• marek_K2

    Ahoj,

    mam v plane kupit fulla, finalne sa rozhodujem medzi tymito dvoma:

    http://www.ghost-bikes.cz/…ey-grey-2013

    http://www.ghost-bikes.cz/…us-7500–2013.

    Chcem bike na jazdenie do pohody, ziadne extremne zjazdy v rozbitom terene, ziadne velke skoky, proste sa len tak plizit po horach u nas aj v zahranici, nejake singlace a pod. Aby som nebol vytraseny ako na HT ked prebehnem cez 5cm kamene alebo korene. Obcas vybehneme aj na asfalt+sololinu. Uz som bol rozhodnuty ze to bude Ghost AMR 120mm. Ale ako tak precitam niektore vlakna na BF, ine zahranicne fora + co do mna hustia znamy tak som nahlodany na 150ku. Zaver je ze dnes je to univerzalnejsi bajk ak chce clovek jazdit do pohody a nie na „cas“ a ma rezervu vo zdvihu. Ked pozerem bikove videa a vidim kde sa vyuzije naplno 150/150 su to prasaciny ktore jazdit neplanujem.

    Nahodou som nasiel prezentacne video AMR plusky http://vimeo.com/28316263 , mam pocit ze na vsetko co tam chalan ide je 120/120 uplne dostatocny. Co myslite?

    Pripadne napr takyto singlac. http://www.youtube.com/watch…

    Pride mi za na taketo jazdenie je 150ka uplne zbytocna, alebo sa mylim? 120ku budem moct skusit, 150ku uz nie takze neporovnam.

    Ak mate niekto skusenosti zaujmalo vy ma spravanie bajkov na mensich nerovnostiach(po­vedzme prejzd cez mensi koren, alebo kamenista cesta). Bude aj tam 120ka drncavejsia ako 150ka, alebo kym oba najky budu zvladat zehlit rozdiel skoro necitit? A az v horsom terene kde uz to na 120 bude prilis sa ukaze ze 150ka to este zehli dobre… nechcem dat 2000+ € za bike a potom zistit ze som kupil s malym/resp. zbytocne velkym zdvihom.

    Dakujem za rady.

    0 0
    • Zlatka  

      V tom se budeš muset rozhodnout sám. Mně by třeba vadilo, že za takové peníze jsou tam shimano náboje a 1.8 dráty, asi počítají s tím, že to všechno pobere zdvih, nebude skákat a že to bude osedlávat někdo do 70kg. A pressfit střed na hliníkovém rámu je další otázkou. Za 80k by se určitě dal vybrat lepší stroj (hlavně stavba než sériovka), ale pokud o peníze nejde..

      0 0
      • tonik666  

        Jasně, ž e to je drahé, když to má drahý rám. To je hlavní rozdíl mezi různými koly. Přijde mi rozumné si připlatit za funkční rám.

        Stavbou moc nevyřeší, samotné rámy sériovek jsou drahé a lepší rámy ala Ibis, Santa atd. jsou nad jeho rozpočet celkově.

        0 0
        • Zlatka  

          :D Čto eto funkční rám? Rozumné píšeš, jestli je toto rozumné bych netvrdila, ale pochopitelně co člověk to názor. Pro mne je ten rám především ošklivý vzhledově a to tak, že velmi. Za ty peníze ti mohu zaopatřit třeba

          0 0
          • devmixil  

            krásný ??? a čím ? :D

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • devmixil  

            hold kazdy ma jiný vkus … což o to ;) Ale treba tahle 7500 je pro me krásna (mimochodem clena bf ), rámu bych se rozhodne nebál … ;)

            0 0
          • tonik666  

            Třeba mě se nelíbí uložení tlumič v rámu, vypadá to stejně pochybně jako Cube Fritz, staré Gianty a pod.

            Co se týče funkce, tak Ghost je ok, ale myslel jsem to obecně – rám na celopéru tvoří značnou část ceny a také se ceny rámu značně liší, takže stejně vybavená kola se můžou v celkové ceně lišit o desítky tisíc, a neznamená to, že platím za značku.

            0 0
            • Zlatka  

              Dobře, že to zmiňuješ, takže můžeš přesněji napsat jak to myslíš, že to neznamená, že platíš za značku.. Alu rám na celopéru rozhodně netvoří značnou část ceny, ale co člověk to pochopitelně i názor.

              Pak pár fotek AX 3.0 na očumíkování je zde.

              0 0
              • Hank Moody  

                „rám na celop=ru rozhodně netvoří značnou část ceny“ :))))

                U Polygonu možná ne. Ale u značek, které za sebou mají nějaký vlastní vývoj a nekradou technická řešení, rozhodně tvoří rám ZNAČNOU část ceny.

                0 0
                • tonik666  

                  Asi tak, dobrý rám má za sebou většinou vývoj a testování, tedy fixní náklady. U značek, kde rámů vyrobí méně, je dražší, protože se náklday rozkládají mezi menší počet kusů rámů. Jasně, je těžké říct, jaké byly náklady na vývoj rámu.

                  „Rám“ tvoří rozdíl ceny mezi stejně vybavenými koly, takže se uživatel musí rozhodnout, jestli chce kolosus, nebo jestli chce ghost za +XXk peněz.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Zlatka  

                  U Polygonu samozřejmě také, jen o něm nic nevíš. Ještě by jsi mohl rozvést jak to myslíš (nebo koho) s tím kradením technického řešení. :D Náklady na vývoj a výrobu rámu jsou v dnešních poměrech naprosto zanedbatelné. Což ve výsledku znamená, že jakýsi vývoj byl prakticky ukončen někdy před 10ti roky a dnešní cena je tedy nákladově zhruba desetinová, což platí pro všechny značky a jejich technická řešení co se týše slitin hliníku. Jiné to pak už je u karbonu, ale o tom se nebavíme.

