Zajímají mě tyhle kola, zatím vzhledem k tomu, že chci novou vidli jen red metal 5. Jde tam myslím i 20mm osa a to je to co potřebuju. Předem díky
Zajímají mě tyhle kola, zatím vzhledem k tomu, že chci novou vidli jen red metal 5. Jde tam myslím i 20mm osa a to je to co potřebuju. Předem díky
Jezdim je a nemůžu si stěžovat. Žádný kroucení při záběru, žádný povolování. Myslim že vzhledem k ceně je to fakt dobrá volba ..
a máš taky ty 5
jj mám, můžeš se juknout do profilu. Občas dostanou fakt čočku, docela se divim, co všechno vydržely :)
a jse do přední náby dát ta 20mm osa?? a jak dlouho je máš??
Nejde, až do RM3
hlavně že všude píšou že jo tak to jsou mi k ničemu potřebuju 20mm
všude píšou že je tam 20mm osa :-) a to je trochu rozdíl a do ložiska které má 20mm vnitřní průměr nenarveš koncovky a ještě 20mm osu to prostě nejde
v poho zaprvé nevím jak 20 osa vypadá protože jsem jí zatím neviděl ale chci si pořídit foxe 36 a ty jí má tak budu muset vyměnit i kola
nic proti ale na kolo kde bude sloužit 36 Fox jsou XC kola RM5 trochu mimo :-)
mám 70 kg teď mám jen 505 shimana co jsem dostal s kolem při koupi a nemám s nima žádnej problém. Tak nebudu mít ani s jinýma xc. Kdybych vážil víc určitě bych nad nima ani nepřemýšlel.
bud ti bude naprd Fox protoze ho nevyuzijes, nebo kola brzo umrou, jednoduche, vaha tady nic moc neznamena, ale delej jak myslis
tak já ted jezdím 140mm a tu foxku chci proto že do kopce pohoda 100mm po rovince 130 a z kopce 160 jezdím all moutain ne bike parky a tak. Proto mi ty kola drží v poho ne těch 505 mám 3500 km a v poho ted mi praskl jeden drát. To nejni taková trága. Jinak jim nic nejni a to je to vlastně úroven Deore. Vzhledem k vidli ted na jiné moc nemám ale stejně je to na nic když nemaji 20mm osu
sakra jsem tam nějak moc v poho :-) to je tak když to píšu na 3 a dělám u toho 3 další věci
na 2Omm je asi nejlevnejsi reseni zaplest nabu Novatec
ten zbytek si musis posoudit sam :-)
tojo jen se mi nechtělo dávat 2 za jedno kolo mít každý jiný. Kur… tak pokud to vyjde prodej staré vidle a půjdu do nové tak si asi udělám větší dluh a koupím ty 3 nebo mavic oboje jsou za caa 8000
To sice nejde, ale staci dat mezi kolo a vidly rozperky misto koncovek a uz to jde, je to sice potom naprd s vyndavanim a nandavanim kola, ale lepsi nez dratem do oka
Už jsem viděl pár šikulů, kteří si vyrobily koncovky velmi podobné těm od HOPE a používají tyhle kola na 20mm osy…
taky jsem nad tím jak to udělat nějak přemýšlel a říkal si že to musí jít . Nemáte náhodou nějaké foto? Nebo nákres díky moc
jde to, ale nedoporučuju naběhneš si na spoustu problemů, náboj na 20mm osu prostě vypadá jinak :-)
to je mi jasné ale nekradu a upravit stávající kola je pro mě dočasné řešení. Tak kdyby šlo udělat na klasickou osi nějaké futra na 20mm bylo by to super. Jinak si pak pořídím bud nějaké s 20 nebo ty 3 Fulcrum na 15 a udělám si jen futra na 20 mm to už by nemělo být problematické. Jde mi o nějaké řešení než bude zbytečných min 8000 tis
aby to fungovalo musi jit vlozky dovnitr lozisek, a to bohuzel nejde neni na to misto, takze si akorat nabehnes na velky a neresitelny problem s vaklem a zivotnosti lotisek :-(
trochu kravina nevím ale jsem strojař a udělat dvě pouzdra do vidlice aby se zmenšil průměr dir z 20 mm na 15 mm fak v tom nevidím velkej problém.
a jak protahnes 20mm osu dirou 15mm asi si nejak nerozumime
je tam napsano 20mm osa ale uchycení přes upínák. a pak je i vzádu
takže když přitlačím a dám 8 za ty 3 tak mi na předek půjde 20mm osa?? nerad bych je objednal a pak mi byli k ničemu
podle mě ne, ale ať vysvětlí ten kdo psal že jo :-)
Pájan
Jezdím RM 3, najeto asi 4.000 km s UST pláštěma a bez problémů, tuhost dobrá, jsem spokojen .
jako nevýhodu bych videl ten výlet 2:1 … známemu ve sjezdu rupla špice na té straně kde jich je méně (8) a nafasoval takouvou osmu že mu kolo neprolezlo rámem :( domů jel autem
Osobně teď jezdím XT WH-M 775 a jsou taky dobrý.Škoda že Shimano nedělá průmyslová ložiska. To je jediná nevýhoda. Jinak můj sen jsou RED METAL ZERO – nejpěknější zapaletená kola.
njn, nulky jsou jiná sorta :-)) Mám na MTB jen pětky. A na silničce jsem si udělal malou radost a pořídil si trojky…
Zatím plná spokojenost, tuhé, pevné. I když zadní ložisko (FRM 5) jsem už měnit po cca roce (a cca 2500 km) musel, což ale vzhledem k tomu, v jakých sračkách většinou jezdím, tak se není čemu divit…
tak díky moc všem za rady. Ted jsem mluvil s jedním prodejcem a i do 5 jde 20mm osa. Není to prý moc ok kvůli ložiskům, ale prý to jde bez problému.
