• HolySh!t

    Zdravím, mám problém, koupil jsem novej tlumič (vivid AIR), dají se tam dát FOX vložky? mělo by to jít ne? A další problém: FOX je nedělá v rozměru jako mám rám (22,0 mm), ale dělají je jen v rozměru 22,2 mm. Jak to vyřešit? Stačí na soustruhu každá strana o 0,1 mm zkrátit???

    Popřípadě nějaké jiné řešení do tisíce korun.

    Díky za každou odpověď!!

    0 0
    • tonik666  

      TF tuned heavy duty mount kit. delaji hodne velikosti, i nestandardy ala starsi Santa cruz

      http://www.tftuned.com/…ocks-a-guide

      0 0
    • Pedro404  

      Přidám se, daj se někde koupit samotný plastový pouzdra bez vložek? A vnitřní průměr maj standardní 12,7?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Vencik  

      Jsou tam:)

      0 0
      • Sistematicx  

        Kolik má průmer oko bez vnitřního pouzdra?

        U Foxu tam měřím cca 14,94.

        A ted jsem chtel do Monarchu debon air dát taky ty foxácky a prodejce mi tvrdí že tam nejdou…

        0 0
    • Sistematicx  

      Kluciii, zmeřte mi to prosím někdo :-(

      0 0
    • Sistematicx  

      Tak pro další hledání.

      Zmeřeno na RS Monarch debon air a fox rp2 dhx air4:

      Fox(prázdní oka bez pouzder/bushingu): horni oko 14,95 / dolni oko 14,93

      RS (prázdní oka bez pouzder/bushingu): horní oko 14,95 / dolni oko 14,98

      Kluzny pouzdro (teflonove http://www.cyklosvec.cz/…-fox-teflon/ ) je stejne jak Fox tak RS.

      Co se týče nářadi na vylisovaní/na­lisování kluznyho pouzdra lze bezpecne pouzit Rock Shox Bushing Tool.

      0 0
    • joska  

      Aktualne mam v tlumici vlozky na fotkach. Kdyz tou dirou prostrcim sroub, tak je tam uz vule. Na druhe fotce jsou sandany jakysi vymezovaci vlozky. vnejsi prumer cca 12,8mm, vnitrni cca 8mm, a sirka cca 45,8mm.

      A ted dotaz. Podle me by tohle melo jit zamenit za http://www.cyklosvec.cz/…72mm-4572mm/ . je to tak nebo je to blbost a musim shanet neco takovyho http://www.koloshop.cz/…io-8-mm.html#…

      Diky za radu

      0 0
      • joska  

        Nikdo?

        0 0
      • freerider159  

        jo můžeš tam dát ty foxové

        0 0
      • Concorde  

        Minuly tyden jsem prehazoval z FOX tlumaku (Float X) na Monarch Plus a bez problemu. Ty RS vlozky mi prijdou celkem na hovno.

        0 0
      • pavlik6022  

        ano, vlozky fox i rs jsou zaměnitelné

        0 0
      • pavlik6022  

        tu vůli mas mezi vlozkou a sroubem ? pokud ano tak je to v pořádku, tam vule je, sroub je jen na stažení a zafixovani vlozky v rámu.

        vule minimalni nebo spis zadna ma byt mezi vlozkou a bushingem tlumiče …

        0 0
        • joska  

          mel sem to vcera rozdelany poprve. rozdelaval jsme proto ze pri pozvenuti za sedatko je tam vule. a ted nadtim premyslim a nejsem si jistej jak to vubec funguje. (na svym kole mam obyc fox vlozky, a sroub kterej se prostrkuje FOX vlozkama a ma na jedne strane ve vahadle normalne zavit, takze je nepohyblivej)

          kdezto tady je tou vlozkou (ta vlozka je ted absolutne nepohybliva(je to spravne?)) pak protazenej takovejhle cep http://www.koloshop.cz/…e-KP071.html A ten cep v te vlozce ted lita a myslim si ze je to ta vule.

          me to prijde jako rozdilnej „system“.