                  0 0
                  • Hank Moody  

                    Jak že to bylo s tím DW-Link(em), který už z vašich stránek zmizel?

                    „jakýsi vývoj byl prakticky ukončen před deseti lety.“ Dneska samá perla. :)))

                    Vývoj rámu není jen o vlastnostech slitiny nebo druhu karbonové pleteniny, ale třeba na to i v Indonésii časem přijdou a ty změníš názor.

                    0 0
                    • Zlatka  

                      To jsem tady již psala, nebudu se opakovat.

                      Nevím na co konkrétně bych měla změnit názor, já si stojím za svým, ale ty bys mohl rozvést svůj názor, abychom věděli jak se věci skutečně mají. Já třeba nechápu jak to vlastně myslíš a v čem bych měla změnit názor. Děkuji za osvětu.

                      0 0
                      • Hank Moody  

                        Myslím to tak, že vývoj rámů rozhodně nebyl ukončen před deseti lety a že jde jen o vlastnosti materiálu. Jde taky o geometrii, kinematiku, přepákování, jednočep, čtyřčep, virtuál, typ použitých ložisek atd..

                        Že to neřeší v Indonésii neznamená, že to neřeší ani ostatní značky. Jsou výrobci, kteří na tom pracují, vyvíjejí a testují. A pak jsou značky, které si počkají, až to Číňan obšlehne a pak to od něj koupí.

                        Projeď si kolekci kteréhokoliv z renomovaných výrobců za posledních 5 let a rozhodně tam nějaký vývoj zaznamenáš.

                        A je jedno, jestli to bude Ghost, Spešl, Cube, Stevens, Cannondale nebo třeba Lapierre. (jen rychlé příklady, dalo by se vymyslet mnohem víc fungujících značek s vlastním vývojem)

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Vše co jsi zmínil již nemá žádný větší vývoj, jářku deset let zpět. Já jsem nikde nezmínila něco o vlasnostech materiálu, to tady předhazuješ pouze ty sám. Všechna technologická řešení, kde byly třeba nějaké náklady na vývoj a testování jsou již vymyšlena, žádné zásadní řešení, které by vyžadovaly vyšší náklady jsem v posledních 5ti letech v sériové výrobě nezaznamenala. Pokud ty ano, tak víš o něčem o čem já zatím ještě nevím a potřebuji abys mi o tom dal vědět, neb mne to nesmírně zajímá.

                          0 0
                          • Hank Moody  

                            Aha, takže třeba u LP se Pendbox jen tak zjevil, sám od sebe.

                            Vzdávám to a jdu si koupit Polygon.

                            0 0
                            • Zlatka  

                              Fajn, budu se těšit. :)

                              0 0
                              • marek_K2  

                                Ked sa budem drzat toho ghostu, ked v roku 2010 prisli s uplne novym AMR ramom s masivne hydroformovanymi trubkami a kopou tychnicky vychytavok a detailov. To si myslis ze nejaky Pepa ho navrhol a vyrobilza tyzden v ramci svojo volneho casu takze to nic nestalo? Moj skromny odhad je ze taky ram sa vyvija dlhsie ako rok. A niektory vyrobcovia to co vyrobia aj testuju a potom upravuju a potom znova testuju a znova upravuju a takto az do zblbnutia kym s tym niesu spokojny. Cinan to pozvara a posle do sveta. V tomto nezastavam ziadnu znacku ale som proti tvrdeniu ze za poslenych 5 rokv nemali vyrobcovia s novymi rammi spojene v podstate ziadne extra naklady. Tie naklady su dsot velke, hlavne ked chces mat nieco co je neokukane, kvalitne a aj o 5 rokov sa na to bude dat pozerat .

                                0 0
                                • Zlatka  

                                  Dúležité je to, čemu ty říkáš kopou tychnicky vychytavok a detailov.

                                  To co píšeš dál, je jen omáčka (nevím jak to říci), nebo škraloup na čaji pro netechnicky zdatné, kteří v každém detailu vidí ohromné změny, které musely stát stovky, tisíce hodin vývoje a testování s velkými náklady. Skutečnost je taková, že už není co inovovat, vymýšlet aby s tím byli spojené skokově navýšené náklady..atd. Jediné co pak velmi ovlivňuje cenu je marketing, který masíruje vše, z každé blbosti udělá zásadní „vychytávku“. Tato částka je nemalá a bude dělat mnohdy až třetinu výsledné ceny.

                                  0 0
                                  • nobody  

                                    takže totálně překopat rám, umístit tlumič jinde je záležitost jednoho dne? :)

                                    0 0
                                    • Zlatka  

                                      V některých případech to bude záležitost i hodin. :) Všechna možná i nemožná uložení (i od kterých se odstoupilo z různých důvodů) jsou již všechna ve výkresech, patentech, nic převratného nelze vymyslet. Tvar vahadla/del, materiál, uložení čepů nebo jejich vzájemné postavení a nastavování již nejsou tak závratnou částkou, aby to zásadně ovlivnilo výslednou cenu rámu, možná nanejvýše 2–3% nákladově před výrobou (ale ponejvíce to je náklad na samotné stroje – lisovací, frézovací, svařovací, atd.) a pokud se jedná o skutečný „hit“, který není jen někde obšlehnut a další a obrovské náklady požere pouze marketing, který to musí ukázat světu a dostatečně obarvit na růžovo.

                                      0 0
                                      • Kamikaze 591  

                                        :D to řekne jen velmi omezený člověk

                                        0 0
                                      • nobody  

                                        :)

                                        0 0
                                      • pepek  

                                        stroje lisovací, frézovací, svařovací – tak to určitě. Zejména ty stroje, co jsme viděli na videu od Polygonu, ty jsou zadarmo.