Tak ty kola Red metal Zero mě už začínají *****, po sobotním závodě, déšť, kaluže, bahno, jsem dnes ráno zkoušel protočit kolama a nestačím se divit, zadní kolo se netočí vůbec, chce to fakt velkou sílu, aby jsi jim pootočil a přední jakž takž, ale brzdí se..... na začátku sezóny měněno ložisko, teď je mám jako měnit zase?? ty ložiska jsou asi pěkně na hovno zatěsněné, to není možné, žena jela na jiných kolech a točí se parádně, tak, jak mají…, už bych si je asi nekoupil…
A pak prej nahovno zatesnenej Mavic. Koukam, ze si nemaji co vycitat:)
No já ti nevím. Jsi zatím jediný kdo měl problémy. Ale pokud si správně pamatuju, tak jsi byl první, kdo tak přetáhnul ložiska až tím zničil pojistnou matici. Nemáš zas přetažená ložiska?
Neboj nemám, od posledního zásahu dělaného v Maxcursoru – výměna jednoho kusu zadního ložiska, jsem na kola nesáhl, na přední jsem nesáhl nikdy…
nějaké bahení závody jsem letos už jel a vždy v klidu, zdá se mi, že jakile je dokaluží bahna a ještě déšť tak ty ložiska končí…
jo a tehdy to bylo taky po takových podmínkách, jenomže do té doby jsem na kola taky nešahal, neměl jsem proč, takže jsem nic nepřetáhla, možná potom, ale to už bylo ložisko dávno v háji…
jo a tehdy to bylo taky po takových podmínkách, jenomže do té doby jsem na kola taky nešahal, neměl jsem proč, takže jsem nic nepřetáhl, možná potom, ale to už bylo ložisko dávno v háji…
to hnoj & zerocool
RM0 – tak mi poradte, sa priznam ze ma za tu cenu z koloshopu lakaju. mam 95 kg, jazdim dlhe maratony, obcas nejaky alpencross, z kopca docela rad, docela dobre a docela rychlo. zaroven bych rad lahke a rychle a bezudrzbove kola t.j. nemienim sa v tom rypat po kazdom blatovom zazitku(idealne vobec max 1× rocne) a bol bych rad keby to aj nieco vydrzalo. odhliadnuc od toho ze su to trocha nekompatibilne poziadavky tak mam alebo nemam skusit RM0?
No a co bys chtěl víc? ;-)
neviem :-), trocha sa bojim ci to
pri svojej vahe a style jazdenia neznicim skor jak slusi a patri
Mám zkušenost jen s RM5. S plným camelem mám něco přes 90kg, mám je na kole z profilu a z kopce se fakt nebojím. Už jsem na nich něco najel, a nemusel na ně ani jednou šáhnout. Pokud vydrží RM0 stejně, tak bych se jich určo nebál.
těžko posuovat lehké Zera podle toho co vydrží RM5 které sou koncepčně úplně jiné :-)
a este otazka – kebych to chcel skusit „no tubes“ – staci ked tam dam plast a tu gebuzinu ? inak povedane treba na tieto kolesa este specialny „tubelss kit“ alebo mozem rovno zobrat plast aky sa mi paci, naliat mlieko a fukat? (nemyslim ust!)
kola jsou pevná na tvou váhu není problém, jen jsou trochu hůře zatěsněná ložiska zadní jsem už měnil, protože nešlo ani otočit kolem jak zatvrdly…, jinak pro notubes dej gumovou páskou notubes…
a na co je dobra ked je povrch hladky bez otvorov?
na to aby tmel a patky pláště srostly právě s tou gumovou páskou, lepší těsnost..
Mam RM5 a vazim o 10 kg viac ako ty a mam opravneny strach z lahkych kolies typu XTR,RM0 a pod… Radsej o nico tazsie a pevnejsie,XT mi vzadu vydrzalo cca 3000km… Pritom s centrovanim nemam problem,len tie rafiky…
Preto som siel do lacnejsich a tazsich a podla mna co sa rafika tyka aj pevnejsich kolies…
No… Od coolzera ně ně uslyšíš hlavně kritiku, protože s nima má furt nějakej problém, ale na to mám svůj názor…
Řekl bych, že na tvou váhu s nima nebude problém, znám pár lidí, kteří je vozí na enduro až FR a podle všeho jsou nerozbitné. Já mám aktuálně druhý pár, první jsem prodal kámošovi a funguje na nich bez problémů už od jara, já na ně mimo dotažení drátů ani nešáhnul přes rok, kámoš od jara to samý…
Za ty prachy je to super-kauf… (SMRT KOLOSHOPU !!!)
