čo hovoríte na tieto kolesá? kvalita, tuhosť, cena/výkon? sú tie náboje kompatibilné so Shimano a Sram kazetami? a ešte píšu o 20mm oske ale normal upináku? bude to na ten môj mongoose pasovať? neviem aké tam mám osky
čo hovoríte na tieto kolesá? kvalita, tuhosť, cena/výkon? sú tie náboje kompatibilné so Shimano a Sram kazetami? a ešte píšu o 20mm oske ale normal upináku? bude to na ten môj mongoose pasovať? neviem aké tam mám osky
zkus pouzit hledání … nedavno jsem to tu resil …
Asi nej kola s pomerem cena vykon.
cena/výkon 1*, design taky velmi slušný, docela i pevný ale relativně dosti těžký..
S ohledem na cenu, vaha ujde.
Jak je to s ložisky, četl jsem že jsou tam rozměrově mimo normu. Dají se sehnat nové dle norem (např. od zn.SKF)?
Jako hlavní ložiska na 6-ti ISO verzi jsou ložiska v rozměrech 32×20×7, takže běžně sehnatelný tip. U CL verze by jedno ložisko mělo mít rozměr 20×30×13, to je už problém sehnat …
Jinak v ořechu jsou též totální AB normály – 19×28×5, taky nesehnatelné. Ale dle vyjádření MaxCursor – dovozce není problém ložiska objednat od výrobce a i nový kompletní ořech …
No právě, určitě cenová politika ložisek od fulcrumu pro ořechy a vůbec celý ořech bude někde jinde.
Pro 6šroub jak píšeš jsou to ložiska 6804. Dál jsem už normované nenašel.
Tak tak u šesti šroubu se dají hlavní ložiska měnit v pohodě.
Na ořech jsem se dotazoval – cena někde okolo 1000–1500 … ložiska jsem se teda neptal, čekal jsem že tam bude něco normálního …
To je skoro více jak 1/3 celé ceny kol.
no jo, tak tomu je u všech výrobců kol, ořech na Mavicky stojí též 1000–1500,– Prostě kola ojet a vyhodit, koupit další … Když vydrží 10k km , tak je to paráda :o))
Kdyby vydržel aspoň těch 10000… Mně odešel po necelejch 5000 a přes 3 měsíce jsem čekal na ložiska… :-/
To by mě zajímalo, co všichni s těmi nábami děláte, že řešíte jejich životnost v jednotkách a ne v desítkách tisíců km. Já jsem teď nucen koupit na plečkové zadní kolo ráfek a přeplést ho za probrzděný po 38 000 km, protože nába jde naprosto hladce a bez vaklu, jako nová. Ještě jsem do ní nelezl a podle stavu v jakém je, nemám důvod do ní lézt ani teď.
To by mě též zajímalo …
Je ale pravda, že je to nába na těch nemožných a zatracovaných kónusech :-)
To by mě zajímalo, proč se mi 2 x nepovedlo vložit obrázky. Tak třetí pokus.
pěkné
IMHO je to jedno, jestli jsou to ložiska či kónusy, já se naučil z práce na vše nahlížet jako na spotřebku… Použít, opotřebit – pokazí se – vyhodit a koupit nové … 90% nemá smysl opravit a když jo, cena opravy se blíží k ceně nového = nerentabilní.
Jeden příklad :
Na moje kliky Truvativ STYLO převodníky stojí podle ofiko zastoupení okolo 1 700,–Kč nové kliky stojí 2 400,– = nerentabilnost. Protože nové kliky mají nové ložiska, nejsou omlácené a jsou prostě nové …
Kdyby to aspoň trošku drhlo nebo něco takového, tak bych to taky vyhodil a nepřeplétal. Takhle je s tím akorát práce a navíc jsem jak prase z toho bordelu, co z toho padá :-)
Nojo, já teď taky jezdím kónusy a přes absenci utěsnění šlapou jak hodinky. Teď na novou sezónu chci zkusit naostro bezduše.
Tedy kola FRM 3 a k tomu zcela nesmyslné UST pláště RaRa s mlékem a pak můžu poreferovat …
Já vloni na RM3 vozil FF 2,0" UST a tady bych těch 150 g navíc viděl jako velké plus. Ale RK 2,0" budu s NoTubes jezdit dušové.
