čau jenom by mne zajímalo o kterých kol z těchto dvou by jste šli,když oboje můžu mít prakticky za stejnou cenu.dík.ty FULCRUNY vůbec neznám.
čau jenom by mne zajímalo o kterých kol z těchto dvou by jste šli,když oboje můžu mít prakticky za stejnou cenu.dík.ty FULCRUNY vůbec neznám.
já osobně do Fulcumu
zkuste napsat která kola jsou podle Vás lepší a proč.dík.
dlouhodobá zkušenost s nábojema DT Swiss – jsou to držáky a nevyžadují údržbu. Krátkodobá zkušenost s Fulcrum nádherně se točí, výborná tuhost výpletu, prostě cool (abych použil správný český výraz).
Flucrumy zatím nejsou tak prověřené, ale budou to slušná kola – myslím že popularitou za chvíli hravě předčí CR. Mě překvapila na tu cenu vynikající váha a údajně (zatím jsem je nejel) i velmi dobrá tuhost.
DT mám doma a jsem maximálně spokojený – váhově jsou trošku lepší (záleží jaké použíješ dráty), tuhost vynikající, bezproblémová servisovatelnost při havárii.
Já bych volil hlavně podle toho jestli ti jde tak moc o vzhled – jestli se ti Fulcrumy líbí, tak klidně vem ty, protože designově jsou přece jen zajímavější než obyč klasika.
no tak ty fulcruny budou lehčí,ale mně jde hlavně o náhradní díly a výdrž kol.u toho fulcrunu nevím jak to je s drátama atd.u těch dt budou obyč dráty a jsou ručně zapletená.tak fakt nevím.
to spíš záleží na tom jak se ke kolům budeš chovat a jak často bouráš. Třeba ty náhradní díly ani nebudou potřeba ;-)
no ono třeba s dráta na fulcrumy taky není velký problém – kamarád měl na nich bohužel větší havarii, kdy několik drátů zničil a už zase jezdí…myslím že tam dával nějaké ploché DT, ale třeba to sem napíše sám.
Vypletl jsem tam 4 dráty. Byl jsem pár dnů na to v Ostravě v Max Cursoru, tak jsem kupoval origo dráty tam. Jeden stál 35,– i s niplem a nejsou totožné s plochými DT Swiss (trochu užší). Jinak výplet v pohodě, akorát nově napletené dráty nejsou v niplu lepené, tak se mi nedávno jeden víc povolil. Teď teda řeším problém se zadním nábojem, otevřel jsem kvůli tomu vlákno…mělo by být na konci stránky. Ale všeho všudy jsou to výborná kola ;-) Pokud chceš si užít víc tu individualitu, tak je raději ber hned, protože příští rok jsou ty kola na hodně modelech SUPu 09 :-)
a já myslel, že budeš ve škole :-)
…jsem říkal, že to upřesníš, akorát pořád nechápu proč jsou ty dráty tak drahé. Ale zase oproti tomu co chce mavic za dráty do CR je to ještě pohoda.
Byl jsem, bohužel :-(
myslím že kvalita campy je známa…
Tohle je IMHO pro Fulcrum děsnej úpadek, protože superior těch kol zas koupí milion, 900tisíc jim jich zbyde a ty všechny bude cca v červenci 2009 prodávat tandembike tak kolem 2,5K… To je úroveň…
Superior prodává samostatně pouza rámy a rámové sady
teoreticky máš pravdu – prakticky ji má Hnoj ví o čem mluví :-(
Myslím že se časy mění…
Majitelé z holandska to myslím dělají líp (posledních 5 let) než ti předchozí…
Letos se prodávala „mimo“ jen vidlice R7, protože ji dodavatel poslal s jiným zdvihem. Jinak bokem nešlo vůbec nic a to je na Českého výrobce slušné…
Od Německých výrobců se toho tady myslím dostane více!!
