• Vojta-7321

    Dobrý den. Je mi osmnáct a zvažuji koupi gravel biku. Nyní jezdím na krossovém kole za zhruba 10 tisíc. Za rok najedu více než 5000 kilometrů. Terén, který jezdím, by gravelu vyhovoval. Zajímá mě, o kolik by byl gravel rychlejší, když jedu na mém dosavadním kole třeba 26km/h, tak jak rychle bych jel na gravelu se stejným energetickým výdejem. Myslíte, že má v mém případě smysl si gravel pořídit, nebo to není zas tak výrazně lepší kolo? Omlouvám se, jestli jsem téma gravel biku nepatří. Děkuji moc za jakoukoliv odpověď.

    0 0
    • Alojs01  

      Pojedes o 0,5km/h rychleji…

      Ne vazne, tech promennych je docela dost, klidne se muze stat, ze na tom gravelu vubec rychleji nepojedes.

      Zalezi, kolik chces investovat.

      0 0
    • Kouba_2005  

      Pro začátek by asi bylo nejlepší si takový kolo půjčit a vyzkoušet, třeba se ti to nebude vůbec zamlouvat. Drncá to, má to berany, jede to jak sviňa … :-)

      0 1
      • kubad  

        proti krosu tam rozdíl v drncání moc nebude :D

        hlavně berany, a výsledný posed,

        0 0
    • cyklista86  

      Jestli jezdis v keckach s normalnima pedalama, tak tretry s naslapnyma pedalama ti udelaji hodne velky rozdil v efektivite prenosu energie.. Jinak berany jsou pro rychlejsi/delsi jizdu lepsi, ale jinak tech zmen moc nebude. To by zalezelo pak i na tom jake kolo by sis poridil a v jakem stavu je to tvoje krosove.. Tretry s naslapnyma pedalama jsou proste pro sportovni jizdu zaklad. Je to nejdulezitejsi kontaktni bod s kolem pres kterej to kolo pohanis vpred. V normalnich keckach a pedalama za 200kc jde hodne tvoji vynalozene energie do prazdna.. Ten rozdil kdyz pak zacnes do pedalu poradne busit treba pri jizde ze sedla je az komicky tretry s tuhou podrazkou vs kecky..

      0 0
      • Vojta-7321  

        Do gravelu bych byl ochotnej investovat zhruba 30 tisíc. Moje krossové kolo je uz dost sjety. Tretry si kazdopadne porizovat nechci, jezdim hlavne aby me to bavilo. Od gravelu bych ocekaval hlavne vetsi rychlost, abych mohl jezdit dal a tak.

        0 0
        • cyklista86  

          A tretry se vylucuji s tim, ze by te to bavilo? Chces jezdit rychle a dal. To v keckach jde dost blbe. Ale to je tezke vysvetlovat, kdyz sis to nevyzkousel.. Ja bych ten rozdil popsal asi tak, ze kdyz jezdim delsi dobu v keckach a pak to vymenim za tretry, tak to je jako kdybych me nekdo na to kolo pridelal 250w motor. Takovy to je rozdil.. Proste cyklista co je zvyklej na to jak to jede s tretrama uz by vzivote na sportovni rychlou jizdu nevzal normalni pedaly a boty..

          2 0
          • xtonda  

            Viděl sem nějaký video na GCN, kde se to snažili změřit a výsledek byl, že tretry jsou komfortnější, ale výkon to nepřidá.

            0 0
            • cyklista86  

              Zmerit kolik vynalozene energie jde do haje s normalnima pedalama a keckama u kterych se podrazka prohne jak luk pri kazdem zaberu se asi opravdu zmerit neda. Jak si nekdo fakt muze myslet, ze tam neni jiny rozdil nez v komfortu je fakt ulet.. To je uplne to same jako kdyz srovnas tuhej zavodnik karbonovej ram a nejakou mrdku z Tesca s pruzinovym odpruzenim. Taky bude rozdil jaka je to podrazka boty a jake to jsou pedaly. Logicky cim mensi plocha pedalu a cim ohebnejsi podrazka boy tim horsi. Se ti jen prohne noha a hovno z toho. Asi si nikdy nejezdil na boso nebo v nejakych barefootach na kole. Jinak bysh nemohl napsat takovy nesmysl.. Tretra ti umozni prenest silu z celeho chodidla primo na pedal. V keckach tlacis jen v miste nad pedalem. Zbytek jde do haje.

              0 0
              • xtonda  

                Co to tady meleš o keckách a barefootech nebo dokonce ježdění na boso (proboha). Samozřejmě, že pokud nechci tretry, tak si pořídím nějaký slušný platformy a k tomu odpovídající boty.

