Fulcrum Red Metal - vůle v náboji

175 nepřečtených
  • sportovni_biker

    Na zadním kole Fulcrum Red Metal 5 se mi v náboji udělala mírná vůle. Přitáhnout náboj bylo jednudouché, ale vyvstal další problém, který asi bude znatelný pouze pro majitelé kol a nejlépe pro ty, kteří už vůli řešily nebo měly náboj rozhozený. Když jsem to vymezoval, tak jsem nejprve povolil ten imbusáček co drží tu pojistnou „matici“, poté jsem matici (náboj) dotáhl, vše se lehce točí bez jakéhokoli odporu. ALE jakmile znovu dotáhnu ten malý pojistný imbusáček, tak najednou náboj přidrhává. Znovu jsem to povolil a náboj nechal volnější, ale znovu po utažení toho imbusáčku něco přidrhává. Nacpal jsem kolem do/kolem matice všude vazelínu a nic nepomohlo :-( Jsem celkem bezradný :-(

    0 0
    • jecnak  

      To neni mozny. Fulcrumy prece nemuzou mit zadne problemy.

      0 0
      • Hnoj  

        :-)))) Tohle jsem čekal :-))))

        0 0
        • Splinter  

          tohle já taky:)

          0 0
        • jecnak  

          Ja jen cekam, az penetrace mezi uzivatele dostoupi te meze az se na ne zacne nadavat. Pamatujes jeste Racing Ralph manii a nasledne prozreni? Je samozrjme otazkou ktery obchodnik je mezi lidi rozsiri ;-)

          0 0
          • Hnoj  

            Teda já osobně do dneška považuju toho původního ralpha za nejlepší plášť, který jsem kdy zkusil. Tím novým modelem jsem vyloženě zklamám :-(

            0 0
            • karliner  

              mě ten nový vyhovuje lépe

              0 0
              • Hnoj  

                Já osobně jsem s ním hrubě nespokojen, původní ralph byl na měkčím i tvrdším podkladu spolehlovější ve vedení stopy…

                0 0
                • karliner  

                  mě to přijde přesně naopak :-)

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Já jsem teď ve Varech byl úplně vyděšenej, když jsem z půlky zatáček letěl ven bokem a ono se to VŮBEC nechytalo. Teď mě určitě někdo utře, že to je technikou jízdy, OMG :-D

                    0 0
                    • karliner  

                      i možnost, že to je technikou tvé jízdy přichází v úvahu :-)))

                      flame bych zakončil tím, že já na nich jezdit budu a ty si holt najdeš jiné, které pochytají některé tvé jezdecké chybky v zatáčkách :-P

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Techniku bych neřešil, ta se ti asi těžko zhoršila od té doby, co jsi jezdil starší RR, v tom problém nevidím.

                      Spíš na jaké ho foukáš tlaky?

                      Se mi totiž zdá, že RR je plášť, který je náchylný na přefukování (pak se chová nic moc). Pro srovnání já foukám teď RR/RR UST 08 na 25/30psi, což odpovídá odhadem tak 27/32psi u klasiky (díky většímu objemu UST verze) a mám 70kg.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Vozím vzadu 2,0bar a vpředu 1,8bar, UST 2,25".

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to je pak záhada, když máš také UST a tlaky velmi rozumné. To ti opravdu přijde, že ve stejné situaci by ty staré podržely lépe?

                          Já neměl s těmi RR UST 2,28 08 problém ani v Beskydech na šutrech (jako je žlutá z Lysé). Tam jsem tedy měl RR jen na zadním a na předním NN.

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Skutečně jsem byl s původním RR spokojenější, UST bylo bez defektů a drželo to lépe, je možné, že se mi to jen zdá, těžko říct, jak to je :-(

                            Jsem hodně zvědav na ROCKET RON, jeho vzorek se mi zdá docela podobný půodnímu ralphu, takže hned jak ho seženu, ho musím vyzkoušet…

                            0 0
                    • martin_bakov  

                      tos ale nazul na motorku nekde na ploche draze ne ? Racing Ralphy sou fpohode plaste :)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Jsem na to stejně.

                Nový RR je o třídu lepší než ten starý. Možná k tomu přispívá to, že jezdím UST verzi a předchozí verzi RR jsem vozil dušovou verzi. UST verze je o malinko objemnější + foukám o malinko nižší tlaky, což oboje bude přispívat k lepšímu držení, takže nemůžu říct kolik z toho je dané novým vzorkem a směsí a kolik tou UST verzí.

                Dokonce jsem se odvážil testnou teď UST RR na jednom kole na předním. Předchozí RR byl na předním dost hrůza, teď to docela jde. Samozřejmě na NN to nemá, ale jsem docela spokojený a asi na jednom z kol ho na předním nechám dlouhodobě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě dodatek k těm starým RR. Tam jsem byl dost nespokojený s odolností na defekty, zvlášť trny (s říznutím jsem nikdy větší problémy nemíval jako něteří ano). Tady ale netušim, jak na tom je nový dušový RR, třeba je to úplně stejné (třeba ne díky jinému vzorku). UST je přeci jen odolnější sám o sobě a k tomu + tmel, takže to se nedá srovnávat. V dušové verzi je tu ale k mání double defense varianta, kterou bych si pořídil kdybych chtěl dušový (i když tam je otázka, jestli bych opět nesáhnul raději po SS).

