg (a nepřijde mi, že jsem tlustý jak prase :), R1 na kole mám (třmen je tedy RX) a brzdí skvěle. Pravda je, že vzhledem k minimální vzdálenosti mezi kotoučem a destičkou byl dost porod zvládnout seřízení.
Škoda, že se mne nikdo nezeptal co je skutečnou příčinou toho proč jsem se jich vzdala, jak výše píši o čem jsem s technikem diskutovala a na jaká fakta jsem spolu došli.
Jinak o své tloušťce nepochybuji, svým břichem a zadkem se jasně podobám lachtanu.
Marne premyslim, jak vypada zadek lachtana :)).
Asi takto.
Jelikoz nejsem zoolog, tak v tom stejne nemam jasno. Zadek muze byt nekde u zadnich ploutvi, nebo ten jakoby hrb. Ale podle predchoziho vyroku o podobnosti tusim jak to bylo mysleno :).
No ale silueta lachtana působí esteticky, o jeho ladných pohybech zvlášť ve vodě ani nemluvím :)
Co tedy bylo tou příčinou a co proti nim měl ten technik ?
Asi teda dělám něco špatně, brzdí parádně a desky už tam mám druhej rok, tak nevim ;-)
Mám oblečený cca 90 kilo, brzdí výtečně, ještě nikdy mi nezvadly, tak nechápu co to meleš za bludy, takové to „jsou to podle mě“ bla bla bla je k hovnu, piš konkrétně co ti tam nefungovalo. Vozí je na DH kolech spousta lidí a nikdo si nestěžuje.
No to musí být opravdu DH s takovýma brzdičkama..
si slepica. a mozes to blokovat kolko chces.
:)
co je horší umíněná ženská nebo uražená ješitnost chlapa fakt nevím.
Ale Zlatka má dneska teda den :-)
Sifon + mlíko mám, není co řešit..
přidej k tomu třešně. To je další level
Třešní jsem už přejedená, letos jich je mraky.
tak je zapij kozím mlíkem ať je veselo
To by asi nebylo už na žádnou diskuzi, ale možná by mi to sedlo, vyzkouším.. :)
No to si piš,ty brzdičko.
Napiš kde – trasu, na jakém bajku, přijedu se podívat.
Kterákoli DH trať v Česku, Rakousku, Polsku, Slovensku,nebo Německu. Nikde jinde jsem zatím s kolem nebyl, ale předpokládám že žádný zásadní rozdíl oproti ostatním světovým tratím už tam nebude:-) Taky třeba docela dlouhé sjezdy z Lysé hory, Travného, nebo Smrku tady u nás v Beskydech. Nevím co tím sleduješ,asi máš jen potřebu si z někým psát, nebudu tvé trápení déle sponzorovat, jistě se najde další oběť, se kterou si vyměníš pár postů.
Já Ti to neberu, jen jsem byla zvědavá a ochotná se přijet podívat.
Čtu a bavím se, Zlatuše perlí. Téměř tak, jako ve vlákně z Gardy. Jinak s Tebou ve všem souhlasím.
PS. Vozím R1 v kombinaci s XTR CL kotoučem.
Ve vlákně z Gardy jsem perlila ? Kde nebo v čem ?
Moje negace na tyto brzdy přišly celkově až na Salzkammergut trophy na dlouhé. Na dlouhé sjezdy se přehřívají a to dost znatelně, pak vadnou a znatelně méně brzdí. Mají moc zeslabený třmen lehkou slitinou, která tyto nároky nezvládá.
Mají moc zeslabený třmen lehkou slitinou, která tyto nároky nezvládá. – mohu poprosit o bližší objasnění?
Určitě.
Přesně toto jsem osobně diskutovala v servisu u Bartoníčka. Shodli jsme se na tom společně, že tyto brzdy nejsou díky tomuto třmenu na dlouhé sjezdy a větší váhu jezdce stavěné.
