• Esc

    Zdar borci, pozadal bych o radu zkusenejsi.

    Pred casem jsem koupil karbonovyho hardtaila, 29/2.25.

    Kolo jsem kupoval na vyjizdky s partnerkou po lesních cestách, v lehkym terénu, sem tam nejaky sjezd.

    Zacinam byt trochu vypatlanej a chce to fulla, kdyz se jde nekam jezdit bez zen :)

    Full je 29/2.6.

    Kdyz vezmu fulla na takovou standardni projizdku se zenou(40–60km) po ceste, v lesiku, v lehkym terenu, neutrapim se na tom?

    Resim totiz nasledujici dilema: prodat pevnaka (na kteryho mam slusnou nabidku) a jezdit to cely na fullu, nebo si nechat pevnaka a střídat to?

    Pripadne poridit druhé, osazene rafky s nejakou normalni gumou, nahodit na fulla a neresit?

    Dik!!

    0 0
    • BlickM  

      Záleží také trochu jaký „full“

      0 0
    • černápole  

      kupodivu, všechny varianty jsou možné

      0 0
      • Esc  

        Kupodivu ano a proto potrebuji rozhreseni :)

        0 0
        • Davidakta  

          Jestli se ženou nezávodíte, tak 60km ujedeš na všem.

          0 0
          • Esc  

            Nezavodime.

            Dik! Mam trochu strach z tech sirokejch gum.

            0 0
            • Davidakta  

              Gum se neboj, to tě bude spíš *****, že si je na asfaltu ničíš ;)

              0 0
            • theedge  

              Tvl a co takle to zkusit kdyz to kolo mas doma? Napred se zeptam na foru jestli mi to nebude vadit a az potom to zkusim? Trochu jak u blbejch na dvorecku.

              0 0
              • Esc  

                Promin, nechapu?

                Mam doma XC, fulla chci poridit..

                0 0
                • krabica  

                  Prostě si nech XC, pořiď fulla, otestuj to a pak se rozhodni.

                  0 0
                • theedge  

                  Psal jsi ze full je 29/2.6 Scott Genius. Pochopil jsem z toho ze uz ho mas. Pokud ne tak to omluva.

                  Pokud teda partnerka nejezdi casovky a jedna se o pohodovy vylet tak nevidim duvod proc by jsi to na tom neodjel.

                  Loni jsrm jel na DHR 2.4 / DHF 2.5 cca 48km vylet ciste po asfaltu a bylo to v klidu – zalezi jenom jaky tempo se jede a jam cadto se stavi nekde na pivko.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak 48km nic není. Ještě si pořád pamatuju, jak TheIF jel na tomhle

                    https://www.bike-forum.cz/…-9-0-prodano

                    240km na Praděd za 13,5 hodiny. U kola už to uvedené není, ale třeba tady to ještě zůstalo (a pamatuju si jak se to tu řešilo)

                    https://www.bike-forum.cz/…ue-esfr.html

                    Takže je to celé jen o tom, jestli na to pocitově má nebo nemá (teď nemyslím na těch 240km, ale na to ježdění s přítelkyní po cyklostezkách).

                    0 0
                    • Doomek  

                      Mloku, celkem zajímavé vidět že se tady před dvanácti lety probírali stejné srač*y jak dnes

                      0 0
    • duri80  

      Full na normalni ježdění po třistapadesátéšesté za rok. Co vy na to?

      0 0
      • Esc  

        Ja vim a sorry.

        Jde mi to, ze si vsude prectu, jak je full super do terénu.

        Ale nechcipnu na tom pri normalnim vejlete?

        0 0
        • duri80  

          Kdyz blbě spadneš, možná že umřeš. Jestli se ptáš, zda-li to ujedeš, tak ano – ujedeš. Jestli máš možnost mít dvě kola, nevim co řešíš.

          0 0
          • Esc  

            No, mas recht.

            Moznost mit dve kola mam a to druhy se da vzdy prodat. Na druhou stranu, kdyz to kolo muze stat o 35k min, tak se nad tim alespon zamyslim :)

            0 0
        • OndrysM  

          Já jezdím na fullu i normálně a je to v pohodě ..