                                        0 0
                                        • Zlatka  

                                          Ano a to je na tom právě to nejkrásnější, jak jde vše jak po másle, ani strojů netřeba. :)

                                          0 0
                                  • TeryPV  

                                    Jo kdyby všichni uvažovaly jako ty a mysleli si, že pazourek je vrchol vývoje a již není co vylepšovat, tak dnes na kole nejezdíš, protože by ho nikdo nevymyslel…

                                    0 0
                                  • marek_K2  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                    0 0
                          • TeryPV  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                            0 0
                    • oggycek  

                      promin melo to byt o prispevel niz :-(

                      0 0
                  • oggycek  

                    ty uz prosim nikomu netlac ten tvuj perfektni POLYGON :-(

                    (tim nerikam ze je spatny)

                    i me jsi se snazila vymluvit Ghosta a jak jsem rad ze jsem ho vzal.

                    je perfektni a nemuzu si ho vynachvalit

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Já je také nikomu netlačím a vymluvit Ghosta říkáš? Ten model co máš jsem jezdila dvě sezóny (dokonce 2 kusy), příšerně krátké to bylo i v 19" a pak zadní stavba neustála vyluzovala různé skřípající pazvuky, ikdyž byla ložiska nová a vše sedělo jak má. Uložení čepů tlumiče je příšerně řešené. Jediné co jsem na nich měla ráda byl lesklý elox. Jestli je pro Tebe perfektní nedokážu posoudit, když Tě na něm nevidím, ale tuším že moc ne (hádám je to Tvůj první full?) a jestli si ho nemůžeš vynachválit tak buď jenom rád..

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Promiň, ale jsi opravdu trapná!!! Nic jiného než Polygon pro Tebe neexistuje a musíš lživě hanit ostatní značky. Dle mě jsi nikdy na žádném Ghostu neseděla, protože jsi jediná, kdo něco takového tvrdí!!! Když už neumíš prodat tu svoji značku, prosím neuváděj lži a nepomlouvej značky jiné!!!

                        0 0
                        • Zlatka  

                          :DDD OMg. :DD Trapná říkáš.. :D Lži samé lži, prodej značky. :DD

                          0 0
                          • TeryPV  

                            A… to si můžu stáhnout na netu taky. Tomu jako říkáš důkaz… Vtipálku..

                            0 0
                            • Vilém  

                              V tomto se ji zas musim zastat, na necem takovem jezdila.

                              0 0
                              • vasek80  

                                To je jasné, prodává Polygon a jezdí pořádná a kvalitní kola :-)

                                0 0
                            • Zlatka  

                              Ty jsi vážně cvok.

                              0 0
                              • oggycek  

                                ty jsi fakt TRIDA :-)

                                sedlat dva ghosty najednou :-)

                                to je videt dobra volba :-)

                                0 0
                                • Zlatka  

                                  Ten jsem postavila mé nejlepší kamarádce. Já jsem měla dva rámy, na jednom ještě klasiku a na druhém Rohloffa, pak jsem jeden prodala a vzápětí druhý a nakonec i ten kamarádky neb to byla hrozná kola. Rády jsme se jich zbavily. Už bych si to nepořídila ani omylem.. Je fakt, že pro hobby dívky na cyklostezky a okolo hospody dostačující bajk.

                                  0 0
                      • Blahycz  

                        Asi jsi narazila na něco špatnýho,,mě se nic takovýho neděje. A to že to bylo krátký,,tak na tebe asi možná jo ,ale to už je věc jiná.

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Píše ten, který si pořídil malého fulla.

                          Narazit na něco špatného, ono zpočátku to bylo při vší skromnosti také dobré, než jsem mezitím okusila další fully Giant, GT, Superior a jiné co jsem stavěla někomu na zakázku, nakonec jsem si také pořídila GT a to je sakra rozdíl.

                          0 0
              • logoman  

                Proc je to tak strasne tezky?

                0 0
    • marek_K2  

      Videm ze debata ide zlym smerom, nepytam sa na znacku tam si viem vybrat co sa mi paci, resp aky kompromis vo vybave som ochotny spravit na ukor toho ze sa mi nieco paci. Toto si viem zhodnotit sam.

      V com sa neviem rozhodnut je aky zdvih je vhodny na pouzitie ktore som popisal v prvom prispevku.

      0 0
      • Hank Moody  

        Pokud je to tak, jak píšeš, šel bych do kategorie AMR, bez plus.

        A rozhodně bych pátral po výprodejích, mám pocit, že AMR 2012 a 2013 jsou, co se kinematiky rámu týče, totožné. A letošní ceny jsou dost drsné.

        0 0
    • TeryPV  

      No nevím Tvé proporce a jakou velikost rámu by jsi potřeboval, nicméně bych asi nehledal v aktuálních modelech ale poohlédl se po něčem z výprodejů. Momentálně jsem objevil například tohle nebo tohle nebo tohle ale myslím si že ta 150ka bude dle toho co píšeš zbytečná. Ty Dvě 120mm jsou za super cenu. Pokud by jsi toužil po Ghostu. Já Ghosta mám a jsem maximálně spokojený!!! Nebo potom třeba tohodle Canyona. Taky super kolo za ty prachy :) No a tak by se dalo hledat dál.