Takže pak záleží na tom jaké kopce se s nimi chystáš sjíždět.
Tím, že jsou z jednoho frézovaného kusu této lehké slitiny, nesešroubované (jako K18-K24) se více roztahují. To znamená, že při větším zahřátí se celý blok pístků od sebe roztahuje o pár setin, které jsou rozhodující pro efektivní přítlak pístků.., bylo mi to potvrzeno. Na DH na delší trati věřím, že by se daly upéct, ale já DH nejezdím, jen tak soudím.
Pár setin lehce dotlačíš ukazováškem. ( kdyby to byla pravda.)
Mé rozsáhlé zkušenosti s vadnutím brzd ukázaly, že je to jen a pouze o materiálu desek.
Souhlas, desky jsou nejdůležitější, pak ještě velikost kotouče, která to pomůže celé lépe chladit (při větším).
R1čky se dodávají (pokud se nepletu, nejsem si jistý) s organickými deskami. Takže tady by mohl být problém.
Oproti tomu The One už mají v setu rovnou sintry.
Tepelná roztažnost materiálu nehraje zase takovou roli, navíc ocel a dural se zase příliš neliší (při změně teploty o 200 K např o 0.05mm na 20mm šroubu). Zahřátí o 200 K se nepovede hned a mezi tím se dostane do třmenu víc kapaliny, čímž se to kompenzuje.
Větší vliv má samotná pevnost třmenu (cca 3× větší při sešroubování) a změna součinitele tření desek a kotouče s teplotou. Malý třmen (málo oleje/kapaliny, malá plocha desek) nestíhá odvádět teplo a vlastnosti se mění.
Kvůli tomu, ač je možná esteticky slabší, se mi líbí nádorek nových Sh. desek.
Také jsem jej vyzpovídala co se týče změny velikosti destiček, proč u starších K24–18 tvrdili, že ta velikost je zcela dostačující a najednou zavedli velikost podobné shimanu.
Záleží jak na co. Na účinnost při jednorázovém zastavení to vliv nemá, na výdrž a opotřebení má, odpovidající velikosti.
Odpověď si již nepamatuji doslovně, ale něco v tom formátu, že to tím chtěli zřejmě vykompenzovat. Nakolik je to relevantní nevím, ale něco na to pravdy bude.
Tak ty si spadl odkama, větší pevnost šroubovaných třmenů? Dělal jsem do závodních motorek hodně let a tam se třmeny z jednoho kusu objevily kvůli tuhosti dříve, než se hydraulika vůbec ukázala na cyklo brzdách, podej si ruku s tou dámou co tu plácá hovadiny muhehe. Velký smích vám oběma!
Jak můžeš srovnávat ten masivní blok na motorkách s tím malým totálně odlehčeným třmenem těchto brzdiček R1 ??
Velmi lehce, motorka z jezdcem má hmotnost cca 300 kg a bicikl s jezdcem asi 100 kg, proto ta masivita, rovněž rychlosti, ze kterách se brzdí jsou dosti rozdílní, zatím co fyzika zůstává stejná. Kapišto?
Také proto ty brzdy mají mnohem větší bloky, navíc s žebry, které lépe odvádějí teplo. Jsou na tyto rychlosti stavěné, dimenzované, prostě je to vypočítané.
Což se u těchto brzdiček už nedá říci (poddimenzované), chlazení, odvod tepla nemají řešený nijak a kapaliny je tam podstatně méně a ta se občas uvnitř vaří, mají bod varu pouze okolo 325st.C. Což se snadno překročí při větším zatížení.
Nesrovnávala bych rozhodně podmínky u motorky a těchto brzdiček.
Takže ty bys chtěla vozit brzdy z motorky?
:)) No to jsi uhodl.
Mně stačí magura luisa, marta a starší formula K24.
A přitom K24 s originál organickými deskami není žádný problém utavit (párkrát se mi v horách povedlo).
Oproti tomu The One + sintry jsem neutavil ještě nikdy.