          Teda normálně, pro mě je normální ježdění aspoň turistický trasy, kořeny atd.. ale silnice/cyklostezky taky ujedeš. Někdy jedu (s přítelkyní) nějakou tu cyklostezku a dá se to

          0 0
          • Esc  

            To jsem asi potreboval slyset :)

            Jezdime takovy ty lesni cesty, asfaltkam se vyhybame a nebo jen jako nutny přejezd. Vetsinu travime na sterku /hrabankach v lese a tak.

            Se zenou zadny velky koreny nebo sutry, kdyz jedu sam, tak to ja i neco jo :)

            0 0
            • OndrysM  

              Tak problém vyřešen máš tím pádem full o 35 k levnější a to se vyplatí :))

              0 0
            • Georrge  

              S fullem budeš v pohodě, ale pak ho kup i ženě, ať si taky trochu užije a třeba ji to bude bavit :) vždycky mě baví páry, kde se chlap veze na fullu jak pán a za ním se kodrcá ženská na HT či trekingu :D

              0 0
              • Esc  

                Zena se zatim uci najet na obrubnik, ale semtam i neco sjede. Tak az dojde aspon bliz, asi ho budu muset nadelit no :))

                Jinak tohle je ten vehikl horsky:

                https://www.endorphinrepublic.cz/…t-genius-950

                0 0
                • Davidakta  

                  Máš na něj nějakou slevu?

                  0 0
                  • Esc  

                    Jojo, docela dost prave.

                    0 0
                    • Davidakta  

                      Ty MOC jsou tragický. Pak se pochlub v galerii.

                      0 0
                      • Esc  

                        Rozkaz :) a dik!

                        0 0
              • krabica  

                To dost záleží, kde jezdí, když s ženou jede někde pohodu spíš XC až cyklostezky a sám drtí traily, tak to dává smysl.

                0 0
                • Esc  

                  Je to presne tak, jak rikas. Nerekl, bych ze drtim. Ale zacinam jezdit vic a vic a HT uz mam.. No asi uz mi nestaci.

                  0 0
        • Georrge  

          On je totiž full a full. Máš chrtí závodní fully, kde normální člověk nebude víc nadřený než na HT. Ale moc nežehlí, na to až tak stavěné nejsou. Na opačné straně máš endura a na tom se už můžeš nadřít solidně (ale taky nemusíš, pokud to postavíš lehčí a na jezdivějších gumách). No a mezi tím je taková „univerzální“ řada fullů se zdvihy 120–150, které nejsou o moc pomalejší než HT, dá se na nich vydržet celý den a v terénu jezdí moc pěkně. Pak už jen záleží jak bude těžký, jaké na tom budou gumy, geometrie a jestli se ti bude líbit houpavější full, nebo tvrdší.

          Já už bych na běžné ježdění nic jiného než full nechtěl. A nezamykám nic, není to podle mě potřeba.

          0 0
          • -b-n-x-  

            A pak jsou jeste dh a fr fully. A nejaky takovy bych doporucil tazateli :-)

            At moc neujizdi zene, a potrenuje fyzicku :-)

            0 0
            • Esc  

              Prelozis mi ti nejak? :D

              0 0
              • -b-n-x-  

                DH – sjezdak – tezke kolo s vysokymi zdvihy. Nevhodne pro jizdu po rovine a do kopce.

                FR – podobne, ale mozna trochu mene nevhodne :-)

                0 0
                • Esc  

                  Zase takovej bezmozek zatim asi nejsem .)

                  Myslim, ze AM mi bude nejakou chvili stacit..

                  0 0
    • novas752  

      Nejjednodušší bude když si něco někde zkusíš a uvidíš jestli to kousneš nebo ne.

      Za mě bezproblému ano, mám teď něco podobného – 27,5×2,5", 160/150 zdvih. Twinlock netřeba, stačí zamykat jen tlumič a jen do kopce. Při jízdě XC terénem jsem tak o 2km/h pomalejší než na XC při stejném „na pohodu“ tempu.