Mno mě láká ta velká odolnost proti píchnutí, kdybych nemusel na gumy hrábnout celou sezónu, tak by to byla paráda, ale uvidí se … zas 610g není až taková katastrofa, ale RaRa už tak jsou pěkný papír a jezdit s nima bez duše, no nevím :o))
Tak zrovna tahle Lx nába mi taky vydržela nejmíň milión kilometrů…Ne vážně někde jí ještě mám je fakt nesmrtelná…
a ešte tá oska? bude mi to pasovať?
Pokud mas rychloupinak a vemes kola na rychloupinak tedy QR tak pasovat bude.
aha lebo rozmýšlam ešte aj prepliesť zadné a predné kolesá zatiaľ len na nové náboje dozadu tento
http://www.bikeservis.com/…-p-1343.html
a dopredu ešte nejaký ten Novatec hladám
No nevím jestli přepletením na tyhle náboje se dostaneš pod dvě kila,což RM5 má.
ide mi hlavne o kvalitu váhu až tak neriešim. Časom potom pôjdu aj ráfiky a špice
Teoreticky by měl být klasicky zapletené kolo,pevnější.Já vážím i baglem a oblečením cca 77kg a RM5 jezdím cca přes 1500km a vůbec jsem na ně nesáhnul,pořád se točí krásně a nehazejí.Takže záleží na tobě.
tak tak, váhově přblině stejně, kola maj najeto asi 2500km i v bordelu, bahně, dešti, sněhu, na HT a teď i na fullu a né vždycky zrovna nejlepší stopou a pořád skvěle točej a bez vaklu. Několikrát jsem trefil i ráfek, prorazil duši, ale pořád pohoda. Zadní malinko háže, ale asi tak 1mm, až najdu centrklíč, trochu s tim hnu, ale neni to nic, co by mělo vliv na funkci :)
to uvažuješ riadne blbo, kupovať zadný náboj čo má cez 500g len preto, že je to novatec…
ak chceš lacné a dobré kolesá, tak okrem crossride a red metal 5 má možnosť ešte sram x9+ritchey wcs+nejaké lacné ráfiky. Celkovo to bude mať hmotnosť okolo 2kg a cenu pod 150€.
tak v tom prípade kúpim skoro o polovicu lahší tento:
http://www.bikeservis.com/…-p-4065.html
iba o 30 éčok drahší len hlavne chcem značku Novatec
no pekne, stojí 84e čo je štvrtina biku keď si ho kupoval :)
Ja by som poradil radšej teda pošetriť a potom kúpiť poriadne kolesá, ako preplietať postupne terajšie…
viem viem aj teraz na Vianoce som dal doňho 330 éčok + 50 éčok servis ale no ešte to teda prevážim
Mám ho v trochu jiném provedení.
Proc jsi nezkratil ty srouby? Takto je to jednak tezsi, jednak zvysujes riziko, ze to pujde nasledne blbe vysroubovat, nebo muzes poskodit zavity v nabe.
Jinak k nabe. To ze chlapec chce stuj co stuj novatec, jej mozna bude casem mrzet. Az zjisti, ze Al orech neni uplne nejlepsi reseni, co se tyce zivotnosti. Pak si bude nadavat, ze nevzal neco sice tezsiho, ale s vetsi vydrzi.
Zkracovat je nebudu,na cestě jsou kratší,jen čekám až dojdou.
Tak to ano. Ja se s tim totiz jednou vypekl. Taky mi koukaly asi 3mm ven, byl jsem zdechlej to pokratit a odjezdil s tim zimu ve srackach. Vycuhujici kousky sroubu mi orezly a pak byl vcelku problem je dostat ven.
náby od novatecu mám taky a šrouby mi samozřejmě čouhají, už jsem taky uvažoval že je zkrátím, ale pak jsem si řekl že je to vesměs zbytečné, ale to s tím zareznutím mě nenapadlo, takže dík za nakopnutí, půjdou pod flexu.
a tieto?
a ešte aké sú klasické osky na biku ? vzadu koľko a klasický epicon má koľko?
klasika jsou 9mm osičky vpředu i vzadu.
Normálně Ti budou pasovat,neboj-jsou tam klasické upináky.Mám je taky,a mají pěkný zvuk cvrčku.
jojo, když chrti překousnou to, že nebudou vteřinu dvě šlapat, dají se použít místo zvonku :D
mám je taky 1 sezónu je jezdím. Mám na nich cca 4000,–km jediný co jsem s těma kolama udělal tak to že jsem z nich strhal ty nálepky. Jinak nebudeš potřebovat na kole zvonek protože ten cvrček dělá kravál jako kráva.