                  0 0
            • jecnak  

              Jasne, ze nejsou spatny, ale proste nedrzi zazracne na strope a ani nevydrzi 20k km po kameni…

              0 0
              • Hnoj  

                Nj, takový plášť, ale neexistuje, až bude existovat, jeho výrobce bude hodně vysmátej…

                Mě třeba neni jasný, jak se vůbec dá jezdit na nanoraptoru, měl jsem pocit, jako bych měl místo ráfků brusle… Teď se chystám zkusit Mountain King v UST, třeba mě to potěší…

                0 0
                • jecnak  

                  Nj, jenze na zaklade nejakyho davovyho silenstvi se tu vzdycky vytvori nalada, ze neco je super bezchybny – Ralphy, Reba a ted Fulcrumy. Nerikam, ze to jsou spatny veci, jen proste maj taky svy problemy, a to casto prave tim, ze posunuji technologicke hranice kousek dal. Procitnuti prichazi zahy.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    ty Fulcrumy v jizdě a vlastnostech perfektní jsou, to, že se u nich objevují nějaké mouchy je normální a musí se s tím počítat, ale to u každé věci. Jestli si někdo myslí, že žádný problém nemůže nastat tak je naivní…

                    0 0
                  • karliner  

                    přežívají jedině kliky XT :-)))

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Jo, ale jejich střed je dávno pod drnem :-D

                      Tak si říkám, zda by n­ebylo lepší, kdyby si kliky prodávaly jen s práznými miskami, ložiska do nich by si majitel koupil dle svého uvážení :-)

                      0 0
                • McBlacky  

                  vidíš a já třeba NanoR považuju za mnohem lepší než starý RR. Defektů v porovnání minimum a drží pěkně. U ralfů mě nejvíc vadila nejistota na šotolině v zatáčkách.

                  je to o zvyku, na každý plášt si musíš zvykat pár desítek někdy stovek km

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    On také bude rozdíl v tom, kdo je jak technicky na tom v jakých situacích. Tím myslím, že třeba někdo je lepší v zatáčkách a jezdí je rychleji a druhý je třeba sice v zatáčkách pomalejší, ale zase dává těžší technické sjezdy.

                    A pak každý ocení více nějakou konkrétní vlastnost pláště a pro každého může být lepší úplně jiný plášť.

                    0 0
                  • Zerocool  

                    souhlas Nanoraptor absolutně nejlepší plášť číslo jedna:)

                    0 0
    • Hnoj  

      Máš přetaženej ten pojistnej šroubek na utahovací matici, hrany matice se skřiví a brzdí o ložisko…

      Stačí se zeptat :-P

      0 0
      • Cryzyy  

        Pokud je to udelane stejne jako na silnicnich kolech, tak mas pravdu :)

        0 0
        • Hnoj  

          Je to úplně stejné, není důvod to dělat jinak, když je to vymyšleno dobře :-)

          0 0
          • jecnak  

            Jako dobre reseni mi to teda moc neprijde. Jednak si sroubem poskozujes zavit a jednak je tu jeste vetsi rozdil v tlacich na lozisko nez u klasickeho konusu s kontramatkou. Lepsi reseni ma ted nova Dura i kdyz to ma taky sve mouchy.

            0 0
            • Hnoj  

              Kdyby to bylo vymyšleno špatně, myslíš si, že by to campagnolo i fulcrum používali už několik na všech svých výpletech? Já myslím, že se tady začíná rozhořívat flamewar mezi skalními fanoušky francouzsko-rumunské produkce a vyznavači všeho ostatního, co se točí a nebo se tak aspoň tváří… A do flamewaru se rozhodně nehodlám zapojovat, kvalita diskuze už takhle dost upadá :-/

              Jinak, co se týče nábojů SH, nad těmi jsem zlomil hůl po roce 2003, tehdy jsem prodal svůj první bike na čistém STX-RC a došel ke kolu na nábojích LX z řady 570 a začaly PROBLÉMY !

              Znám pár lidí, co nedá na náby SH a konusy obecně dopustit, ale to jsou buď lidi, co mají buď obrovskou kliku a trefí fakt dobrej kus a nebo lidi, co je baví se v tom furt šťourat a mazat to…

              0 0
              • jecnak  

                Spousta spatne vymyslenych veci se pouziva mnoho let. To bych jako argument rozhodne neuvadel. No a ono na Fulcrumech jsou to mimochodem taky konusy, to jen tak na okraj. Ono za rok za dva tu zas nekdo bude shanet konusy a kulicky do Fulcrumu.

                Mimochodem jak je udelany orech? Neni to nahodou take kluzne lozisko? Z manualu jsem o jeho ulozeni nic nevycetl.

                Do Flamerwar se rozhodne nechystam. At si kazdy vozi co chce a jak chce.

                0 0
                • Michell  

                  To že spousta konstrukčních nesmyslů se používá po mnoho let je svatá pravda.

                  Připojuji se na dotaz ohledně konstrukce ořechu u Fulcurmů. Uvažuju o nich na silničku a ořech je pro mě zásadní věc.

