Fulcrum Zero x Mavic SLR x NoTubes ZTR Olympic

140 nepřečtených
  • maarty

    Ahoj, nevím si rady jaký koupit kola. Budou na Scottu LTD, snažim se to postavit co nejlehčí, ale nechci to přehnat, vážim 85kg, tak aby to fungovalo i s mojí váhou.

    • Crossmaxy, protože už jsem je jezdil a vim, že jsou dobrý
    • Fulcrumy, protože se mi fakt hodně líbí
    • Olympicy, protože jsou úžasně lehký

    Co myslíte,že jede u kol víc – gramy nebo tuhost?nebo barva :-)?Mám rád takovej ten pocit z úžasnýho zrychlení kola pod sebou a taky potřebuju trochu pomoct do kopců,bo sem na cyklistu trochu těžkej. Prostě chci aby to jelo jak z praku. Budu do toho lejt notubes sajrajt a obouvat klasický RR,to by ale mělo jít se všema. Jezdim zatim 5tis.km,chystám se příští rok na 10,uvidíme jestli to vyjde :),tak půlka je na žiletce. Takže asi tak a teď to za mě nějak rozsekněte prosím.

    0 0
    • gemini  

      …mě se nejvíc líběj ZERA…

      0 0
    • přišlapávač  

      Zera nejsou z nejlehčích.

      0 0
      • Lowrider  

        Joj, z tutěch tří budou nejtěžší. Maj 1631 g bez RU, který maj 125 g. Ale já bych z tutěch tří neváhal a vzal je. Nebo pak tuty bych přidal do výběru.

        0 0
        • maarty  

          Model 2009 by měl vážit 1568g, zatím je to můj favorit, ale ty Wheelsbiky vypadaj taky skvěle, je s nima nebo s tou značkou nějaká zkušenost?

          0 0
          • Lowrider  

            Ok. Nebo kup karbonový Fulcrumy :-).

            0 0
            • maarty  

              Jo,tak ty by se mi taky líbily :),ale 2000E mi přijde fakt uchylárna.

              0 0
              • Lowrider  

                Jasně, ale nestojí to za těch 150 nebo kolik gramů? :-) Každopádně vem ty Zera nebo Wheelsbiky. Hnoj Ti určo udělá cenu :o).

                0 0
                • efface  

                  já mám WheelsBiky SL a sou supr… mají dokonce stahovaný výplet, takže se jen tak nerozpletou a sou tuhé.

                  0 0
    • Hnoj  

      RED METAL ZERO sice nejsou z nejlehčích, ale zrychlení a jízdní vlastnosti jsou naprosto famózní. Sám jsem přešel na Zera z DT Swiss nápletů a ZERO jede prostě líp. Když chceš do kopce zrychlit, stačí na to prostě jen pomyslet, to se mi s DT nikdy nepovedlo :-D

      Stejné náboje se dají najít třeba na SHAMAL ULTRA, dle mého názoru jsou hodně dobré, ale to ukáže asi až je budu vozit aspoň dva-tři roky.

      Co se týče tuhosti do krutu, je velmi těžké srovnávat špičková kola, měkká však rozhodně nejsou, stopu vedou jistě.

      0 0
      • jecnak  

        Stejne se budou projevovat SLRka. Je to dane koncepci vypletu.

        Naopak ultralight klasika bude v tuhosti a ochote jit za slapnutim hur. Ma ale podstatne lehci rafek, coz to druhe zdatne kompenzuje.

        0 0
        • Lowrider  

          Já už sem to tu psal víckrát, ale nevadí. Kupovat ZTR a v každým dounhilu bejt vyklepanej, abych ho nezničil, to fakt raději těch pár gramů oželím :).

          0 0
          • kubad  

            myslím že šance rozstřelit ZTR a SLR je +/- srovnatelná

            cena ZTR je proti SLR poloviční a případné přepletení mnohem jednodušší

            to jen tak na doplnění :-)

             
            0 0
          • McBlacky  

            nemyslím, že bych se moc klepal. Olympic vydrží víc než jsem čekal. Pokud je správně dotažený výplet dá se závodit i z kopce.