Mě ještě ne… :)
Mě už jo. :-) Když zacnou být takhle hlučný, nemají se nějak uvnitř promáznout nebo to je fuk ? Mám na nich cca 1.500, tak nevím, jestli do nich mám hrabat nebo ještě ne e a musím se s tím prostě jen smířit. Mě to nějak zásadně nevadí, spíš abych nezanedbal nějakou pravidelnou údržbu. Díky.
neblbni a do ničeho nelez ;)
No ono dostat se k praporkům ořechu na fulkrumech je otázka 30s, ani nemusíš odmontovávat ořech, stačí když vyšroubuješ prachovku na levý straně a osu i s ořechem normálně vytáhneš. Ale nevidím k tomu sebemenší důvod, když nába cvaká, tak funguje, jak má. ;-)
Rozšířím vlákno o technický dotaz.
Koupil jsem nově FRM5 ve verzi pro CL, protoze uz mám ze starých kol celkem povedené XT kotouče na CL. Trochu mne ovšem zarazil systém uchycení, protože u fulcrumu nemají klasickou matku, která by se dala povolit a utáhnout stahovákem na kazetu, ale mají nějaký svůj patent, který je kompatabilní s centerlockem. Vzhledově to vypadá , že by sa ta matka dala utáhnout stahovákem na misky od klik HolowtechII, který zatím nemám. Rád si ho objednám, jen se chci zde zeptat, zda jste se s tímhle už někdo setkali, a zda se na to opravdu dá použít ten klíč na misky.
Ano, dá.
ano je to kompatibilní, akorát potřebuješ stranový klíč na HT II aby to šlo zcela bezproblémově
viz tento:
http://www.kupkolo.cz/…sky621.html
třeba s tímto bys měl problém a musel sundávat koncovku na straně kotouče:
dík kluci, jen škoda že jsem to nevěděl dříve, mohl jsem si ho hned za tu cenu objednat i s těma kolama; teď se budu muset poohlédnout v Ově po nějakém podobně finančně nenáročném řešení …
v ostravě je toho plno:-)
já velmi rád dávám doporučení bagbiku kousek od hot.d. jindřich (www.bagbike.cz) jako internetový obchod to vypadá docela nevzhledně ale prodejna je po rekonstrukci fakt supr, ceny jsou velmi internetové a přístup měl jarda pytel vždycky super.
Ve FM v Jampsportu jsem to kupoval před vánocemi a vyšel mě na necelé dvě stovky-je to SuperB
otazka pro vsechny: existuji i nejake jine ve stejne cenove kategorii rekneme do nakych 4K, ktere jsou kvalitou srovnatelne s temito, nebo i lepsi?
Třeba tyto Ještě lepší byly ty co už vyprodali (DT Swiss 6 děr + X430). Netvrdím že jsou lepší, ale stojí za úvahu. Minimálně mají levnější a dostupnější náhradní díly a ta cena přibližně odpovídá ceně samotných nábojů.
Nemá ten DT X455 jen 17mm? Taky už sem se po nich díval, ale kvůli té šířce bych asi vzal RM5.
ty dt jsem měl mají opravdu jen 17mm.Ted jezdím FRM 5 a jsou určitě lepší.
tak ak niekto požaduje väčšiu šírku, dobrá možnosť je
http://www.kupkolo.cz/…0_90240.html
spolu so sram x9 nábojmi, ritchey wcs špicami a alu niplami bude hmotnosť pod 2kg. Bez upinákov by mali mať prinajhoršom 1900g ak som dobre počítal :)
a cena by bola pod 3000kč bez práce… Čo nie je zlé.
Alebo na remerx magic ráfikoch – užšie (18mm), ale ľahšie – http://www.bike-forum.cz/…10–2011.html#…
http://www.bike-forum.cz/…metal-5.html tady jsem se jeste docetl, ze maji slabe zetesnene loziska, coz mi prijde docela jako blbost ne, kdyz prave prum. loziska by mely vydrzet vice „bordelu“ … ale mluvi se tam o 09, tak nevim
bohuzial je to tak…
Tak Kupkolo už má zase v nabídce ty DT Swiss 370 + ráfky X430 – viz zde Sice je ještě nedávno nabízeli za 3190,– ale pořád jsou celkem za slušný peníze. Šířka ráfku je 19 mm.