                Mají na to dokonce dvě videa z let 2017 a 2021

                https://youtu.be/AkMCYYNTWUY

                https://youtu.be/k7bB6t33oUY

                V prvním je to sprint a dlouhý výjezd, ve sprintu podstatný rozdíl, ale ve výjezdu ne

                Druhé je bohužel v podstatě dvakrát sprint, takže tretry vyhráli, navíc na těch platformách měli nějaké kecky a ne odpovídající boty, takže to není moc objektivní.

                Já sem přešel z platforem na tretry a je to fajn, že mám nohu vždy na stejném místě kde ji chci mít a nesjíždí mo noha z pedálu dopředu, ale že by mě to to nějak znatelně zrychlilo, to fakt ne.

                0 0
                • cyklista86  

                  Ano clovek co tenhle koncept chape a nechce tretry, tak si poridi platformy a k nim delane boty. Jak ale vidis, tak plno lidi jezdi s klasickyma pedalama tzn. zadna velka plocha o kterou se ta podrazka opre a boty casto klasicke volnocasove pripadne na behani.. Zminoval jsem barefooty nebo na boso protoze to je ukazka toho, ze cim ohebnejsi(nebo zadna podrazka) tim to je horsi tzn. i opacne cim tuzsi tim lepsi prenos energie. To je cele co jsem tim chtel rict.. Je proste velky rozdil v tom jestli diky neohebne podrazce pridelane k pedalu tlacis celou plochou chodidla nebo jen tou malou casti ktera je nad pedalem.. Jak jsem psal platformy a aspon trekove boty ktere maji aspon trochu pevnou podrazku povazuju za uplne minimum. Ale ani to vetsina lidi nesplnuje. Komu je nejakej vykon a efektivita prenosu energie jedno a proste jen jezdi tak to je ok a nic proti nicemu, ale kdo chce jezdit rychleji, dal a ma tyhle ambice, tak tretry jsou to prvni co bych resil..

                  0 0
                  • novas752  

                    S tim že bych doplnil, že se dají sehnat i poměrně tuhé boty na platformy, není nutné to řešit pouze tretrou. Dobré třeba pro lidi po zranéní kotníků.

                    Ale neni to zadarmo a nějaké ± obyč tretry + nášlapy budou při podobné tuhoati o dost levnější.

                    0 0
        • meri  

          Naprosto souhlasim co pise cyklista86…nas­lapy+tretry udelaji fakt hodne

          2 0
        • scalar  

          Ty ale meleš kraviny :-)

          0 1
          • Jano86  

            nemele!ma pravdu…takisto som tak rozmmyslal a jazdil v keckach kym som nevyskusal tetry…od tej doby si v keckach neviem predstavit ani do obchodu

            0 0
            • Slavik  

              Jasně +250w motor, pak se někdo probudil…

              Jinak nezpochybňuji přínos našlápů.

              0 0
              • cyklista86  

                Ano takovy pocituju rozdil v tom jak musim slapat do pedalu v normalnich botach a jak pak jen v tretrach ty nohy poustim vlastni vahou abych jel stejne jako v tech botach..

                0 0
            • scalar  

              Podívej se pořádně, na koho reaguji.

              1 0
      • Pavell  

        Potvrzuji, ze zmena z 30 let staryho crosu na Gravela za 80 litru se rovnala podobnemu zazitku, kdyz jsem pred lety presel z tenisek a klasickych pedalu na pohodlne tretry s naslapy…pohodli, vykon, radost z jizdy. Asi se to tezko vysvetluje nekomu, kdo nezkusil.

        2 0
    • Jáchym 1  

      Gravel je tak nějak srdcovka.Musíš být ochotnej,,trpět,,­tam kde by se na MTB jelo pohodlněji nebo na čistokrevné žlietce rychleji. Není to ani silnička ani horák.V podstatě kočkopes.

      Je to ale SUPER.

      0 0
      • JachymP  

        Tak gravela už chce, s tím priblém není. Jeho problém je, že chce jezdit rychleji ale nechce tretry ;)

        0 0
      • nooski  

        No a taky by se na to dalo divat takto: na silnici mnohem rychlejsi nez MTB, na rozbite silnici nebo polnacce mnohem pohodlnejsi nez silnice ;-)

        0 0
    • nikeid  

      skutečně chceš, že ti tu někdo vyvěští, jestli budeš jezdit pomaleji, stejně, nebo o 1, 3 nebo x km/h rychleji?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.