Fulcrum rm3 a problem s normalnimi plasti

35 nepřečtených
  • kubiik

    Koupil jsem si kola fulcrum rm3 a chtel jsem na ne dat sve stavajici plaste – vepredu noby nic a vzadu wtb nanoraptor, oba s kevlarovou patkou. Po silenem boji jsem je nandal a kdyz jsem dofukoval dusi, tak se plaste nesrovnaly, ale vypada to jako kdyby byla na kole osmicka – plaste jsou rozprostreny nerovnomerne. Zkousel jsem je ufouknout a srovnat i dusi jsem srovnaval, ale po dofouknuti je plast stale nekde vic zasunut v rafku nez jinde. Rozdil je to takovy, ze kolo za jizdy lehce poskakuje – nevite nekdo co s tim?

    0 0
    • jecnak  

      Nafouknout na max tlak, pripadne namydlit patky a znovu. Pasku jsi tam doufam nedaval.

      0 0
    • vsn  

      je to UST ráfek, vyndej duši … ta je jenom na dojetí a na UST ráfku to pak hází … (pokud plášt nepřefoukáš a nenamažes mydlovou vodou, Schwalbe Easy Fit-em atd :)

      0 0
    • scret  

      namydlit patky a nafoukat na max.povoleny tlak…

      ale nejlepsi je vyhodit duse…

      0 0
    • okam_z_brna  

      Taky jsem si pořídil RM3 a při nasazování už jetých Geax Saguaro TNT to byla pořádná fuška ten plášť na to nasadit. Mám celkem strach, že jestli to píchnu někde a budu chtít dát duši na dojetí, tak to pak nenarvu na to kolo zpátky. A nebo při výměně plášťů za nový, nejety a ani nevytahaný. Nevíte jak si s tímhle pomoct? Montpáky jsem měl a stejně to byla šílenost to nacpat na ráfek. (Bez pásky atd)

      0 0
      • bosmilan  

        Už jsem na UST ráfky dával spoustu plášťů a nikdy jsem při montáži a demontáži nepotřeboval montpáky.

        Pokud máš patku v tom středovém žlabu,tak to musí jít lehce.

        0 0
        • Sidewinder  

          Presne jak pise kolega – patky posunout doprostred do zlabku a nasazovani koncit u ventilku, pak to jde v pohode. Kevlarova patka se navic po nasazeni a nafouknuti docela roztahne, takze servisu v terenu se neboj – v tu chvili uz budou patky pekne natazeny a plast pujde sundat i nandat montpakami v pohode.

          Kdyz jde plast nafouknout bez duse, da se nechat chvili nafouknuty a patky povoli..

          Taky jsem s RM3 zkusil pouzivat duse, ale kdyz jsem zjistil, jak snadno jde nahodit plast bez duse, tak bylo rozhodnuto. (Schwalbe SnakeSkin)

          0 0
        • Anciáš  

          Nemusí! Zrovna na Red Metaly 3 jdou ***** ztuha nahodit pláště na ráfek, pak už naprosto v pohodě se usadí (samozřejmě bez duší). I když asi jak který pláště, ale NN jdou fakt blbě a dokážu si i představit, jak u toho zlomím montpáku… RM3 jsou primárně na UST systém a hlavně maj trochu vyšší ráfky v porovnání s jinými UST koly.

          0 0
        • scret  

          uz jsem taky na UST rafky montoval spoustu plastu a nektery nejdou tak lehce jak pises… Jsem rad, kdyz to nahodim montpakama… Takze neni guma jako guma…

          0 0
        • kubiik  

          Mýdlová voda pomohla. Při opětovném nandavání pláště jsem si dal pozor, aby patky plaště byly ve středovém žlábku a i NN se dal nasadit jednoduše bez použití nářadí.

          Díky za rady!

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud jsou to pláště s obyč nebo TLR patkami, tak to vždy jde celkem dobře, maximálně u hodně těsných kousků se vezme na to montpáka.

          Neměl jsem problém s nasazením ani těch pár problematických supertěsných kousků RaR snake skin TLR, co jsem tu někde už popisoval (jak jsem je nemohl dostat z ráfku dolu – patky pláště nešly shodit z patek ráfku do středového žlábku).

          Ale když se povede kombinace užší UST ráfek (19mm) + UST plášť s hodně těsnou patkou, tak to může být dobrý porod nahodit na ráfek (tím jak se obě patky UST ráfku současně už pořádně do středového žlábku užšího UST ráfku nevejdou).