No bude, co se dá dělat:-) Maxcursor mi na dotaz odepisoval, že MOC pro Red Metal 5 je 5990Kč
Nj, ale koho dneska zajímá skutečná MOC? :-)))
Za MOC dneska nakoupíš už v podstatě jen v kamenném obchodě…
S tím souhlasím, ale nemůžeš si stěžovat že jich někdo koupí milion a pak může samozřejmě na prodej dát lepší cenu. Jinak si myslím, že je to na B-F spíše modní záležitost:-)
A taky je to dost novinka a moc lidí je ještě nemá, takže počítám že na nich prodejce má solidní cenu.....dokud těch prodejců nebude moc a nezačnou tlačit ceny jako třeba u Shimana, Mavicu atd. na zabijáckou hladinu.
A? Pro spotrebytele jedine dobre. Promin Hnoji.
OMG. Spotrebitele.
Pro spotřebitele jedině dobře, pro ostatní prodejce a pro portfolio značky „ladinýhoho šitu“ už to tak dobrý neni…
Pokud je značka zaběhnutá a má jméno(tzn. ví o ní převážná část lidí)…není potřeba aby se někam cpala. Alu Fulcrum je novinka a potřebuje se dostat mezi lidi…Mavic zná každý, Mavic je pojem i když třeba Fulcrum může mít lepší kola. Před 2 lety taky téměř nikdo nevěděl o RR a NN (teda o Schwalbe) a jak je to dneska.
Pro mě, jakožto kupujícího je to skvělá zpráva :-) Je pravda, že pro tebe je to asi jako facka od tchýně.
A to ještě nevíš, že o rok později přijde desetirychlostí MTB sada, to je teprv skvělá zpráva :-).
:D:D
Nějak jsem ještě nepřišel na to, co činí Fulcrumy tak populární (jasně že cena :)- ale spousta lidí nad nimi plesá vzhledově a mě přijdou alespoň po vzhledové stránce celkem konzervativní a běžné. Snad jen ty ploché dráty se v téhle cenové hladině moc nevidí. Budou to podle ohlasů slušná kola za slušnou cenu, ale vodvaz to není a když už to vypadá klasicky, tak ať je to klasika. :-)
REBA, XT kliky, Crossride, Racing Ralph a ted Fulcrum. Zkratka davove silenstvi.
přesně tak, jako kdyby nic jiného neexistovalo:-)
Nj, Rebu mi po 2 měsících ukradli, na XT klikách mi po 3 měsících zadrhávaj ložiska, Crossridy jsem naštěstí nevozil, Ralphy jsem po pár km proříznul, ale Fulcrumy zatim (po necelejch 2t km) držej dobře:-)
chlape, celkem máš štěstí:-(
trochu jste odběhli odtématu mně jde fakt o to pro která kola z těchto dvou se mám rozhodnout.teda jestli by ty fulcruny měli být příští rok za 2500kč tak to bych si počkal.
za 2500,– určitě nebudou!!
já mam krátkodobou zkušenost(cca. 3 měsíce) jen s těma Fulcrumama RD5, ale nemůžu si stěžovat. perfektní design, průmyslový ložiska, dostatečná tuhost, nízká váha pro tihle kategorii a jedou moc pěkně. a v neposlední řadě velmi příznivá cena:-)
To byla ode mě nadsázka, tohle se totiž může, ale nemusí stát, ale jestli se to stane, to zatím neví nikdo…
s ohledem na to co udělaly ceny Crossride po masovém rozšíření pomocí OEM kanálů
bych čekal podobný vývoj i u těch Fulcrumů :-)
ale to je pro nás normální zákazníky jen dobře
CrossRide, CrossMax ale i ostatní zapletená kola MAVIC si může objednat každý za super cenu, ale kdo si dovolí objednat v předobjednávce např 100párů CrossMaxů od každé specifikace…
souhlas, akorát někomu to prostě nevysvětlíš…dokud se tak nestane…přesně nádherný příklad jsou Crossridy
Zapomněl jsi na EpiKon :-)
Edit: Tak jsem zase doplatil na nepozornost vůči datu přidání příspěvku :-( :D
rok 2008 to bylo savé Reba pyco
To uživatele Reb přešlo teprve nedávno.
cože? jedine repa pyčo! ;-)
Už jsem se bál, že to zmizelo.