Sram X.9 + Remerx Magic + Ritchey WCS dráty + ALU niple sapím = 1720g = 3500Kč.
A kolik kg uvezou?
Jak hluboko může kapitán se svou ponorkou?
Výtlak 100kg bez vercajku a proviantu.
To sice nebyla otázka na tvou hmotnost, ale spíše konstatování, že dokud to někdo nezkusí, nebudem to vědět.
Já osobně si myslím, že to vydrží.
Klidně to testnu. A když nevydrží?
Tak se daj na zadní kolo tlustější dráty :-D
lol :o)
A nějaká adekvátní ručí náhrada FRM3-UST ? hodnotě okolo 8 000,–Kč ? a pro 90kg prase ? :o)
Pripojuju se k dotazu… a navic bych chtel dopredu 20mm osu :) a zatim vazim vyrazne min, nez 90kg :D
Novatec + NoTubes nebo FRM ráfky
Tak buď novatec + ZTR Arch a nebo si můžete objednat Superstar náboje a já to dopletu opět na ARCH :-)
S Hope se nevejdem cenově :-/
hm Hope by se mi líbilo,ale nelíbí se mi ten jeho hlučnej ořech :o(. A jek je to s těmi Notubes obručemi ? mají tedy nějaký hmotnostní limit, či jen tlakový ? A nešli by nějaké UST nelimitní obruče ? Asi mám moc vysoké nároky :(
Pokud ti vadí hlučný ořech, těžko si můžeš pořídit Fulcrum.
Kola mají DOPORUČENÍ hmotnosti jezdce, nikoliv omezení, ARCH v pohodě vozí bikery 100kg+. Tlakové omezení mají, ale to díky nižším tlakům, které se bez duše vozí docela ztrácí význam.
UST ráfky by se taky daly sehnat, ale asi by to docela trvalo a jsou dost těžké…
no a jaké jiné než mavic 819 jsou v možnostech? totiž mě nenapadají žádné jiné full-ust pro retail
Žádné jiné k mání nejsou.
Jak to? já jsem slyšel na FRM samou chválu co se týče tichosti … Já chci začít novou sezónu na UST a mám tedy v hledáčku FRM 3 + nesmyslné RaRa UST a trošku mléka do toho ..
FRM a tichost? LOL :-D
Hned po HOPE jsou to nejuřvanější kola.
tak to mám problém a co když se nakrmí něčím, co je trošku umlčí ?
Nějaký jiný tipna tiché UST kola do 8000,–kč :o)
Ale mám pocit, když se si je poslouchal na veletrhu, byl docela tiché … Proto jsem si je též vybral
Novatec, nebo XT kola
Na veletrhu jsou ještě plné vazelíny :-D Hluk lze hodnotit až potom, co se trošku zajedou…
tak tam narvu další další a další … Nekažte mi radost :o(
a pak v zimě šlápneš najednou do prázdna :D zalepené praporky bordelem nezaberou nádherný pohled už sem to u kamoše viděl :D
hmmm a mám po náledě :o))) A co Mavic? ten je na tom s hlukem jak ? ale ten zas má úzké ráfky :(, ikdyž jezdím jen 2,1 gumy …
a proč nechceš ty Novatec náby?
jinak Mavic je dost tichý
Ani nevím, neznám tu značku a netuším jak jsou na tom s náhradními díly – ložiska, ořechy apod, jestli tam nejsou podobné AB normály jak u FRM …
Novatec má zcela standartní ložiska v těle i v ořechu, cena jednoho je cca 50Kč.
ČÍhni na email.
!!! zaujal si mne :o)
viz Hnoj, jinak ten Novatec je opravdu rozumný kompromis, funkčně v pohodě
to zní rozumě
Mavic je tichý (když je ořech namazaný, vyšší hlučnost pak upozorňuje na to, že je nejvyšší čas ořech namazat) až na nějaké vyjímky jako SXka. SXka jsou potvory o hodně hlučnější s těmi 4 praporky (většina Cmaxů má jiný ořech se dvěma praporky) a docela mi tím prudí.
Osobně si myslím, že Mavic by měl na 4-praporek přejít u všech kol, pak bude jen těžko hledat konkurenci, ehm… skutečně jsem to řekl?
