• nakolo1979

    Ahoj, přemýšlím o koupi nových plášťů na trekové kolo. Aktuálně jezdím Schwalbe Sammy Slick 35–622. Rád bych něco širšího, ale max. šířka, kterou mohu použít, je 50mm. S kolem jezdím, kde se dá … samozřejmě na náročný terén to není. Přemýšlím o koupi Furious Fred .

    Čekám od nich nízkou váhu, solidní rychlost na asfaltu (podobně jako Sammy Slick) a možnost projet o něco více terénu než na současných pláštích. Kořeny, bahno, kluzké kameny atd. nejezdím. Je to dobrá volba nebo máte jiný nápad? Díky.

    0 0
    • alinceb  

      Počítej s tím, že FF je fakt papírovej plášť a na asfaltu se celkem rychle sjede. Na to, co píšeš, bude asi dobrej, ale riziko defektu je celkem vysoké…

      0 0
    • Petr L.  

      Taky jsem vybíral rychlý a pohodlný plášť na pracovní kolo (95% asfalt, zbytek šotolina) A nakonec jsem nahodil Fast Freedy (předchudce Furious Fred), které mi zůstaly ze starého MTB. Na MTB jsem měl defekty dost často, tak jsem je vyměnil za jiné plástě. Nyní mám s FF najeto asi 3000km, kupodivu jen s dvěma defekty, Zadní plášť už jsem sjel, přední vydrží ještě min. jednou tolik.

      0 0
    • nakolo1979  

      Já vím, četl jsem nějaké recenze. Na druhou stranu jediný defekt, co jsem loni měl byla spíše moje chyba … ten trn na kraji pole se dal čekat. Pláště se mi moc nesjíždějí, mám cca 60 kilo, tak to bude asi tím :). Na FF nijak netrvám, ale ve velikosti 622×50 nevidím žádnou rozumnou alternativu.

      0 0
      • Jezevec70  

        Co třeba RaceKing 2,0? Lehký, jede docela slušně a bude i odolnější.

        0 0
        • nakolo1979  

          Nevím jestli ty váhy jsou reálné, ale vidím FF 360g a RaceKing 605g. Obojí na kevlaru.

          0 0
    • Mr.Dan  

      Na šichťáku mám dlouhodobě Kendu Karmu, v kevlaru a 26' váží kolem 450 g a jede velmi slušně a navíc docela i funguje v lehčím terénu. Reálná šíře těch tvejch 50 mm.

      0 0
    • nakolo1979  

      No díky za reakce. Po pravdě ty FF risknu a budu vozit 2 náhradní duše :). Maximálně mě to naštve a půjdu do Marathon, atd. A když už tu to téma je, tak bych se ještě zeptal. Jezdím kola Remerx Dragon na nábojích Deore. Lze si nějak polepšit s ráfky, dráty a náboji v rámci v-brake brzd a rychloupínáků? Peníze nejsou nejdůležitější faktor.

      0 0
      • alinceb  

        Samozřejmě, vždycky je možnost něco vylepšit. Můžeš vyměnit celá kola.

        Přechodem na ráfky RMX Better shodíš na každém kole 100g. Drátama Sapim Race a AL niplema můžeš shodit další třeba 150g. Náboje by šly použít Novatec Light přední a zadní (zadní by se musel v patkách vypodložit nebo vytočit nové koncovky. Tím bys shodil možná dalších 150g. Titanové upínáky jsou cca, 100g dolů.

        Další gramy by šly sundat předěláním kol na bezduše.

        Otázkou je, jestli se ti to vyplatí…:)

        0 0
        •  

          Tím bys možná snížil hmotnost ale bohužel rapidně i životnost.

          0 0
          • alinceb  

            Nějaký důvod, proč by se měla snižovat životnost?

            0 0
            •  

              Moc lehké komponenty jsou vždy kompromis

              0 0
              • alinceb  

                Nesmysl. Nevíš, o čem píšeš. Uvedené komponenty mají do „ultralajt“ dílů s limitovanou odolností kosmicky daleko, ale při tom jsou výrazně lehčí než stávající…

                0 0
                • Jezevec70  

                  Navíc, pokud má jen 60kg, jak píše.

                  0 0
                  • alinceb  

                    S touhle hmotností by klidně mohl vozit nějaké odolnější silniční výplety, pokud by ho nelimitovala menší šířka ráfku…

                    0 0
                    • nakolo1979  

                      Hm, silniční ráfky mě taky napadly. Jenže max. šířka pláště je pak hrozně limitující.

                      0 0
        • nakolo1979  

          No pokud jde o náboje, tak jsem koukal třeba sem: novatec … netřeba podložek.

          0 0
          • alinceb  

            Tenhle náboj je ještě o fous těžší než ten, který tam máš teď…:) Pomohl by sis pouze průmyslovými ložisky (a to pro někoho ani výhoda není).

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.