Fulcrum RM 3 model 2009 výměna rychloupínáku za 15mm osu - lze

44 nepřečtených
  • Pijer

    Slyšel jsem, že některé modely Fulcrumů se z rychloupínáků dají předělat na 15mm osu.

    Já mám Fulcrum RM 3 ročník 2009 viz. foto a chtěl jsem se zeptat, jestli je to u nich možné, případně co by to všechno obnášelo.

    Kolo by mělo jezdit na Epiconu 140/150mm zdvihu. Vyplatí se vůbec v tomto případě osu řešit, nebo mám vzít Epicona na rychloupínák a nic neřešit?

    0 0
    • Flegmatik  

      Tohle vypadá na stejný náboj jako je u RM5 dodnes a tam, pokud vím, nic takového udělat nešlo.

      0 0
    • kubad  

      rozebrat a změřit vnitřní průměr ložiska, pokud bude 15mm tak by to mohlo jít. pokud míň tak bez šance, pokud víc tak to bude složité ale možné

      0 0
      • Vilém  

        Podle manualu jsou tam loziska 32×20×7, takze teoreticky, kdyz bude sikovnej, by to mohlo jit.

        0 0
        • Pijer  

          „kdyz bude sikovnej, by to mohlo jit“ – jestli čtu dobře mezi řádky, tak to znamená, že by to obnášelo nějaké bastlení, nechat si vytočit nějaká futra a přestavbový kit na to neexistuje. Je to tak?

          0 0
          • Vilém  

            Myslel jsem to tak, ze by byla nutna uprava (vyroba) jine osy.

            Pokud mas takove moznosti, tak pak by to asi slo.

            0 0
            • Pijer  

              Možná by to šlo, ale má to vůbec cenu? Je ta osa tak znát?

              Měl by to být spíš takový pohodlný trail bike se 150(140)/150 zdvihem na proplouvání krajinou a občas třeba Rychleby. Na kole nebudu skákat, ale maximum bude takové kapku tvrdší XCčko.

              0 0
              • Georrge  

                podle měření není osa znát skoro vůbec. A potvrdím to i já s praktickou zkušeností :) ale přesto ji mám, na něco je zas dobrá…

                0 0
              • kubad  

                znát to je, ale když to převrtáš na 9mm RWS tak je to jednodušší řešení-

                uprava na 15mm vy znamenala výrobu nové osy

                0 0
                • kubad  

                  nebo jen koncovek, ale to bez soustruhu stejně nepude

                  0 0
                  • jIrI___  

                    A je ten přechod z 5 mm na 9 mm vůbec znatelný?

                    0 0
                    • Pijer  

                      Mně nejde o zvýšení tuhosti na současných kolech, ale o to abych mohl koupit Epicona se 150mm, který se dělá jenom na 15mm osu a někdy v budoucnu třeba nahodil origo 15mm nábu.

                      0 0
                    • kubad  

                      za mě jo a dost

                      RWS je vlastně šroub a drží bez povolování, upínáky jsou na excentr a nikdy to tak dobře nedotáhneš

                      0 0
        • Pijer  

          Teď jsem koukal, že s modelem 2012 se dodává „kit na změnu předního kola z uchycení rychloupínákem na uchycení pomocí 15mm osy“ – dal by se použít? Lze ho někde sehnat samostatně?

          0 0
          • Flegmatik  

            Za hodně peněz tady: http://www.ebay.com/…280900777633?…

            0 0
            • Pijer  

              Hmm, díky.

              Koukám, že je i něco levnějšího ale čím se to (jestli vůbec) liší?

              0 0
              • Vilém  

                Osobne bych vyndal tu osu a prozkoumal jak ma na sobe prichyceny koncovky na 5mm upinak. Z jedne strany by to mohlo byt na pevno s osou, druha strana bude treba jen nasazena, nebo nalisovana. Chtelo by proste zjistit, jaky je vnitrni prumer te osy. Pokud ma lozisko 20mm, tak by 2,5mm steny mohlo stacit, ze by se ta soucasna osa proste prevrtala tak, aby na koncich byl prumer diry 15mm.

                0 0
                • Vilém  

                  Ted kdyz na to jeste koukam, tak podle obrazku se ta osa mezi lozisky, na vnejsim prumeru, ztencena. Takze tezko rict, zda by tam zbylo dost materialu. Pokud ne, tak leda udelat osu bez toho zuzeni mezi lozisky.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj jak píšeš, ale myslím že to bude mezi ložiska jen odlehčení pár desetin aby osa šla líp nasadit

                    0 0
                • Pijer  

                  Tak jsem to rozebral, osa je v celku, koncovky asi nalisované.

                  Vyfotil jsem to a pokusil se udělat náčrt.

                  0 0
                  • Lada,s  

                    Líbí se mě jak je to krásně jednoduché :-)

                    0 0
                  • fousek  

                    Nacrt je krasnej. Redukci na 15mm jsme uz delali. S tou origo osou bych nic nedelal at je to v pripade nutnosti predelatelny zas na rychloupinak. Proste se udelaj 2× vlozky a rozperka.

                    0 0
      • Bungler  

        A co takhe dát tam ložisko 32×15×8(16002). Pak už jen nechat stáhnout o milimetr ty zátky..

