• pee.tr

    Dámy a pánové, je normální, že když mám roztočený (poloha pro foukání) galuskový ventilek, tak vzduch uchází nejen při jeho stlačení dolů, ale také při jakémkoliv náklonu do strany. Má tam v té trubičce totiž dost vůli. Ptám se proto, že na silniččce mi to na duších koupených na kupkolo (značku teď nevím) takto neuchází. Pouze při stlačení dolů. N MTB mi v kamenným krámu dal Kendy a ty takhle uchází i při naklonění, což může být pak při foukání problém, protože těžko budu šlahopunek furt držet ideálně kolmo. Je to důvod k reklamaci nebo to je běžná věc?

    0 0
    • se-se  

      Na HT mám taky galuskový ventilky a chovalo se to přesně jak popisuješ, ale možná záleží na značce. Já to hustil s nástavcem na autoventilek a nebyl to problém

      0 0
    • Soreno  

      Jde nafoukat na požadovaný tlak?

      Jestli ano tak to proboha neřeš takovou ptákovinu.

      Nejdou nafoukat reklamace.

      Prdnul jsem si do kalhot mám to utřít a vyprat nebo to vydrží do zítra :-)

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • pee.tr  

        Vím, že to je ptákovina, ale na druhou stranu tímhle přístupem nám za chvíli bud prodávat píchlý duše s tím, že přece si je každej umí zalepit, neřešte taskový ptákoviny… :-)

        0 0
        • pepek  

          Když ti udělají „nenakláněcí“ vnitřek ventilku, tak zase založíš vlákno: „Proč se přes ten ventilek tak těžce fouká?“ Ten vzduch potřebuje nějaký průřez, aby se tam dostal, to tě nenapadlo?

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • parduba  

      A počkej ta sranda až ho při foukání ohneš a při rovnání ulomíš.Jinak jak už tu psali našroubuj na něj nástavec,nafoukej a sundej a ventilek bude ok.

      0 0
      • pee.tr  

        Nemám nástavec, mám šlahounek, kterej na to nacvaknu a foukám.

        0 0
        • lens  

          za tu dobu co tady řešíš takovou hovadinu jsi to mohl mit už dávno nafoukaný.tak nic neřeš,nepřepinej a pumpuj.

          0 0
      • se-se  

        jeden mám ulomenej už rok – lenost – funguje a drží= nešťourat

        0 0
    • ClAyD  

      Vůbec by mě zajímalo, kdo a proč ty galuskový ventilky vymyslel. Autoventilek nafoukneš na každý benzínce, líp se s ním dělá, víc vydrží a že by dělali takovou blbost jenom kvůli úspoře jednoho gramu?

      0 0
      • jIrI___  

        Tak, tak. Než jsem přešel na bezdušáky, tak pro mě taky byly autoventilky No.1.

        0 0
      • pee.tr  

        Taky jsem to řešil, nakonec jsem se rozhod nevrtat do ráfků.

        0 0
      • nooski  

        Autoventilek je na kolech cypina. Galuskový ventilek vždy a všude. Dělá se s ním jednoduše a nikdy jsem žádný neurval – to je v rukou.

        0 0
        • MlokCZ  

          +1

          0 0
        • vasek80  

          +1, ikdyž já jeden urval, ale to byly začátky.

          0 0
        • se-se  

          já to vidím přesně obráceně, ale to je prostě věc zvyku. Já galuskový prostě nerad.

          0 0
        • Tea_pack1  

          V čem je galuskový lepší prosímpěkně?

          0 0
          • nooski  

            Aerodynamičtější, lehčí, ráfek nepotřebuje takovou lochnu, dají se na něj sehnat nástavce na vyšší ráfky a pravděpodobně udrží vyšší tlaky. V čem je lepší autoventilek?

            0 0
            • worlusho  

              Je větší, když blbě vidíš, tak si ho nespleteš s niplem od drátu, v autotuningu na ně mají hezké čepičky a nejde ulomit i když :)

              0 0
              • nooski  

                To že je větší, je za mě negativum. Pokud si někdo splete nipl a ventilek, tak asi nemá zrak ani na řízení bicyklu, nikdy jsem ventilek neulomil (ikdyž jsem viděl vyrvané oba typy) a čepičky se vozí maximálně na zimáku :-) Kolo foukám před každou jízdou na vysoký tlak a s galuskovým ventilkem to jde bez problémů. Navíc jsem snad neviděl auto ventilek, který by měl hladké tělo, takže likvidují i gumové těsnění hlavice pumpy.