          Na druhou stranu UST plášť jde vždy dobře z patek ráfku dolu (tím jak jsou UST patky širší a mírně přesahují tu vyvýšenou hranku UST patek, takže se o ni nemohou zaseknout).

          0 0
    • Darkson  

      akorát řeším s RM3 a dušemi stejný problém.

      Kdo vozíte RM3 a duše, můžete se podělit o zkušenosti, které pláště jdou jak nasadit? Díky

      0 0
      • scret  

        ser na duse!:)

        Jinak ja driv jezdil CMaxy s dusema… Chce to namydlit patky a pak vyssi tlak… Zapadnou tak i s dusema…

        0 0
      • kubiik  

        Ja duše vozim stale. S zadnyma plastema jsem nemel problem, kdyz jsem dodrzel 3 pravidla:

        1. pri nandavani plaste je dulezite, aby nandana cast byla uprostred ve zlabku

        rafku, pak nandani pujde dobre a lehce bez potreby pouzivat naradi.

        1. aby se plast dobre srovnal v rafku, je treba jej nafoukat na vyssi tlak

        (50–60 psi) a pak pripadne ufouknout na pozadovany provozni tlak.

        1. pokud by se plast i pres vyssi foukaci tlak nevycentroval, tak pak prichazi

        na radu mydlova voda :)

        0 0
        • scret  

          mam zkusenost, ze pomerne hodne plastu a v cca 90% nandani se bez mydla patky nesrovnaly… Pri defektu v terenu, pak taky problem, aby clovek nedojizdel na smajdavym kole…

          Takze kdyz uz ma UST kola, duse jsou velky krok zpet!

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono se to hodně zhoršilo tím, jak je teď hodně plášťů TLR a patky jsou těsnější.

            Dříve když ještě nebyly TLR patky, tak obyč patky bývaly hodně volné a zaskakovalo i na UST ráfkách snadno (bez mýdla a ani nebylo většinou potřeba foukat na max. tlak).

            0 0
            • scret  

              jj, mam zkusenost, ze nove TLR plaste jdou hur nandavat i na obyc rafky, prave diky tesnejsim patkam… a nektery kombinace jsou porod, takze bych spis naopak rekl, ze se to ted vlastne obratilo:))

              0 0
      • colekx  

        Cao, normalni plaste jsou v pohode ty se nasazuji jen rukama.. to az kdyz chces nasadit bezdusaky holyma prackama tak to je teprv neco.. Jinak jezdim nobby nic bez dusi uz rok a na duse uz bych se nikdy nevratil!

        0 0
    • Jarman  

      Mám čerstvou zkušenost s RM3. Na zadek jsem nasadil Ralpha (snake skin), na předek Nobbyho. Montpáky jsem použil (originál od Fulcrum), ale pláště šly nasadit snadno. Poté mýdlová voda. Předek jsem nafoukl dílenskou pumpou, se zadkem jsem musel na kompresor. Celkově osazení bych zhodnotil, bez větších problémů.

      0 0
      • Hrabex1  

        ja bych jen upresnil. Vsichni mazou patky, coz je podle me dost zdlouhavy. Mazu vnitrni stranu rafku – je to rychlejsi a podle me ucinejsi.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jecnak  

          Neni lepsi nazout plast do stredoveho zlabku a pak objet patky rafku i plaste zroven stetkou namocenou v jarove vode?

          0 0
        • scret  

          myslis patky rafku asi ne?:)

          0 0
          • Hrabex1  

            prave ze ne. myslim vnejsi cast vnitrku rafku…sakra, to sem se do toho zamotal. Proste ta plocha, ve ktere jsou (nebo spis nejsou)diry na draty.

            Jinak pouzivam takovou tu pastu co pouzivaji pneuservisy. Jar nebo mejdlo podporujou korozi. U nerez dratu nebo hliniku to zas az tak nevadi, ale u motorky s chromovanymi rafky to rezlo jako prase.

            0 0
            • scret  

              aha, takze myslis zlabek rafku:)

              No, v kolarine jsou vetsinou rafky duralove, naeloxovane nebo nastrikane barvou, tam nejaka koroze nehrozi:)

              0 0
              • Hrabex1  

                presne tak. Plast je spravne nasazenej a nehazi jen kdyz je jeho stena primacknuta ke stene rafku.

                Jasne, u modernich kol to nehrozi.

                0 0
    • Kouba_2005  

      Nemůže pak tmel kvůli tomu jaru ježkovatět? Já patky ničím nemazal, nazouval jsem to v červnu, a dneska to sundával a nikde ani náznak ježka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.