• stev

    Nemáte někdo link na tabulku názvů firemního nastavení tlumičů FOX-Costum Tune ID.Nebo nevíte co znamená CMNL?

    0 0
    • MirosPikos  

      Napiš Mlokovi, ten to bude mít v malíku a udělá ti přednášku na papír. Chystáš se ladit?

      0 0
      • stev  

        Asi zatim ne,jen jsem chtěl zjistit jestli to vůbec nějak jde.Myslel jsem že mám vadný CTD když to houpe v C stejeně jako T.Ale u Švece mě ujistili že je to továrním nastavením tlumiče-na přání konstruktérů Canyon.Zkoušel jsem ten samej tlumič na Canonndalu a tam bylo C totálnšě tuhý-téměř Lock.

        0 0
        • MirosPikos  

          Pokud ti to nevyhovuje, beztak to budeš muset nechat poladit profíky. Řekneš jim co a jak by sis představoval a oni si budou vědět rady. Taky je tu o tom dost napsáno, ale nikdy jsem to nestudoval… Já ladit vnitřní nastavení nehodlám, spíš bych poladil objem vzduchové části vložkou aby byl ke konci zdvihu víc progresivní.

          Nastavené to mám CNSF, netuším co to znamená. C – T – D jsou znát, ale není to do mrtva/tuha. Ani bych to tak nechtěl. Z kopce to otevřu, do kopce občas přivřu, ale C už jsem hodně dlouho neměl. Naopak, když je nějaký stoupání v kořenech, raději to otevřu naplno, abych měl lepší kontakt s podložkou (třeba na Klukovi).

          Šlapej do kruhu a nebudeš potřebovat nic ladit :)

          0 0
          • stev  

            JJ,ale ty máš Spectrala-čistokrevnýho fulla,ale já šel schválně do Nerva al 9.9 s tim že to bude víc do XC-tzn. tužší.Ostatně tak to Canyon prezentuje na webu…

            0 0
          • MlokCZ  

            Trochu starší vlákno, ale hraju si teď s nastavením tlumiče a koukal jsem na více nastavení dle webu Foxu na adrese (už ten odkaz tady byl níže)

            http://www.ridefox.com/help.php?…

            A zaujalo mi, jak zvláštně to Canyon nechal ladit. Ty máš CNSF, což je

            2014 Performance Series FLOAT

            2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, M17, 7.500, 2.000, 0.2 Spacer, VTF, RTM, 200, 16

            to je docela omezující nastavení, když je tam VT F + 200psi BV.

            Oproti tomu CMNL pro Nerva je

            2014 Performance Series FLOAT

            2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16

            A to je v podstatě téměř nejméně omezující nastavení, které může být a které bude více houpat (a bude citlivější). A to celé na nižším zdvihu, který by měl být více jezdivý.

            Tedy absolutně nechápu tenhle přístup.

            0 0
            • Rolei  

              A co ty pekelny zkratky znamenaji? mam tlumic CLHH a prijde mi ze mi je skoro jedno jestli mam T, nebo C furt se to houpe…

              2014 Performance Series FLOAT

              2014, FLOAT-A P-S, CTD BV SV, Giant, Anthem X Adv 29–1, 6.500, 1.500, VTM, RTM, 325, 28

              diky.

              0 0
              • MlokCZ  

                VTM – velocity tune medium, to je střední nastavení komprese, lehce to už omezuje i citlivost ale nic extra výrazného jako při VTF (firm).

                A pak na pohupování má vliv tlak boost valve, což by mělo být těch 325. Ovšem netušil jsem, že se vůbec může tlakovat na 325psi. Běžně se tlak Boost valve používá 175–225psi.

                Pokud by tam opravdu bylo 325psi, tak by to muselo omezovat docela dost.

                Rozdíly mezi C, T a D ale interní nastavení nijak moc nezvětšuje, pouze to celé posouvá (tedy všechny polohy citlivější nebo všechny méně citlivé).

                Pokud chceš opravdu velké rozdíly poloh, tak si pořiď novější DPS tlumič (2016 a 2017). Tam je nejvíce omezující poloha většinou tvrdý lock. Je to dané tím, že tam jsou konečně dva nezávislé kompresní okruhy (jeden pro open a medium a druhý pro firm polohu). A interně se dá konfigurovat nezávisle každý z těch dvou kompresních okruhů.