                    
                  0 0
      • sportovni_biker  

        Tak dneska jsem si s tím 2 hodiny hrál a nic moc :-( Už jsem přišel na to, jak utáhnout náboj, aby při dotažení ta matice o nic nedrhla a vše se točilo tak jak má…vůle by tam být neměla, nebo alespoň když chytnu za kazetu, tak žádné klepání nebo tak není. Ovšem, jakmile dám kolo do rámu, utáhnu sebevíc upínák, tak při pohybu ke mně/ode mě je slyšet nějaké klepání (pouze směrem ke kazetě). Utáhl jsem tedy náboj ještě víc – matice při utažení už zadrhávala a klepání bylo stále, subjektivně mi přišlo slabší, ale ruku do ohně bych za to nedal. Tak nevím, jestli je to normální. Na předním to není.

        0 0
        • RoKo  

          a nedotahujes to moc?

          0 0
          • sportovni_biker  

            Tak, abych odstranil to klepání, tak jsem to schválně utáhl víc, můžu i míň, ale ani jedno neřeší ten klepavý zvuk :-(

            0 0
    • Zerocool  

      řeším úplně to samé, jakmile je tem mini vůle tak je vše v pořádku a kolo se točí perfektně, jakmile tu matici utáhnu, aby vůle nebyla, tak se taky vše točí aspoň se mi zdá, jak má, problém nastává, jakmile dám kolo do rámu a utáhnu (normálně) upínák, potom to někde drhne…taky nevím, co s tím, takže jsem do dnes dal do servisu dovozce, tak uvidím…

      0 0
      • pali  

        tiez som bol z toho trocha na nervy,riesil som to na metal 3,na oboch kolach,na stvrty raz som to po vymedzeni vole dotiahol a cuduj sa svete zatial to drzi v pohode , predtym po kazdej jazde sa to rozhodilo,dufam ze to tak uz ostane :o),uz som ich chcel reklamovat tak uvidim,

        0 0
      • Vrci  

        stejně jako klasických konusů u shimana tak i u náby od campy se seřizuje vůle na kole utaženém v rámu

        0 0
        • ememem  

          to ako vazne? osadis kolesa do ramu ako keby si isiel jazdit t.j. normalne utiahnes a potom vymedzujes volu? to sa s tym da vobec pohnut? btw naco je to dobre? akoze kvoli tomu ze po osadeni sa uplne minimalne radovo v par desatinach mm konusy „dotlacia“ ?

          0 0
          • BB  

            nevím na co je to dobré, ale přesně takhle mi Dlouhán odstraňoval vůli na red metal zero.

            0 0
            • jecnak  

              Kdo neveri at tam bezi.

              0 0
              • ememem  

                ja tomu verim, ja som sa len pytal ci naozaj kvoli tomu a ci sa s tym pri poriadne osadenom kolese da vobec pohnut. druha otazka co ma napada je, ze ci pri takomto rozdiele je vobec od ruky ta spravna vola nastavitelna. ak to dobre vidim tak je to rozdiel 0.16mm co je hodnota pri ktorej bych sa pomaly mal zacat zaoberat tepelnou roztaznostou materialov. to akoze tie konusy fakt o tolko viac trpia ak sa to nenastavi v rame?

                0 0
            • Pebe  

              mě se taky udělala malá vůle na silničních Fulcrumech, ani mě nenapadlo při tom primitivním vymezování vůle kolo z rámu sundat, povolil jsem ten malej imbus, pootočil celým tím „víčkem“ a zase utáhnul, bylo to rychlý a jednoduchý

              0 0
              • ememem  

                ja som mal skor na mysli shimana

                0 0
                • Pebe  

                  u Shimana(měl jsem Deore) ta kola sundat asi musíš, ale seřídit konusy s malinkatou vůlí, po nasazení a utažení do rámu vůle zmizí

                  0 0
    • Zerocool  

      tak pravděpodobně problém způsobilo přílišné utahování šroubu té pojistné matky, údajně se trošku zdeformovala a tlačí na ložisko, takže bude nová matka´…

      0 0
    • yoggi  

      hlasim sa do klubu zadne koleso ma nalinku volu, takze buduci tyzden ide na garancku nech to poriesia.

      0 0
    • roud  

      Už se vám ty fulcrumy pěkně serou co ? :O)

      0 0
      • BB  

        to si piš, mě prasknul ráfek úplně stejně jako u Mavicu. Na obě strany od díry pro ventilek.

        0 0
        • Pavel100  

          Jestli ti praskl ráfek na Mavicu i na Fulcrumu u diry na ventilek, tak to nebude těma kolama…nějak moc velká náhoda:-)

          0 0
      • yoggi  

        dnes to uz vsetko stoji za .......... aj stare XTR bolo nezmar a nove stale nieco kamarat by vedel rozpravat.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vikicek  

        Když si někdo neumí přitáhnout pojistnej kroužek pro vymezení vůle, tak bych to neshazoval na kola :D

        0 0
        • Vrci  

          Přesně tak. Jednoduchá operace, kvuli které neni ani třeba vyndavat kola z rámu. Inu komu není z hůry dáno…

          0 0
          • vikicek  

            Asi tak .. já jsem to udělal za pár sekund a nemám s tim problém. Zdá se, že ho někteří vymejšlej tam, kde neni :) … základ je utáhnout tu matici s citem a pak i s citem přitáhnout ten malej šroubek. Nic víc na tom neni.

