Co rikate na
http://www.mtbs.cz/…redstav.html
Podle mne uplne luxusni ram na pohodove jezdeni. Osadit to necim normalnim, jako je SID a XTR nebo X0, komponenty Thomson a Syntace, normalni kola a je to „navzdy“.
Jenom ta cena 50k za ram :(
Co rikate na
http://www.mtbs.cz/…redstav.html
Podle mne uplne luxusni ram na pohodove jezdeni. Osadit to necim normalnim, jako je SID a XTR nebo X0, komponenty Thomson a Syntace, normalni kola a je to „navzdy“.
Jenom ta cena 50k za ram :(
souhlas, rám vypadal udělaný opravdu dobře dát tam použitelnější osazení a bude to paráda, cena rámu no co k tomu říct, Titan není zrovna levný, ale na Supa je ta cena moc
cena je vysoka, ale ja to v celku chapu, neni to masovka a je v tom kus vlastniho vyvoje. sup by mohl mit na to, diky sve ostatni produkci, tlacit dal ceske titanove know-how i kdyz jen jako exkluzivni produkt
Cesky clovek je zvlastni tvor, zvlast nekteri jedinci zde viz kubat,znalec vseho druhu, kazdy obchodnik a vyrobce by mu urval ruky,proc se tim nezivy.??
Kdyz je cena nizka tak je to spatne a nekvalitni,kdyz je vysoka tak je to spatne, protoze je to ceska znacka,ktera podle mistnich *****.nemuze konkurovat zahranicnim.
Vratte se na zem,70% italskych, nemeckych znacek si nechava vyrabet komponenty v cesku napr.vyplety, laky,montovani setu atd.
začíná zima co ?
vyplň si profil, nebo se za něco stydíš ?
jen sem napsal že mě přijde 50k za rám od Superioru moc, naopak sem kvalitu a provedení rámu pochválil tak nevím o co ti de !!!
Me jen serou,tyto nazory.nikdo s vas nevi kolik stiji vyvoj,testovani,nez si vubec vyrobce dovoli jit na trh s konecnou fazi.
Cesi okamzite hodnoti.ale hlavne hani. to je zavist, ceska vlastnost.
Je to ceske a Cech to nemuze roschodit,kor kdyz to udela caska znacka.
ale Čecha většinou naláká jedna ze dvou věcí…jméno nebo cena…a zrovna superior na jméno moc lákat nemůže…
Zato ty jsi evidentně Maďar, podle písemného projevu určitě.
Ne jsem Ital,ktery umi cesky,sice spatne,ale umi.
A to je dalsi vec,kdyz uz nevite jak,tak to svedete na gramitiku.
Uzasne,ale Madar nejsu.
Bulhar?:-)
Ne Bulhar. To jen Snowball píše česky. Špatně.
A co víš ty? Mluvíš o výši investic do vývoje.. Já teda obchodník nejsem, ale dokážu si spočítat, kolik milionů a let vývoje Superior do tohoto titanovýho rámu investoval, když hodlá vyrobit limitovanou edici dvaceti kousků :)
Ze značkou máš pravdu.
Kdyby tam byl jiný nápis než SUP, tak je tady většina lidí v sedmém nebi. Takhle je to jen pěkný rám od špatné firmy.
Moc se mi líbí.
jako zimáka bych ho bral:)Jinak cena dost vysoká.
jediný co se mě na tom rámu opravdu nelíbí je IHS…to mně k titanu prostě nesedí…tam má být klasika a nějaká pěkná hlava…
jinak nevidím problém…
souhlas , me se nelibi ani patky, ale ram jako celek super
Stejně je to divný, na to že slitina titanu je stejná jak u mýho mazlíka tak přesto váží 1600g…to mi přijde hodně když já ve svých 20-ti palcích mám 1380g a to je můj rám dělanej na tuhost-prej komfort? ani náhodou :-) jde jen o to jak ty trubky vytvarovat a dobře svařit :-)
Dej si bika do profilu, ať se i ostatní můžou mrknout na tvůj titan ;-)
Jsem tu teď uplně novej a nevím ještě jak se dělá profil s fotkama, mám to nahráty zatím jen v avaru :-(
Ono neni titan jako titan a tady bych se docela i bál kvality občas nakupujem titan z číny a podobnejch zemí kvůli nízký ceně a i když má matroš všechny atesty atd. tak je ta kvalita dost různorodá a často se stává že trubky praskaj naprosto bezdůvodně už kvůli tomuhle bych si titan od superioru vařenej na taiwanu za min náklady nekoupil a ještě za cenu za kterou se loni dal sehnat novej rám morati…
Ještěže mám americkej titan :-) ale jinak je titan jako titan, ty trubky jsou všechny stejný a jde o to jak to kdo dobře svaří, ani z číny bych se titanu v dnešní době nebál.