                Ne jako u starších CTD tlumičů, kde jsou všechny tři polohy na sobě závislé.

                0 0
                • Rolei  

                  Diky. Je to uplne nove kolo. Moje prvni 29" i prvni celoodpruzene. Takze novy tlumic zatim nehrozi. Uvidim na co si zvyknu a co budu nejak resit.

                  0 0
                • gargamel  

                  Mloku, jaký bude rozdíl v nastavení v tlumičích:

                  2015_14, FLOAT-K F-S, CTD Remote Up BV LV, 7.500, 2.000, 0.8 Spacer, VTL, RTM, 250, 16

                  2015_14, FLOAT-K F-S, CTD Remote Up BV LV, 7.875, 2.250, 0.6 Spacer, VTM, RTM, 200, 16

                  Když pominu délku a spacery tak jedem má tedy velocity tune medium a druhy velocity tune low. Jaký to bude mít vliv na chod? To rtm je rebound tune medium?

                  Díky

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    RTM je rebound tune medium.

                    Pominout délku a spacery nejde, protože všechno souvisí se vším. Nejde tak o samotnou délku chodu tlumiče, ale o přepákovací poměr zadní stavby. Ten hodně ovlivní jak moc výrazně se projeví tlumící část.

                    Při stejném nastavení compression tune a tlaku boost valve se to bude při různém přepákovacím poměru chovat jinak (čím větší přepákovací poměr, tím bude tlumící část méně výrazná, tedy bude to citlivější a méně omezené kompresí).

                    Pokud budou v obou případech stejné přepákovací poměry, tak ten druhý tlumič bude o malinko citlivější. 50psi rozdílu tlaku BV je už dost a udělá více než rozdíl VTL vs VTM.

                    VTM to zase trochu více bude omezovat po celý zdvih.

                    A i ten spacer to ovlivní. Ten má nepřímý vliv na použitý tlak a ten zase má dost velký vliv na počátek zdvihu tlumiče, i na citlivost.

                    Takže ve výsledku pokud nebudou stejné přepákovací poměry a budou ještě i různé tlaky, tak to ve výsledku může být úplně jinak a je to jen věštění.

                    Interní nastavení tlumící části se dá opravdu přesně srovnat jen pro stejné délky a chod tlumiče a stejné vyvložkování.

                    0 0
                    • gargamel  

                      Bylo by to do stejného rámu. Pokus dát tam delší tlumič, kvůli zvýšení zdvihu.

                      0 0
                    • Peslezedirou  

                      Zkusím se zeptat tady v tomto vlaknu, chápu dobre, ze pkud má tlumič polohu climb na hodnotě F a kompresi M, bude omezení tlumiče celkem větší?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To by měl být novější DPS tlumič, když má nastavenou hodnotu climb. U DPS je 95% tlumičů nastavených na F pro climb okruh. Když je to už samostatný kompresní okruh, tak může být pořádně přitvrzený bez vlivu na polohy open a medium.

                        A komprese na M pro polohy open a medium záleží na rozměrech tlumiče. Standardně pro krátké tlumiče se dává komprese M a pro delší komprese L a je to v obou případech poměrně citlivé. Pokud by bylo M na delším tlumiči (190/50 a delší), tak už by to bylo trochu omezující a trochu méně citlivé.

                        0 0
                        • peter3531  

                          A pokiaľ je CL+, je to ešte citlivejšie ako CL?

                          FLOAT DPS, P-S, A, 3pos LV, 7.250, 1.750, CL, RM, Climb F

                          vs.

                          FLOAT DPS, P-S, A, 3pos LV, 7.250, 1.750, 0.9 Spacer, CL+, RM, Climb F

                          0 0
    • volodaj  

      Commencal? Na mojom je Yeti. Aspoň sa mi zdá :D

      0 0
      • Bretek  

        Neví někdo kde najdu tabulku na kolik hustit tlumič Fox Float CTD Evolution LV. Právě skladam můj novy bajk Canyon Nerve Al 6.0. Dík za odkaz a rady.

