Giant Trance - thread pro všechny uživatele

165 nepřečtených
  • Mike TB

    Hledal jsem v historii neuspěšně nějaké informace. Jak jste s kolem spokojeni po delším ježdění, co nějaké vychytávky a vylepšení. Jaké jezdíte vidlice, tlumiče a jejich nastavení. Kolik vás na něm jezdí se 100 a více kg. Prostě podělte se o zkušenosti.

    0 0
    • miche  

      Trance 3 (rocnik 2006) zatim dobry (tuk tuk), mam na nem najeto kolem 4–5 tisic, jediny co me vadi je vakl cepu u tlumice (fox float R), ale to se snad vyresi objednanim novych … ma ale jen 80 kilo :-(( :-)))

      0 0
    • tim  

      forums.mtbr.com/show­thread.php?t=107871 Taky jsem vypotil recenzi na rám + něco je v profilu.

      0 0
      • KubaBajk  

        tak já ho mám jen chvilku a co zatím vím stoprocentně je to,že vidla docela dost nestíhá zadní stavbu,co se týče citlivosti – okamžiku odtrhu,vidle MX Comp.. jinak poněvadž mám najeto málo,tak zatím s rámem žádné problémy nejsou

        0 0
        • Mike TB  

          Ja mel uplne stejny pocit a uz jsem MX Comp vymenil za XC SL700. Ted ji teprve zajizdim a zvykam si na jiny zpusob ovladani a hlavne stale laboruji s nastavenim vidle. Jinak s Float RP23 maximalni spokojenost i pri moji vaze.

          0 0
          • KubaBajk  

            tož to rozhodně,RP23 gut, ale nevím,zda při výměně vidle půjdu do Maruš..nejspíš už určitě ne,..

            0 0
    • pitos  

      Tak tedy,váha asi 70kg.,tlumič + vidla podívej se. Sag tlumiče při prostředním nastavením 9mm.,vidle nevím,asi něco málo přes 20mm. Po přechodu z vidlice 100mm. na 130mm. žádný problém,třeba ve výjezdech,jen samé plusy. Spokojenos je,sice jsem adept na větší zdvihy ale rozhodně si nijak zvlášť nestěžuji a tak 2–3roky mi ještě dobře poslouží. Perfektně nízký rám, super geometrie,možnost postavit jak do xc tak enduro. Vstup do světa fullu jsem nemohl vybrat lépe.

      0 0
    • kungpao  

      Nehovorím za seba ale za priateľku. Trance 3, ročník 2007. Po štyroch mesiacoch cca 1000 km v teréne, kostra a tlmič maximálna spokojnosť, radenie a šalter akceptovateľné ale poznať nižšiu sadu (to viete, zvyk na X.O :-) ), brzdy Juicy 3 maximálna spokojnosť aj u priateľky ktorá je na túto kategóriu veľmi citlivá, trochu nemožnosť uspokojivo nastaviť RS Toru pružinovú. Keby niekto chcel, dohodneme sa na výmene za vzduch. Celkovo tvrdí že si nemohla lepšie vybrať a ja to len potvrdzujem. Krásny príklad ako sa dá urobiť dobrý bike za dobré prachy. Nevýhodou je vyššia váha, po dvoch rokoch ale pomeníme komponenty za ľahšie a zmeníme vidlu, čo predpokladám nám uberie 2 kilá a 20 tis. :-)korún

      0 0
    • muffin  

      moja vaha 60kg, vidlu fukam na 55PSI, tlmic na 95PSI, celkova velka spokojnost, na jazdenie beznym terenom bez vyhrad, trochu malo zdvihu v Slanskych vrchoch oproti Dijckovmu Reign-X :P capy na tlmici som menil asi pred mesiacom, vyslo ma to trochu drahsie, lebo bolo potrebne prelisovat stare puzdro v ocku tlmica za nove

      zatial menene okrem brzd priamo pri kupe plaste z hutchinson buldog na schwalbe NN/RR-podstatne zlepsenie a nejaky spotrebny material(retaz, kazeta, brzd.dosticky…)

      0 0
    • skutek  

      mam trance3 dnes presne 2mesice,jsem s nim cim dal vic spokojen.najel jsem zatim asi500km.napiste me jak se starate o zad.stavbu.jestli nejak mazat nebo ne.prodejce me rekl at cepi nastrikam GTeckem.aby tam nesla voda.tak jsem to udelal a zase se na to lepi brutalne bordel.tak nevim co je mensi zlo.jinak vazim 80kg a tlumic mam na 170psi.odskok ted mam na treti poloze.

      0 0
      • Bobesss  

        Já mám Trance 2. Jediné co mě překvapilo po 800km mrtvý řetěz a trochu na nic gumy. Baracuda a piranha co tam souna měkkém dost plavou. Nejsem sprinter, dal sem tam Velociraptory a o dost lepší (krom hučení na cestě) . A taky trochu v delších klesáních nestíhající přední brzda, což řeším výměnou kotouče za větší, snad to pomůže. Jinak mám 85 kg a jiné problémy zatím nebyla a doufám že nebudou :-)

        0 0
        • KubaBajk  

          …jsi spokojený s Velocirapto­rama?Já teda moc ne..jak už tu bylo kýmsi řečeno(a já souhlasím),tak Velociraptory nedrží skoro na ničem.. Jinak Trance je výborný rám,o zadní stavbu se nijak nestarám,jen pucuju a stříkám silikonem tlumič. Vážím s oblečením a s batohem tak 75kg,tlak,co vozím je cca 120Psi,mám RP23 a často přepínám..na asfaltu dávám ProPedal 2 a jinak Open…naprosto v pohodce.

          0 0
          • Bobesss  

            No mám zkušenost se Z Maxy a jedou dobře. Vidím to i na tom, kam se všude vydrápu, kámoši co s něma jezdím už většinou tlačí a určitě to nebude tím, že bych byl tak super pilot :-)) navíc má ta guma i docela dobrej poměr cena/výkon. Proč dávat za gumu litr, když tak odlišná moc není a sedře se ůplně stejně rychle?

            0 0
            • Pavlos  

              ty postedni dve tri vety jsou nehorazna konina;)

              0 0
              • Bobesss  

                Proč myslíš? Měl sem gumy v kevlaru a krom toho, že sem za ně víc zaplatil sem podstatnej rozdíl fakt nepoznal. Možná kdo řeší každej gram na kole… Ale jinak drapáky do terénu sou více méně podobné. Kámoš jezdí Tiogy, vypadá podobně. Pokud víš o něčem lepším za rozumné prachy, hoď typ. Rád se něco nového dozvím.

                0 0
                • Pavlos  

                  wtb timberwolf taky nestoji moc a drzi teda o dost lip nez velociraptory pripadne nejake chwalbe fat alberty v dratu;)

                  0 0
                  • Bobesss  

                    No ale to WTB co si psal se dělá i v 2.1 ? Nejezdím DH abych užil gumy co mají 2.3 a víc

                    0 0
                    • pitos  

                      Nepotřebuješ jezdit DH abys využil 2.3"

                      0 0
                      • Pavlos  

                        no podle me je na dh 2,3" malo:) je to tak akorat na beskydy:)

                        0 0
                        • pitos  

                          Jé,ahoj,škoda žes nebyl v sobotu,byla to parádní akcička. Max.pohoda,per­fektní lidi a dva extra sjezdy:)

                          0 0
                          • Pavlos  

                            njn ne vzdycky to vyjde:)

                            no priste ficim svama a prijedu mozna i spar lidickama bo sem kupil seata alhambru takze mista je dost:)

                            0 0
                            • Bobesss  

                              Takže v sobotu mám za sebou docela blátivého drtiče, hodně mokrých kořenů,kamení a s tím, že Velociraptory na ničem nedrží nesouhlasím. Podržely na místech, kde lidi předemnou jeli pořád ve smyku, nebo padali. A na cestě to taky není taková hrůza,jak se tu na fóru pořád píše. Asi co člověk, to názor

                              0 0
                              • TinkTink  

                                S cim konkretne srovnavas?

                                0 0
                                • Bobesss  

                                  Měl sem Speed Maxy od novoty na kole, pak Z maxy. Na dalším kole byly nové od Hutchinsonu Piranha a Baracuda. No a proti těmto mě Velociraptory přijdou lepší. nehádám se, nemám ani žádnou provizi za reklamu, je to jen čistě můj názor. Jak to sjedu, klidně si nechám poradit něco, co třeba líp pojede po tvrdém a bude mít stejně dobrej záběr třeba v blátě. A neojedu to za 500 km.

                                  0 0
                        • Tušnak  

                          ták ták:o)

                          0 0
          • pitos  

            120psi na 75kg. se mi zdá málo,jaký máš sag?

            0 0
            • KubaBajk  

              asi 15mm..

              0 0
              • JSt  

                to je strasne moc. mam tak polovicni a bezne mi chodi tlumic 2–3 od dorazu. je to volake cudne

                0 0
              • pitos  

                Ja 9mm. Kdybych měl 15mm.tak v trochu náročnějším terénu jde nadoraz. 15mm je strašně moc i v manuálu doporučují zhruba tu polovinu tvého.

                0 0
              • pitos  

                Kdybych jezdil trochu „jemněji“ tak těch 10–12mm si ještě dovedu představit.

                0 0
                • KubaBajk  

                  jezdím jemněji a měřil jsem to svinovacím metrem z vrchu,páč se mi nechtěl oddělávat ten kryt..může to být i těch 12..prostě se rád houpu,krásně žehlí i malé hrany. Ale když máte takové reference,není probl přifouknout a dám vědět..

                  0 0
                  • pitos  

                    Jak ti to vyhovuje a nechodí nadoraz tak v pohodě jezdi:)

                    0 0
                    • KubaBajk  

                      a jak s určitostí poznám,že jede nadoraz?..Pocitově bych řekl,že ne..

                      0 0
                      • pitos  

                        Jak ho vypustíš tak se podívej kam až při stlačení jde kroužek.

                        0 0
                        • KubaBajk  

                          no počkej,to nechápu,sorry,když ho cypustím,tak pude nadoraz logicky vždy,ne?..nebo se pletu?

                          0 0
                          • JSt  

                            sak podle toho si zjistis tim o-krouzkem, kde ten doraz presne je. abys vedel, kolik ti jako zbyva v beznem provozu.

                            0 0
                  • pitos  

                    Já to mám nastavené tak abych na tom mohl i skočit a zároven to bylo i pohodlné.Pláště vozím 2.35" a v horách podhuštěné,tím taky vyrovnám komfort.

                    0 0
                    • KubaBajk  

                      to je ono..já vozím 2,1 a poměrně natvrdo..proto to mám měkčí…řekl bych

                      0 0
                      • pitos  

                        No a další věc je že ja můžu vyřadit propedal.Sag měřím v pozici s propedalem,s vy­řazeným bude větší,a celkově tím pádem komfortnější.

                        0 0
                        • KubaBajk  

                          no,já mám RP23,takže to můžu taky…a taky jsem to udělal,měřil jsem ho v Open pozici.Jinak já jsem se vůbec nedíval na to,jaký má být sag/kg jezdce..došel rám,já ho osadil,tlumák byl jaksi nafoukaný,hupsnul jsem na to a jel do terénu no a ufukoval jsem a ufukoval(divné slovo:-)),až jsem usoudil,že teď je to dobré…a tak jezdím.

                          0 0
    • Pecen  

      Zdarec. Mám tohle kolo 3 měsíce. Před tím sem jezdil Mongoose. Je to fakt velkej rozdíl. Nemá chybu. Jo a ty tlaky ladím podle možností. Já mám 90 kilo a na tlumiči mám 200 psí. Je tam Fox Float R

      0 0
      • Bobesss  

        No já to nafoukal předek i zadek podle tabulek, co k tomu kolu jsou a přijde mi to dobré. A je sice fakt,že k tlumiči nejlepší přístup není, ale ty 3 šroubky není tolik práce aby se ten ponor nedal změřit a snad se nemusí foukat tak často. Dělal sem po 2 měsících kontrolu a tlak Ok. Jinak sem spíš tak uvažoval, máte někdo zkušenost jak dlouho ten tlumič tak vydrží??

        0 0
    • Bobesss  

      Na fotkách sem koukal, že na některých Trancech jsou jinak vedené lanka na zadní stavbu. Je to tím spodem lepší? Já je mám vrchem a na brzdu je to fuk, ale na přehazovačku sem musel to tenké lanko vyměnit, protože to pořád neřadilo jak by mělo. Mám tam teď klasiku a konečně to funguje jak má

      0 0
      • dieegoo  

        Taky jsem na to koukal. Funkčně to asi rozdíl nebude. Hlavně si dej bacha, jak je ten plastový držák bovdenů u sedlovky, aby ti nedělal neplechu. Já si ho vůbec nevšímal, upnutí jednoho bovdenu se povolilo, opřel se o rám a vybrousil mi do důlek. Když ho sundáš, nic takovýho nehrozí a bovdeny se budou pořád na svým místě.

        0 0
        • Bobesss  

          No já sem místa, kde se to dotýká podlepil samolepkama proti odírání, něco jak se dává pod bovdeny apod. Není to šťastně vykoumané

          0 0
    • Troll  

      Musim rici, ze i ja se radim k VELMI spokojenym majitelum. Pri mych 95kg mam nalitano za asi 2 mesice pres 700km. VSechno chodi, jak ma. :-) Akorat jsem menil hned pri nakupu vidli za RS Duke SL (mela najeto asi 3.000km, rovnou jsem na ni nechal udelat servis a ted trochu resim tuhost – nemaje zkusenosti s kotouci. Prijde mi, ze neni dostatecne tuha. Obcas skrtne kotouc…

      Kdyz se postavim z prudsiho kopecka a udelam cviceni zabrzdit predni, zabrzdit zadni, povolit predni, tak je tam zrejmy pohyb, u stredu bych klidne tipnul 2–3cm. A tak nevim, jestli je to normalni nebo ne?