            0 0
            • kubad  

              až seženu stříbrný :-) tak ho taky otestuju neboj

              0 0
            • delfyn  

              a tam je kámen úrazu správně utažený výplet, pokud na to půjde profík s tenzometrem nebo Tonda vedle z vesnice může být rozdíl mezi identickejma kolama ze stejných dílů katastrofální, tovární sety jsou prostě zapletený prakticky stejně, takže SLR a SLR podle mě bude furt stejný

              0 0
        • maarty  

          Já mám taky dojem,že ten subjektivní pocit zrychlení dodá hlavně tuhost (při dobrý váze).Na minulém kole jsem vyměnil nejlehčí Bontragery Race X Lite(nepočítám carbon) za stejně těžký SLR a jelo to prostě o hodně líp! I když nevylučuju tady zmiňovaný placebo efekt…ale to nevadí…je jedno jestli to je nohama, kolama nebo placebem, hlavně když to jede! :-) 

          0 0
      • kubad  

        placebo efekt nových kol – já když přešel z SL na klasiku sem měl taky pocit že nové kola jedou mnohem líp

        0 0
    • Hnoj  

      Nechceš si dneska udělat jeden studijní výlet a podívat se na ZERA na živo? :-)

      0 0
      • maarty  

        Proč ne, kam bych měl přijet?

        0 0
        • Hnoj  

          Řehořova 14, praha 3-žižkov, mám tady dvoje :-)))

          0 0
      • DSC  

        Na www.trinnity.cz maj Redmetal Zero za 16 313, ovšem pouze ve verzi centerlock (AFS), kdyby se někde daly sehnat za stejnou cenu s šestidírovym uchycením kotouče, neváhal bych.

        0 0
        • Hnoj  

          Jo a ta cena je taková, protože mu tam leží už půl roku…

          Rozhodně ti můžu udělat kulanstní nabídku na IS, ale zas takovej úlet to nebude…

          0 0
    • jecnak  

      Vzal bych SLR a nebo Zera. Spis ale SLR. Pokud chces ty kola i na normalni jezdeni a ne jen na zavody, tak ber neco jineho nez ty Olympic + ultralight naby (pocitej, ze to jsou kola tak na 2 sezony).

      0 0
      • kubad  

        souhlas, ZTR bych jako jediné kola při tom počtu km co plánuje jezdit asi nebral, zase na druhou stranu se dají složit výrazně levněji než sehnat SLR nebo Fulcrumy

        0 0
      • McBlacky  

        záleží kolik jsou dvě sezony km a jakejch. Závodních bych asi na ZTR víc jak 5000 nejel a i to je hrana.

        0 0
      • maarty  

        Chci to jako jediný kola,ale víc na běžný ježdění, závodů chystám tak 10 1/2 maratonů za sezónu, takže nic velkýho. Letos jsem jel zatím jenom jeden, jsem po plastice kolenního vazu (jojo to lyžování…), ale neříkej to mýmu ortopedovi, asi by mě nepochválil,že sem blbnul na závodech 2 měsíce po operaci :-). Že by vydržely 2 sezóny by mi zas tak nevadilo, stejně budu určitě do tý doby vymejšlet nějaký nový kolo, jak se znám :).

        0 0
    • pali  

      no ja by som tie fulcrumy, teraz som zacal jazdit tie metal 3-ky bike evidentne ozil a to su zera vahove inde,je tam 10mm osa idu fakt krasne nevahaj,

      0 0
    • BB  

      letos na Lavarone jsem byl svědkem, kdy se ve sjezdu pod jedním kolegou zhroutil ráfek NoTubes ZTR Olympic jako domeček z karet, takže Nikdy, nikdy, nikdy, …

      0 0
    • Zerocool  

      Mám RED METAL ZERA a je to pohádka, opravdu se do kopců stoupá lehce a ve sjezdech si můžu dovolit skoro cokoliv ve spojení s NOTUBES lahůdka a žádné defekty, lehká údržba, kterou zvládneš sám (to hnoj: nakonec stačilo trošku sklepnout) DOPORUČUJU ZERA