                0 0
                • worlusho  

                  Já se jen akedemicky zamyslel nad tvým dotazem, také vozím galuskové a kde nebyly tak už jsou. :)

                  0 0
              • se-se  

                :-)) pobavils ale mimoto jsi to vystihl

                0 0
              • Ossis  

                A hlavně ho nafoukáš u každý pumpy ;).

                0 0
                • Nikovlas  

                  Díky existenci redukce nafoukáš i každý galuskový ventilek u každý pumpy… ale uznávám – je problém mít v kapse s nářadím 18mm mosaznej váleček za 30 Kč, když už to člověk chce foukat u pumpy…

                  0 0
                  • Ossis  

                    Ve chvíli, kdy bude skutečně potřebuješ, tak ho určitě mít nebudeš.

                    0 0
                    • se-se  

                      Já ho vozil přímo na ventilku a na něm normální autočepičku

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A to bude kdy? Kolo jsem u pumpy foukal naposledy asi před 15 lety (a ani tenkrát to nebylo nutné)…

                      • v lese pumpy nejsou
                      • vozím spolehlivou pumpičku
                      • za posledních 4,5 roku jsem teď před nedávnem poprvé jednou navyjížďce dofukoval (tmel to nakonec zacelil, ale dofouknout jsemtentokrát mu­sel)
                      0 0
                      • Ossis  

                        Pohybuješ se po necivilizovaných lesích ;). Obecně nemám rád nekompatibilitu a závislost na případné použití redukce. No a napadá mě situace, když někde tu pumpičku ztratíš (pro náležitý dramatický efekt zároveň s redukcí ;)).

                        Uznávám, že mám pumpu kousek za barákem, a tak toho náležitě využívám. O své pumpičce bych si troufnul prohlásit totéž, ale obávám se, že by mohla zpychnout a případně se (někde) urazit.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak já mám před barákem taky pumpu. Co bych ale chodil k pumpě, když mám doma kompresor…

                          0 0
                          • nooski  

                            Co bych používal kompresor, když mám doma Rennkompressor :-)

                            0 0
            • jIrI___  

              Aerodynamika a „lehkost“ pobavily :D

              0 0
              • nooski  

                Je to blbost, ale je to měřitelné a ve prospěch galuskáče :-) Spíše čekám na rozumné argumenty pro auto ventilek. Možná tak ony benzínky, ale u benzínky jsem nepotřeboval kolo foukat za celý život ani jednou.

                0 0
                • kubad  

                  benzinka a je trochu odolnější proti ulomení, jinak nic

                  0 0
            • MlokCZ  

              Mám mnohem raději galuskový ventilek a u autoventilku jsem neviděl jedinou výhodu (u benzínky kolo nefoukám).

              S těmi tlaky ale nesouhlasím. Autoventilek se používá i u tlumičů s tlaky až 300psi, takže tady problém určitě nebude.

              Doplnil bych, že u galuskáče se dá u některých ventilků vyšroubovat vložka a to lehce a jednoduše (potřebuju často pro doplňování tmelu), lépe než u autoventilku.

              Snažší zatěsnění ventilku pro použití bez duší (na užší UST ráfky by se to s autoventilkem do vnitřního žlábku ani nevešlo).

              A ještě bych řekl, že galuskáč je méně náchylný na problém s koncovkou u malých pumpiček. U autoventilku je potřeba zatlačit koncovku na ventilek větší silou, aby byl zmáčknutý trn ventilku a současně to dobře těsnilo.

              Ještě když jsem používal duše (a ventilek tam nedržel napevno), tak se mi vždy na galuskáč při foukání po defektu nasazovala lépe pumpička (prostě vždy napoprvé, u autoventilku jsem někdy nasadil a zjistil, že není zmáčknutý trn ventilku a mohl jsem nasazovat znovu).

              Autoventilek je možná mírně odolnější, tohle jde ale mimo mě, nikdy v životě jsem neurval a neměl s tímhle problém u galuskáče.

              0 0
        • Martin  

          +1

          0 0
        • Richi  

          +1

          0 0
      • JakeF  

        Především asi proto, že do některejch úzkejch silničních ráfků by se autoventilek dost blbě vešel, respektive by tam nechal moc málo materiálu.

        0 0
        • MlokCZ  

          To platí i pro některé bikové ráfky. U UST ráfků se musí vejít do části středového žlábku, který u užších ráfků je také úzký.

          0 0
    • Nikovlas  

      Při naklonění se prostě trochu odkloní i v tom místě, kde má těsnit, takže nedoléhá úplně přesně. Nicméně myslím, že vzduchu při tom unikne naprosté minimum. Když na tom máš nasazenou pumpu, tak je snad fuk, jestli ti těsní nebo ne? Takže je to jen problém nasazení a sundání. Pak dotáhneš tu pojistnou matku a dál se o to nemusíš zajímat.

