Máte někdo zkušenost s rámem na obrázku, resp. slyšeli jste o něm někdy?
Máte někdo zkušenost s rámem na obrázku, resp. slyšeli jste o něm někdy?
Tak už jsem ho našel i u výrobce, jde o rám DS-11.9 CARBON.
Mám od nich lyže a spokojenost. Jedná se kvalitní švýcarskou značku – že dělají kola jsem nevěděl. Značce bych věřil…
Jejich kola neznám , ale jejich lyže jsem jezdil a patří mezi nejlepší malosériovky na světě.
Jednalo se vždy o ručně skládané sendviče s perfektně připravenou skluznicí a nabroušenými hranami. Po stránce jízdních vlastností určitě nezklamou – třeba taková Stokli Laser GS je opravdová lahůdka.
Pokud budou kola na srovnatelné kvalitativní úrovni, tak budou patřit k naprosté technické a jízdní špičce.
Jejich lyže znám, ale právě mě zaskočilo to, že dělají i kola. Jak tak koukám, tak ho asi moc lidí odsud nemělo možnost jezdit :-(. Zajímala mě především charakteristika chodu zadní stavby, o kvalitě moc nepochybuju.
Dá se někde koupit samotnej rám?
Teď na něho mám nabídku za hooodně pěknou cenu a dost nad ním uvažuju, ale je to 19" a já měřím 188 cm :-/. Jinak nikde jsem ho ještě nezahlídl, ani komplet kolo.
19" je na Tebe brutálně málo!
No právě, to mi vrtá hlavou. Se sedlovkou by neměl být problém (viz. foto biku v profilu), byla by vysunuta o 5 cm výš. Na délku je ten Stockli o 1,5 cm kratší než současný Pells…
Když je geometrie na houby, tak bude na houby i celé kolo i kdybys ho dostal zadarmo a měl to celé v XTRku :-(
Výška by nemusela vadit, ale ta délka by mohla být problém – záleží jak ti vyhovuje stávající bajk.
Našel jsem jednu starší fotku sebe v akci, možná z ní půjde něco poznat :). Pocitově fakt nedokážu říct, jestli bych snesl o něco málo kratší rám, protože jsem na žádné jiné velikosti neseděl nějakou delší dobu abych si vlastně ujasnil co mi vyhovuje.
Pokud tam na té fotce máš rozumný představec (tím myslím, aby šlo zachovat stejnou délku a nebyl moc dlouhý), tak těch 1,5cm zkrácení by se dalo celkem v pohodě, pokud není cílem mít hodně chrtí posed.
Pokud ale máš ještě současně už teď dlouhý představec typu 12cm, tak už bych do toho rámu určitě nešel, protože by to chtělo aspon o něco zkrátit i představec a kdyby to bylo v součtu o 3cm kratší, tak to už by bylo nejspíš o moc kratší.
Tady mám tuším ještě 110 mm představec, teď vozím 120 mm. Takže na toho Stockli bych mohl dát 120 mm a v podstatě by se vykompenzovala ta délka rámu. Vidím to tak, že ten rám je za dobrou cenu (v podstatě za cenu tlumiče v dražším kameňáku :) ), tak ho vyzkouším a pokud by nevyhovoval, dám ho do bazaru a budu doufat, že o něj někdo bude mít zájem.
Ked tam das zahnutu sedlovku, z tych 15 mm dost mozes dohnat, a keby sa inac nedalo, myslim ze prezijes aj 13cm predstavec.
a s tou sedlovkou to je velmi nadejne, kedze sedlovy uhol je 74 st. …
Úhel sedlovky je na současném Pellsu 71°. Takže výsledek je takový, že pokud bych obě kola postavil vedle sebe, dal na obou sedlo do stejné výšky, tak na Stockli budu sedět víc vepředu než na Pellsu :-(
a neni 71 hlavový a 73 sedlovka?
Máš recht, špatně jsem se podíval na pellsácké označení :). Takže ten 1° by zas neměl být taková tragedie a v pohodě ho srovnám případným posunutím sedla.
V tomhle máš výhodu, protože pokud je sedlový úhel opravdu kolmější, tak to kolo bude reálně, při nastavení polohy sedla vůči pedálům tak, aby ti to vyhovovalo, přibližně stejně dlouhé jako tvoje stávající – doufám že tu větu chápeš :-)
aha, až teď jsem dočetl, jak to dopadlo – škoda :-(
napravat nepasujucu geometriu sedlovkou je blbost.