      Upgradem kola jsem presel ze spalku na kotouce (u spalku byla vidlice OK) a byl na ni udelany servis. Tak nevim, jestli je tohle chovani dusledkem jineho pusobeni sil u kotoucu a nebo blbe udelany servis. :-(

      Ale kazdopadne, kolo totalni spokojenost. Jedine me trochu vadi blba dostupnost tlumice (mereni sagu, mazani, kontrolola kolik zdvihu pouzivam). Nemate nejaky tip?

      0 0
      • vlk  

        Hele a jak velký kotouč tam máš a jakou brzdu. Já mám na Duku 160mm a lx brzdu a neškrtá mi to. Teda škrtalo, když byla brzda nová.Chvíli trvalo než jsem to dobře seřídil. Obecně kamoš má s hydrou vidli Toru-sice mu škrtá(moc se se seřizováním neštve), ale pocitově je to tužší.

        0 0
        • Troll  

          Mam Juicy 3, 160mm. Ze zacatku to bylo horsi, ted uz si to trochu sedlo (najeto 700km). Ale treba situace – jedu po pesine, najednou parez, takze musim udelat „mysku“. Brzdit, rychly uhybny manevr (prava-leva), spis v mensi rychlosti, ale zase maly polomer. Zcela zjevne si skrtne a v podstate vzdy. Nevim, jestli je to normlani, jsou to me prvni kotouce.

          Pak mi prislo, ze mam povolene hlavove slozeni, zacal jsem to resit a zjistil, ze ve smeru jizdy ten Duke docela pruzi. Co dela do boku z toho muzu jen hadat. To hlavove slozeni si pak nejak sedlo…

          0 0
          • vlk  

            Zajímavý, mě to škrtalo jen zezačátku.Stále jsem šteloval brzdy. Jenomže ony jak byly nové, tak asi pístky nebyly zaběhané a občas některý vyběhl dřív a pak to škrtalo-když se vrátily nesouměrně.Vyndal jsem destičky, zatlačil pístky a seřídil třmen na střed té mezery ve třmeni. Pak jsem nasadil destičky a brzdil-často to škrtalo. Někdy, když jsem zastavil,tak jsem si to spravil-tu destičku co byla blíže kotouči jsem podržel a pákou mírně přimáčkl-tím se to srovnalo.Za nějakou dobu si asi ty pístky sedly a už to nedělá- žádné problémy-já mám ale lx brzdy.

            Jak moc Duke pruží ve směru jízdy nedokážu porovnat, ale dnešní vidle s 32mm vnitřními jsou tužší.I tak se dá na Duku jezdit a myslím si, že je to dobrá vidla.I když za tu cenu by dnes měl člověk např. Rebu.

            0 0
            • Troll  

              No na starem kole jsem byl z kombinace spalky-Duke naprosto nadseny. Tak jsem si ji pak hodil na Trance – za prve jsem s ni byl fakt spokojeny a za druhe mi odecetli cenu…

              No je mozny, ze se ty kotouce proste chovaji jinak. Asi si od nekoho pujcim kolo s kotouci a uvidim, co mu ten predek dela. Blby je, ze jsem zaroven nechaval i delat na Duku servis, takze ted jsem takovy nejisty, co s tim udelali. :-(

              0 0
              • vlk  

                Já si dal Duka taky z HT na fulla, protože jsem byl nadmíru spokojen. Mě Duke vyhovuje a taky nebudu měnit.To, že je trochu měkší mi až tak nevadí, na jízdu to u mne nemá skoro žádný vliv.Zkus si ten třmen pořádně seřídit a pokud jsou brzdy nové, tak vyčkej než se zajedou.Mělo by to škrtání přestat.

                0 0
              • vlk  

                No osobně si myslím, že ať dělali na Duku jakýkoliv servis, tak na tuhosti to nebude mít pražádný vliv.

                0 0
    • KubaBajk  

      Jediná věc,co mě zatím na Trancovi trošku štve,je to,že hadička od zadní brzdy se při pohybu zadní stavby ohýbá kolem horní rámové trubky směrem vzhůru,až nakonec nevzhledně čouhá v oblouku..Trance má totiž na trubce jen dvě uchycení pro hadičku zadní brzdy..daleko od sebe.. ..řešil jste to někdo?

      0 0
      • Bobesss  

        jasně, to samé. Přidal sem si tam samolepící úchyt a je pokoj. Děsně mě to štvalo

        0 0
        • KubaBajk  

          samolepící úchyt?

          0 0
          • Bobesss  

            Jasné, normální držák samolepící,ale pro zichr tam mám i pásku. Dali mi to na cyklokrámu při garančce, protože ta vylézající hadice mě docela vadila. Vypadalo to rozhodně hůř, než ten úchyt. Jinak je to vidět na fotce kola v profilu.

            0 0
            • KubaBajk  

              budu to muset nějak vykoumesit,moc se mi nechce lepit na rám nějaký bazmek..ale díky za tip,možná to tak dopadne.. …jinak to máš velikost 18?Jak jsi vysoký?

              0 0
              • Bobesss  

                178, velikost rámu mi doporučili přímo v Progresscykle. Je to myslím to M. Předtím sem měl normálního horáka s 19 rámem a větší bych nechtěl, vyhovuje mi to.

                0 0
      • Dados  

        Tak zrovna tohle ne, ale prošoupává mi pěkně trubky všude, kde se jen dotkne – svině :) Já jí ale podlepim, ta bude koukat!!

        0 0
        • KubaBajk  

          Takže jsem to vyřešil tak,že jsem odstranil ty origoš plastové nacvakávací držáky hadičky,co jsem dostal k rámu a nahradil je obyčejnými stahovacími pásky…ty jsem pořádně(fakt nafest) utáhnul..a nehýbe se to – žádné samolepící úchyty,pásky v prostřed trubky,nic.
          Další věc,udělal jsem na maraparův popud na řazení bowdeny v kuse,dělené jsem vyhodil…musím vám to doporučit,nevěřil bych,že může Shimano tak řadit..super věc.

          0 0
    • bikerzdenek  

      V únoru bych se měl stát také majitelem Trance 1. Těším se na to jak malý kluk. Mám proč? Dejte nové zkušenosti. Model 2008 je ale dost jiný než předchozí. Měl by být lehčí /nikde jsem nenašel hmotnost/, má úplně jiný rám i některé osazení. Co říkáte na nové modely?

      0 0
    • kali222  

      nemohl by me nekdo zmerit vzdalenost na velikosti S a M vzdalenost stred az uplny konec sedlove trubky na ramu? v geo to nemaj az do konce.docela trance zvazuju :-)

      0 0
      • bikerzdenek  

        Projel jsem zahraniční stránky GIANTU a když projdeš všechny země, které jsou uvedené, bývají tam drobné rozdíly v údajích, třeba tam najdeš rozměr přesně. Mě se podařilo najít hmotnosti Trenců, myslím na holandských a určitě taiwanských stránkách a jinde je neuvádějí. Zajímavý údaj Trance 1 /mod.2008/ bez pedálů 11,9 kg, to je docela slušné na fulla, nebo ne? www.giant-bicycle.com

        0 0
        • kali222  

          maj v tom borcus. z austraslkejch sajtu to vypada, ze je ten samej udaj az ke konci trubky :-( takze zas na me nebude vhodna velikost, co se tyce delky rámu a vytazene sedlovky:-(( chjo,zstrcena sedlovka ---nikdy

          0 0
    • KubaBajk  

      Lidi,můžete mi někdo říct,jak moc se změní ovladatelnost Trance.když dám vidlici s vyšším zdvihem?Mně totiž přijde,že už tak není Trance žádný hravý kličkař mezi stromy…mám obavu,aby kolo po výměně vidlice nedrželo přímý až příliš. Vyšší zdvih na Trancovi vpředu tu má snad jen Pitos..?

      0 0
      • JSt  

        ja tam to samy, co pitos. dolu a po rovine je vyssi zdvih imho prinos. do nejakych technictejsich delsich stoupani sundavam vidlu na 100mm (ale to vyjimecne). na tech 130 je to takovy neklidnejsi, ma tendenci se zvedat na zadni. tech 130 bych bral jako maximum pro ten ram. takze rikam vetsi zdvih ano, ale je dobry mit v rukavu snizeni na tech 100, na ktery je ten ram delanej.

        0 0
        • KubaBajk  

          Díky moc,kdyby jsi volil mezi Fox Float 120 a RVL s UTurnem,vzal bys teda asi RVL…?

          0 0
          • JSt  

            floata vubec neznam, takze porovnani s rvl nemam. na kazdy pad s tim rs neslapnes vedle. jen jeste upresnim, ze vozim krapet prefouklou negativku, takze si uzere neco zdvihu tzn. ve finale tech ±120mm. a i to uz je na ten ram dost na nejaky narocnejsi vyjezd. a proto bych volil kvuliva u-turnu rvl.

            0 0
            • KubaBajk  

              Můžeš prosím objektivně říct,zda se přefouknutá negativka pozitivně projeví v počáteční citlivosti,žehlení malých nerovností? Přesně tohle mě totiž napadlo,že bych udělal,kdybych ji koupil.

              0 0
              • JSt  

                objektivne? to asi ne. subjektivne jo, proto to tak vozim ;-). i kdyz treba mlok (mozna nekdo i jiny) bude tvrdit, ze to poznat neni.

                0 0
        • pitos  

          Sundával jsem vidlu na nižší zdvih jen jak byla nová,když jsem ji testoval.Nyní mám stále 130mm(přesněji asi 125mm) Je sice pravda že bike je zejména v prudkých a technických výjezdech trochu méně stabilní ale já si na to docela rychle zvykl. Naopak třeba zvedání předku se u mě nekoná,drží dobře. Nevím proč to dělá tobě,napadá mě jen to že máme každý jinou velikost rámu.

          0 0
          • JSt  

            podle velikosti ramu bych to mel mit klidnejsi spis ja, kdyz mam 20", bych rekl. mozna to bude sedlovkou a sedlem dost vzadu. ale jak rikam, snizuju vyjimecne. kolem brna nejsou ty vyjezdy tak dlouhy, takze se s tim da poprat. pokavad by to bylo neco dlouhyho, bralo by mi to dost sil a radej to sesroubuju.

            0 0
    • bikerzdenek  

      Tak už jste se někdo dočkali modelu 2008 nebo to bude opravdu všude opravdu až únor?

      0 0
      •  

        Mám objednanej Trance X1 a stále čekám, dle mého prodejce někdy koncem ledna.

        0 0
    • Bobesss  

      Jak široký gumy vlezou na trence dvojku?

      0 0
    • bikerzdenek  

      Tak „obr“ Trance 1 08 je doma. Nyní můžu svoji dvanáctiletou Balancku /která mimochodem ale slouží stále bez problémů do roztrhání těla/ pasovat na bahňáka. V tomhle psím počasí jsem však trencíka jen ladil v garáži a ujel asi 500m po naší a přilehlých ulicích. Na první vyjížďce ho snad taky nafotím, jinak není příliš co měnit. Ostatně to ukáže čas. Asi jen do budoucna pláště /zatím KENDA Nevegal 2,1/, v terénu budou pravděpodobně dobré, ale na tvrších rychlejších úsecích bude valivý odpor krutě znát. Váha vč.pedálů cca 12,5 – skutečně váženo, ale přesnost tak ±0,5 kg, lépe to zatím nemám kde /některé zahraniční stránky uváděly 11,7–11,9 bez pedálů/.

      0 0
    • HoK  

      Tak se taky hlásím do klubu:-) Zkušenosti žádné, ale radost veliká.

      0 0
    • dieegoo  

      Trenclisti, třeba mi poradíte. Potřebuju nosič na střechu k autu, do kterýho by se dal loňský trance upnout. Držáky s upnutím rámové trubky z boku vypadávají ze hry, spodní klec je moc široká.

      V jakém nosiči máte upnutá kola vy? Celkem se mi zamlouvá systém od Thule, kde je kolo upnuté za přední vidlici, ale zas 3 tisíce mi přijdou celkem dost na to, že je to principielně i mechanicky snad nejjednodušší systém.

      0 0
    • Dados  

      Mám jenom malej dotaz, nemáte nebo nevíte náhodou kde sehnat nákres Reigna (07)? Jde mi hlavně o rozměry a úhly zadní stavby..

      0 0
    • Dados  

      Tak ještě jednou – snad mě neztlučete… Šla by teoreticky dát na Trance zadní stavba z Reignu? Případně změnou vahadla změnit zdvih? Jen tak nahlas přemýšlím, tak třeba má někdo podobnej tok myšlenek…

      0 0
      • dieegoo  

        O tom vahadlu jsem přemýšlel a řekl bych, že není důvod pro to, aby tato změna nešla provést, když je možné stejnou modifikaci provést na jiných celoodpružených kolech. Otázkou je ovšem, zda by nebylo nutné vyměnit tlumič za delší, přece jen velikost vahadla nedává příliš možností k jeho konstrukčním změnám a změně pozice tlumiče vůči rámu.

        0 0
        • Dados  

          S tim tlumičem máš asi pravdu – docela by mě lákalo to zkusit…teď už jen sehnat ten správnej díl..

          0 0
      • miche  

        Sorry, ze do toho takhle lezu, mam problem (trandak 2006), dal sem sedlovku 400mm Ritchey Comp abych nenicil ram (350mm se mi zdalo na hrane) a po par tejdnech mam ponicenej ram a sedlovka v prdeli, mno takze resim jakou jinou 30.9mm/400mm do 1500,– a taky jestli radeji nedat objimku s rychlouponakem, pac tim imbusem sem tomu asi pomohl pretazenim … mno a jaka objimka (radeji sirsi ze) a o jakem prumeru vlastne … diky a sorry ze lezu do reseni zadni stavby :-)

        0 0
        • miche  

          No tak trandaci, nic??? Zadna reakce? :-(

          0 0
          • dieegoo  

            Já ti neporadim, ale taky se přidám s prosbou o odpověď, protože 400mm sedlovku bych taky ocenil…

            0 0
            • pitos  

              na trance bych dal teleskop protože nejde dostatečně zasouvat sedlovka,tato má sice 30.8mm ale to není problém.Já takový průměr vozil celou dobu a i teď konkrétně tuto používám na rám 30.9mm.

              0 0
              • miche  

                Jako ze nejde zasunout libovolne dolu??? Ha, to sem nezkousel, mam ji pres 27 cm venku tak asi proto:-) Jinak 30.8mm se teda pripadne nemam bat? To by se dala sehnat naka levna od BBB teda. Ta teleskopicka vypada pekne, ale ja jezdim XC … takze by mi byla na dve veci :-)) Ale diky!

                0 0
                • pitos  

                  jo nejde zasunout do rámu dolů,což je problém kokud ji chceš ve sjezdech zasouvat…to ale asi nebude tvůj problém,případně rozsah co ti nabízí normální sedlovka bude pro tebe dostačující.

                  dva roky jsem na trancovi vozil sedlovku pells 30.8mm,teď mám zase rám s průměrem 30.9 a mám tento teleskop…je to minimální rozdíl a nikdy jsem nezaznamenal problém,v rámu sedí perfektně.

                  0 0
                  • pitos  

                    ještě dodám…podívej se na ten teleskop,uvádějí že je vhodný na rám  norco shore 08 a ten má stejně jako můj six 30.9mm

                    0 0
                    • miche  

                      Super, diky za pomoc, a co ta objimka s upinakem misto imbusu, netusis jakej je to rozmer (nemam cim to merit) a jeslti vubec existuje neco sirsiho pripadne, nez je origos co se dava na trandaky ??

                      0 0
                      • pitos  

                        nevím jaké jsou míry objimek přesně ale já tam mám s vnitřním průměrem 35mm…teď na sixovi mám tu originál giant s imbusem, sedlovku  posouvám vrchním upinakem .

                        na trancovi jsem měl nějakou od authoru s rychloupina­kem,vnitřní průměr taky 35mm.

                        0 0
                        • miche  

                          takze by tam tato o prumeru 34,9 mm mela teoreticky jit co …

                          0 0
                          • pitos  

                            ja bych řekl že to bude ono.

                            0 0
                            • miche  

                              tak asi jo, nasadil sem tu BBB objimku s rychloupinakem a snad dobry, rozhodne sem to pretahoval, pac jak se mi tam dostaval bordel a skripala sedlovka, tak sem vzdy vycistil a pak poradne dotahl … a pak vic a vic … :-))))

                              0 0
    • krokus  

      Přemýšlím o tom, že bych si koupil Trance X 4 (např. tady), popř. loňský Trance X 3, pokud bych to ještě stihl, a že bych vidlici (Recon nebo Reba) vyměnil za Epicon TAD z tunning-testu a tlumič Float R za Float RP2 (na chainreactionu teď např. za 160 liber). Co si o tom myslíte? Otázka je, za kolik bych ty komponenty dokázal prodat, tj. jestli by ta investice nebyla příliš velká. Taky si nejsem jistý, jestli je na tomhle kole lepší tlumič vůbec potřeba – třeba Float R funguje v kombinaci s Maestrem optimálně, nevím.

      Teď jsem si všiml, že tohle je thread o Trance bez „x“ – ale snad to přežijete:-)

      0 0
      • kali222  

        trance bez X: kdybych mel prachy navic, koupim si zpatky svyho bejvalyho! pro me je to perfektni ram, zatim si stojim. neni to zadnej gramar,neco snese, tech 105 mm bylo na prulet mestem i do dolesa, v kombinaci s vidli s pevnou oskou jsem se snizenym sedlem trdlil na bmx.......... jednou si ho zas koupim s floatem R jsme byl spokojeny. univerzalni kolo Xko nabidne vic komfortu

        0 0
        • krokus  

          Tys mel tedy Trance bez X? Treba tedy ho maji (v mé velikosti) za perfektni cenu – jen by se samozrejme musela vymenit vidlice. Preferoval bych ale Trance X právě kvůli pohodlí.

          V hledáčku mám ještě Canyon XC a Poison Arsen AM. Canyon má ale možná už moc sportovní geometrii, o tom Arsenu mám taky určité pochybnosti (např. že je docela těžký).

          A propos, kolik může vážit rám Trancu X?

          0 0
          • MlokCZ  

            Oproti Trancu X s Epiconem TAD bych u Canyonu stavěl spíše už AMko než XCčko. A určitě bych vzal Xko, tam i ten Epicon TAD půjde lépe a využiješ lépe plný zdvih + snižování do výjezdů.

            0 0
          • kali222  

            nevim kolik Xko,ale muj „bez X“:) s komplet hlavou a sedlovou objimkou v Mku okolo 3,3 nebo 3,4 kg

            0 0
          • prtavec  

            Lonskej Trance X ve velikosti XL vazi 2,75kg i s tlumicem, sedlovou objimkou a castecnym hlavkem (misky uz byly nalisovany)…

            0 0
      • MlokCZ  

        Ten tlumič to záleží na každém, jaké má preference. Třeba já bych Maestro + Float R nesnesl vůbec. Další podstatní faktor tu je, jak je nastaveno compression tune.

        Podle mě Maestro nepotřebuje nijak omezovat tlumičem, tedy ideálně RP2/RP23 s compression tune na minimu. Někdo ale raději více omezuje zadní stavbu a pak mu Float R může sedět a někomu třeba dokonce i Float R s compression tune na střed nebo max (tohle by ale z mojeho pohledu byla už smrtelná kombinace, která by zcela zabila dobré žehlení toho rámu).

        Já bych osobně ten tlumič za RP2 vyměnil, ale aby to mělo smysl, tak musí být s compression tune na minimu, jinak to nic neřeší. A to samostatně koupený tlumič nebude s compression tune na minimu, takže ještě počítat s úpravou.

        A pokud chceš stavbu omezovat a tím ještě omezit pohupování při šlapání (které ale Maestro už má zcela inimální jen díky systému), tak se klidně na RP2 vyprdni. Tak žehlivé jako s RP2 s compression tune na minimu to ale nikdy nebude.

        A celý přínos RP2 je v tom, že propedal můžeš vypnout (ne v tom, že ho můžeš zapnout).

        A upravený Epicon TAD je na Trance X výborná volba.

        0 0
        • krokus  

          Díky za rady. Nedávno jsme v jiném threadu řešili jiný full, Poison Arsen AM. Ještě nejsem úplně rozhodnutý, do čeho půjdu. Na tom Giantu se mi možná víc líbí geometrie: je kratší a zdá se mi, že by lépe snesla větší zdvih (ale třeba se pletu). Poison je pro mě taky trochu neznámá, Giant má spousta lidí a chválí si ho. A ještě jeden argument pro Gianta: o trochu víc se mi to kolo líbí.

          Úpravě tlumiče bych se nevyhnul v žádném případě. Na ten poison se montuje Manitou Radium RL, který má nějaký systém omezující pohupování a tvrdý lock.

          Ať koupím to či ono, vidlici bych vyměnil za Epicon TAD, jak jsem psal. Možnost rychlé změny zdvihu u vidlice na tomto typu kola  je skutečně asi důležitější než lockout.

          Jak se ti jeví ta dvě kola? Lze nějak porovnat jejich jízdní vlastnosti? Giant se bude díky Maestru méně houpat a půjde více za pedálem?

          Ještě k tomu Floatu R. S jakým nastavením se vlastně na Trance montuje? Compression tune na maximum? Co to neřešit výměnou tlumiče, ale jen jeho úpravou? Na druhou stranu si říkám, že nějaké přepínání je možná potřeba: pokud propedal nepůjde vypnout, může se člověk snažit nanejvýš o kompromisní nastavení (aby to, jednoduše řečeno, nehoupalo moc ani málo).

          Bude to můj první full, tak přesně nevím, co mám od zadní stavby chtít. Na začátku budu mít asi v každém případě pocit, že to houpe moc:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak bude nastavený tlumič na Trance X netuším, tady se totiž lišilo jak dle ročníku, tak i někdy na Trance x Trance X bylo jiné nastavení, takže prostě je třeba to konkrétně prověřit u kusu, který bys kupoval.

            Porovnat Trance X s tím Poisonem, tady by bylo ideální si to zkusit. Nedá se říct, které z nich je lepší, prostě jiné systémy s trochu odlišným chováním.

            Maestro půjde o malinko lépe za pedálem a bude se při šlapání o malinko méně pohupovat, ale o to se zase při šlapání více zamyká + má výrazně větší pedalkick než ten Poison. A tady těžko říci, někdo si toho pedalkicku ani nevšimne, někomu naopak bude více vadit (mně vadí na každém vpp, na Maestru je to v rámci vpp systémů spíše lepší, ale i tak mi vadí; a zase znám spoustu lidi, co jim na Maestru nevadí vůbec). Průběh budou mít obě ty stavby dost podobný, takže v tomto ohledu je to téměř jedno.

            Takže rozhodnout si jaký z těch systémů, to si musíš sám.

            A s rozhodnutím, zda po úpravě na compression tune na minimum (nebo ještě na méně) + u Rka odstranění propedalu (což nevim, jak je u současného Rka možné nebo ne), zda pak přepnutí na propedal, které by u RP2 zůstalo bude chybět nebo nebude, to je opět individuální záležitost. Tady můžu za sebe říct, že já bych to na Maestru určitě nepotřeboval (tak jak já mám na obou fullech upravené tlumiče v TF tuned, tak při zapnuté platformě to jede právě asi tak jako Maestro s vypnutou platformou, tedy já také žádné omezování větší nemám a s vypnutou platformou mám oba fully houpavější při šlapání a také žehlivější, tak jak Maestro nikdy být nemůže, i když samozřejmě tím neříkám, že je na tom nějak výrazně špatně).

            Na Poisonu už by to možná lehounké omezování sneslo i pro mě.

            Každý má tohle ale jinak a někdo by třeba s nastaveným tlumičem jako mám já na fullech jezdit nemohl, také hodně záleží na stylu jízdy a jak kdo umí šlapat do kruhu.

            Tedy obecná rada tady není.

            Jen bych tady zmínil jednu věc, která se týká jakékoliv platformy obecně a tedy i pro aktivní nastavení platformy jako mám já. Po přepnutí na platformu se dynamicky tlumič drží vždy v o něco menším sagu. Tedy platformu já využívám ve výjezdech ještě jako doplněk snižování vidlice pro změnu geometrie (pro nastavení platformy jako mám je ta změna geometrie po zapnutí platformy o malinko menší než snížení na vidlici o 2cm). Takže já pak využívám platformu do výjezdů poměrně hodně, díky tomu, že omezuje jen velmi lehounce, tak je stavba pořád velmi aktivní (a zvlášť když je více zatížené zadní kolo). A do nejprudších výjezdů je to ještě navíc ke snížení vidlice na 100mm.

            A přepnout tlumič je rychlejší než snižovat vidlici, takže někdy jen přepínám tlumič.

            A na pěkné cesty a asfalt se mi takhle lehounce omezující platforma taky líbí.

            Pokud bys kupoval nový tlumič a ten co tam je prodával, tak zase můžeš vzít třeba rovnou z TF tuned upravený a cenově je to nárůst oproti novému menší než úprava samotná.

            A lock na vidlici já u Talasu mám, ale nepoužívám vůbec, vidlici rozhoupu pouze při jízdě ze sedla a v takovém případě se stejně rozhoupe i zadní stavba (na to platforma jak ji mám nastavenou zdaleka nestačí aby to udržela ze sedla). A ze sedla na fullu téměř nejezdím.

            A kdybych u prvního fulla, co jsem pořizoval měl svoje současné fully s nastavenými tlumiči jak je mám, tak by se mi asi také zdálo, že se houpe moc (ale je fakt, že v té době to bylo ještě před delším ježděním na válcích, kdy jsem pak výrazně zlepšil techniku šlapání). A také je to dané tím, že na počátku se i velmi mírné pohupování zdá jako velké, když na to nejsi zvyklý. A ze začátku i to mírné pohupování pořád evokuje pocit, že to bere hrozně energie, i když to není pravda.

            0 0
            • krokus  

              No neulehčil jsi mi to:-) Nejlepší by bylo si obě kola vyzkoušet, tu šanci ale nemám a mít nebudu.

              Myslíš, že by tlumič koupený u TF tuned vyšel cenově lépe než tlumič koupený např. na chainreactionu a upravený v bikelive?

              Ještě hloupý dotaz: co vlastně znamená pedalkick a to, že kolo jde dobře za pedálem? Mám o tom jen mlhavou představu.

              0 0
              • MlokCZ  

                To záleží kolik bude stát na CRC. V TF tuned stojí RP23 upravený 370 liber.

                Na CRC jsem teď letmo kouknul a ty RP2, co tam mají jsou opravdu levné. Ale bude tu problém. V UK se standardně prodávají samostatné tlumiče s high volume komorou. A ani na Trance X, ani na toho Poisona se high volume komora nehodí, to už by bylo příliš a chodil bys po dorazech. První otázkou je, zda komoru vymění v ceně (asi těžko), další otázkou je, jestli bude vhodná délka, mají tam teď uvedenou jen 190mm za 173 liber (140 a 215mm určitě na ani jednom tom fullu není). Teď z hlavy ale nevim, jaká délka tlumiče je potřeb na ty rámy (určitě to bude 165/190 nebo 200, něco z toho).

                0 0
                • krokus  

                  To jsem si nevšiml, že mají high volume komoru. V tom případě by asi nový tlumič nemělo smysl kupovat, vyšlo by to moc draho.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Z TF tuned také standardně posílají s high volume komorou, tak na to pozor. Tam ale ji v ceně vymění za normální komoru. Ale je nutné je na to jasně upozornit.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Pedalkick znamená to, že když jde stavba do zdvihu, tak se protahuje řetěz a protože ten se protahovat nemůže, tak to protoží pedály zpět proti směru šlapání.

                Nějaký pedalkick má úplně každý stavba, otázka je jak velký. Obecně FSR systémy mají malý pedalkick a vpp velký, ale liší se to samozřejmě i konkrétní model od modelu.

                A pedalkick má více důsledků. První je ten že kolo jde lépe za pedálem. To je dané tím, že jak šlapeš, tak tahem řetězu působíš proti pružení. Takhle samozřejmě můžeš ovlivnit jen malé síly (při ne zcela malé překážce půjde kolo vždy do zdvihu a žádné šlapání tomu nezabrání). Tím právě při šlapání se zadní stavba méně pohupuje. Ale zase to pak je trošku horší na nejdrobnějších nerovnostech.

                No a pak ta druhá situace, kdy je větší impuls a jde stavba v každém případě do zdvihu. Tady pak záleží jaký máš zařazený převod. Protažení řetězu je vždy stejné (dle toho kolik šla stavba do zdvihu) a čím lehčí převod, tak o to více to protočí klikami zpět. Na těžkých převodech to tedy není znát v podstatě vůbec a projevuje se to především kolem nejlehčího převodu. Na nejlehčí převod, když jde stavba třeba přes polovinu zdvihu (což se ve výjezdu při např. přejetí větší překážky klidně stane), tak se kliky na stavbě s velkým pedalkickem protočí klidně o více než 1/4 otočky, což až v extrému může sestřelit z kola.

                Tady především záleží na stylu jízdy, kdo jezdí stylem lehké převody frekvenčně v sedle ve výjezdech (můj případ), tak pak pedalkick vadí dost. Ti co jezdí obecně těžší převody to nemusí ani registrovat. A pak při menším kopnutí, které je pouze nepříjemné, ale nesestřelí z kola, tak tohle někdo více vnímá a někdo méně, každý je na to jinak citlivý.

                0 0
                • krokus  

                  Aha, díky za vysvětlení. Jak tak o tom přemýšlím, možná by fsr stavba skutečně byla vhodnější. Na tom kole bude jezdit i přítelkyně, kdyby pak jednou vyletěla ze sedla, asi by se dost divila:-) Oba šlapeme spíš frekvenčně.

                  Je pak ale otázka, jestli není lepší obětovat asi 5 mm zdvihu a 200 Euro a místo Poisonu AM koupit radši Nerve XC. Díval jsem se, že geometrii mají podobnou, rám Nervu je ale asi o 400 g lehčí. (Moc tomu ovšem nerozumím, i geometrie Nervu XC a AM mi přišly podobné.) Nevím ale, jestli by 140 mm vidle nebyla na takový rám už moc. I když to by se dalo vyřešit právě tím Epiconem TAD: vidlice by mohla být standardně na 120, do výjezdů bych ji mohl snížovat, do sjezdů zvyšovat.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No toho, že by vyletěla přítelkyně ze sedla, toho bych se zase nebál vůbec. Nebude to mít 150mm zdvihu (čím méně zdvihu, tím menší pedalkick) a hlavně si nemyslím, že bude jezdit věci, kde se projeví nejvíc (tedy typu jedu nejlehčí převod v technickém výjezdu, kde přejedu větší překážka a po sjetí z ní dolu jde stavba do většího zdvihu).

                    Tedy zase tak moc bych se pedalkicku nebál u Tranxu X. Viz níže to srovnání pedalkicku pro různá kola.

                    0 0
                    • krokus  

                      Tak jsem zjistil, že Wiggle toho zlevněného Trance není ochoten do ČR poslat. Škoda.

                      Jak prosím tě vidíš tu kombinaci Canyon XC + Epicon TAD (viz má úvaha výše)?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nějak to půjde, ale ideální se mi to nezdá. Geometrie se mi zdá teď u Canyonu XCčka ok pro zdvih, co tam dávají, tedy pro 120mm.

                        A vozit vidlici standardně na 120mm není úplně nejlepší, protože se budeš velmi blbě na ten zdvih trefovat při nastavení. Když se snižuje zdvih do výjezdu, tak je jedno o kolik přesně snížíš. Ale když na tom zdvihu chceš jezdit převážně a jednou trefíš 11cm a jednou 13cm, tak to ideální nebude.

                        I když asi by tu byla možnost nechat si vidlici nastavit na menší zdvih, tedy třeba 90–130mm nebo 80–120mm. Pak by to asi šlo. Každopádně vždy by se ta vidlice měla používat tak, že většinu času jezdíš na max zdvih a snižuješ do výjezdů.

                        Pokud Canyona, tak bych to vzal AMko. Sice je to o trochu dražší, ale zase odpadne výměna vidlice a Talas bude nepatrně lepší než Epicon TAD (malinko komfortnější snižování zdvihu + high speed expanze).

                        AMko 09 se mi moc líbí oproti starším modelům. Snížili trošku progresivitu rámu + stále osazují tlumič s high volume. Teď je to podle mě se současnou progresivitou rámu + high volume komorou akorát vyvážené.

                        0 0
                        • krokus  

                          Souhlasím, Canyon AM 09 se mi taky moc líbí. Jenže stojí v přepočtu asi 50 tisíc, to je pro mě hodně peněz. Vydělal bych si na to až někdy v létě, je potom otázkou, jestli by ten Canyon nebyl už vyprodaný.

                          Minilalistická varianta je, že bych koupil toho poisona na deorku asi za 25 tisíc a nechal upravit vidlici (Epicon RLD) a tlumič (Radium RL). Pak si začnu říkat, že by nebylo špatné mít to na LX a s Epiconem TAD atd. a vyleze mi to tak na 35 tisíc. No jo, to už jsme ale skoro na ceně Canyonu XC. Když k ceně Canyonu XC přičtu úpravu vidlice + možná tlumiče, už to šplhá zase přes čtyřicet – odtud už není ke Canyonu AM moc daleko:-) Pak se podívám na stav svého konta a vrátím se v myšlenkách zpátky k té levné variantě:-) Je to takové chození v kruhu. Ale je jasné, že tohle si musím vyřešit sám.

                          0 0
    • stanin  

      Trance 2 (2007), první full, spokojenost až na tlumič – osobně mi Float R nevyhovuje takže právě jde na úpravu (vyhození propedalu). Vidlice (Recon) půjde taky na úpravu + zvednutí na 120. Taky bacha na ložiska v zadní stavbě, po jedné sezóně (necelý 2 tkm) je už na nich znát opotřebení nebo spíš se do nich dostal bordel. Asi i díky tomu, že to kolo vůbec nešetřím a bahenních lázní si užilo hodně. Nejspíš by ještě jednu sezónu vydržely. Nový ložiska jsem u nás nesehnal, přesněji řečeno by stály asi 2 tisíce, jeden typ (ty červený japonský mrchy nahoře v zadním trojúhelníku) by byl užší a musela by se tam vrazit podložka. Takže nakonec jsem objednal sadu z enduroforkse­als, výměna je jednoduchá. Taky doporučuju bowden k šaltru dát vcelku. Myslím že po úpravě tlumiče a vidle mi tohle kolo bude naprosto sedět.

      0 0
      • krokus  

        Jak už jsem psal výše Mlokovi: váhal bych, jestli ten Float R upravit, nebo se ho zbavit a koupit tlumič s vypínatelným propedalem (a taky ho upravit).

        0 0
        • stanin  

          Cenově vyjde výrazně líp úprava – nevím jestli by někdo neupravené Rko vůbec koupil, já teda rozhodně ne. Zatím si myslím že mi propedal chybět nebude, takže půjdu cestou úpravy Rka. Na jaře napíšu zkušenosti.

          0 0
          • krokus  

            Ok, díky.

            0 0
          • krokus  

            A jak jsi ho vlastně necháš upravit? Úplně zrušíš propedal?

            0 0
            • stanin  

              To nechám na Milanovi :-), zadání je jasné – buď co nejvíc propedal omezit nebo ještě líp úplně vyhodit.

              0 0
              • krokus  

                Nebude to pak už moc houpavé?

                0 0
                • stanin  

                  Toho se nebojím, viz Mlokův příspěvek o kousek výš – při šlapání se ta stavba „zamyká sama“ a pokud nešlapu, tak není důvod zamykat. Jako jedinou nevýhodu očekávám zvýraznění pedalkicku, zatím mi ale nijak výrazně nevadil, jako nepříjemnost ho pocítím tak jednou za vyjížďku a o nějakém sestřelení z kola nemůže být řeč. A to jezdím pouze v sedle, celkem dost frekvenčně a terénem (lepší i horší lesní cesty). Čímž rozhodně nechci zpochybňovat Mloka, asi mi to prostě nevadí – nevím, občas mám pocit že možná ten pedalkick prostě přetlačím (je to výlučně na nejlehčí převod, takže v minimálních rychlostech), což šetří energii která by se „ztratila“ v tlumiči ale zase dost vysiluje. Nebo těch 105 mm na Trance nestačí na výraznější projev kickbacku… těžko říct, musel bych vyzkoušet víc typů zadní stavby.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten pedalkick je hodně daný zdvihem. S rostoucím zdvihem se projevuje mnohem více. Na 100mm zdvihu je pořád celkem ok i z mojeho pohledu (tím myslím na kolech s větším pedalkickem). To co já popisuju z mojich zkušeností co mi vadí je pro zdvihy co teď jezdím, tedy alá Stereo (které má reálných 150mm, tedy více než má psáno) a tedy je nutno srovnávat s Reignem.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ještě nějaké konkrétní srovnání pro přestavu. Trance (neXkový) má pedalkick téměř totožný jako Stereo. Takže samozřejmě ani FSR není bez pedalkicku a chci ukázat jak to narůstá zdvihem. I na Stereu pedalkick registruju, ale jen občas a tady o sestřelení z kola opravdu nemůže být řeč (tedy pro neXkový Trance také ne).

                      Na Reignu je pedalkick ale už téměř dvojnásobný (odečetl jsem přibližně o kolik se protočí pedály pro stejnou situaci, pro situaci kdy jde stavba do 60% zdvihu, u všech tří kol vzal přibližně sag, který se na nich jezdí).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě je to také tím, že v rámci vpp systémů má Maestro pedalkick malý, jsou tu jiné vpp s ještě výrazně větším pedalkickem.

                        0 0
                        • stanin  

                          Díky, tak už mi to dává smysl. Doposud jsem žil v domnění že Trance má kick hodně velký, když si představím dvojnásobný tak to už může být problém.

                          Včera jsem strávil hodinu nad Linkage a furt mi to tvoje srovnání Trance x Stereo nešlo do hlavy, navíc tam byly strašně malý úhly… až jsem si všiml že demo verze má pedalkick jenpro 44/15 :-), což je celkem na nic, viz historie.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pedalkick srovnávám vždy pouze na pro mě nejzajímavějším převodu a to 22/34. Srovnání na těžkých převodech nejen, že kvůli minimálnímu pedalkicku je obtížné, ale hlavně je zcela irelevantní proto, že se s převodem pedalkick na různých systémech mění trošku jinak a ještě pro některé systémy se na nejtěžších převodech už může pedalkick dostávat do záporných čísel. A ještě se nesmí koukat jen na maximální hodnotu pedalkicku (tedy pro max. zdvih), ale na rozdíl úhlů mezi sagem a zdvihem do kterého to reálně bude chodit v problematických situacích (většinou se dívám pro cca 60% zdvihu). Každá stavba má totiž trošku jiný tvar křivky průběhu pedalkicku (pokud bude průběh konkávní, tak to bude pro stejnou hodnotu maximálního pedalkicku mnohem horší než při konvexním průběhu) a i když mají max hodnotu stejnou, tak se pořád mohou lišit v té reálné situaci.

                            Jinak Trance sice v rámci vpp má nízký pedalkick, ale při srovnání s dalšími systémy se stejným zdvihem bude pořád velký, některé FSR na stejném zdvihu budou mít pedalkick ještě mnohem menší.

                            0 0
      • stanin  

        Jo, a málem bych zapomněl – odešel mi ořech, začal se občas protáčet i dopředu. Momentálně je na reklamaci.

        0 0
    • krokus  

      Nevíte někdo, kolik váží rám trance x bez tlumiče? Nikde to nemůžu najít.

      0 0
    • kassar007  

      Zdravim, chtel bych se zeptat na jak velikeho cloveka je Trance model 2008 nebo 2009 ve velikosti S. Nasel jsem zde ve foru jenom asi jedno ve velikosti S, ale netroufl bych si odhadnout. Jelikoz mam moznost koupit pro pritelkyni prave toto kolo byl bych rad za jakoukoli radu.

      Porovnaval jsem velikost panskeho S a velikosti damskeho ramu. Je cca mezi S a M … tedy zhruba o necely centimetr delsi. co si myslim by mohlo byt v pohode, ale pro jistotu se zeptam.

      Diky

      0 0
      • kassar007  

        Nikdo nic??? Vzdyt je tu mnoho lidi co to kolo vlastni.

        0 0
        • kassar007  

          Fakt nikdo??? .........

          0 0
          • KubaBajk  

            Těžko radit.Pokud máš možnost slečně to kolo koupit,nebylo by špatné si zajistit možnost to kolo zkusit.Slečna si sedne,projede se a možná,že budete mít oba jasno.

            Sorry,asi jsem ti moc nepomohl.

            0 0
            • kassar007  

              mno prave jsem to poresil a dneska ho jdem zkusit ...... je fakt, ze jsem se mohl uz poucit z jinych vlaken, ze bez zkousky se poradit neda :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.