Je to funčně trošku lepší (ten novější ořech na SX se 4 praporky), já ale neměl nikdy u žádných Cmaxů se starším ořechem se dvěma praporky žádný problém. Preferuju tedy ty ořechy se dvěma praporky kvůli tichosti.
Co je tak orientačně „trošku zajedou“? Mám FRM3, tak 400km najetý a necvakají skoro vůbec
tak, tak :) ale nemam srach, ze se rozhlucni :) brachovym FRM5 to taky trvalo dlouho :)
btw verze s xt nábami by byla ještě lehčí ne? a moc dobře znám rozdíl konusy vs. prum ložiska;)
protože jestliže zadní xt nába váží ca. 330g a x.9 400+ (přední jsou na tom ± stejně) tak vidím docela velký rozdíl. zase trochu smázne center lock.
Nejsem si úplně jistej, esli by se to s XT vešlo do ceny :)
to už zrovna XT kola
no ale xt kola stojí o polovinu více. nehodlám je kupovat, jen polemizuji;)
Xt kola sou kolem 7. Nebo se pletu?
tak tak, za starych zlatych cias 5,5 :-)
chci se zeptat, jestli vydrzi bahno, vodu a takove to tvrdci zachazeni?? nekdo tady nekde psal, ze maji docela spatne zatesneni, ale nevim co je na tom pravdy, kdyz to napise 1 clovek a ostatni jsou s nimi spokojeni…
Ahoj, potřeboval bych radu, jak se vymezuje vůle na náboji u zadního kola FRM 5? Strčím inmbus do osy a na druhé straně dotáhnu?
vymezuješ jí prachovkou na straně kotouče, má pojistného červíka. dotáhneš prachovku, dotáhneš červíka a pak ti to nesmí přidrhávat nebo zničíš brzo ložiska.
Super! Díky za radu, jdu na to :-)
Hotovo :-) Prachovku jsem dotáhl rukou do krajní polohy a pak jsem lehce povolil tak o čtvrtotáčku, vůle vymezená a snad jsem to nepřetáhl.
S dovolením bych otevřel znovu toto vlákno mým dotazem. Má někdo realně zvážené Red Metaly 5? Souhlasí oněch 1805g udávaných výrobcem?
Díky za odpověd.
nesouhlasí, myslím že to je něco okolo 1900g
Tady to máš
Děkuji Vám vřele za rychlé odpovědi.
Také se svezu s tímto vláknem. Mám Fulcrum RM3 model 2009 a přední kolo překopané na 15mm pevnou osu. Je tady stejně řešená nába (průměry ložisek) a jde tedy na 15mm osu překopat i tyto RM5 2010?
Já je předělával na 9mm osu. Ale ložiska mají vnitřní průměr 20mm, tak není důvod aby to nešlo…
Netušíte někdo, jaké rozměry mají niple těchto kol?
Zatím jsem to nenašel a šupleru jsem někdě zadrbal…
Nikdo neví?
Nevíte někdo, jaký průměr mají dráty těchto kol v niplu?
Nemám pořád funkční šupleru a i kdybych měl, tak se mi to kvůli měření nechce rozhazovat.
UP.
Nikdo neví?
UP!
zítra Ti to změřím
Hlavně to kvůli mně nerozdělávej, to bych mohl taky, i když proč bych to dělal, šupleru furt nemám…pokud ti někde leží drát, byl bych ti vděčný za změření závitové části…snad Blacky furt má ty niple :).
Jen se připomínám s měřením, děkuji :)
Jsi nějak nervózní, po 10 měsících první odezva a teď bys to chtěl hned? Vydrž do jara. Příštího :-)
jen pro upřesnění, bude Ti stačit rozměr těsně před niplem? nebo to potřebuješ v niplu? páč to bych ti potom asi nepomohl… :-( nebo pruměr niplu? musím počkat, až žena dojede z kola, pak tam skočím… hlídám potomky… .-)
Aha, potřebuji bohužel vnitřní průměr niplu resp. průměr závitové části drátu…
to se tak liší? když ti změřím průměr drátu před závitem, tak kolik bude takových stejných?
Teď jsem na ty dráty koukal a máš pravdu, tento údaj bude ten, který potřebuju, můj omyl.
2,05 mm. A když to umyju, tak možná i 2,0 mm :-)
Děkuju moc!!!
Děkuju moc!!!
