Výběr fulla okolo 30 tisíc po stopadesátéosmé

290 nepřečtených
  • maajkee

    Nastal čas pořídit nějakýho alespoň trochu funkčního fulla a doufám, že oproti jekyllovi budou všechny z mého výběru celkem dobře funkční a nebudou to takový šílený houpačky.

    Měl by to být nějaký spíš rychlejší full 100–120mm spíš delší geometrie, budu na tom jezdit tady okolo HK, v Železných horách na chalupě, akce typu rychleby, výlet do Orlických atd.

    Na výběr mám tyto kandidáty:

    Specialized FSR XC Pro 2009

    to je můj horkej kandidát

    Cannondale RZ 120 3

    Ten mě jakožto cannondalistu dost láká :)

    Giant Anthem X4 2011

    Ten bude řekl bych největší raketa, měl by zvládnout i nějakej ten terének, tam trochu laboruju s geo, 18 bude krátký u 20 asi moc velkej stand over

    Cannondale RUSH carbon Ten bude oproti ostatním už jetej, ale byl to vždycky tak trochu sen, ale je to obyč jednočep, v podstatě podobnej jekyllovi, zase defakto bezúdržbovej a výbavu má moc pěknou.

    Pak ještě jedna možnost koupit Giant Trance X5 tenhle nebo letošní, s tím že bych vyměnil vidlici za epicona nebo rebu plus časem kola.

    Nejde mi vyloženě moc o komponentový osazení, to se vždycky doladí, pár xt, slx dílů se mi doma válí, jde mi spíš o základ, o rám, jakožto nezkušený fullový pívo bych rád znal na to názor.

    Anketa: Jakýho fulla vybrat a pokud možno napsat poté proč?

    0 0
    • McBlacky  

      pro hradečáka na občasné výlety za hranice všedních dnů bych doporučil Anthema.

      XCčko FSR není nic moc. Rám je měkký, geo dost turistická a hodně to houpe. Pro mě nejhorší z celobrk od S za poslední 3 roky.

      stejně si nakonec koupáš Cdale, protože bys jinak nemohl mezi lidi :)

      0 0
      • maajkee  

        Podle geo je ten fsr právě nejdelší, tak v čem spočívá, že má turistickou geo? :)

        A ještě dotaz jak poznám na fullu že je rám měkký?

        0 0
        • ememem  

          Podle geo je ten fsr právě nejdelší – jako cim dlhsi tym viac XC?

          tak v čem spočívá, že má turistickou geo? :) – hm, jak ti to tak zjednodusene povedat bez dlzok a uhlov – sedis na tom jak na hajzli.

          A ještě dotaz jak poznám na fullu že je rám měkký? – proste sa kruti. a dovolil bych si dolpnit ze na tu cenu a zdvih je dost tazky. kamarat ho ma XL vo vybave priblizne na urovni xt a ma riadne cez 13kg.

          aj ked mam spesl rad a nejaky by sa doma nasiel tak tento bych nechcel. inak motas ciste xc s najtrailova­tejsimi trail bikami

          tak neviem mas v tom jasno co chces?

          0 0
          • maajkee  

            jako cim dlhsi tym viac XC to jako proč? Já prostě na svoje tělesný proporce potřebuju aby byl rám spíš delší, mám 185cm ale hodně krátký nohy, proto potřebuju zkrátka spíš nižší rám a delší.

            Jinak hlavovej úhel je u fsr 68.5° to je pro mě pořád v normě, na cannonu co jsem jezdil bylo 70 a bylo až zbytečně strmý. Ale ±1°já osobně defakto nepoznám.

            0 0
            • ememem  

              to bola otazka, ty si to tak naformuloval :-). ale nie ako vazne, fsr je cisty trial bike pre tych co nemaju na stumpa. a tym je u speslu povedane vsetko(tazky, priemerna vybava, bez brainu a teda hupe.)

              0 0
              • ememem  

                edit – klikol sam v ankete omylov v domneni ze je to link

                0 0
              • maajkee  

                No já bych třeba brain ani nechtěl, příjde mi, že to je to samý jako když jedu na ht, vůbec to nemaká :)

                0 0
                • ememem  

                  neni pravda ale tiez mi to moc nesedelo aj ked funkcne sa tomu neda vytykat asi nic.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Je to vyloženě chrťáckej systém, minimum ztrát, ale na úkor menšího pohodlí.

                    0 0
                    • ememem  

                      neni to chrtackej system, ma to aj stump a to ma od chrtidla daleko. ak je to spravne nastavene je to funkcne a dobre. nemusi to kazdemu sediet, to je fakt.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Já bych řekl, že stump má právě k chrtidlu celkem blízko :)

                        0 0
                        • gargamel  

                          A čím? Brainem to být nemůže (páč né každej stump ho má), geometrií taky ne, tak se ptám čím? :)

                          0 0
                          • maajkee  

                            Nevim, prostě mi tak příjde svým vzezřením :) Vypadá jako rychlý kolo :) Když to srovnám třeba se Sensorem od GT, nebo Trancem, tak mi příjde stump prostě jako větší chrtidlo. Ale asi je to teda jen můj pocit no :)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              se jen tak tváří, je to spíš kolo do těžšího terénu, v rámci kategorie zdvihů

                              0 0
                            • gargamel  

                              Ale je pravda, že na svůj zdvih je to fakt neskutečně jezdivý. Před stumpem jsem měl Lapiho 130/130 a ten stump dle mého jede líp a prostě je lepší snad ve všem :-), do výjezdu a dolu z kopce tuplem.

                              Tý jezdivosti asi přidává i váha, která je o půl kila nižší, než byl Lapi a lepší kola. Půvedně jsem stumpa moc nechtěl, ale jsem rád, že jsem ho vzal :-)

                              Takže pokud koukáš po spešlu, tak když už, tak místo toho fsr bych vzal raděj toho stumpa.

                              0 0
            • Maty.dp  

              Jdi do TRANCE na ježdění na pohodu je to super kolo. Anthem je chrt. S Trancem je víc zábavy a když dáš lehká kola a vidlici s lockem tak jede parádně i po silnici a v terénu je to paráda. Váhově tam na rámu moc rozdíl není a zbytek jde vždycky nějak poladit. Jo a u Trance klidně můžeš vzít L protože ten rám je nižší než u Anthema.

              0 0
      • McBlacky  

        jel jsem na tom (s představcem 10 v Lku, řidítka 640, gumy captain/fast trak, tlumič triad, reba) ten samý test okruh jezdím často na SJ (predstavec 9 v Lku, ridítka 645, oboje captain, tlumič triad, float) a rozdíl tam je v rozbitým sjezdu znát. SJ je tank, XC nevede tak jistě. Co se týče geo, těžko říct, čím to je. SJ mi padlo do ruky a ovládání je fakt legrace, u XC to je takový jo a ne, spíš jako by to kolo ani nebylo moc do terénu dělaný.

        0 0
      • Lukas137  

        Silně nesouhlasím, je to za ty peníze výborné kolo , dá se koupit už za nějakých 23K a jízdní vlastnosti jsou velice podobné jako u ostatních kol od SP. Téměř neporuchový a díli nejsou nejdražší. Rozhodně Specialized

        0 0
        • maajkee  

          No já bych právě navíc měl ten nejvyšší model fsr xc pro za nějakých 25 tisíc.