No to právě nejsou, Roud má pravdu. Měl jsem tu možnost mluvit s Bobem Štíchou a když přišla řeč na výrobce v Číně apod. tak hned říkal, že by takovej rám moc nedoporučoval právě kvůli tomu, že tam není jistota certifikovaného materiálu.
To je zvláštní…a jaký to má výhody že ten materiál je certifikovanej s papírem a nebo ne…možná je to akorát jen jednou tak dražší, pokud ty trubky nejsou samozřejmě vadný a to se myslím měří nějak ultrazvukem…
Výhodu to má tu, že když je něco certifikovaného tak je u toho záruka (nebo řekněme větší pravděpobnost) určitých kvalitativních vlastností. Proto se taky výrobci rádi chlubí použitím „aerospace grade titanium“ což by měla být slitina certifikovaná pro použití v leteckém průmyslu, tj. špičkové kvality.
To mělo třeba Morati, plus každý rám byl testován infrazvukem, proto si myslím, že cena tohoto „Morati“ z Taiwanu je trochu přestřelená.
americkej? ja vzdycky myslel, ze Ami jsou rusaci.
ruskej a s nálepkami pells
Divnýho na tom není vůbec nic. Kdyby sis než tady začneš psát o titanu něco přečet tak bys zjistil, že drtivá většina titanových rámů je až na menší části jako patky apod. ze stejné slitiny a to sice Ti3Al/2.5V, i když se může dost lišit v kvalitě. Pak se ještě používá 6Al/4V, obvykle na patky apod., celé rámy se z toho dělají jen výjimečně.
Nízké hmotnosti při dostatečné tuhosti (a poddajnosti v žádoucích směrech) se nedosahuje slitinou, ale profilací a zeslabováním. Špička jsou v tom třeba Lynskey (Helix technologie u nejvyšších modelů) a Litespeed, proto jejich nejlepší rámy mohou vážit cca. 1300–1400g, ale taky podle toho stojí.
Hmotnost toho rámu je na titan přiměřená, know-how p. Zatloukala z Morati je určitě zárukou kvalitního konstručního návrhu, vypadá moc pěkně, ale vzhledem k výrobě na Taiwanu a značce se mi zdá ta cena taky trochu přestřelená, vždyť za to jde koupit značkovej rám vyrobenej v USA.
No tvuj titan na ameriku moc nevypadá.
Každopádně americkej titan mám (viz profil) a při 19" je jeho váha cca 1.55 Kg, což je podle mě vcelku normální. Sice se dělají na zakázku i custom zeslabování, ale pak je to od určité míry už limit pro váhu jezdce a způsob nasazení a zároveň cena leze dost hrubě nahoru.
Dnes jsem to viděl naživo. Provedení krásný. Konstrukčně, jak jinak, zdařilý. Jen zadní patky mi přijdou přeplácaný a hlavová trubka na integrovaný hlávko je u titanu (dle mého) krutě out! Cena vysoká. Myslim si, že odpovídající je +/-35 tis… Někdo ale Sváťovo práci zaplatit musí,že. :)
nějaký důvod proč je kolo osazené Schwalbe NN (rozměr teda nevím) ? proč ne RR nebo Rony?
Nelíbí se mi hlava, zadní stavba a cena, kdybych chtěl titan, tak půjdu jinam.
V každém případě plus za odvahu a návrat titanu od domácí značky – to rozhodně stojí za pochvalu.
Mě se taky ta zadní stavba nelíbí, ty trubky bych ohnul obráceně. Ale jinak jsem pro titan a ocel, hlíníku a karbonu je mraky…
To me nenapadlo, vypadalo by to o dost lip. Takhle to ma obracene asi jen Specialized Roubaix, ale tam je pokrouceny cely ram a neni to tak neesteticke.
ale tam je pokrouceny cely ram a neni to tak neesteticke.
tak tady pozooor :-D
Kdybych chtěl titan, tak beru samozřejmě Marina – krásný jednoduchý rám, ale cena bude asi ještě horší.