Tvůj dotaz ohledně NT. Já to vozím s obyč plášti NN 2.1" a tmelem No Tubes. Je třeba to fouknout na kompresoru. Je to 100% funkční, vřele doporučuju.
Ještě dotaz. Až ti kola dorazej (pokud je koupíš) napiš, co všechno u nich bylo. zajímá mne, zda jsou OEM nebo retail.
RN
dik za odpoved, ja neviem na 100% ci ich zoberiem (dufam ze sa dokazem rozkyvat kym ich maju), zvazujem aj ine alternativy (cosi porovnatelne vyskladat ale neviem jak to bude s cenou), predsaj len tie zapletane kola maju pre mna osobne par nevyhod. uvidim a dam vediet.
Máš nějakou zkušenost, jak jsou na tom zera s váhovým limitem. V manuálu od fulcrumu jsem našel, že by pří hmotnosti nad 82kg měl být jezdec ostražitý a měl se častěji věnovat kontrole a prohlídce a s prodejcem by měl prodiskutovat, zda jsou pro něj kola vhodná a jak často provádět kontrolu – je to volný překlad :-)
Jak tedy při 105kg?
Tak to je otázka, zda se mne ptáš jako prodejce a nebo jako uživatele BF. Protože jedna z těchto rolí má svoje znalosti oceněny výdělkem a druhá má prdlačku…
Každopádně se přiznám, že nikoho tak těžkého, kdo by je vozil neznám, ale myslím si, že problém to nebude, protože já sám kolísám s váhou mezi 85–90kg a problém nikdy nebyl a těch 15%+ už není zas tak moc. Ale samozřejmě, jak píše manuál, bude třeba věnovat vyšší pozornot špicím, jejich ukotvení v nábě i ráfku…
Nemám znalost nebo nějakou zkušenost, abych mohl s určitostí něco tvrdit k RM, ale těch 15% je sakra moc.
Vezmi si, že hmotnost při zatížení roste kvadraticky. Takže prda 80kg je menší o strašně moc než prda 90kg. Hraje roli každé kilo, ale nemám absolutně tucha, jestli to zerám vadí nebo ne.
co to meleš za kraviny :) jaké kvadratické zatížení :-D když tomu nerozumíš tak o tom ani nepřemýšlej a už vůbec o tom nepiš. teď si myslím, že jsi vůl
A ty seš očividně hulvát, který nečetl desatero a doma ho o slušném chování nepoučili…
Ptal jsem se Tě jako prodejce a doufám, že Tě brzy oslovím s objednávkou na zapletení kol. Už jsme spolu komunikovali, teď jsem si trochu přehodnotil limit(finanční:-) a zkusil bych kombinaci 240S CL, 5.1D, Sapim Leader 2.0, černé, pokud by to bylo možné tak s upínáky 9 a 10mm.
Ruprt: Tohle bude IMHO o tom ty kola vyzkoušet, ale najdi bikera se 105kg, který si koupí „lehká“ kola. Vím, že 90kg je zcela OK, ale 105 ví jen ten kdo to jezdí…
Jarry: Super, už se těším, ale pojďme to řešit soukromě, chci maximálně omezit svoje komerční aktivity tady, je mi jasný,že to hodně lidí nevidí rádo…
Je to přesně tak jak píšeš. Já bych si nedovolil napsat, že to ty kola nevydrží. Ale hlavně to vůbec nevím. Jenom jsem chtěl zdůraznit to, že se to nezdá, ale není to jen o trochu.
Tak tohle mě celkem zaskočilo, ty kola si chci kupovat a osobně mám akorát 82±1kg. Ale když píšete že sou OK i na 90. Tak to asi řešit nebudu a vezmu je, ale RM5 možná 3. Nevíte v čem je rozdíl mezi RM5 ´09 a 2010?
mám 90kg a bez problému,nešetřím je ani se o ně nestarám,až dojezdí,tak dojezdí.
Mám RM5 a zadní mi prasknul podélně uprostřed ráfku a to da dvou místech naproti sobě :-). Reklamaci neuznali, prý jsem přefukoval plášť. No nevím, max. 4bar spíš 3,5, Vážím 83 ±cca. V max cursoru se jim to zdalo taky na reklamaci, ale poslali foto :-) do Italie a tam řekli ne. Tak jsem si koupil novej ráfek za 1000 kč. myslím, že ty kola jsou poddimenzované, prorto to upozornění v manuálu na 82kg. RM3 nemaj ve vnějším plášti ráfku díry na niple a to myslím, že bude podstatný rozdíl v pevnosti, protože RM5 mi praskli přesně od díry k díře. Ale jinak kola jsou to pevná, trochu laboruju s tou vůlí, ložiska trochu drhnou, zkusím je vyměnit. no po třech letech proč ne. jezdím dost. i závody.
Tvůj dotaz ohledně NT. Já to vozím s obyč plášti NN 2.1" a tmelem No Tubes. Je třeba to fouknout na kompresoru. Je to 100% funkční, vřele doporučuju. – tak ako to pises som si to predstavoval, ale ja pri RM tak pri CM pisu ze „never use a standart tire“ – preo? sa to moze vyvliect alebo to fuci alebo co ???
a este – ako sa tam nalieva ta gebuzina?