          0 0
    • maajkee  

      Jinak budu si na takový to kroužení okolo hradce stavět ještě celopevnou ocelovou 29ku :)

      0 0
      • Jakobo  

        full nevim, ale ten ocelac me zajima, uz mas nejakou predstavu? Ono totiz moc neni z ceho vybirat. Konu Smoke rok 2009 ve 22" uz nesezenu a Unit se mi zda za tu cenu dost tezky, 3X9 by byl i nad 13 kg. Pak tu jsou nejake anglicke ramy surly, salsa, nevim, na singularovi se mi treba nelibi ten otocny stred a tak bych mohl pokracovat. Ja ted stavim 26 celopevnaka na zimu a vyhledove bych se rad pustil do 29.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • gargamel  

      Čoveče, já ti asi nerozumím:)

      U inzerátu pri prodeji cuba jsi psal, že fulla nevyužiješ a teď sháníš fulla?

      Proč jsi ho teda nepostavil?

      Za mě z tvojeho výběru asi jednoho z Giantů (spíš Trencle, tenhle starší je ještě celkem pěknej) – prověřený funkční mmaestro.

      0 0
      • maajkee  

        U inzerátu pri prodeji cuba jsi psal, že fulla nevyužiješ

        Tak to jsem tam rozhodně nepsal, psal jsem že ten rám nevyužiju, že na něm stavět nebudu. Na mě měl moc vysoký stand over.

        0 0
        • gargamel  

          Ok, blbě pochopeno. Koukal jsem, že už zmizel z bazaru…

          0 0
          • maajkee  

            jj, asi za 5 minut se ozval první zájemce přímo z HK a pak ještě dalších 5, tak jsem to rychle smazal :)

            0 0
            • McBlacky  

              takže jsi to stáhnul, nafotil jiný fotky a dal znovu za vyšší cenu :)

              0 0
              • maajkee  

                To ne, to není můj styl, i když pak jsem si říkal, že jsem to mohl dát klidně na cyklobazar za 8 a taky by se to prodalo :)

                0 0
            • gargamel  

              jo, byl jsem druhej

              0 0
    • nox159  

      kup si reigna… až ho bues za mesic prodavat tak bych ho vzal ;-)

      0 0
    • Gospeed  

      o IQ od RBčka si náhodou neuvažoval? Nechci tady rozpoutat vášnivou debatu, ale jen mě to zajímá z osobních důvodů:) Mám podobný výběr kandidátů /Anthem/Trance, Spešl, IQ/ a jelikož by šlo o prvního fulla, dost s tím bojuji:) Dík

      0 0
      • maajkee  

        Jako kdyby stálo IQ o pár tisíc míň, tak by to byl horkej kandidát, ale přijde mi lehce předražený a to že si můžu vybrat barvu to nezachrání :)

        0 0
      • ememem  

        ja vam chlapi moc nerozumiem – anthem cisty chrti full. trance – cisty trail bike. naprosto rozdielne urcenie, tym padom geometria, jazdne vlastnosti, hmotnost, vybava, posed, proste vsetko. jako nie ze by sa na jednom ci druhom nedalo jazdit uplne vsetko mozne ale z hladiska preferencii mi to proste nejde do hlavy jak to mozete aj s majkeem mat tak neujasnene a mat to takto v uzsom vybere. gianty sa daju v test centrach pomerne lahko pozicat tak si jedno aj druhe skuste a uvidite.

        0 0
        • maajkee  

          ano, vím že anthem a trance je něco jinýho, jde spíš o to, že na anthemovi se dá zvládnout občas i těžší terén a na trancovi se dá občas zvládnout i chrtí přejezd, takže se to zčásti překrývá ty styly, a 125 na trancovi ještě není zas tak uplně moc, ale jak jsem psal, to je takovej pro mě spíš okrajovej kandidát.

          0 0
          • nox159  

            anthem zvlane i talase na 160mm a do zadu se vleze 2,4" plast :)

            0 0
    • Azmir  

      co třeba tohle ?

      0 0
      • maajkee  

        To je pěkný, akorát tam zas nevim jakou velikost bych bral.

        0 0
        • McBlacky  

          potom co snížili standover by to i šlo.

          0 0
          • maajkee  

            No cannona jsem měl tak akorát, spíš tak akorát na kraji normy a ten měl standover 794, u 20" canyona píšou 822, to je rozdíl něco přes 2 cenťáky, tak už to prostě začíná bejt trochu přes moc, tenhle problém mě sere už dlouho, mám uplně na hovno postavu :)

            0 0
            • McBlacky  

              nj, já měl dva rámy s vysokým stanover a to je cesta do pekel v technice.

              Anthema si ale kup u někoho kdo ti tam dá RP2 nebo RP23. Jinak je to zbytečně zabitý kolo. V dobrým shopu to je příplatek kolem 3200–3800tisíc (2vs23). Pokud si to koupíš, určitě si na tohle vzpomeneš. Buď pokaždý když budeš nasranej jak blbý je Rko nebo nedej bože giant generic a nebo v lepším případě pokaždý, když přepneš tlumič na PP mimo terén a budeš si užívat jak to letí.

              0 0
              • maajkee  

                No hele, já jsem měl float r na jekyllovi, to bylo 115mm jednočep, houpačka a stejně jsem tlumič nikdy nezamykal :) Mně třeba pohupování moc nevadí :)

                0 0
                • McBlacky  

                  kupuješ kolo, aby ses někam posunul ne :)

                  pokud neplánuješ extra chtít objedeš to i na open, přeci jen je to jen 100ka-

                  0 0
                  • maajkee  

                    No právě, že je to jen 100ka, navíc všemi vychvalovaný maestro, takže nepředpokládám, že by to nějak výrazně houpalo, Rouda předjedu i když bych jel na DH speciálu :D

                    0 0
                    • McBlacky  

                      LOL :)

                      0 0
                      • kolda  

                        me teda na anthemu ten rozdil v open a PP prijde dost velkej.

                        za ten RP2 (3) bych si taky priplatil, ale 3200tisic mi prijde zbytecne moc :)

                        0 0
                        • kolda  

                          to bylo na majkeeho samozrejme :)

                          0 0
                        • maajkee  

                          To bych kdyžtak pořešil později, původní bych prodal a koupil rp23, voc není zas tak moc velká :)

                          0 0
                • scret  

                  to je sice mozny, ale jde o to ze na Rku praveze nemas sanci vypnout kurvitko…

                  Jedine RP2 nebo 23…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Aha, takže tam je pořád zapnutej propedal?

                    0 0
                    • scret  

                      no je nastavenej na urcity urovni, coz tlumici dost snizuje citlivost:( Zalezi samozrejme jak je tlumic nastavenej od vyrobce pro ten dany ram…

                      Ale za me Rko urcite ne… Dost s tim bojujeme na kamaradcinym kole – shit… Je to sice jiny system, ale rozdil oproti RP2 je markantni…

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • McBlacky  

                    nastavený to je někam mezi open a PP1, takže skoro jako open

                    0 0
                    • -Alan-  

                      tak to by bylo nastavený dobře, alespoň pro systém u Giantu. Na jedničku už vypínání RP23 ani moc neřeším. V takovým případě by snad šlo i R. U mýho Giantu je z výroby komprese tlumiče na max a s tím už to s polouhou 2 bylo skoro nepohodlné. Po změně komprese úplně jiný kolo, ale už ne tolik chrtí.