      Jinak na Scott Scale LTD jsou normálně DT 190 náby, RITCHEY WCS OCR ráfky, DT Aerolite špice (viz moje fotky), jezdí je moje žena ve spojení s NOTUBES a taky si nestěžuje:), ale její váha je podstatně níč než ta naše…

       
      0 0
      • Hnoj  

        :-)

        0 0
      • maarty  

        Začíná to vypadat na Zera :). Mám loňskej rám LTD, kupoval jsem samotnej, naházel na to, co bylo doma a teď postupně celou sezónu ladím, to mě baví minimálně stejně jako ježdění :-). nějaký FSA, nějaký to XTR, k tomu DT Swiss vidle, to nejdůležitější (a nejdražší) – kola jsem si nechal na závěr.

        0 0
        • Hnoj  

          Jaká vidle od DT? ty by mě docela zajímaly :-)

          0 0
        • Zerocool  

          jo vidle od DT Swiss byly taky v úzkém výběru, ale do finále nakonec nepostoupily kvůli ceně:(

          0 0
        • maarty  

          Je to DT Swiss XRC 100RL, byla za rozumnou cenu sundaná z novýho kola.

          0 0
    • jonti  

      Podla mna budu Fulcrumy a SLR porovnatelne, ZTR su o niecom inom.

      Do vyberu by som urcite zahrnul aj XTR, tie su lahsie nez crossmaxy a o dost lacnejsie – 13000Kc na kupkolo. Su tiez tubeless, a tuhe verim ze budu.

      0 0
      • jecnak  

        Nj, ale dostupnost nahradnich dilu prakticky zadna. Zkus napriklad sehnat rafek.

        0 0
    • efface  

      SLRka nedoporučuju… mají špatně vyřešený ořech, cca každé druhé jde na reklamaci. Jezdil sem je 14 dní a odešel ořech. Přišly mi nové a po dvou měsících to samé… raději sáhnout po wheelsbike nebo fulcrumech.

      0 0
      • jonti  

        Co je na nem spatne? Ma stejny orech jako vsechny Mavicy, je treba ho jednou za pul roku namazat, ale jinak to nijak katastroficke neni. Vosim SL a nez jsem se v tom zacal hrabat tak mi to fungovalo dobre.

        0 0
      • tomek  

        Vozil jsem starší model C-MAXů od Mavicu 5 let, teď mám SLR-ka a za nic bych je nevyměnil!!

        0 0
      • kubad  

        pěkné kecy, Mavic má stejný ořech co se používá na SLR, a v podstatěi všech nižších modelech už hodně hodně let, moje staré C-maxi už v roce 2002 měly stejný.

        Spousta lidí na něm odjezdila desetitisíce km v pohodě, nechápu proč by se měl najednou na SLR *****?

        bych si typl na levé ruce které se v tom hrabaly :-(

        0 0
        • Hnoj  

          Zas tak úplně kecy to nejsou, viděl jsem už hodně crossmaxů, který namotávaly při volnoběhu řetěz. Těď samozřejmě někdo namítne, že „se to musí občas namazat“ bla bla bla :-D Skutečnost je, ale taková, že jen málokdo má chuť se hrabat v ořechu a zabývat se údžbou svého kola na větší míru, než mazat řetěz a případně ho vyměnit… Pro spoustu lidí je demontáž ořechu a jeho namazání neřešitelný problém, který svěřují servisu, což je stojí mraky peněz…

          Při výběru všech kom­ponentů je be­zúdržbovost a spo­lehlivost IMHO nej­větším argumen­tem pro jejich ná­kup.

           
          0 0
          • kubad  

            sorry ale pak si takový vůl nemá kupovat kola u kterých v návodu píšou 2× za sezonu promazat ořech

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak. Navíc když většinou ani 2× za rok není potřeba (pokud se maže Mavic olejem) a namazání trvá tak 5–10 minut se vším všudy.