Tak to nebude určitě velký problém u hodně XC brzdiček.
Poznávací efekt při počátku přehřívaní je nejemom gumová páčka, ale také změna zvuku kterou začnou spolu s kotoučem vyluzovat. Je to zvuk jak s mokrými destičkami.
Odnikud jsem nespadl. Stačí se podívat do tabulek na modul pružnosti oceli a duralu při různých teplotách. „Mnoho let“ by odpovídalo odklonu od monobloků i na motorkách.
Doporučuji prostudovat toto až do konce:
Vždy se najdou vyznavači/uctívači marketingových tahů, když to tak imho sleduji.., být prodejcem je tedy na místě. :))
Ten borec ví o mechanice zřejmě dosti málo, je to prodejce né konstruktér, jinak by ti nemoh navykládat takové exkrementy o vlivu tepelné roztažnosti na tuhost brzdy. jestliže se třmen vlivem tepla roztáhne, kompezuje potřebné větší vysunutí pístku kapalina z expanzní nádoby.To jsou debaty, kde komu jde nahučet do hlavy jakoukoli stupiditu, hanba.
Prodejce ? Hlavní servisák distributora ČR ?
Stupidita ?
Taková je bohudík moje získaná praxe (ale jedná se opravdu o náročné sjezdy), já bohužel chci od brzd více, než jen když opravdu potřebuji, tak olešťovat kotouč. Na to jsou moc drahé.
:-)))
Nauc se brzdit, nebo dej vetsi kotouce. Jinak tem nesmyslum a teoriim neni co dodat jsou opravdu usmevne :-)
? Mně 180mm v předu a 160mm vzadu stačí.
ted sem to teprve cele docetl. Fakt zase perlis. Super :-)
V čom perlím ? Povídej..
Nauc se brzdit, nebo dej vetsi kotouce. Jinak tem nesmyslum a teoriim neni co dodat jsou opravdu usmevne :-)
Vozim na dvou kolech. Na jednom s kotouci HOPE FS, na druhem s kotouci Shimano S.M.R.T. 75.
Klady prevazuji. Jediny zapor je ta mala mezera a problemy z toho pramenici. Jinak bych nemenil, resp. nevim za co.
Vozim sice Marty, ale s R1 maju spolocny maly odstup dosticiek od kotuca. Pociatocne nadsenie z ich kupy rychlo vystriedalo rozcarovanie, ani za boha nesli nastavit. Kotuc skrtal podla aktualnej nalady aj na rovnej ceste, pod zaberom viac a v zakrutach uplne spolahlivo a s extra hlasitistou. Nakoniec to nebola ani vyje..nedobra Foxka z blata, ani skur..babrany krivy kotuc od shimana, ani nove dosticky. Uplne neocakavane a pre mna nelogicky pomohlo dotiahnut k brzde protilahlu stranu vypletu. Odvtedy sa kotuc neozval..
Svoje doterajsie skusenosti s funkciou hydraulickych brzd vseobecne by som zhrnul zhruba do nasledujucej vety: Kto pri rychlosti vyssej ako 15 km/h potiahne prudko paku velmi priemernej prednej brzdy, s velmi priemernymi lubovolnymi dostickami a este priemernejsim nemastnym 180 mm kotucom, ma priblizne 7 metrov plochodrazneho letu aby stihol vystutupit z pedalov..
Aby sme Zlatke uplne nekrivdili, ak si zeny nevedia s niecim poradit, riesia to kolektivne a doveruju odbornikom. Pan Bartonicek pracoval v servise, bol mily, upraveny, s prijemnym vystupovanim, na zakaznicky si vzdy nasiel cas, vedel dlho a zaujimavo rozpravat o technickych veciach, jednu ruku mal dokonca zaspinenu od oleja – pan Bartonicek bol odbornik. R1 uz 2× videl na vystave a zakazdym mali ine dosticky, no proste boli cele uplne zle kostrucne navrhnute a vyrobca sa s nimi hrozne trapil, to odbornik pozna na prvy pohlad. Ale nastastie, zhodou okolnosti, mal pan Batronicek na sklade brzdy ine, ovela lepsie, rokmi a tisickami stastnych zakaznikov preverene..