                      0 0
              • lisak1488  

                zeptám se blbe ale co je to vysokým stanover?? mam v planu nerve XC7:D

                0 0
    • -Alan-  

      Zdar,

      když budeš chtít, tak ti půjčím na projetí staršího Anthema v L. Ještě s 90mm zdvihem. Ale mám na tom tlumič s upravenou kompresí. Jak funguje Maestro a jak je to s pedal kickem u toho ale zjistíš taky.

      Zrovna po mě chtěl něco podobného vědět známý. Z toho, co jsem mu hledal mě překvapivě zaujal i Trek Fuel EX 5, který je lehce přes 30. Ne že bych tuhle značku kdy miloval, ale přišlo mi to docela zajímavý vzhledem, ABP a zdá se mi docela dobrá i geometrie. Ale nejel jsem ho.

      0 0
      • -Alan-  

        A abych nového Gianta jen nechválil, tak se mi moc nelíbí PressFit a vedení lanek kolem tlumiče. Zdá se mi, že ty bowdeny mohou přijít do kontaktu s tlumičem, ale tohle by ti asi dokázal upřesnit někdo, kdo to už jezdí. U mého Giantu je dost vysoká hlavová trubka, tak si to srovnej u těch nových.

        0 0
        • McBlacky  

          taky jsem si to myslel, ale pístnice se to nedotkne pokud to nestaví idiot, nicméně, tělo tlumiče je lepší oblepit transparentem. na vahadle jsou od modelu 2011 úchytky bovdenů na stahovací pásku dole, místo nahoře jak to bylo dřív.

          stavěl jsem 2011 a podařilo se mi to udělat tak aby se to nedotýkalo, ale záleží jaký máš bovdeny a hadici brzdy. Já měl vystužený Clarks a Jagwire. U měkčích to asi nebude tak snadný na nastavený a bude to brousit tělo tlumiče.

          0 0
          • Pebe  

            máme nějaké obyč vedení a je tam místa spousta, rozhodne to nedře

            jinak v Mku standover height 70cm, sedlová trubka 44cm…vidle SID 100mm, pláště Geax AKA

            0 0
            • McBlacky  

              ale tohle je ten starší model do roku 2010 včetně, tam to problém nebyl. U toho nového to je jinak

              0 0
      • maajkee  

        No, kdybych se mohl projet na tvým kole bylo by to fajn, udělal bych si obrázek, jestli eLko zkousnu, geo je ± stejná jako 2011. Kdybys měl čas, zítra?

        0 0
        • -Alan-  

          Jsem do pátku na slovensku a večer máme třídní sraz. Tak někdy v sobotu bych se mohl probrat. Tak uvidíme, jak počasí. Klidně vyjedu s tebou na HT, ale ještě nevím, zda nemám program.

          0 0
          • maajkee  

            Hele mě by stačilo čistě jen se na to posadit resp postavit, kvůli standoveru, jestli budu mít nějaký místo mezi noaham a rámem. Na toi stačí 5 minut, já budu ale v sobotu asi v práci, tak jen pokud byses jel třeba projet, takže byses tady zastavil, nebo pak ža třeba někdy v neděli bych se stavil třeba někde u tebe.

            0 0
            • -Alan-  

              Jak budeš mít čas zavolej na 777866671 a nějak se dohodnem. V Čechách budu někdy odpoledne, tak do tý doby raděj nevolej.

              0 0
              • -Alan-  

                Posílal jsem ti mail. Když dáš včas vědět, asi se na vyjížďce stavím.

                0 0
                • maajkee  

                  Jsem ti odepisoval, ale na žadný z mojich mailů (i včerejší) jsi zatím neodpeisoval, nepadám ti do spamu? :)

                  Písnu sms ještě.

                  0 0
    • maajkee  

      Hmm, tak od toho fsr mě začínáte odrazovat, můžu ho mít ale za pěknou cenu do 25 tisíc prakticky skoro nový, to mě na tom taky lákalo, že by zbyly prachy i na doladění :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • blaf  

      jen bacha, ten Anthem ma jen Float R

      0 0
    • Mastr  

      Trance X5 mám, není to zrovna chrtí full, je to spíš kolo na pohodu, pohodlný, projede všude. Jezdím s tím Železný hory a nádhera.

      0 0
      • Frostty  

        Jak se chová tlumič? Případně jaké má možnosti nastavení, nedaří se mi o něm nic kloudného zjistit.

        0 0
        • Mastr  

          Tlumič je v pohodě, nastavist se dá sag a odskok, ostatní už zvládne Maestro :-)

          0 0
    • scalar  

      Trochu bych si připlatil a šel do scandiový Kony Hei Hei:

      http://www.n1shop.cz/…,heihei.html

      http://www.kona.cz/…09/27/heihei

      0 0
      • maajkee  

        To nevypadá uplně zle, ale designu Kony jsem ve většině případů zatím prostě nepřišel na chuť :)

        Jinak zatím se tady nevyjádřil jedinej majitel FSR XC aby to trochu vychválil :) nevim proč, ale to kolo mě nějak přitahuje :)

        0 0
        • -Alan-  

          Na Konu se vykašli. Ten příplatek je dost velký a ty zdvihy jsou pro závodníka. Vím o čem mluvím, větší je u mého kola 90mm.

          0 0
    • maajkee  

      Oprava, ten Cannondale Rize 120 měl být v této verzi, ten co jsem dal odkaz má obyč toru a vůbec nic moc osazení.

      0 0
    • maajkee  

      No asi je tady takovýhle vláken přemrštěno, v podstatě se tady neobjevil skoro nikdo kdo nějaký z těch kol jezdí a mohl mi říct nějaký dlouhodobější zkušenosti.

      Jinak třeba ten FSR je na bikeradaru hodnocenej velmi dobře, ale tady pár lidí napsalo, že je to měkký, moc to houpe a je to pro turisty, tak čemu věřit? :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • nox159  

        jezdim anthema tak se ptej :D

        0 0
        • maajkee  

          Od tebe už jsme toho slyšel dost a ty máš toho anthema v dost specifickým setupu :)

          0 0
          • nox159  

            pockej na jaro to bude v setupu v jakem by mel byt… ( az teda na vidlici ta zustane na 120mm protoze se pak kolo chova lip… )

            0 0
      • jeffino  

        FSR nejezdím, ale hvězdičky bikeradaru bych bral s rezervou, s tím už nějaký zkušenosti mám:-/.

        0 0
    • ZuzicK  

      Jako bývalá Cannondalistka a současná Giantistka ti doporučuju Anthema. Maestro je maestro :-)

      Trochu jsem mimo Propheta jezdila i na Rushovi.. no co říct, je to prostě jednočep :-) Jistá necitlivost a línost v záběru, to podle mě ani sebelepším tlumičem nedoženeš.

      A mimo Reigna jsem trochu projížděla i Trance. Předpokládám, že k Anthemu bude stejný technický/pocitový skok od Trance, jako od R k T. S Trancem už jdou projet i pěkný sjezdy, který ale ve svém okolí stejně nemáte :-P (já vím, musím si rýpnout :-D). Anthem je pro tebe myslím ideální.