            0 0
            • Hnoj  

              „základ je utáhnout tu matici s citem a pak i s citem přitáhnout ten malej šroubek.“

              Na tuhle instrutáž mám autorský práva já, eště jednou jí použiješ, tak vytrhnu ti přední zuby ! :-D

              0 0
    • Ricci  

      Po precitani tohto threadu som vcera vecer zbehol do garaze a skontroloval zadne koleso Fulcrum RM5, samozrejme,bola tam jemna vola,nabehanych cca 600 km.

      S citom som pritiahol maticu a pritiahol poistny imbusovy srobik, robota to bola tak na 5min vratane zhodenia zadneho kolesa a jeho nahodenia,vyni­kajuci blbuvzdorny system,to so shimanom som sa predtym inak natrapil :-)

      0 0
      • Zerocool  

        a točí se ti pořád stejně lehce?

        0 0
        • Ricci  

          jj, je to v pohode, toci sa presne tak,ako ked mal nabehanych cca 100km, vola tam uz nie je ziadna, maticu som dotiahol jemne rukou a potom som pritiahol toho cervika, pohoda,nic sa nezmenilo

          0 0
    • yoggi  

      tak u mna vola v naboji je v takom stadiu ze bike som doniesol na reklamacku predajcovi, ktory zistil ze zadne koleso vykazuje asymetriu, skusal koleso so svojho biku a tiez zistil ze je tam velmi mala ale je. v mojom pripade je dost velka, takze bike isiel vyrobcovi na reklamacku. ked bude nejake vyjadrenie a odstanenie dam vediet co presne je vo veci zatial sa poriadne nevie.

      0 0
      • Vojtas  

        jak dlouho si ho jezdil?

        0 0
        • yoggi  

          tak ze ani nestihol vychladnut od vyrobcu, ma to najazdene 400km a to po ceste akurat raz to islo 5km po luke inak asfaltove cesty, som zvedavy zajtra by mal prijst s reklamacie, takze som zvedavy ako, uz dufam ze bude vsetko fungovat na 100%. lebo inak si to sup u mna posere na celej ciare. tolkoto starosti som nemal s doterajsim authorom co ma najazdene 16tkm co zo supom doteraz, uz musi fungovat lebo inak pri 3× reklamacii budem chcet prachy.

          0 0
    • Vojtas  

      Zeptám se na něco trošku jiného, je normální vůle spoje Centrlocku? kdyz stojim na miste, zabrzdena zadni brzda,tak muzu kolem pohybovat dopredu a dozadu, na vnejsim obvodu to dela tak pul centaku bych rekl, centak mozna, kotouc stoji ale naboj se hybe, zadny opotrebeni ploch ani drazek na naboji ani kotouci neni, tak ze je to normalni? kotouc SLX. diky :)

      aha tak ze tedka sem pouzil vyhlodavani a zrejme je to normalni :) ale nabizi se otazka nemuze dojit k poskozeni naboje nebo kotouce? myslim aby pri nejaky extremni situaci nedoslo k preskoceni pres zuby,

      0 0
      • roud  

        pokud se ti kotouč hejbe ve spoji CL tak to neni normální a řek bych že ti chybí takovej plíšek pod maticí…

        0 0
        • Vojtas  

          plisek pod matici mam, tak ze malo utazeny ? to si na to teda uz budu muset vzit nejakou trubku %)

          0 0
          • Hnoj  

            Je to málo utažený, už se to tady taky řešilo… Na tý matici je utahovací moment myslím 40nM?

            0 0
            • Vojtas  

              jj je 40 Nm, ale jak to odhanu ze :) asi holt nakrev no

              0 0
              • Hnoj  

                Já to dycky utahuju úplně na krev… :-)

                0 0
                • Vojtas  

                  nj tak ja nevim kolik ta matice vydrzi, nerad by ji ozvejkal to bych si to pak cely mohl povesit na zed :-) ale ok zkusim co to pujde,

                  0 0
                • Vojtas  

                  tak sem to utahl co to slo, trosku to dela porad, ale to uz je zpusobeny nejspis tim ze se trosku omackali vroubky na kotouci a matici, ale pri jizde by to vlastne vadit nemelo, teoreticky by kotouc mel byt porad v ty jedny poloze pri ktere brzdi a do ty druhy se dostane akroat kdyz s tim pohnu na miste pri zabrzdeni,nj holt sem to nejdriv utahl malo,

                  0 0
                  • Chrchla  

                    všiml jsem si toho samého.. akorát krom toho že se to mírně hýbe v tom CL tak se ti hlavně hýbou desky ve třmenu..

                    0 0
    • yoggi  

      ozivujem toto tema a mam jednu otazocku ohladom kolies red metal 5. zistil som, ze maju volu a treba to vyriesit, lenze predajca, kde som kupil bike o tom nema ani paru a cokolvek mu hovorit je pre neho novinka asi ako ze v dnesnej dobe uz existuju cd-cka. bohuzial jediny bike co predal s tymi kolesami je ten moj. mam otazku ci moj postup, ktory chcem pouzit je spravny.

      povolit imbusovu skrutku ( tusim 2,5) na matici ( 1.), dalej dat dole maticu ( 2. ) a dotiahnut naboj ? samozrejme ze primerane.

      diki

      0 0
      • vikicek  

        Vždyť je to v tomhle vláknu několikrát popsaný.