No to je. Ale co když si to medviedok přečte, až přijde zítra do práce? Takový falešný slovíčko…fuj!
Vobec nie! Ked si vyberam ram a uvazujem aky ma byt dlhy, prave treba zohladnit aj uhol sedlovej trubky, pretoze podla toho ako budes mat nastavene sedlo bude aj ta vysledna dlzka ramu vacsia alebo mensia, pri strmom uhle bude v skutocnosti nakoniec vacsia a pri polozenom mensia, a tu to prave hralo do karat.
Nedokázal bys prosím tě podle fotky rámu aspoň zhruba odvodit, jak se bude chovat zadní stavba?
Je to podobně přepákované jako AMS Pro, tak si můžeš najít co tu k AMS Pro bylo napsáno.
Ale konkrétněji odhadovat nic nechci jen dle fotky, protože i malé posuny čepů mohou dělat velké rozdíly, musel by být aspoň model.
Na 188cm mi to přijde malé… bohužel na mých 170cm to je zase asi moc, takže na něj mužu taky zapomenout, ale líbí se mi moc…
to je akorat velikosti
…
Za kolik ho popř. prodáš ?
Pisni mi na mail ;-)
Stöckli je moje srdcovka, mám Laser SL i GS (ještě když se nerozlišovalo mezi modelem s FIS parametrama a klasikou pro normální zákazníky, takže s r 27,5m je to docela palba:-))
Ale ke kolům..
Rám od nich byl vždycky můj sen, bohužel sehnat samotnej šlo prakticky jen přes fabriku ve Wolhusenu, navíc ne zrovna levně, tak sem tomu dal chvíli času na uzrání.
Nicméně, sleduju je už tak pátým rokem, co se týče jízdních vlastností, zkoušel sem bejvalej pevnej topmodel (rok 07). Překvapil mě supr odpich, jak by taky ne, že?:-) Ale bylo to bohužel dost krátký…
Tý myšlenky na bajk od nich sem se nedávno vzdal, z jednoho důvodu. Je to úplně to samý co nabízí všichni ostatní, doplněno o exkluzivní nápis a křížek. Nemyslím že by měli lepší zpracování karbonu než Scott, Trek a další… Dokonce si nemyslím že maj nějaký zpracování karbonu. Firmička dělající lyže najednou nezačne robit top karbon rámy ze dne na den. Myslím že je kupují už hotový, karbon celopéro od 4everu pojede podobně.
Tím nechci říkat že je to špatný!, prostě už jen koukám jinam. A taky nechci říkat že je to stopro pravda, ale některý části rámů na starších kolech se nápadně podobaly rámům známejm nákupcům z východu. Třeba ale náhoda, nikdy neni nic jistý…
Každopádně, na lyže nedám dopustit nikdy a odpustím jim i slalomku se syntetickym jádrem co zprasili na tenhle rok:-))
napsals to perfektně, myslím že to tak nějak bude
A ještě poslední věc. Máte někdo zkušenosti s použitým tlumičem DT Swiss XR Carbon?
DT Swiss jsou jedny z nejlepších tlumičů, které jsem si kdy vyzkoušel. Myslím, že kvalita bude maximální :-)
Tak už netřeba to řešit dál, protože frajer, u kterého jsem rám měl domluvený, ho už prodal i přesto, že mi do pátku slíbil rezervaci rámu a čas na rozhodnutí. Ku*va :-(
Chacha, další zbytečné vlákno…:-) Ber radši nějakou pevnou XC raketu ;-)
XC raketu na takové 4 závody ročně? To není dobrá volba ;-). Druhá věc, že HT už mám a nemám potřebu ho měnit za druhé HT :)
Tak to nech tak ;-)já bych fula nechtěl(leda nějakého Epica, 4ever virus nebo karbon. Ghosta:-) i když do beskyd se hodí velké zdvihy…:-)
Jo, v patnácti sem plácal stejně (sic to nebylo o fulu, ale o vidli) a dneska hej.