              0 0
          • McBlacky  

            o všechno se musíš starat. mazat a vyměnit řetez to jsou jen základní věci. Po závodech v bahně, kteých je v sezoně vždy minimálně polovina je nutno provádět mnohem větší servis. Minimálně čas od času bovdeny a lanka, destičky a mazat pístky, ložiska HT2, ložiska náb, mazat kluzný ložiska pedálů, + samozřejmě servis tlumiče a vidle, vyčistit hlavový, atd..

            pokud se jezdí pro rohlíky a poozink do stromovky tak to pak ani ten ořech SLR mazat nemusíš

            0 0
            • Hnoj  

              Já ale neřekl, že se to nemusí servisovat, já jen řekl, že většina lidí nemá ani trošku chuť se tím zabývat. To, že BF je na leštěním s udržovánim svých kol doslova po­sedlé rozhodně ne­ní relevantní pro sro­vánáváním se zbyt­kem populace.

              0 0
              • McBlacky  

                mě šlo spíš o to, že ten servis SLR je v porovnání s ostatním servisem zanedbatelný.

                ono leštit a dávat zpět do provozu po závodech typu MTB Trophy, Beskyd nebo ExBB jsou dvě jiný věci

                0 0
              • efface  

                zeptejte se závodníků nebo mechaniků na SLR :) a uvidíte co vám poví… kdyby prof. závodníci nedostávali nová kola, vždy kdy se po.serou, nevozili by je, ale mavic je monopol a vše je o marketingu.

                0 0
                • RedAce  

                  jj, Paudera taky mel problemy, tak je poslal do sveta a vzal DTcka 240.

                  0 0
                • jecnak  

                  Mavic je desne krumpl, divim se, ze se to vubec prodava a hlavne jak jsem na tom mohl nakroutit skoro 50k km. Napis az tolik odjedes na jinejch kolech.

                  0 0
                  • petebike  

                    mam pres 100 tisic na jedny nabe /konusy,kulic­ky,orech/ shimano…stary dobry STX RC :-) jo kde jsou ty casy…

                    0 0
                  • Gorgov  

                    v podstatě souhles, mavic je, na to kolik stojí klumpr, ale j to o marketingu, takže se ty kola prodávaj:)

                    0 0
    • Gorgov  

      popravně vůbec nechápu, jek se můžeš rozhodovat meti těmahle variantama. ZTR jsou uplně jinde, ale uplně, na ty zbylý zapoměň a postav si pořádný kola, ať nejsi zklamanej.  Jinak stavnět kolo na váhu a zabít to mavicem nebo fulcrumem je taky totalni nesmysl.

      0 0
      • maarty  

        A v čem jsou úplně jinde, kromě toho že jsou o čtvrt kila lehčí než zbytek?

        0 0
    • Martas  

      Co jsi teda nakonec vybral?Podle kola v profilu vidím SLR.Trochu se svezu na tomto vlákně,řeším  stejné dilema jako ty :-)jenom nemám ve výběru Olympicy ale Wheelsbike 4000 Super Light ale o moc jsem o nich tady na foru nenašel.Taky nevím  a chci se zeptat zkušených zda je možno u Fulcrumů a Wheelsbiků použít všecny možnosti použití pláštů jako bezdušák nebo klasika s duší nebo klasika s no tubess jako u SLR?No a jestli  teda jizdní vlastnosti (pominu placebo efekt) ,stojí za  ten cenový znatelný rozdíl  a pár gramů mezi Zerama a Metal One nebu Wheelsbike 4000 Super Light a WHEELSBIKE 4000 Disc Tubuless.Akční nabídka na SLR mě teda taky nahlodala:-(!Dík za každý názor.

       
      0 0
      • K2  

        Jaká je teeď cena na SLR? Máš nějaký link?

        0 0
      • Martas  

        No řeší se tady cena,názory žádné:-(,mám to chápat že za ty prachy nepřemýšlet a vzít nejlépe  ty SLR?