        0 0
        • Goob  

          Na 25–30 procent sagu

          0 0
        • allrose  

          12,5mm

          0 0
        • marip7aj  

          Já ho mám se svýma 70 kg u Nerv Al 6 nahuštěnej cca na 150 psi, ale chystám se dát vložku do vzduchové komory pro zvýšení progresivity, protože i při relativně malém skoku se nebezpečně blížím dorazu a nafoukat to na víc, tak budu mít sag max. tak 10%…

          0 0
          • allrose  

            taky 70/130psů-doraz na T,při dopadu po lehkém odskoku v rychlosti..vložka konečně po týdnu dorazila,,150 neni už moc?jezdí jen D?

            0 0
            • marip7aj  

              jezdím defacto jen na D, občas T, jinak právě že 150 je už dost a ztrácí to pak citlivost na menších nerovnostech, proto chci tu vložku – zkoušel jsi pouze ten rozměr co jso postoval, nebo jsi zkoušel i jinou – menší/větší? plus jaké jsou výsledky?

              0 0
              • allrose  

                včera večer dorazila,teď jsem ji oměřil,možná večer namontuji..otestuji snad o vikendu,dám vědět(kdybych měl rozměry už by byla dávno uvnitř)

                0 0
                • marip7aj  

                  Určitě dej vědět ;-). Jinak kde si prosímtě objednával?

                  Díky

                  0 0
                    • marip7aj  

                      Díky ;-).

                      Tak pak dej o víkendu prosím vědět postřehy s touhle největší vložkou…

                      0 0
                      • allrose  

                        Tak dojmy:120ps4/2–3mm od dorazu(pri dorazu zustava gumicka stale na pistnici,spadla jen 2× za 3/4roku)citli­vost stejna

                        Pri vyjizdce nebyla typicka situace pro doraz(odskok ve velke rychlosti s dopadem na placku na male prekazce)

                        Montaz jednoducha

                        Tlumak byl po3/4 roce suchy,nevim kolik hodin, daval to i vedet, takze rozborka a premazani

                        Pri te prilezitosti jsem namazal i vlozky..***** citelny rozdil

                        0 0
                        • marip7aj  

                          Díky za info, takže asi určitě jít do největší vložky jak to tak čtu ;-). Jinak se servisem a promazáním po sezoně samozřejmě také počítám..

                          0 0
                          • allrose  

                            je tam 0,8 a je to trochu víc

                            0 0
                          • allrose  

                            tak jsem to odpo ještě zkusil(žádný masakr dopad) a zastavil se opět jako na fotce,jen pro info

                            0 0
                            • allrose  

                              Info pro tebe,dnes skoky(a ze to neumim) a gumicka se zarazila na stajnem miste…uz jsi vlozkoval?

                              0 0
                              • marip7aj  

                                Tak velmi opožděně, ale přece jen – dnes jsem se do toho pustil, dal jsem vložku 0,8, při svých cca 70 kg jsem to na foukl na 120 Psi, sag mám díky tomu lehce přes doporučených 25 %, ale co jsem zatím zkoušel poskakovat co nejvíc na místě (na nic jiného nebyl čas), tak se zastavuji cca tak 6 mm od dorazu, tedy celkem dost. Jak budu mít chvíli tak to vyzkouším co a jak na nějakých trochu skocích a pokud se ukáže, že ani při tom co si já tak maximálně dovolím nedokážu dostat tlumič blíž k dorazu, tak vložku případně trochu seříznu (třeba o čtvrtinu, třetinu..), nafouknu na sag 25 % a bude, práce je to kdyžtak na chvilku ;-)

                                0 0
                                • allrose  

                                  poskakováním na místě to tak nepropružíš,nej­horší je když jsi v kompresi,ještě jednou kokni na tu fotku s gumičkou,ja už to tak nechal a neřešil,zadní stavba je citlivá až dost..1–2 mm od dorazu mě nezabije(doraz není až na konci)

                                  0 0
                                  • marip7aj  

                                    Jasný, poskakování na místě je o ničem…jak říkám nejdřív s tím pořádně zkusím poskákat ty největší skoky na které si ještě troufám (takže nic moc velkého:-)) a uvidím kam to půjde pak…tak jak to máš ty na fotce je asi ideál, stále tam je ta rezerva cca dva mm když něco nevyjde podle představ ;-). Jinak pro info – u mě byl tlumič narozdíl od tebe po sezoně krásně namazanej, takže to asi bude kus od kusu ;-)

                                    0 0
                        • Goob  

                          S tím suchým tlumičem opatrně, končívá to výměnou komory. Měl by se mazat po každých deseti-dvaceti hodinách provozu (trvá to asi tak tři minuty, ta operace).

