• gekon69

    Ciao chcem sa opytat aky ventil je lepsi na MTB ci galuskovy alebo autoventil ? vyhody a nevyhody oboch … a tiez ci mozem na rafkoch na galuskovy prevrtat na autoventil … (WTB speed disc) mal som galskovy a rozmyslam ci nezmenim na auto petoze som tam stale daval redukcie koli pumpe … a uz si mi aj stalo ze z galuskoveho som ulomil pri dofukovani (s original pumpou) ten ventil … ale niekto mi zas povedal ze autoventil sa tazsi fuka … tak sa pytam co je lepsie ?

    Anketa: Aky ventil ?

    18x
    31%
    41x
    69%
    0 0
    • mr.nobody  

      s galuskovým jsem měl vždycky o dost menší problémy nafouknout kola než přes autovej. Jinak je to asi jedno v případě, že máš na obou kolech stejnej ventilek. Ale vrtat ráfek mi připadá jako zvěrstvo :-)))

      0 0
    • kubad  

      Který je lepší si vyčti z historie. Vrtat ráfek není problém.

      0 0
    • jipík  

      Je fakt že galuskový ventilek jsem taky ulomil ale jenom ten dlouhý a se závitem až dokonce, začal jsem proto shánět duše bez závitu do konce a ještě se mě zdá že tento ventilek je pogalvanizovaný oproti tomu závitovému, jinak autoventilky taky na zimákách mám a nafouknout je malou pumpičkou je docela záhul bez zkušeností že ventilek trochu povolím a po nafouknutí ho rychle dotáhnu tak bych ho snad ani malou pumpičkou nenafouknul proto preferuji ty galuskový a pomalu jak se množí defekty ty duše s autoventilkem vyřazuji.

      0 0
    • jIrI___  

      Pozivam jedine duse s autoventilkem, pripada mi o moc praktictejsi. Jednou jsem zkusil galuskovy, ale mel jsem problem to nafouknout dilenskou pumpou a malou pumpickou bych to asi ani nedokazal. Navic porad nasazovat redukci… Kvuli svoji pohodlnosti proto hlasuju pro autoventilek.

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        Já to vidím podobně,žel u dražších kol je většinou ventilek galuskového typu,řeším to vrtáním ráfku zatím bez problému.Na autoventilku mě je také sympatické četnost čerpacích stanic v našich krajích s možností pohodlného dofuku na vyjížďce

        0 0
      • mr.nobody  

        pumpičku na kole mám univerzální, ve sklepě mám kompresor z ledničky s univerzální koncovkou a ještě na kole vozím redukci z galuskovýho ventilku na autopumpu, takže můžu kdykoli foukat cokoli. ale subjektivně se mi líp foukaj galuskový ventilky :-)))

        0 0
      • jipík  

        většina malých pumpiček je konstruovaná na galuskový ventilek a má buď gumičku která se otáčí vetší otvor na autoventilek menší na galuskový a ty nový mají označení clever valve (přelož si to) umí oba ventylky bez otáčení gumičky a s těmi je galuskový ventilek nafouknout hračka i pro ženy a děti tedy pokud si povolíš hlavičku a autoventilky bez fíklu z jeho povolením je problém kolikrát i pro mne

        0 0
      • jipík  

        většina malých pumpiček je konstruovaná na galuskový ventilek a má buď gumičku která se otáčí vetší otvor na autoventilek menší na galuskový a ty nový mají označení clever valve (přelož si to) umí oba ventylky bez otáčení gumičky a s těmi je galuskový ventilek nafouknout hračka i pro ženy a děti tedy pokud si povolíš hlavičku a autoventilky bez fíklu z jeho povolením je problém kolikrát i pro mne

        0 0
      • jipík  

        většina malých pumpiček je konstruovaná na galuskový ventilek a má buď gumičku která se otáčí vetší otvor na autoventilek menší na galuskový a ty nový mají označení clever valve (přelož si to) umí oba ventylky bez otáčení gumičky a s těmi je galuskový ventilek nafouknout hračka i pro ženy a děti tedy pokud si povolíš hlavičku a autoventilky bez fíklu z jeho povolením je problém kolikrát i pro mne

        0 0
        • jipík  

          koukám že Atlon už má dost

          0 0
        • jIrI___  

          Jasne ze pumpicky jsou na oba druhy ventilku, ale snejne se mi lip nafukuje pres autoventilek. Je to proste pohodlnejsi, nejsou tam zadne male casti, co musis povolovat. Proste jenom nasadis, pohnes s packou a foukas.

