• Bumblebee

    Ahoj,

    od minuleho roka jazdim na Epic (Brain 2.0) a caka ma servis Brainu, ktory teda vydrzal celu sezonu a 4000km. Cital som hodne forum a dost ludi s nim ma po servise problemy. Robim cca 5000km rocne, ale nie v nejakom moc narocnom terene (Tocna, Jizerky a inak cyklotrasy) a zacinam byt paranoidny, lebo servis Brainu isiel cenou velmi hore.

    Je tu niekto, kto sa vratil z fullu na HT a jeho pozadie/chrbat to prezili bez problemov? O zmene na iny full neuvazujem, lebo som mal Fuel EX a ten isiel z domu, lebo asi neviem pedalovat a mal som velke straty a bolo utrpenie jazdit dlhe trasy. Epic mi vyhovuje uplne vsetkym, je famozne rychly a v podstate mi nepride nepohodlny, v tazkom terene to samozrejme nie je Fuel ale to mi nevadi.

    Chcem hlavne jazdit a nie laborovat so servisom ale neviem ci navrat na HT nebude skor krok spat, a bohuzial si ho nemam kde vyskusat.

    Diky za napady a rady.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black Skladem 1 kus

      Novinka -27% Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black

      89 199 Kč -27% MOC 123 999 Kč

      Giant Talon 5 27,5 kolo, metallic navy Skladem 1 kus

      -29% Giant Talon 5 27,5 kolo, metallic navy

      od 11 199 Kč -29% MOC 15 999 Kč

      SCOTT Aspect 930 29 kolo, pearl white Skladem 2 ks

      Novinka SCOTT Aspect 930 29 kolo, pearl white

      17 799 Kč MOC 24 199 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • MI.KU  

      Ahoj Full jsem jezdil krátkodobě – pár měsíců, ale projel sem si ve stejný den jak Epica Full tak Epic HT.

      Samozřejmně je full pohodlnější při jízdě přes šutry to bez debat, na druhou stranu to HT není žádný problém.

      Loni sem kupoval dva Epicy v HT prave z důvodu údržby – se servisy mám špatné zkušenosti, nebo jsem hold moc náročný na kvalitu práce a většina servisů neumí nebo nechce předvést vysokou kvalitu. Takže HT byla jasná volba jednak z důvodu servisu zadní stavby na Fullu a druhak servis tlumičů. Ono ještě krát dva při vyšším počtu km to je pak rozdíl.

      Brain byl fajn na druhou stranu za tu cenu opravdu ne a jeho servis plus pověsti o tom jak to všude zbabraj a posílá se to raději pryč servisovat a bejt pak dlouho bez kola je něco co opravdu nebudu akceptovat.

      Pokud das na Epica HT široké pláště a tlaky kolem 1–1,2 baru tak je to velmi pohodlné a nevidím v tom žádný problém. Ano full to není, na druhou stranu zas má to své kouzlo a je to živější.

      Chci přejít na 2,4 a dokoupit teleskopku, teď si hraju s vidlicí, časem třeba jinou sadu ale rám jako takovej je moc fajn.

      Sám bych si Fulla pořizoval spíše v Trail geo u XC mi to HT sedí a jeho provoz je výrazně jednodušší a levnější.

      0 0
      • novas752  

        Servis Brainu nikde nezbabraj, Specialized na tomu NIKOMU neposkytuje oroginální servisní sady a všichni prodejci to posílají na servis do servis í centrály Spešlu v Holandsku. Ta se teď nedávno stěhovala a v té nové se jim zatim zrovna moc servisy nedaří.

        0 0
        • MI.KU  

          Tak někde jsem právě četl, že to prostě babraj ve špešlu, jestli je to v zahraničí nebo zde je už asi jedno no…

          Prostě je to pěkná hračka ale na svém kole bych to nechtěl, raději vidlici bez Brainu.

          0 0
          • novas752  

            Tak patrony ve vidlicích zrovna držej. Akorat to dost zabíjí citlivost oproti kladickému Sidovi.

            0 0
            • MI.KU  

              Ne ne nic pro mne chci něco co si udělám komplet sám kdy potrebuju za jedno odpoledne a nebudu muset řešit servis.

              0 0
    • Lachtis  

      Nedá se říct vrátil, ale mám k fullu XC i HT XC a na HT nedám nikdy dopustit. Jednoduché na údržbu a když nejezdíš nějaký dlouhý švihy v těžkém terénu, tak je to i lepší, než full. Je pravda, že moje HT je ještě o dost komfortnější, než klasické, neboť má specifickou konstrukci a dochází k většímu „pružení“ sedlové trubky.