Bartoníčka bych do toho opravdu netahala !! :DD
Doporučuji si nejprve přečíst dobře celé vlákno a pak soudit. Jako vždy se jedná o někoho kdo si přečte vrchní příspěvek, pak pár vět, vidí že to stmelila ženská a je ohneň je na střeše..
Zkušenosti, které popisuješ jsou velmi zajímavé a také úsměvné zároveň. Jsou psané skutečným odoborníkem, jeho vlastním potem a krví. My všichni v tomto vlákně jsme pak naprostý amatéři co si hrají s brzdami..
Kto pri rychlosti vyssej ako 15 km/h potiahne prudko paku velmi priemernej prednej brzdy, s velmi priemernymi lubovolnymi dostickami a este priemernejsim nemastnym 180 mm kotucom, ma priblizne 7 metrov plochodrazneho letu aby stihol vystutupit z pedalov..
Tahle věta se dá snadno přeložit. Neumíš brzdit :-)
Nemám ani náznak takového problému ani s The One (které patří k nejsilnějším brzdám na trhu a ještě mají k tomu ostrý nástup) + 180mm kotouč.
A klidně jdu i ve velké rychlosti velmi ostře na brzdu.
A co se týká servisu a velkoobchodu Bartoníček v Plzni ve Skladové ulici. Tak tam je servisák opravdu velmi šikovný, brzdám rozumí (odservisováno bude mít určitě desítky, spíš stovky Formula brzd včetně mojich několika kousků) a o problému se s ním dá dobře pokecat.
Pointa je ovšem v tom, že to není pan Bartoníček.
rozmyslam o tych one ako nahradu za xt ktore okrem toho ze su docela bezudrzbove su inak naprd asi vo vsetkom (hmtnost, vykon, charakter).
a pod.)
dik.
U The One jsem dával jen preventivně měnit kapalinu a lehce se hůře vracel jeden pístek (to bych mohl řešit i doma, ale když už jsem dával měnit kapalinu…) a druhého páru mi zkracoval hadice.
U starších K24, které byly hodně let bez servisu a byly v opravdu bídném stavu, tak po servisu zase funkce perfektní (díky tomu, že tam ale přišli až po hodně letech, tak bylo nutné měnit i některé díly v brzdě a bylo to trošku dražší).
A Hope kotouč netuším, vozím to s originál Formula kotouči (ty novější kulaté).
Jen u The One počítej s tou extra malou mezerou mezi deskami a kotoučem a z toho nutnost mít to přesněji seřízené a nemít ohnutý kotouč.
nahodou som narazil na toto ako odporucany doplnok. nie ze bych si to neveel prelozit ale naozaj to treba a nejde to bez toho nastavit? resp. naozaj je to na to co hovori nazov?
a este keby si mal porovnat one a r1? rovnaka cena, prakticky 2 nasobna hmotnost, s vykonom je to nevies jak? R1 mam moznost otestovat na biku svojej drahej ale one jaksi nie. si tusimze spominal ze si jazdil oboje ci sa mi to zda?
R1 jsem dlouhodobě nejezdil, jen krátce zkoušel. The One jsou o třídu někde jinde. R1 je gramařská záležitost, pokud není hlavní cíl váha, tak rozhodně nebrat.
A to kurvítku ani nevím přesně k čemu je, jestli je to nastavení mrtvého chodu páky? Tohle nastavení jsem rád, že tam standardně není.
to kurvitko je podla nazvu presne k tomu co hovoris len mi absolutne neni jasne jak funguje a zjavne neni treba tak ho ignorujem.