      0 0
      • maajkee  

        Díky za kloudný příspěvek. Já bych právě i rád začal jezdit víc na hory a né na tom jezdit jen okolo komína :)

        0 0
        • ZuzicK  

          Pokud budeš více jezdit trasy typu Rychlebky, tak bych to viděla bych spíš na toho Trance teda. Zvlášť pokud na ježdění mimo terén budeš stavět pevňáka.

          0 0
    • maajkee  

      ha, teď se objevil tady v bazaru trance x4, ale je to eMko, jako tohle kolo bude uz zalozenim asi lepsi kratsi, jinak standover má ta 18" 79.80, cannon co jsem jezdil má 79.40, takže to by bylo celkem ideální. jen ten trance je prostě kratší o 3cm, tak nevim jestli by to nevadilo, cannona jsem vozil s 90cm představcem, ten měl 614mm.

      0 0
    • jakub  

      měl bych doma jednoho Scotta Geniuse, pokud by tě to zajimalo, dej vědět na meila kuba@viridim.cz určitě bychom se nějak domluvili… imho jsem z Náchodska…

      0 0
      • Kamikaze 591  

        imho = můj skromný názor (in my humbled opinion)

        0 0
        • maajkee  

          a né in my honour opinion? :)

          Jinak taky jsme si toho všiml, že podobný slova používá hodně lidí a ani neví co znamenaj :)

          0 0
          • hony007  

            Né, honour je jednak podst. jméno nebo sloveso, druhak čest, takže kdyby bylo honoured tak by to bylo dle mého ctěného názoru, ale on ti ho třeba nikdo nectí.

            0 0
            • maajkee  

              Jasně, honoured by to mělo být, moje angličitna s věkem upadá :)

              A důležitý je právě, že ty sám si ten názor ctíš :)

              0 0
              • hony007  

                Důležitý to je, ale patří tam humble, ta zkratka se používá i v české podobě „pmsn“.

                0 0
                • maajkee  

                  Tak jako ta zkrátka ale nemá vůbec žádnej význam. Když něco říkám, tak je jasný, že je to můj skromný názor, tak proč to ještě psát :)

                  0 0
        • hony007  

          jenom „humble“

          0 0
        • jakub  

          ???????????? netusim co tim chtel basnik rici… mam jen jednu vysokou… asi to nestaci… tak spim dal… a tvarim se, ze jsi me neurazil… protoze nevim co jsi napsal ale jestli jsi me urazil, tak si naser..

          0 0
          • maajkee  

            Šlo o to, že jsi nesmyslně použil zkratku imho, před údajem odkud jseš.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • pepino  

              Proč, třeba si není jistej:)

              0 0
            • jakub  

              jezisi ahaaaaaaaa ze me nenapadlo, ze tu zase zareagujete na takovou blbost… no nic…

              0 0
              • hony007  

                Tak ty blbosti nepiš…

                0 0
                • jakub  

                  neboj nebudu… vzdycky sem neco napisu a pak toho tyden lituju protože se tu najde kaspar, kerej misto toho, aby resil veci k tematu, resi blbosti…

                  0 0
              • Kamikaze 591  

                Sorry, ale urážka to být neměla.

                0 0
                • jakub  

                  jj pak uz jsem to pochopil… to ja se omlouvam… me vzdycky zarazi… nahodi se tema.. nekdo se chce na neco zeptat a v tu ranu se tu objevi x lidi, kteri zacnou resit neco, co neni naprosti podstatne pro uvedene tema… hrozne mi to leze na nervy, obcas bych si rad o Vasich zkusenostech a radach i neco precetl, ale bohuzel, tato temata se na BFku vzdy zvrtnou v uplnou hovadinu… obcas si tu pripadam jak mezi detma z materske skolky a jsem z toho fakt otravenej, no a myslim, ze to neni jen muj nazor

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ale to je prostě bajkfórum :)

                    Taky bych radši ve svým vlákně viděl jen nějaký rozumný příspěvky na daný téma, ale zároveň vím, jak to tady chodí a toleruju to, sranda musí bejt! :)

                    0 0
                    • jakub  

                      me to ale zdrzuje… kdyz me neco opravdu zajima, tak se musim zaobirat polovinou prispevku, ktery jsou naprosto k nicemu, abych se neco dozvedel… pripada mi to fakt spis jako obtezovani toho, kdo se tu na neco zepta…

                      0 0
                    • jakub  

                      me to ale zdrzuje… kdyz me neco opravdu zajima, tak se musim zaobirat polovinou prispevku, ktery jsou naprosto k nicemu, abych se neco dozvedel… pripada mi to fakt spis jako obtezovani toho, kdo se tu na neco zepta…

                      0 0
          • gargamel  

            pomocí té zkratky imho, jsi napsal, že podle tvého skromného názoru jsi z Náchodska (což je imho blbost), tak tě jen opravil. Nevím proč ta silná slova s nasráním…

            0 0
    • Vegan  

      kdyz jsem ti prizpival ke kolum, ze ten zadni naboj u tebe ani moc nevadi a, ze to stjne hned prodas tak ani ja jsem necekal, ze to pujde tak rychle :D …

      Ale k veci pokud chces zacit jezdit vic na hory tak Athema rovnou vyrad v strmejsich sjezdech by si sel hned na hubu pokud nemas echt super techniku Trance neni o tolik pomalejsi a urcite je do terenu vhodnejsi, kdyz by si mel neco s menitelnym zdvihem v predu tak pri 140mm uz je uhel hlavy hodne na to aby ve sjezdu dost podrzel…

      Specialized uz se tu rozebiral FSR XC je proste naprd pokud neco tak Stumpjumpera

      Cannondale ( vicemene souhlas se zuzickem pokud chces aby t jelo, ne moc houpalo, a zaroven to melo geo a zdihy do terenu tak to proste Cannondale nebude.

      Nebal bych se zaradit do vyberu dalsi znacky jako Cube AMS, Canyon Nerve XC/AM, BMC speedfox

      0 0
      • maajkee  

        Díky, další co napíše že fsr ke prdu, ale vlastně nevím pořád proč :)

        Jinak Cube XMS, v podstatě starší ams 100mm mám rám ještě doma, ale zbavuju se ho kvůli nevhodný velikosti, u 20" je moc velkej standover a už nemám žádný místo mezi nohama, 18" je bohužel zase moc krátká a takhle je to v podstatě u hodně kol. Zrovna tak ten trance i třeba anthem, v 18" jsou dost krátký, mám krátký nohy, dlouhý ruce a v 20" už je zase problém standover a to může být v terénu docela problém. Proto jsem vybíral to fsr, protože to je 19" a 620mm dlouhá, což by mi naprosto perfektně sedělo.

        Není to lehký no :)

        0 0
        • jIrI___  

          Na Fuel EX ses díval? Ten by ti mohl geometrií vyhovovat – dlouhý a nízký.

          0 0
          • maajkee  

            díval jsem se, ale do nějakých 35 tisíc jsou s nic moc výbavou, většinou stříbrnej recon :/

            0 0
        • McBlacky  

          tak nasaď 700 řidítka a ten posed tam dostaneš, navíc ta kontrola ve sjezdu…

          0 0
      • maajkee  

        Tak že by tenhle Trance ? :)

        0 0
    • Koti  

      Zkus http://www.lapierre.cz/…0/24776.html jezdím a jsem fakt spokojený

      0 0
    • Frostty  

      sto

      0 0
    • maajkee  

      Ještě tady mám jednoho kandidáta v podobě GT Sensor 2.0 2010

      Co ten jejich zvláštní systém, funguje to a není to na prd na údržbu? Jinak vybavený je to hezky.