Já používám standartní gumy a vůbec to neřeším, zatím jsem to nevyzul a doufám, že nevyzuju :-)
Tmel tam leješ, když máš pláště nazutý jen na jedné straně a pak ho tam zandáš i na druhé, aniž by ses pocintal. A doplňovat ho pak můžeš skrz ventilek, který je rozebíratelný, na to pak potřebuješ nějakou injekci nebo tak něco…
ok, dik
Kompatibilita: Na ETRTO( klasické pláště s duší) i UST (bezdušové) pláště
tohle píšou u CM takže asi blbě čteš, totéž bude platit i u RM
citam snad dobre (vid. obr.)ale ked vravite ze je to v praxi ok tak dobre.
Nevim musi napsat Hnoj manual k Fulcrumu sem nestudoval, u Mavicu jsem ti vlozil jak to maji :-)
tak mi dosly, su k nim 2 obaly, a vsetko toto (foto 1) + este magnet na koleso k tachometru (potesi) a este takyto umelohmotny bazmeg (foto 2 a 3). co to je?.
skusil som tam hodit plaste (obyc. schwalbe, nie ust) a fuknut to velkou pumpou – bez sance, ten plast tam ide pohodlne nasadit rukou, o nejakom extra zaskakovani do drazky nemoze byt ani reci takze s prehladom ma kade fucat, skusim kompresor.
btw – ako sa fuka kompresorom galuskovy ventilok? myslim tym to ze v blave snad nein jedina pumpa alebo pneuservis ktora by mala kompresor bez koncovky na autoventil. je na to nejaka finta?
Ty bazmeky jsou k rozebrání ventilku a nalití tnmelu skrze něj.
Pokud chceš používat obyč gumy, musíš jí napřed nafouknout s duší, aby zalezla to patek, pak duši vyndáš tak, aby ti jedna strana gumy zůstala v patkách. Pak zadndáš tu druhou stranu zpět do ráfku a nafoukneš kompresorem, k čemuž potřebuješ redukci, která stojí cca 20Kč.
ok, dik.
poradte mi volakdo pls jak tu zaskocit. skusal som to s obyc. gumou (NN a RR). fukat pumpou nema vobec zmysel, kompresor na pumpe tiez nenatlaci dost vzduchu za kratky cas tak som teraz bol v servise, natreli sme patky tym sajrajtom cim sa natieraju ked sa dava guma na auto, vysrobovali vnutro ventilku a ked tam pustil vzduch tak za 2 sec to bolo plne. bohuzial ked prestal fukat tak aj za 2sec prazdne. proste ta patka nie a nie zaskocit pricom si myslim ze tlak v gume bol dost velky. uz viac menej neviem co este skusit. to co mi radil hnoj s dusou som sice este neskusal ale neviem ci rucnym fukani do duse budem vediet vyvinut vacsi tlak jak ta flasa z plynom v servise. robim niekde chybu a kde?ked ved s tou flasou pretlacia patku na autogume ktora je 50krat silnejsia tak bike by mal ist nie?
bacha na max tlak pneu ti může střelit a většinou ti kolo hodi slušnou 8
skus to s tou duší pokud plášť nezaskočí do patek bohužel je problém v pneu.
Na Mavicu to jde celkem v pohodě, vozil sem tak C-Maxi 2 sezony a nahazoval hodněkrát
problem v pneu znamena co konkretne ? (okrem toho ze asi treba ine :-( )
fakt nevím co je špatně, ale narazil sem taky na pár případů kde to fakt šlo až v servisu z tlakové láhve, skus jiné pneu.
u UST ráfku zaskočí patka až při vyšším tlaku takže ještě skus fouknout na max tlak, že vzduch utíká není až tak problém to zatěsní tmel, podstatné je aby patky zustaly zaskočené, pokud nedrží tak je to opravdu problém v pneu.
Ale tohle vše platí pro UST i klasické ráfky Mavic, DT a NoTubes, Fulcrum sem ještě nenahazoval, jen UST nebo klasiku s duší
asi bude problem v tych patkach, skusim este co mi radil hnoj ked jemu to tak ide. aj ked si furt myslim ze nieco robim zle…
skusil som to jak mi radil hnoj s dusou, drzi to. ked uz bola jedna strana zaskocena tak po vybrati duse isla druha aj rucnou pumpou. som to skusil „nanecisto“ bez gelu (nevedel som ci to chyti), nalejem ho teraz cez ventilok (je k tomu aplikator) alebo dam jednu stranu dole ked uz viem ze chyta, uvidim. takze dik za tipy.
chcem sa ale opytat ine, po tom co som patky nagebril zmesou vody a bezneho tekuteho mydla 1:1 po uschnuti zostal na plasti ten „mydlovy“ (skor bych povedal glycerolovy alebo bohvie co to je ale sa mi zda ze s mydlom to ma pramalo spolocne) sajrajt, isto aj znutra. zo skusenosti – nereaguje to nejako blbo s tym tmelom? som len tak cvicne skusil kapku toho „mydla“ do par mm tej tesniacej gebuziny a sa to docela divne zgrclo. nebyva s tym problem?
ne to mydlo bude OK
tmel mužeš nalít buď přes ventilek , nebo sundat kousek pneu z jené strany a tama, záleží co je pro tebe pohodlnější,
přes ventilek se to dělá tak že vyšroubuješ vložku ventilku a stříkačkou dopravíš potřebné množství tmelu
To bude asi plastem, nejspis jsou moc volny, kompresorem na benzince se mi chytl i neUST plast na neUST rafek (Mavic XC 717 se zalepenejma dirama na ventilky, bez gumove notubes pasky) bez vetsich problemu s plasti WTB NR kevl., Conti MK(kevl. i drat), Schwalbe RR drat, patka plaste nastrikana penou z Cyklostaru.