      0 0
      • Esc  

        Asi jo, musim to zkusit.

        Resim totiz, ze asi nechci mit zbytecne 2 kola a jezdit je tak nejak,, napul,, jestli to dava smysl.

        Dik moc!

        0 0
      • McBlacky  

        U me je teda ten rozdil uplne jinde. Na vysokym zdvihu me to sere vsude krome z kopce a na xc to leti. Upone jiny pocit a zamereni kol.

        0 0
        • novas752  

          Je to o hlavě no. Někdo to kousne, někdo ne. Kovanej silničář by po silnicích nekousnul ani to XC.

          A taky když to má na vyjížďky s přítelkyní, aspoň to trochu ukrojí z výkonnostního rozdílu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně. Pocitově se ten rozdíl zdá vždy mnohem větší než je reálný. A přesně jak píšeš, tak většinou ani to pomalejší kolo zdaleka nestačí na srovnání výkonnostního rozdílu.

            0 0
            • -b-n-x-  

              JA mel jednou totalne shit kolo (18kg ht), a verim, ze kdybych jel na tom, a manzelka na jejim, tak mi stejne celkem v pohode ujede :-)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • deh  

      Za me jezdit na fullu 150mm/2.6" cyklostezky atd. je peknej opruz..Taky jsem zezacatku resil jakej kompromis koupit at se na tom jezdi vsude dobre, ale to neexistuje proste. Pak jsi ochuzen na vsech vyjizdkach o neco…skoncil jsem u 3 kol, kazde na neco jineho..

      0 0
      • novas752  

        Nechci 2 kola.

        Kup si 3. :)

        Šlo by to pořešit druhejma zápletama na rychlejšim xc obutí.

        0 0
        • Esc  

          Jo, to me taky napadlo.

          Ale jak pise kolega, nevim jak se mi bude jezdit se zenou na 150 zdvihu. Asi to dopadne tak, ze si XC necham, k tomu koupim fulla a podle toho jak me to ne/bude srat harda ne/prodam :)

          0 0
          • novas752  

            Pokud žena nejezdí fakt závodní xc tak to na fullu bude v pohodě. Asi i lepšì než když bys jel taky na XC, smaže to výkonnostní rozdíly.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ujasni si následující:

            • jak moc velký máte výkonnostní rozdíl? Já třeba i když vezmu fulla, tak to ohledně výkonnostního rozdílu ani nic nevyřeší. Přijde mi, že se ploužím nebo pořád čekám úplně stejně jako když vezmu celopevňáka. Každá dvojice to má ale jinak, klidně občas může být i žena ta rychlejší z dvojice
            • jak moc se budeš nebo nebudeš pocitově trápit na fullu na cyklostezce, někomu to nevadí vůbec, někomu hodně, někdo zase třeba ocení, že když je i přes použití fulla pořád rychlejší, že si může třeba po cestě zablbnout (skákat cokoliv co uvidíš, projíždět teréní kousky mimo stezku, atd.)

            Když jedu se ženou, tak většinou beru fulla, i když jedeme trasu, kde bych si ho sám určitě nevzal a jel to na celopevňáku. Na celopevňáku bych se trápil více. Kombinace, že kolo pocitově letí a já se musím snažit jet co nejpomaleji je ještě horší než vzít fulla na kterém si aspoň sem tam po cestě zablbnu. A to, že pocitově tak dobře nejede je ku prospěchu. Pak nemám ani takovou potřebu do toho šlápnout.

            0 0
            • stenli  

              Asi nebudu zářivý příklad hodný zde následování. Ale já si pořídil znovu fulla – Neurona jako jedinné univerzální kolo a manželce efulla Haibika.

              Ve vláknu o ebajcích jsem byl za vyvrhele, ale já si nemohu vynachválit .:-)

              Manželka terén nejezdila skoro vůbec, kopce nesnášela a jen kratší trasy. Naštvaní ze společné jízdy občas oba dva, ona musela „kopce“ a rychle a já musel skoro placku a pomalu.