      Ale nic nemění na tom, že ani s koupí fullu, jsem na HT nezanevřel.

      0 0
      • Cyklofanatic  

        Zdravím, mohu se zeptat co mate za kolo. Sháním pohodlný HT, zatím mám vyhlednuty Lapierre prorace sat 6.9. Díky

        0 0
        • Lachtis  

          Silverback superspeed 1.0 – stačí se mi podívat do profilu.

          Testoval jsem třeba BMC Teamelite 01 – které má pružící elastomer v zadní stavbě. Jezdil jsem třeba i Treba Procaliber a s pohodlím je to srovnatelné, ale není tam prostě žádná fičura, která může potenciálně dělat neplechu. Tady je to jen o karbonu a speciálně řešené zadní stavbě, kdy sedlová trubka není napojena na horní vzpěry a opravdu to funguje a skvělě. Navíc sedlovka je v rámu na průměr 27,2, což taky přidá pohodlí.

          0 0
          • Cyklofanatic  

            Jo sorry ten profil mě napadl až potom

            0 0
          • Cyklofanatic  

            Je to opravdu pěkný kolo, díky za inspiraci. U toho Silverbacku mi to řešení zadní stavby přijde nejčistší. U Lapierre i BMC je elastomer- guma a nevím jakou to má trvanlivost a zda to lze případně vyměnit.

            0 0
            • Dazz  

              Podobně to má řešeno i GT. Doporučuji se podívat.

              0 0
    • mantis  

      Dle vkusu každého soudruha. Zamyslel bych se nad terénem, ve kterém jezdím – jaký nejlehčí, jaký nejtěžší. A pak jaké procento je ten nejtěžší a pokud je to významné procento, je možné ho projet na HT a mít z toho radost?

      Jistě bude dost lidí tvrdit, jak bez fulla si nezajezdíš, protože předpokládá, že každej jezdí krutopřísný terény nebo je každou chvíli v bikeparku..

      Osobně jsem si vlastnictví fulla vyzkoušel párkrát a po zhodnocení toho přínosu na lehký terén, co jezdím, to pro mě je nesmysl. A to to neřeším věci jako údržba, častější křupání a povrzávání.

      Každý to má jinak, tak bacha na rady typu, že každý potřebuje fulla, protože HT je nepohodlné a nic nesjede :)

      0 0
    • jonti  

      Koupil bych na Epica https://r2-bike.com/…ic-2018-2020 a k tomu standardni tlumic s lockoutem.

      0 0
      • tomxxx  

        On je trochu problém s tlumičem. Málo co se tam vejde. X Fusion Microlite, nevím jestli něco dalšího, aby nebyl tlumič obráceně.

        Pak je tu opruz s lockem na řidítka. Díru to v rámu nemá, takže to povedeš nějak hnusně po rámu.

        0 0
        • novas752  

          SidLuxe by se asi mohl vejít?

          0 0
          • tomxxx  

            Jo, jo ten asi jo, od letoška.

            Ale to furt nemění nic na tom, že na jednom z nejdrazsich tuctovejch XC kol budeš mít pěkně hnusně vyřešený lock :)

            0 0
            • jonti  

              Nechápu, proč Rockshox už dávno nemá Lock AXS. To lanko ke tlumiči je problém u hodně kol.

              0 0
              • tomxxx  

                Nevím no, bezdraty jsou hezký, ale představa řešit baterku compu, řazení, teleskopu, tlumiče, vidlice a třeba ještě wataku, z toho je mi docela ouzko. Když si vezmu, že mám problém udržet nabitej jen waťák.

                0 0
                • kmekky  

                  Taky jsem měl obavy, ale v reálu nabíjím přehazovačku co cca 800km. Není to tak zas tak zlý

                  0 0
                • novas752  

                  Tam je výhoda že kdyžtak na švihu jen přehodíš baterku od jinud. Z řazení, teleskopu…

                  0 0
        • jonti  

          Zajimalo by me, jak by se ten ram choval bez locku. Ale asi blbe jako vetsina podobnych konstrukci. Jestli by nestacil tlumic bez remote zamykani. U virtualu jako Giant Anthem to jde.