Před 17-ti lety bylo asi jedno, jakou máš vidli. :-))
Tak to se pletes:)
Tak to je zajimavy ja kdyz byl mladej tak sem rikal ze MTB nema cenu, ze v terenu jezdim na favoritu stejne. Za teren sem povazoval polni cesty, to co jezdim dneska me vubec nenapadlo ze existuje. Pak se objevili celopera a bylo to jasny, proste kdyz tereni kolo tak celopero. Takze ja HT nikdy nevlastnil:-) (Ale to neznamena ze sem na nem nikdy nejel)
Dle fotky v profilu je Ti to celopero prd platné…:-))
tak teraz uz mozes s pravdou von, za kolko to bolo na predaj? :o)
Tak jako „náhrada“ mi byl nabídnut Trek Fuel EX 8 2008, vel. L (podle geometrie mi bude vyhovovat víc než ten Stockli, je o poznání delší) taky neježděný, včetně tlumiče Fox RP23 a kol Bontager Race lite disc. Celkově za 500€, to nezní špatně…
ak to nie je zodrate tak to znie dobre :o) Ale som bol zvedavy kolko chcel za ten stockli… ak to nie je tajne.
Téměř stejně jako za tenhle Trek.
tak to mas myslim plnohodnotnu nahradu :o)
To máš ale tak trochu jiné kolo.
Nechce se mi hledat v historii vývoje Treku, když tak mě někdo opraví – model 2008, myslím, nemá ještě čep v ose zadního náboje, má plovoucí uložení tlumiče a tlumič s malou komorou. Tohle uložení bylo progresivní a tlumič s malou komorou využíval málo ze zdvihu. Následující ročník už měl tlumič s velkou komorou, který tohle eliminoval. Pokud se pletu, tak mě prosím někdo opravte.
V historii jsem trochu hledal. Čep v ose zadního tlumiče už tuším má. Typ tlumiče jsem špatně napsal, ve skutečnosti je na něm RP2.
Ještě jedna věc. Na rámu je psaná velikost „aktual 18,5“ – virtual 19,5"". V tabulce geometrie se mám řídit těmi 18,5" nebo 19,5"? Jde mi hlavně o délku sedlové trubky (ať mi stačí délka sedlovka), na délku by mi vyhovovaly obě velikosti.
Dívej se prostě po reálných parametrech v milimetrech, všechno ostatní je jen představivost výrobce. Nejdůležitější je délka kola, úhel sedlovky a její délka po její konec.
Máš foto toho kola – jestli ano, tak sem s ním.
RP2 bude v pohodě, má fixně nastavenou polohu propedalu, který se dá zapnout a vypnout. Jeho úroveň ale záleží hlavně na továrním nastavení komprese – poznáš podle malého piktogramu na tlumiči – a fotku tohodle piktogramu bych si pře koupí vyžádal ať víš do čeho jdeš.
Fotky mám jen v mizerné kvalitě, o zaslání fotky piktogramu z tlumiče jsem požádal.
Porovnání geometrie vypadá takhle (Trek je 18,5" a geometrie letošních modelů, 2008 jsem nenašel):
celková délka: Pells 1079 mm, Trek
délka hlavovka – sedlovka vodorovně: Pells 600 mm, Trek 609 mm
úhel sedlové truby – Pells 73°, Trek 72,5°
délka sedlové trubky – Pells 533 mm, Trek 470 mm
celková délka: Trek 1122 mm
Psal jsem ti to uz do vlakna o Trekach, jestli chces geometrii tohohle ramu, koukni se na geo modelu EX 5 pro rok 2010, jsou to stejne ramy. Ostatni modely 2010, ty s tim novym dvoukomorovym tlumakem, maji geo malicko jinou.
Zajimavé, mě se to vlákno, kam jsem původně dotaz psal, vůbec neobjevilo na první stránce. Proto jsem ho pak napsal i sem. Díky, mrknu na to.
Ale je to v podstatě to stejné. Sedlovka 72°, celková délka 1111 mm, ef. délka horní trubky 610 mm.
Jj, zmeny jsou v radu mm, je tam jinej uhel hlavy, protoze ty novy jsou na vidlu 120mm, ne 130 jako predtim. U tech letosnich modelu se starym ramem se s tim nesrali a proste tam flakli taky 120mm vidlice.
