• faramanek

    Zdravím,

    měl bych dotaz na jezdce,kteří sedlají tyhle stroje, jaké s nimi máte zkušenosti? Chci si teď jedno kolo od Ghostu pořizovat, konkrétně GHOST AMR 5900, tak by mě zajímalo, jak se kolo v praxi chová… Už jsem četl několik recenzí a testů a všude kola AMR vychvalovali, proto bych chtěl slyšet i vaše zkušenosti s tímhle kolem, jestli jsou chvály opodstatnělé:)­..díky a bikeům zdar!

    0 0
    • Hejdik  

      Sice Ghosta nemám,dokonce ani fulla,ale i tak si troufám,tvrdit,že jestli uvažuješ o koupi tohoto kola ,tak je to dobrej výběr a sázka na jistotu od ověřeného výrobce kol.

      Teda alespoň manželce jsem teď pořídil fulla od ghostu a paráda,takže tak…

      0 0
    • knihomol  

      Já mám AMR 5700 ročník 2008. Je to můj první full, takže nemám s čím srovnávat. Každopádně paráda. K čemu mám poněkud výhrady, jsou kola Mavic Crossride, která i na mou váhu 80kg mi přijdou měkká, nebo jak to říct. Prostě nejsou tak tuhé, abych třeba podélně vyjel z koleje od traktoru. A taky vibrující zadní brzda Magura Louise (ale na další kola už se nedávaly), která dělá občas neskutečný rachot. Jinak vidle (Fox) i tlumič (X-fusion) fungují parádně. Ghost doporučuji.

      0 0
    • coubert  

      Mám ghost 7500 AMR plus, rok 2008. Ježděný od letošního roku.Asfalt,terén 50/50.Ujeto 600 km.Jsem zatím spokojený.Vše funguje jak má.Jo,občas cinká přední brzda.

      0 0
    • faramanek  

      Díky za postřehy! Ještě bych se chtěl zeptat, jak je to s plášti..Schwalbe Nobby Nic 2.25…jezdím tak 70(60)% terén, zbytek asfalt…dá se i s těmito plášti jet turistickou rychlostí(ne závodní:))po asfaltu? Nebo je lepší po koupi kola pláště vyměnit za nějaký jiný druh(př. Schwalbe Racing Ralph 2.25)..

      0 0
      • daymaker  

        Pokud se nehoníš někde za bednou, nebo ti jde o poho vyjížďku v pořádném terénu, tak je dle mě přínos NN i na zadním kole daleko větší než přínos lepšího odvalovaní RaRa tamtéž.

        0 0
        • MlokCZ  

          V tom pořádném terénu jistě. Ale když má už jen 30–40% asfaltu a z toho zbytku jistě bude ještě dost rychlých pěkných cest, tak je to otázka na kterou jsem ani za hodně tisíc km naježděných na všech kombinacích NN a RR nenašel ještě odpověď :-)

          0 0
          • faramanek  

            tak to se pak taky pokusím na tuhle otázku nalézt odpověď :)…vyzkouším a pak uvidím co mi bude více vyhovovat…díkec za názor a info!

            0 0
      • Kupko  

        Zdar ja mam GHOST AMR-5700-jsem maximalne spokojen co se tyce plastu NN jsou dobre plaste jsou ale spise urcene do terenu ale i na pevnejsim podkladu se odvalujou slusne.Plaste RR jsou rychlejsi ale zas tak dobre nedzi.