                          0 0
                          • allrose  

                            svec-8/30h-to je buřt,otazka:jak sundaš komoru aby jsi dostal olej do spodní části,kdyz s ní narazíš na vlozky(190/51)a dolů se sám nedostane…

                            kolik dáváte oleje?

                            0 0
                            • Goob  

                              Dělám to přesně tak, jak to ukazuje přímo Fox, nebo tady:

                              http://vimeo.com/79963805

                              Oleje dávám 5 ml, koupil jsem si kanystřík přímo olejíku od Foxe.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Vytáhnu tohle vlákno.

                                V tom videu výše to vůbec v sestřihu není. Do negativky se dostane olej máznutím na pístnici před nasazením komory.

                                Je to hezky vidět v tomhle servisním videu, jak tam mázne trochu Fox fluidu než nandá komoru.

                                https://www.youtube.com/watch?…

                                Jak moc se může dostávat olej z pozitivky do negativky tou minidrážkou ve vyrovnávací poloze netuším, ale spíš bych řekl, že skoro vůbec a bude lepší při servisu máznout jako na tom videu.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A jinak v tomhle výhoda krátkách montáženích vložek. Mám na obou stranách jen 22,2mm, takže komoru sundám zcela aniž bych vytahoval montážní vložku z bushingu. Pokud jsou použity novější vložky Fox nebo jiné s rozumným bushingem (třeba heavy duty kit z TF tuned), tak jde případně montážní vložka z bushingu poměrně snadno a není to tedy moc práce navíc.

                                  0 0
                                • allrose  

                                  s novým těsněním dnes mažu jinak

                                  do negativky pár kapek(vznikal hydrodoraz)

                                  do positivky 2× pár kapek

                                  píst namažu military grease+těsnění na komoře+obkroužím nasazenou komoru před uzavřením..

                                  tlumák je pocitově živější,častěji měním odskok dle terénu +/- krok

                                  s tím protažením přes fox vložky 22.2 ,jde ale dře,nechávám jen bílé vnitřky

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    U negativky hrozně záleží na komoře, se standardní to může být snadno, s EVOL už tak snadno ne.

                                    0 0
                                    • allrose  

                                      s tím souhlas..sice trochu pozdě

                                      ono to značení tlumičů u foxe je trochu na h…,protože když jsem ho hledal v roce 2014/15, měl jiné označení (nebo podle obrázků a nápisů),než dnes..float evol…dnes LV a LV evol jsem našel jako DPS…

                                      označení komor dnes:

                                      https://www.ridefox.com/help.php?…

                                      0 0
                              • Lamer  

                                Po 1500 km jsem otevřel Float CTD tlumič a kupodivu v něm bylo ještě trošku Fox Fluid od podzimního doplnění, kdy jsem dával 4 – 5ml. Problém je ale v tom, že když mam tlumič 200/51 s SV komorou, tak dost změnim progresivitu chodu, která se pak s ubýváním oleje ztrácí (max povolenej spacer je jen 0,2"^3 tj. 3,3ml). Takže asi budu muset začít dávat jen 0,5ml + 1ml a Fluid doplňovat po 300 – 500 km bez vyndání z rámu.

                                0 0
                                • Huawei  

                                  Jaký je postup, pokud bych chtěl doplnit do tlumiče Fox Float CTD performance BV FoxFluid ?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    vypustíš vzduch, vyšroubuješ vložku ventilku – doplníš trochu oleje a zase ventilek zašroubuješ – nafoukáš

                                    0 0
                                    • Huawei  

                                      Ono to jde i tak jednoduše, s tím že se vyšroubuje vložka ventilku ? Myslel jsem že je potřeba tlumič vytáhnout z rámu, vypustit vzduch, rozebrat tlumič, dolít FoxFluid, složit a nafoukat vzduch. Jen jsem nevěděl jak ten tlumič rozebrat.

                                      Pokud bych to doplňoval pouze přes ventilek, kolik FoxFluidu a jak často?