Pokud jde o ty kola, vzal bych levnější variantu. Kvalitní budou oboje. U těch DT by se daly ovlivnit věci jako barva zápletu, ne? Pro někoho zajímavá možnost.
riesim podobný problem, nechcem zakladat nove vlakno tak to hodim sem.
mám moznost kupit nasledovne kolesa za rovnaku cenu cca 100é:
Fulcrum RM5 2009 vraj nove, no mozno malo pouzivane
a kolesa DT SWISS 4.2 spice COMPETITION, niple klasicke, nie AL, a naboj DT SWISS 370 jazdene do 700km,
o čo mi ide? najprv o rychlost, lahkost, tuhost, vahu
DT 4.2 rafik vazi cca 400g, rafik RM5 neviem kolko vazi
RM5 na 20mm pevnu os, tym padom asi pravdepodobne väcsie loziska,
potrebujem sa rychlo rozhodnut, zial cas suuri,, poradte mi prosim vdaka
este pre doplnenie, jazdim XC, sem tam nejake skoky v ramci kategorie, niekedy si prejdem schody,bude to na HTčko, vazim do 60kilo
ako pisem ide mi o rychlost efektivnost prenosu sily a lahkost
vdaka za kazdu radu
Kdybych si mohl vybrat,tak beru ty DT4,2.Budou lehčí než ty Fulcrumy a hlavně s tvojí váhou na furt.Sám vozím už asi měsíc Fulcrumy RM5 09-jsou pěkné,docela lehké,ale vybral bych DT.
Dt370 jsou slusne ingoty, vaha lepsi nebude. Ja bych bral radsi nove RM5
nerozumím slovu ingoty
nevis kolik vazi rafek RM5?
kubad chtěl říct, že 370 jsou těžítka jak sviňa:-)
hej jasné : )
DT 370 naboje a mosadzne niple robia celkovo velku hmotnost,
jedine DT 4.2 rafky a competiton tam hraju co to do nizsej vahy.
ale vraj DT 370, su držáky, ze yvdrzia, znesu toho dost, aj co s atyka tesnenia orechu a tak
v ořechu je jedno nevyměnitelné ložisko, které má tendence vyrenuot. ber frm a nic nemusíš řešit, dostupnost nd dobrá, vlastnosti velmi a zajímavý vzhled. ložiska vyměníš všechny za pár korun v případě potřeby
nevymenitelne lozisko? to som este nepocul, ale aspon som mudrejsi teda. a ako s ato zvykne prejavovat, ze je K.O.? teda akym sposobom sa to stane? bordelom co sa dostane dnu? alebo opotrebovanim
zeptej se třeba uživatele vegan. má je a ví o tomto problému více než já.
to už potom fakt nasetrit na HOPE proII na doživotný pokoj : )
ale aj tie RM5, som cital dakde na foru, ze sa dostane dnu bordel do zadneho naboja, orechu, pri jazdení v zlych podmienkach voda, blato, mlaky, samy bordel spina drobny piesok,,takze s tesnenim to az take ruzove nebude
no a teraz aby si clovek vedel vybral
ako pisem, je to jedno pre a druho proti, u kazdych z tychto dvoch kol
kolik váží ráfek nevím, ale kola na DT370 + Competition + DT4,2d mají cca 1800g
RM5 váží zhruba stejně, vypadají mnohe líp
No moje RM5 09 měly 1950g bez upínáků :o)
katalogová váha je jinde, proč so tvoje tak těžké nevím
Ona ta katalogová váha je úlet,na žádných RM5 nesedí :-D
sundal jsi pláště?