        Dají se trochu srovnat FULCRUM Red Metal One a ty SLR co se týká jizdních vlastností ,tuhosti ,použití i na plášť s duší atd,když to teď  cenově vychází stejně?

        0 0
        • Hnoj  

          Nj, ale skutečnost je taková že X-max SLR je teď za tyhle nesmyslný peníze jen proto, že je to starej model a SLR budou nový… SLR09 budou zas kolem 20K…

          Já osobně mám RM0, jízdní vlastnosti bych označil za zcela excelentní. Svezl jsem se několikrát na SLR a nepřišlo mi to tak dobrý, hlavně co se týče zrychlení, ať už letmo a nebo z klidu… Do kopce se dá na zrychlení jen pomyslet a ono to zrychlí :-)))

          0 0
          • petebike  

            dobre ty !! :-DDD

            „Já osobně mám RM0, jízdní vlastnosti bych označil za zcela excelentní. Svezl jsem se několikrát na SLR a nepřišlo mi to tak dobrý, hlavně co se týče zrychlení, ať už letmo a nebo z klidu… Do kopce se dá na zrychlení jen pomyslet a ono to zrychlí :-)))“

            0 0
          • jecnak  

            se dá na zrychlení jen pomyslet a ono to zrychlí :-)))

            At te provazi sila. (Poutovych samolepek RED…)

            Cim dal lepsi. :-D

            0 0
            • Hnoj  

              Barva jezdí, nechápu, jak to, žes to ještě nepochopil !!!!!! Blé Blé… !!!!!

              0 0
    • Pavel100  

      ZTR Olympic když tak 20 kilo schudneš, tak snad se bude dát i závodit;-) Na normální ježdění by asi vydržely, ale závodní nasazení a ještě taková porce km je celkem dost mazec. Hlavně počítej s tím, když dostaneš defekt a hned nezastavíš tak už pak ani nemá smysl zastavovat:-)…ráfek bude v …!

      Jinak v této ceně má kamarád klasiku DT Swiss při jeho váze nad 90kg na Trek full Carbon kola drží perfektně, zatím žádný problém a tlusté upínáky říká že jsou dost poznat oproti klasice. Servis náb v podstatě během roku žádný…teda práce na 5 minut, ráfek je rozhodně špička srovnatelná s Mavic XC717disc ale ten je užší.

      0 0
      • McBlacky  

        tohle si myslím je za 15500kč nejhorší varianta co tu padla.

        nic ve zlým

        0 0
        • kubad  

          osobne bych volil kvalitne zapletenou klasiku nez sety od Mavicu nebo Fulcrumu. A ty 240 + 4.2 rozhodne sou :-)

          0 0
        • Pavel100  

          A proč nejhorší? když to máš včetně tlustých upínáků. Ani jednu komponentu na těch kolech nevidím špatnou nebo podhodnocenou:-) Jinak design ve stylu polepů na ráfku(hlavně ty mega červeno-bílé) opravdu nemusím;-)

          0 0
          • McBlacky  

            Bavíme se tady o závodních kolech, ne o setech na pozování v lese nebo na výstavy.

            protože to je váhově jako SLR, cenově taky, ale má to obyč dráty proti plochým -dost podstatný rozdíl/ a rozhodně to bude méně tuhé než Fulcrum i Mavic. Celkově je ten set výkonostně slabší než F a M.

            Když už 240 tak s aerolite a ZTR Olympic to pak budou zabijácký závodní kola – samozřejmě tuhost nižší než u SLR, Fulcrum.

            a ten tlustý upínák :) to je marketing. Když se nad tím logicky zamyslíš tak daleko víc záleží jak dotáhneš upínák, jak výplet, jaká je vidle atd. S klasickou pevnou osou to nemá nic společnýho.

