Jezdíte ho někdo? Je v terénu vůbec použitelnej nebo se hodí jen na asfalt? A jede alespoň tak rychle jak vypadá? Dík.
Jezdíte ho někdo? Je v terénu vůbec použitelnej nebo se hodí jen na asfalt? A jede alespoň tak rychle jak vypadá? Dík.
Sem jenom prekopcim co uz jsem nekde pal:
nemuzu si stezovat na FF, letos sem na nich odjel Manitoua a muzu jenom rict ze:
1/ silnice..naprosty komfort,odval,akcelerace a oproti kombinaci NN a RR vetsi prumerka o cca 3–5 km/h
2/lehky SUCHY teren..jedou dobre, zaber taky dobry, pri vetsim klopeni ztrata pocitu bezpeci, je citit ze ztraci cit a jistotu – klasika cesty v pohoide, rozbity cihly pocitove nic moc (ale bylo zpusobeno spis mym pocitem, pac sem mel nafoukano na 4,5–5, a obava o defekt)..nicmene cca 30km v kuse v terenu a pres sutry zvladly skvele
3/vetsi teren..koreny, velke sutry atd..uklouzavaji, nemaji jistotu, blbost
4/ silnice za mokra..pudem sebezachovy omezena rychlost v desti se silne namoklou vozovkou na 55km/h (sjezd z Hlinska pres Holetin) ale i tak pocit relativniho bezpeci (jistejsi najizdeni do zatacek a nepreklapeni)
5/jakykoli teren za mokra a bahnity teren…v bahne se proklouzavaji v terenu je to o drzku..
jinak dalsi vec…najeto cca 200km pri pomeru 60/40 procent silnice/teren vcetne manitoua..plaste sundany, vyprany a STALE BYLA VIDET GUMA PO SUNDANI Z FORMY! plaste naprosto neposkozeny, bez zjevnych znamek pouziti..to prosim pri vaze 297 predni a 305 zadni…
nvm,mozna sem chytil jen dobry kusy ale rozhodne si nemylsim ze by to byl ausus…tot vse a Schwalbe rulezz
Super plášť ale musíš brát v potaz na co je určenej a to do sucha na rychly zpevněný cesty apod. potom z něj budeš našenej…
Rychlý je opravdu parádně, to potvrzuje i měření. Pořád významně rychlejší než RR.
to riziko defektu je bohužel moc vysoký, sám jsem neměl tu čest, protože ho nevozím, ale pár lidí co znám už bohužel ano. Na závody bych ho volil pouze na tratě které dokonale znám a jen v kombinaci s NT, Slime, apod systémy
na mimozávodní ježdění IMHO k ničemu. Kromě rychlosti na asfaltu a utažený hlíně to nenabízí pozitiva pro nic čím se dá na bajku /alespon pro mne/ bavit – technický sjezdy, klopení zatáček, těžký technický výjezdy, kamenitý pasáže tady všude to je brzda
teď jsem se dočetl že na UST ráfcích se daj bez duší vozit klasické pláště při použití tmelu (který zároveň slouží jako opravna defektu), takže dušový furious fred na UST ráfku bez duše by měla být nejlehčí kombinace obutí a díky tomu že nemá duši a je s tmelem by i defekty neměly být problém. Může to někdo potvrdit nebo to chápu blbě?
Chapes to dobre, ale papirovy plast ani litr tmelu nezachrani. Ale pouzitelne to je. Problem je trochu ten plast utesnit.
A ještě navíc když už by chtěl nejlehčí kombinaci, tak to určitě nebude s UST ráfkem, ale s nějakým ZTR případně nějakým klasickým lehoučkým dušovým.
to jsou UST ráfky o tolik těžší? Jsem myslel že to bude +/- stejný…
Tak ono hlavně samostatné UST ráfky téměř žádné nejsou, v podstatě jen těžítko Mavic 819, který je s fore kalíšky těžký jako prase.
Takže zbývají už jen zapletené sety. A tam ty lehčí jak Mavic, tak Fulcrumy mají kolem 1500g. Za stejné peníze postavíš znatelně lehčí kola třeba se ZTR Crest/Alpine a ještě třeba oproti Cmaxům budeš mít širší ráfky.