      Pro ty, co tu pořád kritizují galuskový ventilek – mě vyhovuje víc než auto – především kvůli menší díře v ráfku. Vzhledem k tomu, že na něm neshledávám žádná negativa, pak je pro mě prostě lepší. Ano – jednou, když jsem s ním ještě neuměl, jsem taky ulomil tenkou „tyčinku“, ale pak jsem ještě foukal víc jak 100× bez jakýhokoli ohnutí nebo poškození. Takže si myslím, že ty problémy nepocházejí z ventilku samotného – spíš je to o rukách. Pravda – autoventilky jsou blbuvzdorný – někdo to hold potřebuje.

      0 0
      • pee.tr  

        Tak nefoukl jsem to, ale proti autu problematicky, protože jakékoliv naklonění šlahounu od pumpy působí únik vzduchu. Při případný výměně duše během závodu mě asi čeká zábava… K tý přispěje usazování pláště na fulcrumy, jaksi je vždy někde víc zalezlej, jinde méně. Na remerxy jsem plášť natáh, nijak ho nerovnal a foukal. Nikdy nebyl ani o kousíček nerovnoměrně nasazen.

        0 0
        • Vilém  

          O jakym slahounu je rec? Pokud tim myslis, hadicku s koncovkou, tak ta by snad mela tesnit, at tim naklanis jak chces, ne? Pokud tomu tak neni, tak proste opet hledas problemy tam kde nejsou a tam kde sou te nezajimaji.

          0 0
    • kyl  

      Na silničce máš taky daleko vetší tlak než na bajku.Když dofukuju silničku tak musím po povolení válečku do něj klepnout jinak to nenafoukám.Na bajku si to usykává jen ho začnu povolovat.

      0 0
      • Nikovlas  

        To mě nenapadlo – dává to smysl. ( aspoň se můžu vymluvit na to, že nemám silničku, tak jsem neměl možnost se s tímto fenoménem setkat v praxi :-) )

        0 0
        • Rychlej turista  

          V historii je o tom dokonce jedno speciální vlákno. Že po odšroubování do ventilku z pumpy nic nejde :-D

          0 0
      • pee.tr  

        No ale to neni úplně nutný, je to pouze lepší, aby se to jaksi odlepilo či profouklo a pak to šlo líp foukat. Když to nepromáčknu, tak to taky nafoukám.

        0 0
        • kyl  

          Ale než to protlačíš tak se nadřeš.Na bajku mi to neudělalo nikdy ale na silničce to prstem nezmáčknu,vždy do válečku musím ťuknout.

          0 0
          • Klaster12  

            Mě toto téma zajímá spíše z toho důvodu, že už se mi po několikáté stala nepříjemná věc. Jezdím asi více, cca 4tis sezona a xkrát se mi stalo, že přijedu domu na kole, pověsím v garáži a ráno kolo prázdné :( v drtivé většině případů to bylo ventilkem, kterým to ucházelo, přestože byl utažený.

            0 0
            • hs74  

              Tohle se mi dřív stávalo taky.Pak jsem přestal nakrev dotahovat čepičku ventilu a mám klid.Vím že to zní jako blbost,ale mně to pomohlo.

              0 0
            • pepek  

              Bordel v sedle ventilu, pokud máš NoTubes, tak celkem běžná věc. (Chce to lupu a pečlivě odstranit.

              0 0
              • Klaster12  

                Já se snad picnu, díky vyzkouším. Je mi prostě líto vyhodit uplně novou duši, na který jsem ujel pár KM max 350.

                Já si právě myslím, že to nesouvisí s tím, že mám už starší pláště.cca 5000km.

                0 0
                • Vilém  

                  A je to urcite ventilek? Nemas v tom plasti nejakej malickej trn?

                  0 0
                  • Klaster12  

                    Jojo je, nafouk jsem to a utáhl a přestalo to ucházet, respektive teď to drží, ale ráno ucházel. já nevím jestli tam nebyl nějaký čurbes uvnitř. Ale duše jak taková ted 3h držela, já si myslím, že je to tím ventilkem. Navic dal jsem náhradní duši a drží, takže tam trn nebude, to bych oddělal i tu druhou. Já ráno neměl čas, hledat v garáži jestli tam nemám trn, já musel do práce :), i když vím že je to risk, protože když tam bude trn, tak zničím i tu druhou duši.

                    0 0
    • les  

      Ještě o tom že máš jednu kulu níž… Ach jo..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.