Melo by to byt tak, ze cim hur jde plast nasadit na rafek, tim lip jde nafouknout – nevim jak jsou na tom s prumerem Fulcrumy, ale XC 717 je o malinko mensi nez jiny rafky (nebo mozna obecne rafky Mavic), takze plast se lip sundava rukou, ale pro NT je to spis nevyhoda.
moc volny – neviem, nemam s tym skusenost kazdopadne pretym som tieto plaste na stary rafik nahadzoval rukou, na tento som musel pouzit montpaku, islo to dost tazko.
Tak v tom to neni, na ten mavic sly vsechny lehce rukou a stejne to po nafouknuti i bez tmelu chvili drzi tlak.
ono ked na to pozeram tak mi skor neni jasne jak by to tam malo zaskocit kedze tam nijaku drazku nevidim, je to skor len taka zarazka
na neUST rafcich ti patka v drazce pod okrajem rafku pri vypusteni sedet nezustane, na UST pry jo, ale osobni zkusenost zatim nemam…
zůstane :) vyzkoušené to mám
sak ja mam ust rafik (dufam kua) ale tak daleko som sa este nedostal, zatial zapasim s tym aby vobec zaskocila
Nafukaj to s dusou.
Stačí použít redukci a fukáš přes ventilek!!!!
pokud zvazujes 36kovyho Foxe, tak bych zauvazoval nad Mavic CMax SX… ten starsi typ se ted prodava docela a rozumnou cenu…
Použiju tohle vlákno. Zvažuju koupi nových kol na XC a 85kg váhy a rozhoduju se mezi Fulcrum 3 a Fulcrum 5 model 2009. V ceně pro mě vychází rozdíl zhruba 2,5 tisíce. Rozdíly co jsem zaznamenal jsou mezi 3 a 5:
1, v možnosti použití bezdušáků (jinak ten ráfek bude asi stejně pevný?)
2, v použití drátů (na 5 jsou „normální“ a na 3 atraktivnější ale hůř k sehnání?)
3, ve tvaru náboje (výdrží, servisovatelností-systémem a těsněním ložisek to bude asi stejné?)
4, ve vzhledu (3 vypadá líp :-))
Je to tak, jak píšu, nebo se pletu?
Pro nezávodní použití má smysl připlatit ty 2,5 navíc.
V historii jsem hledal, je tam toho dost v porovnání Fulcrumů s jinými výrobci, ale srovnání 3 a 5 jsem nenašel
Na webu Fulcrum jsou katalogy nahradnich dilu, kde je to rozkreslene. U silnicnich je mezi 3 a 5 rozdil v loziscich (obyc prumysl na nizsich versus seriditelny „konusoprumysl“, stene jako u Campy). U bajkovych jsem to nehledal.
ma tak napadlo ze by nebolo zle mat zopar nahradnych spic, prip. nejaky ventilok aby to bolo rychlo po ruke keby bolo treba. netusite niekto kde sa to da zohnat ?? pre RM0.
ofic. dovozca fulcrum na slovensku ma vytocil do nepricetnej zurivosti, som sa rozhodol ze mu vybavim taku danovu kontrolu za bude musiet oprasit aj uctenku z hajzla, udam ho na soi-ku lebo podla mna porusuje zakon(to si este najprv overim) a zavolam alebo napisem do fulcrumu ci je to normalne aby sa ofic. dovozca takto spraval pretoze neverim ze je to ofic. politika fulcrumu.
Někde se tady o náhradních dílech na RM už psalo, zkus Hnoje nebo dovozce do ČR – MaxCursor
cursor bude postupovat stejně jak slovenský dovozce, bude chtít čísla kola a pak se rozhodne jestli mu díly prodá nebo ne.
hehe napiš tam kdes koupil :D
jinak postoj dovozce je oprávněný, nekoupils kola určená pro běžný prodej, ale OEM a reklamace si řeš tam kdo ti je prodal.
je to smutné, ale je to tak.
díly seženeš u Hnoje, ale nevím jestli bude ochotný ti je prodat když nemáš kola od něho, na což má taky právo :D
tak si to vyjasnime – ja neriesim reklamaciu tu bych riesil samozrejme tam kde som kupil. ja chcem pre istotu do rezervy par dratov a zo dva ventilky. slov. dovozca mi racil oznamit ze jedine ak predlozim zarucny list. ked som im povedal ze mam fakturu ale nijaky explicitny zarucak tak mi povedali ze smola coz ma nesmierne nasralo lebo keby povedali – nemas od nas tak nebudu ani nahr. diely – tak to este ako tak pochopim ale pytat zarucak o ktorom som si vobec neni isty ze musi byt kedze ako doklad na reklamaciu postacuje podla zakona doklad o kupe mi pripada byt docela drzost.