Nevím ale, jestli mám přesně ten model, co ty. Pořizoval jsem je na jaře 2010 a je to ten první model, co nemá polepy celé červené, ale už jen částečně.
Tak oprava: červenobílé polepy mám na RM3 a RM5 mám jen bílé.
To jsou ony, souhlasí.
tak, teď měřeno 3× těsně u niplu, vkládám obrázek, odečti si to sám, v matematice nejsem kován… :-) jsou to myslím 2010, jsou na nich bílo-černé polepy… NE červené!
Čoveče, divná věc. já se pod 2 mm nedostal. A podle těch polepů bychom je měli mít stejné. Máš kulaté dráty nebo pásovinu, jako já?
ploché, ale konec, který jde do niplu je kulatý
Tak má někdo z nás křivé pravítko :-)
Vydrží tyto záplety 110 kg?
Řekl bych, že jo.
Otec má tyto záplety na svém HT a po najetí cca 6tis. za každého počasí včetně zimy jsem pouze jednou sešteloval vůli na zadní nábě,jinak bez jediného zásahu.Otec váží 80 kg.Vlastně jo,v létě se mu povolila kazeta SLX,ale to asi špatným utažením při montáži,jinak si to nedovedu vysvětlit.
Každopádně přemýšlím zda by to vydrželo mým 110 kg bez úhony,když vidím těch 24 drátů.
Já už oddělal mé zadní kolo několikrát.Nejdříve popraskali dráty a nakonec odešla deore nába.
jak sa nastavuje v RM5 vola v naboji? pokial viem je tam priem. lozisko.
je tam takový malý imbusek, ten povolíš, rukou lehce dotáneš celý náboj a lehce zase utáhneš ten šroubek…
nicmenej mu furt neni jasne jak sa s nim vymedzuje vola.
p.s. jak to funguje pri zerach a vyssie viem.
RM0–001 je matice, utahuješ sí na ose, podobně jako u Mavicu.
to mi je jasne, len jaky vplyv to ma na to priemyselne lozisko?
Tak asi na nej tlaci a tim vymezi, v malinkem rozsahu, jeho vuli.
Ememem měl asi na mysli to, že tím je ložisko nuceno dělat něco, k čemu není určené a co skvěle zvládají ty zatracované kónusy.
Tak to kazdopadne. Nejvic se mi libi, jak ma toto vyreseno Chris King. Maji tam loziska s kosouhlym stykem.
tak to maju aj zera.
to pritlacanie = vyosovanie loziska je pekna debilina.
Když už to tady řešíme – jak nějak elegantně vyndat ty ložiska z RM5? Případně číslo toho ložiska, pokud to na něm není napsáno. Bo vakl mám vzadu už velký. Ba i mohutný, dá se říct :-)
s citom zrazit dole. ak nevies rozmer zober subleru a odmeraj vonkajsi/vnutorny/hrubka, podla toho bez problemov kupis.
Ještě jsem to nerozebíral, takže to bez ostychu vymlátit kladivem?
gumennym. a s citom.
taky myslím, že jo…
jo
I kdyby jsi to měl dobře naměřené, tak z tohodle nikdo nic přesně neodečte.. Je třeba vyfotit celý nonius (ta spodní stupnice).
+1
.
říkám, že matika a strojařina nemluví řečí mého kmene…
ale cvaknu to dnes ještě jednou, abyste neřekli
:) v pohodě
zítra, šuplera na druhém konci baráku, no more power… :-(
Jojo, mám bílé polepy, ročník sedí, prostě tytéž kola. Průměr můžu jen odhadnout, nevidím celou stupnici, asi 1,8mm?
Hoši, tož kde je pravda? :)
A co na to Hnoj?
Hnoji, kde jsi?
Hnoj nejsem, omereny to nemam, ale pochybuju, ze by dali na diskovy kola s 24 draty prumer pouze 1,8mm.
Jen dotaz na tazatele. Nac to tak potrebujes vedet?
Na RM3 mám u závitu taky 2 mm. Pak se to zužuje.
Kvůli niplům, abych věděl, které vzít. Přistupuju k tomu špatně?
myslim ze uplne, pravdepodobnost ze sa netrafis je dost vysoka. co takto kupit take ake tam maju ist? (nie su, drahe, ci preco zhanas ine ako origos?)
Chtěl jsem modré :)
2mm nipl tam pasuje.