          0 0
          • burnout/syndrome1  

            jojo,moje řeč.A nikdo nic nikdy neulomí,což se i velmi šikovným chlapcům s galuskovým ventilkem prostě jednou stane

            0 0
          • kámen úrazu1  

            Autoventilky jsem měla na krosovým kole. Napumpovat do duše s autoventillkem aspoň trochu vzduchu malou pupmičkou bylo těžký, než bych napumpovala tak, abych mohla jet, asi bych zdechla. :-) Teď mám na biku galuskový a jde to snadno. Malou pumpičku mám tu samou. Navíc doma mně stačí přifouknout kola tak jednou za tř, čtyři týdny, často i za delší dobu.

            0 0
            • kámen úrazu1  

              PS: Ale kdybych si kupovala další kolo a ráfky byly pro autoventilek, neřešila bych to. :-)

              0 0
    • Tomcat  

      Není lepší není horší, každý má něco.

      0 0
    • přišlapávač  

      to sou problémy :-)

      0 0
    • marapara  

      Je to úplně jedno. Na jednom biku mám auto, na druhém galuskový ventilek. U auto ventilku je navíc výhoda, že jej můžeš nafoukat u čerpačky, když jedeš kolem potřebuješ dofouknout. Pumpičku mám na oba dva. Stačí otočit takový gumový ****** v pumpičce a je to :). U velké nožní pumpy musím u galuskového našroubovat nejdřív redukci.

      0 0
    • fluider  

      Pre mňa je dôležitejšia odolnosť a trvanlivosť duše, ale väčšinou jazdím galuskový ventil. Malou pumpičkou (nejaká SKS) nafúkam takú dušu veľmi rýchlo, ale len na „pohotovostné“ nahustenie. Na správne nahustenie musím použiť veľkú pumpu. Ako niekdo písal, nevýhoda je že pri hustení treba držať ventilok a pumpu pevne a nevaklať s tým. Druhá nevýhoda môže byť posúvanie duše v pneumatike, ktoré v prípade galusk. ventilku ho môže vzpriečiť v diere v ráfku príliš až sa roztrhne spoj ventilku a duše. Preto netreba zaisťovaciu maticu na ventilku dotahovať na fest, až k ráfku, ale nechať tam priestor pre pohyb ventilku… Keďže so sebou VŽDY nosím aj malú pumpu, výhoda kompresorov na čerpačkách pre mňa nemá hodnotu

      0 0
      • fluider  

        S pumpou vozím aj náhrad. dušu a pre najhorší prípad aj lepenie:-)

        0 0
    • kovar  

      snad už na ničem jiném nezáleží méně, než na tom, zda galuskový nebo autoventilek.

      0 0
      • orca.1  

        a zápasil jsi někdy v lese s autoventilkem při potřebě nafouknout kolo? :)

        0 0
        • kovar  

          ne. Používám totiž galuskový.

          0 0
        • pepek  

          Já jsem nikdy nezápasil, vždy to šlo snadno, asi máš špatnou pumpičku

          0 0
          • orca.1  

            Já taky nezápasil, to kolega:). Pumpičky máme stejný, ale přetlačit autoventil se mu nedařilo.

            0 0
            • pepek  

              Takže platí varianta o řádek výše… pumpičky stejný, ale blbý

              0 0
              • orca.1  

                Já tuhle pumpičku na galuskáč používám stále, kolega přešel na bombičky.. Což jen ukazuje na to že nahustit přes autoventil je za stejných podmínek o dost obtížnější:)

                0 0
                • jIrI___  

                  Pro me teda ne, autoventil mi jde nahustit za vsech podminek mnohem lip nez galuskac.