jestli vyssie pises ze ma dovozca pravo sa rozhodnut ci mi preda nahr. diely je dost mozne ale isto nie s takymto ododvodnenim a este mi ten somar povie do telefonu ze je to preto aby zamedzili predaju cez internet, normalne lutujem ze to nemam nahrate poslal bych to na protimonopolny urad alebo kam to patri (budem sa musiet porozpravat zo svojim pravnikom)
a skusim oprasit svoju taliancinu a brnknut do fulcrumu ci je to podla nich ok.
p.s. – hnoja som ani nekontaktoval lebo az taky vychcalek som byt nechcel ze sa ho tu na tie kolesa vypytujem s tym ze to aj tak kupim u jeho konkurencie kde su lacnejsie ale nahradne diely budem drankat od neho.
a keby to aj hned predavali len tomu kto to ma kupene cez nich tak minimalne z dvoch dovodov sa im cudujem.
Do koloshopu jsi nevolal,nebo co?
nemaju
Tak to je riadna vtakovina :-( napr. u Shimana-Oslany som sa informoval, ako postupuju, ked ma zakaznik OEM diely, teda nezakupene u nich. Odpoved: neda sa uplatnit zaruka, ale zaplatis cenu nahradnych dielcov+opravu. Ale ze ti nepredaju, tak o tom nist.
Jasne chapu ze si nasrany, ale proste pro dovozce to nejsou jejich kola a nemaji duvod nekomu prodavat ND sice je to na hlavu postavene ale je to tak. Do Fulcrumu napsat muzes ale ty ti potvrdi co ti rekl prodejce
Mozna slusnejsim spusobem :-)
Jasne chapu ze si nasrany – som -:)
ale proste pro dovozce to nejsou jejich kola a nemaji duvod nekomu prodavat ND – no tak to som si zrovna neni isty ci je to v sulade s nejakymi eu predpismi o hosp. sutazi alebo cim. si zober co by sa strhlo keby takto zacali postupovat vyrobcovia aut – namas auto s ofiko autosalonu – tak si zhanaj nahr. diely kde chces. hned by sa nasiel nejaky paragraf co porusuju. nemam na to teraz moc cas ale prisam zemi ze to hodim len pre zaujimavost pravnikovi.
to je právě ten problém…že se auta nestří pod cenou z internetu a neposílaj PPLkou…a o žádným nefiko. autosalu jsem nikdy neslišel a už vůbec bych si v takovým auto nikdy nekoupil…
…že se auta nestří pod cenou z internetu – ked myslis…tak si zober iny „masovy“ priklad – mobily.
A tys někdy viděl k mobilům nějaké relevantní náhradní díly mimo batrií? Já ne, moil každej vyhodí a koupí si novej…
Este sa daju kupit kryty na mobil :-)))
klidně mu to dej, určitě to bude zajímavé co na to řekne.
z pisomneho stanoviska slovenskej obchodnej inpekcie – pokial vam vystaveny vyrobok pre vasu osobnu potrebu odmietne predat resp. jeho predaj niecim podmienuje tak jednoznacne porusuje zakon o ochrane spotrebitela.
a už jsme u toho – u ND se nejededná o vystavený výrobek, podle mě ho nikde nanabízí, a na tomhle skončíš
to mozes mat pravdu
ale vůbec mě to netěší že ji mám :-(
nasranej můžeš být akorát sám na sebe,že sis neprověřil dřív jestli tvůj prodejce bude schopný dodat náhradní díl…o tom to totiž celý je,tyhle „výhodný“ koupě od vychcánků za pár korun co umí jen mrvit trh svýma cenama…ale když je potřeba řešit díly apod. tak dělaj mrtvýho brouka…
osobně bych požadoval náhradní díly tam,kde jsem kola koupil…to je uplně jasná věc…
Hnoj někde psal,že má náhradní díly jen pro ty,co koupily u něho.Nemusím mít ale pravdu:)
oficialne na stranke nema, keby mal tak to tam kupim. a kedze som to nekupoval od neho tym to pre mna konci. a jestli ma niekde cosi odlozene ako bonus pre svojich zakaznikov tak jednak by ma aj tak volakam poslal (aj bych to pochopil) a jednak jak som pisal vyssie ani bych to od neho nepytal.
Tak tohle neberu.
Co to je za výmysl, že když jsem to u nich nekoupil, tak mi neprodají ani díly? Co když jsem třeba koupil kola jetá a na inzerát, to se k dílům už nikdy nedostanu?
Je to jako když by jsi přišel do prodejny třeba Citroenu s tím, že potřebuješ výfuk na auto, co jsi koupil jinde a nebo si ho přivezl z venku a oni Ti ho neprodali. To nemá logiku. Sebereš se, koupíš ho jinde a oni akorát přijdou o marži a o zákazníka, protože to by byla moje poslední návštěva u nich.
Logiku to nema ale takova je politika znacky Fulcrum , proste obrana proti sedemu OEM prodeji. Prokaz jim puvod kol a neni problem jednoduche. Mas kola primo namontovane – tak se obrat na prodejce a ten by mel zprostredkovat dily. A mam obavu ze se tenhle postup objevi i u dalsich znacek.