Ten zapletený set bude ale zase o něco odolnější a tužší.
Takže si musíš vybrat, jaké vlastnosti jsou pro tebe prioritní.
Já bych tedy do obyč verze FF 2,0 určitě nešel. Když FF bez duší, tak ve 2,0 bych volil o něco těžší, ale také výrazně odolnější UST verzi (pořád je hodně lehká i ta UST verze). A tu buď na ZTR ráfek nebo na zapletený UST set.
aaaaha… tak už chápu proč se tu psalo že nejlehčí kola jsou klasické pláště + ráfky a notubes systém. S těma UST mě to napadlo když jsem četl článek o těhle různých systémech, ale nevěděl jsem že lehký UST ráfky nejsou. A jezdit FF s duší mi přijde jako hovadina protože ten plášť musí píchat o stošest a s duší by člověk nedělal nic jiného než jenom lepil. Do FF bych taky nešel, jen jsem tak přemýšlel jaká je vlastně nejlehčí varianta relativně použitelných kol.
je mi jasný že ten plášť 3,14ču vydrží, ale bez duše s tmelem by měl těch defektů vydržet víc jak s duší a bez tmelu, ne? U duše tě teoreticky odrovná první defekt, u bezdušáku můžeš jezdit dokud máš dost tmelu a vzduchu, čili by to mělo být použitelnější než FF s duší. A nemůže se stát že plášť bez duše vyskočí z patek? To by na vyjížďce bylo docela blbý…
Ani houby… Jak je na něm málo gumy, tak i účinnost tmelu se adekvátně snižuje, takže defekty, kde si tmel neporadí, jsou daleko častější. Obul jsem je na 2 závody, oba nedokončený kvůli defektům, první proříznutej bok, druhej nejdřív proříznutej vzorek, nasazení duše a po pár kilometrech 2. defekt, v kombinaci s ohnutou hazkou už jsem to zabalil taky.
tak potom nevím k čemu ten plášť je :) Univerzálnější a odolnější mi přijde RR, na asfaltu by zase měly být rychlejší MTB slicky… jestli on to nebude pozérský plášť bo slicky jsou docela hnusný :D
V UST verzi je pořád lehčí než RR a vlastnosti si zachová (tedy pořád je tak rychlý, o hodně oproti RR). A nebo ve 2,25 je verze s raceguardem, která je také už o hodně odolnější a pořád hodně lehká.
RR je prostě už jiná kategorie.
Jak už jsem tady psal, rozdíl proti RaR mi nepřišel nijak propastnej, jestli, tak kolem 0,5km/h na průměru na asfaltu. V technických pasážích by byla výhoda jeho lepší zrychlení, ale zase by ztrácel při brždění a v zatáčkách a riziko defektu je neúměrné. UST verze už by mohla splňovat nároky na běžné nasazení na rychlých závodech, mimo závody nesmyslná guma.
Se me libi jak si se vsim hned hotovy :-)
Ok, není nesmyslná… Na focení kola zavěšenýho na váze se opravdu hodí :). Ne, ale vážně, na závodech je prakticky nevidíš, tuším si odhadnout proč a mimo závody mi přijde rozumnější těch 150g radši oželet.
Zeptej se Rychleho Turisty :-)
Ten ti to vysvetlí.
Nevozí on UST právě z důvodu, že dušový FF byl málo odolný?
Jo, ale s NoTubes se s tím mimo kameny jezdit dalo. S UST můžu při trochu šetrnější jízdě i po tom kamení.
Tak tak FF 2,25" s Race Guard 430g slusny objem 55mm bez duse s tmelem relativne dobra odolnost a jedooooooou :-)
to už může dát rovnou racekingy :O) buď šlupky uplný nebo něco na šem se dá jezdit :O)
Mě by zajímalo srovnání rychlosti FF 2,25" a RK 2,0". Počítám, že by to mohlo být tak nastejno a pak bych šel taky raději do RK 2,0", bo je to guma zubatá, rychlá i festovní.