      0 0
      • marek_K2  

        Potrebujem 48ku, dostal som dobru cenu na 2013ku. Ceny stupli od minuleho roka o 10% co ma nastvalo, ale to u vela znaciek s tym sa neda nic robit. Aj ked ram je totozny modely 2011 urcite nie, chcem XT 2012 osadenie. 2012 7500ka uz nieje a hlavne ten cierny ram na 2013ke sa mi paci farebne(ci uz AMR alebo AMR Plus). Cena nieje problem s tou som sa uz zmieril. Canyon 150ky(AL+) maju na 2013 prepracovany ram takze sa mi ta 2012ka v outlete az tak nepaci a hlane riesim ze 150ku asi nie. 120ky Canyon su komponentovo OK ale nepaci sa mi starsi ram (navarok pod hlavovou trubkou) a preferujem XT brzdy na Ghoste pred avidmi na Nerve AL. Takze v podsate to zostava fakt len na tom ci ist do AMR alebo AMR plus.:-)

        0 0
        • TeryPV  

          Tak zrovna to co jsi popsal nejsou důvody proč bych si koupil dražší kolo, když můžu mít lepší o dost levněji, ale pokud to tak cítíš, je to Tvoje rozhodnutí, bude to Tvoje kolo a ty ho musíš mít rád :)

          0 0
        • TeryPV  

          Jinak rámy jsou od roku 2011 na Ghostech totožné a žádná změna nenastala. Jediný rozdíl je osazení. Já osobně bych asi ročníkový model osazení neřešil, ale to je jen můj názor. Já jsem prostě takový, že bych za kolo tolik peněz nedal jen proto, že je u něj napsáno model 2013 :)

          0 0
          • marek_K2  

            Hej ramy su totozne dokonca od 2010, a teraz postupne na rovnaky styl prerabaju vsetky ostatne modelove rady.Minuly rok amr plus a cauga ,2011 HTX hardtaily,2013 amr 29 atd. Samozrejme ten bike nekupujem za katalogove ceny, mam nejaky cenovy limit a v nom som hladal kompromis po funcknej aj estetickej stranke, cena je pre mna dolezita ale urcite nie najdolezitejsia.

            0 0
            • TeryPV  

              Nejsou úplně totožně. Modelový rok 2010 měl větší hlavový úhel a jiné uchycení tlumiče, tedy v případě AMR plus. U AMR je rám tuším opravdu totožný od r 2010. Jasné že cena není vše, nicméně pro mě dělá hodně poměr cena/výkon a to bohužel letošní ghosty nesplňují. No ale abych řekl něco k dotazu. Také jsem vybíral 120 a 150. Nechrtím, jezdím na pohodu tak aby mě to bavilo. Osobně by mi asi 120mm stačilo, ale tak nějak mi ten 150mm full sedí víc :) Je to takový hodně velký univerzál. Ono jde taky u 150mm o geo a jak je stroj stavěný. U ghostu AMR a AMR plus bych asi opět šel do AMR plus, pač to není vyloženě enduro stroj, ale přesto toho hromadu zvládne a přitom skvěle jede. Ten rozdíl v přechodu na 120 nebo 150 bude asi stejný. Takže za mě AMR plus :)

              0 0
              • marek_K2  

                Dik za rekaciu, a len upresnim ze AMR plus ma novy ram od minuleho roku. A v podsate je geo zhodna s AMR az na polozenejsiu vidlu u Plusky.

                0 0
                • TeryPV  

                  AMR plus používá totožný rám od r 2011 pokud se nemejlím:)

                  0 0
      • tonik666  

        Ten Canyon je bomba barevnej

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Náhodně jsem ve videu skočil na 1–50 a na takový trail bych klidně jel i na silnici. Vždyť to byla rovinka bez nerovností.

      Bral bych 120mm aby se nebyl ze 150mm v šoku. Upgradovat můžeš kdykoliv, downgradovat taky, ale aby se ti pak full třeba neznechutil.

      0 0
      • marek_K2  

        ze sa to da prejst aj na silnici je mi jasne :-), ale je mi jasne aj ze na fulle 120ke to bude pohodlnejsie. Co si vsak uz niesom isty je ci to na 150ke bude pohodlnejsie ako na 120ke, a preto vlastne exituje toto vlakno, aj ked to uz nieje jeho hlavnou temou.:-)

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Chápu, za mě teda určitě 120mm.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pohodlnější na 150mm zdvihu bude oproti 120mm v podstatě téměř všechno (myslím skoro každý terén).

          I pasáže, které nevypadají jako žádný extra rozbitý terén.

          Jde o to, že když jedeš třeba na překážku velikosti 4cm, tak i když máš daleko větší zdvih než je velikost překážky, tak to vůbec neznamená, že to překážku zcela zažehlí.

          Záleží tam na mnoha faktorech, zejména na rychlosti. Vždy jde o to, jak velký podnět překážka vytvoří a zda je pak stavba dost do zdvihu. A dále záleží na citlivosti stavby a tlumič (když chybí citlivost, tak to ani zdvih nezachrání).

          V praxi je pak v pohodlí rozdíl opravdu velký mezi srovnatelnou 120mm a 150mm stavbou. Srovnatelnou píšu proto, že rozdíly mezi různými stavbami + tlumiči (ani není RP23 jako RP23, interní nastavení udělá moc) je velký.

          Jak to pojede pak mnohem více než na rozdílu zdvihu závisí na tom, jak jde daná stavba za pedálem, na tlumiči a na průběhu zadní stavby.

          Jak jsem tu narážel na to jak jde Spark za pedálem, tak to je realita. Moje AMS 150tka jde za pedálem lépe i při 150mm zdvihu než Spark.

          150mm bych se vůbec nebál, on ten rozdíl je dost malý při srovnatelné stavbě, jak to jde za pedálem oproti 120mm.

          Největší rozdíl bude u většího zdvihu při jízdě ze sedla. Tam bude ztrácet trošku více. Ono ale ani 120mm zdvihu už není nic moc na nějaké časté dupání ze sedla.

          Na těch Ghostech máš navíc CTD tlumič. Tzn. pro omezení tlumiče máš na páčce dvě polohy a můžeš si vybrat zda omezíš jen trochu nebo více.

          Tohle také nahrává většímu zdvihu.

          Vybíral bych hlavně dle preferencí, jestli jsi chrt nebo ne. Pokud máš sklony řešit průměr a jak to jede rychle, tak raději sáhni po tom nižším zdvihu.