Podle téhle logiky když koupím kola od šedého dovozce, tak mě ofiko dovozce nutí jít pro díly zase k šedému dovozci a tímto mu vlastně dělá kšeft. A jestli si šedý dovozce dokáže sehnat jinde celá kola, tak si přes toho samého dodavatele dokáže sehnat i náhrad díly, protože ten dodavatel v tom „svém“ regionu není šedý dovozce.
To právě neni pravda. OEM náhradní díly se právě sehnat nedaj už z principu.
No jasně, ale obchodník XY si objedná třeba 1000 párů kol s tím, že je namontuje na kola ve výrobě. Celá kola nejdou na odbyt tak třeba 50 párů prodá jako „šedý“ prodej. No a ten kdo to od něj šedě" nakoupil si přes něj může sehnat origo díly, protože zastoupení nemá přehled o skutečném stavu namontovaných a nenamontovaných kol.
V posledním VELU je o tom je článek s marketingovým manažerem Shimana. Mimo jiné říká, že se snažili kontrolovat trh, ale pak od toho upustili.
Rozhovor končí:
Velo: Válka, kterou nelze vyhrát? Kterou získá zákazník a ztratí nejeden obchodník?
Harald Troost: Ano, přesně tak.
presne tak, trh chceli a chcu regulovat len sudruhovia ale on sa aj tak neda, volakde sa to vrati. jestli to narocky bude vyrobca takto podporovat tak si sam nasere do hniezda – proste sa im znizi predaj na ukor konkurencie.
asi daju ked udajne hnoj pre svojich klientov ma.
Já ale nemám OEM kola, mám Retaily. A o svoje zákazníky se starám na jedničku, ale těžko se můžu zachraňovat lidi, kteří se rozhodli výrazně ušetřit bez ohledu na následnej problém.
A když někdo kola ode mě pošle bazarově dál, starám se o ně dál, protože od nich existuje moje faktura a já nesu zodpovědnost za zákazníkovu spokojenost.
Na jaře 2008 jsem začal propagovat Fulcrum a dělal jsem to s velkou vervou. Moje práce mi přinesla ovoce, ale nevidím důvod proč by moje práce měla nosit ovoce Koloshopu a podoným trubcům, kteří se NEDOKÁŽOU o svoje zákazníky postarat. A je to přesně to o čem tady mluvím neustále, nízký ceny jsou sice hezký, ale kvalita služeb ŽÁDNÁ…
ved ja som proti tebe nenapisal jedine slovo ani som ta do toho nezacal motat. keby si to mal na stranke ako nd tak ich kupim. nemas – tym to pre mna skoncilo, nic som od teba nebral takze ani nic neriesim.
btw – ja neviem ci mam oem alebo retail a je mi to aj dost jedno. a uz som zohnal(dufam).
myslím že český dovozce je benevolentnější a dráty a ventilky by ti prodal
vidim ze mas prehlad
//Dear sir
what I’m able to tell you is that we don’t serve private client directly but only distributors, frame producers and dealers. For ordering and spare parts you might contact the person below:
CAROSELLO S.R.O.
28. RIJNA, 770/6
70200 OSTRAVA
CZECH REP.
Ph. +420 596.745693
Contact: Michaela Janošcová
I hope this will help.
Cordiali Saluti
Federico Fiori
Service Center
Italy//
inymi slovami svojho predajcu nepotopime(co chapem) ale skus toho co ti je dostupny a neni ****…
mna uz trapi len to ze preco akurat ti slovensky obchodnici su vzdy ti curaci…a potom sa furt cuduju ze clovek radsej nakupi kdekolvek inde.
Jo a proč by se měli starat o zákazníky později? Přece kola prodali a mají vyděláno…starat se o ně musíš ty, protože jsi malý pán a na pár lidí se vysereš a máš hotovo vyřešeno…kolos se tolik starat nemusí a navíc by si tím akorát přidělal starosti:-)
jinak Koloshop u kol Fulcrum má na stránkách aspoň označený modelový ročník když už jsou ty změny u RM3 2010 a RM1 2010:-) Krom tebe na to ještě minimálně další dva e-shopy serou a oba začínají na „K“
trochu ti tu přihřeju polívčičku :-)
koupil jsem u Richarda kola jak na silničku tak 29bike, oboje slouží parádně, u bikových žádný problém nebyl, zato u silničních mi jeden hodný pán naboural do zadního kola, byla osma, ale šlo to vycentrovat, no po nějakém čase mi praskly dráty, nebyl problém je sehnat, teď jsem přecházel z Campy na Sram a nebyl problém sehnat ořech, takže za mě spokojenost maximální.
A ještě dovětek, servisoval jsem si náboje na silničních Racing 3 a musím říct, že uvnitř čistá vazelína, rozebral jsem to i já, takový pako, všechno maximálně jednoduchý. Za sebe musim říct že jsem s nima spokojenej.
jj,rozobratie a nastavenie nabojov je fakt maximalne jednoduche,takisto spokojnost
Logiku to nema ale takova je politika znacky Fulcrum – tos presne na to sa skusim spytat.
proste obrana proti sedemu OEM prodeji – si myslim ze im moze byt docela putna kto ich tovar preda, hlavne ze je obrat, dost pochybujem ze by im vadilo ze sa im predavaju vyrobky a jestli by to fakt nechceli tak by tomu zamedzili nejako zmluvne uz pri dodavke oem partnerovi a pod. toto je len saskaren.