Pro me v tuhle chvili vychazi jako nejlepsi univerzal RoRo 2.1 je to 400g plast se super gripem (v ramci moznosti u obdobnych plastu) pocitove je stejne rychlej jako RaRa 2.1 jen je na asfaltu hlucnejsi, v terenui si na grip nemuzu stezovat a rychlost taky ma, i kdyz v realu takovy 2.2 Race King Supersonic bude na tvrdym povrchu rychlejsi a diky objemu asi i pohodlnejsi…
ale vzadu vydrží tak tisíc km :(
závodních i méně. Pro mě nejlepší RoR + RR oboje 2,1 na kolo kde jsem o rychlost na ostatních do terénu NN celoročně a vzadu RR nebo NN podle terénu a radši 2,25. Je to lepší svezení a na dvou NN už to jde i celkem hrotit
Me se teda sjizdely jen OEM RORO, ale ty bylu cely podivny, jeden mel 460g a druhej 430g… ted mam krabicovy oba do 410g a odolnosti mi prijdou uplne nekde jinde nez ty predtim… jinak ten RARA dozadu bude asi odolnejsi a mozna i rychlejsi a v kombinaci s NN na predku mas pravdu ze se i ve velkejch sra*kach da jet fakt kudla :-)
btw 430g FF plast s nulovym vzorkem (omezeny grip), kterej je tak jako tak papirovej X 450g RK s paradnim, vzorkem, i objemem, jen o neco pomalejsi, za to s paradnim gripem … myslim ze volba je jasna…
Já bych si právě tipnul, že RK 2,0" bude s rychlostí nastejno, jako FF 2,25". To by ale mohl osvětlit Roud, protože jezdil oba dva.
není, jezdil sem taky oba
já tedy jezdil jen FastF, těm se blížil tak maximálně wormdrive, který ale díky tvrdší směsi tolik nedržel a pak Trilobit, ale 700gr na neUST slick bylo příliš. Furious bude na tom ale počítám podobně jako Fast. Jakýkoli plášť se vzorkem se na to nechytal.
FF jede líp ale ne zas o tolik aby to vyvážilo to že RK má i nějakej vzorek…
Jo, turisté na něm pózují, k ničemu jinému se nehodí :-)
byly doby, kdy byl FFred v módě a vozil se na závodech pořád i s duší. A taky se dojíždělo do cíle bez defektu.
Dost je to taky tím, že se závodění pořád více zrychluje a to i směrem z kopce – jede se často za hranou materiálu /XC/ pak ale nevydrží ani odolnější pláště než FF.
Znám dost lidí co jezdí duše a hroznej kalup a bez defektu, je to i o stylu a citu pro jízdu v terénu.
Pokud se použije tam, kam je určenej tak je bezkonkurenční. Zbytek bylo řečeno.
a kam je urceny? :)
na sucho a zpevněnej terén takže rychlý lesní cesty atd. žádný prasení mezi šutrama atd…
takze tam kde se da jet na silici jde jet i na FF a to se vyplati ;-)
na jaro je budu testovat tak bude sranda – doufam ze na nich dam aspon 200km nez je znicim
Na místních volných šutrech, jsem zvědavý. Nejsi to náhodou ty, kdo tak rád řeže pláště? :)
prave ze jsem to ja a už jsem dlouho nic neřizl :D
takže to bude zajímave a dělam to hlavne proto ze nechcu at me obhajci těchto plastu dojebaji otazkou – kolik si na nich najezdil :D
tak jen doufam ze vydrzi aspon 200km protoze rict ze jsem na nich vyjel z baraku a na prvni sjezdu jsem je rizl by tez nebylo ok :)
A plánuješ je dát na ty 1400g záplety? :) Tak aby se ti to neprodražilo a nevyhazoval jsi FF i s ráfkem… Fakt ber radši UST ;-).
jj presne tak zapletu je (hnoj je zaplete) a nahodim FF :)
beru klasiku dusovou az zničim tu tak mozna pokud to bude mit neco do sebe vozit hladke plaste tak zkusim to UST.
jinak 430g a hladky plast pro me nema jaksik vyznam to radeji nahodim RoR + RR a vahove na tom budu stejne a grip bude daleko lepsi.
