Ahoj, chci si postavit cyclocrosove kolo, je lepsi plast nebo galuska, je rozdil v rafku galuskovem a plastovem jako tomu byvalo/je u silnicek? Diky za odpoved.
Ahoj, chci si postavit cyclocrosove kolo, je lepsi plast nebo galuska, je rozdil v rafku galuskovem a plastovem jako tomu byvalo/je u silnicek? Diky za odpoved.
Ráfky se na cyklokros používají stejné jako na silniční cyklistiku. Mezi plášťovým a galuskovým ráfkem jsou samozřejmě rozdíly. Pokud to myslíš s cyklokrosem vážně, tak jsou galusky jasná volba. Oproti plášťům můžeš foukat nižší tlaky a přitom nehrozí riziko procvaknutí nebo proražení.
Cili na rekreacni jezdeni kolem 1000 km/mesicne je plast jasna volba?
pokud nemas jasno, proc bys chtel/mel jit do galusek, tak je plast imho jasna volba
Zkus bezdusove provedeni na rafkach, ktere maji idealne hookless patky. Napr. ZTR rafek a nove tubeless cx gumy od Mitasu by nemusely fungovat zle.
mas nejaky odkaz na ty gumy od Mitasu?
Myslim, ze nic bezdusoveho na cyklokros nedelaji.
Jestli on zase neco netestuje a nema nejake predprodukcni kusy.
Ale delaji, uz to vystavuji celkem dlouho, ale jestli to je uz v obehu netusim. Kazdopadne Skarna to uz jede a bylo by asi zadouci to v cx sezone vypustit. Je to v katalogu 017 viz foto. Ja to nemam, ale fungovat by to nemuselo spatne, nechavam si 29er na rychlem obuti. Jede to srovnatelne a muzu i na traily.
Na webu je nemaji, nebo spatne hledam. Kazdopadne, jestli se o nich nevi ted, tak letosni sezona uz bude pro jezdce bez nich.
Ja jsem si jich vsiml na Gocarovkach a vypadalo to dobre, urcite smysluplny krok. Jeste udelat TR silnicni 25–27mm a gravelbikovou napr. se Zefyros vzorkem na 40mm a bude to uz kvalitni portfolio. Jestli nepujde do prodeje ale uz ted, tak to bude provar.
+1
JFtryall myslí nové pláště od Mitasu pro sezónu 2017, v nabídce budou 3 pláště: X-Swamp, X-Field a X-Road všechny v rozměru 33–622 a provedení Tubeless Supra.
Můžou se používat i bikové 29er ráfky…
Škoda, že téměř vymizely galdový ráfky, respektive sety, v hlíně… Bakelitu spousta, ale nějaký kov skoro nikde.
Fulcrum/Campa dela. Pripadne neco zaplest. Rafky jsou k dostani bez problemu a na CX mi klasicky zaplet dava vetsi smysl.
No, Fulcrum měl galdový Zera, teď už je nějak nevidím… A ráfků v hlíně taky moc není, anebo jen špatně hledám :-)
Vyplist kolo neni problem. Pokud clovek neni uplny mantak, tak to zvladne i sam. Prvni kola jsem delal 2 dny, druhe byly za hodku hotove.
No, naučit se dá asi hodně věcí :-) Mně spíš šlo o to, že kdyby člověk chtěl zaplést nějaká galdová kola na nebakelitovým ráfku, není toho na trhu moc k dispozici. Anebo, jak jsem psal, blbě hledám.
Mavic dela nekolik zapletencu, rafek Reflex (v CD verzi se da hezky pouzit i na kotouce a vypada to pekne), Campa ma nebo mela zapletene Shamaly, Remerx ma nekolik modelu rafku, American Classic ma nejake zapletence i rafky, Ambrosio ma rafky a dalsi.
HED http://www.wheelbuilder.com/…ke-rims.html
Stojí stejně, jak o 100 g lehčí uhlí.
Tezky jak prase. Ted bude mozna nejvyhodnejsi jit do tech tubeless setu, ale na bikovem rafku, jestli se pocita s kotoucema. Kdyz galdy, tak Mavic Reflex resp Open Pro nebo jak se ted jmenuje. Realna vaha 385g.
Na ráfek v šíři 23 mm a hlínu je ta hmotnost HEDu fajn. Ale v trendu rozšiřování a zvyšování profilů galdových ráfků už na karbon hliník nestačí – tam už by ty hmotnosti vyletěly.
Open pro T má 360 g v té bez CD verzi. Ta CD povrchovka je super držák. Lehký je i proto, že to je hubená užovka a doporučená šíře gald je do 22 mm. Lepení gald přes dvojité kalíšky chce precizní práci s lepidlem.
Mavic ma 21mm, to mi neprijde tak dramatickej rozdil.
Vypada to, ze ten Open Pro T je puvodni Reflex. Bezne se na nej lepily CX galusky. Idealni to neni, ale drzi.
JJ. Já na Reflexu měl nejvíc 30 mm galdu a držela srovnatelně s hubenějšími. V předinternetové době se to tu asi vůbec nevědělo, a tak se to nemuselo řešit.
Ja jsem mel stribrne Reflexy a mely kolech tech 380g+, jinak vozil jsem na tom klasicky Cubus-Primus od Tufa sirky 33 a 32mm a no problemo. Mel jsem to na pasku. Ale nezavodni pouziti, jen trenink.