Už fulcrumy nemám ale mám to převážené
Zadní kolo 1920g: plášť-310g,duše-120g,kazeta-260g,kotouč-160g
Přední kolo 1470g: plášť-310g,duše-120g,kotouč-160g
Po odečtení vychází 880g přední a 1070g zadní,na váze to taky souhlasilo :-)
Tak nějak to sedí
FRM5 váží i s RU cca 2kg, kolikrát se to tu bude probírat :o)
tak v katalogu kecají no :-)
Nevím no, chtěl bych vidět, jak to váží. Ale je bláhové si myslet že za ty penízky ty kola budou pod dvě kila … Co vím tak RM3 se vejdou pod 2kg, mají tuším okolo 1,9kg
asi lahsie nebudu? kola DT budu mat tak do 1850g, co je skoro to iste, pripadne viac ako RM5, DT kola maju tusim tie mosadzne niple,, s AL niplama by sla váha dolu, spice Competition vidim na dlhsiu zivotnost u mna : )
neviš kolko vazi rafek RM5?
koupit nové Red Metal 5 model 2009 pokud půjde ještě sehnat byl levnější než model 2010…ta cena je opravdu hodně nízká max. 4tisíce už za model 2010 než kupovat nějaké jeté shity = totální blbost.
ono vsetko má svoje pre a proti, tie Fulcrum by boli za okolo 100 euro, model 2009, vraj nové, no mozno malinko jeté
no a tie DT kola, maju do 700km, cena tiez do tych 100é, ale mám moznost osobneho prevzatia, cize ich prezriet v akom su stave a tak,
Kámoš jezdí skoro ty samé DTčka jen má jiné dráty a niple,má cca 90kg a kola ještě necentroval-asi 3roky a jezdíme Beskydy,takže dostávají celkem zabrat.Já mám necelý měsíc Fulcrumy RM5 09,jsou pěkné,super zvuk cvrku a vypadají,že něco vydrží a hlavně sehnal jsem je za 3500,–Ale ještě jednou Ti říkám kdybych si měl vybrat tak beru ty DT.
vraj má ten zadny naboj DT 370 nejake nevymenitelne lozisko
Tak o tom nic nevím.
Jak píše Kubad,RM5 jsou hezčí…
jo, ale tie minulorocne,nove su hnusne :-(
takze na poslednú chvilu bolo zistene, ze na DT kolach nakoniec su vraj spice DT super comp .. hmmm
DT3710 sou slušné náby, ale je to LOW end od DT jejich nejlevnější náboje.
momentalne mam predny naboj joytech, zadny naboj shimano FH-RM30, vdaka vazeline Pedros sa krutili odost lepsie, spice a niple uplne obycajne, a rafky nejake dvojstenne kellys, cize kola dokopy za cenu asi 1000–1500 sk maximalne, cize oproti tomuto budu jednoznacne lepsie, tuhsie, lahsie a snad aj odolnejsie : )
a je rozhodnuto, vnoci som pisal mail dotycnemu co predaval tie RM5tky, a na to hned napisal sem na BF, pisal som mu so slovami, ze ich beru,, nuz volali sme spolu, ale zial sa o ne zaujemcivia doslova trhali, cize uz su predané. dal mi este ponuku na nove crossride, ale myslim si ze DT kola budu lepsie ci uz hmotnostne alebo po stranke tuhosti, predsa ráfik Mavic crosride vazi cca 450, a DT 400.
zajtra si prevezmem DT kola za cenu 95,– euro. Snad budu spokojny.
novy CRidy budou mozna lehci… kazdopadne co se tyka tuhosti, nejsou z nejtuzsich…
co vím tak xridy ráfek vážil 480 géček
Osobně fulcrum. Vozím je asi 9000Km a pohoda. Výplet znatelně nepovolil, ložiska jsou v pohohodě. Prostě bez problémů.
S DT nemám zkušenost, ale značka má Jméno a špatný výrobek to být nemůže.