Tipuju, že FF UST bude odolnější, než RoR i RaR dušovej. Osobně bych už do FF šel snad jedině v kombinaci RoR dušovej/FF UST.
dopredu ho jiste nedam pro jistotu necham NN 2,25" :)
tak to nemá smysl dávat dozadu FF. Stejně budeš muset jez dle limitu horšího pláště.
prave to chci zkusit jestli to bude tak moc limitovat a i kdyz vyzuju zadek tak to ustojim :) proste pojedu sjezd stejne jak s NN vzadu :D
a ten NN bude ve predu jen na zkousku at aspon jeden drzi, pak misto nej nahodim RoR.
to se ani nenamáhej s těmi dušovými na NT. to je tak do polabí
tak bude to aspon zkusenost
bud za 1000 nebo za 3000 – jen doufam ze si jak to prdne nenabiju hubu :D
To se klidně může stát. Je to i dost pravděpodobné, pokud na nich pojedeš stylem, jakým se jezdí na fullu. Jestli jsem to ale dobře pochopil tak je chceš dát na HT s pevnou vidlí, že jo? To by mohly přežít :-)
prave že zatim nevim kam je chcu dat.
proste chcu 2 sady kol
a chci s tim trochu laborovat a najit neco optimalniho zajima me o kolik se posune rychlost fula na lehkych plastich oproti tezkym… popripade zkusit si nejakou trasu zavodu projet jak na tom tak na tom a uvidim podle casu, tepu a pocitu jak to je nejlepsi…
primarne to bude stavene na celopevnaka ale prvni to projde testovanim na fulovi ( na celopevnakovi jeste nemam bzdy a nevim co do jara vymyslim )
btw: z kopce jezdim tak jak to dovoli strach, jinak kdyz udrzim riditka v rukach tak to i s pevnou vidlou poslu co to pujde :D
Na rychlou trať, kde není moc kamení, hlavně ostrého.
já nevím že se vůbec snažíme :O)
Nepíchavá ale těžší alternativa je sammy slick. Sám jsem vozil a velká spokojenost.
.
těžší je teda dost podstatně – přes 200g… ale co se týče odolnosti tak všechna čest, jen mi přijdou celkem „tvrdý“ i když je vozím jako bezduše a s nízkým tlakem
Jak uz byli Xkrat napsano, je to plast na sucho a tvrdsi povrch, sypky, mekky a morkry klouzavy povrch pro nej neni uplne idelani, vyhodu snad jen vidim v tom ze je to nezaludny plast a docela rychle si na nem clovek najde limity a pokud nejede jak bezmozek tak jdesjet vsechno (z vlastni zkusenosti to jde dokopce i z kopce v 10cm blata :-D sice uplne napikacu ale jde :-D) jeho nesporna vyhoda je uzasnej odval a lehkost, v kombinaci s Notubes lze vozit nizsi tlaky a docilit mnohem lepsiho gripu nez s dusi ale na plnohodnotnou gumu to nikdy nebude… kazdopadne ten odval a lehkost s jakou se roztacej do kopcu je uzasna… odjezdil jsem na nich 2 sezony (prevazne les a lesni zpevnene cesty) a 2× jsem ho pichl a 2× rizl na behounu, je to slupicka a tak mu vadi i male ostre kaminky… jak psal Kubad tohle bohuzel uz nezachrani ani tmel, u nas se ted objevilo hodne lesnich cest ktere dokurvili lesaci jemnym sterkem a na tomhle povrchu ja uz jim moc neverim, sice jsem je jeste nepichl ani nerizl, ale riskovat to nechci.. navic kdyz je dnes bez problemu k sehnani guma jako je RoRo 2.1 400g / Race King Supersonic 2.2 nebo Karma apod… nemam potrebu jezdit FF .. tech 200g a vetsi rychlost ozelim, ale na druhou stranu dostanu mnohem vetsi jistotu a grip… ale abych to nejak uzavrel, tak FF jsou rozhodne velmi dobre gumy, avsak s omezenim pro pouziti zaspecifickych podminek, neni to zadny univerzal, ja jsem s nimi byl velmi spokojeny a sem tam je nasadim i ted…
Zdar, vozím FF nezávodně. Je to vskutku rychlý lehký plášť. Je snadné u něj odhadnout limity tzn. je nezáludný. Má úzký běhoun, takže dezén nechrání boky. Nesnadně se s ním za mokra vyjíždí z korýtek vyježděných motorkáři. Při nižším vnitřním výkonu je třeba jezdit více technicky tzn. je zábavný.