                                      Není lepší to rozebrat, tak abych viděl dovnitř zdali tam ještě nějaký olej je ?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Sundat komoru netrvá o moc déle, po vypouštění vzduchu rukou vyšroubuješ (rukou, žádné nářadí netřeba) komoru a je to. A zpět našroubovat v rámu je dokonce výrazně lepší než mimo rám, protože si pomůžeš za přepákování přitlačit komoru pro zašroubování.

                                        Nic to ale neřeší oproti tomu co psal kubad, protože bez sundání tlumiče z rámu se stejně dostaneš jen ke kápnutí do pozitivky. Abys mohl i třeba prohlédnout, očistit a máznout všechna těsnění, tak musíš už komoru stáhnout dolu a na to už nemůže tlumič zůstat v rámu.

                                        Takže nechat tlumič v rámu a vyšroubovat komoru se vyplatí hlavně pokud chceš rovnou i měnit vložky a měnit progresivitu.

                                        0 0
                                        • Huawei  

                                          Takže pokud bych chtěl celý tlumič rozebrat a vyčistit, tak bych postupoval takto ?

                                          1.)Vypustit vzduch 2.)odšroubovat spodní šroub uchycení tlumiče 3.)rozšroubovat tlumič (nahoře uchycený v rámu) 4.)odšroubovat horní šroub uchycení tlumiče 5.)rozebrat tlumič 6.)vyčistit 7.)promazat 8.)složit 9.)nafoukat vzduch

                                          Postupoval bych vlastně tak jak je uvedeno na videu.

                                          Je toto správný postup při údržbě Fox Float CTD performance BV ?

                                          0 0
                                          • Huawei  

                                            ?

                                            0 0
                                            • allrose  

                                              ano

                                              namazat prstem olej na těsnění,pár kapek oleje do komory(pod píst),natáhnout komoru,pár kapek do komory(nad píst),zašroubo­vat komoru

                                              0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak 4–5ml je taky hrozně moc a to ani Fox nikde nedoporučuje. U SV komory to bude znát ještě více jak píšeš, ale přidat si o více než o jednu větší vložku je znát i s velkou komorou.

                                  5ml Fox fluidu mi vystačí tak na 3× pro případy, když tam není nic (tedy po vyčištění komory a tlumiče).

                                  Více jsem dával jen v případě, že jsem měl největší vložku u LV komory a hodilo by se ještě nepatrně progresivitu navýšit.

                                  Maximální spacer lze v pohodě překročit v případě, že foukáš nižší tlak. Stačí si spočítat jaký bude tlak v tlumiči pro největší spacer + maximální povolený tlak (což bývá kolem 1000psi, např. 300psi x 3,3 u mojeho konkrétního 190/51 s LV komorou ale ne EVOL) a pak odhadnout na jaký tlak při max stlačení se dostaneč s překročením max spaceru.

                                  Třeba v případě, kdy jsem foukal do tlumiče 125psi jsem to vůbec neřešil. S tímhle tlakem bych měl rezervu navyšovat až někam na kompresní poměr 8, takže nějaké navýšení z 3,3 na 3,5 trochu více olejem je úplně v pohodě.

                                  Teď jsem nakonec nechal EVOL komoru a s tou to s Fox fluidem nepřeháním, protože jsem nakonec nenechal vložku žádnou (i tu nejmenší jsem nakonec vyhodil) a tedy navyšovat progresivitu nepotřebuju (na druhou stranu malé navýšení také problém není).