        0 0
      • Lada,s  

        Povolíš imbus (1), rukou dotáhneš matku (2) a opět s CITEM dotáhneš imbus

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Dovolím si oživit toto téma. Zaznamenal jsem boční vůli u Fulcrum Racing Zero. Z popsaného postupu mi je jasné, jak vůli odstranit – povolit imbus, dotáhnout matku, dotáhnout imbus. Ale co mi není jasné je termín s citem :) Dokázal by to někdo specifikovat jak moc nebo jak málo?

          Předem díky!

          0 0
          • Vilém  

            Tak on je pomerne titěrnej, takze servat to nebude zadny problem. Vyrobce pise 2,5N/mm (asi preklep a melo byt 2,5N/m).

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Jasný, takže když to dotáhnu málo, tak vakl zůstane, když moc, tak to servu :)

              0 0
              • Vilém  

                Bavim se o dotahovani pojistneho sroubu.

                Vymezeni vule delas treba jak na hlavku, povolis serizovaci matku, vyklas s osou a soucasne pomalu dotahujes serizovaci matku. V okamziku kdy zmizi vule to pojistis tim malym sroubkem.

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Aha, já myslel, že se s citem dotahuje obojí. Čili u té seřizovací matky to je tak, že dotahuju tak dlouho, dokud nezmizí vůle.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ano, presne tak. Povolis, zakvedlas osou, aby tam byla vule a pak s citem dotahujes, az vule zmizi. Na zaver zajistis tim 2,5 imbusakem proti povoleni serizovaci matici.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      OK, díky!

                      0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Tak nevím… Dle návodu povolím, aby tam byla vůle, ale ona tam žádná nebyla, nijak tím povolením osa více nekvedlala :D. Znamená to, že tam vůle není nebo dělám něco špatně a po povolení by mělo jít kvedlat vždy?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Zvlastni. Serizoval jsem to asi pred dvema tydny znamemu na novych RM3 a po povoleni serizovaci matice byla vule osy jasne zretelna. Stejne tak sla dotahovanim krasne odstranit.

                        0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Je to divný, něco dělám blbě :(

                          0 0
                          • mxv  

                            klepni po te ose,kdyz to mas povolene, nekdy se to trosicku kousne

                            0 0
                            • Člověk a jeho svět  

                              Tak dle servisáka to je (asi) problém s ložisky, nikoli s vůlí náboje, ta tam prý není.

                              Je to pro mě záhada. Ještě mě napadá, že ten problém (pravděpodobně) začal poté, co jsem dotahoval ořech – čili není možné přetažením ořechu dodrbat i ložiska?

                              Každopádně ložiska teď měnit nebudu, s tím vaklem se dá žít, po sezóně asi vyměním ložiska. Jen nevím, kde je koupím, v ČR je snad prodává jen Kup kolo?

                              Díky.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Vilém  

                                je to zvlastni. Co jsem ted koukal, tak v techto kolech jsou vpodstate konusy, nebo loziska s kosouhlym stykem. Tam by ta vule mela jit seridit.

                                Kde a za kolik to koupit, to netusim.

                                0 0
                                • Člověk a jeho svět  

                                  Tak mě napadá, zda by ses mi na to za lahev nekoukl, bylo by dobré znát názor někoho, kdo má s těmito či podobnými koly zkušenost.

                                  0 0
      • Ricci  

        Ziadna matica sa dole nedava,povolis trochu imbusovu skrutku a potom tocis kolieskom,na ktorom je ta skrutka,nastavis volu a skrutku pritiahnes,Vsetko samozrejme pekne na biku,nemusis dole vobec davat koleso…

        0 0
        • Heike  

          Měl jsem stejný problém, vyřešeno za chviličku, přesně jak tu říkáte. Ten systém se mně začal líbit…předtím jsem ho neznal.

          0 0
          • vifon  

            jj, vola na zadnom kolese po zabehu odstranena behom chvilky

            0 0
    • tomfree  

      Na kamarádových red zonech jsem to seřizoval už podruhé za 2000km zlatý mavic.

      0 0
    • cihla  

      Ahoj,mám problém s povolováním matice co drží ořech.co 100km se mi trošku povolí, takže chytne vakl celý kolo.zatím to pokaždý dotahuju rukama, protože na to nemám nářadí.co s tím?servis?kapka lepidla?díky

      0 0
      • StuntJ  

        dotáhnout to nářadím … rukama asi těžko nasimuluješ 40Nm moment …

        0 0
        • cihla  

          super,nevedel sem ze se ma utahovat tolik,diky

          0 0
          • StuntJ  

            je to na tom ( na matici) většinou napsané …

            http://www.kupkolo.cz/…s/bp2105.jpg

            0 0
            • cihla  

              ajo to si nerozumíme,nemyslím matici kazety ale ořechu.

              0 0
              • Palec  

                Stačí na to imbus a tuším že 17-ka klíč, žadné speciální nářadí netřeba.

                Tady máš instruktážní video Fulcrumu: http://www.youtube.com/watch… , pro kompletní rozebrání a složení náboje, kdyby se ti to někdy hodilo.