            0 0
            • kubad  

              s tou tuhosti to neni pravda a s vahou taky ne :-)

              0 0
              • Zerocool  

                taky bych si vsadil, že tužší to bude, SLR budou lehčí, ZERA težší

                0 0
                • Zerocool  

                  myslím jako, že tužší bude SLR a ZERO než zapletený set

                  0 0
                  • kubad  

                    Sety sou tuzsi v zaberu mekci do boku. Vaha bude hodne podobna

                    0 0
                    • Zerocool  

                      jo s notubes ráfkama bude váha srovnatelná s SLR, srovnával jsem s klasikou 240+4.2

                      0 0
                      • kubad  

                        Pod 1400g s NoTubes Olympic a lehce pres 1500g. s 4.2 Kolik ze maji SLR? :-) Samozrejme beru kotoucove

                        0 0
              • McBlacky  

                240 + 4,2 + super comp 1568 vs 1520 SLR /ale spíš víc/jsou si docela blízko ne?

                a co se týče tuhosti tak sám píšeš že Zero a SLR jsou do záběru tužší tak jak jsi to myslel?

                 

                tak ted nechápu co jsi mi psal, že není pravda :(

                0 0
                • roud  

                  Dneska se nudim xD

                  0 0
                • kubad  

                  tuhost v záběru je dobrá, ale i tohust do boku se hodí – osobně preferuju radši klasiku než

                  zapletené sety jejich nejpodstatnější výhoda je že sou hezčí.

                  Ale nikomu nebudu nic vymlouvat – je potřeba si Mavicy dlouhodobě užít a pak hodnotit

                  0 0
                • kubad  

                  ještě k té váze SLR 1520 je katalogová váha verze CL počítej 20–30g navíc je reálná váha.

                  a DT240 + SuperComp + Al sou na tom úplně stejně viz foto Grinchových kol co sem dal Roud

                  0 0
                  • McBlacky  

                    mi přijde, že mluvíme asi každej jinou řečí. Já mluvím o ráfkách olympic ty nemá grinch ani na jedněch kolech. Fotka těch grinchových od rouda je z 355 nebo 4,2?

                    už to vzdávám, at si každej jezdí na čem chce.

                    0 0
                    • roud  

                      na fotce sou 4,2 s ZTR by byla vaha zas o kus jinde…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        no já od začátku psal, že ano tato kombinace je váhově -+srovnatelná se SLR což se tedy potvrdilo …

                        0 0
                    • kubad  

                      prostě jen chci říct že sou to všechno hodně podobné kombinace jak váhově tak pevnostně, a tuhostně, výber je spíš věc vkusu a ceny než vlastností :-)

                      0 0
            • Pavel100  

              1.No já teda nevím že by 240s+XR4.2 byly na pozorování zveře v lese......teda taky se to dá:-))) ale taky jsou to hlavně závodní kola.

              2.Pokud použiješ ZTR Olympic tak kolo bude lehčí na obvodové váze ale naopak už nebude tak tuhé jako třeba se XR4.2 protože ráfek nemá nýty a nelze výplet tolik napínat.

              3.A jestli dáš na kolo jedny z uvedených kol DT Swiss/Fulcrum/Mavic tak rozhodně nic nepokazíš ale na bednu nemusí stačit ani ty nejlepší;-)

              0 0
    • mountaineer  

      Omlouvam se za odboceni od tematu-o kolik jsou stribrny diskovy Mavicy XC 717 lehci nez cerny?Nekde sem to na b-f cetl o jaky rozdil jde ale ted to nemuzu najit:o(

      0 0
    • progressivec  

      já bych volil shimano xtr,mám je na kole a jedou fakt dobře,jsou i na notubes i na pláště,zry chlení je parádní,sem s nima fakt spokojenej

       
      0 0
      • přišlapávač  

        tady to je dneska perla za perlou :-)))) Kola na pláště bych si taky někdy rád pořídil......

        0 0
        • DaSnail  

          určitě pořiď!

          já mám kola na pláště a jedou o poznání lépe jak kola bez plášťú.

          a to se vyplatí.

          0 0
        • kubad  

          pche a duše tam můžeš dát taky :-)

          0 0
    • Beeda  

      nemuzu se rozhodnout, ktery kolo ma nejmensi valivy odpor v nabe?, teda jeslti se jeste nelisi predni a zadni…:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.