                  0 0
                  • pepek  

                    Člověk by se až divil, jak se podařilo nahustit těch několik milionů aut x 4, když to vlastně skoro vůbec nejde.

                    0 0
                    • orca.1  

                      Bavíme se o hustění na kolech, tak auta z toho vynech. Autovenily jsem měl na kole taky a prostě se hustí hůř. Tečka.

                      0 0
                      • pepek  

                        Ano souhlasím, hustí se hůř Tvojí pumpou.

                        0 0
                        • kubad  

                          Mojí taky, jak malou tak velkou dílenskou.

                          Je mě celkem jedno co kdo vozí nebudu hodnotit co je lepší, vyzkoušel sem si oboje, galuskový se líp fouká.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Měl jsem doma hodně malých pumpiček a i několik velkých dílenský. S většinou šly galuskové ventilky lépe, s některými cca stejně a jen s jednou hůře (to byla stará malá pumpa ještě s exotickou starou koncovkou).

                          Pokud ale dojde na vyšší tlaky (což u mě na biku třeba ne), tak je autoventil někdy utrpení.

                          U aut se foukají ještě mnohem nižší tlaky než foukám ty moje nízké na širších pláštích.

                          Pro galuskový ventil je prostě koncovka pumpičky jednodušší, není třeba současně mít koncovku v přesné poloze, kdy otevře autoventilek a zatěsní dobře okolo a proto jsou častější problémy u některých pumpiček s autoventilkem.

                          0 0
                  • burnout/syndrome1  

                    burnout

                    0 0
                  • kubad  

                    na silničce na 10 atm?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na silničce je to dobrý porod s malou pumpou i na galuskovém (na autoventilku o to horší). Já vždy nabušil malou pumpou maximálně tak kolem 6–7atm., více už jedině doma velkou dílenskou.

                      0 0
    • orca.1  

      Galuskový hlavně pro snadné hustění. Autoventilek je dobrý pro „machrování“ s ventilkama a „výhodné nafukování u pumpy“ (hlavně v lese je těch benzinek hromada:)) Galuskovej nafoukneš i Piccolem co váží 10deka.

      0 0
      • jIrI___  

        Me se teda rozhodne lip napumpuje duse s autoventilkem. Nevim sice cim to je, ale galuskovy jsem mel problem nafouknout doma velkou dilenskou pumpou a dusi s autoventilkem nemam problem nafouknout i v lese malou pumpickou. Nafukovani u pumpy vubec nepouzivam, protoze kolem nich moc casto nejezdim. ;-)

        0 0
    • Blade  

      Vozím galuskový ventilky. Pumpičku mám na oba typy, doma mám kompresor ze staré ledničky a že by mě těch pár sekund instalace redukce nějak iritovalo, to fakt ne. Za celý leta mi jen jednou upad ventilek, to sem měl kolo hodinu na slunku a machroval sem, že se nic stát nemůže a jednou sem ventilek urazil při sjezdu klackem, ale to myslím by nerozchodil ani auťák. Autoventilky vypadají hnusně a hlavně kvůli nim nebudu prznit ráfek… Takže já říkám – galuskovej :o)

      0 0
    • Žulda  

      Na galuskový se nedělaj blikající čepičky nebo čepičky ve tvaru lebky a tak. Teda aspoň jsem všudě viděl jen na autoventilek…

      0 0
    • RadoXC  

      Pravidelne kontrolujem tlak a na autoventile je to jednoduchšie. Na bikoch mám ráfky prevrtané a zabrúsené. Na cesťáku sa trápim s galuskáčom – dušu na autoventil som ešte nevidel.