          Aktualne se protaci cep v te dlouho vlozce, ktera je natvrdo v oku tlumice. FOX vlozky se otaci v oku tlumice(bushingu)

          tazke otazka ted zni co se zmeni kdyz tam nacpu ty FOX vlozky? sorry za hloupej dotaz. ale jak pisu – s timhle se setkavam poprve a nejsem si nicim jistej.

          0 0
          • wilda81  

            Mi přijde, že ty fox vložky mají o něco větší průměr než ty od RS. S RS jsem žádnou vůli necítil, ale po nasazení těch pětidílných FOX ji tam mám též. :-/

            0 0
          • Sistematicx  

            Typuju ze maz v oku tlumice „starej typ“ kluznyho pouzdra http://www.cyklosvec.cz/…-fox-teflon/ a vnem mas pak nastrkany ty vymezovaci vlozky od RockShox (RS stale aspon do lonska pouziva kluzny pouzdro s teflonem (stejne jako pouzival Fox) a pak dava 3 dilne vlozky vymezovaci stejne jako daval Fox.

            Fox ted dava vyhradne (snad vyhradne), 5ti dilne vlozky napriklad tohle

            Prave v tom kluznym pouzdre (prvni odkaz) se to ma otacet. Az zjistis vuli nekde nebo neco spatne tak je omydlena ta červena teflonova vrstva a je to na vymenu.

            Pokud objednas ty 5ti dilne vlozky od Foxu v tom rozmeru 8× 45,8 tak z oka tlumiče musis vylisovat i to kluzny pouzdro. Jak uz tu bylo nekolikrat zmineno ty 5ti dilny jsou lepsi. Nepotrebujes pripravek nebo lis na to abys je tam dostal. Kdezto na to kluzny teflonovy pouzdro, to musis nejak vyrazit z oka ven. Jo a v tom teflonovym pouzdru se to vetsinou rukou neda otocit ten čep nebo vymezovaci vlozka (je to tam dost na fest).

            Snad jsem se nezamotal do toho.

            0 0
          • pavlik6022  

            stav se s tim, mrknu na to

            0 0
            • joska  

              Dik za ochotu. Bylo by to nejjednodusi, ale sem v Brne a navic je to kole zenske.

              Zkusim jeste tady upresnujici dotaz abych pochopil kde vznika vule na mym kole.

              Kdyz mam ulozeni na Reignovi viz foto

              1. oko tlumice,
              2. Pouzdro vnitřní ok tlumiče (http://www.cyklosvec.cz/…-fox-teflon/)
              3. Vymezovaci vlzoky http://www.cyklosvec.cz/…ice-fox-par/
              4. sroub kterej ma na jednom koci ve vahadle zavit

              tak vule vznika mezi 2 a 3. Nebo mezi 3 a 4?. Takovy to ze chytnu za sedatko a jen lehce nadzvednu kolo a citim ze je tam proste vule.

              0 0
            • joska  

              A tady presnejsi fotky toho druhyho kola.

              Foto 1. tam v oku tlumice je normalne http://www.cyklosvec.cz/…-fox-teflon/ a pak v tom je ta dalsi vlozka (ta dlouho dutu trubicka)

              Foto 2. Je videt vnitrni strana vahadla kam doseda ta dlouho trubicka

              Foto 3 Cep, kterej se protahuje tou dlouhou trubickou

              Foto 4 Tady je videt ten cep uz protazenej a uz se tam nasroubuje jen ten sroub.

              VZdycky sem si myslel ze vznika vule mezi pouzdrem oka a vymezovacima vlozkama.

              Ale tady mi pripada, ze jedina vule, ktera tam je, je ta mezi tou dlouhou trubickou a tim cepem(co je na foto 3) – takova ta vule kdyz vezmu kolo za sedlo a jen lehce nadzvednu

              Zbavim se tehle vule vymenou za http://www.cyklosvec.cz/…-5dilupouzd/ ? Nebo mi ten cep bude v tech vlozkach litat?