To je dobré maximálně k prodlužování mrtvého chodu páky (což jsem nikdy nedělal) a pak aby se mohlo něco navíc ****** :-)
S malou mezerou mezi kotoučem a deskami to nijak nemůže pomoct.
z 20 se dá říct že člověk dokáže zabrzdit takřka na místě :) teď jsem přejížděl u nás po cyklo vedlejší cestu, jelo tam auto tak jsem zabrzdil snad na 5m a jel jsem kolem 20km/h. A přes rodla jsem neletěl, i když se zadní kolo zvedlo malinko :D
Z 20km/h se dá zabrzdit na kratší vzdálenosti než 5m. Dá se zabrzdit na asfaltu ze 40km/h pod 10m a kdo opravdu umí, tak i výrazně pod 10m
A z toho je téměř celá brzdná dráha pro to snížení z 40km/h na 20km/h.
Z 20km/h už zastavíš téměř na fleku typu 1–2m.
Samozřejmě ty extra krátké brzdné dráhy nedáš na každém kole. U chrtího posedu bude ten posed limitovat hodně i přesto, že půjdeš za sedlo.
Nepočítám do toho tedy reakci, je to čistě brzdná dráha od chvíle co začneš brzdit. Ve větší rychlosti to reakční doba při nečekané situaci hodně prodlouží.
tak tak, z 20ti se dá opravdu zastavit na metru, za ten metr to snížíš na takových 10–15km/h odhadem a ten zbytek ustojíš na předním kole, chce to ale pracovat s těžištěm abys nepřeletěl. Z těch 40-ti má mlok taky pravdu, tam těch 10m je s průměrnýma brzdama reálných, jednou jsem to zkoušel, rozjel na 40, jakmile jsem projížděl kolem značky tak jsem dupl na brzdy, zadek hodil za sedlo a drtil to co to šlo (nebo spíš co mi odvaha dovolila) a nakrokoval jsem 8 metrů. A to si myslím že rydy nejsou ty nejvýkonější brzdy. Sice jsem docela lehký (78kg) ale protože jsem vysoký (188cm) tak mám vysoké těžiště a hodně mě to tlačí přes řidítka. Brzdil jsem defakto jenom přední brzdou, zadní u takového brždění strácí smysl protože zadní kolo je kolikrát většinu brzdné dráhy lehce nad zemí (zvlášť z kopců). Tlak to byl ale slušný a měl jsem docela strach, aby mi nerupla vidlice :D
Já už se dostávám dost pod těch 10m, ale protože to vždy jen ± odhaduju (metr sebou nenosím a přesně mi to zase až tak nezajímá), tak konkrétní čísla psát nebudu.
já si to vyklikal na mapě – myslel jsem že to bylo pod 10 ale bylo to nad :)
Jojo, vím o tom. Jenže já jsem byl limitovaný předním silničním kolem a chrtí posez mám asi taky když se to tak vezme (1 podložka,negativ…).
Zkoušel jsem kdysik brzdnout dráhu i z 30km/h, bylo to něco málo přes 10m. Myslím že teď bych dal ještě míň. ALe chce to mít nějakou pěknou plochu a trocha času :)
Tak pokud je tam silniční plášť nebo je to dokonce přímo silnička, tak brzdná dráha jde extrémně nahoru.
U silničky bych to shrnul jednoduše, vůbec to nebrzdí :-)
28" na 180kotouči .-))) mám to na biku, jako najížděcí kola. A ten plášť je děsnej… možná bych mohl ty brzdné dráhy už fakt pořádně vyzkoušet
To, ze su brzdy ostre, neni problem, to je prednost :) Letel som len raz, ked mi do cesty vbehlo decko..
Autor chcel strojenou formulaciu povedat, ze sa stretol len s brzdami dobrymi a este lepsimi.
Urcite mi ale nechces nahovorit, ze by si za prednu paku nevedel potiahnut tak, ze by to skoncilo elegantnou akrobaciu, ci..? Ze to bezne nerobis, je uz ina vec.. :)
Brzdím jen jedním prstem a zatím si u The One ještě nejsem jistý, jestli ustojím ve větší rychlosti maximální sílu na páce.