      0 0
      • yetti  

        To jako chces rict, ze kontrolujes tlak manometrem? Takova vec me nikdy nenapadla – proste pred jizdou zmacknu plast mezi prstama a podle potreby dofouknu. Mimochodem nejezdil jsem na silnici hodne pres 50tis a nikdy se mi galuskovy ventilek pri pumpovani nepodarilo ulomit a nikdy jsem nezazil, ze by byl problem kolo pumpickou nafouknout. Zkratka nechapu jakym zpusobem se muze s galuskovym ventilkem nekdo trapit – leda ze ho nekdo pred pumpovanim zapomene povolit – to pak asi opravdu nejde

        0 0
        • pepek  

          A jakej rozdíl tlaku těma prstama poznáš? 0,5 barů ? Rozeznáš třeba 6 a 8 barů, nebo naopak: 1,5 a 1,8 b ?

          0 0
          • Blade  

            To ste vy skauti…Smějete se nám, že si zapisujeme průměrný rychlosti, ale sami se do pumpování duší bez tabulky „ideálních“ hodnot nepouštíte :o)

            0 0
            • pepek  

              No na silnici se musím udržet na tenké hranici mezi nízkým jízdním odporem a prasklou gumou z vysokého tlaku (-stalo se už 2×), no a v terénu a v zimě na hranici mezi dobrou adhezí a snesitelným odporem. Experimentálním způsobem ověřím optimální tlak pro určitou gumu a druh povrchu a příště už vím, kolik tam dát. Taky přece nepojedu 10 km po silnici s gumou nachystanou na sníh-led, nafučím tam 3 bary a v lesu na ledě to ufóknu na: 1,5 b. To ale na spinningu nepotřebuješ, tak se tím ani nezatěžuj.:-)

              0 0
          • yetti  

            Ja nepotrebuju vedet kolik v tom plasti je, ale jestli je to akorat nebo ne a na to mi prsty bohate staci a po pravde neznam nikoho, kdo by meril tlak na kole jinym zpusobem.

            0 0
            • pepek  

              A co je akorát? – to by u mně znamenalo, že to každou chvilku cvaknu, nebo naopak mně to bude furt kopat do ****** a nebude to držet.

              0 0
              • Blade  

                To řekni na rovinu, že nemáš odhad a neumíš nafoukat bez manometru :o) Na to, jakej seš chrt na to jdeš zbytečně moc vědecky :-D

                0 0
              • cabbage  

                nj ale změníš plášť a ideální tlak je o jednotky(občas i desítku) psů jinde.. poznáš to opravdu jen pohmatem;)

                0 0
                • pepek  

                  Dyť každej ten plášť i při stejným tlaku a rozměru , vypadá na pohmat jinak. Nehledě na to , že po 50 km mně ten hmat už vůbec nějak nefunguje.

                  0 0
              • Blade  

                Snad už při nasednutí na kolo poznáš, že máš malej tlak a při najetí na sebemenší brb cvakneš pneu.. A kopat do ******? Na tvým fullu? To jen značí, že bys měl spíš sehnat tabulky na foukání tlumiče ;-)

                0 0
                • pepek  

                  Mladej, dneska seš nějak chytrej. Tlumič foukám podle sagu-kupodivu taky s manometrem. Co poznáš? – h…o poznáš. Přijeď na Buk, uděláme zkoušku. Nerozeznáš ani 0,5 b a po „zabukování“ nerozeznáš už ani svoje kolo, natož abys poznal něco prstama :-)

                  0 0
                  • pitos  

                    tak třeba v tlumiči vlastně ani přesně nevím jaký tlak vozím,foukám jedině podle sagu,u vidlice už je to trochu něco jiného protože mám dvě komory a tam už manometr potřebuji. U MTB pláště žádný manometr,poznám to lépe v prstech.

                    a ventilky vozím oboje,raději ale galuskové protože se mi lépe foukají. u autoventilku nechápu to poukazování některých na čerpací stanice,u nás v lese a na horách je naštěstí nemáme:)

                    0 0
                    • pepek  

                      To víš, my jsem měkkoni z města a večer se vracíme do civilizace. A tam ty pumpy máme.(I když já jsem taky ještě u pumpy nefoukal) Nespíme v lese :-)