              0 0
              • tonik666  

                Vule vznika vzdy mezi 2. A 3., tedy kluznym pouzdrem v oku a vlozkou v oku. Jinde bys ji mit nemel.a mezi 2.a3. by mela pomoct vymena 2. nebo obojeho

                Srouby jsou na stazeni, a oba by mely fungovat stejne (ja mam v ramu v jednom oku sroub a v druhem cep a oboje pouze stahuje z boku)

                0 0
                • pavlik6022  

                  přesně tak kup tu 5 dilnou vlozku od foxe patricne šířky a mas vystaráno. vule mezi sroubem a vlozkou se zrusi dotazenim sroubu v rámu

                  0 0
                  • wladeq  

                    Pokud je vylítaný ten šroub, nebo vnitřek trubičky, tak mu nepomůže ani třicetidílná vložka a nestáhne to, ani kdyby to rval přes dvoumetrovou trubku. Pokud je to vložka v oku, nebo vnější stěna trubičky, tak ten bazmek z toho linku je to, co potřebuje

                    Máš to rozebrané, snad není problém poznat, kde to lítá

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      ten sroub se ve vlozce nema jak vylitat, je tam jen na stazeni vložky ve vahadle , neni tam žádný pohyb…

                      0 0
                      • tonik666  

                        Taky si myslim.

                        0 0
                      • wladeq  

                        Při pohledu na tu fotku je jasné, že se tam jak vylítat má :-) …ale jo, je pravděpodobnější, že je zhoblovaná ta teflonová vložka v oku.

                        Prostě to rozeber, a v ruce skus, kde je ta vůle

                        0 0
                  • joska  

                    ty vole to sou nervy. rad bych tomu veril, ale furt mi pripadne, ze tam proste jina vule nez mezi tim cepem(sroubem) a tou trubickovou vlozkou neni. a kdyz ten cep v ramu dotahnu tak tam porad ta vule je. asi budu muset risknout tch 450 za 5ti dilnou vlozku a doufat ze vymena pomuze.

                    ze by byl vyrachtanej ten cep(sroub). to doufam ze tak blbe vymysleny nemeli

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Takže máš vyměněné jak kluzné pouzdro, tak vložku?

                      0 0
                      • joska  

                        Nee. prave proto tady spekuluju jestli tahle operace pomuze

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Ještě jsem ti napsal další věc co se mi stala, ale pokud vyměníš vložku i kluzné pouzdro mělo by to pomoci, tam se dělá vůle nejčastěji.

                          Edit: Mě to kolikrát přijde, že čep(vložku) mají do toho kluzného pouzdra narvanou s takovým přesahem a na sucho, že se kluzná vrstva k tomu čepu přilepí a hrozně rychle se to vymele.

                          0 0
                          • joska  

                            Myslis jako ze se vymacka vahadlo z vnitri strany tam kde jsou dosedaci plochy vlozky a z vnejsi strany na dosedacich plochach sroubu? To mi pripada celkem realny. Kdyz jsem ten cep z te vlozky dostaval poprve(cca po roce pouzivani) tak to slo hodne z tuha. Suchy a mozna cep k trubickove vlozce trosku prirezlej (moje blbost ze sem to nezkontroloval driv – zvyklej z Reigna ze je to aspon rok bezudrzbove).

                            Takže když by úplně nepomohla výměna bushingu a vložek tak by řešení mohlo být trochu zkratit ten čep ať se to dá pořádně stáhnout k sobě.

                            0 0
                            • Tomínos  

                              Asi ano, ale je to takhle takový věštění, jen prostě vypisuju problémy které jsem zažil a potkal já :-)

                              0 0
                              • joska  

                                Tak necekal sem z emi to tady nekdo vyresi :-) Presne o tyhle rady, kdo co resil s podobnym ulozenim mi slo. Napsal jsem i do obchodu kde to bylo koupeny jestli to uz neresili.

                                0 0
                      • Tomínos  

                        Ještě mě napadla jedna věc, u toho způsobu stahování jak tam máš se může stát, že se rám trochu „vymačká“ a šroub je tím pádem delší a trošku z rámu začne koukat, tudíž vložku v rámu nestáhneš jak je potřeba a ta si v rámu v klidu lítá, tak se podívat, jestli ten šroub nepřečuhuje, nebo nevypadá že je zároveň.