              Teď jezdí více a více těžších terénů a sjezdů, nezdržuje mne, užíváme si mnohem více.

              Za mne ideální, i když dost drahá, kombinace.

              0 0
              • Esc  

                Ja souhlasim, kazdy to ma jinak.

                Moje zena se zatim tak nejak uci, vadi ji koreny a technika.

                U slapani nahoru brzdi, ale to mi zas tak nevadi. Takze az se priblizi nekam k hranici fullu, tak ho asi dostane.

                0 0
              • MlokCZ  

                Proč ne, tohle je asi nejlepší řešení velkého rozdílu výkonnosti.

                0 0
              • cosmo  

                Zene jsem taky koupil ebike, abych ji vytahnul bez odmlouvani na trochu kopecky…kdyz ji to neba, tak to prodam a muze si vzit zpet svoje slapaci kolo:-)

                0 0
            • Esc  

              Diky za reakci.

              ohledne bodu 1 – kdyz se jedu projet se zenou, tak se jdu projet a nejsem na zavodech, tak nekde pockam, zpomalim, to je mi asi docela jedno.

              K tomu trapeni – zatim neumim rict. Mam to XC, ktery na cyklostezce a v lehkym terenu vazne docela frci.

              Fulla zatim nemam, takze tezko rict. Asi ho poridim, zkusim vzit podobnou trasu a uvidim, jestli me bude stvat jet to na 150 zdvihu a 2.6 plastich. Zatim si to moc neumim predstavit.

              Na druhou stranu ma twin lock, jde to mit odemceno na 150mm, pripadne zamknout na 110mm a potom zamknout uplne na silnici. Ciste teoreticky by to teda mohlo frcet dobre…ale, kdo vi :))

              0 0
              • MlokCZ  

                Samotné zmačení moc nepomůže, tedy když umíš aspoň trošku kruhově šlapat. Zamykání tlumiče používám jen pro prudké výjezdy pro udržení nižšího sagu a pak případně na dupání ze sedla, když tak chci jet delší úsek a ne jen pár metrů.

                Ten pocit, že to nejede tam bude vždy. Mám aktuálně 130mm fulla na skoro stejně rychlých pláštích jako celopevňáka (aktuálně RK/RK celopevńák vs CK/RK full), takže reálný rozdíl na průměrné rychlosti na delší trase je velmi malý. Pocitově při pravidelném střídání ten full ale stejně vůbec nejede. Pocitově dělá dost geometrie.

                Pláště přitom udělají asi nejvíc, takže když budeš mít velký rozdíl v pláštích, tak pocitově ten rozdíl ještě extrémně naroste (reálný rozdíl na průměrné rychlosti pak také trochu naroste, ale zase méně než ten pocitový).

                0 0
                • Esc  

                  No, cim vic takhle sbiram nazory a premyslim nad tim, tak mi asi dava smysl mit dve kola.

                  Pokud se na fullu budu citit, ze je to ok a nesere me to, hardtaila muzu prodat vzdy.

                  HT si prozatim necham na vylety se zenou, s kamosema, co nejezdi nejaky nesmysly a na takovy ty normalni vyjizdky.

                  Fulla asi poridim na zabavu a na kratky trasy, pripadne zpestreni nejake kratsi projizdky po praci.

                  Nejsem az tak velkej bajker, ale jsem velkej autickar.

                  Vzdy jsem mel a asi vzdy budu mit 2 auta. Jedno na takovy to denni se posunovani po Praze, praci a tak a druhy na kropeni okresek a okruhu s kamosema.

                  Velmi pravdepodobne to tak skonci s kolama :)

                  Jen jsem mel vlastne pocit, ze kdyz budu mit 2 kola, tak ani jedno nejak naplno nevyuziju, proto jsem premyslel, jeslti mi full poslouzi i s tim zbytkem, coz jsou vylety se zenou po normalnich trasach.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    I když nevyužiješ více kol naplno, tak to má navíc ještě další výhodu. Pokud se něco na jednom kole pokazí, co je na delší řešení (zvlášť u fulla se stát sem tam může), tak máš na čem jezdit.

