Konverze Fulcrum RM5 na notubess

43 nepřečtených
  • MartinT1

    Ahoj.

    Rád bych se s Vámi podělil se zkušenostmi z předělání kolo Fulcrum Red Metal 5 (2009) na tubless.

    Ke konverzi mě přiveld fakt, že po přestěhování a změně terénů jsem za jeden měsíc měl více defektů než za celou dobu co jezdím na kole. Nejčastěji to byla cvaknutá duše o kamen nebo kořen a s vyššími tlaky se tu moc jezdit nedá. Po zvažování zda nekoupit nová kola, zvítězila moje vrozená lakomost a padlo rozhodnutí na konverzi stávajících kol. Ke konverzi jsem zvolil žlutou pásku, mlíko a ventilky vše od NoTubes a pláště Continental X-King RaceSport 2.2. Také bude potřeba jedna stará duše.

    Vlastní postup je následující a není přílš náročný. Nejdříve je třeba ráfky důkladně očistit a odmastit. Já použil Isopropyl alkohol. Poté se vlepí páska. Nejlepši je začít kousek před dírou na vetilek a poté při lepení se snažit pásku co nejvíce natáhnout a poté placem druhé ruky přitlačit k ráfku. Tak se zabrání tvorbě bublin. Pásku pak ukončíme za dírou na ventilek. Pak prorazíme díru na ventilek a našroubujeme ventilek. Potuď je to normální instalace žluté pásky dle návodu na NoTubes. Bohužel RM5 mají hluboký žlábek na ráfku a tak nešlo pláště nahodit do patek ráfku ani kompresorem. Proto jsem do ráfku na žlutou pásku vložil gumovou pásku udělanou ze staré duše. Pásku jsem stříhal na šířku žluté pásky, ale s přesností jsem se moc nezalamoval. Pak jsem pásku vložil do ráfku a natáhnul tak nějak přiměřeně aby si do něj pěkně sednula a zastříhnul na požadovanou délku. Pak jsem na konci pásky udělal díru na ventilek a konce pásky jsem za něj záháknul (možno pro jistotu konce přilepit šedou páskou). Poté už šli pláště nahodit bez problémů. Takže jsem nalil mléko a koly točil, tak aby se rozpostřel po celém vnitřku pláště. Nejdřív se pořád docela rychle ztrácel tlak a kolo bylo během dvou hodin prázdné, tak jsem doufouknul a ráno bylo zase prázdné, tak jsem znovu dofouknul a vyrazil na projížďku a od té doby tlak drží a klesá pomalu. Tlaky vozím 22 psi vepředu a 25 psi vzadu a zatím jsem nezaznamenal problémy s ucházením okolo patek nebo se svlékáním pláště.

    Tak doufám, že to někomu pomůže.

    0 0
    •  

      Pomůže. Plánoval jsem RM5 a předělat, ale asi se na to vy*** :D

      0 0
    • Ráďa-BF  

      Ja si sva kola predelal tak, ze jsem koupil tmel no tubes, 3M pasku s krizenym skelnym vlaknem urizlou presne na pozadovnay rozmer v navinu 50m ja bral 21 siri a cena byla necelych 100,– Docela rozdil oproti 700 stovkam co za to chteji vsude v eshopech.. Jedna se o tu samou pasku..:) Vnitrni plochu rafku jsem prebrousil smirkem, aby tam nekde nejaky otrep z diry nedelal problemy, odmastil, nalepil pasku a udelal diru na ust ventilek a pro jistotu jeste pretahl klasickou paskou do rafku. Nalil mliko a funguje naprosto bez problemu..

      0 0
    • flyman  

      RM5 jsem předělával se sadou od rubeny a bez komplikací, teda až na jednu. Klasiky X-king kevlar byly hodně řidký, takže 100 ml na dvě kola nestačilo. Do každýho jsem přilil ještě cca 30.

      0 0
    • Bafoon  

      rm5 jsem předělával dvoje. na pláště schwalbe Nobby nic, racing ralph a rocket ron. – sada Notubes. Vyndal červenou pásku, odmastil lihem, nalepil notubes, dal ventilek, mýdlovou vodou přejel patky, hahodil kompresorem a nalil mlíko tečka – z toho co popisuješ mě jímá děs :-)

      0 0
      • t100-CZ  

        notubes od rubeny? link by nebyl?

        0 0
          • t100-CZ  

            a tu gumovou pásku si tam dal take? prijde me tam laicky na nic…

            0 0
            • kubad  

              tak o tu gumovou pasku jde predevsim :D

              0 0
              • t100-CZ  

                tou lepící se utěsní díry v ráfku a na co je tam tedy ta gumová ?

                0 0
                • kubad  

                  na to aby se to dobre nahazovalo, a fungovalo jak ma, stejne pasky ma i NoTubes, ze to sposta lidi bastli z dusi je taky varianta

                  0 0
                • flyman  

                  a myslíš, že obyč. oboustrankou páskou utěsníš otvor 9mm s ostrými okraji při tlaku cca 4,5 baru při prvnim nafouknutí před nalitím mlíka. Právě ta gumovka je tam pro utěsnění.