                        0 0
                    • pavlik6022  

                      kdyz zkousis viklat vlozkou (trubickou ) v bushingu tak to nic nedela ? je to bez vůle?

                      stahni treba do sveraku ( pres drevo aby sis neposkodil boky vlozky ) vlozku nasazenou normalne v tlumici a zkus hybat tlumicem na druhym konci, krasne poznas jestli je bushing v hajzlu, kdyz to bude bez vule, hledej chybu jinde

                      0 0
                      • joska  

                        Kdyz kolo prizvedavam za horni ramovou trubku, tak tam citim zretelne v tom hornim oku vuli. A kdyby takova vule byla mezi bushingem a tou trubickovou vlozkou, tak sem si rikal ze bych to mel citit i normalne rukama – kdyz tou trubickou zavyklam kdyz to mam rozebrane. Ale pripadne mi ze ta trubickova vlozka v tom bushingu drzi jak pribita. Jeste zkusim vetsi nasili jak doporucujes.

                        0 0
                        • tonik666  

                          Tak tam dej sroub a trubicku bez tlumice, a zkus, jestli je tam napevno, nebo jestli s ní po stažení dokážeš pohnout. Hýbat by se něměla.

                          0 0
                        • pavlik6022  

                          jeste me napadla jedna věc. mohlo se stát ze se povolil cep a vlozka se tim padem protacela . mohlo to tak chodit delsi dobu nez jste si toho vsimli a vlozka ve vahadle se vymackala

                          vyzkousej tedy i tu variantu popsanou nahoře, tj dat jen samotnou vlozku do vahadla a stahnout sroubem, pak zkusit najit vůli. nesmi tam být žádná

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To je běžný problém těch starších řešení, které mají ze začátku příliš velký odpor a nechce se otáčet vložka v bushingu.

                            Vložka se v bushingu nechce vůbec otáčet a stažení šroubem neudrží vložku fixně v rámu ani při větším utažení. A začne se to otáčet kde nemá (vložka okolo šroubu).

                            A pokud to někdo nezjistí včas, tak může dojít i ke slušnému poškození rámu a k tomu se to hobluje mezi šroubem a vložkou.

                            A dále tím jak se to otáčí kde nemá, tak to pak nechce následně ani po pořádném utažení držet (tzn. vložka neudrží pevné spojení s rámem/vahadlem) a vznikne vůle tam kde být nemá a nemusí to pak jít vůbec snadno vyřešit. Nová vložka nemusí nic řešit, když je poškozena dosedací plocha na rámu/vahadlu.

                            Na těch fotkách výše je to hezky vidět, jak to přesně vypadat nemá. Pokud to chodí jak má, tak šroub nemá být ani trochu ohoblovaný.

                            Aktuálně už by se to nemělo stávat vůbec, nové 5-dílné Fox vložky chodí slušně (tedy nemají příliš velký odpor) i jako nové. I když heavy duty kit z TF tuned (a i některá jiná alternativní řešení) mi přijdou pořád lepší.

                            Původní Fox řešení bylo téměř vždy problémové, zvlášť u čepů s malým rozsahem otáčení. Tam se to při malém rozsahu nechtělo samovolně rozchodit a bylo často třeba tomu pomoct (tzn. třeba i sundat vložku z bushingu a přidat vazelínu i když se tam běžně žádná nedává).

                            Já proto už i před hodně lety originál Fox řešení vždy okamžitě nahrazoval heavy duty kitem z TF tuned a bylo vyřešeno.

                            0 0
                            • joska  

                              diky za rozbor. z toho co popisujes chapu, ze reseni by mohlo byt koupit novy vlozky a modlit se, ze budou v pohode sedet na dosedacich plochach vahadla – tedy drzet pevne na vahadle a tocit se jen v bushingu.

                              0 0
                            • pavlik6022  

                              ja jsem odepisoval z mobilu a na fotky jsem se nedíval, ted vidím že to vahadlo vymletý je.