          Pokud tě tohle tak moc nebere a užíváš si jízdu na pohodu, tak vem větší zdvih, budeš pak mít více radosti z něj v terénu.

          0 0
          • TeryPV  

            Lépe bych to nenapsal, i když to vidím stejně :)

            0 0
          • Zlatka  

            :) mlokovinky.cz namísto novinky.cz a idnes.cz by byl nejčtenější server. Tohle také nahrává většímu zdvihu. :) Co říkáš mločku?

            0 0
      • Fran-tic  

        využijo vlákno k dotazu. Mám v merku jedno bazar kolo, hodně solidní a vím, že je jezdivé, ale pokud neklapne, budu se rozhodovat mezi meridou One-forty 900D a GT Sensor 3.0 (viz odkazy). 140mm/120mm, tlumiče cirka stejné, obojí má lock pod zadkem. Merida je lehčí (13,4) Gt bude mít lehce přes 14 v reálu. Nemám možnost obojí vyzkoušet. Jsem spíše pro meridu, ale lehce se bojím zdvihu – co myslíte, vyjde to jezdivostí nastejno nebo je to na úkor zdvihu-váhy?

        http://www.kola-author.cz/…ruzena-3214/

        http://www.bikecontrol.cz/…y-900-d.html

        0 0
        • Derwen  

          Ahoj, Meridu neposoudím, ale toho Sensora vlastním od loňského léta. Naprostá spokojenost, lockout tlumiče nepoužívám ani na asfaltu, prostě se to nehoupe. Letos budu upgradovat kliky, brzdy a kola, ale proto, abych si udělal radost, ne že by něco nefungovalo… Jo, jedna nevýhoda – rám nechytnu do střešního nosiče Thule (nosič je na něj krátký), vyřešeno adaptérem vlastní výroby, který před přepravou šroubuju do úchytů na láhev zespod rámu (aspoň už vím na co tam jsou…:) )

          0 0
          • marek_K2  

            Podla toho co pises som pochopil ze len zospodu nieco upevnis a to potom chytis tym ramenom? Alebo ten tvoj pripravok aj nejak dokola obopne trubku? No ale v podstate v oboch pripadoch si myslim ze tie navarky so zavitom na drziak flase niesu stavane na take zatazenie a jedneho dna ti ich moze vyrvat z ramu.

            0 0
            • Derwen  

              To je mi tak nějak jasné, takže nejdřív našroubuju (delšími šrouby než jsou původně na košík) a pak ještě obepnu dvěmi pásky ze starých klipsen kolem rámu, abych snížil nápor přímo na navářky, jak píšeš. Poté chytím ramenem. Až jednou bude na střeše, mohu vyfotit…

              0 0
    • Kamikaze 591  

      O bazaru si neuvažoval?

      0 0
    • b58  

      Pokuď nehodláš jezdit velký věci, tak AMR 120mm bohatě stačí na většinu terénů, AMR plus je super allmountain, ale přece jenom už není tak schopný akceleračně a mimo terén při přejezdech je AMR jednoznačně lepší. Moje doporučení tedy je takové, že pokud si chceš v terénu užívat, vem si AMR plus, pokud se k tomu terénu potřebuješ nejdříve dopravit na kole, zajezdit si a vrátit se v pedálech domů, vzal bych AMR 120mm, na většinu toho stačí taky a je univerzálnější volbou pro mě.

      0 0
      • smitty  

        Souhlas. Kdybych letos kupoval kolo, tak bych asi taky šel do AMRka (5900 apod.), klidně i model 2012… pěkná kola ;-)

        0 0
      • TeryPV  

        Jel jsi na tom někdy ? Myslím že nee protože nevíš o čem mluvíš.. :) Mám AMR plus, taky se potřebuji přejezdama dostat do terénu a to kolo jede i po asfaltu skvěle!!! Opravdu ten rozdíl mezi AMR a AMR plus zrovna v tomhle naprosto žádný nevidím, navíc pro někoho, kdo to chce na pohodové ježdění a ne na chrcení. Mezi 120mm a 150mm v tehle kategorii je v jezdivosti naprosto minimální rozdíl.

        0 0
    • vasek80  

      Za mě rozhodně 120mm. AMR je super kolo když nechceš závodit, vzpomínám na něj rád.

      Mimochodem i ty XT náby na kolech co jsem měl jsou supr a né jak na začátku nesmyslně kecá Zlatka. Je jasné, že to kydá jen aby ti doporučila ten svůj šrot

      0 0
      • marek_K2  

        Nj naboje OK, ale ten vyplet som uz niekde zachytil vzhladom na ghost ze to snad nemyslia vazne ze su tam 1,8ky. Neviem niesu standard 2mm?

        0 0
        • Vilém  

          Jsou. Pripadne prepleteni, aspon zadniho kola, neni az tak velka investice.

          0 0
        • swinx  

          Tak u kol s karbonovým rámem by to až tak vadit nemělo, vzhledem k tomu, že nosnost kola je 80kg, ale proč to cpou i na hlínu taky nechápu.

          0 0
          • nox159  

            kde si prisla na to ze karbonove ramy ( predpokladam ze se bavis o ghostu) maji nosnost jen 80kg?

            0 0
            • swinx  

              Ptala jsem se přímo dovozce. Ale obecně karbonové rámy mají nižší nosnost než hlíny. Dokonce ty super mega závoďáky mají pry nosnost cca 70–75kg =o)

              0 0
              • nox159  

                pry?

                zda se mi to teda dost nepravdepodobne, je to nekde oficialne psane ?

                se mi zda ze ti kluci z ostravy dost kecaji co to tu tak prubezne ctu…

                0 0
                • swinx  

                  O závoďácích (nejen Ghosty) jsem četla článek na netu, to jsem neměla důvod ověřovat. Stejně si nic takového nikdy nekoupím.