Poprvé slyším/vidím, že plášť, který asi moc nedrží, je zábavný :). U uzoučkých slickách jsi neuvažoval? To bys terpve zažil kopec zábavy ;-)
Jak dlouho jsi ho jezdil, že víš, jak moc nedrží? Mě naopak v blátě příjemně překvapil a pokud nejsou moc prudké kopce, tak pohoda. Zábavný je v tom, že znáš jeho limity a podle toho vybíráš stopu a jedeš. Ne, že jedeš jak dement, hlava nehlava.
Jel jsem je pár km lehčím terénem a jako zkušenost stačilo. Mě spíš zaujalo to, že většina lidí hledá pláště co hodně dobře drží, aby si užila zábavu, ale Neunzikger na to jde z opačné strany :)
:D kopec zábavy…
Katastrofa.., namísto avízovaných 474gr.
:)
jj máš pravdu, ta fotka je opravdu katastrofa…
keby si citala schwalbe katalog poriadne tak by si tam nasla ze tolerancia v voci udavanej hmotnosti je +/- 8%. samozrejme ze na 99% je to + a nie – . ten tvoj rozdiel je okolo 6.5% takze nemas s reklamaciou sancu. navyse docela to zavisi kus od kusa takze ani na kupkole nemusia klamat ze to vazili, len proste vazili iny kus. mal som take ktore boli presne podla katalogu aj take co boli tazsie.
a inak mas pravdu, ta fotka je fakt katastrofa.
Proboha já sid ělám srandu, nebo nevidíte smajla ?
Došla mi baterka ve váze, takže jsem dál nefotila.
Mám je na kole a váha je 478 a 482g.
Trošku se tu přiživím: Potřebuju sehnat lehké rychlé MTB pláště pro manžele ve středním věku na ježdění po jizerských asfaltech a šotolině.
Původně jsem chtěl FF 2.0 pro ní (65kg) a FF2.2 pro něj (95kg), ale FF jsou celkem drahé a těžko je nacpu do rozpočtu, proto bych rád něco podobného, ale levnějšího. Pláště by mohly být kolem 500g, kevlarové a budou se jezdit s dušema. Cena by se mi líbila kolem litru za pár.
sammy slick?
Nesplňuje cenu…ale taky sem na něj koukal…:)
nj teď koukám… sem teda čekal že bude levnější :) stojí jak ty fredy skoro…
Ještě dodám, že jsem koukal na Speedmaxy, Wormdrivy a DoubleFightery, ale nevím, které jak jedou…
koukni po Kenda Smoll Block Eight…
Double Fighter II jede, ale počítej s tím, že je to plášť bez vzorku. Vzadu je v pohodě, ale to těžký mrch.
Karma
Upřímně řečeno, na FF a podobný lehký pláště bych zapomněl. Měl jsem s ním defekt i na asfaltu a co se týče jízdy, kde počítám nebudou ve středním věku nějak agresivně zrychlovat, tak ta nižší váha bude akorát zdrojem defektů. Osobně bych osazoval Micheliny XC Dry2. Celkem jede, dost vydrží a moc nestojí.
Na Kendu bych se vykašlal, vozili je dva kámoši a oba s nima celkem dost defektili.