                              tzn vylisovat vložku z bushingu, trochu ji máznout , nalisovat zpět a zkusit ji rozhýbat nebo rovnou koupit tu pětidílnou sadu. Otázka je jak pořešit to vymletý vahadlo…možná pomůžou nějaký podložky

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                          • allrose  

                            pravda z fotky vypadá to vahadlo ojetě,zkusit jen s trubičkou

                            0 0
                    • allrose  

                      klid,po dvou letech jsem měnil 5ti dílnou foxí z vahadla,"nikde vůle"jen to cvakalo, trubička šla vytlačit prsty ven z plastů,po výměně žádný vakl…tak bych se toho nebál

                      0 0
                    • Sistematicx  

                      Tak zmer prumer toho sroubu v ruznejch mistech kdyz mysliš že je vule v nem. Jestli to je 8mička šroub, jako že podle tech vložek cos odkazoval tak kdyz tam budes mit na prumeru extrem 6mm tak mas pravdu.

                      Ale spiš jak se tady asi shodne vetsina. Bude vymlete to kluzne pouzdro s teflonem. Vzal bych ty Fox vlozky a šel do toho, už jen z principu že jsou lepsi jak to kluzny pouzdro.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Zase mají vnitřní průměr větší než kluzné pouzdro od RS. Jestli má teda vůli tam kde popisuje, tak ji může mít po výměně za nové Fox ještě větší.

                        0 0
                        • Sistematicx  

                          Fox i RS vlozky maji uplne stejny tolereance da se rict. Ted jsem si to taky premeril, vice mene tam litaji setiny. Jak vnitrni tak vnejsi prumer. Kdyz strcim vlozku od RS (ten valeček) do Fox kluznyho pouzdra (ty dva bezove plasty) tak to v tom vakla jak blazen oboje (jak Fox tak RS). Ty tam mas 8,05. Ja nameril 8,00 na Fox a 7,99 na RS.

                          BTW: pro jaky kolo tohle resime? Pro toho reigna? Nebo ten byl jen jako ukazka a tam to slape…

                          @joska: pokud to ma s v Brne tak muzu nabidnou novy kluzny pouzdro jako zkousku jestli ti to k necemu bude

                          0 0
                          • tonik666  

                            Moje zkušenost je, že aby to nemělo vakla, musí jít váleček do pouzdra zastrčit docela ztuha a pracne a velmi dobře tam držet. Jakmile jde zastrčit lehce, tak to dostane vakl za měsíc ježdění.

                            Jinak jdou pořídit různé velikosti pouzder – řešil jsem to pro Huber Buchsen, kde mi to metodou pokus a omyl vyšlo tak, že pro horní oko používám pouzdro o velikost větší než pro spodní oko.

                            0 0
                            • Sistematicx  

                              To jo ten valecet jde do pouzdra z tuha az kdyz to sesadis do oka tlumice. Zkousel jsem to jak s tim teflonovym pouzdrem kdy pri nalisovani do oka tlumice to musis natlacit tak i s tema 5ti dilnejma fox vlozkama. Az narazis do tlumice to dvoudilne kluzne pouzdro ktere je ted plastove tak pak jde valecek taky lehce z tuha. Nema ale takovy odpor jako u toho stareho teflonoveho.

                              Jnak souhlas s tim ze to musi jit ztuha, jinak to zacne litat vic a vic

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To záleží na řešení.

                                Třeba příklad heavy duty kitu z TF tuned:

                                • bushing do oka tlumiče jde strčit při troše snahy jen rukou
                                • následně montážní vložka jde do bushingu také strčít při troše snahy jen rukou
                                • celé se to od začátku otáčení s poměrně malým odporem a vůbec to nejde ztuha

                                A i tak celé řešení má opravdu hodně dlouhou životnost a to násobně větší než staré Fox řešení, které se na začátku nechtělo otáčet většinou vůbec a pak postupně se poměrně rychle sedřela teflonová vrstva a poměrně rychle to chytlo vakl.

                                Tedy vůbec to není o tom, aby to na začátku šlo více ztuha, ale o konstrukci celého řešení.

                                A naopak pokud to jde na začátku hodně ztuha, tak to způsobuje ty fatální problémy, co jsem popisoval výše.