                  0 0
                  • MartinT1  

                    Právě že ta lepící páska (v mém případě žlutá NoTubes) má těsnící funkci. Ta gumová páska tam je aby se dal nahodit plášť do patek. Já ji tam vůbec nemám nalepenou, jenom vloženou ale páska do ráfku.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Já ji tam nemám vůbec a nahodit plášť bez kompresoru je docela náročný. Jeden úplně nový jsem nahodil, jeden měsíc starý jsem nahodil jednou a když jsem tam pak nalil mlíko, tak už ne, a třetí měsíc starý zatím vůbec, vše ruční pumpou :) ( a nemám RM5, ale Easton XC One, jsou ne-UST)

                      0 0
                      • blisterexist  

                        já nahodil plášť jetý 2 roky na poprvé ruční pumpou:-)

                        0 0
                        • Kamikaze 591  

                          Záleží na tom, kolikrát je sundavaný a ne na tom jak je starý.

                          0 0
                          • blisterexist  

                            sundavaný, cca 30×?

                            0 0
                            • Kamikaze 591  

                              Tak to čumím. Mám furious freda který je takový putovní plᚍ doma na kolech(sundaváný tak 15×) a ten má tak vytahanou patku, že si musím dávat pozor aby při nafukování zaskočila. Nahodit jej není možné.

                              Nechápu jak se ti to mohlo podařit nahodit.

                              0 0
                  • blisterexist  

                    to je imho blbost

                    0 0
    • Zebrik  

      Ahoj, možná to tu někde je, ale nikde jsem to nenašel. Zajímalo by mě jestli můžu FRM5 předělat na notubes hned nebo je mam nejdřív projet normálně s duší? Jde mi o to, jestli si kola nesednou a nepovolí se výplet na kolech co jsem jezdil teď se musel výplet asi po 200km dotáhnout tak jestli tam ta páska nevadí.

      0 0
    • t100-CZ  

      zrovna instaluji poprvé sadu od rubeny. Mám také dva dotazy.

      1, V návodu je se nalepí oboustranka,pak se dá ventýlek a následně se dá gumová páska. Nebylo by lepší přilepit nejdříve gumovou pásku na samolepící a pak prostrčit až ventýlek?

      2, Gumová páska má na sobě jakoby dva výstupky, které jdou po celém obvodu pásky. Tato strana patří na stranu ráfku nebo spíše na stranu pláště?

      Díky moc za rady

      0 0
      • t100-CZ  

        a ještě jeden dotaz, v té gumové pásce je díra. Kam ta přijde? Na ventýlek?

        0 0
      • Kublaj  

        tady toho bylo napsano myslim dost ;) http://www.bike-forum.cz/…ess-kit.html#… ;) gumovej kroužek přijde na ventilek před prostrčením ventilku gumovou páskou.

        0 0
      • Flegmatik  
        1. ano, bylo – jinak bys tou páskou ucpal díru ventilku (asi návod je

        z doby, kdy ventilek byl součástí gumové vložky)

        1. výstupky ven, tedy na stranu pláště
        2. asi jo, můžeš to dát na ventilek, ale na to nějak nezáleží
        0 0
        • t100-CZ  

          takže je vlastně návod špatně – přehodit body 4 a 5.

          0 0
          • Flegmatik  

            Jo jo, je to nesmysl – bylo to tak dřív, teď když je ventilek zvlášť, tak to neplatí. Vidíš to nakonec i z boku na krabičce, že ventilky jsou součástí pásky.

            0 0
    • M4rtin  

      Ahoj. Mam rafky Red Metal 10 (sirka 19mm) a chtel bych zkusit prejit na bezdusovy system. Je na to vhodna tahle sada?

      http://www.kupkolo.cz/…dard_z90305/

      0 0
      • Jakobo  

        Ty pasky NT jsou nechutne drahe, nemas lepsi rozstrihat starou dusi, pasku tu 3M o ktere se pise vyse a za 475 Kc koupis 2× mnozstvi tmelu?

        Nebo Rubena za 350 Kc.

        0 0
        • M4rtin  

          Bohuzel nemam z bezdusakama zadny zkusenosti a ani cas to moc studovat. Delam vetsi nakup na kupkole, tak jsem doufal, ze by to slo vsechno pri jednom postovnym. Z te nabidky v jejich eshopu, neslo by teda vybrat neco cenove zajimavejsiho? Ta Rubena, je to tak dobry jako No Tubes?

          http://www.kupkolo.cz/…evence_k193/

          0 0
          • Jakobo  

            Ja sam moc nevim, projdi BF, je tu o to m napsane dost pro konkretni rafky, plast atp. Ale pri cene te Rubeny neni co resit. Nebo jak se pise vys, kup jen tmel a rozstrihej dusi.

            0 0
    • podvlada  

      Ahoj všem,

      plánuju taky předělat FRM5 a velmi pravděpodobně budu objednávat od G3 pásku na zalepení děr v ráfku. Ventilky a případně gumový pásky zřejmě ze starejch duší.

      Tuhle pásku: http://www.g3.cz/…vlaknem-8959

      Chtěl by někdo z Plzně a okolí taky? Rozdělíme poštovný… Nebo cokoliv by vás od G3 zaujalo.

      Nenašel jsem jinou firmu, která by mi tuhle pásku dodala a byla blíž, nebo měla levnější poštovný… Takže vítám i případné alternativy ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.