XC Dry mi přijde moc „hučák“. Oni do teď jezdili na trekingách se Schwalbe LandCruiser. Defektit určitě nebudou. Typická vyjížďka je: po asfaltu vyjet z LBC do Jizerek – nějaké mrcasení po Jizerkách (asfalt, šotolina, panely) – sjezd po asfaltu do LBC. Potřebuju rychlé a živé pláště (takže i lehké a malým vzorkem), které poletí do kopce. Ty Fredy mi přišly nejlepší, ale prosral sem nabídku od Němčíka (pár za 800) a dávat 800 za kus se mi teda nechce…
Tak vem nějaký turistický skoro slick, který nebude taková šlupka jako FF a pojede stejně nebo i o chlup lépe.
Třeba Marathony Supreme 2". Sice ho neseženeš do 500Kč, ale zase výdrž bude třeba oproti FF několikanásobná, takže se to připlacení vrátí.
Když to už mi zas přijde jako moc silniční pryž. Chtěl bych, aby to trošku zabralo i lehkém blátě. Nakonec to asi dopadne na ty Mišáky XC Dry2 nebo možná RaceKingy 2.0. Ještě teď koukám na WildRacery …
Z těch plášťů ze vzorkem bych vzal ty RK. Ty jedou hodně dobře (jsou mírně rychlejší než RaR).
Jinak on ten rozdíl skoro žádný vzorek oproti těm Supreme je minimální. Záběr v bahně nebude žádný ani u jedněch.
A pár trošku těžších technických pasáží (ale za sucha) na Supreme odjeto mám a dá se.
Škoda, že není k mání něco ve stylu Supreme 29×2,2" TLR, to bych bral hned. Ty 2,0 mají na můj vkus už dost malý objem (reálná šířka 47–48mm) a k tomu jsou problematické bez duší.
Levnější variantou RaceKingů by mohla být Rubena Scylla (ale zas jede o chlup pomaleji). Nebo pak třeba Rubena Zefyros.
někdo tu psal, že Zephyros mizí před očima. sám na něm mám odjeto pár set km a zatím tam nějaký vzorek je, tak uvidíme :-)
Má někdo zkušenost s těmi WildRaceRy?
Z doby, co jezdím Schwalbe, mi právě přijde šotolina nejhorší místo, kam je vzít. FF jsem na šotolině proříznul dvakrát (a to jsem je jezdil opravdu krátce), RaR minimálně jednou. Na velkejch šutrech mě až překvapujou, co vydrží.
co tedka jezdime tak jsme behem tydne ve 3 lidech prorezali tri plaste 2× RoR a jednou RR ( bezna jizda, skoro cyklostezky )
2 litry v prdeli za tyden je dost… a 2,1 ve SS nedelaji nejaky tip co s tim nebo co misto toho?
2,25 SS :D
2,25 jiste nechci…
vem nějaké 2,5 muddy marry a see ya na škodabiku ;-)
te tam nepoznam bo ani kolo v profilu nemas :D
WTB nanoraptor. sice 540gr ale pohodlný balon (v kategorii), jede solidně, vydrží mraky a drží pěkně. to že se hůře čistí v lepivým blátě není myslím problém :)
Alternativně Hutchinson Python
Zefyros od Rubeny je alternativa tomu Fredu, vydrží na defekt nesrovnatelně víc. Drží pěkně (v rámci vzorku). Ale výdrž provozem je horší, počítám, že žádný smikování nebude tak to něco dá. Levnější verze dají víc, ale jsou zase těžký.
http://www.kupkolo.cz/…2013_z92607/
Tahle verze UST Ready pujde nasadit bez problémů na kola XTR M975 že ano?
http://www.kupkolo.cz/…-m975_z2463/
Mám crosmaxy na Rocket ronech a další kola mám XTR M 975 a ty bych chtěl nechat na rychle závody bez techniky a obut na ně FF.
myslis ze 320g plaste pri zavodnim nasazeni maji smysl?
sice leti, ale riziko defektu je obrovske.
ale jinak sedet budou v pohode na ty kola.
+1 To bych použil tak na závody vypsané pro trekkingová kola. FF2.0 jezdí přítelkyně, ale její ježdění není zrovna XC a i tak se bojím, že to někde prostřelí. Zatím jí to ale drží…ťuk,ťuk…:)