                    0 0
                    • Esc  

                      jo, to dává smysl :)

                      Moc dík.

                      A snad se někde potkáme a ukážeš mi, jak se to dělá :))

                      0 0
                  • Boby83  

                    Byl jsem na tom dost podobně – před rokem a půl jsem si koupil XC HT a o rok déle fulla (Neurona), kterého jsem původně zamýšlel nechat jako jediné kolo. Nakonec to dopadlo tak, že mám kola dvě a o prodeji HT již vůbec nepřemýšlím.

                    Nemůžu říct, že s Neuronem nejdou jezdit výlety 50km+ (jde to naprosto v pohodě a nepřijde mi, že by to bylo nějaké peklo, jen je to prostě pomalejší a línější, než klasické rychlé XC HT). A naopak – XC kolo ten terén, který jezdím, tak také projede celkem bez problémů, jen si člověk neužije jistoty, stability a pohodlí, kterou má na fullu.

                    Momentálně teda obě kola střídám podle nálady, chuti a podle toho s kým a kam jedu.

                    0 0
                    • Esc  

                      Diky!

                      Zacinam na to mit podobny nazor.

                      I kdyz – full je objednany a cekam. Uvidime potom, jake bude vnimani.

                      Nicmene vcera xc teren se zenou na HT a musim rict, ze to kolo kilometry jen polyka, celkem bez namahy 80km.

                      Zkusim pak ten samy okruh na fullovi a uvidim.

                      0 0
                  • cosmo  

                    Kdyz zamknes karbonoveho fulla mas z nej „skoro HT“, kdyz se pridaji karbonova kola pak letis na opravdu tvdem HT kole…zalezi jaky ale mas lock, tlumic apod…kdyz ma full kolem 12kg a zamknes jej, pak mas skoro HT, neberu HT ktere maji pod 10kilo…alespon ja novy fuls vybiral s timto omezenim, protoze me nebavilo porad zamykat tlumic do polohy zavreno a zamykat vidlici…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak možná u 100mm zdvihu. U většího zdvihu to tak rozhodně není, protože úplně jiná geometrie. Navíc zamčení vidlice + tlumiče třeba při jízdě po rovině ještě více zvýrazní některé rozdíly geometrie. Udržíš tak nízké sagy a např. střed pak bude při jízdě po rovině už opravdu o hodně výše než na HT.

                      Mnohem více položená hlava také udělá svoje (má vybraného fulla s 65° a 150mm zdvihu).

                      0 0
                      • cosmo  

                        jo souhlas, mam na mysli fulla 100–120, tedy XC…vyssi zdvihy, vyssi hmotnost, jina geo…jasne

                        0 0
                        • Esc  

                          HT je karbon, vaha cca 12kg,zdvih 100.

                          Full bude hlina, zdvihy 150, ma vazit neco kolem 14kg.

                          0 0
                          • Esc  

                            Mlok to vlastne napsal, toho jsem si nevsim :)

                            0 0
                      • Esc  

                        mistre Mloku, ty jsi na to kolo ocividne koukal. Je tam neco, co je fakt nahovno a stalo by rovnou za upgrade?

                        Me asi trochu z principu vadi ta 1210 kazeta, ale to si tak rikam, ze se da vymenit v prubehu casu.

                        0 0
          • OndrysM  

            “Normálně” já mám 160 zdvih a jak se jezdí :D

            Je to na tobě když tě nebude trápit o 35 k víc v kole tak bych to asi neřešil a nechal si obě :)

            0 0
        • černápole  

          amen a lehké ht je dobrá kombinace

          0 0
    • -b-n-x-  
      • nechas si obe kola – reseni tak nejak ok, ale trosku „riskujes“, ze ten genius bude porad trochu stvat, ze „nejede“. Protoze budes mit porad srovnani s tim rychlejsim HT. Ale zase ma to reseni taky vyhody.
      • budes mit jen geniuse – budes jezdit jen na nem, zvyknes si, a casem ti bude XC HT pripadat jako „vratke“ kolo, na kterem se snad ani v terenu neda jezdit :-)
      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce