Ghost SE 2920 - přestavět nebo vyměnit

8 nepřečtených
  • Lachtan77

    Ahoj všem.

    Prosím o radu. Doktor mi po operaci kolene doporučil na rehabilitování jízdu na kole. Řekl jsem si fajn, stejně jsem chtěl nějaké nové kolo abych mohl se špuntama jezdit po okolních cyklostezkách. Pro mou starou silničku místní cyklostezky moc nejsou. Tak jsem koupil toto

    http://www.mojekolo.cz/…y-green-2014

    Ježdění mě však chytlo nějak víc a začal jsem řešit věci kolem kola, které mě ještě před rokem vůbec nezajímaly. Nejvíc mě momentálně trápí hmotnost kola. Takže souvisí se všemi komponenty. Co jsme si v práci zkoušel kola kolegů, tak jsou znatelně lehčí. Ale taky byly o cca 10t dražší. Všechno to byly 29" HT.

    Tak se vás ptám.

    Bude lepší na stávajícím rámu, který se mi líbí a vyhovuje, se pokusit postavit něco lehčího, kvalitnějšího? Je tento rám kvalitní a má cenu na něm stavět? Kolik asi tento rám ve velikosti 19" váží?

    Anebo se na to vykašlat. Brát to tak, že mě to přivedlo k vážnější rekreační cyklistice. A kolo prodat a za 25t nechat něco slušnějšího postavit nebo koupit? Spíš tedy asi postavit. Kolik bych za to kolo s odjetýma 600km mohl dostat?

    Díky všem za konstruktivní příspěvky.

    0 0
    • Azmir  

      Tak pokud chceš shodit nějakou hmotnost a taky zissat nějakou lepší funkci, tak na tomhle by bylo třeba vyměnit fakt skoro vše. To máš opravdu lepší to jako téměř nejeté projet a jak píšeš za těch 25 si nechat něco slušnějšího složit.

      0 0
    • Erknold  

      obojí vyjde prakticky na stejné peníze. Jen s přestavbou bude více drbání. Vidlici třeba Epicona, to je 6k. Ale hops pevná osa, tak dáme nová kola. Nechat zaplést cca 5k. Kliky by to chtělo lehčí, další cca 2k. Řazení Altus, no když už ladit, tak i funkčně. Jo ono je tam 3×9, tak něco starého hledat. Skoro 1k fuč. K tomu by ale stávající brzdy vypadaly také blbě. Další 2k fuč. Už je to více jak 15k. Nějaká drobota k tomu.

      Ve výsledku ty komponenty samotné prakticky neprodáš, jelikož je to low end. Budeš kolem toho dva týdny běhat a buď to bastllit sám, nebo ještě platit za práci.

      To je asi opravdu jednodušší něco nechat postavit a tuto se pokusit prodat za půlku pořizovací ceny.

      0 0
    • Lachtan77  

      Prozatím děkuji za Vaše názory. Přidá se i někdo další?

      0 0
      • niky79  

        Proc te trapi hmotnost kola?

        0 0
        • Lachtan77  

          Netrápila mě do té doby, než jsem vyzkoušel kola od kolegů. Sice tedy jen okolo fabriky, ale jízda mi přišla pocitově příjemnější, lehčí.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Stačí promazat řetěz a vyčistit středový složení + nafoukat pláště na správnej tlak a uvidíš, jak ti jízda přijde lehčí ;)

            0 0
    • Lachtan77  

      Ještě jednou díky za Vaše názory.

      Rád bych se posunul dál. Jestliže by tedy výměna versus přestavba vyšla na ± stejné peníze, tak s ohledem na rám by bylo lepší udělat co? Pokud bych nechal stavět nové kolo, tak určitě na lepším nebo kvalitativně stejném rámu. Najde se tady někdo, kdo je schopen ohodnotit kvalitu rámů Ghost? Pokud by Ghost byl kvalitní rám, klidně si s tím ušpiním ruce a budu si to bastlit po večerech sám. Taky je však potřeba přihlédnout k váze samotného rámu. Nechtěl bych měnit kola, vidli, brzdy a časem trochu sjednotit zbylé komponenty, ve snaze ušetřit nějaké kilo a tuto snahu zabít stavbou na zbytečně těžkém rámu. Sundané věci z kola bych použil na malé vylepšení ženuščina starého krose. Kola bych obul do hladkých plášťů a v zimě používal na trenažéru.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.