      0 0
      • Pumsc  

        kamarád má force a za 2–3 roky co ho má to ještě nerozebíral a nic nelupe,nevrže,jezdí jen tak 2–3 tis za rok,počasí nepočasí…

        0 0
    • maajkee  

      FSR Pro za pěknou cenu, chtěl jsem tam původně dneska zajet omrknout ho, ale když říkáte, že je to fakt nic moc, tak asi těch 135km tam a 135km zpět neabsolvuju.

      0 0
    • kolda  

      tak nejaky postrehy za me:

      mam anthema. setup viz profil. Reba upravena na 115 mm, ale mam to nafoukany realne na 100,s prefoukanou negativkou.

      jsem spokojeny, kolo jede slusne (ale HT to neni), s PP to i dobre stoupa. na vyjizdky a obcasne zavody podle me idealni stroj. prijde mi i docela obratne v tech.pasazich. urcite o 100% vice nez GF Big Sur, co jsem mel predtim :)

      projel jsem se i na trance, prisla mi to uplne jina geo,sedel jsem na tom jak na harleyi a to mi moc nevyhovuje. ale otazka je, jak by se to dalo poladit.

      za me rikam Anthem.

      0 0
    • maajkee  

      Takže mám tady nového kandidáta:

      Ghost RT Actinum 5700

      To by mohlo být celkem rychlý a po doladění i celkem lehký kolo ne?

      Navíc tady tak nějak odpadá problém se standoverem díky snížený horní trubce.

      0 0
      • Azmir  

        ty 3 kola co jsem ti hodil o pár příspěvků výše to nic? Vysoký standover nebo co? Za tu cenu mi přijdou super-

        0 0
        • maajkee  

          Teď koukám na toho Radona Stage 5.0, jsem ho předtím nějka přehlídl, ten se mi líbí, standover nikde nepíšou, ani na stránkách, ale taky má horní rámovku asi níž položenou.

          Jen nevím jak se tohle kolo chová, už to má vzadu přeci jen 125mm, jestli to není lenoch. nejezdí ho někdo a nemá zkušenosti?

          0 0
    • maajkee  

      A co Trek Něco jsem tady slyšel o praskání rámů, ale jinak mi to přídje jako hodně dobrá nabídka.

      0 0
      • -Alan-  

        Není to asi zlý. Co ale znamená málo používané je otázka. Původ asi doložený. Záruka na rám se u Treku ale vztahuje jen na prvního majitele, co mi tu říkal prodejce.

        0 0
      • jIrI___  

        Ten vypadá za ty peníze pěkně, jen si nejsem jistý, jestli by na tebe nebyl už moc velký. Záleží na tom, jestli je těch 19,5" actual nebo virtual velikost.

        0 0
      • šimlos  

        Mám letošního Fuela ex 8 velikost 21,5 a jsem spokojený.Taky jsem letos kupoval prvního fulla a měl stejné dilema jako ty.Měřím 192cm a Trek mě svý delším posedem vyhovuje.Je to ideální kolo jak na celodenní vyjížďky v terénu,tak na rychlejší švihy,ale já spíš ten terén na pohodu. Zkoušel jsem taky Spešla ale spíš než Stump mi seděl Camber,tam jsem dlouho váhal ale Trek mi seděl přeci jenom líp.Trance jsem si půjčil ze zvědavosti nedávno a je to prostě taková rozhledna,jak trefně tady někdo dřív napsal.Já bych bral toho Treka,cena je dobrá.

        0 0
    • deekay  

      K tem FSR XC snad jen to, at si das vyhledat u nich problemy s vibraci zadni brzdy. Hodne caste a dost lidi to uspokojive nevyresilo. je to asi dany, jak uz tu psali ostatni malou tuhosti, tak se to cely asi rozvibruje.

      Nenapsal jsi kolik meris a kolik mas vysku rozkroku, tak se nemam ceho chytit ale dyz sem vybiral ja, tak nizky standover byl taky pozadavek.

      Merim 178–179, rozkrok 83cm, vzdalenost stred-vyska sedla 74–75cm, dle bot a pedalu.

      Giant trance (2011) v 18" mi sedl velikostne celkem fajnove,ale je trochu kratsi a to ja, narozdil od tebe preferuju spis vzprimenejsi posed. Chrti posedy mi fakt moc moc vadi v terenu.

      Takze pokud jsi vetsi nez ja, mas rad natazenejsi posed tak trance v Mku nic pro tebe.

      Jinak z vyse uvedenych bych ho ja osobne rozhodne vybral.

      Jeste bych zkusil kouknout, zda nebude za normalni penize nekde Lapierre zesty. Ten ma slusny standover i V Lku a je to podle me hodne jezdivej 140/140 full. Hodne mi sedl. Pokud budes totiz stavet jeste neco pro jezdeni mimo teren, sel bych do neceho uz se zdvihem 120 az 140. Pokud to bude dobry system, tak to pojede fajnove a bude zalezet vic na gumach nez na 2cm zdvihu navic.

      0 0
      • maajkee  

        Díky za pěknej příspěvek, nakonec asi budu chtít jen jedno kolo a k tomu pak asi jen silnici, takže bych rád, abych na tom bajku bez zbytečný námahy zvládl i švihovější výlety tady po okolí HK.

        Nohy mám cca stejně dlouhý jako ty, 83–84cm, ale jsem vyšší, mám 185cm, v tom je právě ten problém, spodek mám většinou na M, vršek na L. Ideální velikost je pro mě tak 19" a tak 610mm horní trubka, standover aby byl max do těch 800mm.

        0 0
    • maajkee  

      Tak jsem zkoušel toho Alanavyho anthema v eLku, myslím, že je to fakt tak na hranici, ale použítelný by to asi mohlo být, sedlovka mi z rámu koukala tak 20 čísel, mezi rozkrokem a rámem byly tak 4,5cm. Jinak délkově si myslím ideální.

      Teď je ale otázka jestli by na hranici únosnosti nebejval i ten Cube ve 20" :)

      0 0
      • -Alan-  

        Pořid si tretry s podpadkem a nemáš potíže se standoverem.

        Jinak kdybys viděl, jak dlouhá je ta sedlovka ještě uvnitř… je to 400 mm.

        Jestli nezávodíš, tak bych se v tvém případě nebál ani Trance. Je taky prohnutej a bude to univerzální MTB. Okolo Hradce teda skoro naprd, ale jinak u nás stačí na všechny terény.

        0 0
        • maajkee  

          Uplně nejlepší by bylo sehnat ještě toho trance s prohlou trubkou, nevím proč tam začali cpát tu rovnou, vždyť je to na kolo takovýho ražení vyloženě nepraktický.

          Tu sedlovku bys mohl teda seříznout ne? ušetřil bys pár gramů

          :)

          0 0
          • -Alan-  

            Někde jsem četl, že rovný trubky jsou pevnější.

            Seřezávat nebudu, jak píšeš, je to pár gramů. Je to z 7075 a když ji vemeš do ruky samotnou neváží skoro nic.