                      0 0
                      • pitos  

                        tak jedině že by ta benzinka byla hned u toho lesa kde vyjedu abych si mohl dofouknout na přesun domů…tak jedině tak:))

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Základ na počátku foukám také podle sagu a dále jemně ladím podle pocitů z jízdy a využití zdvihu. Je pak mnohem jednodušší si zapsat ten tlak, který jsem našel jako ideální než to pak ladit znovu (třeba po servisu tlumiče, kdy musím foukat znova nebo pro létu a zimu kdy foukám trošku jinak).

                      I kdybych foukal jen dle sagu, tak je to na několik nafoukání (nafouknout, změřit, upravit, změřit, upravit), takže je opět dobré foukat dle nalezeného ideální tlaku (je to hned hotové).

                      0 0
                  • Blade  

                    Ale mně je k prdu vedět kolik mám barů :) Pohmatem vím, jakej mám mít tlak na sníh, na silnici, na XC závod.. Přece jen už mám něco najeto a dovolím si tvrdit, že vím, jakej tlak je na jakej terén ideální a k tomu nepotřebuju znát přesný čísla :o) K tomu Buku, zítra před druhou odpolední tam budu baštit dršťkofku ;-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Škoda, tak brzo se tam nedostanu, bych ti to trochu ufókl :-)

                      0 0
              • yetti  

                Nekdo holt na to potrebuje manometr a jiny to ma v rukou a vzhledem k tomu, ze opravdu neznam nikoho, kdo by kolo foukal podle manometru, tak si ani nemyslim, ze bych na to musel byt nejak nadmerne sikovny. Mimochodem ja i tlak ve vidlicich koriguju spis podle pocitu nez podle manometru, ktery mam na pumpicce a ktery bud ukazuje kraviny, nebo jak RS tak Marzocchi tak i Cannondale maji v tabulce totalni nesmysly, protoze, kdyz napumpuju na tabulkovy hodnoty, tak mam vsechny vidle tvrdy jako prase a pak ver manometrum – ruka je spolehlivejsi :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Doporučený hodnoty tlaku jsou o ničem, ale jak píšu výše jde o to znovu rychle nafoukat na ideální tlak (který si najdeš testováním) a na to je manometr super.

                  A u pláště hrozně záleží jaké vozíš tlaky. Pokud vyšší, tak je to fuk, prostě to dle pohmatu nafoukáš ± autobus a třeba ani nepoznáš, že tam máš o 10psi jiný tlak a ničemu tu až tak nevadí. A ono většina lidí pláště buší na šílené tlaky, proto pohmat jim bohatě stačí.

                  Pokud ale jezdím tlaky hodně nízké kolem 25psi, tak je to nutné přesně. Pohmatem ± psi absolutně nepoznám, ale při 20psi nebo pod už je to málo ohledně snadného cvaknutí duše, ale pocitově bych někdy klidně těch 20psi rád vozil. Takže měřit je pro mě nutné.

                  0 0
          • pelhrimov  

            Když zmáčneš rukou plášť, tak poznáš přesně to co potřebuješ, jestli je tvrdý nebo měkký, máš přeci nějaké zkušenosti z předchozích jízd a víš jak Ti to jelo nebo nejelo. Teď jsem si uvědomil, že jezdím na kole přes 30 let a nikdy jsem neměřil tlak v pláštích, je fakt, že jsem na kole žádný závod nevyhrál. Změřím si na jaře tlak v gumách a třeba něco vyhraji :) Teď k tématu: MolokCZ to vysvětlil jasně, cyklisti pumpují na vyšší tlaky než motoristé a na malé ploše se snáze dosáhne vyššího tlaku, proto jde asi přes auto-ventilek malou pumpou nafoukat bike nebo silničku hůře.