Byl jsem u nej, kdyz tam zrovna byl Spěšňák, sedel na nem a hral si s nim. Kolo za 160 tacu a krupalo, lupalo a divny zvuky vydavalo snad uplne vsechno, za co trochu vzal. Pomerne odpuzujici u novyho bajku tydle ceny !
Asi je to klasická leštěnka na veletrhy a ne kolo na skutečný ježdění, no…
Za 25 ho vezmu:)
Docela by mě zajímalo jakou povrchovou úpravou dosáhli takovýhleho vzhledu rámu. Nevíte někdo? Že by pískování…
pískováním určo ne podle mě leštění spojený s nákou chemickou úpravou…
No ale že by to bylo nějaký obyč pískování se mi nezdá. To by ta trubka nebyla tak hladká podle mě…
asi sem dneska přiblblej z práce ale chtěl sem napsat že si myslim že pískováním to nedělali…
dyks to psal :P
sem přetaženej :O/
musíme počkat duda nám určitě řekne jak je to udělané :-)
No ale třeba morati rámy pískuje ne?
řek bych že se pískujou jen při repasu protože krom opískování a nákýho broušení či leštění nemáš šanci s tim rámem nic jinýho udělat nebo se pletu ? ? ?
Povrchovka, kterou pouzivalo Morati se nazyva balatinovani. Je to tryskani povrchu sklenenymi kulickamy a jeho ucelem je dosahnout v povrchove vrstve tlakoveho pnuti, cimz se zabranuje iniciaci a unavovyh trhlin.
hmmm o týhle metodě slyšim poprví spíš než takovouhle úpravu bych použil vibrační žíhání kvůli pnutí ve svárech o samotný trubky bych strach neměl…
No on prave Titan ma takovou jednu vlastnost, ze je sice velice odolny unavovemu namahani, ale na druhou stranu je vyrazne citlivy na vrypy, odkud se snadno zacne sirit unavova trhlina. Proto se u vetsiny Titanovych konstrukci pouziva nejaka technologie, ktera vyvozuje tlakove napeti v povrchove vrstve a nebo se alespon lesti.
A co se tyce tepelneho zpracovani, tak cele ramy se zpracovavaly v tzv. vakuove hlubine peci pri 700°C
mě o vlastnostech materiálů nemusíš poučovat ;O]
jj ty sis odzkoušel řezání závitu na titan :D to bylo ku a pi co :D
heh sem se překouk u stoupání no xD ale o to nejde teď s těma materiálama přicházim do styku den co den jak nerez tak titan a u titanu si myslim že opravdu největší kix je svařování a pnutí ve svárech o škrábance bych se vůbec nebál už jen vzhledem k tomu jak dlouho v dnešní době má člověk jeden rám…
rusaci by ti mohli povidat, prvni ponorku varili nadvakrat:)
Jen jsem objasnoval, proc bys mohl mit strach i o samotne trubky:) V Morati meli dokonce problemy s vidlicemi, kdyz na sloupek vyjiskrily vyrobni cislo a pak vidli dali na unavovku, tak jim sloupky praskaly podstatne drive, nez ocekavali a duvodem byl prave vznik trhlin od vyjijskreneho napisu.
Co vím tak měli problémy s klikama protože v nich zůstavál stlačenej plyn po sváření tenhle problém odstranilo prachobyčejný vyvrtání dírky do nich :O)
Čoveče tys v tom Morati snad pracoval, páč si nedokážu představit, jak může tohle normální smrtelník zjistit.. :)
Ne nepracoval, ale mam dobre zdroje :)
Zdroje blízké zdroji? :D
I tak se to da rict:)
OK budu ti verit:-)
To víš na 100% ??
Nemícháš balotinování (http://www.1tousenska.cz/sluzby.php…) s kuličkováním (http://www.1tousenska.cz/sluzby.php…)?
Nemíchá. Balotinování rozhodně není jen dekorační úprava, jak se uvádí v tom odkazu. Princip balotinování a kuličkování je stejný, akorát se používá jiné médium.
Jo, máte oba pravdu. Dohledal jsem si lepší zdroje.