            0 0
          • scret  

            hlavne s tou rovnou trubkou je trance peknej kentus… Taky se mi vic libily ty s prohlou…

            0 0
    • maajkee  

      Ještě je tady možnost poněkud kontroverzní – RB IQ :)

      Na tom bajku se mi líbí jak jsou na něj rozporuplný názory, někdo ho miluje, někdo nenávidí :)

      Každopádně geometrie pro mě celkem přívětivá 19" a 600mm, standover díky prohuntý trubce bude určitě v pohodě.

      0 0
    • maajkee  

      Nebo že bych zase postavil 29ku ? :D

      0 0
      • jIrI___  

        Full vs. HT, váš ty co vůbec chceš? :-D

        0 0
        • maajkee  

          To už je jen takovej výkřik ze zoufalství, že nemůžu nic vhodnýho najít :)

          Docela se mi ale začal líbit canyon nerve xc, tam zas taky trochu laboruju s velikostí, ale myslím, že 18,5" by bylo ideální, sice 595mm horní trubka, ale to už by se snad dalo.

          0 0
          • scret  

            a neni to jedno? vzdyt to budes stejne za pul roku zas prodavat:))

            0 0
            • maajkee  

              Takže podle tebe si můžu koupit klidně ukrajinu když ji stejně za půl roku prodám? :)

              Holt hledám pro sebe ideální kolo a to se nedá najít jinak, než, že na tom kole nějakej ten měsíc jezdíš a vyzkoušíš ho ve všech možných situacích.

              Někteří lidi holt, i když jim kolo nevyhovuje, tak to překousnou a nechaj si ho nějakej ten rok, než si koupěj jiný, to zkrátka není můj případ :)

              0 0
              • scret  

                jj, myslim:)

                prtze skakat celym spektrem biku, od 29HT ke 120mm fullu, to jses proste celej TY:)

                0 0
                • maajkee  

                  Tak snad když nevyzkouším široký spektrum kol, tak nezjistím co mně sedí nejvíc :)

                  Jinak kdybych bydlel tam u Vás na severu a mít takový kopce za prdelí, tak už mám nějakýho alespoň 130/130 fulla dávno :)

                  Ale tady potřebuju holt nějaký univerzální kolo, který zvládne tu naší placku a rychlý švihy a i výlety dál do hor a terénu a to je prostě těžký najít :)

                  0 0
                  • DaSnail  

                    univerzální kolo neexistuje, potrebuješ aspon 2.

                    kým si to neuvedomíš tak budeš furt kupovat a predávat… ;o)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Jenže mít dvě dobrý kola už stojí dost peněz, mi bohatě stačí jak žere prachy jedno kolo :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • deekay  

                        Pokud najedes furt stejne km, tak jde jen o pocatecni investici (pak pripadne nekdy upgrade). Jinak co nenajedes a neopotrebis na jednom, najedes na druhem, takze dle me naklady o moc vetsi nebudou. Nopak, ja treba i kdyz mam jen jeden bike, tak me sere kdyz jedu do prace, kde je pulka cesty vicemene asfalt v ruznych podobach, ze zbytecne odrbavam pneu. Coz, kdybych mel neco mene terenniho, nejenze diky gumam pojede lepe, ale jeste se urcite na asfaltu mene sjedou gumy k tomu urcene, nez mekke spuntaky.

                        Takze ja budu urcite kupovat dalsi bike, jen jeste nevim jaky. Uvahy byly o celopevne 29 v oceli, ale to se musi poradne vyzkouset.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jenže já nekupuju díly na kolo jen když se ojedou, když mám kolo, tak ho pořád vylepšuju, funkční díly měním za funkčnější a lehčí. :)

                          A tohle bych u dvou kol už neutáhnul :)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • deekay  

                            Tak si rovnou kup funkcni a lehky kolo :)

                            0 0
                            • maajkee  

                              Nikdy bych nedal za celý kolo třeba 50, 60 tisíc najednou, to si ho radši vyladím sám a nasypu to do toho postupně :)

                              0 0
                              • deekay  

                                Sak si ho muzes vyladit sam najednou :D

                                0 0
                                • maajkee  

                                  No jo no, jenže problém je, že většinou u renomovaných značek stojí rám jen o málo míň než slušně osazený kolo.

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                            • maajkee  

                              Ale je pravda, že už pomalu začínám přemýšlet co bych si mohl nadělit k 30tinám :)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • deekay  

                                No vidis, ja si k 30tinam (byt o kousek opozdene) nadelil 301 :)))

                                0 0
                                • maajkee  

                                  No jo, to je na mě ale už moc snobský kolo :D Na tom bych se bál jezdit a jak bych to někde jebnul, tak bych byl akorát nasranej :)

                                  0 0
                              • Lenka.05  

                                Ty už máš zase třicetiny?

                                Já si k nim nadělila LV, stejně jako deekay :)

                                0 0
                          • -Alan-  

                            utáhnul, ale musí být kompatibilní. Já dávám na pracovní to, co už nevyhovuje na závodním. Takže do pracáku v postatě investuju nula. Problém nastane, když máš jedno 26 a druhé 29". Pokud se připravuješ na chrcení, tak ještě přistupuje problém rozdílné geometrie, ale to u tebe myslím není ten případ.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tak pracovní mám taky a do něj taky nesypu, tak měním až když se něco rozsype, ale u dvou kol na kterých bych chtěl mít potěšení z jízdy, budu muset mít na obou dobrá díly a né že na jedno dám ojetý z druhýho :)

                              0 0
                              • -Alan-  

                                Šťastný člověk. Než mi bylo 30, tak jsem ale taky takhle blbnul. Je to docela příjemný. Já klidně šel i do koupě samotného rámu, eBay je dobrý zdroj.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Právěže ebay už přestal být dobrý zdroj, nic nějak výhodnýho už tam moc není, z usa už je tam navíc 30% navrch z ceny a všude jinde v evropě jsou v podstatě komponetny dražší než u nás.

                                  0 0
                    • deekay  

                      +1

                      0 0
                    • maajkee  

                      Když ono mi to nakupování a prodávání vůbec nevadí, naopak mě to celkem baví :)

                      0 0
                  • scret  

                    jak pisou ostatni, univerzalni kolo neexistuje! idealni jsou dve… A nez dospejes k tomuhle nazoru, probendis penez kupovanim a prodavanim stejne, jak kdybys koupil dve rakety:)

                    Jde jen o pocatecni investici, ktera je vetsi, ale pak veci odchazeji stejne jak kdybys mel jedno kolo… A jestliu bys nedal za kolo pocatecni investici 50tis. a vejs, tak to nevim, ale to asi nikdy nebudes mit ani jedno kolo raketu… Nebo minimalne to nedas hned ale nasypes potom, tak jako tak…

                    Ja to tunim postupne, ikdyz ne az komponenty odejdou, to bych toho moc nepotunil:) Vzheldem k rocnimu najezdu , navic na cca dvou az trech kolech, jsou komponenty (krome spotrebaku) na furt:) Kazdopadne tenhle zpusob tuneni je asi ten nejdrazsi:) Lepsi koupit uz na zacatku vysneny top veci… prtze stejne k nim clovek dojde, akorat to trva dyl a sdtoji to vic penez:)

                    K tem typum kol, k vam bych resil nejspis asi jedno lehoucky HT (10kg max) a pak jeden 120/120 bike – kdyz by clovek chtel „do hor“…

