Full a vozik pro mimino (Croozer)

48 nepřečtených
  • bisak

    Zdarec, mate nekdo zkusenost s vozikem za mimino a celoperem? Je v tehle kombinaci nejake uskali? Preci jen, ten vozik drzi za neco, co se „hybe“…

    Dik, M.

    0 0
    • Lance  

      uskali vidim v tom, ze si myslim, ze to mimco ten vozik neutahne. to mimino se asi moc nepohne

      0 0
      • homat  

        :) jinka zkoušel jsem připojit vozík za EPICa a mimino dal do vozíku no a ne, že by nešlo jet, ale bylo mi toho kola líto, celý se to houpalo a citelně tahalo za zadní stavbu. Vozík raději tahám za HT.

        0 0
    • MlokCZ  

      Asi hodně záleží za co je uchycený. U fullu by to chtělo uchytit za zadní náboj a ne za sedlovku.

      0 0
      • bisak  

        Jojo, Croozer je uchycen za nabu…

        0 0
      • marapara  

        Kurňa z toho bych měl teda strach … tahat třeba 10–15 kilo za zadní nábou. Není to nebezpečné?

        0 0
        • Johny5 OSHA  

          10–15kg je samotna hmotnost voziku a k tomu jeste spoutu veci pro prcka a prcek samotnej to je takovejch 10 kg x8) radeji s HT ale videl sem jezdut kohosi s GTckem

          0 0
    • děd (ek)  

      Vyzkoušeno tahání vozíku (CROOZER 535 s dvoučlennou posádkou – viz foto) na všech mých kolech (viz profil), jednoznačně doporučuji HT. Obecně se jedná o další dynamické namáhání zadní stavby hmotností cca 30–40 kg, záleží tedy rozhodně na konkrétním fullu, který máš k dispozici. Subjektivně jsem vnímal zejména rozdíl „tuhosti“ jízdní soupravy při sjíždění z kopce. Stejně kvůli malé světlé výšce vozíku a komfortu drahocenné posádky můžeš jezdit pouze v lehčím terénu (m.j. hrozí proříznutí podlážky a pod.). Jinak se s vozíkem dá opravdu v pohodě sjíždět i docela prudký kopec – zadní kolo je znatelně tlačeno vahou vozíku a velmi dobře drží stopu. Asi bych raději koupil jeté HT, nějakého vhodného tažného oceláka s účinnými brzdami. Jinak vlastnosti vozíku v terénu doporučuji otestovat nejprve bez posádky – tu v mém případě úspěšně simulovaly 2 10L kanistry s vodou připoutané v sedačkách a tředí v „zavazadlovém“ prostoru.

      0 0
      • karelH  

        jj, hlavně pořádný brzdy. Vozil jsem vozík chvíli na silničce a tam kombinace se starými 105 jednočepy nebyla ideální. Naštěstí jsem se nedostal nikdy do situace, že bych něco neubrzdil. Na HT s véčkama je to o poznání jistější.

        0 0
        • cevapcici  

          Při dvojsedadlovém Croozeru, dvě děti po cca 12 kg, se při souvislém sjezdu véčka dostávala na hranici svých možností. Ačkoli jsem jinak se svojí váhou s véčkama spokojenej, v tuhle chvíli jsem myslel na kotouče. Rozpálenej ráfek se chladil výrazně hůř než kotouč, potřebná síla na páku už taky byla atp.

          0 0
          • karelH  

            Spíš než s brzdama jsem měl problémy s adhezí (jak na HT tak na silničce). Pneu už to prostě někdy nepobere. Zvláště na Šumavě, kde bylo docela „vlhko“. A když to jde, tak to brždění moc nepřeháním:-)

            0 0
            • cevapcici  

              Rozumím. Já s adhezí problém neměl ale spíš s tou brzdnou silou a hlavně nechladnoucím ráfkem. Nemám ale s extrémním bržděním na véčkách velké zkušenosti. Tj. jak by se zachoval plášť, ráfek, botka při rostoucí teplotě. Z prudkého kopce jsem to s vlastními dětmi rozhodně nechtěl testovat.

              0 0
          • Standa  

            Na kotouče s vozíkem zapomeň.Koupil jsem postupně J5,J7,OroK18 a teď mám Louise 2007.Vyzkoušel jsem většinu kotoučů a destiček,ale na delší sjezd to prostě není.Samozřejmě záleží z jakých kopců budeš jezdit,ale do Alp s vozíkem jedině véčka.

            0 0
            • cabbage  

              i 203 kotouče? i dozadu?