Tak je sem klidně hoď! Díky! :)
Já myslím, že už dávno nepískuje :)
je to asi tejden co sem čet na cyklobazaru o opískovanej rámech morati právě kvůli repasu takže záleží na to jak si to vyložíš :O)
tak to je blbost, pač teďka jsem parkoval kárung a vopískoval jsem ho slušně
joo, titan je super
Myslím, že Zatloukal ví, co dělá…když začínal s vývojem Morati…50tis..je slušná cena za ti – rám od GURU MORATI :)
Od GURU MORATI, s nápisem SUP, vyráběný na Taiwanu. Tím myslím ztratil svoje kouzlo.
Kouzlo, nekouzlo…nechme tý nostalgie..časy se mění..:)kdo dneska nedělá v Asii..i když si myslím , že tohle je dělané v ČR..:)můj rám je tedy dělanej ručně ve Wisconsinu..tak to je dobrej pocit..
ze zvědavosti.. co máš za rám z wisconsinu? :)
Trek Elite 9,9 SSL 2009 :)
Jako to kolo se mi moc líbí, ale to, že se vyrábí na Taiwanu mu hodně ubírá na vyjímečnosti. Kdyby na něm bylo napsámo hand made in Czech Rep, tak bych se ani nepozastavil nad tou vysokou cenou. Takle mi to přijde dost drahý vzhledem k možnostem, co se za podobné peníze dá pořídit.
přesně pod tohle se podepíšu
souhlas… kdyz uz dat tolik za HTcko, tak bych sel treba k Lynskey, zvolil si povrchovou upravu a jeste by mi nejspis zbylo na bublifuk
ahoj, no u Lynskeyho si nejsem jistej jestli by ti zbylo na povrchovou úpravu :-) ale je pravda, že mají i levné rámy s pevnou patkou za výborné ceny.
má vůbec ten SUP vyměnitelnou patku?
nemá, ale tohle bych u titanu neřešil ajko podstatnou věc :D
no vždycky je lepší, když ti praskne patka a rám zůstane nedotčen, než to rovnat.
Rám je z titanu…
no a? i když s titanem to půjde líp, budeš to muset rovnat a strefit se do správné polohy. v horším případě se ti to může ohnout až do části kde je nasazené kolo. pořád si myslím, že je lepší aby ti praskla Al patka a rám zůstal nedotčen..
Ja tedy na titanovym, nebo CrMo ramu snad ani vymennou patku nevidel.
já jo :) mají to až dražší verze…
ale jo sou , na celovém nineru mám výměnou patku, některé titany mají taky
ale osobně bych tohle nebral ani jako plus ani jako mínus
chce to vic koukat, na drazsich ramech je to bezne
Asi jo. Pravda ze soucasnou nabidku prilis nesleduju. Driv to bylo spise vyjimkou.
nejsem narocny… pri zanedbani cla a dph to vychazi na M230 industrial mill, v priapde financni nouze ntural satin z CRC :)
i ta dražší povrchovka vyjde lehce nad 30000 na CRC a zbyde ti ještě hodně peněz
jj teď mají super slevy. ale bacha na to, ta LT = Long Travel, pro 140mm zdvih vidle..
no dobře, tak ta M230 stojí o 100Euro víc, tak 33000,– doprava zdarma, clo a DHP není a zbyde ti krásných 17000 na SIDa ;-)
jj, až na to, že mají dostat jen 14" rám. proto ta cena ;)
I tak je to dost za ruský trubky svařený zhulenejma mekošema :-)))
mají dostat jakože mají skladem? To nic nemění na tom, že podle mě Special order only znamená že ho nemají skladem ale objednají a až bude tak pošlou. Stačí počkat.
přesně tak rámy sou na objednávku, skladem je nesmysl to držet
@pebe – nebyl bych si tak jistý, ale možná máš pravdu. otázka je co by ti na objednávku řekli. oni tam mají teď docela výprodej a když koukneš, tak malé rámy a nebo ty LT-verze (ty se mi zdají docela nevhodné). každopádně teď je dobrá šance :)
@karliner – tady máš ty zhuleny mexikány:
Máte někdo info, jak to s tímto rámem dopadlo? V naších bajcích jsem ho u nikoho nenašel (což už je co říct :) ), tak předpokládám, že se vůbec nedostal do výroby, byť mělo jít jen o pár kousků.
Já bych řek, že kdo touží po titanu tak si spíš než Supa koupí buď „značku“ jako Lynskey/Moots/Merlin nebo sežene starší Moratku, to by ten Sup Made in Taiwan musel bejt za dobrou cenu, aby si ho někdo koupil a to pokud vím nebyl.