                    Pokud chces fakt jedno kolo, chtel bych nejspis fulla 100/100 anebo 120/100 (napr. neco ve stylu lapieru).. Pokud mas techniku jizdy, tak i v „horach“ 100mm full pomuze, ale zaroven u vas v HK na tom jeste jezdit pujde…

                    U nas je to jednoduchy a pri mym stylu jezdeni, kdybych chtel jedno kolo – urcite by to byl nejaky trail bike, hodne lehky (asi dost drahy:) ) zdvihove kolem 120mm nad kazdym kolem…

                    Napr. neco ve stylu Trance X advanced a jeste ho lehce potunit:)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Všechno tohle mi je jasný. Proto teď zkusím postavit 100/100 full a uvidím jak mi to bude jako univerzál vyhovovat. Blbý že k těm dvoum HT a trail biku bych pak chtěl určitě i silnici, ještě pak mám kolo do práce a to už jsou 4 kola to je prostě moc :)

                      Jinak já prostě nerad překračuju tu hranici poměr cena:výkon, proto si asi nikdy nekoupím kolo třeba za 60, 70 tisíc. Za 40 tisíc navíc oproti kolu za 30 mi to přinese už jen málo výhod. Optimální sada je pro mě třeba proto XT, celkem lehký, funkční a dostupný, ale třeba názor změním, ono taky žádný kolo nemám tak dlouho abych se dopracoval k tomu dávat tam už pak nějaký libovky :)

                      Hlavně když jezdím na kole, tak na plno a nešetřím ho, proto by mi přišlo i líto ničit drahý a pěkný komponenty.

                      No ale to už jsem se nějak moc rozpovídal a stejně to nikoho nezajímá :)

                      Jinak samozřejmě 2 dobrý kola bych měl rád, ale jelikož ještě nemám pořádně dořešený vlastní bydlení, tak se mi zatím nechce moc rozhazovat.

                      0 0
                      • scret  

                        no ja to beru jako investici do zivota, resp. do toho abych se taknejak nezblaznil… Navic dulezity taky je, jaky ma clovek priority.. Pro mne treba nepochopitelna vec, dat za mobil vic jak „korunu“… Stejne jako treba vyplaznout 40papiru za novy stereo do bytu…

                        A XT, prip X.9 bohate staci, ale treba kola jsou drahy, vidle atd. A tam ty rozdily clovek pozna hodne… A ono se to pak nascita… A proste slusny celoodpruzeny brko na Cmaxech do 40ti nepostavis:)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Do 40ti postavím :) Tam je trochu výhoda nákupu za VOC, nicméně cmaxy bych stejně asi nechtěl, jsem spíš příznivce klasických zápletů a cca 1500g se dají do 10 tisíc postavit, lehčí záplety už jsou zas při mojí hmotnosti hazard. Volím taky komponenty, který jsou odolný a nenáročný na servis.

                          0 0
                          • scret  

                            Tak 1500g kola se daj postavit klidne za osmicku…

                            Rozumnej ram (tim nemyslim 3kg XC full:) ) taky neco bude stat… vidle… No a najednou je tam 40tka a kde je zbytek veci?:) Ale treba me omracis nejakym zajimavym vyctem komponentu… (myslim to fakt uprimne)

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tady jde především o ten rám, od toho se to odvíjí. Třeba teď ta akce na Cuby je super, Cube AMS s tlumákem za 10, kola 6–8, reba 6, komplet XT 10, carbon sedlovka, riditka a do 40 se vejdu až až, výjde to tak na 35 tisíc a to bych nesháněl nějaký zvláštní slevy a akční věci.

                              0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • maajkee  

                          Navíc taky další věc, že taky dost peněz žere můj druhej největší koníček – muzika, teď zase po kratší odmlce začínáme hrát a potřebuju dokoupit aparaturu a to jsou taky tisíce a tisíce :)

                          0 0
                        • deekay  

                          Vidim to cely tak nejak podobne :)

                          Puvdne jsem chtel taky nakej 120/120 trailbike, ale rek sem si, ze pudu do rezervy a skoncilo to s 150/140 a nemuzu rictl, ze by to bylo nak min jezdivy, nebo vyrazne tezsi, nez 120/120. Navic mi sedi polozenejsi hlavovej uhel a vzprimenejsi posed, takze to taky hralo roli.

                          Ale stejne z toho nemuzu postavit nakej moc velkej inoverzal, protoze jak uz jsem psal vyse, musel bych prehazovat minimalne gumy/kola.

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Nevím jestli slušné, ale celoodpružené brko do 40k na Cmaxech postavíš (viz můj Trek).

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jestli to tvoje kolo ale není tak trochu neslušné! :)

                            0 0
                          • scret  

                            taknejak mi to nevychazi:)

                            Ja nemluvim o bazarovkach… Bavime se o novych vecech…

                            A silne pochybuju ze nejety STcka nekde sezenes levnejc nez za 10:) teda pokud to nemas za VOC jako maajkee:)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              navíc ST mají VOC víc jak 10tisíc

                              0 0
                              • maajkee  

                                jj, mavic je v tomhle na prd :)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  prostě to něco stojí.

                                  Můj názor je ten, že pokud by nerozhodovaly peníze, nemá smysl vozit nic jinýho než mavic. Kromě ultra gramařský kategorie, která ale limity použití.

                                  To co vydrží ráfky mavic, nevydrží o půlku těžší konkurence. Dráty se nevytahují. systém na UST nejlepší na světě. Origo ložiska lepší jak konkurence – kromě top endů (set náby ovšem v ceně Cmaxů). Výhradu mám k ořechu, ale na tom už zamakali. Starší modely vyžadovaly občas promazání (15minut, když si se s tím i čistil)

                                  dneska se k nám dostanou desítky maviců přes Kastar (drahý) a pak stovky z nejmenovanýho zdroje a máme ještě kliku, že je dokáže sehnat tak levný.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Jenže jak říkám, já budu mít vždycky radši klasický záplety kvůli jejich naprosto lehký údržbě a servisu. Obyčejnej drát koupíš všude, nebo ho s sebou vezmeš do batohu, když ti prdne tak to vyměníš v podstatě na koleni a ono i když ti ten jeden drát prdne, tak pořád v pohodě kamkoliv dojedeš. Když ti praskne drát u cmaxů (jasan stane se to málokdy ale náhoda je sviňe) tak to tak lehký není, chce to už vyloženě servis, ono i kvůli centrování by se měl rozdělat náboj. Nám ukazoval týpek v kastaru jak to ve spoustě servisech, nebo i když si to lidi docentrovávaj sami, tak jak jim pak pěkně praskaj dráty, protože je překroutěj.

                                    A například já se v pohodě obejdu i bez UST, za tenhle rok jsem měl snad jen 2 defekty na duších při nájezdu cca 7000km.

                                    A hlavně není nad ten pocit, když si ty kola sám vypletu, mnohem líp se mi na tom pak jezdí :)

                                    Nicméně třeba cmaxy jednou zkusím a možná mě to naplní blahem :)

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      to nezkoušej budeš nasranej :)

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To překroucení drátů se také lépe hlídá u Fulcrumů, kde není konec drátu kulatý a můžeš ho jednak snáze přidržet a pak vidíš, jestli se pohne nebo ne.