          0 0
          • Tydlii  

            stačí se na tom projet když je to vysraté. chová se to napíču :) (houpy houp)

            Kinematika zadní stavby s něčím takovým vůbec nepočítá…

            0 0
    • tomxxx  

      Ono je to těžký. Na jednu stranu epicovi odchází brain, servis napálili jak kokoti a kdyby neměli 2 roky „zdarma“ s novým kolem, už bych o epicovi ani maličko znova neuvažoval. Na druhou stranu, ať si kdo chce co chce říká, rám jako takovej, čepy, řešení detailů má spešl jedno z nejpovedenějších.

      0 0
      • MI.KU  

        Mám pocit že jde pořád koupit verze bez Brainu.

        0 0
        • novas752  

          Pořad ne, EVO je teď bez Brainu, ještě loni ho mělo.

          A ortodoxní chrti ti budou tvrdit že to kolo vůbec nejede a bla bla bla. :)

          0 0
          • tomxxx  

            Za mě dává Evo smysl až letos. Předchozí generace byl prostě klasika epic s jinou vidlici a obr gumama, což prostě s Brainem a celkovou geo nedávalo smysl.

            0 0
          • MI.KU  

            Ale loni byl zas základní Epic bez Brainu ;)

            0 0
            • novas752  

              Nebyl. Modely 2020 měly Brain všechny. Stejně jako 2019, 2018 atd.

              0 0
              • MI.KU  

                Mas pravdu, ale jen vzadu – na predku v základu Brain nebyl tak ten zadek sem přehlédl.

                Já jel experta se Sidem ten měl Brain všude.

                0 0
                • novas752  

                  No jo jenže vepředu je jen na nejvyšších 2 modelech. A tam neni problém patronu vytáhnout a strčit tam charger. Nebo vyměnit celiu vidli.

                  0 0
                  • jonti  

                    Jen asi 4000 Kc nebo kolik za charger…

                    0 0
                    • novas752  

                      Zase tu Brainovou patronu můžeš prodat, věřím že si jí někdo koupí. Nebo celou vidlici.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Taky pravda. Nevím ale mě nedělá problém za jízdy sahnout na korunku tak Brain opravdu není něco co bych potřeboval.

                        Pustím se do té přestavby na 120mm když mi to potvrdili rovnou z USA ze ji Epic podporuje a nemá to vliv na záruční podmínky.

                        0 0
                        • jfk  

                          Mám Epic HT ročník 2019, prodal jsem vidlici s brainem (nebyl problém), pořídil fox 34 sc 120mm se zamykáním a spolu s teleskopem vzadu to je na hardtail velice schopné kolo…

                          0 0
                      • tomxxx  

                        Celou vidlici prodáš a vyměníš za klasickou bez ztráty. Kdo opravdu chce brain, tak se k němu nemá šanci levně dostat, takže za nejetou bude rád.

                        0 0
      • novas752  

        To je pravda no. Nevrže, nepraská, jako nejmenovaná konkurence… Jen ten Brain.

        0 0
      • jonti  

        Právě, spešl je drahý, byly problémy s brainem, ale pořád se na těch kolech jezdí velmi dobře, jak na mtb tak na silničkách.

        0 0
    • Tydlii  

      nevim jestli jit z5 na HT je dobrá cesta, ale vypisu ti svoji servisni historii brainu:

      1. 8/2019 – koupě kola, (najezd 1200km)
      2. 11/2019 – 1. vysirka brainu (najezd cca 4000km)
      3. 3/2020 – 1. servis brainu (najezd cca 5500km) (shocktherapy, servis na místě)
      4. 4/2020 – 2. vysirka brainu (najezd cca 6300km)
      5. 4/2020 – 2. servis brainu (reklamace) (shocktherapy, servis na místě)
      6. 8/2020 – 3. vysirka brainu (najezd cca 8500km)
      7. 1/2021 – 3. servis brainu (cca 11 000km, ofiko výměnný, oservisovaný kus)
      8. 2/2021 – 4. vysirka brainu (14 dni, 200km … )
      9. 2/2021 – 4. servis brainu (reklamace, ofiko výměnný, nový kus!!)
      10. 3/2021 – 5. vysirka brainu (5 dní, 0km !!!!!!)
      11. → další reklamace nyní

      A teď si odpověz sám. :)

      Povšimni si mimojiné kolik km jsem přibližně najezdil s nefunkčním brainem, protože jsem zrovna neměl čas/sílu/peníze to řešit.