              0 0
              • Johny5 OSHA  

                jasne ze kecaaa x8)) prave ze kotouc je daleko bezpecnejsi… x8)

                0 0
                • cabbage  

                  A co ten ironickej smajlík?;-)

                  0 0
                  • Johny5 OSHA  

                    jen me to pobavilo, ja jezdim dvoumistnej croozer a sem rad za hydry…""

                    0 0
                    • Standa  

                      Nedělám si srandu.Převýšení 600m na cca 4km zcela v pohodě.Problém nastává od určitého svahu,např.z Č.hory prudký vršek k první zatáčce jsou kotoučovky s plným vozíkem nesmysl.Další cesta až dolů v menším svahu již zcela bez problémů při trvalém přibržďování.Jak jsem psal výše,do Alp bych v kombinaci vozík+kotoučovky nikdy nejel,u nás v 95procentech sjezdů asi problém nebude.Jinak ty kotouče a desky jsem opravdu otestoval snad všechny,některé jsem tu i porozdával.

                      0 0
                      • cabbage  

                        ..ale v jaký velikosti?

                        0 0
                        • Standa  

                          203mm vepředu i vzadu.U J5 a J7 je markantní rozdíl mezi 160mm a 185,ale když jsem pak dal 203,tak brzda zvadla téměř na stejném místě jako se 185mm.U ora a louise byl u 200(203)mm oproti 180 citelný rozdíl a dalo by se s trochou opatrnosti(střídání brzd) asi sjet s vozíkem všechno.

                          0 0
                          • Johny5 OSHA  

                            mam tam xtecka 160kotouce a je asi pravda nejezdim tak rychly sjezdy…, promin jestli sem se te nejak dotkl. biku zdar draku 8)

                            0 0
            • cevapcici  

              Můžeš být sdílnější v čem byl problém? Já bych si od kotoučů sliboval větší brzdnou sílu ale hlavně lepší ztrátu vygenerovaného tepla. Žhavý ráfek ve styku s duší a pláštěm a „gumové“ brzdné plošky se mi taky nezdá OK. Velikost kotoučů by asi měla odrážet, že k mojí váze do 80kg se může přidat i 50kg vozíku. Nedokážu ale zhodnotit efekt hmoty „v sedle“ a hmoty ve vozíku. Přesto bych asi nevozil 203/203, max 180/180.

              0 0
              • cabbage  

                Naopak, jestli se 203 vejde do rámu, tak vem určitě 203 – především vzadu se kotouč hůř chladí a při takovýhle „mase“ se bude hodit jakákoliv síla navíc, obzvláště s vozíkem bych se radši jistil(víš že se dělaj i 220 kotouče?;)..

                0 0
              • MlokCZ  

                Každá kotoučová brzda se dá při delším souvislém brždění uvařit i bez vozíku. Čím větší kotouče, tím se uvaří za delší dobu. Samozřejmě jakmile se nebrzdí souvisle, tak problém není.

                Ale s vozíkem se jednak díky hmotnosti určitě uvaří mnohem snáze a také asi bude třeba i brzdit více rovnoměrně (a tedy více souvisle nepřerušovaně) a ještě k tomu držet v delších sjezdech menší rychlost. Samé faktory k snažšímu uvaření brzd.

                S vozíkem bych někam do alp pod 203/203 kotouče nešel ani se svojemi 70kg.

                0 0
                • Bajker16  

                  A co takhle zbastlit nějakou brzdu přímo na croozer ?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jako že by se pak brzdilo třemi brzdovými pákami najednou? :-)

                    0 0
                    • Lišák  

                      Třeba něco jako nájezdová brzda (nebo jak se to přesně jmenuje) na vozíky za osobák, když mají větší nosnost.

                      0 0
                    • Johny5 OSHA  

                      nebo rozdělovač pro přenos na všechny potřebné brzdy jednou packou

                      0 0
                      • Bajker16  

                        To je moc komplikovaný :-). Stačilo by nějakou starou brzdu a přidělat to nějak na vozejk, jinak jednu páku navíc na řídítka trošku upravenou aby šla rychle sundat. Jenom uvažuju :-).

                        0 0
              • Standa  

                Jak jsem psal v příspěvku výše,problém nastává od určitého svahu.Jinak jednoznačně nejhorší kombinace byla modré faastopy a 203mm kotouč aligátor(zubatej s velkými otvory) na J7a J5.Obě páky na řidítkách a brzdil jsem podrážkou.Barva kotoučů byla asi jako kolena vejfuků na motorce.