                  Nechápu, kteří kluci z Ostravy kecají?

                  0 0
                  • nox159  

                    Ptala jsem se přímo dovozce – dovozce je sice z koberic jestli se nepletu, nebo je tam sidlo teda, ale jiste to resis s klukama z mojekolo ( tak nejak to z tvych prispevku vyplyva ze s nima mas dobre vztahy..) tak se ptam jestli ti tak trochu nekecaji s tema hmotnostnima limitama… ;-)

                    samozreme netvrdim ze by lhali, nerikali pravdu… jen treba jestli nechcou byt pred mladou a jiste peknou holkou duleziti a nevymysleji ruzne „zajimave“ veci :)

                    0 0
                    • swinx  

                      =oD čte se to hezky, ale tehdy jsem posílala mail do Kobeřic, po dni mi přišla odpověď s 80kg, určitě ± nějaké to kilo nevadí. Psala jsem (stejny den) i výrobci, ale odpověď nepřišla. A na stránkach anglickeho prodejce bylo v diskuzi u produktu taky 180 lb.

                      I u Lapierra byla nosnost kolem 85kg, to jsem se ptala ještě v Zamo ;o)

                      0 0
              • gallardo  

                nevim jak u chrtich HT, ale u AM kol to byva naopak. Teda u tech lepsich znacek. Viz testy Santa Cruz, kde lehci karbon verze snesly v testech daleko vic nez alu

                0 0
                • swinx  

                  Nevím jak u AM =o) zajímala jsem se jen o HT a XC fully.

                  0 0
                  • nox159  

                    diskuze je jasne o AMRku tak nezakecavej jo :)

                    0 0
                    • swinx  

                      Však AMR 120/120 je klasika XC full, AMR Plusko už ne ;o)

                      0 0
                      • tonik666  

                        120/120 je univerzální trailbike, XC full je závoďák 100/100. Nerozumím tomu, kdo by dělal karbona 120/120 s váhovým limitem 80kg??

                        0 0
                        • Azmir  

                          By mě zajímalo, co b ti řekli ve scottu na to, že jejich spark není kolo na závody ale vlastně trail bike :o))

                          0 0
                          • nox159  

                            AMRko XCco neni pokud si jej jel tak vis ;-)

                            0 0
                            • Azmir  

                              Ale já se ted bavím o scotuu, tonik řekl že 120mm= trail bike, tak jsem reagoval sparkem, který je rozhodně spíš laděný jako závodák než trail bike. O tom, že AMRko je trail bike nemám pochyb.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A jak se pozná to ladění Sparka jako závoďáka? Třeba tím, že při šlapání houpe víc než můj 150mm full? :-)

                                0 0
                            • swinx  

                              Já jsem jela AMR Lectora, pravda je to univerzálnějši kolo, přesto bych ho řádila (jako všechny 120/120) do XC fullů, ale můj názor nikomu nenutím ;o)

                              0 0
                        • swinx  

                          A proč se tak hojně jezdí tyhle 120/120 fully na maratonech? Kde o terénu se dá ledva mluvit. Pořád bych i tyto trailbiky řadila do XC kategorie.

                          Na otázku proč je nosnost jaka je by ses měl ptát výrobců (v tomto případě se bavíme o Ghostu) to já netuším ;o) jen jsem tlumočila to, co jsem se dozvěděla.

                          0 0
                          • nox159  

                            a ja ti tady rikam ze bych dal ruku do ohne za to ze je to blbost co ti nekdo rekl ( pro jistotu radeji tu chromou ruku kdyby to byla nahodou pravda :D)

                            ted je jen otazkou kdo keca, jestli ty nebo v kobericich, mohla bys mi primo rict komu si psala/kdo ti odpovedel… ( klidne neverejne do mailu, celkem by me to zajimalo)

                            a k tem maratonum, lidi jezdi na tom co maji, k trail biku je blbost kupovat XC fula pokud nechces to puvodni prodat…

                            neverim ze by si zavodnik kupoval cilene AMRko na zavody… ;-)

                            0 0
                          • tonik666  

                            Protože si kdekdo kupuje zdvihy a pak se jede projet na závody. Nemůžeš řadit kolo podle toho, jak ho lidi užívají…to už bych mohl rovnou říct, že když vidím plno fulů na cyklostezce, tak jsou to v podstatě silničky :D

                            0 0
              • Vilém  

                Blbost.

                0 0
                • swinx  

                  Tak napiš nebo zavolej do Ghostu a uvidíš ;o)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nehodlam nikam psat ani volat. Dal jsem si tu praci a stahl si jejich katalog, vahovy limit 80kg tam maji detska kola s 20" koly.

                    V kategorii Race je vahovy limit 120kg.

                    Takze te nekdo zlehka nakrmil a ty to siris dal, jako zarucenou vec.

                    0 0
                    • Normik  

                      Sakryš, taky už sem na to nemohl hledět, máš recht, mají tam uvedené 120Kg (Race nebo MTB).

                      0 0
                    • swinx  

                      Nikdo mě ničím nekrmil (když dovolíš, tak jíst umím sama), napsala jsem dovozci a přišla taková odpověď jakou jsem tu psala.

                      Nepsala jsem ale nic o tom, že za informace osobně ručím, proto jsem taky uvedla zdroj. Btw, na BF píšou všichni jen samé zaručené a ověřené informace, že? =oD

                      No, ale k věci, dala jsem si tu práci a znova poslala dotaz na dovozce (bohužel původní 2 roky starý mail stále nemůžu najít) a přišla mi odpověď viz screen.