                0 0
                • Lada,s  

                  Tak tak. Když jsem na jaře dělal servis kola, tak jsem byl překvapen jak jednoduše je ten náboj udělaný.

                  0 0
                  • ememem  

                    a dokonca tak dobre ze neni najmensi dovod ho rozoberat po celu dobu zivotnosti ale na to som prisiel tiez ak ked som ho rozobral :-)

                    0 0
                    • Palec  

                      Ložiska, volnoběžku netřeba mazat? Čím se to vlastně maže? Z výroby je tam taková bílá pasta.

                      0 0
                      • Palec  

                        Koukám, že se to probíralo už tady: http://www.bike-forum.cz/…fulcrum.html#…

                        0 0
                      • Ricci  

                        je to treba obcas premazat, inak zivotnost lozisk u mojich RM5 nic moc, uz hucia ako dive…

                        0 0
                        • ememem  

                          jak rm5 neviem ale zera nebudem rozoberat hodne dlho, minuly hodne blatovy rok (ani si nepamatam zavod co by nebol po blate) a nasledne wapkovanie prezili bez najmensej ujmy tak nevidim dovod ich este niekedy v zivote otvarat.

                          mimochodom kam ti mizne u rm5 vazelina ze ich treba premazavat?

                          0 0
                          • Lada,s  

                            Jediné co jsem u RM5 mazal je ořech resp. praporky. Ty jsem lehce mázl řídkým olejem, protože byli úplně suché. Ložiska jsou „průmyslové“ zastěsněné takže tam není co mazat.

                            0 0
                            • ememem  

                              to som spravil uplne rovnako jak pises tiez ale len z dovodu ze som uz nemohol pocuvat ten cvrkot, je to teraz tak o 70% lepsie (tichsie)

                              0 0
                            • Palec  

                              Z videa co jsem tu postnul o kousek výše ale ložiska nejsou klasická bezúdržbová zalisovaná. Nějaká ta pasta na nich je také. Proto se ptám.

                              0 0
    • daymaker  

      zkusím se tady přiživit… dneska jsem zjistil malou boční vůli na předním silničním kole Fulcrum Racing 5. Nenašel jsem tam nic, co se popisuje u RM5, abych to dotáhl. Neví někdo, jak na to? Je potřeba náboj rozebírat, páč to bych asi nechal na sirvise?Nebo je to normál? Díky moc za odpověď…

      0 0
      • daymaker  

        při sundání kola není vaklík patrný, ani nejde „vyvolat“… jde cítit pouze při nasazeném kole…

        0 0
        • Palec  

          Video pomůže?

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • daymaker  

            dík… na to jsem koukal, nicméně to není odpověď na mou otázku… je nutno to rozebrat… proč je tam ten vaklík?

            0 0
            • hctr  

              mam taky mirny vakl na zadnim kolem na frm5tkach, ale je fakt malinkej, takze zatim to neresim a jezdim.

              0 0
              • daymaker  

                jsem na tohle taková citlivka.. kola mají těsně přes 1k… chtěl bych znát důvod, jestli se nemůže něco vychodit a zhoršit se to…

                0 0
    • miloso  

      Myslím, že tu je dosť skúsenosti s FRM5. Otázočka: nevymedziteľná malá vôľa (ale citeľná a „počuteľná“ pri skúške v pokoji) už od kúpi kolesa je normálna? Jazdím tak už skoro rok a uvažujem, že by som ich poslal v zime na reklamáciu. Hlavne aj preto, že aj na prednom je určitá vôľa, ako som dnes zistil, ale menšia ako na zadnom. Všetko sa dá vymedziť, ale to tú vymedzovaciu maticu by som musel dotiahnuť na tvrdo, až by náboj nešiel hladko. Takže kašľať na to alebo potom poslať na reklamáciu???

      Teraz to mám dotiahnuté rukou, s citom na doraz, nepreťahoval proti odporu.

      0 0
      • novcze  

        je to nějaká vůle, která se nevyřeší výměnou ložisek? … kónusy mě už lezou krkem a o nábojích se zapouzdřeným ložiskem jsem myslel, že se jen mění ložiska pokud se vůle objeví

        0 0
        • miloso  

          Vymeniť ložiská? To hádam nie po 2000 km a ak to na zadnom robí už ako som ich nové kúpil. Keď som ich mal rozobraté, tak ložiská boli nedotknute či už špinou alebo mechanicky. A nemám pocit, žeby sa ta vôľa zväčšovala (čo nevylučujem, že neskôr bude), tak neviem či to riešiť reklamáciou alebo to nechať tak. Však aj v orechu či pedáloch je vôľa a ničomu to nevadí. Len kolesa, to neviem…

          0 0
          • novcze  

            tak se zkus informovat u distributora nebo přímo u výrobce jestli je to normální, mě osobně by to taky zajímalo

            0 0
          • kubad  

            hehe sem zvědavý jak budeš po roce reklamovat ložiska :D

            0 0
    • trpaslik72  

      Bohužel se mi vyskytly taky potíže s RM5. V sobotu před závodem se začal z kola ozývat takový divný zvuk, jako kdyby se někde šoupaly dva šusťáky o sebe. Neřešil sem, odjel závod a druhý den bika umyl od písečku, bláta (běžná údržba). Předevčírem sem byl potáhnout nohy a cca od 15. kilometru vyjížďky začínalo šustění, skřípání více a více, neprve v záběru, poté už i při klidném šlapání. Vyjížďku jsem dokončil (37 km) a po příjezdu domů hned strčil ucho ke kolu a zjišťoval co je kde špatně.