        0 0
    • black.horse  

      Ahoj, zkusím přidat pohled z jiné strany než kolegové… měl jsem bike postavený na rámu Ghost AMR 9000 ročník 2007 s tlumičem Manitou Swinger Air SPV 4way, ještě je kolo v profilu. A není to jediný můj full, řekl bych k tomu asi toto: rám je to slušný, za ty prachy udělal dobrou službu, ale je vhodnější spíše na výlety a pohodové švihy. Pro akčnější užití v terénu mi vadil lineární průběh zdvihu a propadání do něj(když jsi nafoukal málo, tlumič šel hnedka ke dnu zdvihu, když jsi nafoukal moc, nebyl citlivej), no pro chrcení je zase kapánek těžší. Po čase mě chytilo spíše více chrtí ježdění, takže nakonec jsem skončil u jinýho sportovního fulla na 100mm (a díky pro mě lepšímu a sympatičtějšímu projevu nového stroje jsem překvapen, že ten menší zdvih si užívám daleko víc než ten větší). Nemohu bohužel posoudit vliv změny tlumiče. Každopádně Ghosta za ty prachy ano, ale spíše jen jako pohodovou žehličku na výlety. Takže z těch oslavných ód co na všechny kola pějou ve všech možných českých cyklo-časopisech jsem vyléčen, ostatně jsem tam snad ani nikdy nečetl kritiku na špatné kolo. Toliko mé zkušenosti a dojmy. Ha, snad jsem Ti to trošku zamotal, ale myslím to v dobrým;-)

      0 0
      • faramanek  

        :) vpohodě…dík i za tento názor..právě o tomhle je fórum(podělit se o zkušenosti a říci vlastní názory) a kritika nikdy nezaškodí!(aneb každá věc má dvě stránky „mince“:))

        0 0
      • MlokCZ  

        Částečně za to tlumič mohl. Ten průběh té stavby tam ale prostě je a i s citlivým tlumičem (jezdil jsem AMS 125tku, která je skoro totožná) i s upraveným tlumičem z TF tuned, tedy maximální citlivost.

        Citlivost pak perfektní, propadání do zdvihu určitě ne (s 20% sagem, která je akorát pro tenhle typ přepákování), naopak díky tomu průběhu v první polovině do zdvihu zase až tak ochotně nechodí.

        Progresivita ale byla poměrně dost malá, pro agresivnější jízdu opravdu na hraně. Při mírně větším skoku už nebyl problém ho poslat na doraz.

        S tím supercitlivým tlumičem je ale také už lehce houpavější a jsou stavby, co jdou lépe za pedálem.

        S objednaným druhým Stereem jsem se s AMS 125tkou rozloučil, už bych na něm nejezdl vůbec, Stereo je pro moje potřeby chodem někde úplně jinde.

        Přitom ale AMS Pro, které jako samotná stavba má téměř stejný průběh, tak to je chováním velmi odlišné, protože RP23 v 38/165mm rozměru je mnohem progresivnější tlumič než RP v 51/200mm rozměru.

        Já bych tohle přepákování viděl vhodné pro pohodové ježdění bez agresivnější jízdy (větších skoků apod.) a chce to mít s citlivým tlumičem.

        Ale hlavně tu nastal zcela zásadní problém. Všichni tu mluví o starších AMR, které je jinak přepákované a je to rám úplně jiného chování než AMR 5900 2010 model. Takže vše co bylo napsáno včetně té mojí reakce je tazateli prd platné :-)

        0 0
        • black.horse  

          k poslednímu odstavci: tos to musel prozradit tak rychle? mohla bejt ještě sranda:-)

          0 0
    • MlokCZ  

      Jak jsem reagoval už black.horse, tak hlavně je třeba rozlišit letošní AMR 5900 s tím přepákováním co má a starší AMRka, která měla odlišné přepákování. Chováním úplně jiné rámy.

      Současné AMR 5900 jsem nejel, takže můžu jen odhadovat. Je to rám ve stylu chování Canyonu AMka, jen bude o něco méně progresivní díky většímu úhlu vahadla a zadní stavby.

      Průběh je naprosto odlišný od AMR starších ročníků, které jsou přepákované jako Cube AMS 125.

      0 0
      • AleZ80  

        Ahoj Mloku, (případně někdo jiný, podobně fundovaný),

        píšeš, že ta stará AMRka (s vodorovně umístěným tlumičem) jsou hodně lineární a nehodí se na dravější jízdu. Lze to trochu vykompenzovat použitím nějakého progresivnějšího tlumiče ? Jakého ? Původně jsem měl v merku X-Fusion 02 PVA za 3.699 Kč, ale pokud by byla nějaká vhodnější volba, tak bych něco přihodil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.