                                0 0
                                • tonik666  

                                  Psal jsem, že váleček do oka musí jít ztuha (ale stále rukou). Po upevnění do rámu to samozřejmě musí jít relativně lehce (ideálně aby oko neuneslo nebo těsně uneslo váhu tlumiče)

                                  0 0
                          • joska  

                            Pro reigna ne…tam to mam v pohode. To pro co to resim je jiny kolo. Tam by ten rozmer mel odpovidat http://www.cyklosvec.cz/…72mm-4572mm/ , i kdyz sem teda nameril spis 45,9

                            0 0
                          • wilda81  

                            Jasne, ja jen zkusil na stridacku nasadit RS a FOX co tu mam, bez nejakeho utahovani a u FOXU jsem vuli za sedlo citil, u RS ne. I pri prostrceni sroubu je citit, ze ve FOXu ten 8mm šroub vakle víc.

                            Ted je hlavne otazkou odkud vakl joska vlastne ma a jestli mu vymena pomuze …

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Na přesnosti tohoto rozměru vůbec nezáleží. Vůle mezi šroubem a vložkou být může a ničemu nevadí.

                          Pokud vše od začátku funguje jak má (a tedy otáčí se v pořádku vložka v bushingu a nedojde k poškození dosedacích ploch vahadla/rámu), tak šroub to celé jen stahuje a drží to napevno ve spoji vložka-rám/vahadlo.

                          Tenhle spoj neudrží samozřejmě opravdu velké síly, takže při pružení se vložka opře a šroub. Ale to stačí ve směru velkých sil, tzn. ve směru při pružení. V opačném směru když se zvedne kolo třeba za sedlo by to už spoj vložka-rám/vahadlo měl udržet.

                          A tedy i když je vůle mezi šroubem a vložkou, tak by se to nemělo vůči sobě posouvat.

                          Jenže jak už jsem psal výše, tak pokud to od začátku nechodí jak má a dojde k poškození plochy rámu/vahadla, pak to spoj vložka-rám/vahadlo neudrží ani ve směru při zvedání kola (tedy ani samotné kolo to neudrží) a začne se projevovat vůle mezi šroubem a vložkou, která by jinak ničemu nevadila.

                          0 0
                          • wilda81  

                            Mě je to jasné, ale pokud má zdroj té vůle opravdu tam kde popisuje (i po utažení na předepsaný moment), tak mu nová Fox vložka nepomůže. Na to jsem poukazoval.

                            0 0
                            • allrose  

                              mohl by,větším stažením by se trubička opřela o vahadla a plastové vložky+o kroužky by se mohly dostat blíže k sobě,případně líznout čela plastů…jenom teorie

                              0 0
    • Editioner  

      Zdar,budu ted davat na kolo RS Vivid Air.Bude nejspis bez pouzder pro ulozeni tlumice a mam tady vlozky z Cane Cereeku db coil,ale nevim jestli to bude na neho pasovat.nekdo zkusenost?nebo mam koupit nove.diky

      0 0
    • tommyD  

      oživim téma..páč su asi blbý..

      chci nahodit fox tlumič na rám který má uchycení na 8×22.2mm a 8×30mm . nikde nemohu najít tyto vložky. Lze použít ty co jsou na Rockshox (3 dílné) když mam na tlumiči foxacký bushings?

      Dík za reakci

      0 0
      • Baba-Ji  

        podle webu mají tebou hledané rozměry tady u Švece skladem – https://www.cyklosvec.cz/…vaci-pouzdro

        …jen teda nevím, jestli ta vložka M30mm znamená vložku širokou 30 mm (ale tipuju, že jo a to M znamená „Metric“). Asi bych se na tohle pro sichr u Švece zeptal.

        0 0
        • benobiker  

          Sedí to, zrovna nedávno jsem potřeboval 8×20mm, Švec to má značený 8mm x M20mm a rozměr seděl s požadovaným…

          0 0
    • Sistematicx  

      Netuši nekdo se daji sehnat ty igus bushingy bez priruby jako ma cane creek?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.