      Nakonec se ukázalo, že zvuk jde z náby právě RM5ek a při otáčení osy rukou jsem se zhrozil. Osa se otáčela ztuha a v jednom místě se přidrhávala a vydávala ten odporný zvuk. Proto jsem nejprve zavítal sem a dočetl se jak seřídit vůli. Zkusil jsem to tedy poladit, jestli není kolo přetažené, ale ukázalo se, že to na to nemá vliv. Ještě předtím, než nábu kuchnu, jsem se chtěl zeptat, jestli jste se s tím někdo nesetkal. To šustění/skřípání se mi zdá že vychází spíše z nějakého ložiska pod ořechem, ale je to takový zvuk, jakože mi to ani na ložisko nepřijde. Sundal jsem kazetu a ještě profoukl oblast ořechu a ten jde hladce, jen taky místy přidrhne jakoby chytil osu a trošku s ní pootočí. Jsem z toho jalovej. Bike sem myl vapicí jednou po závodech, ze zkušeností sem si dával pozor abych příliš nepálil do středu a nábojů..

      0 0
      • trpaslik72  

        takže dodávám: Teď sem to složil zpět a záhada byla odhalena.. Obě ložiska ořechu jsou K.O. což mě po tisíci kilometrech a opravdu opatrného mytí dost mrzí, navíc průmyslový ložiska s oboustranným krytím by mohly něčemu odolat. Takže teď co s tím? Koupit ořech? Sehnat ložiska a zkusit ta co jsou tam vydolovat? Reklamace? (je to z kupkola, takže by to asi trvalo :( ).. Babo raď!!

        0 0
        • Kublaj  

          Kupovat ořech asi nemá smysl pokud se nedodáva s ložisky :) Co jsem se koukal tak tam jsou nějaký atyp ložiska :/ taky mi v ořechu už začínaj vydávat hlasitější zvuk než je zdrávo, ale mám s nima nalítáno mnohem víc :)

          0 0
          • kubad  

            ořech je komplet včetně ložisek, a atypy tam tuším sou :)

            0 0
          • knedla  

            čus nevim ale atyp neni ja je měnil koupil jsem obě ložiska za 500kc normalně v ložiskarně a funguje to

            0 0
        • obda  

          Tisíc kiláků a k.o.? To snad ani není možný. I to Shimano vydrží víc.

          0 0
      • chose-cb  

        Problem dle me a mych zkusenosti nastava v matici ktera na ose ztahuje prachovku k lozisku v orechu!uz od zacatku se sama od sebe povolovala a ja ji stale po kazde vyjizdce dotahoval momentakem:) vysledek?p 2500km ve vnitrnim lozisku vule a vnejsi lozisko rozpadle!! trikrat sem na svihu uslysel rupnuti pak sem si vsiml vule na kazete , rozebral sem naboj bylo posrande:)koupil na kolokrame nova loziska nechal je zalisovat a matku prilepit, vycentrovat kola a jezdim dal!:) Do budoucna ale urcite jina kola!!:)

        0 0
        • vili  

          takžes koupi dvě (?) tyto a nechal přelisovat?

          http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          0 0
          • vili  

            btw. jiná alternativa (levnější) těchto ložisek?

            0 0
            • Papinak  

              nikde jinde jsem nesehnal levněji

              0 0
            • chose-cb  

              jak pise kolega levnejsi asi na nasem trhu nejsou jedine zkusit kontaktovat dovozce techto kol myslim ze to je maxcursor.cz?at me opravi ten kdo to vi nejsem si jist.

              0 0
          • chose-cb  

            tyto sou original 100% typek v servisu ale mluvil otom ze by se i dali sehnat v obchode s lozisky ale je reba met presne rozmery ale jak rikam toto je jistota:)kupoval sem jen jedno ponevadz jen jedno bylo totalne rozpadle. Druhe bylo v cajku se zanedbatelnou vulickou. Jede to.:)

            0 0
            • kubad  

              rozměr 28×19×5mm

              máš to tam napsané, a na nettu se dá lehce ověřit jestli jsou normalizované tudíž sehnatelné :D

              0 0
        • pee.tr  

          A sakra, taky jsem si párkrát všiml rupnutí v ořechu (asi). Především když jsem někdy prošlapával dozadu a pak zabral dopředu. Cvrček začíná mít čím dál hlučnější chod, u nových nebyl slyšet vůbec. Mám na kolech asi tak 1500 km a jak tu píšu jinde, vůli na obou ložiscích pozoruju už nějakou chvíli. Na předku cca od 500km. Někdy po příjezdu vůli cítím, jindy zase není, tak nevím. Zatím se kola točí a zdá se, že nedrhnou, tak uvidím. :-/

          0 0
          • Kublaj  

            Hlučnost cvrčka je naprosto normální, časem se vytěsní vazelína a pak to dělá parádní kravál ;)) S tou vůli většinou stačí ty náby dotahnout :) takže bych hned nepanikařil :))

            0 0
          • chose-cb  

            problem se da dobre odhadnout pri volnobehu orechu kdyz protacis kliky v protismeru mel sem takove drhnuti proste zvuk ktery neni normalni.Demontaz orechu je velmi jednoducha doporucuji ho cas odcasu rozebrat zkontrolovat promazat vazelinou loziska na ne urcenou urco se vyplati venovat tomuto komponentu pozornost zvlaste u techto kol:) Nicmene nabyvam dojmu ze sposta lidi v mem okoli zpozoravalo problemy s orechem u techto kol nejcasteji s modely 2010–11. Ti co maji 2009 model jsou relativne spokojeni a s lozisky nake vyrazne problemy nemaji.