        0 0
        • Georrge  

          musíš si ale nechat vyrobit distanční trubičku mezi ložiska. Prostě v každém případě si musíš nechat něco vyrobit :) nedávno jsem řešil přesně to samý (akorát na jiných nábách)

          0 0
    • john sanchez  

      zkusím to tady, v druhém vláknu to bylo bez reakce, řeším obdobný problém, chtěl bych koupit red zone XLR, a jde mi o to když teď vezmu variantu 20×110 a X12, tak jestli to půjde přehodit vepředu na 9mm a vzadu na 5mm upínák… chtěl bych ty kola nechat i na nový rám, ale momentálně by šly ještě na starej… kámoš tohle řešil u crankbrothers a vidle od spešlu, a do crankbrothers náby šla v pohodě dát redukce z náby od spešlu… takže jestli je i zde nějaká podobná možnost? vím že má nevyužitou redukci z 20 osy na rychloupínák od crankbrothers, tak popřípadě tuhle redukci zkusit dát na nábu fulcrum…

      0 0
      • MlokCZ  

        Nikde jsem nereagoval, protože to nevím. Fulcrum dělá různé verze u XLR pro 20 a 15mm osu a pak různou verzi pro rychloupínák a 12mm osu (135×142mm je záměnné dodávanými koncovkami bez použití nářadí).

        Jak dobře co k tomu půjde bastlit už ale právě netuším, nikdy jsem to nepotřeboval (oboje XLR co jezdím mám rovnou X-12 + 15mm osy).

        0 0
        • john sanchez  

          já sem si říkal že to asi nikdo moc neřešil, asi to risknu a uvidím, buďto to půjde vyřešit třeba těma redukcema od crankbrothers, nebo je nechám až na novej rám…ikdyž koukám do manuálu od fulcrumu a ty koncovky jsou hodně podobný s těma od crankbrothers, který bych mohl mít z 20mm na 9mm…

          0 0
          • Vilém  

            Soude podle obrazku je ale tato naba resena uplne jinak.

            0 0
            • john sanchez  

              mě ty koncovky na levým obrázku přijdou podobný s těma od cb… ale samo že to bude chtít vyzkoušet…

              0 0
              • Vilém  

                Ajo promin, pomotal jsem to. Myslel jsem, ze je stale rec o konverzi starsich RM3. Takze jako bych nic nerekl:)

                0 0
                • john sanchez  

                  v pohodě…;) vycházím z toho, že díra pro 20mm osu je stejná takže by měla jít použít jiná redukce než fulcrum, ale stejně tak to nemusí pasovat, ale když mám možnost těch redukcí tak to asi zkusím… přinejhorším budou kola chvíli nevyužitá…:)

                  0 0
                  • fousek  

                    U redukci problem v tom aby byly stejne siroke. Staci aby byla kazda o 0,1mm jinak a uz to nebude delat vidly dobre a kazdej vyrobce si dela loziska v jiny vzdalenosti od osy.

                    0 0
    • Džey Ár  

      Už to někdo rozlouskl? Potřebuji RM 5 předělat na pevnou 15mm osu. Našel jsem toto http://www.kolokram.cz/…5mm-osu.html Ale RM 5 nezmiňují. Ovšem myslím že by to mohlo jít.

      0 0
      • Pijer  

        Mně nakonec kamarád vytočil na soustruhu nějakou redukci.

        Dostal jsem to od něj hotové v kuse, funguje to a tak jsem se dovnitř nevrtal.

        0 0
        • nikeid  

          počkej – jedna redukce a náboj RM5 jsi předělal na pevnou osu? jakej ročník RM5 cca? a ta redukce je něco ve stylu té redukce z kolokrámu?

          0 0
          • Pijer  

            Reaguje na můj příspěvek o Fulcrum RM 3 ročník 2009 a tak mu píšu, jak jsem to „rozlouskl“

            0 0
            • nikeid  

              ajo tak .. teď by to chtělo vědět, jestli to stejný, co se dá udělat s RM3 se dá i s RM5 :D

              0 0
              • kubad  

                stačí si dohledat rozměr ložisek a bude to jasné

                0 0
                • nikeid  

                  a kterých ložisek konkrétně, prosím?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Prednich.

                    0 0
                  • kubad  

                    těch co jsou v přední nábě, pokud mají 15mm a víc tak to pude

                    0 0
                    • nikeid  

                      prostě ty, ve kterých se točí ta oska, jo? jedno z každý strany

                      už sem to měl rozebraný, ale nepamatuju si jak to tam přesně bylo . myslim že jen stříbrná oska a dvě ložiska z každý strany

                      a jestli je to ono, tak ty ložiska maj 19×28×5

                      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tahle redukce ti rozhodně nepomůže. Musel bys vyměnit celou osu (stejně jako u RM3, ročník 2010 a starší). Osa, která jde konvertovat na 15mm pevnou osu má na obou stranách odšroubovatelný a výměnný konce, jako je tady na obrázku: http://i478.photobucket.com/…NY0207–1.jpg

        0 0
    • radek.n1  

      Objednal jsem si ebay.com jinou osu a kroužky na mé starší Fulcrum RM3 s rychloupínákama za 1700 babek. Laciný to úplně nebylo, ale na novým kole mám 15mm osu. Tak snad to bude fungovat :).

      OSA: RM3–024

      KROUŽKY: RM11-TA15

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.