Prokaz jim puvod kol a neni problem jednoduche. – ja doklad o tom ze som ich neukradol (fakturu) mam a jestli je to ofiko politika vyrobcu tak si myslim ze si moc dobre nerobi. osobne si myslim ze keby takto postupovali napr. vyrobcovia aut tak by im to velice rychlo nejakou smernicou z bruselu zatrhli. vid ten priklad s ojetinou.
No im nejde o to,kto ich predava,ale skor o to,aby sa udrzala urcita cenova hladina,ktoru im kazia prave OEM ceny…
ja som mal na mysli vyrobcu nie dovoczu. vyrobca svoje dostane ci uz mu to preda ofiko zastupenie alebo nejaky tzv. sedy predajca.
výrobce něco dostane, ale rozhodně né tolik kolik by dostal normálním prodejem, a bohužel je potřeba držet servisní síť a tu je potřeba nějak financovat
to je jasne,vsetko je to obchodna politika oficialnych dovozcov,strazia si svoj kseft,je to pochopitelne
uvědom si že na těchhle kolech mám výrobce minimální zisk na rozdíl od kol prodaných a proto se snaží zamezit prodeji kol mimo dealerskou síť
Nevím kam to mám zařadit, sháním Fulcrum Red Metal 5 na véčka za rozumnej peníz, nějak nic nemůžu najít, pomůže někdo ?
nehledej je v nabídce pošli přímo dotaz, ale mám obavu že majitel má týden dovolenou pokud nespecháš
díky, zas tak to nespěchá, spíš abych je vůbet tady někde sehnal, z venčí se mi to nechce zařizovat, doufám že mi Hnoj pomůže
Red Metal 5 na véčka? Řekl bych, že se dělaj jen Zera na véčka.
tak tohle mě nenapadlo, že by se neměli dělat i na „V“, potom bych teda potřeboval nějakej rozumnej typ na kola v přijatelný váze cca 1800 gr a na váhu 90 kg v ceně kolem 4,5 tis.Kč, dá se vůbec něco sehnat?
klidně bych koupil Crossride 09 za necelých 3300 Kč, mám strach jestli pode mnou vydržej, sice neprasím ale vážím 90kg,takže furt špekuluju po nějaký jistotě
najrozumnejsie by bolo nechat si nieco zapliest
máš nějakej tip?
Zacal som na rucne zapletenych kolesach XT naby(32 dier)+rafiky Remerx Eagle+nejake spice,ani neviem ake(obycajne),cena nizka a pevnost super,doteraz drzia,mam ich na druhom biku,ked som na nich zacal jazdit,vazil som okolo 120kg…
Ale kazdopadne teraz byt tebou idem do Fulcrumov RM5,ked zozenies minulorocnu verziu,tak to bude aj za super cenu,maju fajn vahu a pevnost…
Však stačí mrknout na oficiální stránky nebo ke Hnojovi – kdyby se vyráběly, určitě by je tam měl :-).
Tak buď ty Cridy nebo něco zapleť, zdejší hoši Ti rádi poradí nebo využij vyhledávání.
to sem neřešil :D
ať nezakládám další dred, zeptám se tady. Jakej je rozdíl mezi fulcrum red metal 5, model 2010 a tím předešlím??
Farba :-) Hnoj bude vediet presnejsie,ale nemali by tam byt podstatne rozdiely,su myalim o trochu tazsie,snad aj pevnejsie
Naprosto žádný, rozdíl je jen v polepu a to navíc jen na ráfku, na nábojích jsou polepy pořád červené :-D
Paradna inovacia :-)
takže jen obchodní tryk :D, myslel jsem si to, ale radši se zeptal.
napriek ziadnej inovacii su to za tie prachy super kolesa
Ou, Fulcrum… Fail! :-D Tak to jsem netušil, čekal jsem alespoň to odlehčení…
Inovovali 3 silniční řady a dvě MTB řady, myslím, že za rok se dočkáme něčeho zajímavějšího.
Neber to špatně, nic proti Fulcrumu, jen jsem si myslel, že u těch RM5 by těch pár gramů dolů šlo docela snadno, tak jsem čekal, že i v rámci marketingu přijdou se sloganem „zvýšení tuhosti při snížení váhy“, navíc když RM5 bude jejich asi nejrozšířenější model…
Myslim,ze na najnizsiu radu kolies az tak tazke nie su…
Tak nejnižší řada to není. Nejnižší jsou RM10. Ale to je celkem fuk. Papírově by nové modely měly mít pár gramů navíc, otázka je jestli je to pravda. Protože krom polepů by měly být stejné. Škoda no, taky sem se těšil s čím se vytasí a ono houby, stejné kola, design co mi pasuje víc a rozdíl 1k oproti starým ve výprodejích.
mam pocit,ze minuly rok to bola najnizsia rada,teraz uz nie…
Optam se tu: Majitele RM3 a spol, nemate nekdo doma jaksi navic adaptery na 15QR pevnou osu?