            0 0
    • Labusch  

      Neni možné, ať seřizuju kolo osazené nebo mimo rám, ať ho utahuju málo či více vždycky když ho chytnu za ráfek a zakvrdlám vakl tam je. U předního se mi to podařilo ale zadní ani omylem.

      0 0
      • trpaslik72  

        Taky sem se to snažil vymezit bez vůle, nakonec se mi to jakštakš povedlo i mimo rám, bohužel když protáčím osu kola jen tak rukou, tak chod sice nepřidrhává, ale není tak volný jako na předku. Bohužel mě to asi dělají ty oddělaný ložiska. Jinak nastavil sem to způsobem, že sem dotáhl lehce rukou tu matku s imbusem a pak tak o 1/4 otáčky vrátil a utáhl. Nepřidrhává, jen jsou tam cítit ta oddělaný ložiska v ořechu.. Ještě to zkusím jezdit, snad mi to nebude tak štvát. Zkusím sehnat někde levnější ta ložiska.. přeci jen 300 za ks je ranec, nehledě na to, že nevim, jestli se mi podaří ta stará vydolovat. Ohřát se to moc nemůže, no uvidíme..

        0 0
        • Labusch  

          Byl jsem u „kámoše“ v servise a ten mi řekl že je to závodní vakl. Což spíš si myslím že mě chtěl odbít. A jinak že seřídit to tak aby byl klidne vak ale bez zdění ložisek. asi mam jasno Fulcrumy už příště nebudou.

          0 0
          • trpaslik72  

            podle mě blbost, ten systém je tak jednoduchej, že pokud sou vpořádku ložiska, tak by neměl být problém seřídit bez vaklu a s hladkým chodem. Naprd je, že ta ložiska v ořechu jsou dalo by se říct nejvíc namáhaný a pokud se tam nepode krytí, tak to jde do kopru. Moc mě to zklamalo, čekal sem bezproblémový kola alespoň 10 tisíc kilometrů, ale stejně jsem si dával poroz při mytí (mimochodem myju boka se sundanými koly a ty pak zlehka opláchnu abych se vyvaroval vniknutí vody do středů) a jak je vidno, nepovedlo se. Moc se mi líbila tuhost kol, oproti plečkám od shimana je to ukrutný rozdíl. Ložiska zvládla 3 závody + cca 1200km tréninku + 1× opatrný mytí vapkou po dojetí závodu :(

            0 0
            • pee.tr  

              Asi tolik jsem na nich taky najel a vůle cítit trošku je. Nějakou jinou tuhost jsem tedy nezpozoroval proti obyč. remerxům. Že by do ložisek mohla jít voda mě při prvním ohledání kol taky napadlo, ale doufal jsem že ne. Na starých kolech byla gumová krytka v drážce a nic se tam za léta nedostalo. Vapkou sice nemyju nic, ale teoreticky by jim molh vadit i třeba brod na Králi…

              0 0
            • Bysto  

              to máš vpoho, mne odišlo ložisko po asi 200 km na predku, ako točí sa, ale je cítiť, že v ňom nie je vazelína, prípadne to je už hrdzavé, ale prečo :-/, vo vode som s tým nebol, umýval som len raz a aj to s hadicou. Najskôr bolo predné koleso z výroby pretiahnuté, alebo tam dali málo vazelíny, kto vie a ja som si to neskontroloval.

              Zadné koleso mi tiež robilo trošku problémy, lebo mi stále chytalo vakel, ale to bola viac menej moja chyba, lebo som sa bál dotiahnúť ten poistný šróbik na vymedzovacej matici.

              Ale veľká výhoda týchto kolies je v ľahkej údržbe, alebo skôr rozborke, orech sa dá kuknúť bez nástrojov a na ložiská stačí jeden malý imbus

              0 0
              • Bysto  

                sory, nekukol som si poriadne názov témy, samo, že nemám RM5 :)

                0 0
    • Labusch  

      Mohl by někdo prosím z těch co se jim to podařilo seřídit bez vaklu vyndat kolo z rámu, chytit ho za osu a roztočit? Zajímalo by mě jestli pocítí z osy vibrace od ložisek.

      0 0
      • trpaslik72  

        to by mě taky zajímalo, já to zkoušel seřídit v rámu, přitáhl sem to podle pocitu, aby to nezubovalo a když sem zkusil vyndat kolo z rámu, tak ta osa skoro nešla pootočit..

        0 0
        • Labusch  

          Podle mě to bude všem drhnout jen otom neví, protože v rámu to nepocítí.

          0 0
          • trpaslik72  

            právě, ta síla a cit co je na obvodu kola je přeci jen jiná než v prstech přímo na ose..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.