                0 0
                • cabbage  

                  aha, tady to píšeš:-)

                  0 0
                • Johny5 OSHA  

                  kdyz tomu dam napít… tak se mi ten kotouc taky trochu barvi…ale porad to brzdi a vim ze se musim mirnit a spomalit

                  0 0
      • RADO77  

        Jednoznačně HT. Brácha kvůli tomu oprášil pastarého wheelera. Jednou to zkusil se svým Giantem Anthemem a nebylo to ono.

        0 0
      • bisak  

        Tak to je v prdeli. HT jsem se aktualne zbavil a noveho za tu cenu tezko koupim:-( Ach jo, kurna mel jsem se zeptat driv:-( Tak ted mam dalsiho brouka v hlave, jestli teda nekoupit nakonec misto fulla HTcko…:-(

        0 0
        •  

          Není to úplně ideální, ale jde to. Na vozíku od Azubu jsem vozil svý děti dvě sézóny a Ravo XC Marathon a kolo,vozík i děti to přežily.

          0 0
      • bisak  

        Btw. jaky typy problemu se pri tazeni fullem prihodi?

        0 0
      • bisak  

        A co treba vymenit pri tazeni voziku tlumic za neco, co se necha zamknout? Vyresilo by to problemy? Vozik ma 14kg, dite bude mit tak 12kg (pak posvisti doufam do sedacky), takze by do zadni stavby tlacilo nejakych max 30kg… Zkratka premyslim, jak to vyresit a nemuset mit dve kola, protoze se mi nebude chtit na akce tahat dve kola, ale radeji bych treba prehodil jen ten tlumic…

        0 0
        • MlokCZ  

          To by se rámu vůbec nelíbilo. Není stavěný na to, aby dostal ránu od terénu a přitom nemohl jít do zdvihu. Sice s vozíkem nebudeš jezdit nic brutálního, tak to nebude tak hrozné, ale stejně bych to nedělal.

          0 0
        • nobody  

          sedačku na fulla nedáš

          0 0
      • děd (ek)  

        P.S. V osobním e-mailu Ti nabízím jedno z možných řešení Tvého problému.

        0 0
      • qwerty  

        To jsou ale skladné děti! :-D

        0 0
    • mar_tin1  

      kamarát (nick jelkys) ťahá croozer za canyonom nerve xc a nemá s tým problém. skôr by som sa zameral na to, či je dosť miesta na pätke zadnej stavby, aby sa tam zmestil ten hák na vozík.

      0 0
      • Motyll  

        Prave to byl muj problem. Na moji patku nepasuje ten jejich uchytavaci mechanismus. Az to bude aktualni, budu si muset nechat vyfrezovat jiny.

        0 0
    • MartinS  

      Jde to, ale mám pocit většího namáhání zadní stavby, vozík občas „škubne“, a tím může dojít k nerovnoměrnému zatížení zadní stavby.Raději používám HT, na druhou stranu pokud chci jezdit s rodinou, tak si fullu moc neužiju.

      0 0
      •  

        Trochu z jiného soudku,jak je na tom celopéro a Trail gator, když je složenej u zadní stavby?

        0 0
    • coffield  

      Ono v tomhle případě těžko existuje ideální řešení. Chce se mi říct – proč ohrožovat děti a brát je s sebou na kolo? Pokud chce člověk bejčit a má na to fulla, tak prostě bez dětí. žádné sice nemám, ale znám to dilema kolo-přítelkyně. S ní to prostě není ono (cyklisticky), ale zase nejde říct si „kolo má přednost“, budeš sedět doma, holka. Prostě podle mne děti, pes ani přítelkyně k pravidlenému sportovnímu bajkování nepatří. A pokud mne neomezují a jezdím s nimi, tak asi nejezdím tak vydatně, abych potřeboval fulla, a pak je řešení nasnadě.

      Na pružení fullu se projeví každá moucha nebo změna váhy a protože vozíček působí horizontálně, nebude ta zadní stavba fulla asi moc chodit, alespoň ne v tahu, do kopce. Čistě teoreticky by to mohlo fungovat při plynulé jízdě po úplné rovině při příslušném nahuštění, kdyby byl přidělaný jinde než odpruženou stavbu. To je ale moc kdyby.

      0 0
    • dav33  

      tahám vozík už za druhým fullem viz profil a v zatím v poho – ťuk,ťuk. prostě ht už nemám, stejně musíš s vozíkem opatrně. možná s chariotem by šel nějaký větší terén, ale croozer drncá…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.