                                  0 0
    • allrose  

      rozměry vložky 0,8 CTD 2014

      0 0
    • Bafoon  

      http://www.ridefox.com/help.php…

      VT-L, RT-L, BV 175

      0 0
    • gazman  

      Chlapi, dost dlouho jsem vzduchový tlimič neměl a teď zas mám(fox float nude), má ten **** ale divné chování, které jsem kdysi u vzducháče nepozoroval. Jak na něj pomalu zatlačím, tak se prostě stlačuje a tuhne, normálka, ale asi po 4mm co jde do zdvihu v něm zlehka tiše pšoukne (takový krátký, hodně tichý prd ze spocené říti to je) a tlumák se jako by mírně propadne, spíš ale jen zeslábne odpor a pak už jde zase normálně se zvyšujícím odporem dál do zdvihu. Na těle tlumiče je v místě, kde bych zrovna v momentě uprdnutí čekal z druhé strany vzduchový píst, takový výlisek a tak jsem hned pojal podezření, že je to jakýsi kanálek, kterým se vyrovnává tlak nad a pod pístem. Našel jsem si obrázek tlumáku v řezu a ***** hle, jakási čertovina tam fakt je. Obrázek i s inkriminovaným místem označeným zeleným kroužkem přikládám. Otázka tedy zní. Má ten tlumič dělat ty srací zvuky a má se chovat tak jak popisuju, nebo mám v tlumiči nějakou neplechu?

      0 0
      • goofy  

        Zdravím, ty máš zase kolo? :-)

        K dotazu: no je to trošku divné. V tomto místě by se měl po nafoukání vyrovnat tlak v pozitivce a negativce. Ale pokud je všechno v pořádku, tak by to mělo udělat jenom jednou, a pak už by to nemělo být slyšet. Vypadá to, jako by se negativka zase vyfoukávala, ale tenhle tlumič jsem ještě v ruce neměl, tak nevím, jestli to nedělá něco v tlumiči.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • gazman  

          Jo, dozrál čas, respektive mám už na něj trochu času a musím začít něco dělat bo fyzička šla *****. Dík za názor k tlumáku, měl jsem podobný odhad, objednal jsem těsnění a přehodím to.

          0 0
    • Unearth  

      Zdárek , využiji vlákna a zeptám se. Trošku zkoumám ladění Tlumiče Fox CTD Evolution na Specialized Enduro 2015. At to nechám na autosagu nebo mírně upustím pořád mi zbívá doraz cca něco kolem centimetru a dál se nedostanu ani při většich skocích. Proto jsem se chtěl optat co přesně znamená označení ID CTGN: 2015, FLOAT-A E-S, CTD SV Autosag Strut, Specialized, Enduro 29in/650B, 8.500, 2.250, 0.2 Spacer, SBC Custom CL . Chtěl jsem mít představu co si pod tím představit , jestli například tlumič nemá tuhší konec aby člověk nechodil až na konec , protože když koukám že někteří dokážou sundat kroužek z pístnice , pochybuji že by byl doraz cca 1cm od konce. Dík za radu ;-)

      0 0
      • DrinkUP  

        2.250 je zdvih tlumice v palcích, takže bych zkusil odměřit 57mm od prachovky a zjistil, kde je doraz, případně můžeš tlumič vyfouknout a zatlačit na rám (nevim proč nedělaj na pístnicích stupnici). Specialized by měl mít ten tlumič s rámem vyladěnej, takže by měl chodit ok. Zlinearizovat průběh (změkčit konec chodu) jde vyndáním spaceru, ale jestli je to tlumič prodávaný s rámem, tak by měl chodit ok (některý Fox tlumiče mají doraz ±8mm nad koncem pístnice).

        0 0
        • Unearth  

          Je každopádně zvláštní že tlumič se udává s délkami 216×64mm , až budu mít možnost přeměřím a uvidíme ;-)

          Neříkám že by chodil zle , zajímalo mě kde má doraz , v prodejně mi tvrdili že doraz je aby mi nepadal kroužek z pístnice a v realitě nemužu dostat kroužek pod ten jeden centimetr , proto mi to vrtalo hlavou čemu mám tedy věřit a začal se po tom pídit. Byl jsem smířen s tím že má tuhší konec zdvihu jelikož při jízdě jsem nikdy nezaznamenal chvíli kdy bych si řekl a ted jsem byl na dorazu i s tím že jsem ho upustil na nižší tlak.

          0 0
          • Unearth  

            Kdžy porovnám s FOx RP23 tak tam byl vidět rozdíl s různými tlaky že kroužek končí na rozdílných místech ale tady končí na tom samém.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • MlokCZ  

          Jenže nic jako vyladění s rámem nikdy nefunguje obecně pro každého. Stejný rám běžně jezdí s jezdci se zcela odlišnými požadavky, odlišný styl jízdy, různá hmotnost jezdců, takže prostě originální nastavení někomu vyhovovat bude a někomu třeba vůbec.