                      Takže pardon, že jsem vás tu všechny mystifikovala =o) Buď se za ty dva roky změnila nostnost nebo člověk, který odpovídá na dotazy ;o)

                      Přesto (upozorňuju, že tohle je můj osobní názor – pro rýpavější =o)) bych s karbonovým rámem a 120kg nešla rajtovat =oP

                      0 0
                      • tonik666  

                        Chceš říct, že sis to trochu pomíchala a omylem psala 80kg

                        přestože ti správně napsal prodejce Ghostu, že 120kg.

                        0 0
                        • swinx  

                          =oD prosím Tě ještě jednou si přečti co jsem napsala a kukni na datum v mailu.

                          0 0
                          • vasek80  

                            Asi te mystifikoval ten člověk. Já v návodu u Ghosta měl max 120 kg už v roce 2010.

                            0 0
                          • tonik666  

                            Jo ok…kazdopadne pokud napsal 80kg, tak se asi splet.

                            0 0
                            • swinx  

                              Asi jo, bohužel tím spletl i mě… i když o váhovém limitu karbonů jsem tehda slyšela z více stran, nebylo to zřejmě tak žhavé =o)

                              0 0
                  • Vilém  

                    Tak co? Dosly ti smajliky?

                    0 0
                    • swinx  

                      =oD ne ne smajlíků je dost, ale hledám ten mail.

                      0 0
                      • nox159  

                        nedivil bych se kdybys ho jen tak nahodou nenasla :D

                        0 0
                        • swinx  

                          To bych se nedivila taky, vzhledem k počtu mailových adres, které musím prohledat ;oD

                          0 0
                          • Frostty  

                            Dej mi login a heslo, budu hledat s tebou :D.

                            0 0
                          • nox159  

                            kolik mailu, tolik nicku na BFku ze: zlatko, maajkee, scalare frosty… :D

                            0 0
                            • Frostty  

                              Uklidni se mladej :D.

                              0 0
                            • swinx  

                              Přiznávám se, skoro všechny nicky na BF jsou moje, i Nox159 a diskutuju tu sama se sebou … Říká se tomu schizofrenie =oD

                              No zatím jsem mail nenašla, tak se podvolím vetšině a omlouvám se, že teda širším podezřelé informace ;oD Možna ho najdu dodatečně.

                              0 0
                              • nox159  

                                ee muj nick pouziva jen 7 lidi a ty mezi nima nejsi!

                                takze zase lzes :D

                                0 0
        • slavekRM  

          A on má s těmi dráty někdo problém? Já na nich odjezdil dvě a půl sezony a byly v pohodě. A to velkou část v Beskydech.

          0 0
          • Zlatka  

            A dokážeš si představit metrákového chlapa (a scénář událostí), který si rád zaskáče, pořizuje si drahé AM a tak od něj samozřejmě očekává, že to bez problémů výplety vydrží?

            0 0
            • slavekRM  

              No já si chlapy běžně „nepředstavuju“. Osobně mám dle ročního období 81–85 kg. S výbavou 90kg, na kole si zaskáču taky rád a věř mi že ty kola to, na co jsou určené (AM), vydrží. Kdyby se ti nezdálo, tak si je přijď půjčit na odzkoušení. Stejně se mi válí v komoře.

              0 0
              • Zlatka  

                Kol na zkoušení mám dost. :)) Ale díky za nabídku a porč se ti válí v komoře? Já už mám za letošek 355km, heč. :P

                0 0
              • vasek80  

                +1 Já teda váhu v plné polní 85 a nikdy mě nanapadlo obávat se o kola.

                0 0
      • Zlatka  

        Já nekydám a nekecám, každého věc co si pořídí a polygon nazývat šrotem je hodně troufalé. ;)

        0 0
        • saintjv  

          Jen takova recnicka, co 29 se 120 zdvihama? U 29 je to jako u 26 se 140 zdvihama ne? A porad to pojede super i do kopce…;)

          Ps: 29 nebrat:)

          0 0
        • vasek80  

          Ta kritika na XT náby je kydání, kravina, žvanění, lhaní, kecání, matení, remcání a hlavně strašná píč.vina.

          Zajímalo by mě, kolik jiných nábojů vydrží klidně 50 000. Není to má zkušenost, ale s konusama jsem nikdy problém neměl. Zkraje je seřídím a pak už jen jezdím a jezdím. Jednou za rok zkontroluju vazelínu a zatím vždy byly namazané. Na Deorkách mám pouhých 10 000 ale bez známky opotřebení.

          0 0
      • TeryPV  

        Souhlas s náboji a Zlatkou. To co říká je nesmysl!!! Nesouhlas s tím že 120mm. Pro jeho použití na pohodové ježdění 150mm a v jezdivosti rozdíl nepozná. Ano pokud na závody pak 120mm.

        0 0
    • Blahycz  

      Mám AMR ale ne + jsem nejel. Myslim si že 120mm by stačilo vzhledem k tomu co píšeš ale rozhodnout se budeš muset sám jak zde píší. Každopádně to co je na tom videu tak ůplně v klidu sjedeš na 120mm.

      0 0
    • Normik  

      Zdůrazním ještě jednu věc, u AMR+ 150 se při prudkých výjezdech vyplatí používat snižování přední vidlice, pokud těch výjezdů je několik často po sobě, musí (může) se do ovládání vidlice zasahovat často, někomu to nemusí vyhovovat…

      0 0
      • TeryPV  

        Nemáš pravdu. Jediné kopce kde musím snížit vidlici jsou takové, které už jdu raději pěšky, ale většinou je jedu na 22/32 a to už je moc prudký kopec. Osobně bych svého talase vyměnil za sektora nebo floata, protože by mi snižování nějak nechybělo.