      0 0
      • Hadato  

        Spěšl ví, na šem si postavit svůj byznys :-D Že Tě to ještě pořád baví a nepořídil sis něco jiného…

        0 0
      • Bumblebee  

        Wow tak to je celkom peklo. Ja mam na nom momentalne 4200km, uz cvachta a pri jazde na rovine sa pohubuje 1–2cm, pride mi ze uz nefunguje taky. Ako sa tebe prejavoval nefunkcny brain? Ak sa to prejavi, ze je z toho zrazu obycajny full tak s tym dokazem zit. Na HT sa bojim ze to nedaju zada.

        0 0
        • novas752  

          Čvachtá a nezamyká. Do tlumení se dostane vzduch a ten je narozdíl od oleje stlačitelný.

          0 0
    • Barak  

      Já jsem se z fullu vrátil na HT a nelituju. Trasy, které převážně jezdím HT zvládne dobře a líp to jede. Samozřejmě, že si čas od času, na některých místech řeknu, škoda, že tu nemám full, ale to není tak často.

      0 0
    • MéďaPusík  

      Odpovím na tvou otázku. Vrátil jsem se z fullu na HT a záda i zadek nebolí.

      Při dnešních možnostech objemných plášťů na širších ráfcích a bezduších umožňujících nízké tlaky je pohodlí HT na vysoké úrovni.

      K těm bolestem zad na kole. Pokud někoho bolí záda na kole a není to dáno zraněním nebo vrozenou vadou, je chyba většinou ve slabém středu těla. Cyklistika je dost nepřirozený izolovaný pohyb a je třeba provádět kompenzační sporty/cviky k vyrovnání disbalancí a strečink.

      0 0
      • Hadato  

        Za ty poslední dva odstavce se podepíšu. Kompenzace a halvně stretching jsou hrozně důležité.

        Co ale může z HT dříve odejít jsou kolena při jízdě v těžším terénu. Na fullu trpí o hodně méně.

        0 0
      • Bumblebee  

        To je zaujimava informacia, kazdopadne akonahle som presiel na full tak bolest zmizla a teraz ani na dlhych trasach bolesti vobec nemam. Otazne je, ci som nezacal cvicit nieco mimo kolo, co mi v tom pomohlo :)

        Pri sirsich plastoch (mam 2.3) neutrpi rychlost kola? Diky

        0 0
        • Hadato  

          To zmizení bolesti může být i třeba jinou pozicí na kole. Nevím samozřejmě, co bolest způsobovalo, ale mě třeba berou záda, pokud mám moc vysoko řidítka.

          Asi záleží na pláštích a po čem člověk jede. Na asfaltu to možná pomaleji pojede, ale u lesních cest, štěrku, atd. ty širší horší nebudou. Pořádných 2.4" se není třeba bát.

          0 0
          • jonti  

            Zas ten rozdil 2.3 a 2.4 je uz maly.

            Ja jsem se takhle vratil k HT a hodnotim to jako chybu. Nejsem uz nejmladsi a proste mi to drncani v terenu vadi, i kdyz driv jsem na HT najel desitky tisic km. A nepomuzou tomu ani sirsi gumy, zdvih 10 nebo 12cm tam neni.

            0 0
        • ladys  

          To bude posedem, mě když nemám dobrý začne bolet kyčel…

          Z 2,3 výše? A nižší tlaky,co zde doporučují ?

          Pokud na to máš fyzičku …

          Tato kombinace samozřejmě kolo z lenivý, ale HT může být podstatně lehčí.

          Ale to záleží co koupíš.

          Pokud jezdíš po cestách a sem tam zajedeš do terénu je HT jednoznačná volba.

          Já má Full na zábavu cestou dolů :D

          0 0
    • majklpajkl  

      Ahoj,

      Já jsem 4 roky jezdil na hliníkovým fullu, chtěl jsem ale něco lehčího, rychlejšího a dobře osazenýho, tak jsem šel do Focus Raven 8.8 a je to pecka, i když samozřejmě ten komfort fullu to nemá. Je to ale pocitově takový mrštnější a rychlejší. Kdybych měl rozpočet 150k, tak si koupím karbonovýho fulla, ale takhle jsem radši zvolil dobrýho HT a nelituju.

      0 0
      • ladys  

        Paradox je že FULL 26 Al a 29 carbon váží stejně.

        Pokud to nevynásobíš dvěma :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.