Ale jsem blízko a myslím si, že ano.
V malých rychlostech postaví na přední i slaboučká brzda, rozhodující je chování v opravdu velkých rychlostech, kde když se správně brzdí (a brání se tomu prací s těžištěm) na přední jen tak kolo nepostaví ani s opravdu výkonnou brzdou.
Větší rychlostí myslím 50km/h+ (nebo i výrazně větší).
Problém je jak to otestovat, nejsem sebevrah, takže postupně opatrně kontrolovaně navyšuju sílu na páce při pokusech o opravdu velmi ostré brždění (to jsou ty brzdné dráhy ze 40km/h hodně pod 10m).
U jakýchkoliv jiných brzd než The One jsem ve větších rychlostech bez problémů ustál maximální sílu na páce jedním prstem (se 180mm kotoučem).
The One jsou první brzdy, kde to stále ještě nevím (díky tomu jak dobře brzdí).
Přes řídítka jsem kvůli brždění neletěl nikdy v životě. A to jsem také nějaké ty nečekané reflexivní krizovky měl i s The One.
Moje dojmy na tohle téma s The One: vážím 90 kg, bike 14 kg, přední kotouč 203mm a ani v rychlostech, o kterých píšeš, bych neměl odvahu na stisk plnou silou jednoho prstu – samo nemyslím to zahamtnout, ale postupně sílu zvyšovat. Výsledkem by byl let přes řídítka.
The One jsou první brzdy, u kterých vím, že mám vždycky dostatek výkonu. Plus ten ostrý nástup. Paráda.
Tak nezahamtnout to najednou je jasné. Při zahamtnutí většinou půjde i na asfaltu přední kolo okamžitě do smyku, protože se nestačí postupně zvýšit jeho zatížení postupným navýšením brzdné síly.
Máš tam větší kotouč (já je vozím se 180/160 a to i do hor, u předchozích brzd jsem na akce do hor někdy dával 200/180), to udělá dost. A pak mám dost slabé prsty, takže i když vážím jen 70kg, tak na tom v poměru síla prstů x váha můžu být hůře než těžší jezdci.
Kdysi na v-čkách v horách jsem na konci dlouhých sjezdů drtil brzdu už i celou rukou a dostával stejně křeče do prstů.
A na K24 jsem v horách ke konci dlouhých sjezdů někdy musel přidat druhý prst (to už se mi s The One nestává).
Ten můj větší kotouč je do nějaké míry (neumím říct přesně) vykrácenej mou hmotností, ale jinak samozřejmě souhlas.
V-čka ve sjezdech, to je, nebo spíš naštěstí byla, kapitola sama pro sebe. Přesně, 4 prsty na páčce a řídítka držená jen palcem byl horor…
Z dlhej odpovede som vycital toto:
Pokial brzdis len jednym prstom, je to tak bezpecnejsie, ale mozem ta ujistit, ze si maximalnu silu na paku nevyvinul..
Ale to uz sme sa dost odkolnili od povodnej temy, a to ci su R1 dobre a pouzitelne brzdy.
R1 su vyborne a pouzitelne brzdy.
Na paku som tlacil na maximum len s idiotskymi doskami.
S klasikou (original formula organic), maju taky vykon a modulaciu ze to prosto nebolo potrebne :)
Neviem ci tie brzdy mas alebo nemas, ja mam na na nich sezonu, niekolko pretekov, kopec singloveho jazdenia a som skutocne spokojny. Howg :)
Mam Marty a tiez som s nimi spokojny. Nevidim dovod, preco by mali byt R1 horsie. A uz vobec by som si netrufol tvrdit, ze su to nevykonne brzdicky maximalne na roviky a XC (aj ked sa nan hmotnostne paradne hodia), ze skrtanim brutalne zeru dosticky, cele sa to nejako tepelne roztahuje, od novoty ich treba stale premazavat a to vsetko len preto, ze ich neviem nastavit.. Vsetci ostatni sa tu zhodli, ze brzdia dobre a etablovany vyrobca nevypustil do sveta mizerny top model.