          Já třeba měnil průběh tlumiče na úplně každém fullu co jsem kdy jezdil a že ji bylo dohromady hodně a od více značek. Tolik k poladění tlumiče k rámu od výrobce.

          A není to tím, že bych chtěl přehnaně progresivní nebo přehnaně málo progresivní průběh. Tlumiče jsem ladil tak půl na půl oběma směry (tedy jak zvyšoval progresivitu, tak snižoval jak u kterého kola a u kterého tlumiče).

          0 0
      • MlokCZ  

        Jak už bylo napsáno, tak určitě zkusit vypuštěný kde má doraz.

        Pro snížení progresivity tam jinak máš prostor jen minimální, když je tam 0.2 spacer. To je nejmenší možný spacer, takže už zbývá jen ho úplně vyhodit, tedy máš prostor to změnit jen o jeden krok.

        A progresivní to může být poměrně dost, když tam máš SV komoru (tedy malou komoru).

        0 0
      • goofy  

        Ty kroužek určitě nesundáš. Máš nestandardní tlumič 216×57 mm. Standardně se dělají tlumiče 216×63 a 200×57. Pokud ti tam zbývá cca 1 cm od konce, tak se dle mě pohybuješ těsně kolem dorazů. Minimálně 6 mm z tlumiče nebude nikdy zajíždět, většinou tam je ale ještě nějaký ten milimetr rezervy. Zjistíš to samozřejmě tak, že tlumič vyfoukneš a úplně zatlačíš, což už tu minimálně tři lidi psali…

        0 0
        • Unearth  

          Premerenim jsem zjistil že tlumič ma opravdu nastavení na 57mm chodu což je super ze vim kde mám doraz. Teď bych se chtěl zeptat v jiném směru , Mám speslacky Enduro a co když bych chtěl nechat tlumič přenastavit na maximální 64mm chodu ? Za prví jestli mi to vůbec někde udelaj a za druhý myslíte že to bude mit negativní vliv na funkci ? Co myslíte ?

          0 0
          • JakeF  

            Taky jsem o tom přemýšlel, s 2,3" gumou tam ještě zbývá rezerva celkem velká, zkoušel jsem to s vyndaným tlumičem a podle mě by to 170 mm zdvihu zvládlo, což už je celkem peklo, 29" na 170mm se 430 zadní stavbou :D. Ale nakonec jsem se na to vykašlal, daleko víc chování kola prospěje zvýšení progresivitiy tlumiče, základ je opravdu hodně lineární a na větších věcech to chodilo nepěkně do dorazu. Dal jsem nejdřív 0,4" a pak s novým tlumičem k tomu přidal ještě další 0,2" a konečně spokojenost.

            Jo a docela zajímavá teorie je dát na 29" enduro přepákování tlumiče z 650b verze, položí to víc hlavu a dá níž střed. Celkem mě láká to zkusit…

            0 0
    • Georrge  

      Oživím. Jakým způsobem se mění naladění CTD v tlumiči? Ten co mám mi přijde že moc snižuje citlivost, na jiný režim než full open jsem ho nikdy nevozil. Je potřeba tlumič úplně rozebrat a ladění probíhá výměnou některých částí (třeba podložek), nebo se uvnitř jen něco povolí/utáhne? Na tlumiči je kód ladění CLXP.

      Trocha zákulisí: Salsa co mám v profilu mi nikdy nepřipadala moc žehlivá, rovněž mi už dlouho vadil hodně nízký střed. Takže jsem se rozhodl přidat na zdvihu vidlice 10mm a dát delší tlumič, abych střed o těch cca. 10mm zvedl. Abych vyzkoušel jak to bude fungovat a moc neutratil, tak volba tlumiče padla na ten úplně nejlevnější co jsem našel – Suntour Raidon R, tedy verze bez locku, ale s nastavením odskoku. Po prvním projetí jsem byl šokovaný, jak moc se zlepšila citlivost zadní stavby. Samozřejmě přibylo i trochu toho houpání, ale poznám to jen tak, že se koukám na tlumič, jinak to necítím. Tehdy mi došlo, že ten CTD asi dost omezuje i na full open.

      0 0
      • Concorde  

        Je nutná komplet rozborka a předělání shimstacku (interní nastavení tlumiče pomocí souboru podložek). V domácích podmínkách je to prakticky neproveditelné

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.