V pohode, muzem pokracovat tady :-) Jinak ja mam 17,5 actual, 18,5 virtual, a sedi mi jak prdel na hrnce, merim 184. Zadek je progresivnejsi, posledni tak 0,5 cm chodu tlumice je trvale nevyuzity, ale myslim, ze to neni takovy problem, navci je fakt ze skaci minimalne, max, tak do 0,5 metru, a to malokdy.
Těch 0,5cm je ale poměrně hodně, to je po přepočtu na reálný zdvih (dle průběhu přepákování toho Treku) skoro celé 2cm zdvihu, tedy skoro 20% zdvihu.
V takovém případě bych určitě zkusil vyměnit komoru za high volume, s kterou by to pak mohlo být tak akorát.
Ja bych klidne HV komoru zkusil, ale nechce se mi ji za nemalo penez koupit, a pak zjistit, ze mi to nevyhovuje, tak se toho trosku bojim. Jinak kdyz umis slapat dokulata, nehne se zadni stavba v podstate ani pri vypnutem propedalu. Pro zapnutem se nehoupe, ani kdyz v ramci zoufalstvi „klovu“ v zaveru tezkeho stoupani :-)
Nevali se ti nejaka zbytecna doma? :-)
Teď ne, ale není vyloučeno, že někdy po vánocích bude. Je možné že Stereo bude s HV (kterou tam 2010 modely mají) zase progresivní už málo a budu měnit za normální.
Ale bude to na tlumič 190/51 a tam je asi i samotná komora jinak dlouhá (to teď z hlavy netušim).
Ale komora by neměla být tak drahá, v TF tuned vycházela kolem 35 liber nebo kolik to bylo přesně, to mi jako tak extrémní investice nepřijde i kdyby to náhodou nesedlo.
Predpokladam, ze v cechach za rozumne penize asi k mani nebude, co?
Já měřím 188 cm a mám strach, aby mi stačilo na té 18,5" sedlovky. Délkově v pohodě. Jak se chová tlumič a zadní stavba při zapnutém ProPedalu? Houpe moc? Chtěl bych si na něm objet za rok i pár maratonů bez ambic na umístění, to by snad zvládl :)
Bez ambicí na bednu není jakýkoliv problém objet i dlouhý maratón (tím myslím ty delší 100km+) na kole s mnohem vyšším zdvihem, současně s citlivějším tlumičem než je RP23 s CT střed a ještě houpavější zadní stavbou (tedy ve výsledku nesrovnatelně houpavějším kolem než je ten Trek s pidizdvihem a RP23 s CT střed).
Ked ti nepripada kratky, tak si pozri ako vysoko mas teraz sedlo, a uvidis ci ti to vyjde. So sedlovkou 400 mm by to malo postacovat.
To už jsem si kontroloval, teď ji mám vysunutou 23 cm, připočtu o 5 cm nižší rám Treku, dostanu se na hodnotu vysunutí 28 cm, tj. ryska „max“ na sedlovce bude schovaná ještě 1 cm v rámu. Nejspíš do něj půjdu (pokud ho už zas někomu neprodal), cena včetně kol není zas tak špatná. Pokud by to bylo bez kol, tak bych ho nejspíš nekupoval.
Tak drzim palce nech to vyjde a dobre jazdi :o)
Jestli máš 350mm sedlovku – podle toho co píšeš, asi ano – tak bych si určitě koupil nějakou 400mm. Sedlová trubka je zde namáhána dvěma čepy, takže jí jen prospěje, když v ní bude sedlovka zasunutá co nejvíce.
Ještě jedna otázka. Mám k tomu rámu stejná kola jako dodává výrobce, Bontager Race Disc. Na ráfku je napsané „tubelles“, ale nějak mi k tomu nesedí vnitřek ráfku. Chápu tedy správně, že pokud chci UST, musím dovnitř koupit speciální pásku s ventilkem, nasadit UST pláště a budu mít v podstatě plnohodnotné bezdušáky?
Ano, presne tak to je. Pokud by sis koupil tato kola samostatne tak k nim ten ventilek a pasku dostanes.
Tak to nebudu hrotit a až někdy v budoucnu pořídím UST pláště a pásku. Díky.
jo a jinak ty bontragery jsou v podstate prevleceny dt swiss (rafek i naby)
Tak to je jedině dobře. Rozmýšlel jsem se, jestli si je nechat nebo prodat a nechat si Cridy :)
A tady je ten tlumič.