                                      U Mavicu sice taky vidím, že se pohne, při drobném centrování se mi ale většinou nechce ničím přidržovat, takže to dělám pak pouze metodou otočit niplem o kus více a vrátit a drát si přibližně sedne jak má do nepřekroucené polohy, ale ideální to také není a lehounce překroucený zůstat může.

                                      Každopádně jsem s tím neměl nikdy problém, že by mi kvůli tomu praskaly dráty. Na nejstarších STčkách, které jsem jednou dotahoval a jednou lehce centroval dráty pořád ok.

                                      0 0
                                    • scret  

                                      7tkm, nj, ale okolo hradce:)

                                      ano servisovatelnost tovarnich zapletu je horsi, ale to me nejak netrapi.. Zatim se mi nestalo ze bych s tim mel problem a kdyby clovek vyrazil na expedici, tak veme jiny kola:)

                                      0 0
                                  • Vegan  

                                    No me trebas fulcrum red fire prijde lepsi provedenim jak D-maxy.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A proč Mavic a ne Fulcrum? Já byl dlouho zastáncem Maviců, teď co už delší dobu jezdím jak Mavic, tak Fuclrum, tak už preferuju spíše Fulcrumy, i když hodně záleží o jaký se jedná konkértně model.

                                    Z obecných vlastností (co mají všechny Fulcrumy) se mi u Fuclrumu oproti Mavicu líbí

                                    • 2:1 výplet a díky tomu rovnoměrná tenze všech drátů
                                    • nedotýkající se křížící dráty – třeba u STček se časemv místě dotyku lehce dráty pomalu a jistě poškozují; třeba ale zase SXkatenhle problém nemají
                                    • přímý výplet u zadního kola na straně kazety; nevím jestli to jetím, ale ty modely, které ho mají mi přijdou méně bočně tuhé nežadekvátní model Fulcrumu;

                                    teď srovnávám konkrétně C29ssmaxy a Red Metal 29 XL, které i váží přesně stejně, tady jsou na tom Fulcrumy lépe; a tam kde není přímý výplet, tak mi Mavicy horší nepřijdou (SX x Red Zone XLR hodnotím plně srovnatelně a nepřišly mi tužší ani jedny z nich)

                                    Ložiska nemůžu posoudit, ty mám i na nejstarších Mavicách co ještě jezdím původní, natož na o něco novějších Fuclrumech.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      Fulcrum myslím taky, chtěl jsem to napsat už nahoře, ale nenapsal. Navíc osobně s nimi nemám zkušenosti.

                                      0 0
                                  • scret  

                                    mam uplne stejny nazor…

                                    a jestli Mavic nebo Fulcrum je docela sumak, oboje jsou to dobry kola…

                                    UST rafek je dobry i na TLR gumy…

                                    Orech mam rozebrany a vycisteny max. do 5ti minut… pohoda… Jen me stve ten lehky vakl na kluz.lozisku orechu…

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      to se dá vymezit, někde na netu jsem viděl náhradní vložky ze silonu na různý vymezení vaklu.

                                      Když to je malý, tak to ničemu nevadí.

                                      Pokud se nejezdí ten ořech totálně suchý, vydrží to desetitíce km na jeden ořech

                                      0 0
                                      • scret  

                                        Jj, vim o tom, tusim cena nekde kolem 20 USD…

                                        Je ale zvlastni, ze i presto ze na KHS mam najeto vic, tak vetsi vakl mam na reignovi, zrejme tam dostava vetsi cocku…

                                        0 0
                        • kolda  

                          kolda

                          0 0
                    • maajkee  

                      Ale asi je to fakt tak. Myslím, že tomu neuteču. Teď postavím toho Cuba, zkusím to projet, ale asi ho nakonec stejně prodám a půjdu do něčeho klidně 120–140 zdivu a k tomu postavím nějaký obyč HT s pevnou nebo Epiconem, nejlíp na Véčkách, bude to mít kolem 11kg a to mi bude bohatě tady na hradec stačit a nebude to stát ani moc.

                      0 0
        • Kamikaze 591  

          Myslím, že má ten samý problém jako já :)

          0 0
        • Kubiczech  

          Náhodou full 100/100mm v. 29" HT je do některých terénů vcelku adekvátní souboj.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Kamikaze 591  

        Jsem jezdil na elektro KTM 29er v Brně. čekal jsem teda větší rozdíly oproti 26. Nevím teda jak v terénu…

        0 0
      • -Alan-  

        Každý má svoje, ale budou to dvě jiný kola. Okolo Hradce je 29" ideální stroj. Zvlášť kdybys měl vzadu udělaný bezdušák, karbonovou hokejku atp., tak budeš mít ještě větší pohodlí. Stejně to ale nebude takové jako full. Ale jak jsem řekl, do místních podmínek je to jedno, naopak 29" ti líp pojede a za 30 už můžeš mít slušný setup, což u fulla je to minimum peněz. Měl by ses pokusit dostat na nějaký test fest a vyzkoušet tam kde co pokud nechceš stále ztrácet na nákupu a prodeji. Nebo se prostě praštit přes kapsu, vzít si svůj ideál a dál neřešit. Znám to z hifi, kde člověk taky nemá, tak kupuje a obměnuje postupně a nakonec to vyjde stejně draho, jako vzít rovnou něco pořádného.

        0 0
        • maajkee  

          No pro mě je ideál stavět, takže asi vezmu ten Cube AMS 100 rám a kolo postavím, výhoda jsou pro mě velkoobchodní ceny dílů, takže ani když ho pak budu chtít prodat, tak si myslím, nějak zvlášť tratit nebudu. Navíc stavba je pro mě zatím pořád zábava a prodej kol co už nechci svým způsobem sport :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • maajkee  

      Teď jsem objevil na cyklobazaru tenhle rám Ghosta Ten by mi díky snížený horní trubce asi ideálně sedl, funkčně to bude asi defakto to samý jako třeba ten Cube AMS ne?

      Týpek je taky z HK, tak se na ten rám dojdu mrknout, se akorát bojím že bude nějakej hodně jetej, ale říkal že je to 2010, tak snad za rok by to tolik nezhuntoval :)

      0 0
      • maajkee  

        No zvedám se a jedu se na něj mrknout :)

        0 0
        • maajkee  

          Tak asi nic, vypadá to že na tom kole někdo hódně jezdil, rám je samej šrám, navíc je to taky celkem těžítko na 100mm a cena stejná jako ten cube ams novej, takže to ne :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • scret  

            videl jsem to, ram i tlumic vypadaj omsele..

            0 0
            • maajkee  

              Kdes to viděl?

              0 0
            • McBlacky  

              navíc teda podle fotek tam je Ario nebo Bar a s tímhle tlumičem to je za 10 tisíc na hraně, kdyby to bylo nový

              0 0
              • maajkee  

                je tam SID

                0 0
                • McBlacky  

                  to už se pár let nevyrábí ne?

                  nebo možná, že to jen nesleduji, ale přijde mi, že tahle řada končila někde kolem 2005–6

                  0 0
                  • maajkee  

                    jj, bude to už dědeček, ale nicméně tlumič z toho kola vypadal nejlíp :)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      asi takhle, levnější víc jetý full rámy se prodávaj za daleko méně.

                      Pokud už na něm je vidět větší ježdění, tak 7–8tisíc max s tlumičem, který je v pořádku.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.