Samozrejme, s nicim, co som doteraz napisal, vobec nesuhlasim a ani vo sne by ma nenapadlo niekoho znevazovat na zaklade rasy, vyznania, velkosti topanok alebo preto, ze ma pohlavie.. :)
Good joke ! :D
Jsem velmi blízko maximální síly na páce tím jedním prstem (více prsty brzdit nikdy už snad nebudu). Samozřejmě více prsty bych vyvinul větší sílu, více prsty už nebrzdím více let kromě mimořádných situacích typu hory a dlouhý náročný sjezd a předchozí brzdy před The One.
Na těch předchozích jsem si na všech vyzkoušel maximální brzdou sílu jedním prstem a v pohodě to ustál (J7 + 180 kotouč, XT + 160 kotouč, K24 + 180 kotouč).
Takhle moc brzdit.., to jste se všichni zbáznili ? Jo aha testování brzd, tak to jó. :)
Poměrně často a rád si zkouším co nejostřejší brždění v situacích, kdy není vůbec potřeba (mám na to klid).
Následně se to pak velmi hodí do krizovek, hodně si tak nacvičíš a naučíš jak na to a co si s danou brzdou na jakém povrchu můžeš dovolit.
Záleží na podkladu, pneu a huštění, rozhodně by to bylo zajímavé do nějaké tabulky, třeba na 10m a typu brzd, rychlosti, váhy jezdce s kolem. Tebe by to určitě bavilo. :)
To je jasné. Ta čísla pro extra krátkou brzdou dráhu jsou pro asfalt a nízké tlaky (jiné nejezdím). Plášť ať si každý použije jaký chce (nejvíce se mi osvědčil RaR, vyšší a ridší vzorek typu NN je naopak už o něco horší a zcela bez vzorku to také už lepší není, zvlášť když málokdo má slicky dostatečně široké typu 2,25+).
V terénu se ta brzdná dráha pak prodlužje dle typu povrchu, tam už jsem to nikdy ani odhadem neměřil, protože tady pro srovnání nelze zachovat zcela stejné podmínky.
Já ať chci nebo nechci, tak při sebelepší technice, teda samozřejmě záleží na mnoha faktorech, tak jdu stejně často zbytečně do smyku. Asi jak moc brzdím, málo jezdím. :))
špatný gumy → z toho plynoucí strach → neustálý brzdění → zavaření.
přesně tak, navíc nedostatek citu na páce
Běžná realita ve větších kopcích, pokud nejedeš jako rodinka s dětma :-).
Len pre zaujimavost, sintrovane dosky zo stranky superstar components su jednym velkym sklamanim, to ze strasne hucia a vibruju sa da prezit, to ze velmi uboho brzdia je horsie.
Ruky prec od toho.
Zase som raz usetril :)
Idem zase do originalnej organiky, bol som s nimi max spokojny.
vibrujou a vydávaj zvuky, brzdí parádně :) teda ne u formuly ale u mě
Sice trosku mimo, ale treba se to nekomu hodi. Jezdim rok Formule RX a az na jejich zvukovy projev na ne nemam jedinou vytku. Brzdi suprove, ani pri dlouhodobejsim intezivnim brzdeni nijak zavratne „nevadnou“, jen by nemuseli vydavat ty divny zvuky:-( Zprvu piskali, to jsem odstranil lehkym prebrousenim brzdicich ploch u desticek a ted po vyndani kol mi pro zmenu porvurky lehce poskrtavaji. Verim ze by stacilo povolit brzdic a poladit ho. Jinak nemaji Formule chybu!
Já měl RX18 a s originálníma deskama jsem je celkem bez potíží v delších sjezdech utavil (gumová páka, změna zvuku, horší brzdný účinek).