            0 0
            • pepek  

              Děkuji za poučení :-) Kdybych nejezdil v zimě, tak by mi to asi taky stačilo. Asi mám nějak necitlivý prsty, tak raději měřím…

              0 0
              • cabbage  

                to dofukuješ 5× za vyjížďku? já jednou tak za 5 vyjížděk…:-P

                0 0
      • MlokCZ  

        Pokud jedu po více dnech, tak kontroluju tlak taky, ale v tu chvíli vždy dofukuju, takže kontrola tlaku pumpičkou je ideální a tedy tohle není žádná výhoda autoventilku.

        0 0
    • Bobesss  

      Vcelku veselá debata…ventilek je jen ventilek :-)Nějak mi uniká, co může mít společného s tím, jak je duše odolná :-)

      0 0
      • Rolei  

        Když je podle tebe ventilek jen ventilek tak se pak nediv že ti to uniká… :-)

        0 0
    • esorimmer  

      A kde je v ankete typ od pana Dunlopa? ;) Ja to jako malej mel na kole hrozne rad… ;)

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Lepší je normální galuzkovej. Každá příruční (rozuměj cestovní) pumpička je s ním kompatibilní (někdy i s IBM :-) a není potřeba žádná redukce. Sice je náchylnější na ohnutí nebo dokonce ulomení (to se mi ještě nestalo), ale klady převažujou. Autoventilek je spíš na foukání velkou pumpou nebo kompresorem. Námaha při nafukování je řek bych srovnatelná.

      0 0
    • Oakey  

      Já preferuju auto, protože nástavec na nafouknutí kola přes něj najdeš všude, kde znaj auta. Navíc je masivnější, takže se jen tak nezalomí ani neohne a neobsahje tolika titěrnejch součástek, který dou tak lehko při manilulaci někde uprostřed lesa postrácet.

      1 0
      • la-da  

        Tolika titěrných součástek? Co vím tak z galuskovýho jde vyšroubovat čepička a někdy i tělo ventilku. U auto taky čepička a tělo ventilku. Obojí tak asi podobně veliký…

        0 0
        • kubad  

          né čepička autoventilku je mnohem mnohem větší :-)

          0 0
          • Blade  

            Čepičky byly první věc, co sem zahodil :o) A to je jedna z věcí, proč bych nemoh vozit autoventilky. Bez čepičky se do nich dostane bordel, to u galuskovejch nehrozí :o)

            0 0
    • Pavel  

      A co třeba vyřešit nesmrtelnost brouka? Když už se začalo s těmi ventilky… :-)

      0 0
    • Jirik123  

      nevim ktery je lepsi, ale vzdy jsem vozil autoventil a nikdy jsem nemel problem.

      0 0
    • Lulu  

      Používám autoventil, pro případ foukání v lese vozím redukci, pak to jde i s malou pumpou jako po másle…jinak výhody autoventilku popsány výše

      0 0
    • Wojtkingson  

      Dotaz, kolega si koupil jako náhradní duše duše s autoventilkem. Teď má galuskový a bojí se, že by to nenacpal do ráfku. Moje otázka je, může si tu díru rozšířit na autoventilkový a dát tam zpět galuskový a v případě defektu tam dát ty autoventilkový? Nebo jakmile je ta díra v ráfku větší už by tam ten galuskový neměl dávat? Díky

      0 0
      • goofy  

        Měla by být gumová redukce o průměru auto, která se nasadí na galuskový.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Autoventilek do galuskové díry nenacpe. Opačně to jde a existují i příslušné vymezovací redukce. Převrtáním na větší (AV) průměr bude ráfek v tomto místě zeslaben, otázka je, jestli s tím konstruktér počítal. Nejjednodušší je koupit si správné duše a ty nevhodné poslat dál, není to asi zas tak velká ztráta, nestály balík.

        0 0
        • Wojtkingson  

          jo to určitě (jen on i já jsme si mysleli, že průměr těch ventilků je stejný a jde jen o provedení ventilku). Zmýlili jsme se :D

          0 0
          • goofy  

            To je cykloprůmysl. Ve světě tisíce a jednoho standartu to přece nemůže být tak jednoduché… :-D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.