        0 0
        • marek_K2  

          ty mas ale predosle AMR plus, pozeral som prave geometriu ramu a stare AMR aj AMR plus mali 73 a 69 stupnov. Zatial co sucastne AMR zostalo na 69 a 73 , ale AMR plus uz ma 74 a 67 takze vidla je polozenejsia, celkovo ten ram je viac ladeny do AM a posed bude iny ako na starsom plusku. Ale taku geometriu maju dnes vsetky 150ky, takze nehovorim ze to je zle…Dlzky top tube zostali ± rovnake takze tam rozdiel nieje.

          0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je hrozně moc o tom jak to komu vyhovuje.

        Ve výjezdu se vždy zvýší sag tlumiče a sníží na vidlici. Čím vyšší zdvih, tím se to projeví více, i když hodně záleží na průběhu zadní stavby.

        Já jsem třeba zastáncem snižování na vidlici. Snižuju i když to není nutné kvůli tomu, že by se to stavělo na zadní.

        I když od té doby co jezdím AMS 150tku, tak snižuju na vidlici daleko méně a často si vystačím s propedalem (neomezuje mi stavbu moc, takže to pořád žehlí slušné, sag to ale dynamicky udrží daleko menší ve výjezdu, takže to částečně problém řeší).

        Na druhou stranu jsou tací, co nesnižují vidlici ani u staveb, které chodí hodně ochotně do zdvihu v první části zdvihu a kde se uvedený problém projevuje hodně. Přesto to někomu nevadí a nesnižuje.

        A pak bude hodně záležet jak bude přepínat tlumič nebo ne. Má tam teď CTD verzi, takže může omezit rychle páčkou méně a v další poloze více. Při tom větším omezení se sag sníží určitě už hodně výrazně (ale zase to může omezit stavbu už moc a nemusí to být vhodné do rozbitého výjezdu).

        0 0
        • TeryPV  

          Já osobně mám se snižováním problém, že mi přijde, že se změní geometrie kola natolik, že se mi pak špatně jede, ale je to jen můj pocit a proto moc nesnižuju.

          Jinak mám na tebe dotaz. Jak funguje to CTD? Je to stejný systém jako PVA u tlumičů x-fusion ?

          Dík

          0 0
          • MlokCZ  

            V praxi bohužel jsem zatím žádný pořádně neprojel.

            Konstrukčně uvnitř tlumiče to má tři kompresní okruhy. A dle přepnutí páčky jsou otevřené všechny 3, jen dva, jen jeden.

            A každý ten okruh se chová jinak.

            Obecně řešení tří samostatných kompresních okruhů se mi líbí. Ale není to oproti starším verzím pouze plus. Má to i nevýhody a to menší možnosti interního individuálního nastavení.

            Jestli to bude problém nebo ne těžko říct. Ono když jsou polohy tři, tak descent mód by mohl být slušně citlivý a tedy třeba ani nebude potřeba žádného většího ladění.

            PVA tlumiče tak moc dobře neznám. Pochybuju, ale že by to bylo řešené stejně. Tam jsou na páčce 4 polohy a určitě tam nebudou 4 kompresní okruhy. Spíše odhaduju, že jen dva a ty tři polohy páčky budou jen měnit předepnutí pružinky (nikdy jsem PVA detailně uvnitř nestudoval, tak ať mi klidně opraví někdo kdo to ví s jistotou a měl to třeba rozebrané).

            0 0
            • marek_K2  

              Vedel by si v zkratke zhrnut ze v com je hlavny rozdiel medzi open+propedal123 a CTD? pises ze CTD bude citlive ale ved v polohe D je to to iste co Open na RP23, ci nie? Takze propedal nefunguje podobne ako CTD ze zatvara kompresne okruhy ak spravne chapem?

              0 0
              • MlokCZ  

                To řešení je výrazně odlišné.

                Starší verze se dala ladit sadou planžetek a tlakem BV. Oboje dvoje mělo vliv na chování tlumiče jak pro vypnutý propedal, tak pro zapnutý.

                A nešlo dosáhnout kombinace extra citlivý tlumič v poloze vypnutý propedal + výrazně více omezující propedal.

                Žádné tři kompresní okruhy se u starší verze nekonaly.

                To, že bude CTD citlivější určitě nepíšu a ani to nikdy obecně platit nemůže (ani že bude citlivější, ani že nebude), protože to bude záviset na interním nastavení pro starou verzi tlumiče.

                A také píšu, že jsem v praxi ještě neměl možnost zkusit, takže nevím jak jsou ty tři kompresní okruhy u CTD naladěné.

                Jen píšu, že díky tomu, že tam jsou tři kompresní okruhy, kde páčka postupně jeden a pak dva zavře, tak je ta možnost, aby to bylo v descent módu hodně citlivé.

                Ty dvě omezovací polohy u CTD jsou pak daleko lepší řešení než u staré verze kolečko pro úroveň propedalu. Ty dvě polohy u CTD mohou dle konstrukce těch dvou kompresních okruhů klidně být naladěny, že trail mód omezuje jen velmi málo a climb mód bude blízký locku. To jen ukazuju možnosti tří kompresních okruhů. Nevím ale jak jsou v reálu nastavené.

                U staršího řešení úroveň nastavení 1,2,3 jen mírně ovlivňuje pořád stejný kompresní okruh, tedy nic moc to neřeší.

                Pro citlivější interní nastavení starší verze (VT L + ne extra vysoký tlak BV), které ovlivní jak polohu vypnutého, tak zapnutého propedalu stejně byla použitelná pouze poloha propedalu na hodnotě 3 (i tak to bylo znatelné poměrně málo, jak to omezovalo tlumič).

                Propedal fungoval podobně, jenže neměl třetí kompresní okruh.

                0 0
            • navlcinci  

              je to tak jak říkáš viz obr. ,který je sice z novější verze O2RCX ,ale principem je to stejné.je tam jedna hlavní cesta plus druhá cesta ,kterou přivíráš tou pružinkou uprostřed

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.