CT je na středu, tedy žádná hrůza, na druhou stranu ani žádný výhra, ale s vypnutým propedalem je to s tíhmle nastavením na malé nerovnosti parádní žehlička – dle mých chabých zkušeností s tímto kolem a tlumičem se stejným nastavením CT.
Tlumení odskoku je na minimum – tady jde hlavně o tlaky jaké budeš foukat, pokud jsi normální postavy nebude problém – tohle nastavení neutlumí jen opravdové macky.
Kdyby měl větší komoru, tak by byl asi naprosto ideální – ale jak psal Mlok výše samostatná komora se dá nyní již poměrně levně koupit, doby kdy to byl problém sehnat jsou naštěstí pryč. Takže pokud nebudeš využívat velkou část zdvihu, tak se to dá časem doladit.
Vážím 80 kg. Bude to můj první full, takže laborovat s komorou z počátku určitě moc nebudu.
Věř, že až se to trochu zajede a poznáš co a jak, tak budeš :-)
Jednu komoru bych možná mohl mít příští rok volnou, ale není to jisté.
Přesně tak, nejdřív musím poznat co ten full vůbec umí a jak se chová. Příští rok by byl ideální doba na změnu komory :-))
Taky mi to trvalo asi rok, než na tlumič velká komora přišla. U mě to ale bylo spíše tím, že jsem ji předtím nemohl sehnat. Rozhodnutí o koupi přišlo asi tak po třetí jízdě :-)
No, kdyby ses ji potom nemohl zbavit a pasovala by na tenhle tlumic, rad ti od ni pomuzu :-)
Pasovat by měla – měl jsem z tohodle kola půjčený tlumič a dával jsem ji tam a vše fungovalo.
Jen tak pro zajímavost na tomhle rámu ho nahradil pružinový Fox s expanzní nádobou (DHX 5) – neskutečná jízda :-)
Jako na tom Treku? To si ani neumim predstavit, muselo to zobat i mravence na ceste :-) Ale ta vaha, nic na moje pouziti, navic uz se to asi trosku houpalo,ne?
Ono zobalo to mravence na cestě a s tím houpáním to tak strašné nebylo. Když si sečteš naprosto lineární průběh pružiny s tím progresivním průběhem zadní stavby, tak ti vyjde, že to bude z kraje extrémně citlivé, střední překážky to bude brát stále stejně ochotně, ale nebude se na nich zbytečně moc propadat, využije prakticky celý zdvih a přesto tam díky progresivitě stavby bude ochrana proti chodu nadoraz.
Kurna, ze jsem sem zase lezl, ted snad na jaro zacnu to komoru shanet :-)
No nic, jedu se na celej vikend prohanet na svy LV komore a vecer regenerovat plzenskym iontakem, tak cus a biku zdar! :)
bud rad. zas by ti mamka zkrouhla kapesny ;-).
Kapesné už je po jednom průseru zkrouhlé ;-))
Jakto? :-))
To neřeš, osobní věci.
Předběžně jsem udělal kupní smlouvu, může mi ji někdo ze zkušených schválit nebo poradit, co do ní ještě vepsat?
By som tam poziadal predavajuceho blizsie uviest ten technicky stav, aby sa potom pripadne nevymlouval ze ved on ti povedal to a ono. Napriklad ze to nie je po pade, ram nema praskliny a vole a pod.
Tak jsem tam přidal ještě odstaveček:
IV. Prohlášení prodávajícího
Prodávající tímto prohlašuje, že technický stav rámu je v naprostém pořádku – nejsou na něm žádné prasklinky nebo poškození laku, v ložiscích nejsou vůle. Stejně tak prohlašuje, že i stav ostatních komponentů prodávaných současně s rámem je v naprostém pořádku.
Když někdo podepíše, že prodává něco nového nepoužívaného, tak by se dalo předpokládat, že stav bude bezvadný, ale je pravda, že za těch pár slov navíc člověk nic nedá.
No jo, jsem si ani nevsim, ze to ma byt vsechno nove. Tak to je za 500 ecek dobrej kup.
19 ram resp. TT 585mm je na 188cm maly, to nedohonis nicim. budes na tom zhrbeny jak opica. leda zi by si mal extremne kratky trup voci dlhym noham.
No to je fakt. To ma 19ka 585 mm?